Heuts.nl - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Heuts.nl.

Heuts.nl stelt zich voor

De consument kan bij Heuts.nl terecht voor een breed assortiment; van aanhangwagens t/m zwembaden en van fietsen t/m barbecues, Heuts verkoopt het allemaal. Dit assortiment kunt u vinden in een van onze vestigingen of in onze webshop. Veilig betalen - Concurrerende prijzen - Keuze uit bezorging of gratis ophalen in één van onze vele filialen - Retourneren binnen 14 dagen - 5% sparen op het aankoopbedrag middels de klantenkaart - Uitstekende klantenservice.

Deze score is gebaseerd op 147 goedgekeurde reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar. In de gemiddelde beoordeling tellen oudere reviews minder zwaar mee dan de meest actuele reviews. Lees meer over deze berekening

8,1

Nelly 15-02-2023

Toen ik het elektrische kacheltje binnenkreeg bleek het niet te werken. Ik heb een formulier ingevuld met mijn klacht en het kacheltje terug gestuurd. Binnen 2 dagen had ik een nieuw kacheltje dat prima werkt! Heel goede service van Heuts!

Electrische keramische kachel 14-02-2023

Eenvoudig te vinden op internet, gevonden wat ik zocht voor een aardige prijs. En het product voldoet meer dan goed.

Marijke 13-02-2023

Ik ben zeer tevreden,had geen ervaring met het bedrijf maar de site was erg duidelijk.
Levering ook snel. Top!

Henk 13-02-2023

Overzichtelijke site. Tevreden over bedrijf en levering conform afspraak. Mooi degelijk product wat er geleverd is.

Jaap 09-02-2023

Duidelijke overzichtelijke site.
Nette communicatie over status bestellingen.
Snelle levering.

Albert Scholten 07-02-2023

Eerste zending was een foutief model en kleur. Gratis geretourneerd en snel de juiste producten gekregen. Zeer klantvriendelijk, top

Hans 07-02-2023

Fijne en snelle levering, heb al meerdere dingen besteld bij van Heuts en verliep altijd soepel en snel.
Het product kan ik nog niet helemaal goed beoordelen omdat het spullen zijn voor het zwembad en ja helaas is het nog geen zomer☺️

Willem 07-02-2023

Product besteld, kreeg er probleem mee, eerst netjes via mail en telefoon geholpen, toen probleem bleef is product ondanks dat het in gebruik genomen was keurig teruggenomen. Perfecte service.

henk 07-02-2023

als webshop super en betrouwbaar, jammer dat ze reclame's niet in alle winkels kunnen uitstallen. waardoor je het niet kan testen

nguyen 07-02-2023

la transporteur ne se présente pas à l'heure convenue mais grâce à votre intervention, il est (re)passé pour livrer les colis

GroeneveldCPJM 26-10-2022

Waardeloos bedrijf! Een electrische sfeerhaard gekocht met een deuk aan de voorkant, gevraagd om korting te krijgen! Zou 15 euro korting krijgen en de btw van de kachel eraf! Mee akkoord gegaan ! Nu is het de btw over die 15 euro!! Niets meer aan te doen! Zeggen ze dan!
Gebeld , de telefoniste was het met mij eens, dat dat er echt stond in de mail, maar moet het ermee doen!
Heuts, een dikke vette onvoldoende in de service!!
Officiële reactie van Heuts.nl 31-10-2022

Beste mevrouw Groeneveld,

Wij hebben u een aanbod gedaan van 15 euro exclusief btw dit is een bedrag van 18.15 euro, u bent hier schriftelijk mee akkoord gegaan, wij hebben hier ook contact over gehad met de leverancier, wij kunnen helaas niet meer doen.

Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Als u nog aanvullende vragen heeft dan horen wij dit graag.

