coolblue.be - Reviews & Ervaringen

8,4 Lees 43988 reviews Schrijf een review

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over coolblue.be.

coolblue.be stelt zich voor

Voor 23.59 uur besteld, morgen gratis in huis. Zelfs op zondag. Bij Coolblue kies je uit ruim 60.000 producten, van tablets tot stofzuigers. Je krijgt altijd persoonlijk en specialistisch advies in onze 300+ shops. Voor vragen kun je 7 dagen per week tot 23:59 bij onze klantenservice terecht. Via de telefoon, maar ook makkelijk via social media. Je kunt 30 dagen nadenken over je aankoop. Toch niet helemaal tevreden na je aankoop? Geen probleem. Retourneren is gemakkelijk en altijd gratis.

Gemiddelde beoordeling

Deze score is berekend op basis van 2011 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar.

8,4

Help anderen en geef jouw mening over deze winkel. We verloten iedere maand onder alle reviewers 2 x € 250,-. Schrijf een review

Echte reviews van echte gebruikers, door ons gecontroleerd op betrouwbaarheid.

KEVIN 28-11-2019

Algemene score

1,0
Iphone 11 pro 256 gb besteld bij coolblue. helaas is deze niet bezorgt op het afleveradres, maar rechtsreeks bij een ophaal locatie van postnl te waalwijk. wanneer ik het pakketje wil ophalen blijkt dat deze door een bij mij niet bekend persoon is opgehaald. dus iaw is er slecht gehandeld om het betreffende pakketje aan een niet geadresseerde persoon af te geven en dat het rechtstreeks naar de ophaal locatie is gestuurd ipv het afleveradres. dit lijkt zeer sterk op een samenwerking als je het mij vraagt... nu dagen/weken wachten wat er gaat gebeuren na de super service van coolblue en postnl, not!!!
Officiele reactie van Coolblue 30-11-2019

Beste Kevin,

Bedankt voor het schrijven van jouw review op kieskeurig.nl. Het spijt ons dat wij niet eerder op jouw review hebben gereageerd. Wij doen ons best om te reageren op alle geplaatste reviews op verschillende reviewwebsites. Gelukkig is jouw bericht nu aan de beurt!

Wat ontzettend vervelend dat de levering via PostNL net even anders is gelopen dan afgesproken. Dit hoort natuurlijk niet.

Vanwege het niet overdragen aan de juiste persoon is er een postonderzoek gestart. Hoe vervelend dit ook is, dit kost tijd.

Wij doen een beroep op jouw geduld.

Met vriendelijke groet,
Coolblue

Reageer

Marc 28-11-2019

Algemene score

2,0
Twee dyson stofzuigers besteld een geleverd en geen geld terug 349 euro kwijt

Reageer

Michael 28-11-2019
Ja, ik beveel deze shop aan

Algemene score

10,0
Simpelweg de beste winkel op dit moment om je mooie spullen te kopen. Al veel gekocht en altijd een zeer positieve winkel ervaring ervoor terug gekregen! Chapeau!

Reageer

Hans Schippers 28-11-2019
Ja, ik beveel deze shop aan

Algemene score

9,0
coolblue komt na wat zij belooft: snelle en prompte levering. Heb wel twijfels over levering via DHL

Reageer

Rob N. 27-11-2019

Algemene score

3,0
omdat artikel niet on-line wordt verkocht noodgedwongen naar coolblue Den Haag. Drie kwartier moeten wachten op een medewerker die beschikbaar was. Vier klanten voor mij hebben hun nummer aan mij doorgegeven anders wachttijd nog langer. Alle vier gefrustreerd afgehaakt. Gewoon vier orders gemist Coolblue. O o o wat slecht.
Officiele reactie van Coolblue 30-11-2019

Beste Rob,

Bedankt voor het schrijven van jouw review op kieskeurig.nl. Het spijt ons dat wij niet eerder op jouw review hebben gereageerd. Wij doen ons best om te reageren op alle geplaatste reviews op verschillende reviewwebsites. Gelukkig is jouw bericht nu aan de beurt!

Wat ontzettend vervelend dat jouw winkel ervaring anders is verlopen dan verwacht. Helaas is het extreem druk geweest vanwege de Blackfriday deals. Sorry!

Met vriendelijke groet,
Coolblue

Reageer

Auke 26-11-2019
Ja, ik beveel deze shop aan

Algemene score

10,0
Na wat online onderzoek kwam ik via kieskeurig uit op Coolblue. Het zag er betrouwbaar uit mede door de gebruiksvriendelijke en overzichtelijke website met goede instructie video’s

Reageer

Lammert Moes 26-11-2019
Ja, ik beveel deze shop aan

Algemene score

8,0
Enorme keuze in artikel die je zoekt. Een goede prijs en snelle levering en goede service.

Reageer

Ellen 26-11-2019
Ja, ik beveel deze shop aan

Algemene score

10,0
Origineel, betrouwbaar en fijn dat de meeste producten direct bij een coolblue winkel kunnen worden afgehaald. Het personeel in die winkels is uitermate kundig en vriendelijk.

Reageer

Huizenga 24-11-2019
Ja, ik beveel deze shop aan

Algemene score

1,0
Al vaak dingen bij coolblue aangeschaft. De producten die ze leveren zijn over het algemeen wel goed.
Echter hun klantenservice, garantie en reperatie zijn echt heel slecht.

Ze geven niet/ laat aan wanneer ze iets ontvangen of versturen.
Denken niet mee en tonen geen begrip als er iets stuk gaat.
Verwijzen veelal naar kleine letertjes als het gaat om verantwoordelijkheid.

Slechgte ervaring
Officiele reactie van Coolblue 30-11-2019

Beste Huizenga,

Bedankt voor het schrijven van jouw review op kieskeurig.nl. Het spijt ons dat wij niet eerder op jouw review hebben gereageerd. Wij doen ons best om te reageren op alle geplaatste reviews op verschillende reviewwebsites. Gelukkig is jouw bericht nu aan de beurt!

