MediaMarkt.be - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over MediaMarkt.be.

Deze score is berekend op basis van 9 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar.

2,5

Thaïs 24-04-2019

Ik schrijf nu enkel en alleen over de webwinkel van Mediamarkt en niet over de fysieke winkels ! Ik lees hele jammerlijke verhalen, welke mij bekend over komen daar ik in het verleden in de fysieke winkels ook hoog oplopende ruzies en discussies gehad heb. Dit terzijde....
Ik bestel op paasmaandag een item, de website geeft aan dat het artikel in de winkel waar ik steeds ga voorradig is, dus ik klik op “afhalen” en wil met Bancontact betalen maar ik krijg een foutmelding dat de betaling niet doorgegaan is. Ook raar dat ineens verscheen dat het item in de door mij gekozen winkel ineens niet meer voorradig was. Ik probeer het dus nog eens, klik “thuisbezorging” aan en betaal dit keer met PayPal. Transactie gelukt. Kijk ik op m’n rekening, is de eerste betaling ondanks de foutmelding toch doorgegaan en werd het bedrag onmiddellijk van m’n rekening gecrediteerd. Ook kreeg ik hiervan een bevestigingsmail toegestuurd.
Ik zat dus met een dubbele bestelling maar heb via mijn account het met Bancontact betaalde item kunnen annuleren.
Ook van de annulatie kreeg ik na een paar minuten een bevestiging per mail.
Dezelfde dag via het contactformulier geschreven en uitgelegd wat het probleem was, de dag erna gebeld met een zeer vriendelijke man van de klantenservice en die heeft gewoon alles netjes voor mij opgelost. Het geld dat ik met Bancontact betaalde staat inmiddels terug op m’n rekening en het artikel werd op 24 uur geleverd, zoals beloofd. Wat dus de slechte kant uitging is uiteindelijk vakkundig opgelost door een zeer vriendelijke medewerker van Mediamarkt, waarvoor beste dank.
Alex 03-05-2019

Hi Thaïs,

Jij hebt dan wel heel veel geluk gehad dat dit zo netjes verlopen is. Rondom dezelfde periode had ik hetzelfde voor met een product dat ik online besteld had. Ik had net zoals jij een foutmelding en net als jij zat ik met een dubbele betaling wegens een technische fout. Ik heb toen ook geannuleerd en kreeg ook een mail dat ik zou terugbetaald worden. Had met maestro/Bancontact afgerekend. Op de mail stond dat het bedrag zou worden terugbetaald. Vandaag 3 mei, we zijn dik 3 weken na de ongelukkige technische storing en ik heb nog steeds geen terugbetaling. Ik bel deze namiddag op om even te informeren omdat ik 3 weken wel erg lang vind, krijg ik daar een uiterst onprofessionele man aan de lijn die niks empathie, zeer onbeleefd en krachtdadig zegt “dat ik wat meer geduld moet hebben”... ik haalde even aan dat ik ooit bij bol.com online een vergissing had gemaakt (ebook besteld ipv hardcover) en dat het ganse euvel, wat mijn schuld was, netjes werd opgelost en de betaling liefst na 4 dagen op teruggestort was.
“Je moet geen appelen met peren vergelijken” snauwde hij, “Ik zal het doorgeven aan de juiste dienst en die zullen je wel op de hoogte houden, anders nog iets ?”... ik was danig van m’n stuk van dat antwoord dat ik “nee” zei, en vooraleer ik iets kon zeggen haakte hij de telefoon in. Een klantenservice totaal onwaardig vind ik dit, een totaal tekort aan professionalisme. Ik heb het even laten bezinken en heb terug gebeld. Had een hele vriendelijke man aan de lijn (Roy genaamd), en deze deed het wel erg goed en bood z’n excuses aan voor het gedrag van z’n collega. Ondertussen heb ik een klachtenbrief geschreven.
Leuk voor jou dat het opgelost is, maar je bent een uitzondering. Ik geb voorgoed mediamarkt afgezworen want ja...dit kan niet !

Mvg,

Alex

Jenn 17-03-2019

Zwaar teleurgesteld in de dienst na verkoop van Mediamarkt.

Ik kocht een nieuwe wasmachine incl. levering. De verkoper was behulpzaam alsook de leverdienst. Na 2 weken bleek er echter een lek te zijn doordat de watertoevoer niet goed was aangesloten, met waterschade tot gevolg. Na X aantal telefoons kreeg ik te horen dat volgens hen de installatie goed uitgevoerd was en dat ik geen aanspraak kon doen op mijn verzekering. Werd naar mijn gevoel van het kastje naar de muur gestuurd en kreeg op den duur geen reactie meer, in de hoop dat ik het erbij zou laten.