Ash 13-09-2022

Luchtbed aangeschaft wat na een dag al half leegloopt. Netjes aangegeven dat ik het retour wil sturen omdat het niet naar behoren werkt, sturen ze me door naar de fabrikant. Hun leveren een slecht product en steken vervolgens hun kop in de zand? Nadat ik ze gewezen heb op de wetten en plichten als verkoper dat ze verplicht zijn een goed product te leveren aan de consument, waren ze bereid om mee te denken. Ik zou een vervangend product krijgen van de fabrikant en die zouden contact met mij opnemen. We zijn al een aantal dagen verder en nog niks gehoord. Ik bestel niets meer via Heuts. Ben een week verder en er is nog steeds niks in gang gezet. Waardeloze service, klant is hier overduidelijk niet de koning!
Ben Huisman 28-09-2022

Deze garantievoorwaarden van intex staan niet op de site. Jullie kunnen op zn minst de consument voorzien met een werkend product en zelf het process in gang zetten met intex. Jullie als verkoper zijn dat verplicht aan de consument en daar falen jullie keihard in op dit moment. Ik ben een maand verder, 125 euro lichter en geen luchtbed rijker. Als ik het zo zie, zijn er meerdere mensen hiervan de dupe geworden. Dan moet er toch ooit een lampje gaan branden dat deze werkwijze voor de consument niet werkt? Ik zal iig nooit meer bestellen via heuts en zal het ook nooit aanraden bij een ander.

Officiële reactie van Heuts.nl 14-09-2022

Beste klant,

Het spijt me te vernemen dat je een negatieve ervaring hebt met het bestelde product en de service. Omdat Intex een eigen garantieproces hanteert, zijn wij genoodzaakt deze te laten verlopen via Intex zelf. Normaliter worden defecte onderdelen zonder problemen vervangen. Wegens drukte kan het soms vertraging oplopen.

Zoals ik het nu begrijp, heeft de leverancier gisteren gereageerd op jouw e-mail. Hierin vraagt Intex om aanvullende informatie.
Het kan eventueel zijn dat deze melding terechtgekomen is in de spam mail.

Graag verzoeken we je te reageren op de mail van Intex, zodat zij jou verder kunnen helpen.

Mocht je toch nog vragen hebben of tegen problemen aanlopen, neem gerust contact op met ons.

^Anouk

Lars K. 07-09-2022

Bij Heuts een product besteld dat volgens hun eigen website bij Heuts in voorraad was. Betaald via iDeal. Gek genoeg de dag erna een mailtje gekregen van Heuts, dat het product niet leverbaar was. Mijn geld meermalen teruggeëist, en pas na een week terugontvangen. Nooit meer Heuts voor mij!
Officiële reactie van Heuts.nl 08-09-2022

Beste Lars,

Het spijt me te vernemen dat het artikel niet meer op voorraad was. We hebben gekeken of het product wel op korte termijn te leveren was. Helaas bleek dit niet het geval te zijn.

Momenteel is er een verwerkingstermijn van 3-5 werkdagen bij terugbetalingen. Helaas kunnen wij dit proces niet versnellen. Onze excuses voor het ongemak.

Groet,

Marlies 30-07-2022

Ik heb online een intex zwembad besteld. Het duurde al 1 week eer het geleverd werd. Op vrijdag binnen gekregen. Ga het gelijk opzetten ontbreek er een T stuk. Ik bellen. Krijg je te horen dat je dat via het contactformulier moet doen. En je krijg binnen 24 uur antwoordt. Je kan dat niet telefonisch doen. Wat een bull-shit. Door een fout van hun zit ik in de vakantie zonder bad. Ik na 24 uur weer bellen. Omdat het zaterdag is werken ze niet op die afdeling. Dus moet weer wachten tot maandag. En dan nog maar hopen dat je antwoordt krijg. O ja ik mocht er ook om komen. Ach dat is maar 2 uur rijden van mijn huis adres. Als ik er om kan komen kunnen ze het ook per express opsturen. Dan laat je zien dat je klant vriendelijk ben. Wat een waardeloos bedrijf en service. Ik bestel hier nooit meer iets. 😡

Bert 30-07-2022

Prima zaak meer gekocht altijd goed behandeld.
Servies is op maat.
Snelle levering.