Wat vervelend dat het net even anders loopt dan verwacht. Wij zijn wel verbaast, wij houden onze klanten namelijk van alles op de hoogte. Zeker als het gaat om reparaties. Kan het zijn dat onze e-mails in jouw spam box terecht zijn gekomen?

Sorry! voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
Coolblue

Reageer

Ton 24-11-2019

Algemene score

1,0
Je mag bij Coolblue geen slechte review geven over Coolblue zelf en/of een ondeugdelijk apparaat aldaar gekocht.
Officiele reactie van Coolblue 30-11-2019

Beste Ton,

Bedankt voor het schrijven van jouw review op kieskeurig.nl. Het spijt ons dat wij niet eerder op jouw review hebben gereageerd. Wij doen ons best om te reageren op alle geplaatste reviews op verschillende reviewwebsites. Gelukkig is jouw bericht nu aan de beurt!

Wij zijn verbaast over jouw review. Want je bent altijd vrij om je mening te geven.

Als het gaat om een ondeugdelijk product zit onze klantenservice voor je klaar om te kijken naar de oplossing.

Met vriendelijke groet,
Coolblue

pikkebaas 30-11-2019

Verbaasd?

Doet men nu of de neus bloedt!!!!
Kap nah, jullie hebben al 2 reviews van mij geweigerd.
de eerste omdat ik het belachelijk vond en vind van Coolblue zelf dat men geen uitrij kaartje voor de parkeerplaats krijg bij een aankoop van € 600,00. Vrekkig als de brandnetels....
En de 2e is ook geweigerd, omdat ik eigenlijk gecompenseerd wil worden dat mijn dure koffiemachine binnen 2 maanden een refurbished is.

Maar dit kan men blijkbaar niet hebben bij Coolblue, ook Philips doet hetzelfde.

Met grote groet,

Ton

Reageer

M. Klappe 23-11-2019
Ja, ik beveel deze shop aan

Algemene score

10,0
Goede ervaringen met Coolblue. Al een paar keer bij dit bedrijf besteld en steeds een erg snelle levering. Ook toen er een probleem met de laptop optrad binnen de garantie was de service fantastisch. De reparateur kon het niet repareren waarna ik een shoptegoed van het volledige bedrag kreeg en een vervangende laptop kon uitkiezen. Zeer vriendelijke jongen van de klantenservice gesproken toen ik de bestelling laat in de avond ging plaatsen. Ook al was het tegen elven, we hadden de volgende dag al een nieuwe laptop in huis. Topservice!

Reageer

Remco 23-11-2019

Algemene score

2,0
Coolblue past de retourvoorwaarden wel heel strikt toe. Koffiemachine geprobeerd. In eerste instantie slechte smaak, dus vaker gebruikt dan een enkel kopje. Onderplaatje is daardoor gekrast (dus slecht materiaal !). Verder koffieresten geconstateerd na retour, terwijl we de machine grondig hadden gereinigd voor verzending. Tsjonge.......
Geen glimlach meer bij ons. Coolblue zullen wij overslaan bij onze Sint- en Kerst- en verjaardaginkopen.
Officiele reactie van Coolblue 30-11-2019

Beste Remco,

Bedankt voor het schrijven van jouw review op kieskeurig.nl. Het spijt ons dat wij niet eerder op jouw review hebben gereageerd. Wij doen ons best om te reageren op alle geplaatste reviews op verschillende reviewwebsites. Gelukkig is jouw bericht nu aan de beurt!

Wat vervelend dat de koffiemachine niet aan jouw verwachtingen voldeed. Wij kennen bij Coolblue 30 dagen niet goed geld terug. Hier zijn wel voorwaarde aan verbonden. Spijtig genoeg voldeed jouw retour hier niet aan.

Met vriendelijke groet,
Coolblue

Reageer

H.Berndsen 23-11-2019
Ja, ik beveel deze shop aan

Algemene score

9,0
Zeer tevreden over de gehele periode. Bestellen, betalen en aflevering. Ook het bestelde prima!! Ga zo door!

Reageer

Naomi 23-11-2019
Ja, ik beveel deze shop aan

Algemene score

10,0
eigen domme fout gemaakt om een verkeerde iPhone 11 te bestellen. Coolblue gebeld om te vragen of ze nog wat voor me konden betekenen en gelukkig is alles geregeld! Thanks klantenservice en personeel van filiaal Rotterdam!

Reageer

Kelly Dekker 22-11-2019

Algemene score

2,0
Had een recensie geschreven over de Lotus koolhouder. Deze hebben zij niet geplaatst omdat ze geen slechte recensie willen. Lijkt me niet eerlijk toch? Rooster past iets minder goed doordat deksel koolhouder iets te hoog is. Verder is hij prima.
Officiele reactie van Coolblue 30-11-2019

Beste Kelly,

Bedankt voor het schrijven van jouw review op kieskeurig.nl. Het spijt ons dat wij niet eerder op jouw review hebben gereageerd. Wij doen ons best om te reageren op alle geplaatste reviews op verschillende reviewwebsites. Gelukkig is jouw bericht nu aan de beurt!

Wat ontzettend vervelend dat jouw review is afgewezen op onze website. Wij vinden de mening van onze klanten juist heel belangrijk en hebben geen enkele reden om een slechte review niet te plaatsen.

Wel dient een review aan bepaalde voorwaarde voldoen. Per e-mail ben je op de hoogte gebracht waarom jouw review is afgewezen.

Je bent vrij om deze te herschrijven.

Met vriendelijke groet,
Coolblue

Reageer

Ruud 22-11-2019
Ja, ik beveel deze shop aan

Algemene score

9,0
Ruime keuze uit allerhande artikelen. Snelle en adequate levering. Verpakking laat niets te wensen over.

