Deze score is berekend op basis van 2243 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar.

Thed 06-02-2020

Prima site. Overzichtelijk en eenvoudig bestellen.
Prijs is ook concurrerend.
Komt ook leveringstijd goed na!

Ton Bavel 05-02-2020

Mijn bestelling was prima verzorgd en het was heel goed te volgen waar je product was en wanneer het exact geleverd ging worden. Prima verzorgd en zullen wel meer bestellingen volgen van mij bij CoolBleu. Chapeau.

Leo Ros 05-02-2020

's avond besteld, de andere dag geleverd, goed product tegen een redelijke prijs

Jan 04-02-2020

Ik schrijf dit relaas namens mijn vriendin.

Mijn vriendin is op zaterdag, 25 januari 2020 verhuisd en had enkele nieuwe apparaten nodig. Van te voren had zij de winkels van Mediamarkt en BCC bezocht. Gezien het bedrag van aankoop van bijna € 2.500,- zou zowel Mediamarkt als BCC gratis de perilex stekker van het inductiefornuis monteren. Toch een voordeel van rond de € 50,00,-. Ook bleek 1 apparaat zelfs € 100,00 goedkoper te zijn bij Mediamarkt. Zij besloot echter om alle apparaten online bij Coolblue te kopen, mede vanwege de positieve reviews over dit bedrijf. Zij kocht een droger, koelkast, vaatwasser en een inductiefornuis. Bij elkaar voor bijna € 2.500,-.
Zij ontving een mail van Coolblue dat deze apparaten op zondag, 26 januari 2020, tussen 16.30 en 17.30 bezorgt zouden worden.
Toen zij zondag omstreeks 16.15 thuis kwam en in haar mailbox keek zag zij, dat er om 16.00 uur door Coolblue een mal was gestuurd. In de mail stond, dat de bezorgers voor de deur hadden gestaan en dat er niemand thuis was.

Vervolgens gebeld naar het telefoonnummer in de mail. Een medewerkster vertelde dat de bezorgers voor de deur hadden gestaan en niemand thuis hadden aangetroffen.
Er werd geen tijdstip genoemd. Mijn vriendin vertelde dat dit klopte, omdat zij in de bouwmarkt was. De apparaten zouden immers tussen 16.30 en 17.30 bezorgd worden.
Zij vertelde ook, dat zij het vreemd vond dat Coolblue de tijd van bezorging plotseling had veranderd. Zij was zeer teleurgesteld en heeft gezegd dat Coolblue dit toch niet kon maken.
Wanneer je om 16.00 uur een mail stuurt, kun je toch net zo goed nog een half uurtje wachten, in de wetenschap, dat de bewoners in de regel echt wel ruim voor 16.30 thuis komen.
De medewerkster bood diverse keren haar excuses aan, maar zij kon er niets aan veranderen. Zij vertelde ook, dat zij geen contact had met de chauffeurs en dus niet kon vragen om terug te rijden om alsnog de apparaten te bezorgen. Dit vond mijn vriendin wel raar. Natuurlijk heb je contact met de bezorgers, want hoe kan deze medewerkster anders weten dat de bezorgers voor de deur hadden gestaan?
Er werd direct een afspraak gemaakt voor een nieuwe bezorging. Deze medewerkster adviseerde om na de bezorging naar klantenservice te bellen om een klacht in te dienen, dan wel om een compensatie te vragen.

Na de bezorging heeft mijn vriendin naar de klantenservice gebeld. De medewerkster van klantenservice heeft alles aangehoord en vertelde tegen mijn vriendin, dat zij een compensatie zou ontvangen van € 30,00 voor de aankoop van nieuwe apparaten binnen 5 jaar.
Mijn vriendin vertelde dat zij geen nieuwe apparaten nodig had en dat zij toch mocht verwachten dat haar nieuwe apparaten een langere levensduur zouden hebben dan 5 jaar. Omdat mijn vriendin niet akkoord ging met de tegoedbon van € 30,00 zou ze volgens deze medewerkster snel worden teruggebeld.

Na 2 dagen nog steeds niets gehoord. Mijn vriendin heeft weer gebeld en kreeg nu een man aan de lijn. Deze medewerker bood een tegoedbon aan van € 20,00 en heel veel wasmiddel.
Mijn vriendin ging hier niet mee akkoord. Deze medewerker vertelde toen, dat zij een mail kon sturen naar het managementteam.
Dit heeft mijn vriendin op 31 januari 2020 gedaan en zij ontving een bevestigingsmail waarin stond: Uw mail zullen wij binnen 3 werkdagen beantwoorden. Beloofd!
Tot vandaag heeft zij nog geen reactie ontvangen.

