Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over bol..

bol. stelt zich voor

Deze score is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar. In de gemiddelde beoordeling tellen oudere reviews minder zwaar mee dan de meest actuele reviews. Lees meer over deze berekening

2,7

KP 30-04-2022

Voor de zoveelste keer , wordt iets besteld dat zaterdag levering werd beloofd.
Wij betalen zelfs voor select. En telkens wordt door de bezorger de zaterdagmorgen de levering verzet naar maandag.
Stop met zaterdag leveringen te beloven als jullie het toch niet kunnen waar maken.
Ligt het bij POST NL? Probeer belgische post dan eens , want bij coolbleu lukt het elke keer !
Officiele reactie van Bol.com 03-05-2022

Beste KP,

Bedankt voor je review. Ik wil je vragen om een e-mail te sturen naar klantenservice@bol.com met daarin de omschrijving van de klacht en een bestelnummer/klantnummer. Ook kan je ons telefonisch bereiken op: 030 310 4999. Zodra wij de mail van je hebben ontvangen, nemen we zo snel mogelijk contact met je op.

Jonas 15-04-2022

De zoveelste levering die niet op tijd is, haal jullie slogan van " vandaag besteld ,morgen geleverd " maar van de site . Klantendienst is arrogant en niet behulpzaam .
Officiele reactie van Bol.com 19-04-2022

Beste Jonas,

Goede winkel 15-04-2022

Zij doen wat ze moeten doen. Prima geleverd en op tijd. Wat moet een mens nog meer
Officiele reactie van Bol.com 15-04-2022

Bedankt! 😃

Davy 09-04-2022

Ik bestel een smartphone bij Bol en ze beloven er gratis buds bij. Bij levering is er geen spoor van de buds. De klantenservice bevestigd zelf dat de buds vergeten zijn met de nodige excuses. Als je dan vraagt wanneer je de buds zou ontvangen krijg je te horen dat ze dat eerst aan een verantwoordelijke moeten vragen en dat het dan 2 werkdagen zou duren voor je een antwoord krijgt. Ik zei dan dat het simpel is: Ik heb recht op die buds dus stuur ze gewoon op. Dan krijg je te horen dat je nogal een eisende toon hebt. Bovendien wil Bol zelfs dat ikzelf bij de fabrikant ga bedelen achter de buds. Ik ga daar natuurlijk niet met akkoord en dan schepen ze je gewoon af met de blijven herhalen dat ik zelf aan de fabrikant de buds moet vragen. Altijd tevreden geweest over Bol, tot nu.
Officiele reactie van Bol.com 11-04-2022

Beste Davy,

Lp Gabriëls 07-04-2022

Heb altijd bij bol.com besteld.
Was een tevreden klant.
Zelf toen ze per ongeluk mij 2 dezelfde toestellen leverde, stuurde ik
netjes één terug ! Al wisten ze van niets.
Nu is de klant niets meer waard, enkel winst maken op de klant.
Heb nu alles stop gezet bij bol.
Andere en beter . . . Daar komen de bestelling immers aan.
Officiele reactie van Bol.com 07-04-2022

Beste Lp Gabriëls,

Levering is nooit op tijd 04-04-2022

Voor de zoveelste maal werd mijn pakket van Bol.com niet tijdig geleverd. Een pakket is zelf 'tijdelijk niet vindbaar'. De leveringsdatum die Bol.com voorstelt is telkens fout. Je moet er minstens 2 dagen extra bijrekenen.

Tony 26-03-2022

Bij de aankoop van mijn product tot 2 maal vertraging gehad bij PostNL, contact opgenomen en ze vertelde me 'wat langer te wachten'.
Op de 3de dag staat er dat het pakketje geleverd is op MIJN adres, maar heb niks gehoord en niks gezien, ik was thuis.
Ik heb helemaal NIKS ontvangen.

Dan maar contact opgenomen met Bol, en ik vroeg mijn geld terug.
''Dit kan ik niet doen''

Dus geen product, en geld kwijt.

Nooit meer koop ik van Bol, het is ook niet de eerste keer dat dit gebeurd.
Ik ga contact opnemen met testaankoop als het pakketje hier maandag nog niet is, bende dieven.
Officiele reactie van Bol.com 28-03-2022

Beste Tony,

Bedankt voor je review. Ik wil je vragen om een e-mail te sturen naar klantenservice@bol.com met daarin de omschrijving van de klacht en een bestelnummer/klantnummer. Ook kan je ons telefonisch bereiken op: 030 310 4999. Zodra wij de mail van je hebben ontvangen, nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.