Jordy 21-07-2022

Leveren niet op tijd en houden vervolgens retourkosten in wanneer ze het aankoopbedrag terugstorten.

Ik heb iets online gekocht als consument bij Heuts.nl. De bestelling is niet op de beloofde dag geleverd, dus ik heb iets anders moeten regelen. De bestelling heb ik vervolgens door DPD weer terug laten brengen naar de afzender, voordat de bestelling uberhaupt is aangeboden. De retourzending is geaccepteerd en verwerkt, maar de webshop betaald mij niet het volledige aankoopbedrag terug. Ze houden 5.95 in onder de noemer Retourkosten Pakket. Ik heb aangegeven dat deze inhouding is in strijd met de consumentenrechten voor koop op afstand en met de voorwaarden van Thuiswinkel.org waarvan ze lid zijn. Ze weigeren echter alsnog om mij het volledige aankoopbedrag terug te storten. Te bizar voor woorden dit.
Jordy_vl 22-07-2022

Deze inhouding is in strijd met de consumentenrechten voor koop op afstand zoals geregeld in de artikelen 6:230m tot en met 6:230s van het Burgerlijk Wetboek. Deze rechten zijn vertaald in voorwaarden van de Stichting Certificering Thuiswinkel Waarborg. Hierin staat over creditering bij het afzien van een aankoop het volgende:

"Als je de volledige bestelling retour stuurt, dan moet je de kosten van de bestelling én de verzendkosten (van de webwinkel naar jou) plus eventuele administratiekosten teruggestort krijgen. Je moet dit bedrag zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen nadat je de herroeping hebt gedaan, terugkrijgen. De verkoper mag wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of totdat de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden.

Je betaalt zelf de kosten van de retourzending (van jou terug naar de webwinkel). Als service kan een webwinkelier ervoor kiezen om je ook de kosten van de retourzending te vergoeden, maar dit is niet verplicht."

Ik heb er als consument zelf zorg voor gedragen dat de goederen weer in uw bezit zijn gekomen, u kan en mag hier dus geen kosten voor in rekening brengen. De pakketten zijn namelijk zonder additionele kosten door DPD op uw adres afgeleverd.

Dat u de kosten voor een retourzending heeft opgenomen in uw retourvoorwaarden doet niet ter zake gezien het feit dat dit in strijd is met de voorwaarden van de Stichting Certificering Thuiswinkel Waarborg, maar nog veel belangrijker, ze zijn in strijd met de Nederlandse wet. Ik adviseer u dan ook om uw retourvoorwaarden in samenspraak met uw juridische afdeling te herzien en in lijn te brengen met de Nederlandse wetgeving.

Eerste reactie hierop van Heuts:

Inderdaad als u bestelling compleet retour stuurt en dan u heeft verzendkosten betaald dan worden ook de verzendkosten terugbetaald. Maar het gaat hier om retour kosten. U stuurt de aankoop retour en hierover worden retourkosten in rekening vermeldt. Dit communiceren we ook heel duidelijk.
Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Als u nog aanvullende vragen heeft dan horen wij dit graag.

Reactie na escalatie bij Paypal (het verhaal wordt nu opeens anders, DPD brengt zogenaamd kosten in rekening. De winkel gaat nu dus liegen omdat ze weten dat ze in strijd handelen met de wet):

U geeft aan dat er geen additionele kosten gerekend worden. Helaas is dat niet het geval, op het moment dat geweigerde pakketten retour komen dan brengt DPD hiervoor retourkosten aan ons in rekening. Deze worden vervolgens in mindering gebracht op het terug te betalen bedrag. Het pakket hoeft daarvoor niet eerst fysiek aangenomen te zijn en vervolgens pas verzonden te worden.