Schandalig hoe zo'n groot bedrijf niet eens de moeite doet om dit goed op te volgen, de verantwoordelijkheid op anderen afschuift en gewoon ontkent dat er een fout is gemaakt tijdens de installatie. Als ik extra betaal voor de installatie verwacht ik ook dat die correct gebeurt.

noa 06-03-2019

ik kreeg een mail aan van Mediamarkt met de melding "21% BTW? Weg ermee! Laatste kans", ik ben op hun website naar enkele tv’s gaan kijken waar die korting op zat, dan ben ik de modelnrs gaan ingeven in google en vond de tv’s terug bij concurrerende bedrijven aan exact dezelfde prijs als die van Mediamarkt waar 21% korting op zou moeten zitten, de dag nadien was de actie afgelopen en de tv’s hebben nog altijd dezelfde “actie” prijzen, enkel is de oude prijs die 21% hoger lag en die vermeld stond boven de actieprijs weggehaald. Ik vraag mij af of dit wel legaal is. De eerstvolgende keer als ze nog eens zo een actie organiseren maak ik allemaal screenshots van hun actie prijzen tijdens en de dag na de actie en deel dit dan mee aan de FOD Economie. Het wordt tijd dat er een einde komt aan dit soort misleidende praktijken waarbij er helemaal geen korting wordt gegeven.

TDB 28-02-2019

Enkele weken geleden begon mijn asus laptop scherm raar te doen.
Eerst kwamen er hier horizontale lijnen op.
Een klein beetje nadien ook verticale, waarna er een inkt vlek op het scherm kwam.
Deze breide ziender ogen uit in enkele minuten.
Dit alles gebeurde terwijl de laptop op een tafel stond.
Vol vertrouwen dat de laptop (die nog in garantie was) zou hersteld worden onder garantie gaf ik hem af aan de mediamarkt (maalsesteenweg).
Na 2 weken was ik verbaast ik kreeg een factuur binnen voor het scherm.
Mediamarkt classificeerd de schade als drukschade (waarbij men nooit tussen komt, logisch).
Ingenieur zijnde zocht ik contact met de mediamarkt en het herstellingcentrum, aangezien een kapote LCD ook ander oorzaken kan hebben.
Maar niemand kon mij hierbij helpen ookal gaven sommige mij gelijk.
Conclussie dat er jammerlijk moet stelt worden, is dat garantie bij mediamarkt een illusie is.
Men verondersteld dat mensen hier geen kennis van bezitten en de factuur zouden betalen.
Dit lukt hen spijtig genoeg ook want ook mijn mogelijkheden waren opgeraakt.

Hopelijk help ik met deze klacht personen in de toekomst die hetzelfde zouden voorhebben, alvast veel sterkte.

Wouter 22-01-2019

Nooit meer. Blu-Ray box besteld met duidelijke vermelding dat films in het Nederlans waren. Ook op de box zelf werd dit nog eens bevestigd. Uiteindelijk zaten er 2 films in met een andere taal, er is dus ergens iets misgelopen. Mediamarkt weigert echter om te ruilen tegen een correcte versie. Ik had net zo goed mijn geld gewoon in brand kunnen steken. Op deze manier is het niet verwonderlijk dat mensen massaal online aankopen doen bij buitenlandse bedrijven, die wel een correcte dienstverlening bieden.

rd 20-01-2019

Slechtste online ervaring ooit.
Mails worden niet beantwoord.
Binnen de 24 uur geleverd???????????
Wacht al een week op mijn bestelling.
Ze laten niets weten.
Kan niet annuleren, want ge krijgt geen reactie niks.
Al tientallen mails verstuurd, chat hetzelfde.
Dit is toch niet normaal.
Nooit nog iets van mediamarkt.

Zaraniz bvba 06-12-2018 In de winkel gekocht
Zwijnaarde

Service is een dikke nul!

Service is nul, nooit koop ik nog iets bij mediamarkt, eerst verkopen ze voor 70 euro profesyonel installatie, nadien komen ze tot 2 keer en nog niet installeerd, ergste is dat ieder maal onze fout is ...

Dwienie 20-11-2018 Via de website gekocht

Online winkel: slechter kan niet

Goederen worden beloofd binnen de 2 dagen. Na 14 dagen nog geen levering. Antwoorden ook niet via hun online messenger platform. Klantendienst zegt email te sturen met status maar krijg geen email te zien.