Volgens mijn vriendin waren de mensen van Coolblue erg vriendelijk. Echter, wanneer je een artikel bij Coolblue koopt mag je toch verwachten dat Coolblue zich aan hun belofte houdt, ongeacht de prijs. En wanneer je voor bijna € 2.500,- aan apparaten koopt, is het helemaal bijzonder teleurstellend dat Coolblue deze belofte niet nakomt en achteraf een compensatie wil geven van € 30,00.
Van een klantenservice mag je verwachten dat je serieus wordt genomen.
Mijn vriendin voelt zich dus niet serieus genomen door Coolblue.
Door de levertijd plotseling te veranderen en het niet terugbellen door klantenservice is zij erg teleurgesteld in Coolblue. Wat een slechte service Coolblue!
Officiele reactie van Coolblue 13-02-2020

Beste Jan,

Dank je wel voor jouw review. Zoals je aangeeft namens jouw vriendin.

Op basis van de beschikbare gegevens hebben wij geen bestelling terug gevonden bij Coolblue. Er is ook geen gebruik gemaakt om een officiële klacht rechtstreeks bij Coolblue in te dienen.

Hoe vervelend de situatie ook is, in het kader van de privacy kunnen wij inhoudelijk niet ingaan op jouw review.

Wij nodigen jouw vriendin uit om een officiële klacht bij Coolblue in te dienen. Het spijt ons dat wij je niet anders kunnen berichten.

Tamara 04-02-2020

Snelle service en je goed op de hoogte gebracht waar wanneer en hoe het bestelde app inderweg is

Jack Reemers 04-02-2020

Keuze gebaseerd op eerdere ervaringen. Waren steeds positief. Prijzen meestentijds concurrerend, afspraken worden altijd 100% nagekomen en service vriendelijk en correct. En nee, ik werk niet bij Coolblue:-)))

Guido 03-02-2020

Snelle levering. Eentje op de cool blue fiets (koptelefoon) en eentje via de reguliere pakketdienst (koffiezetapparaat). Beiden: er wordt een timeslot afgesproken die ze ook gewoon nakomen: hulde!

De coolblue fiets appt ook nog een kwartier van tevoren dat hij eraan komt (niet zozeer de fiets, alswel de medewerker die er op zit).

Jacq 03-02-2020

De printer Canon PIXMA MG 5750 werd snel en correct geleverd.
Er werd ook nog een installatie instructie na gestuurd

Richard 03-02-2020

De levering verliep iets trager als vooraf werd gemeld. Maar dit werd wel tijdig doorgegeven. De plaatsing verliep uitstekend. Ook gaven de monteurs gelijk adviezen voor een correct gebruik.

Pluspunten

Minpunten

Joop 02-02-2020

Goede en snelle levering en merken klachten als die er zijn worden snel en professioneel opgelost

HannaS 02-02-2020

Ik had een Bosch staafmixer besteld via Coolblue, Deze werd de volgende dag keurig op het door mij aangegeven afhaalpunt bezorgd, ik werd steeds op de hoogte gesteld hoe laat ik mijn pakket kon ophalen, zag er prima uit, ben heel tevreden!

Ricardo 02-02-2020

Gisteravond een tweedekans product ( koelkast ) besteld, keurig netjes betaald. Ik werk nachtdiensten dus ik kwam er pas in de nacht achter dat mijn bezorgadres niet klopte, dit was nog het oude adres van 1,5 jaar geleden. Helaas was om 00:15 de klantenservice gesloten dus was er geen mogelijkheid om Coolblue van het probleem op de hoogte te stellen. Wel uit wanhoop nog een mail gestuurd, maar uiteraard krijg je om dit tijdstip hier geen antwoord meer op. Vervolgens vanmorgen direct na 09:00 de klantenservice gebeld en de hele situatie uitgelegd. Mevrouw verteld mij dat, gezien het een tweedekans product is, deze terug wordt gestuurd naar het depot en vervolgens weer aangeboden wordt op de website... het product is betaald - ik ben de eigenaar? Mevrouw legde uit dat dit de procedure is bij tweedekans. Als dit daadwerkelijk de procedure is dan lijkt het me relevant voor de klant dat dit aangegeven staat op de website? Algemene voorwaarden, retourvoorwarden, tweedekans bij de klantenservice - geen clausule wat betreft verkeerde adres gegevens bij tweedekans producten. Het geld wordt binnen 5 dagen teruggestort ( product moet eerst terug naar depot etc. ). Hopelijk wordt het flink koud de komende dagen, zodat ik mijn producten zonder koelkast in de buitenlucht kan koelen... not. Fijn dat Coolblue alles voor een glimlach doet, al kan ik hier niet om lachen. Coolblue, zorg dat je de juiste informatie aan de klant verstrekt. Jullie algemene voorwaarden zeggen "zonder kleine lettertjes". Dit klopt, jullie zetten het er niet eens bij en noemen het standaard procedure. Nutshell; geen terugbetaling dus nog geen koelkast... niet "koel".
Officiele reactie van Coolblue 13-02-2020