Reageer

Coolblue, who else? 22-11-2019
Ja, ik beveel deze shop aan

Algemene score

10,0
Wasmachine besteld. Zoals we inmiddels gewend zijn, houdt Coolblue je precies op de juiste momenten op de hoogte van het bestelproces en het moment van bezorging. De bezorgers/installateurs zijn uitermate vriendelijk, correct, vertellen wat ze gaan doen en luisteren. Dat ze ook een kei zijn in het netjes verwijderen van het oude apparaat en het nieuwe aansluiten, is inmiddels vanzelfsprekend geworden. Omdat onze wateraansluiting na 17 jaar bleek te lekken, kregen we goed advies hoe we dat konden verhelpen.
Het maakt duidelijk waarom Coolblue 'een grote jongen' is geworden als online bestelplatform.
Oftewel: volgende keer weer Coolblue.

Reageer

Jens 22-11-2019

Algemene score

1,0
Ik heb één cijfer verkeerd getypt in mijn postcode. Coolblue geeft mij als te controleren adres gewoon mijn straat, huisnummer en stad allemaal goed behalve dus mijn postcode. Dus dit valt mij niet op.

Wanneer ik vervolgens m'n track&trace open zie ik dat het aflever adres opeens in een totaal andere stad is, op een totaal andere straatnaam.

Contact gezocht met Coolblue, vragen het pakket retour aan bij PostNL maar vertellen me ook doodleuk dat ik het pakket zelf mag gaan ophalen in Delft als het toch bezorgd wordt. En dat blijkbaar PostNL het aflever adres baseert op een postcode met een huisnummer combi (Waar vul ik dan nog de rest van mijn gegevens voor in?). Het pakket was 2 dagen vertraagd, en in al die extra tijd is het Coolblue toch niet gelukt om met PostNL te communiceren want het pakket is gewoon alsnog op het verkeerde adres geleverd.
Officiele reactie van Coolblue 30-11-2019

Beste Jens,

Bedankt voor het schrijven van jouw review op kieskeurig.nl. Het spijt ons dat wij niet eerder op jouw review hebben gereageerd. Wij doen ons best om te reageren op alle geplaatste reviews op verschillende reviewwebsites. Gelukkig is jouw bericht nu aan de beurt!

Wat ontzettend vervelend dat door een type fout jouw bestelling vertraging heeft opgelopen. Wij begrijpen dat je baalt. Wij sturen altijd een orderbevestiging ter controle.

Helaas kwam jij er pas achter toen jouw pakket al onderweg was. Spijtig genoeg kunnen wij dan niet meer ingrijpen.

Met vriendelijke groet,
Coolblue

Reageer

Naomi 22-11-2019

Algemene score

1,0
Flink beschadigde droger geleverd (deuken in de zijkant). Er is compensatie geboden van 7,5% niet accepteerd i.v.m. niet weten schade binnenkant droger. Product niet meer op voorraad dus moeten bijbetalen voor een andere droger met zelfde specificaties. Besloten alles terug te sturen. Als compensatie en gratis tijdvak aanbieden doet Coolblue niet, je krijgt uiterlijk s'nachts om 2 uur te horen hoe laat ze komen. Meerdere malen aangeven fulltime te werken en overdag niet thuis te zijn. Als je een tijdvak wilt kiezen moet je daarvoor betalen ook al stuur je iets terug omdat Coolblue het niet goed heeft geleverd. Als klant moet je, je maar aanpassen aan Coolblue. Uiteindelijk na veel moeite de droger en tussenstuk kunnen terugsturen, alles meegegeven aan bezorger en nu zijn ze het tussenstuk kwijt en is het maar afwachten of we ons geld terugkrijgen terwijl we voor het tekenen speciaal aan de bezorger die de spullen kwam ophalen hebben gevraagd of hij heeft vermeld dat wij ook het tussenstuk hebben teruggestuurd. Nooit meer Coolblue. Ze hebben qua klantenservice en klantbeleving nog heel wat te leren van Bol.com, die hebben tenminste wel een glimlach op ons gezicht weten te toveren.
Officiele reactie van Coolblue 30-11-2019

Beste Naomi,

Bedankt voor het schrijven van jouw review op kieskeurig.nl. Het spijt ons dat wij niet eerder op jouw review hebben gereageerd. Wij doen ons best om te reageren op alle geplaatste reviews op verschillende reviewwebsites. Gelukkig is jouw bericht nu aan de beurt!

Wat ontzettend vervelend dat het een en ander niet helemaal lekker is verlopen. Wij begrijpen dat je baalt. Ondertussen heb je contact gehad met onze klachtenafdeling voor de oplossing en afronding van je klacht.

Met vriendelijke groet,
Coolblue

Naomi 02-12-2019

Ter info op de officiele reactie van coolblue. We hebben inderdaad contact gehad met de klachtenafdeling (ongeeer 20 keer in een paar dagen tijd) maar de klacht is niet naar tevredenheid opgelost en dat zullen ze nooit gaan doen aangezien ze die kans al meerdere malen hebben gehad. Wij hopen door ons verhaal zo veel mogelijk te delen andere mensen te behoeden net zo slecht te worden behandeld door coolblue.

Reageer

P westra 21-11-2019
Ja, ik beveel deze shop aan

Algemene score

10,0
Ruime assortiment, snelle levering en leveren binnen 24 uur op momenten dat het jou uitkomt.

Reageer

Jeroen 21-11-2019
Ja, ik beveel deze shop aan

Algemene score

10,0
Coolblue is een fantastisch bedrijf met veruit de beste service van de hele e-commerce branche. Het is wat dat betreft een einzelgänger aan de top van webwinkels te noemen. Coolblue denkt overal over na, van de meest liberale retour mogelijkheden tot de persoonlijke kaartjes na de aankoop van een product en van de website inrichting tot de vormgeving van hun pakketten. Waanzinnig!

Reageer

W.Zoeteman-Vogelaar 21-11-2019
Ja, ik beveel deze shop aan

Algemene score

10,0
We hebben meerdere apparaten gekocht bij de shop. Duidelijke informatie en goede prijs vergeleken met andere shops. Bestelling wordt altijd keurig geleverd, zeer tevreden.

