Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over bol..

bol. stelt zich voor

Deze score is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar. In de gemiddelde beoordeling tellen oudere reviews minder zwaar mee dan de meest actuele reviews. Lees meer over deze berekening

2,7

Bobo 23-08-2019

Ben zeer tevreden over de service,heb ook al een paar keer geretourneerd,geannuleerd en steeds vlot mijn geld teruggekregen.
Dikke proficiat👍👍👍

anoniem 04-08-2019

Recent een gsm toestel besteld bij bol, betaald voor levering op zondag maar geen levering ontvangen.
Na contact met de klantendienst checkte ze de track and trace, volgens hun zou er vertraging zijn en als het niet geleverd zou worden op zondag zei ze dat ik mijn geld zou terug krijgen.
Na het aanhalen dat de leverancier niet zou werken op zondag zei ze dat dat ook een mogelijk kon zijn.
Daarom vroeg ik waarom ze dan de optie zondag levering aanbieden?
In mijn ogen pure afzetterij om toch maar producten te verkopen

Koos Koets 29-07-2019

Bestelde op zondagmiddag een boek. Tijdens de bestelling kreeg ik de melding slechts 1 in voorraad! Na mijn bestelling controleerde ik de voorraad door nog een exemplaar te bestellen. Geen melding meer. Deze trucs worden ook uitgevoerd op Chinese webshops maar zou je bij BOL.COM niet verwachten. Het boek zou maandag worden bezorgd, in de loop van maandag kwam het bericht dat de bezorging was vertraagd en het lag aan de bezorgdienst. Iedereen weet dat POST.NL op maandag niet bezorgd maar BOL.COM houdt zich van de domme.

Ben 12-07-2019

Verkeerde levering. Zeer moeilijk bereikbaar: na meer dan 10min nog steeds niet telefonisch bereikbaar, pas na 20min wachten in livechat iemand te pakken gekregen. Kreeg dan te horen dat ik het maar moest terug sturen en opnieuw bestellen.

Richard 27-06-2019

Ik ben al jarenlang trouwe klant bij bol.com, maar nu houdt het op!
bol.com is totaal niet meer die fantastische webshop die ze ooit is geweest!
Sinds er samengewerkt wordt met externe partners (webshops) gaat het bergaf.

Betalen met Bancontact lukt (bij mij) al maanden niet meer.

Kies je voor achteraf betalen dan moet je zowat elk besteld artikel afzonderlijk betalen.

Ook voor het leveren van één bestelling van 5 artikelen verloopt de levering via diverse pakketjes op diverse momenten met diverse koeriers!

Het aantal mails die je ontvangt naar aanleiding van je bestelling maakt de verwarring enkel nog groter.

bol.com?
Nee bedankt!

Bavo 08-03-2019

De winkel heeft een gewoonte niet (of het verkeerde) te leveren, onlangs wou ik een hoofdtelefoon bestellen. ‘s Ochtends €299 dacht leuk bestel ik het als ik vanavond thuiskom van werken, want shoppen op het werk doe ik niet. Maar toen ik ‘s avonds mijn besteling wou plaatsen €375, na het contacteren van de klantenservice kreeg ik het standaard antwoord met een snuifje onrespectvol en een korreltje fu*k jou. Thx bol.com voor het hanteren van jullie k*t prijzenbeleid. Don’t bother to respond, als het toch weer een standaard antwoord wordt.
Bavo 11-03-2019

Hey Bol,
Leuk dat jullie toch even de tijd namen me op te bellen om uit te leggen hoe het juist zat en jullie excuses aan te bieden.
Dit waardeer ik enorm, had niet verwacht dat er nog gevolg werd gegeven aan mijn klacht maar dank u Sheriva dat je me even een belletje gaf.

