Reviews

Kieskeurig.be toetst haar productreviews, winkelreviews, vragen en antwoorden uitvoerig, zodat we de betrouwbaarheid en kwaliteit kunnen waarborgen. Hieronder lees je er meer over.

Welke kwaliteitseisen hanteren we bij het toetsen van berichten?

Kieskeurig.be hanteert bepaalde kwaliteitseisen waaraan ieder bericht moet voldoen. De kwaliteitseisen die we hanteren zijn:
  • Berichten moeten voldoende gemotiveerd zijn
  • De inhoud en afzender van de review moeten betrouwbaar zijn, hier hebben we verschillende checks voor.
  • Het bericht moet volledig zijn
  • Er staan geen persoonlijke (e-mail)adressen en/of telefoonnummers in
  • Geen beledigende en/of aanstootgevende taal in het bericht

Wanneer controleren we de reviews en vragen en antwoorden?

Zodra er een review geschreven is, wordt deze direct op de site geplaatst. Daarna toetst Kieskeurig.be de review aan de hand van bovenstaande kwaliteitseisen. We controleren iedere review binnen 24 uur.

Waarom plaatsen we berichten op de site, zonder dat deze eerst getoetst zijn?

Zodat jouw geschreven reviews direct op de site staan en zodat je deze gelijk kunt delen met je vrienden via social media. Ook hebben andere bezoekers er profijt van als de review meteen geplaatst wordt.

Tellen reviews die nog niet getoetst zijn wel mee in het eindcijfer van een bepaald product?

Nee, reviews worden pas meegenomen in het eindcijfer van het product als de review getoetst is aan de kwaliteitseisen van Kieskeurig.be. Ook staat er onder het cijfer van een product altijd hoeveel reviews er geschreven zijn. Hier worden alleen reviews bij opgeteld die al getoetst zijn aan de kwaliteitseisen van Kieskeurig.be.

Wat gebeurt er als mijn bericht achteraf afgekeurd wordt?

Mocht jouw bericht niet voldoen aan bovengenoemde kwaliteitseisen, dan wordt deze alsnog van de site verwijderd. Uiteraard sturen we je hier een mail over. Hierin geven we aan wat je kunt doen om het bericht wel te kunnen plaatsen. Je kunt dan makkelijk je review of vraag/antwoord aanpassen en opnieuw plaatsen op de site.

> Lees ook de veelgestelde vragen.