LDC 06-08-2018 Via de website gekocht

Opgelet voor Top-Media winkel

Opgelet voor online aankopen bij Top-Media winkel (NEP!) Zij verwijzen voor alles: garanties, leveringen... naar Mediamarkt maar dit is een frauduleuze firma want Mediamarkt ontkent elke link en het gestortte geld ben je kwijt. Mediamarkt kan hier niets aan doen maar zij zijn op de hoogte en zouden dus mogelijke klanten moeten waarschuwen!

DJ 22-11-2017 In de winkel gekocht
Brugge

Mediamarkt Brugge

Professionele service op alle afdelingen.
Men neemt de tijd om goed te adviseren, zonder enige verkoopsdruk.
Na aankoop blijkt dan effectief dat het advies z'n nut heeft bewezen.
Vroeger was ik goede klant bij de buur (VDB) maar de service is niet te vergelijken.
Het valt ook op dat elke afdeling dezelfde inspanning levert om echt duidelijk en goed advies te verstrekken.
Echt een super aangename ervaring!
Ook de dienst na verkoop is uitmuntend!

KatrienV 07-09-2017 Via de website gekocht

Correcte service

Snelle correcte service en levering. Artikel deftig verpakt en niet beschadigd. Duidelijke website. En tot nu toe vaak de goedkoopste tegenover andere winkels en websites. Ik kocht hier mijn garmin forrunner 235 in ijsblauw en smart weegschaal van garmin. Ik ben zeer tevreden over mijn aankopen.

Thrillseeker 18-03-2017 In de winkel gekocht
MediaMarkt Roeselare

MediaMarkt staat synoniem voor "valse reclame"

Tijdens hun actie "-21% BTW" heb ik een TV gekocht bij MediaMarkt.
4500 Euro was de bruto prijs. Ik betaalde 3700 Euro na aftrekken van de BTW.
Toen hun actie voorbij was bleef datzelfde model aan 3700 Euro incl. BTW te koop staan in hun winkel.
Ook bij andere shops zoals Coolblue en Whinkel stond die TV aan 3700 Euro incl. BTW.
MediaMarkt had dus duidelijk bij het begin van hun actie de prijs 21% opgedreven om dan 21% korting te geven zodat je de illusie krijgt dat je een koopje doet.
Toen ik naar de klantendienst ging om uit te leggen dat dit valse reclame was en helemaal niet fair is werden ze boos.
Een werknemer vertelde me rechtuit: "Ja meneer, U heeft teveel betaald. Maar daar kunnen wij niets aan doen. Wij hebben het recht onze prijzen aan te passen. En we gaan er niet verder meer over discussieren want het heeft toch geen zin"
Uiteindelijk heb ik dus niet kunnen genieten van hun actie want ik heb de volle pot betaald voor die TV.
Nu weet ik waar MediaMarkt tot in staat is om klanten te lokken.
De TV was dan nog een toonzaalmodel met onbekend aantal gebruiks-uren omdat ze er geen meer op stock hadden.
Had ik 'm voor die prijs maar ergens elders gekocht dan had ik nu een splinternieuwe TV met betere service.
En bij het bekijken van meerdere MediaMarkt reviews blijk ik niet de enige die bedrogen werd door hun praktijken.

Dirk V 19-06-2017

Informeer u ALTIJD op voorhand ! Zoek alles op van het gewenste product en vergelijk prijzen... Als ik in de winkel aankom wil ik dat product, dat type en het kost zoveel... Is het niet op voorraad, ondanks dat het op de website wel op voorraad staat, dan eis ik een tegoedbon dat ik het toestel later wel aan die prijs kan kopen, simpel... Een goeie reputatie zal ik bij verschillende winkels waarschijnlijk niet hebben, maar het "recht voor de raap" zijn heeft me wel al veel voordeel opgeleverd...

Frank 01-03-2017 Via de website gekocht

Beter wat meer investeren in service dan in marketing

Grote actie 21% BTW korting! Ik bestel én betaal via internet een was-droog combinatie van LG (nogal specifiek toestel met grote capaciteit), volgens de website gisterenavond in voorraad in de winkel Docks. Vanochtend telefoon van de winkel -ééntalig Frans- dat het toestel toch niet in voorraad blijkt (bovendien speciaal met een groot voertuig naar Brussel gekomen om het deze namiddag te gaan ophalen) - en dat ik naar een centraal nummer moet bellen van Media Markt die ervoor gaan zorgen dat ik het thuisgeleverd krijg. Ik bel direct naar dat nummer. Helaas meneer, nergens meer in voorraad en komt ook niet meer terug binnen. Maar, we zullen uiteraard uw geld terugstorten... binnen de 14 werkdagen!!! De 21% actie is dus veel blabla en weinig boemboem, zo kan ik het ook, reclame maken voor iets dat niet leverbaar blijkt te zijn om toch maar volk naar de winkels te lokken. Iets minder marketing en iets meer service, dat zou misschien op zijn plaats zijn. Met echte web winkels nooit zoiets meegemaakt. Dikke nul voor Media Markt.