Ivo 08-03-2022

Ik ben heel lang klant geweest bij Bol. Maar per jaar ging het er al achter uit. Vooral met de kwaliteit, verzendingen (gewoon echt een week telaat soms) en echt een belachelijke service. Voor reparaties moet je er niet zijn. Ze werken je eerder tegen dan mee. Ik ben vandaag meer dan 2 uur bezig geweest met het regelen van. Met veel moeite een barcode gekregen waar ik bij postnl weer niks mee kon. Vervolgens moet je dan zelf maar het postadres opschrijven en kosten voor lief nemen. En dan kan men niet aangeven wanneer het product dan terug komt. Dit terwijl het product kapot ging 14 dagen na de 30 dagen retour garantie. Gewoon geen millimeter tegemoet komen. Terwijl het gaat om een dure beveiligingscamera dat dien mijn terrein te beveiligen en nu al 2 weken niet beveiligd is . En ik nu gedwongen ben een bedrijf te benaderen omdat ik niet zolang kan wachten. Ze hadden met gemak een nieuwe kunnen sturen en de ouden (6 weken oud) terug nemen . Maar nee. Niks . En dat bedrijf ook niet . Ik heb alleen maar hoge kosten gemaakt hierdoor en nog geen zekerheid. Dan is er nog een ander product(chip) al meer dan een week op en neer met de post. Kan maar niet geleverd worden. Ook daarbij zeggen ze niks te kunnen doen. Nooit meer dit bedrijf.
Officiele reactie van Bol.com 09-03-2022

Beste Ivo,

Dirk 04-03-2022

Levering volgende dag? Vergeet het!
Bol belooft levering volgende dag maar dat is een leugen: Hun afspraak met PostNL is om binnen de vijf dagen te leveren. Zeer onbeleefde mensen op de chat.
Officiele reactie van Bol.com 04-03-2022

Beste Dirk,

Dank voor je review. We nemen je klacht in behandeling via Trustpilot.

Jessy 12-02-2022

Weeral loze beloftes bij bol.com!!! Steeds beloven ze de artikelen de volgende dag te leveren, maar zoals altijd is hier weer niets van waar! Onze zoon zit in quarantaine te wachten op zijn pakketje, wat weer dagen later geleverd zal worden!!! Is zeker niet de eerste keer, nu dubbel zo erg!! Deze morgen mail dat het tussen 11 -13u geleverd wordt, in de namiddag mail dat ze het niet gehaald hebben!! Maar levering vandaag, kan tot 22u geleverd worden. Nu verplaatst naar maandag!!!!! 🤮 Bedankt Bol. Com!!!!
Officiele reactie van Bol.com 14-02-2022

Beste Jessy,

Jacoba 11-02-2022

Spijtig genoeg gebeurd het te dikwijls bij bol en post nl. Pakje gewoon niet in de bus en ook niet bij de buren afgegeven ook al waren die op de hoogte. Nu, en zoals altijd, stak er een briefje in de bus van post nl met de niet-thuiscode, je vult deze in op de pagina en dan komt er altijd het volgende op je scherm; 'pakket (nog) niet gevonden. En het gebeurd telkens weer en weer. Kompleet NIET te doen.
Check her zelf maar uit
Officiele reactie van Bol.com 11-02-2022

Beste Jacoba,

Gino van de brempt 18-01-2022

Schandalig slechte klantenservice beginnen je gewoon uit te lachen.
Ik had dartpijlen besteld van RedDragon 68 euro komen toe verpakking open pijlen gebruikt pluimen kapot punten krom.
Alsof er een kind mee in beton heeft zitten gooien en ze vinden dat gewoon normaal.
Nu moet ik mijn inkt benzine en tijd gebruiken om dit terug te sturen om mijn geld terug te krijgen.

Gewoonweg SCHANDALIG !!!
Officiele reactie van Bol.com 19-01-2022

Beste Gino,

Bedankt voor je review. Erg spijtig om te vernemen dat je de dartpijlen in zo'n staat hebt ontvangen. Onze excuses hiervoor. Je kunt de dartpijlen kosteloos retourneren. Zodra de retour bij ons is aangekomen, ontvang je een terugbetaling.

Wilfried 07-01-2022

Na meerdere kerende klantendienst te bellen ( best een paar uur voorzien om te bereiken) altijd vriendelijk te woord gestaan, master wordt niets ondernomen om bestelling te ontvangen of terugbetaald te krijgen. In het vervolg zoek ik een andere winkel van ons allemaal.
Officiele reactie van Bol.com 07-01-2022

Beste Wilfried,

Bedankt voor je review. Erg spijtig om te vernemen dat je je bestelling tot op heden nog niet hebt ontvangen. De partner waarbij je de bestelling hebt geplaatst, neemt zo snel mogelijk contact met je op.

tuscani 06-01-2022

prijzen die opeens veranderen, opeens 2de herinneringsmails met extra kosten ontvangen,.... en na een gesprek , dooleuk te horen krijgen dat ze er niets aan kunnen doen. betalen moet je
Officiele reactie van Bol.com 07-01-2022

Beste Tuscani,

Natalya van bol.com

SteffC 21-12-2021

Deze review schrijf ik om andere kopers in te lichten over mijn ervaring.