Reageer

Det 21-11-2019
Ja, ik beveel deze shop aan

Algemene score

10,0
Supersnelle bezorging door aardige en behulpzame jongens. Zelfs het vloertje werd nog even schoongemaakt voordat de nieuwe wasmachine werd geplaatst!

Reageer

Gertjan 1964 20-11-2019

Algemene score

1,0
Refund Office-pakket Zij weigerden een Office pakket retour te nemen omdat ik de plastic verpakking had verwijderd. Op de voorwaarden van coolbleu staat( in de zg kleine lettertjes op de website) dat er niet wordt geretourneerd als de verzegeling is verbroken. Een plastic verpakking is mijn inziens Daarnaast zit in dit pakket alleen een activeringscode. Lijkt me erg makkelijk dit te controleren. Het enige wat de zeer onervaren(jonge) floormanager xxx kon verzinnen op het moment dat ik haar hierover aansprak, was mij te verzoeken, het pand te verlaten, en zelfs de politie te bellen ( die zijn verder niet onderbezet en met meer belangrijker zaken bezig, als een schoolverlater te begeleiden in haar onzeker bestaan)
Officiele reactie van Coolblue 30-11-2019

Beste Gertjan,

Bedankt voor het schrijven van jouw review op kieskeurig.nl. Het spijt ons dat wij niet eerder op jouw review hebben gereageerd. Wij doen ons best om te reageren op alle geplaatste reviews op verschillende reviewwebsites. Gelukkig is jouw bericht nu aan de beurt!

Spijt genoeg heb je een vervelende ervaring gehad in een van onze winkels. Wij begrijpen dat je baalt. Een office pakket met een verbroken zegel nemen wij inderdaad niet terug. Dit staat netjes vermeld op onze klantenservice pagina. Dit zijn geen kleine lettertjes.

Het spijt ons dat het zo gelopen is.

Met vriendelijke groet,
Coolblue

Gertjan1964 30-11-2019

Typisch. Een nulreactie. U reageert niet op het gevraagde
1. Er is een verschil tussen een verpakking en een verzegeling. Ik ben mij niet bewust dat ik ergens een VERZEGELING heb verbroken.
2. Ik krijg van uw klantenservice een retourcode. Ook na telefonisch contact (met de vraag of ik dit ook telefonisch kon inleveren) is mij nooit verteld dat hier een probleem was
3. Mijn vraag om een iets meer ervaren floormanager neer te zetten die kan omgaan met kritische klanten en ook wat senioriteit bezit. Deze floormanager (Melissa) in Tilburg wist niet beter te reageren dan na enige kritische vragen( non-bedreigend, non-beledigend) de politie te bellen om mij uit het pand te begeleiden. Idioot om in deze tijd, waar deze mensen toch al zwaar onderbezet zijn, te belasten met dit soort futiele camaliteiten.

Reageer

Claudia Dohm 20-11-2019
Ja, ik beveel deze shop aan

Algemene score

10,0
Razendsnelle levering (zoals beloofd tijdens het bestellen via de website); heldere up-to-date communicatie over leveringsproces; levering perfect binnen het aangekondigde tijdvak; vriendelijke, correcte bezorger; product netjes en veilig verpakt

Reageer

Rudy Bervoets 20-11-2019

Algemene score

5,0
Op de website stond "Motorola Moto G7 Play Zwart" voor 129 euro, Toestel zo besteld. Werd een Motorola G7 Play Deep Indigo geleverd. Vermoedelijk verkeerdelijk op de website geplaatst.
Dat het toestel Deep Indigo is , stoort me niet. Maar de website zou correcte gegevens moeten weergeven. Als je zwart vraagt, moet men zwart leveren.

Reageer

anneke 20-11-2019

Algemene score

2,0
wel snel met levering ed , .
Maar o wee als je product na 30 dagen stuk gaat heb je een groot probleem. Zeer moeizame service en alles op alles gezet om de schuld bij jou te leggen. En dat op een zeer ingestudeerde 'vriendelijke' toon, waar je helemaal stuurs van wordt. . Continu andere medewerkers in de mail, zodat je ook iedere keer je verhaal opnieuw moet doen. Maar er wordt niets opgelost. Je wordt eindeloos aan het lijntje gehouden.

Informatie en reviews op hun site worden zeer selectief geselecteerd om zo de verkoopcijfers te verhogen. Zo krijgt de consument geen eerlijke voorlichting over het product.
Mijns inziens is 'geweldige' klantenservice is beperkt tot de 30 dagen om maar zoveel mogelijk te verkopen. De klantenservice daarna is om te huilen. Ik koop daar niets meer.
Officiele reactie van Coolblue 30-11-2019

Beste Anneke,

Bedankt voor het schrijven van jouw review op kieskeurig.nl. Het spijt ons dat wij niet eerder op jouw review hebben gereageerd. Wij doen ons best om te reageren op alle geplaatste reviews op verschillende reviewwebsites. Gelukkig is jouw bericht nu aan de beurt!

Wat ontzettend vervelend dat jouw product buiten de 30 dagen tevredenheidsgarantie stuk is gegaan. Wij ruilen jouw product inderdaad niet om.

Gelukkig heb je recht op de fabrieksgarantie en deze bieden wij je ook graag aan.

Vanwege onze ruime openingstijden kan het kloppen dat je niet altijd dezelfde collega treft aan de telefoon of per e-mail.

Het spijt ons dat je zo'n vervelende ervaring met ons hebt gehad.

Met vriendelijke groet,
Coolblue

anneke 30-11-2019

Jeetje , ik heb van jullie al 100000 reacties gehad, die mij van het kastje naar de muur stuurden. Wat moet ik met deze achteraf reaktie van jullie? Horen dat ik recht heb op fabrieksgarantie? Dat wist ik daarvoor ook al. Ik ben er helemaal klaar mee, heb zelf een oplossing gezocht om er niet overstressed door te geraken.
En dit schrijven op kieskeurig van jullie is waarschijnlijk net zo schijn als die hele reclamecampagne van jullie waar mensen intrappen , omdat de service zo goed is de eerste 30 dagen! De mallemolen daarna ga ik nooit meer in!!