Beste Ricardo,

Dank je wel voor je review. Wij begrijpen dat je baalt. Ondertussen heb je contact gehad met onze klantenservice.

Wij hebben je gevraagd wat de gewenste oplossing zou zijn. Helaas heb je daar nooit meer op gereageerd. Dit vinden wij jammer. We lossen het graag op maar met jouw hulp.

Erwin 01-02-2020

Een heel groot assortiment, goede website en snelle levering. Kortom, alles klopt. Ik shop graag bij Coolblue.

Ans van Driel 01-02-2020

Bezorging was shit....door post. nl ...ik was thuis woont in een flat, met beneden bellen, niet gedaan, stond in eens voor de deur op de galerij, heeft 5 seconden geduurd eer dat ik open deed, stond die al te bellen bij mijn 90 jarige buurvrouw, terwijl ik op de galerij stond....ikke nie thuis zijn....dus was geen bezorging met een glimlach

Dinie 01-02-2020

Wat een snelle levering en zoals beloofd komt het op de geplande datum. Ruilen is bij Coolbleu geen probleem en wordt keurig nagekomen. Grappig is de keuze tussen geruilde artikelen met korting of nieuw. COOLBLEU onze grote complimenten voor goede levering en service!!

coulbleu 01-02-2020

goede service en snelle levering. Ook de nazorg is goed. Ruilen bij Coulbleu geen probleem. Leuk de keuze uit geruilde goederen of nieuw. GEWELDIG

Marjolijn 01-02-2020

Superservice! Wasmachine 's avonds besteld, volgende dag geleverd, aangesloten, testprogramma laten draaien en oude wasmachine meegenomen. Heel aardige jongens, die moeiteloos de wasmachines de trappen op- en aftilden. Heel tevreden!

A 01-02-2020

Super wat betreft de communicatie! Ik ken geen betere winkel dan Coolblue die het beter doet in communicatie dan andere.

Je wordt altijd geholpen binnen een dag en hebt contact met medewerkers die er verstand van hebben. Het team is laagdrempelig, professioneel en helder in communicatie. Ik ontving zelfs een (handgeschreven) kaartje na een klacht, die was verholpen. Heel attent en klein gebaar, maar hierdoor heb ik wel het gevoel gekregen dat ze mij serieus nemen.

Maarten Thijs 31-01-2020

Artikel op voorraad daardoor snelle levering en heldere omschrijving van de specificaties.

Guido 30-01-2020

Heb bij Coolblue een tablet gekocht op zaterdag en zondag middag in huis super snel en nog de goedkoopste ook
Het prijs verschil met de Mediamarkt was €37 en dat is wel de moeite waard om bij Coolblue te bestellen

Coolblue Bedankt

Jaco 30-01-2020

Zaterdag een wasmachine besteld voor mijn schoonmoeder van 80.
Juist omdat ze aansluiten en de oude mee retour nemen.
Bij levering werd er gezegd dat er een nieuwe kopeling op moet omdat de oude niet van de wasmachine was los te krijgen.
Gewoon neergezet dus en regel het zelf maar.
En dat met hun slogan van...we gaan niet eerder weg voordat ie draait.
Blijkt later dat het helemaal niet de koppeling is maar de slang vd nieuwe wasmachine is gewoon tekort.
Topservice dus!
Als je dan belt met de klantenservice krijg je dat gelul vd kleine lettertjes.
Het zal allemaal wel maar ik vind het slechte service helemaal bij zon oude dame!
Vond de service altijd echt goed bij coolblue maar ook hier geldt helaas hoe groter ze worden hoe rotter de service
Officiele reactie van Coolblue 04-02-2020

Beste Jaco,

Dank je wel voor je review. Wat ontzettend vervelend dat het uitgerekend bij jouw schoonmoeder mis gaat. Dit is natuurlijk iet wat je van Coolblue mag verwachten.