Mijn reactie hierop:

Dit is pertinent onjuist. Ik heb DPD om een reactie gevraagd en die geven aan dat er geen extra kosten worden gerekend, alleen de oorspronkelijke verzendkosten. Dit staat ook gewoon letterlijk zo op de site van DPD:

"Wat gebeurt er als het pakket niet bezorgd kan worden? Weigert de ontvanger het pakket? Of kan het pakket om een andere reden niet afgeleverd worden? Dan sturen we het pakket terug naar jou. Hiervoor worden geen extra kosten in rekening gebracht, maar de verzendkosten kun je niet terugkrijgen. "

Ik vind het echt diep triest dat een webwinkel van deze ordegrootte een retourbeleid voert wat niet voldoet aan de wet en zich daarnaast verlaagd tot het niveau van liegen en bedriegen.

Officiële reactie van Heuts.nl 22-07-2022

Beste klant. Het spijt me te vernemen dat je een negatieve ervaring hebt met betrekking tot de levering. Het is natuurlijk voor jou geen oplossing, maar helaas zijn wij afhankelijk van derde partijen om het pakket bij jou te bezorgen. Door drukte heeft jouw verzending helaas vertraging opgelopen. Wat betreft de retourkosten: Retourkosten zijn in principe voor rekening van de consument. Vanaf 1 oktober 2020 worden er kosten in rekening gebracht voor de retournering. Je kunt meer lezen over retourzenden en de voorwaarden hier: https://support.heuts.eu/nl/support/solutions/articles/36000204602-hoe-retourneer-ik-mijn-bestelling-

Je kunt ook met vragen over retouren direct bij onze klantenservice terecht via retouren@heuts.nl.

Hopelijk op deze manier wat duidelijkheid gebracht over de retourkosten. Mocht je toch nog vragen hebben, contacteer ons gerust via onze klantenservice.

^Leora

Chantal 29-06-2022

Dacht een betrouwbaar bedrijf te hebben. De aflevering is ronduit schandalig. Waardeloos!
Officiële reactie van Heuts.nl 30-06-2022

Beste klant,

Allereerst bedankt voor uw review.
Wij betreuren het dat u deze ervaring heeft gehad. Onze oprechte excuses voor het ongemak.
Wij kunnen helaas geen nieuw zwembad opsturen, omdat alles via Intex zelf verloopt. Dit geldt voor al onze klanten, alsook klanten bij anderen bedrijven die Intex producten hebben aangeschaft. Zij zullen uw garantieaanvraag netjes afhandelen.

Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd.

Van der Horst 15-06-2022

Waardeloos!!! Annuleer je je bestelling krijg je netjes ja een bericht dat bestelling geannuleerd wordt. Krijg je dag een belletje ze hebben de verkeerde bestelling opgestuurd die wordt geanuleerd ( op de dag zelf dat eigenlijk goede bestelling zal geleverd worden dus vrij van werk genomen)maar u bestelling komt woensdag…. Nou oké denk je dat dan echt goed gaat. Tenslotte spreek je met colleg die verontschuldig voor fout collega. Oké wel 2 dagen vrij van werk genomen ivm levering bestelling. Maar nog steeds vol goede hoop dat goed komt. Is het woensdag wat wordt geleverd???? Het bad wat geannuleerd was en niet te tillen en het bad wat wel juist besteld was. Willen ze met pallet en al op me houten vloer zetten. Dat dacht ik toch niet. Bel je het bedrijf netjes op bad wat geannuleerd is en bevestigd via mail en later via telefoon komt nog binnen? O dan ga ik ff overleggen…. En later wordt gezegt bad moet wel terug? HALLO het bad is 2 maal geannuleerd geweest had nooit moeten aankomen en dan nog niets van coulante na de klant. Maar klant is 3 x vrij genomen van werk voor wat??? Dat vinden ze normaal! Fouten maken kan maar niet na 2 bevestigingen en dan nog opsturen. Nee WAARDELOOS vinden wij dit bedrijf!!!!
Officiële reactie van Heuts.nl 30-06-2022

Beste klant,

Wij begrijpen uiteraard dat dit enorm vervelend is. Dit had niet mogen gebeuren. Onze excuses voor het ongemak.

Wij hebben het incident intern onderzocht en hebben inmiddels maatregelen genomen.