Reageer

Pieter 19-11-2019

Algemene score

5,0
Vlotte levering, snelle reacties van de klantenservice bij de aankoop van een voordelige Lenovo Laptop. Gedoe met de laptop om Windows te activeren en Windows 10S eraf te krijgen. Coolblue kon me niet anders helpen dan me naar een winkel op 150km afstand te laten komen. Dat is geen doen vond ik. Dus dan toch maar in een echte winkel een duurdere laptop kopen. Online heeft zo z'n beperkingen...
Officiele reactie van Coolblue 30-11-2019

Beste Pieter,

Bedankt voor het schrijven van jouw review op kieskeurig.nl. Het spijt ons dat wij niet eerder op jouw review hebben gereageerd. Wij doen ons best om te reageren op alle geplaatste reviews op verschillende reviewwebsites. Gelukkig is jouw bericht nu aan de beurt!

Wat ontzettend vervelend dat het niet gelukt is met Windows. Helaas hebben wij nog niet overal fysieke winkels. Gelukkig is het door een lokale winkelier alsnog voor je opgelost.

Veel plezier met je laptop.

Met vriendelijke groet,
Coolblue

Reageer

Pluijm 19-11-2019

Algemene score

1,0
Je moet zelf achter je garantie aan gaan bij de fabrikant. Willen niet mee denken over een oplossing.
Officiele reactie van Coolblue 30-11-2019

Beste Pluijm,

Bedankt voor het schrijven van jouw review op kieskeurig.nl. Het spijt ons dat wij niet eerder op jouw review hebben gereageerd. Wij doen ons best om te reageren op alle geplaatste reviews op verschillende reviewwebsites. Gelukkig is jouw bericht nu aan de beurt!

Wat ontzettend vervelend dat je zelf actie moet ondernemen voor de garantie aanspraak. Dit hoort natuurlijk niet. Binnen de fabrieksgarantie kun je online gewoon je product ter reparatie aanbieden.

Wij begrijpen dan ook niet waar het mis is gegaan.

Met vriendelijke groet,
Coolblue

Reageer

Sjef 19-11-2019
Ja, ik beveel deze shop aan

Algemene score

10,0
Je vindt er .alles op huishoudelijk elektronisch gebied tegen een aannemelijke prijs en wordt netjes en keurig op het adres geleverd.

Reageer

Paul 19-11-2019
Ja, ik beveel deze shop aan

Algemene score

10,0
Altijd snelle, correcte levering tegen een goede prijs. Geen gezeur dus! En desgewenst ook nog eens een goed advies.
Dat is toch precies wat je verwacht van een goede webshop?
Ik kan Coolblue iedereen aanbevelen.

Reageer

EV 18-11-2019
Ja, ik beveel deze shop aan

Algemene score

9,0
Goede site. Makkelijk zoeken. Maar, vooral producten objectief kunnen vergelijken. Was op zoek naar een oven en daarbij stond veel relevante informatie. Niet alleen technisch. Na bekijken van de informatie van Coolblue en de beoordelingen van klanten een goede keuze kunnen maken. De oven was iets duurder, dan bij de concurrentie, maar vanwege de extra informatie en het snelle leveren en het zelf kunnen kiezen voor afleveradres, toch voor Coolblue gekozen. Prijs is niet alles.

Reageer

Bruno Daenen 16-11-2019

Algemene score

1,0
Wat een belabberde service! Men belooft je de wereld ("Alles voor een glimlach" is de slogan!) en geeft je niks dan ergernis! Ik bracht op 22 oktober een verzekerde (extra verzekering van Coolblue) binnen met een barst in het scherm als het gevolg van een val. 40 minuten verlies in de winkel (druk!) en dan nog eens 30 minuten vanwege de onkunde van de bediende (nieuwe werkneemster, toegegeven. Maar dan had men haar moeten begeleiden). Uiteindelijk wordt het toestel geregistreerd voor reparatie met de belofte dat het max. 21 dagen zal duren. Na 10 dagen mail ontvangen dat ik 881 Euro moet ophoesten voor zij tot reparatie overgaan.
Dan maar even bellen om uitleg.
Dat even bellen werd al snel 20 minuten in de wacht, waarna uw medewerker Keiran assistentie nodig had om mij van antwoord te dienen.
Hij zette mij in de wacht...
Na 10 minuten wachten werd de lijn abrupt afgebroken.
Dan maar even terugbellen.
Een vrouwelijke collega moest mij weer in de wacht zetten voor verduidelijking, deze keer liep dat beter af.
Na 5/6 minuten wist zij mij te vertellen dat de inhoud van de e-mail niet juist was en dat ik een nieuw toestel zou kunnen ophalen.
Ik vroeg haar of dat nog vandaag kon, waarop zij antwoordde dat dat idd. kon tot 20u (winkel Wilrijk)...

In de winkel moest ik nog een kwartiertje wachten om dan van medewerker Jorg te vernemen dat ik helemaal niet een nieuw toestel kon afhalen.
Weliswaar wordt de schade gedekt door de verzekering maar eerst moest het geld van de verzekering binnen zijn, vooraleer zij mij een nieuw toestel zouden geven!
Ik stelde nog voor de nieuwprijs zelf te betalen en dat zij dan het verschil zouden terugbetalen nadat de verzekering tot vergoeding zou overgaan, want ik vertrok voor 10 dagen op reis..
Weer moest gebeld worden met een verantwoordelijke : helaas, dat ging ook niet.

10 dagen later moet ik zelf weer contact opnemen om te horen hoe het nu gaat. Met de glimlach krijg ik te horen dat er nog steeds geen schot in de zaak zit.

Ondertussen zijn we 25 dagen verder en heb ik nog steeds niks.
Behalve de loze belofte dat zij mij "op de hoogte" zullen houden.

