Kamera-express.be - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Kamera-express.be.

Kamera-express.be stelt zich voor

Kamera Express is al meer dan 20 jaar dé foto retailspecialist van Nederland en België! De combinatie van webshop en City- en Superstores in Amsterdam, Arnhem, Breda, Den Bosch, Den Haag, Eindhoven, Groningen, Rotterdam, Leeuwarden, Utrecht, Zwolle, Maastricht, Goes, Gent en Antwerpen maakt Kamera Express uniek. Al onze producten staan demonstratie klaar in de Superstores. Bij ons getrainde en gekwalificeerde personeel kunt u altijd terecht voor goed en vertrouwd advies. Koopt u liever via onze webshop en heeft u voor 22:30 uur besteld? Dan heeft u uw pakket de volgende dag al in huis. Bestellingen boven de 50 euro worden zelfs gratis thuisbezorgd!

Deze score is berekend op basis van 3323 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar.

Willem 20-08-2019

Goede uitgebreide website met veel info, ook de winkel is het bezoeken waard voor info en aankopen.

C. Dijkshoorn 20-08-2019
Deze review wordt nog gecontroleerd door Kieskeurig.be

Prettige en vakkundige bediening. Geven goede adviezen om je te helpen bij je aankoop.

E.Tappen 19-08-2019
Ja, ik beveel deze shop aan Deze review wordt nog gecontroleerd door Kieskeurig.be

Prima en deskundige behandeling in de zaak in Utrecht. Alles goed uitgelegd, ik ging tevreden weg!

Theo C. 19-08-2019

Prima shop, prima aanbod, aardige en goede toelichting op het product (DJI Ronin SC Pro Combo).
De mondelinge toelichting gaf net wat meer vertrouwen in de juiste mogelijkheden van mijn keuze dan zonder winkelbezoek.

Hein 19-08-2019

de prijzen zijn meestal heel competitief, je kan er vaak nog het voorlaatste model vinden (even goed vaak en goedkoper als het vernieuwde model van sommige artikels zoals lenzen, foto apparatuur, portable digitale memory devices, etc...), de (opvolg) service is heel correct en beloftes worden gehouden, een echte aanrader dus om aan te kopen vanuit je stoel!

Joop de Raad 19-08-2019

Top service super personeel ik wordt altijd zeer prettig geholpen ook als er door omstandigheden een keer iets niet perfect is wordt dit zeer goed opgelost.

Zwiers 19-08-2019

Heel netjes en goed geholpen in de winkel in Almelo.
Uitleg over de camera was duidelijk en met kennis.

Remaut Tim 19-08-2019

Ik ben al enkele keren bij Kamera EXpress aan de Nieuwe Vaart te Gent gaan winkelen. Telkenmale werd ik geholpen door bekwaam en vriendelijk personeel..Zaterdag 17 aug 2019 kochten wij een nieuwe CZNON-camera en ook nu wist de man achter de toonbank heel goed waar hij mee bezig was. Er wordt ook niet gepusht om wat dan ook te verkopen, maar men geeft eerst een duidelijke uitleg en laat de klant dan rustig tot zijn beslissing komen. Één minpuntje wel. Men moet soms lang wachten in de winkel en de wachtrij is niet georganiseerd met een wavhtnummer of iets anders. Er is ook niets voorzien voor klanten die wachten, bv een tas koffie. Door het feit dat men niet weet wanneer men aandeel beurt kan komen is men ook niet in de mogelijkheid gedurende de wachttijd rond te kijken in de winkel.
Dus een puike service en adequate kennis, opgeteld met lange wachttijden, daarom een 8.
Officiele reactie van Kamera Express 19-08-2019

Beste Tim, hartelijk dank voor je review. Opbouwende kritiek is altijd welkom. ik heb deze doorgestuurd aan mijn collega's in de vestiging te Gent.

Michelle 18-08-2019

Afgelopen week heb ik bij Kamera Express in Haarlem mijn nieuwe compact camera van Panasonic gekocht. Ik was aangenaam verrast door de vakkundige, maar bovenal persoonlijke service die ik heb ontvangen! Er werd echt geluisted en goed doorgevraagd naar mijn wensen en behoeftes. Daardoor ben ik zeer tevreden naar buiten gelopen met een camera die perfect past bij mij. Dank!