Officiele reactie van Bol.com 11-03-2019

Beste Bavo,

Dank voor je bericht! Wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Sheriva van Bol.com

dr Wim Decleer 26-01-2019

gebruiksvriendelijk, gemakkelijk, ik hoef me niet te verplaatsen. Tot nog toe goede bediening, behalve voor de retourzending eind december. Geld niet te terug gekregen, ook niet het voorgestelde vervangproduct gekregen.

Saskia de Kraker 14-01-2019

Omdat ik geen 0 kan kiezen. Twee weken lang bezig om een koelkast ‘proberen’ te kopen. Twee keren niet komen opdagen, dan een koelkast geleverd met een bluts. Terwijl de koelkasten in voorraad waren kon deze niet omgeruild worden, maar moest de ene geretourneerd worden en een nieuwe besteld. Het leveren van de nieuwe koelkast en ophalen van de oude werd dan nog eens met een apart transport geregeld, gelukkig dan nog op dezelfde dag, maar dus nog een dag thuisblijven en nu komt de grap: voor een koelkast met een universele stekker, waar je dus geen zak mee bent, want een tussenstuk is niet veilig. Ondertussen heb ik mijn eten kunnen wegsmijten want mijn oude koelkast hebben ze natuurlijk meegenomen! Zonder mij een deftig alternatief in de plaats te geven. Ondertussen al de helft van bol.com aan de telefoon gehad, de enige oplossing: retourneren! Dus nog een dagje thuis blijven ( het is niet dat mensen moeten werken ofzo of een koelkast nodig hebben). Ondertussen dat onding ook uit mijn huis laten verwijderen. Tijdens de levering van de eerste koelkast werd mijn schuifdeur kapot gedaan ( daar mag ik de foto’s voor binnenbrengen, wat correct is, maar ben benieuwd). En voor het eten dat ik heb moeten wegsmijten moet ik ‘bonnetjes’ voor binnenbrengen. Alsof ik die steeds bijhoud!!! Ik heb verschillende mensen tijdens deze grote grap aan de telefoon gehad en telkens is het een ander verhaal, je kan omruilen, je kan niet omruilen, ... om gek te worden. Ik kende op den duur mijn bestelnummer van buiten.

ad 28-12-2018

snelle en nette levering
ook retour pakket word zeer snel behandeld .
word in goede verpakking geleverd .

Robbe Van Belle 09-11-2018

Perfect!

Al meerdere keren iets besteld bij bol.com alles kwam op tijd. Ik heb ooit eens iets moeten anuleren, alles liep perfect binnen de 3 dagen had ik mijn geld terug.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Pierre 31-10-2018

ALS HET VERKEERD GAAT....................................

Al jaren klant bij Bol.com , en ja meestal gaat het goed , maar als het mis gaat is het goed mis , elke firma kan eens een probleem hebben , maar is in mijn ogen maar net zo goed als zijn problemen op te lossen , gemiddeld om de 3 dagen kwam een levering van bol.com bij ons aan , dit zal dus nu NIET MEER GEBEUREN , mijn echtgenote heeft nu opdracht van eender waar te kopen tot 10% duurder dan bij jullie , voor mij is het er over
ONS VERHAAL , 6 items besteld op 26 oktober , levering voorzien op maandag 29 oktober , maar kijk , de transporteur kan plots mijn huis die hier bijna 300 jaar staat niet vinden , was lego bij , dus kleinkinderen teleurgesteld , maar ja goederen dan maar terug besteld , EN DUS TERUG BETAAL (288 €) , vandaag gingen ze leveren , en ja geloven of niet , maar vandaag weer geen levering , of dat ik het een derde keer terug kon bestellen , excuses genoeg , maar wat koop je daar mee , ondertussen hebben ze een 500€ van mij op hun rekening , en dat wordt wel terugbetaald ........... binnen een paar dagen , de man aan de telefoon was uiteraard hel vriendelijk , en verstaat ons probleem perfect ............ maar kan voor ons niets terug doen , dus BOL , zoals ik zei , EEN FIRMA IS JUIST ZO GOED ALS DE OPLOSSING VAN JULLIE PROBLEMEN , dus mij zal je niet dikwijls als klant hebben