Spijtig genoeg omvat jouw review geen enkele referentie voor ons. Graag ontvangen jouw order nummer en korte uitleg via mt-klantenservice@coolblue.nl

Dit is onze officiële klachtenafdeling en zij pakken dit graag direct voor je op.

Norbert 30-01-2020

Coolblue een duidelijke website, snelle levering die goed verpakt is en de service is top bij coolblue.

Els 29-01-2020

Netjes op tijd bezorgd door keurige jongens die in een mum van tijd de wasmachine boven hadden en de oude beneden. Alles prima aangesloten en uitgelegd!

Jorge Patricio 29-01-2020

Vandaag voor 23.59 uur bestellen morgen in huis. Dat zou afgelopen maandag geleverd moeten zijn. Het is vandaag donderdag. Ben er 2 avonden voor thuis gebleven. Adverteren met een snelle levering em dan niet thuisgeven. Ook al hang je af van een derde partij, daar heeft een klant nietes mee te maken. Dan moet je je advertentie aanpassen.

Voor mij even geen Coolblue meer.
Officiele reactie van Coolblue 18-02-2020

Beste Jorge,

Dank je wel voor je review. Wat vervelend dat de levering niet volgens afspraak is verlopen. Dit is niet wat je van ons mag verwachten en daarvoor ons excuus.

Helaas kan het een enkele keer voorkomen. Gelukkig is het eerder een uitzondering dan regel.

Sander Coolen 29-01-2020

Al bijna 3 maanden zonder laptop dankzij Coolblue
8 november de laptop van mijn zoon ingeleverd bij Coolblue ter reparatie nu 29 januari wachten we nog steeds. 2 keer hebben we de laptop opgestuurd. de eerste keer was hij niet eens gemaakt na de tweede keer heel lang wachten zijn ze hem nu kwijt.
Ze beloofde een webshop tegoed maar ook daarop moeten we weer wachten.
Mijn zoon heeft deze laptop nodig voor school en zit dus al bijna 3 maanden zonder.
Het interesseert ze schijnbaar niks bij Coolblue dat een kind zo lang zonder laptop op school zit.
Officiele reactie van Coolblue 18-02-2020

Beste Sander

Dank je wel voor je review. Ontzettend vervelend dat het net even anders loopt dan je verwacht. Ondertussen heb je uitvoerig contact gehad met onze klachtenafdeling en is het alsnog voor je opgelost.

Jurgen 28-01-2020

Update van vorige review:
Meest waardezloze klanten service ooit meegemaakt. Schuiven het probleem zomaar af op "we vermoeden dat het product onjuist gebruikt is". No way dat ik hier ooit nog iets koop!

In Mei 2019 heb ik een decoupeerzaag aangeschaft via coolblue.nl. Enige tijd later ben ik de machine gaan gebruiken. Daarbij viel deze regelmatig uit, moest ik de accu er af halen en er weer opnieuw op doen en toen deed de machine het weer even. De machine heb ik ter reparatie op laten sturen. 3 weken later heb ik de machine "gerepareerd" terug gekregen. Echter bleek tijdens het eerste gebruik dat deze nog steeds niet werkte en deze dezelfde kuren vertoonde. Ik heb een vuren balkje van 3x2 centimeter doorgezaagd en halverwege kwam er rook uit de machine. Toen snel de accu eraf gehaald en opnieuw teruggestuurd ter reparatie. Toen wist men mij echter te vertellen dat ik de machine niet goed gebruikt had omdat er een langere zaag in zat. Er is in totaal nog geen 10x mee gezaagd met een maximale zaagdiepte van 32mm! Diverse pogingen gedaan bij verschillende medewerkers maar ze blijven bij het verhaal "sja de expert vermoed dit dus zal het wel kloppen". Niemand die dit opnieuw wil laten beoordelen. Het is echt 100% een maandag ochtend model geweest.

Jurgen 28-01-2020

Beste Jurgen,

Dank je wel voor je review. Via een ander review kanaal hebben wij je al voorzien van een reactie.