Mark 18-08-2019

Ik heb via de website een mooie en scherp geprijsde 65inch tv besteld. Al binnen twee dagen na bestelling door de koerier op het voor mij gewenste tijdstip geleverd!

bruno 18-08-2019

Zoals altijd bij Kamera Express geholpen door vriendelijke, ter zake kundige medewerkers, die eerst goed naar je luisteren alvorens met het juiste product te komen, daar zonder pushy te zijn wat accessoires bij aanraden, en alles voor je in elkaar zetten, zodat je met een werkende camera - en een goed gevoel - tevreden de winkel uitloopt. Kan ik iedereen aanraden.

Tim Masbaitoeboen 18-08-2019

Goede service, vriendelijke verkopers en ze nemen de tijd voor je om goed advies te geven! Al met al zeer te vreden!

Jos 18-08-2019

Goede klantenservice er waren wat problemen bij levering en deze zijn uitstekend door de klantenservice en in de winkel opgelost.
Zeer behulpzaam personeel

Jos van der Borght 18-08-2019

Na een productverkenning met prima toelichting, een dag eerder en een efficiente afhandeling van de aankoop de volgende dag, werd de aankoop prettig afgewikkeld.
Kamera Express, Tilburg.Tof !!

W. Bruggeman 18-08-2019

Het bedrijf Foka biedt extra garantie bij het schrijven van een review.

Via de foka website heb ik een versterker gekocht. De informatie op de website is duidelijk. Via e-mail heb ik een vraag gesteld die snel werd beantwoord. Het product is geleverd en werkt netjes. Op de website wordt naast het nieuwe product ook een outlet versie aangeboden. Dit is exact hetzelfde model maar krijgt bijvoorbeeld korter garantie. Foka is er op gewezen dat het outlet model duurder is dan een regulier nieuw model, maar het staat nog steeds voor dezelfde prijs. Dit geeft geen vertrouwen dat Foka scherp op de prijzen let. Als je alleen op outlet modellen zoekt betaal je de hoofdprijs. Foka biedt voor dit produkt een volgende-dag-bezorging. Dit word op meerdere plekken op de website en bij het bestellen aangegeven. Dit werd niet waargemaakt. Pas de tweede dag na bestelling werd het produkt bezorgd. Had ik voor niks regelingen getroffen om die "volgende" dag thuis te zijn.

Kortom. Foka is op zich een prettige winkel waar ik ook al eerder ervaring mee heb. Dat een outlet model duurder is laat mij fronsen. Dat de volgende dag bezorging niet werd waargemaakt was erg vervelend en is bepalend voor mijn beoordeling. De kerntaak van een webshop is immers het bezorgen van bestellingen.
Officiele reactie van Kamera Express 19-08-2019

Beste W. Bruggeman, hartelijk dank voor uw review. Het onderhouden van een website en het verwerken van orders blijft, ondanks vergaande automatisering, mensenwerk. Daarbij worden helaas wel eens fouten gemaakt, hoezeer we ook ons best doen dit te voorkomen. Er kunnen allerlei redenen zijn waarom een levering langer op zich laat wachten: het tijdstip van bestelling, (onverhoopt) geen voorraad in het magazijn waardoor het artikel eerst uit een winkel elders gehaald moet worden, maar ook grote drukte bij de koerier. Onze koerier PostNL garandeert een bezorging de volgende dag in 98 procent van alle bestellingen, zoals we ook op onze site vermelden: https://www.kamera-express.nl/verzendopties-levertijden. Wij betreuren desalniettemin alle vertragingen.