Yussi 14-10-2018

Slechte service

Slechte service, elke keer dat ik contact opneem zeggen ze we gaan een onderzoek starten en daar blijft het bij. “Morgen in huis” dat is de grootste zever ooit. Ik heb 4 oktober een laptop besteld en het is ondertussen 14 oktober en heb nog niets gekregen. Toen ik ze aan de telefoon had gingen ze effkes iets vragen en na dat ik ongeveer 6 minuten moest wachten hebben ze opgehangen. Ik probeerde nog eens contact op te nemen en werd direct opgehangen.

Officiele reactie van Bol.com 15-10-2018

Beste Yussi,
Wat ontzettend vervelend dat de levering van je bestelling niet is gegaan zoals gepland. Ik neem dit in behandeling en zal zo snel mogelijk contact met je opnemen.

Groeten, Manon van bol.com

Benitez Cristo 04-09-2018

Slechte service naar klant toe: niet levering van wasmachine

Heb een wasmachine besteld zou gisteren geleverd zijn. Maar er was een probleem, gebeld naar de klantendienst, ze gingen mij zeker vandaag terugbellen s'morgens. Eerste werk zodra ze iets wisten. Natuurlijk niets gehoord. Ga ik kijken op het trackingsysteeem is gewoon geannuleerd niets van update. Dit is niet aanvaardbaar. Krijg ik na mijn review plots een mail van bol.com. zeggende dat mijn bestelling geannuleerd is en ik maar een nieuwe moet bestellen? Dit is echt geen enkele vorm van service naar de klant toe. IK had deze nodig na 8 maanden opname in het ziekenhuis. IK vertel het aan iedereen die het wil weten dat dit een winkel is met geen enkele service naar de klant toe

Sam Th 29-08-2018

Geen service!

Ik had hier een koffer gekocht (Ceruzo handbagage koffer 30 liter). Na de eerste reis was het cijferslot kapot. Ik kreeg te horen dat dit niet onder de garantie viel terwijl dit nergens vermeld stond. Ik kreeg een extra hangslot aangeboden als vergoeding maar hier ging ik niet akkoord mee aangezien ik deze koffer kocht door het ingebouwd slot en dit na één keer niet kapot mag gaan. Twee maanden later krijg ik de optie om deze op eigen kosten terug te sturen onder de garantie. Het opsturen kost de helft van de koffer en dan heb ik nog geen garantie dat ik effectief verder geholpen wordt. Dus na twee maanden heen en weer gebeld en gemaild te hebben ben ik door bol en door de verkoper niet geholpen.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Retourproces
  • Klantenservice
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Bob 17-08-2018

Het zijn gewoon pure leugenaars! De volgende dag in huis? Ik wacht nu al meer dan twee dagen er op. Handig hoor, als je het een bepaalde dag nodig hebt. Ik koop hier nooit meer iets!

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Klantenservice
  • Gebruiksvriendelijkheid site

diekie 12-07-2018

Stap voor stap gitaarles handboek ( gitaartabs.nl)

de bestelling bij Bol.com verliep heel positief, vlug op tijd en keurig verpakt.
het gitaarboek Stap voor stap is prima uitgelegd en de illustratie is top.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Lisa 05-07-2018

Nooit pakketje gehad

Slechte service en dienst na verkoop. Ik heb mijn pakketje nooit gekregen ookal beweren zij van wel ik bestel hier nooit meer iets van. Deze site is niet betrouwbaar.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden

Van Dijck 19-06-2018

Puur diefstal

25 % duurder dan concurrent. Zij weigerden een regeling. Ik bestelde 8 instant foto camera’s en betaalde deze 25% te duur. Ze wilden het verschil niet terugbetalen of de bestelling annuleren.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Retourproces
  • Klantenservice
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Louise 26-05-2018

Vlotte en duidelijke service

Bol.com is altijd beschikbaar voor een vlotte service van een groot aanbod aan producten. Je aankoop wordt altijd geleverd binnen de beloofde termijn en pakjes komen heelhuids aan.