Mijn opinie? Ik vind het een waardeloos bedrijf dat verzekeringspolissen afsluit waarin ze duidelijk zelf geen geloof hechten! En omgekeerd denk ik dat de verzekeringsmaatschappij niet veel vertrouwen stelt in Coolblue, anders was er wel een soort lopende rekeing waardoor klanten geen 27 dagen ( and counting! ) moeten wachten. Geen meerwaarde voor de consument, dit bedrijf...vind ik.

Reageer

Maxime 16-11-2019

Algemene score

1,0
Meeste slechte service ooit! Coolblue beloofd van alles maar levert verkeerde prodcuten of levert gewoon pas na een week ! De pesonen van de levering spreken de klanten service tegen! Echt een waardeloos bedrijf!
Officiele reactie van Coolblue 30-11-2019

Beste Maxime,

Bedankt voor het schrijven van jouw review op kieskeurig.nl. Het spijt ons dat wij niet eerder op jouw review hebben gereageerd. Wij doen ons best om te reageren op alle geplaatste reviews op verschillende reviewwebsites. Gelukkig is jouw bericht nu aan de beurt!

Wat ontzettend vervelend dat je zoveel pech hebt gehad. Verkeerd product en vertraging. Hier zijn wij natuurlijk niet trost op. Binnen Coolblue maken wij dit bespreekbaar. Helaas lossen we daarmee jouw klacht nu niet meer mee op. Dat spijt ons.

Met vriendelijke groet,
Coolblue

Reageer

Raymond Bosker 16-11-2019

Algemene score

1,0
Wij hebben een Samsung inbouw koelkast gekocht die werd aanbevolen als beste keus. De vriezer deur schiet echter steeds open als je de koelkast sluit dus we wilden ruilen van merk. Dit is het moment dat het bergafwaarts ging. Afspraak gemaakt voor levering en installatie op zaterdag blijkt dat er geen rekening is gehouden met installatie maar alleen levering ‘daar is wel voor betaald’. Gebeld en er is 2x toegezegd dinsdag te zullen leveren. Vervolgens wordt je 10 minuten later gebeld dat de afspraak toch niet door kan gaan en dat die wordt verzet naar woensdag. Vervolgens krijg je op diezelfde dag weer een mail dat het toch donderdag wordt? Hoe onprofessioneel ben je dan als bedrijf en hoe inefficiënt is de planning? Ik heb voorheen al mijn apparatuur bij hun gekocht maar het lijkt erop dat zodra er iets meer gevraagd wordt dan simpele planning ze totaal langs elkaar werken en jij daar als klant de dupe van wordt.
Officiele reactie van Coolblue 30-11-2019

Beste Raymond,

Bedankt voor het schrijven van jouw review op kieskeurig.nl. Het spijt ons dat wij niet eerder op jouw review hebben gereageerd. Wij doen ons best om te reageren op alle geplaatste reviews op verschillende reviewwebsites. Gelukkig is jouw bericht nu aan de beurt!

Wat ontzettend vervelend dat je zoveel pech hebt met de inbouwkoelkast. Wij willen dit natuurlijk graag goed en snel voor je oplossen. Helaas hebben wij bij het inbouwen te maken met een extra dienst. Hier zijn beperkte plekken per dag voor beschikbaar.

De communicatie heeft ook te wensen overgelaten. Dit maken wij intern bespreekbaar.

Het spijt ons dat het zo gelopen is. Wij wensen je ondanks het ongemak wel veel plezier toe met de nieuwe koelkast.

Met vriendelijke groet,
Coolblue

Reageer

Antonia 16-11-2019
Ja, ik beveel deze shop aan

Algemene score

10,0
Ik vind Coolblue een geweldige winkel. Klantenservice is fantastisch. Ze staan je altijd lief te woord. Ze helpen je uitermate goed, altijd geduldig en aandachtig luisteren naar je verhaal, helpen waar 't kan en zelfs voor je gaan uitzoeken wat de mogelijkheden zijn om jou tot de laatste te helpen.
Net had ik een mevrouw aan de lijn. Ze heeft geduldig door de telefoon met mij de afmetingen voor de nieuwe vaatwasser gemeten. Daarna de stappenplan met de gemeten afmetingen naar mij gemaild... Dit vindt je niet vaak. Echt super...