G.Folkerts 18-08-2019

Laatst een Sony rx100 gekocht met bijpassend tasje. Helaas liet er een lusje van de tas los en viel deze op de grond. Gevolg: camera beschadigd. Ik terug naar de winkel maar daar werd gezegd dat het niet onomstotelijk was vast te stellen dat de schade aan het toestel was veroorzaakt door het kapotte tasje. Dus geen vergoeding. Daar sta je dan zonder verder bewijs en dus geen poot om op te staan. Toch al voor vele duizenden euro’s besteed in deze winkel in Capelle aan den IJssel. Later werd nog gezegd dat ik de camera kon laten repareren en dat ze me enigszins tegemoet zouden komen in de kosten. Jammer maar ga dus voortaan ergens anders kopen.
Officiele reactie van Kamera Express 19-08-2019

Beste G Folkerts, dank voor uw review. Wat vervelend dat uw camera op de grond is gevallen. Helaas hebben wij om u tegemoet te kunnen komen inderdaad hard bewijs nodig waaruit blijkt dat door een niet goed geconstrueerd tasje uw camera op de grond is gevallen. Alleen dan kunnen we bijvoorbeeld naar de fabrikant van het tasje stappen. Ik zou u willen adviseren om contact te zoeken met uw eigen verzekeringsmaatschappij; wellicht kunnen zij iets voor u betekenen; ik begrijp dat u bij aanschaf van uw camera geen gebruik heeft gemaakt van ons Care Plan.

Bert van Hout 17-08-2019

Ik wilde overstappen van een spiegelreflexcamera naar een 'Bridge-camera' en omdat ik geen zin had om met mijn oude camera te leuren, heb ik Kamera-Express bezocht aangezien men daar gebruikte apparatuur inruilt. Het bezoek aan de winkel in Eindhoven werd uiteindelijk een prima ervaring. Een mooie, ruime winkel en medewerkers die alle tijd voor me namen. Mijn oude camera werd goed bekeken en eerlijk beoordeeld en ik kreeg en een goede prijs voor terug. Geen muggenzifterij of 'afkraken', gewoon een faire inruilprijs. Vervolgens kreeg ik prima advies over mijn nieuw aan te schaffen camera; ik had zelf wel een paar ideeën maar met behulp van de deskundigheid van de KE-medewerker werd me al snel duidelijk wat de beste optie voor mij zou zijn. We waren er toen snel uit; ik ging met een prachtige nieuwe camera en een goed gevoel de winkel uit!

Peter 17-08-2019

Ik zocht een LG C8 televisie en zacht dar er een inruil actie is plus een 5 jarig servicecontract. Wij zijn naar de winkel in Almelo geweest en zijn zeer goed en vriendelijk geholpen en hebben de TV icl. muurbeugel gekocht.

Jasper 17-08-2019

Degelijk aanbod, vriendelijke medewerkers (althans in de winkel in Gent), snelle reactie op mails, vlotte verzending waarbij tot nog toe alles in orde was. En vlotte verwerking van een artikel dat niet naar behoren werkte.

C. Dijkshoorn 17-08-2019

djvink 17-08-2019

Perfect geholpen. Personeel met kennis. Goede vergelijking gedaan met de verkoper.

Bertus 17-08-2019

Nadat mijn bestelling was biinengekomen zat het statief defect in de doos.

De medewerkers van Kamera Express in filiaal Groningen hebben dit zeer goed opgelost.

Ze hebben me een ander (duurder) statief aangeboden ter omruil. Helemaal goed!
Toen ik het prijsverschil wilde afrekenen , zei de medewerker " Nee meneer u hoeft niet bij te betalen, want op zich was het vervelend genoeg voor u"

Kijk daar kom ik nog eens terug!

Hans Verstraeten 17-08-2019

Beste prijs ,directe korting , prima online ondersteuning , snelle levering , graag weer , prima product

ellen 16-08-2019

alles bon: laagste prijs, dag nadien al bezorgd!
prettig contact met de klantendienst, dewelke me ook achteraf bij de installatie van de TV goed geholpen heeft.
simply the best!!

guy nnieuws 16-08-2019

professionele, gedetailleerde uitleg en advies voor de Canon 70-200 EF F/2.8 III en Canon Mark III, van Raf in winkel Turnhout - een perfect objectief, snel en lost alle verwachtingen in = top van de planeet.

joris 16-08-2019

Ik ben erg tevreden over Kamera Express. Als hobby fotograaf met een bepaald eisen pakket ben ik naar de winkel in den haag gegaan om verschillende lenzen te testen. Daarbij heb ik uitgebreid advies gekregen van de vriendelijke medewerker. Volgende keer kom ik hier weer terug.
Na aankoop heb ik ook nog een aantal leuke extra's cadeau gekregen!