Ook hebben wij inmiddels het verkeerd geleverde zwembad bij u thuis opgehaald. Wij hopen dat u alsnog kunt genieten van het juist geleverde zwembad.

Charlotte 24-05-2022

Zojuist klantenservice gebeld. Ik geef aan dat een product niet geleverd is. Reactie van meneer: wat is je vraag dan?
Vervolgens raakt meneer geagiteerd dat ik niet meteen het ordernummer gaf. Hoe kan ik weten wat meneer allemaal nodig heeft?
Meneer gooit telefoon op. Ik bel weer terug, doet meneer alsof verbinding het niet doet.
Ik bel weer terug. Wil meneer me toch te woord staan, waarbij ik te horen krijg dat hij niks voor me kan betekenen. Als ik zijn naam vraag, zegt meneer 'Piet'. Als ik dan vraag wat daadwerkelijk zijn naam is, wordt de telefoon weer opgegooid.
Ik bel weer terug. 'Piet' begint te dreigen dat als ik blijf bellen ik flink in de problemen kom. Ik vraag weer om zijn voornaam, en telefoon wordt weer opgegooid.

Nog steeds geen idee waar een deel van de levering is.

Sipke 02-05-2022

Ik heb 2 tubes kit besteld, welke ik netjes op tijd geleverd kreeg. Helaas bleek het een nieuwere versie kit te zijn dan degene op de site en dus degene die ik besteld had. Voor mij was dit geen optie aangezien de nieuwere versie veel te snel uithard voor mijn klus. Vervelend dat zonder overleg iets anders opgestuurd wordt als besteld, maar goed.
Ik een retouraanvraag aangemaakt via de site, welke na een dag beantwoord werd met bevestiging en de vraag of ik een foto wil opsturen van het product. Waarom een foto als ik iets wil terugsturen? Ook dit direct gedaan, maar helaas niks meer gehoord. Enkele weken later gebeld om te horen hoe het zit... Excuus vanuit Heuts, raar, maar we gaan het meteen oppakken. Er zou direct weer een mail gestuurd worden door de betreffende klantenservice medewerker, welke ik dan weer moet beantwoorden met de..... foto. Binnen 10 minuten de mail, direct beantwoord met de foto en wat denk je? We zijn weer een aantal weken verder en ik hoor niets.

Kortom, het zal vast prima zijn wanneer je wat besteld en ook ontvangt wat je besteld, of je het niet terug hoeft te sturen (vandaar mijn schappelijke 4), maar anders een waardeloze partij.

Robert 01-04-2022

Uitstekende webshop met snelle levering. Product (loungebank) is bovenverwachting mooi en van goede kwaliteit. Service afdeling heeft mij bij vragen erg goed geholpen. Ik kan iedereen aanbevelen hier te winkelen.

Pim 16-03-2022

Het bestellen gaat soepel en snel. Hierover ben ik dan ook tevreden.
Echter mocht je iets retour moeten sturen, valt Heuts naar mijn idee tegen. Het duurde bij mij twee weken voordat ze bevestigd hadden dat ze iets retour ontvangen hadden. Ze beantwoorden overigens wel snel alle vragen via de retour pagina van je bestelling. Een punt vind ik dat ik €30 retour kosten moest betalen om mijn bestelling retour te sturen. Ik snap dat het niet gratis kan, maar 30 euro vind ik wel heel veel.
Jordy_vl 22-07-2022

Pihoo 13-03-2022

Aankoop Hapro Atlas Premium e bike II fietsdrager. Overzichtelijk en duidelijke produktomschrijving, vlot bestel- en afleverprocedure en een nette prijs. Past op RMC type 2 trekhaak (kogel met uitstekende pin bovenop).

Paul 11-03-2022

Bij andere aanbieders was het product niet op voorraad. Prijs was ook aantrekkelijk. Duidelijke website en snelle levering.

Wouter Roos 11-03-2022

Bestelproces gemakkelijk en snel te doorlopen. Communicatie daarna accuraat en levering zoas afgesproken. Prima shop om bestelling te plaatsen.