Reageer

Willem 15-11-2019

Algemene score

7,0
Ik was op zoek naar een nieuwe pc. Op de website van CoolBlue krijg je via zoekcriteria snel een overzicht van wat je zoekt. Vergelijken gaat gemakkelijk. Het bestellen gaat snel, net als het leveren. Maar toen.... begonnen de problemen. Ik had een nieuwe pc besteld (€ 1399), maar die bleek niet nieuw te zijn. Er zal al een account op! Snel gebeld met de klantenservice van CoolBlue. Medewerker 1: "Sorry meneer, kennelijk in het magazijn iets misgegaan (?)". Oké, kan gebeuren. Maar toen... ik had maar één optie om aan een nieuwe pc te komen: ik moest een nieuwe bestellen èn betalen. CoolBlue heeft dus geen omruilservice. Als iets niet goed is, kun je een nieuw exemplaar bestellen. Je kunt het verkeerde terugsturen en dan krijg je na een tijdje je geld terug. Voor veel mensen is dit een lastige optie, zeker als het om een groot bedrag gaat. Het enige alternatief is: verkeerde apparaat terugsturen, geld terugkrijgen en dan pas een nieuwe bestellen. Dat wilde ik niet (want dan zit je dus een tijd zonder computer), dus opnieuw € 1399 betaald.
Het nieuwe apparaat zou de volgende dag geleverd worden. Maar, zo vroeg ik aan de medewerker van klantenservice, hoe komt mijn foute pc dan weer bij CoolBlue? O, geen probleem: de bezorger van PostNL neemt het verkeerde apparaat gelijk weer mee terug, mits goed verpakt en voorzien van een retourlabel. Zo gezegd zo gedaan. Het retourlabel kreeg ik snel toegestuurd. Maar toen....
De volgende dag werd mijn nieuwe pc bezorgd, maar de bezorger van PostNL weigerde het foute pakket mee terug te nemen, omdat - zo zei hij - "het niet was aangemeld". Ik weer met klantenservice gebeld. Medewerker 2: "Sorry meneer, hier is iets misgegaan. Medewerker 1 had u nooit mogen beloven dat PostNL het foute pakket meteen weer mee terug zou nemen. Dat kan helemaal niet. U moet het pakket zelf naar een PostNL punt brengen....".
Dat je een apparaat zelf moet retourneren en naar een PostNL punt moet brengen als een apparaat je niet bevalt, kan ik billijken. Je maakt dan gebruik van de wettelijke 30-dagen niet-goed-geld-terug garantie. Maar in dit geval was het een fout van CoolBlue. Je verwacht dan dat CoolBlue er alles aan doet om die fout te herstellen, maar dat gebeurde dus niet. Ik moest niet alleen een tweede apparaat kopen, ik moest er ook nog eens zelf voor zorgen dat het verkeerde apparaat weer bij CoolBlue terecht kwam.
Maar toen... ging ik eens kijken op de website van PostNL. En ik las dit: "Liever het pakket meegeven aan een van onze bezorgers? Ook dat is mogelijk. Als we bij je langskomen om een pakket te bezorgen, kun je er gelijk een mee teruggeven! Duurzamer en makkelijk. Zorg ervoor dat je een retourlabel (met barcode) op de doos plakt". Ook maar even gebeld met PostNL. Die bevestigde uiteraard wat ik al op de site had gelezen. Ik kreeg het advies om aan CoolBlue te vragen, een leeg doosje naar mij toe testuren. Maar ja, ik had geen garantie dat de bezorger van postNL mijn foute eerste pakket dan wèl mee zou nemen. Bovendien wilde ik mij geld wel een keer teug. Uiteindelijk heb ik het pakket maar zelf naar een PostNL punt gebracht. Van PostNL kreeg ik de verzekering dat de desbetreffende bezorger op zijn foute handelwijze zou worden aangesproken. Maar toen... kwam dezelfde postbezorger weer aan de deur (met een pakketje van een andere leverancier). Ik wees hem op de tekst op de website van PostNL en vertelde hem wat de klantenservice van PostNL mij had verteld. Hij keek mij ongelovig aan, en ging met iemand bellen. Resultaat: de bezorger nam het pakket mee.
Conclusie: uiteindelijk bleek PostNL in de fout te zijn gegaan, maar heeft dit de dag erna hersteld. Maar CoolBlue heeft twee mijns inziens belangrijke verbeterpunten: 1. Als CoolBlue een fout maakt, zou CoolBlue dat zelf royaal moeten oplossen, in plaats van de klant aan het werk te zetten (en 2x te laten betalen). 2. Het zou prettig zijn als de medewerkers van de klantenservice van CoolBlue allemaal hetzelfde verhaal vertellen.

Reageer

Jan Peeters 15-11-2019

Algemene score

1,0
Beloof enkel wat je kan nakomen! Als je een transporteur 40 pakjes wil laten afleveren op minder dan 3 uur van Zandhoven tot Antwerpen dan weet het kleinste kind dat dit niet zal lukken. Daar extra voor laten betalen en achteraf enkel de terugbetaling voorstellen is op z'n minst gezegd misleiding om maar niet het woord bedrog te noemen... Een gepaste compensatie en vooral menselijke reactie had hier op z'n plaats geweest! Dat was na +50 bestellingen ons laatste, want het kan goedkoper én betere service elders... auch! Alles voor een glimach... no way!

Reageer

Boaz 14-11-2019

Algemene score

2,0
Ik ben niet te spreken over Coolblue. Maandag rond 17:00 iets besteld. En het zou de volgende dag in huis zijn niet dus. Ik gebeld en zeiden dat ze nu pas de betaling hadden en morgen zou het er zijn. Ook niet. Weer gebeld en zeiden dat ze toen pas de betaling hadden en het morgen er echt zou zijn. Ook niet ik een mail gestuurd zou het savonds nog geleverd worden. Inderdaad ik kreeg een mail dat het eindelijk verstuurd is. Krijg ik even later een mail met sorry we moeten je teleurstellen hij kan vandaag niet geleverd worden. Ondertussen is het dus al donderdagavond en moet ik maar hopen dat ik het morgen wel krijg. En dat noemen ze service
Officiele reactie van Coolblue 30-11-2019

Best Boaz,

Bedankt voor het schrijven van jouw review op kieskeurig.nl. Het spijt ons dat wij niet eerder op jouw review hebben gereageerd. Wij doen ons best om te reageren op alle geplaatste reviews op verschillende reviewwebsites. Gelukkig is jouw bericht nu aan de beurt!

Wat ontzettend vervelend dat jouw bestelling vertraging heeft opgelopen omdat de betaling niet bij ons binnen was. Natuurlijk baal je.

Vervolgens krijg je ook te maken met de drukte en wordt je bestelling nog later geleverd.

Sorry!

Met vriendelijke groet,
Coolblue

Reageer

wilma 14-11-2019
Ja, ik beveel deze shop aan

Algemene score

10,0
Duidelijkheid over levering. Heel vriendelijke en behulpzame bezorgers. Vlotte afhandeling

Reageer

Petros 13-11-2019

Algemene score

2,0
"Alles voor een glimlach" in helaas inmiddels verouderd en het klopt niet meer... Ik heb een nieuwe wasmachine besteld en ik ben vergeten aan te geven dat het een trekschakelaar heeft (eigen fout!). Het is bezorgd maar het is beschadigd. Ik maak een nieuwe afspraak met een andere team die de beschadigde wasmachine terug zal nemen en een nieuwe wasmachine zal bezorgen en aansluiten op de trek schakelaar. Maar op de dag van de nieuwe afspraak (nadat ik urenlang heb gewacht), zijn de bezorgers gewoon niet gekomen. Vervolgens nieuwe afspraak gemaakt op een andere dag. Op de dag van de nieuwe afspraak, bellen de bezorgers letterlijk op de laatste moment (om 20:30) om te vragen of ik een trekschakelaar heb (maar dat had ik meerdere keer aangeven!). Ik zei dat ik dat wel heb en dan zeggen ze dat ze niet komen en dat ik een derde (!) afspraak moet maken met een andere team. Inmiddels, heb ik geen wasmachine voor anderhalf week en ik heb zeker geen glimlach... Ik ben gewoon boos op CoolBlue.
Officiele reactie van Coolblue 30-11-2019

Beste Petros,

Bedankt voor het schrijven van jouw review op kieskeurig.nl. Het spijt ons dat wij niet eerder op jouw review hebben gereageerd. Wij doen ons best om te reageren op alle geplaatste reviews op verschillende reviewwebsites. Gelukkig is jouw bericht nu aan de beurt!