Salco 16-08-2019

Systeemcamera gekocht bij KE Superstore Amsterdam. Afgelopen 15 jaar zeer goede ervaring met Kamera Express. Lens was, in tegenstelling tot info op website, niet op voorraad Zou volgende dag thuis worden afgeleverd. Niet dus. Dag erop 3x gebeld met klantenservice. 1) Zou teruggebeld of gemaild worden, niet dus. 2) kon geen nadere info geven kon toch nog 2 tot 4 dagen duren, kon ook alles weer inleveren in Amsterdam en binnen maand geld terug. 3) alsnog zelf opgehaald in Utrecht terwijl ik in Amsterdam had aangegeven best over Utrecht te willen rijden voor de lens. Niet nodig want ik zou hem de volgende dag toch in huis hebben......
Officiele reactie van Kamera Express 19-08-2019

Beste Salco, hartelijk dank voor uw review. Ook met de beste bedoelingen van onze collega's kan het wel eens mis gaan. Wij gaan bij het uitspreken van verwachtingen van levertijden uit van vaste procedures. Vrijwel altijd gaat dat gewoon goed, een enkele uitzondering daargelaten. Onze excuses dat het u is overkomen.

Djien Liem 16-08-2019

Deze review betreft de webwinkel van Kamera Express. Informatie over het gewenste artikel (KTV) was uitvoerig en duidelijk te vinden op de webpagina. Bestellen was eenvoudig en snel gerealiseerd maar pas laat in de avond (ca. 22.00 uur). Supersnelle levering aan huis nog de volgende dag eind van de middag. Beter kan het niet!!

Martin 16-08-2019

Goede productkennis en eerlijke voorlichting. Verkopers nemen hiervoor de tijd. Prijstechnisch interessant. In het verleden eenmaal een defect gehad aan mijn camera in garantietijd. Dit is netjes opgelost. Mijn eerste keus voor foto-apparatuur is Kameraexpress (vroeger Foka genaamd).

Rein Hoen 16-08-2019

Het is een echte Foto en Video zaak.
Geen poespas daardoor komt het wat zakelijk over.
Je wordt goed geholpen men neemt de tijd.
Helpt ook bij het vinden van alternatieven.
Omdat ze je voor jou de tijd nemen moet je ook wel eens geduld hebben voordat je geholpen wordt.
Maar zelf wil je ook goed geholpen worden en niet dat alles afgeraffeld wordt.
Dus geduld is een schone zaak.
Men is wel professioneel, de medewerkers zijn echte nerds en kunnen je goed helpen.

B. v.d. Heijden 16-08-2019

Vakkundig, klantgericht en vriendelijk personeel. Grote sortering en veel op voorraad.

Dick Krukkert 16-08-2019

super netjes geholpen door het personeel
ze leggen het goed uit en staan je netjes te woord als je vragenhent

Robert Hetem 15-08-2019

Na aankoop van een reciever waarbij wat mis ging maar prima is opgelost,nu een Panasonic tv voor mijn dochter gekocht. Zondags besteld,maandag middag bezorgd. Dochter blij,ik ook blij! De tv bevalt prima. Ik kan Kamera Express aanbevelen.

RuudT 15-08-2019

Ik bestel online en kom in de superstore in Zwolle. De keuze is ruim, de bediening is goed. Het is een prettige winkel om in te kopen.

Mieke 15-08-2019

Kamera Express in Maastricht is goed bereikbaar, heeft een uitgebreide keus aan camera's en accessoires. De verkoper was zeer behulpzaam,we kregen een goede uitleg, ook over alternatieven voor de Sony Cybershot DSC-HX400V.

eus 15-08-2019

Fijne winkel, goed advies, snel geholpen en binnen 1 dag zeer netjes afgeleverd. Koerier ook helemaal volgens plan en netjes afgeleverd.

Aad 15-08-2019

Allereerst gekozen vanwege de prijs, maar ook blij verrast door de kennis en kunde van de medewerkers.

Hans van Soest 15-08-2019

Snel en goed geleverd. En een goede klantenservice. De retour service is prima. Ik heb nooit problemen gehad met deze leverancier.

peter 15-08-2019

Fijne winkel maar de 5-jaarsgarantie "sucks"....