Mijn luidsprekers waren defect buiten garantie. kostprijs 175 euro om te herstellen.
Ik heb gekozen deze te laten herstellen, mooi ingepakt in de originele verpakking en verzonden naar bol.com
Na enkele weken kwamen deze luidsprekers terug, los in de doos.
Helemaal beschadigd en door elkaar geschud.

Na veel over en weer was de oplossing terugbetalen luidsprekers, ik nam de kost van de herstelling op mij.

Nu zat het probleem in het terugbetalen, hele conversaties, het bedrag was nooit juist.
Het heeft heel heel heel lang geduurd voor iemand de moeite deed om het echt uit te rekenen.
Complexiteit zat erin dat een deel gekocht was met een bon.

Na enkele weken en veel energie is het bedrag in stukken terugbetaald.
De bon heeft men terug online gezet in mijn account.

Nu ontdek ik net, dat deze bon na een jaar al vervallen is, zonder melding.
Er is mij ook nooit gemeld dat deze maar 1 jaar geldig is. ALLE andere bonnen van bol.com zijn 3 jaar geldig.
Deze doe ik vaak cadeau, dus was me ook niet bewust dat het nu anders zou zijn.

Geprobeerd of er iets mogelijk was, maar niets, hele vriendelijke support, maar die kon dus niets doen.
Hij vond het zelf ook heel sneu.

Dus let heel goed op, buiten garantie ben je niet meer de klant zoals bij aankoop.
Jammer, was heel blij met de service vroeger.

terugbetaling [CASE:73746241]
Officiele reactie van Bol.com 22-12-2021

Beste SteffC,

Bedankt voor je review. Zojuist hebben we elkaar telefonisch gesproken en zijn tot een gewenste oplossing gekomen.

Sheriva van bol.com

Tarik 09-12-2021

Nooit meer Bol.com, gsm en hoesje besteld en hoesje was na 2 dagen al geleverd maar gsm na 10 dagen nog niet ontvangen na contacteren van klantenienst die heel onvriendelijk was toch afgesproken mijn geld terug gekrijgen waardoor ik veel tijd en moeite verloren heb en mijn beste vriend zijn verjaardag cadeau niet kunnen geven.
Officiele reactie van Bol.com 10-12-2021

Beste Tarik,

Clement 29-11-2021

door foutive levering (tekort geleverd) door bol, via klantendienst (3X kontakt genomen, was een echte soap) is het in orde geraakt, maar nu is mijn acccount geblokkeerd als onbetrouwbaar klant= terwijl de fout bij hun ligt, hun klantendienst is de slechtste werkende organisatie dat ik al ben tegengekomen . Wat is de conclusie, als alles goedloopt (levering/kwaliteit ) is er geen probleem, maar vanaf er een probleem opduikt ben je een onbetrouwbare klant en word je geblokkeerd. Ik zal nu wel op andere betrouwbare sites kopen

Ilse 18-11-2021

Al vaak besteld bij bol.com en heel tevreden over de communicatie en leveringen.
Wanneer iets niet voldoet aan je wensen en je stuurt het terug , geen poespas of lange mailings. Het geld wordt gewoon teruggestort.
1 x had ik toch de klantendienst nodig en deze zijn zeer vriendelijk en zorgen voor een goeie opvolging van 'het probleem'.
Bol.com ... Ik ben grote fan !

JOEL 17-11-2021

BIJ BOL.COM VIND JE ZEER VEEL PRODUKTEN
PRIJZEN ZIJN MEESTAL GOED
DE GOEDEREN ZIJN DEGELIJK VERPAKT
STIPTE LEVERING

Eleonora 14-11-2021

Really terrible service. I had ordered an item that was supposed to be delivered yesterday, I was home the whole day but saw on the track and trace that the delivery had failed and that the item was brought to the PostNL-punt in a totally different part of the city. They didn't clearly pass by my home as there was no card or anything in the mailbox. I contacted customer service and was told that sometimes drivers, in order not to have to do a round of deliveries, simply leave the item to the city's Post-NL point (!!!). I was also told that when that happens, there is no way to arrange for another delivery. I couldn't believe this! I can't go to collect this item as it's large and I don't have a car, which is why I ordered to my home. I asked for a refund and told that will only happen after after a certain amount of days, after I've failed to show up to the delivery point and the items are sent back.. It's the first time I've bought anything on this site (as I've recently moved to Belgium), and I'll definitely buy elsewhere in the future.
Officiele reactie van Bol.com 16-11-2021

Hi Eleonora,

Thank you for your review. We will contact you as soon as possible.