Wat ontzettend vervelend dat het met de levering en aansluiting van jouw wasmachine zo moeizaam verloopt.

Je hebt gelijk, de communicatie heeft te wensen overgelaten. Dat spijt ons. Wij maken dit bespreekbaar binnen Coolblue. Helaas lost dat voor jou nu niets meer op.

Met vriendelijke groet,
Coolblue

Reageer

K. Arts 13-11-2019

Algemene score

9,0
Goede ervaring met Cool Blue: goede website met voldoende aanbod in producten, concurrerende prijzen en vlotte verzending.

Reageer

E 13-11-2019
Ja, ik beveel deze shop aan

Algemene score

9,0
Snelle levering goede website. Artikelen zijn vaak aanwezig waardoor er geen lange wachttijd is. Wordt ook duiden aangegeven op de website.

Reageer

Charlotte 13-11-2019
Ja, ik beveel deze shop aan

Algemene score

10,0
Coolblue doet wat zij beloven. Dat vind ik erg belangrijk. Ook bij klachten of defecten is de service top!

Reageer

DB 12-11-2019

Algemene score

4,0
Zolang het goed gaat met je product top webshop!
Wel slechte service als het dus niet goed gaat. Ik studeer en ben mijn laptop al met al 3 maanden kwijt nu. De 2e keer kwam de laptop ongerepareerd terug van de reparateur. Ik moest hem nog maar een keer opsturen... contact gehad met de back office maar dat heeft geen meerwaarde!
Officiele reactie van Coolblue 30-11-2019

Beste DB,

Bedankt voor het schrijven van jouw review op kieskeurig.nl. Het spijt ons dat wij niet eerder op jouw review hebben gereageerd. Wij doen ons best om te reageren op alle geplaatste reviews op verschillende reviewwebsites. Gelukkig is jouw bericht nu aan de beurt!

Wat ontzettend vervelend dat jij zoveel pech hebt met je laptop. Wij begrijpen dat baalt. Wij willen de fabrikant graag de kans geven om het alsnog voor je op te lossen. Is jouw laptop ondertussen weer bij ons?

Met vriendelijke groet,
Coolblue

Reageer

Stephan 11-11-2019
Ja, ik beveel deze shop aan

Algemene score

10,0
Ik heb een macbook pro 2017 gekocht en na ruim een jaar waren er problemen met het display. Ik heb 'm opgestuurd en kreeg m na anderhalve week terug. Nieuw display en zelfs een nieuwe topcase. Echt super! Bedankt Coolblue!

Reageer

Dhr. Wentzler 11-11-2019
Ja, ik beveel deze shop aan

Algemene score

9,0
Prima Website, heel duidelijk, voortgang voortreffelijk, pakket gemakkelijk te volgen en volgens afspraak afgeleverd.

Reageer

John 11-11-2019

Algemene score

4,0
Niet tevreden. Laptop gekocht met het verzoek om alles te installeren op het bureaublad. Bij thuiskomst stond er niets op het bureaublad. Vijf maanden later probleem met opstarten. Moest worden opgestuurd. Krijg 4 weken later een non chalant sms bericht dat de laptop was zoekgeraakt. Mocht voor dezelfde prijs een andere uitkiezen. Gedaan met het verzoek om alles weer te installeren. Gelijk in de winkel gecontroleerd of dit ook gedaan was. Niet dus! Stond weer niets op het bureaublad. Not amused!!
Ik raad deze winkel niemand aan.
Officiele reactie van Coolblue 30-11-2019

Beste John,

Bedankt voor het schrijven van jouw review op kieskeurig.nl. Het spijt ons dat wij niet eerder op jouw review hebben gereageerd. Wij doen ons best om te reageren op alle geplaatste reviews op verschillende reviewwebsites. Gelukkig is jouw bericht nu aan de beurt!

Wat ontzettend vervelend dat jij zoveel pech hebt gehad met je laptop. Wij balen hier ook van. Met onze oplossing wilde we jouw weer een glimlach geven. Helaas heeft dit averechts gewerkt.

Met vriendelijke groet,
Coolblue

Reageer

Henk 10-11-2019
Ja, ik beveel deze shop aan

Algemene score

10,0
Zoals altijd snel geleverd, zelfs binnen een dag. Goed verpakt en fijn dat je een ophaaladres kunt opgeven.

Reageer

Waarts 10-11-2019

Algemene score

4,0
In de winkel van Coolblue beloven ze dat ze op zondag voor zes uur leveren omdat het zondag is dus blijf je heel de dag thuis en dan komen ze pas om acht uur savings als je er niet meer bent en als je er dan voor belt moet je de volgende dag weer vrij nemen om te wachten
Officiele reactie van Coolblue 30-11-2019

Beste Waarts,

Bedankt voor het schrijven van jouw review op kieskeurig.nl. Het spijt ons dat wij niet eerder op jouw review hebben gereageerd. Wij doen ons best om te reageren op alle geplaatste reviews op verschillende reviewwebsites. Gelukkig is jouw bericht nu aan de beurt!

Wat ontzettend vervelend dat de levering van jouw bestelling net even anders loopt. Het kan zijn dat de levering op die dag zijn uitgelopen en daarom later dan afgesproken langs kwamen.

Wij verwachten dat je ondertussen de bestelling hebt ontvangen.

Met vriendelijke groet,
Coolblue

Reageer

Toon meer reviews