Hans. 27-01-2020

Shop met een uitgebreide artikelen, keus genoeg voor een ieder,en de prijzen zijn top.
Zeer snelle bezorging en netjes aan geleverd bij je thuis.
Ga zo door.

MyCro 27-01-2020

De service van Coolblue is geweldig. Ze zijn aardig, behulpzaam en de aflevering en installatie door Coolblue is helemaal perfect. Geen woord verkeerd over Coolblue

Bert 27-01-2020

Overzichtelijke en duidelijke website. De nodige informatie over het gezochte product. Voor zover van belang word je nog geholpen met een Coolblue keus. Veel reviews over producten waarbij de eventuele negatieve meningen niet worden geschrapt. Coolblue komt beloftes na voor wat betreft levering. Anders dan die dikke B site.

Anna Elling 27-01-2020

Ik heb al een aantal keren producten besteld bij Coolblue (wasmachine/droger/stofzuiger) en ben bijzonder tevreden over zowel de informatie die zij geven op de website, als de perfecte manier waarop zij de levering en installatie hebben verzorgd. Bijzonder vond ik ook dat ik een foutje had gemaakt bij de bestelling van de wasmachine en droger. Ik had nl iets besteld dat ik niet nodig had.
Degene die de installatie deed, wees mij erop, nam het mee terug en binnen de kortste keren kreeg ik mijn geld terug. Top bedrijf!

Stephan 26-01-2020

1dag na ik mijn product van Coolblue ontvangen had komt het daar in promotie, 40€ goedkoper. Even gebeld en zonder discussie word het verschil teruggestort.

Claudia 25-01-2020

Coolblue is een hele fijne winkel, maar helaas wel alleen als er niets stuk gaat.
Helaas, ging mijn robotstofzuiger na een maand of 2 en misschien 5x gebruiken stuk. Prima regeling wat betreft retourzending, wat zeer vlot verliep. Echter was niets minder waar: gisteren kreeg ik na bijna 4 weken de vraag of ik wilde wachten op de reparatie of graag mijn geld terug wilde in de vorm van shoptegoed. Gezien mijn apparaat niet meer leverbaar is sinds 2 weken en het vervangende apparaat 2x zo duur is heb ik aangegeven dat ik graag op de reparatie wacht met de bijgevoegde reden. De dag erna krijg ik wederom een mail dat repareren niet doorgaat en ik shoptegoed krijg. Heel apart zo 1 dag nadat ik dit aanbod afgeslagen heb. Vervolgens stuur je een mail dat je toch graag de reparatie wilt en dit kan niet meer, een reden wordt niet gegeven. Er is geen vervangend product mits ik even nogmaals het aankoop bedrag neertel, en er wordt op geen enkele manier meegedacht of tegemoet gekomen.

Beste Claudia,

Dank je wel voor jouw review. Jouw klacht hebben wij inmiddels in behandeling genomen en je via een ander kanaal voorzien van een reactie. Wij stellen voor om de communicatie via één kanaal te laten verlopen.

Martijn 24-01-2020

Er ging deze keer een hoop mis, maar na veel bellen en mailen is het zeer netjes opgelost!

Maria 23-01-2020

Vele keuzes met goede prijs / kwaliteit verhouding. Snelle levering. Vriendelijk mensen. Vakkundig service. Doen wat ze belooft.

Joosten 23-01-2020

Goede prijs en prompte levering. Eenvoudig bestellen en correcte ibnformatie betreffend levering en eventuele retournering.

Jan 23-01-2020

Prima service, en een goede prijs. 's Avonds besteld volgende ochtend al geleverd.

Patrick 21-01-2020

Goed betrouwbaar bedrijf. Levering zoals was aangegeven, zeker aan te raden!

Willem 21-01-2020

Een groot aanbod aan artikelen , artikelen zijn makkelijk te vinden op de website ,een goede service en een snelle levering , kortom een ideale webwinkel .

mariette 20-01-2020

snelle levering een duidelijke website en een goede product omschrijving !!

Lbp 19-01-2020

Wasdroger besteld bij Coolblue, bewust gekozen voor dit bedrijf omdat ze op zondag leveren. Apparaat werd geleverd volgens afspraak, echter, bij uitpakken bleek dat het apparaat dusdanig was beschadigd dat ze het weer mee konden nemen.

Bezorger gaf aan dat ik even contact op moest nemen met de klantenservice voor een geschikt moment van opnieuw leveren.