Kind regards,
Chantal from bol.com

JOEL 14-11-2021

SNELLE LEVERINGTERUG
PRIJZEN OK
ALLES TERUG TE VINDEN
INDIEN PROBLEMEN WORDEN DEZE OPGELOST

Pieter 23-10-2021

Op 20/09 bestel ik een pallet pellets bij Bol.com in promotie. Bestelling wordt bevestigd en betaald. 'partner' van Bol beslist op eigen initiatief deze bestelling te retourneren en te annuleren. U leest goed, een pakket die ik niet heb ontvangen wordt geretourneerd. 'partner' van Bol geeft aan dit artikel niet meer te kunnen leveren. Geen probleem, ik vraag een evenwaardig artikel aan Bol.com die veelvuldig wordt aangeboden. Sindsdien negeert Bol mijn mails, op vandaag zo'n 10tal reminders. Ik ben bijzonder teleurgesteld in de arrogante 'klantendienst' van deze organisatie. Indien Bol eenzijdig een verkoopovereenkomst verbreekt, weigert Bol hierop te reageren of op zoek te gaan naar een oplossing voor de klant. Juridisch dubieus maar in hoofdzaak absoluut not done inzake klantvriendelijkheid.
Officiele reactie van Bol.com 25-10-2021

Beste Pieter,

Bedankt voor je review. De partner waarbij je de bestelling hebt geplaatst, neemt zo snel mogelijk contact met je op.

Pk 05-10-2021

Smartphone na 5 maanden defect.
Na 1MAAND toestel nog steeds niet terug.
Eerst was hij 2 weken vermist bij bol.com voordat hij bij de reparatie afdeling terecht kwam.
Daar een week geweest en na herstellen terug gestuurd. Maar toestel is hier nooit aangekomen.
Herhaaldelijk gebeld met de klantenservice en enige advies is wachten.
Na 7 dagen en vele telefoontjes toch geld terug maar klantenservice is onbeleefd en verder totaal geen tegemoetkoming van hun voor verlies van mijn toestel.
Officiele reactie van Bol.com 05-10-2021

Beste Pk,

Bedankt voor je review. Wij nemen je klacht in behandeling via Trustpilot.

Ontevreden over de opvolging van terugbetaling 03-10-2021

In Oktober 2020 had ik een hometrainer gekocht.
In Januari 2021 had ik problemen aan het toestel en werd dit gemeld. Ik werd doorverwerzen naar de onderleverancier, die me op hun beurt had doorverwezen naar de fabrikant. Intussen meer dan een maand verder, waarbij het toestel niet bruikbaar was.
Vervolgens is de fabrikant aan huis gekomen voor de herstelling, maar kon de herstelling slechts gedeeltelijk uitgevoerd worden wegens het ontbreken van een vliegwiel. Dit stond ook duidelijk op de herstelopdracht vermeld. Daaropvolgend werd een nieuwe afspraak vastgelegd, maar is de hersteller niet langsgekomen. Er werd een nieuwe afspraak vastgelegd, maar toen de technieker aankwam kwam hij tot de constatatie dat hij het ontbrekend onderdeel niet in zijn bezit had. Intussen waren we al 6 maanden verder en stond het vliegwiel nog steeds in backorder. Ik had het toestel intussen 9 maanden in huis, waarvan slechts 3 maanden in gebruik kunnen nemen. Na aandrag heb ik het artikel willen retourneren en zou dit terugbetaald worden. In mijn verzoek tot terugbetaling had ik aangegeven dat het geld op een andere rekening moest betaald worden wegens verandering in de gezinssituatie. Dit kon administratief niet verwerkt worden en zou terugbetaald worden op de VISA waarmee de aankoop was uitgevoerd. De VISA kaart was echter intussen vervangen door een nieuwe kaart. Het geld is niet op de rekening terug gestort en bol.com onttrekt zich van alle verantwoordelijkheden omdat ze zeggen dat het geld werd overgemaakt. Een lijdensweg aan communicatie zowel telefonisch en per mail, maar zonder enig resultaat waarbij ik 549 € ben kwijtgeraakt.
Officiele reactie van Bol.com 04-10-2021

Beste klant,

Dank voor je review. Wij hebben je klacht in behandeling genomen via Trustpilot.

Sheriva van bol.com

Mr francois 20-09-2021

HP laptop gekocht , en zoals ik meermaals had bij Bol Com .....goede communicatie en snelle bezorging