bart 14-12-2016 Via de website gekocht

Levertermijn op site is bedrieglijk en service zwak

Koelkast besteld. Op de pagina van het toestel staat onder de prijs vermeld dat je het product de dag erna thuis bezorgd krijgt als je voor 22u besteld. Pas als je in je winkelkarretje kijkt staat er in hele kleine lettertjes onderaan vermeld dat je levering binnen maximaal 28 dagen geleverd zal worden. Dat is dus echt boerenbedrog. Ik had dit niet door en kreeg wel snel telefoon van Mediamarkt, de dag dat ik het toestel verwachtte. Ze zouden twee dagen later kunnen leveren maar je moet dan wel zien dat je de hele dag thuis blijft. Pas een dag op voorhand krijg je een sms met een preciesere tijdspanne, maar op dat moment kan je niet meer zeggen dat dat je niet past. Als je niet thuis bent op het ogenblik van de levering betaal je 40 euro extra. Zelfs vermelden dat je bijvoorbeeld wel kan in de voormiddag kan niet. Na aandringen en boos worden en dreigen dat je de bestelling zal annuleren kan het dan toch. Nooit meer Mediamarkt voor mij. Dit is puur bedrog en met dit soort slechte service prijst Mediamarkt zich binnen de kortste keren uit de markt.

Pluspunten

• goedkoop

Minpunten

• slechte service
  • bedrieglijke website

k vermeirsch 23-11-2016

dienst naverkoop

Slechte ervaring met product dat ik 1 dag later wou inruilen. Verpakking licht beschadigd, dus geen omruiling, kasticket was onvoldoende. Ik was dan nog bereid 20 euro op te leggen voor duurder product. Jammerlijke houding van dergelijk groot bedrijf. Moraal van het verhaal: liever in het vervolg 10% meer betalen aan bedrijf dat wel om klanten geeft.

Pluspunten

• assortiment

Minpunten

• dienst naverkoop

Tom 05-08-2016 Via de website gekocht

Irritant. ze blijven zich opdringen met ongewilde reclames en voorstellen voor nieuwsbrieven

Afschuwelijk. Ze houden geen rekening met de koop op afstandwet. De verpakking was niet beschadigd en wilden maar 120 van de €150 die ik betaalde vergoeden zonder hier een wettelijk onderbouwde uitleg te geven

Alsof dat niet alles sloeg, stortte ze mij enkel €100. Ik heb letterlijk 12! mails moeten sturen voor de ander beloofde en te weinige €20, waarna ik een zeer onvriendelijke mail kreeg met een WAARDEBON van €20. Onvoorstelaar

Onvriendelijke klantendienst, niet aan de koop op afstand wet houden en 12! mails negeren. Dit was mijn absoluut slechtste ervaring die ik al heb gehad met online shoppen. Vermijden aub!

Jan 20-06-2016 In de winkel gekocht
Zwijnaarde

Verkopers zijn totaal niet gemotiveerd.
Je moet heel lang wachten vooraleer er iemand naar je omkijkt.

Schandalig , hoe de bediende bij media markt zelf mijn toestel kapot gemaakt heeft !!

niet relevant, als je zo bedot wordt zoals het mij is overkomen , mag er wel 10 hectaren winkelruimte zijn, dit is geen criteria.

Absoluut te vermijden zaak, je wordt als klant letterlijk bedrogen waar je erbij staat.

Vermijd ten allen prijzen iets bij media markt te kopen

Freddy 16-03-2016 Via de website gekocht

3,8

Promo word in grote letters aangegeven en de levering word niet nagekomen !

leverings datum word niet nagekomen ben al 3 dagen aan het bellen bestelling is in magazijn en dat is het dan ze gaan me verwittigen maar er gebeurt niets !!

Komen hun beloftes niet na !!geen samenwerking tussen verschillende diensten !!

Was mijn eerste en zeker mijn laatste bestelling

Marc 28-11-2015 In de winkel gekocht
Antwerpen

5,8

Wordt niet lastiggevallen door verkopers. Maar zo druk dat je lang moet wachten voor een verkoper vrij is.

Vier maal teruggeweest met dezelfde gsm die slecht functioneert. Mediamarkt lijkt klacht niet serieus te nemen en weigert geld terug te geven.

Sterkste troef.

Goede winkel als product geen probleem geeft. Anders te vermijden.