Vervolgens bij de klantenservice aangegeven dat ik alleen maar op een bepaald tijdvak vrij kan maken, maar daar moet ik nu ook nog eens extra voor gaan betalen. En als ik dat niet wil moet ik wachten tot een ander moment dat het wel kosteloos kan. Als ik dat had geweten had ik hem wel ergens anders voor minder geld besteld... waardeloos. Overweeg nu, als ik toch moet wachten, de bestelling te annuleren en voor goedkoper te gaan.

Geen glimlach van mij dus.

Beste,

Dank je wel voor je reactie. Natuurlijk vervelend als het een en ander niet helemaal lekker verloopt.

Via een ander kanaal hebben wij jouw ondertussen van een reactie voorzien.

Anna 18-01-2020

Cool Blue levert snelle en goede service. Leuk dat er grappige dingen te lezen zijn.

Dico 17-01-2020

Ik ben op zich er te spreken over Coolblue zowel de webshop als de winkel in Utrecht . Goede en duidelijke info en service . Helaas werd mijn bestelling met post nl verstuurd en zij “ vonden mijn adres niet bestaand “ !! Dus pakket retour naar Tilburg. Geld retour snel geregeld en dus naar een andere electro gigant en daar maar m’n stofzuiger gekocht .

Pieter 17-01-2020

Al Jaren koop ik vrijwel al mijn electronica bij Coolblue. In het begin een kleine winkel in Kralingen met deskundig en zeer vriendelijk personeel. Palmtops, PDAs, allemaal haalde ik ze bij Coolblue. In de loop der Jaren aan vele klanten, collega's en vrienden aanbevolen. Als er iets was met je product dan werd het netjes opgelost. Maar aan dit beleid lijkt nu een einde te zijn gekomen. Mijn vier maanden oude Ipad air 3 start niet meer op en vertoond strepen op het scherm. Naar de winkel gegaan in de veronderstelling dat men wel een oplossing hierop zou worden gevonden. Op een vriendelijke toon (dat dan weer wel) werd mij meegedeeld dat het gebruikersschade/drukschade is (vraag mij af of het verboden is op een touchscreen te drukken. Coolblue verschuilt zich hierbij achter apple voorwaarden, een zwaktebod aangezien ik mijn ipad bij Coolbue en niet bij de apple store heb gekocht.Had ik dat ding laten vallen dan was ik het daar natuurlijk mee eens geweest en had ik mijn kostbare tijd niet besteed aan het bezoeken van de winkel in Rotterdam. Nu kreeg ik de keuze om voor 421 euro het scherm te laten repareren van een 4 maanden oude ipad air 3. Dat is net iets minder dan de nieuwprijs. Teleurgesteld verlaat ik na bijna 20 jaar het klantenbestand, voortaan geef ik mijn geld elders uit. Gelukkig zijn er voldoende alternatieven:-)

Beste Pieter,

Dank je wel voor je review. Ontzettend vervelend dat het net even anders loopt dan gehoopt. Helaas valt gebruikersschade nooit onder de garantie. Ongeacht waar je het gekocht hebt of wie de fabrikant is.

Het spijt ons, dat wij je niet anders kunnen berichten.

Thea Bovenga 17-01-2020

Ik ben al jaren klant van Coolblue,nooit problemen gehad altijd perfect geholpen met een vrolijke glimlach,top service en vriendelijke medewerkers,erg tevreden met de service van Coolblue,echt cool!

Sjaak 17-01-2020

Geweldige service. Perfect geholpen.
Net effe anders
De stenen winkel is zeker Cool.
Medewerkers zijn niet per direct op jacht naar je geld. Het Blue gevoel begint al bij binnenkomst

Jan Jelissen 16-01-2020

Januari 2020
Onze 11 jaar oude Sharp combimagnetron is met de jaarwisseling kapot gegaan.
Wij besluiten eenzelfde Sharp magnetron te kopen omdat de oude erg goed bevallen is.
Het nieuwe model lijkt nog steeds erg veel op het oude model met de nodige aanpassingen en deze keer in het zwart.

Na wat zoeken op internet blijkt ook de prijs nog steeds rond de €260,- euro te liggen.
Onze keus valt op Coolbleu vanwege de eigen brengservice en de indruk dat we er een serieuze garantie (service) mochten verwachten
Het betreft een Combimagnetron van ca.30 kg 60cmx55cmx40cm

3 januari
Magnetron wordt geleverd met post nl. De pakketbezorger tilde zich bijna een breuk. De magnetron werd niet geleverd met eigen brengsevice. Dit is alleen voor witgoed?