Suzy 20-05-2018

Slechte retourervaring

Ik heb al heel vaak besteld bij Bol.com en ben steeds een tevreden klant geweest. Mijn laatste bestelling stuurde ik echter retour (nadat ik ze geannuleerd had maar ze toch werd verzonden) en dit wordt heel slecht afgehandeld. Mijn zending is volgens de Track&Trace code reeds lang teruggestuurd maar ik heb nog steeds mijn geld niet terug ontvangen. Dit blijft maar duren zelfs na contact met klantendienst.

Pluspunten

• Verzendkosten

Minpunten

• Retourproces
  • Klantenservice

Nog steeds aan het wachten 03-05-2018

Nog steeds niet ontvangen!

Maandag 30 April ganse dag thuis gebleven omdat levering beloofd was. Dinsdag 1 Mei Feestdag in België terwijl vrouw en kind naar de jaarlijkse 1 Mei markt gingen ben ik nogmaals heel de dag thuis gebleven omdat de levering opnieuw beloofd was.
Woensdag 2 Mei om 11u nog niets gehoord over nieuwe levering. Na opzoekwerk op mijn pc heb ik kunnen lezen dat mijn bestelling vandaag in een buurtwinkel 5 km van mijn deur op te halen was. Ik met de fiets tot daar maar in de betreffende winkel wisten ze van niets! Dan nog maar is beginnen op te zoeken op mijn pc en contactnummer 02.... gebeld waar ze me vertelde dat ik morgen 3 Mei het pakketje in het bestelpunt kon gaan afhalen. Morgen werk ik van 6u tot 19u en dit zeven dagen lang dus zal het pakje niet voor volgende week donderdag kunnen afhalen! Ik regel de leveringen speciaal op vrije dagen die ik thuis ben. Deze levering heeft mij + 2 dagen van mijn vrije tijd gekost. Ik ben geen minuut onbereikbaar geweest voor de besteller en bij deze laat ik je dan ook weten dat dit waarschijnlijk mijn laatste bestelling bij Bol.com zal geweest zijn! Vriendelijke groeten, Christophe R. Herent België.

Officiele reactie van Bol.com 04-05-2018

Beste Christophe,

Ten eerste zou ik u graag onze excuses willen aanbieden voor de vertraging, dat is niet de service die u van ons kunt verwachten. Ik heb helaas uw gegevens niet kunnen vinden, heeft u misschien een bestelnummer voor mij? Dan kijk ik even mee. Ik wens u nog een heel fijne dag.

Isaac

Romanus Herent België 01-05-2018

Dagen wachten nog geen bestelling ontvangen

Reeds 2maal boodschap gekregen dat de bezorger onderweg was en 2 maal de boodschap dat ik niet thuis was. Ik zweer het ik ben geen 5 meter van mijn voordeur weggeweest . Morgenvroeg waarschijnlijk terug de boodschap dat de bezorger onderweg is? Ondertussen wel 2 vrije dagen naar de Kl.... hopelijk komt het pakketje alsnog bij mij terecht?

Pluspunten

• Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Klantenservice

Officiele reactie van Bol.com 02-05-2018

Beste klant,

Dit kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. Mijn excuses voor het ongemak. Ik wil graag voor u gaan uitzoeken wat hier precies mis is gegaan.

Ik kan helaas geen klantgegevens van u vinden. Zou u een e-mail willen sturen naar klantenservice@bol.com en verwijzen naar deze review? Er wordt dan zo spoedig mogelijk contact met u opgenomen.