15 januari Het lampje is kapot (alleen maar een lampje kapot!!)
tel naar CB (CoolBleu)
oplossing: nieuwe combi kopen en afrekenen. Als post nl deze morgen brengt de defecte in de doos doen en terug meegeven aan post nl.
Daarna wordt de aankoopsom van het defecte apparaat teruggestort op rekening.

In de daarop volgende mail staat dat de teruggezonden magnetron in de originele verpakking terug moet komen om de aankoopsom terug te krijgen.

Telefoon naar CB.
Ik moet 2 magnetrons betalen en krijg het aankoopbedrag van het defect apparaat niet(volledig) terug. CB legt uit dat er ca €30,- ingehouden zal worden omdat originele doos er niet meer is.
De doos van de nieuw te kopen magnetron is niet goed omdat codes niet overeen komen met de defecte magnetron.

Ik stel voor om de magnetron in de meest nabije vestiging om te gaan ruilen. Dit kan en dan is Arnhem het minst ver weg vanuit Wijchen. (Ca 35km) In de gegevens zal vermeld worden dat het om een defect gaat om zo te proberen om het volledige aankoopbedrag terug te kunnen krijgen.

Op internet zie ik dan dat de vestiging in Arnhem midden in het winkelcentrum ligt. Het is hier niet mogelijk om in het centrum te parkeren. Dus ik zal met een magnetron van 30 kiologram op mijn nek naar het winkelcentrum en terug moeten sjouwen. De Coolbleu breng sevice ziet de magnetron niet als witgoed.

Telefoon naar CB
Ik vertel dat Arnhem niet te doen is en dan komt Eindhoven als tweede optie naar voren.
De omruil wordt naar Eindhoven verzet. (60km vanaf Wijchen)
Verder werd mij verteld dat ik de verpakking voor de zekerheid eigenlijk een maand moet bewaren voor ik hem weggooi. Kartonnen doos van (70cmx7ocmx50cm)

Ik besluit om de 11 jaar oude defecte combimagnetron die ik nog niet naar de milieustraat had gebracht) open te schroeven en te kijken waar en hoe het lampje gemonteerd was.
Ik heb deze overgezet naar de nieuwe combimagnetron. Alles werk weer zoals het hoort.

Telefoon naar CB
Ik vertel wat ik gedaan heb en vraag om een nieuw Sharp gloeilampje omdat het oude lampje dat ik er in gezet heb al 11 jaar oud is. Aan dit verzoek is door BC voldaan en er zal een nieuw lampje op de post gedaan worden.

Dit is toch wel de meest slechte service die er volgens mij geleverd kan worden.
Eigenlijk is dit gewoon helemaal géén service. Je hebt dus gewoon totaal geen garantie bij Coolbleu.

Het zal ze volgens mij niets interesseren maar dit is voor mij de laatste aankoop bij dit internetbedrijfje.

Beste Jan,

Dank je wel voor je zeer uitgebreide review. Wat een ontzettend vervelende situatie, wij begrijpen dat je baalt. Dat doen wij ook.

Helaas kunnen wij het voor jou niet meer oplossen. Wat kunnen wij wel? Dit intern bespreekbaar maken om herhaling op deze manier te voorkomen.

Het spijt ons oprecht dat het zo is gelopen.

Alex Pi 16-01-2020

Zojuist door een medewerker van Coolblue geïnformeerd dat mijn bestelling klaar lag voor afhalen bij het filiaal in Tilburg. Vol goede moet langs gegaan om er achter te komen dat mijn product voor iemand anders is bestemd en dat ik dus niks mee krijg. Morgen mag ik terug komen. Tripje heen en weer is niet erg, dagje wachten ook niet. De false informatie is wel hoogst irritant !!

Beste Alex,

Dank je wel voor je review. Je hebt gelijk! We moeten altijd eerlijk zijn over een situatie. Jij bent de dupe geworden. Daarvoor ons excuus.

Alex Hantson 16-01-2020

Spijtig dat er geen -9 score voor Coolblue kan gegeven worden!!!!
Vervolg op eerdere reveiw (zie onderaan):
Na opnieuw verschillende mails en telefoontjes, bleek dat de mensen van de service niet wisten waar ze mee bezig waren. Steeds werd er geschreven dat we onze koffieautomaat opnieuw zouden moeten opsturen voor herstelling, daar waar het ''waarschijnlijk'' herstelde toestel onvolledig werd terug gezonden en de meegezonden kalk/water filter er gescheurd in zat!
Uiteindelijk was er toch iemand die verstond waar het om ging.
Er werd een nieuwe kalk/water filter verzonden op 13/01/2020.
Voor het ontbreken niet terug gezonden melkbeker ontving ik volgende mail op 14/01/2020:
''Beste meneer Hantson,
Je hebt bij ons aangegeven dat de melkbeker van je Philips-machine ontbreekt. Jammer genoeg kunnen we deze zelf niet naleveren. Daarom wil ik je vragen om deze zelf aan te kopen via Philips: https://www.philips.be/c-p/CP0153_01/complete-melkbeker
Na je aankoop kun je ons de factuur en je IBn bezorgen voor een complete terugbetaling.
Alvast bedankt voor je medewerking en onze excuses voor het ongemak.
Glenn van Coolblue''
Ik heb opnieuw telefonisch contact opgenomen. De persoon (Hichem van Coolblue) aan de lijn, verstond mijn ergernis en bevestigde mij dat het niet mijn taak was om deze beker aan te kopen. Hij vroeg me te reageren op dat mailtje en daarin schrijven dat Coolbleu dat zelf maar moest aankopen. Als de reactie via hem zou gaan, had het blijkbaar zo goed als geen invloed.
Ik heb geantwoord dat ik geen mailtje meer schrijf, dat hij als die van de service afdeling is, maar moest regelen dat de melkbeker naar ons werd verzonden.
Tot zover het vervolg van deze soap!
We hebben dus nog steeds niet kunnen testen of onze koffieautomaat voor de na de 2de maal weg geweest te zijn, hersteld is. Om dat te testen hebben we de melkbeker nodig.
Sinds 14/11/2019 hebben geen gebruik kunnen maken van het toestel!!!
Eerdere review betreffende dezelfde koffieautomaat:
Op 18/01/2018 bestelde ik een koffie automaat Philips 4000 EP4050/10.
Dit toestel heeft een hele tijd naar behoren gewerkt tot 11/2019. Het plaatsen van het melkpotje onderbrak de werking van het apparaat. Op 14/11/2019 werd het toestel voor herstelling bij Coolbleu in Wilrijk afgegeven. Op 04/12/2019 het toestel ''onhersteld en beschadigd'' terug gekomen.
Na veel over en weer geschrijf, werd het toestel op 10/12/2019 opnieuw afgegeven ter herstelling. 07/01/2020 toestel terug ontvangen maar nu opnieuw problemen. Er ontbreekt het eerder mee verzonden melkpotje en de kalk/water filter zit opengescheurd in het waterreservoir. We kunnen dus ondertussen niet nagaan of het toestel is hersteld.
We zitten al bijna 2 maanden zonder koffieautomaat, omdat de hersteldienst van Phillips en/of Coolbleu zijn werk niet goed doet.
Service is altijd heel vriendelijk doch ... je zou van zulk bedrijf als Coolbleu toch verwachten dat er een eindcontrole plaats vindt voordat herstelde toestellen terug naar de klant verzonden worden. Uit wat wij hier meemaken, leid ik af dat zulke service niet aanwezig is.
Dat vind ik in dit specifiek geval slordig en onprofessioneel!

Beste Alex,

Dank je wel voor je zeer uitgebreide review. Wij begrijpen dat je baalt, het verdient ook alles behalve een schoonheidsprijs.

Recent heb je contact gehad met onze klantenservice en is volgens ons alles alsnog naar behoren voor je opgelost.

Ons excuus voor al het ongemak.

wouter 15-01-2020

Service tot het fout gaat. Waardeloos hoe ze mensen drie dagen laten wachten omdat iets niet geleverd is op het depot. Een tv en een soundbar besteld en drie keer en drie dagen wordt je gebeld dat ie niet in de bus zit. Hoe durf je zo met iemand zijn tijd om te gaan. waardeloos.

Beste Wouter,

Dank je wel voor je review. Wat ontzettend vervelend dat uitgerekend jouw bestelling zo'n vertraging op loopt. Dit is natuurlijk niet wat je van Coolblue mag verwachten en daarvoor ons excuus.

Wij verwachten dat je ondertussen netjes alles hebt ontvangen en wensen je er veel plezier mee.