Vriendelijke groet,
Imro

benny 26-04-2018

teleurstelling

Beetje doorzichtig hoe negative comments op de achtergrond verdeven worden door een reeks positieve comments die opvallend kort op elkaar volgen even uw review kopieren,verwijderen en opnieuw plaatsen en staat dan terug bovenaan

teleurstellende klantenservice,na meerdere aankopen gedaan te hebben wou ik een mixer bestellen van 29.99€ en later betalen maar werd me geweigerd ondanks er nooit betalingsproblemen geweest zijn.een pure vernedering! er zijn gelukkig meerdere bedrijven als bol.com en waarschijnlijk met een veel betere klantenservice en meer vertrouwen in hun loyale klanten.mvg van een trouwe maar ontgoochelde klant die hier nooit meer zal bestellen en vrienden,kennissen en familie ook zal aanbevelen om hier nooit te bestellen

UPDATE:
vandaag gecontacteerd geweest wat positief was met de mededeling dat een medewerker me een gelijkaardig product ging uitzoeken wat ik wel later zou mogen betalen.dit was om 13u30,de rest van de dag niks meer gehoord. vanaf ik de bevestiging krijg dat ik een gelijkaardig product mag verwachten zal ik mijn negatieve comment met veel plezier verwijderen maar tot dan mag iedereen dit lezen.hopelijk morgen positief nieuws

UPDATE 2:
zo goed als een dag later blijkt de medewerker er nog steeds niet in geslaagd te zijn een gelijkaardig product te vinden?
het ziet er nog steeds niet naar uit dat ik als klant die reeds voor honderden euro's aankopen bij jullie gedaan heeft een mixer van 29.99€ kan bestellen en later betalen.het gebrek aan vertrouwen ten aanzien van de trouwe klanten komt nogal respectloos over.kan begrijpen dat jullie dit zouden weigeren aan nieuwe klanten of wanbetalers maar trouwe klanten zonder ooit betalingsproblemen?

UPDATE 3:
dag loopt teneinde,de medewerker blijkt er op 1.5 dag echt niet in te slagen een gelijkaardig product te vinden op de eigen site?

Jimmy 25-04-2018

Goede service tot er iets hersteld moet worden. Home cinema was niet goed hersteld waardoor ik deze een 2e keer heb opgestuurd. Dit was blijkbaar niet naar de zin van de reparateur, die heeft dan maar bewust schade aan mijn home cinema gebracht. Na de schade heeft hij foto's genomen en bij de eerdere datum gezet (waar er al 2 foto's gezet waren van hoe deze oorspronkelijk was toegekomen zonder schade). Iets dat iedereen kan zien maar waar Bol niet wil op ingaan.

Officiele reactie van Bol.com 26-04-2018

Beste Jimmy,

Graag zou ik even meekijken wat er gebeurd is. Kunt u misschien reageren op mijn bericht op Trustpilot? Dan nemen we zo snel mogelijk contact met u op.

Isaac

pat 24-04-2018

vandaag bestellen volgende week misschien geleverd !!!

maandag start ,betalingsproblemen...schuiven verantwoordelijkheid af op de bank....4 uur wachten na je kan betalen (worldpay problem) weinig hulp en geen aanwijzingen
volgende dag 2 dingen geleverd ...1 ontbreekt....even wachten navraag doen .....na drie dagen word vrijdag of zaterdag geleverd ..thuisblijven niemand te zien.....zaterdag verschijnt ..geleverd...stuur email geen antwoord...maandag bellen het is de verkoper zijn fout.... verantwoordelijkheid is een probleem bij bol.com,leugens bij de vleet en een zeer onvriendelijke dame die alles normaal vind de leverancier is in fout .... mis !!!!!

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Officiele reactie van Bol.com 25-04-2018

Beste Pat,

Wat een vervelende situatie. Mijn excuses voor het ongemak. Helaas kan ik geen klantgegevens van je vinden.

Zou je een e-mail willen sturen naar klantenservice@bol.com en verwijzen naar deze review? Er wordt dan zo spoedig mogelijk contact met je opgenomen.

Vriendelijke groet,
Imro