Ik heb tot tevredenheid een Nikon Z6 plus enkele lenzen gekocht bij Kamera-Express. Het is prettig zaken doen in deze zaak. Maar .... een ding moet me van het hart. De regeling waarmee je bij Kamera-Express een 5-jaarsgarantie op je gekochte producten kunt krijgen is belachelijk en onprofessioneel. Je moet van alles invullen en een verplichte review schrijven met doorverwijzing naar hun website. Het overzicht van "actievoorwaarden" telt meer dan 20 punten. Wat is hiervan de bedoeling? Misschien ervoor zorgen dat zo min mogelijk mensen zich "inschrijven" voor de 5-jaarsgarantie? Dat zou wel erg kleinzielig zijn. Doe het dan gewoon niet.
Omdat ik onlangs ook iets bestelde bij Cameranu.nl kwam ik er achter dat zij dit veel professioneler en klantvriendelijker aanpakken. Je krijgt bij aankoop automatisch die bewuste 5-jaarsgarantie!!! Dat is pas service! En het scheelt een hoop extra werk. De gegevens van de klant en het gekochte product zitten toch al in het systeem.
Heeft Kamera-Express voor mij nu afgedaan? Natuurlijk niet. Maar bij een goed bedrijf valt dus kennelijk ook nog wel iets te verbeteren!
Officiele reactie van Kamera Express 19-08-2019

Beste Peter, hartelijk dank voor je opbouwende kritiek. We zijn al bezig om de gang van zaken rond het aanvragen van 5 jaar garantie klantvriendelijker te maken.

J Duvivier 14-08-2019

Kwam bij Kamera -express terecht toen ik op de site van Konijneberg aan het zoeken was naar een nieuwe camera.
Kamera -express bleek een shop in de buurt te hebben, daar mijn aankoop gedaan.
Werd prima geholpen en de verkoper was deskundig, behulpzaam, en gaf nog aantal goede tips in het gebruik van een paar accessoires die ik ook aangeschaft heb.

Elisabeth 14-08-2019

Enorm goed en deskundig geholpen bij Kamera-express. Zelf weet ik weinig van de technische kant van het fotograferen. Dat is met veel geduld aan mij uitgelegd. Super tevreden!

Groen 14-08-2019

We zijn bij de winkel in Rotterdam geweest en zijn uitstekend geholpen. We kwamen voor een spiegelreflex camera na het lezen van informatie op internet. Tijdens het bezoek aan de winkel was het mogelijk om de verschillende opties te zien en werd er ook meegedacht naar het model dat het best bij ons zou passen. Hier werd de tijd voor genomen en er was absoluut geen druk om iets te kopen of je snel de winkel uit te werken. Ga zo door Juul!

Indy030 14-08-2019

Ik ben eerst voor slechts alleen advies langsgegaan en kreeg naar aanleiding van mijn eisen en wensen 2 goed gefundeerde adviezen. Een paar dagen later ging ik terug met een keuze en kreeg direct (naast een kopje koffie) verdere hulp en adviezen voor bijpassende attributen aangereikt. Dit alles zonder dat ik het vond klinken als een verkooppraatje, TOP.

Roderick L. 14-08-2019

Door de vele files nogal laat binnen gewandeld in winkel Antwerpen en toch uitstekend geholpen. Een echte superstore! Veel keuze en ondanks dat niet alle details meteen duidelijk waren, werd de ontbrekende info snel opgezocht. We stelden op maat van mijn budget samen een compleet pakket samen voor beginnende videograaf. Gratis cursus videografie en uitbreiding fabrieksgarantie tot 5 jaar inbegrepen! Dank aan Steven voor zijn deskundige hulp.

Dirk Smets 14-08-2019

Vandaag mijn Sony Cybershot DSC-HX90V compactcamera opgehaald in de Kamera Express shop in Turnhout. bestellen op de webshop verliep vlotjes en correct. Alles is verlopen volgens de gemaakte afspraken. Snelle levering en goed geïnformeerd wanneer voorradig in de shop. TOP service !!!

Jaap 14-08-2019

Werd op 6 augustus in de A'damse Superstore uitstekend geholpen. De verkoper deed alle moeite om het na te gaan, maar mijn oude toestel was het repareren niet meer waard. Daarna dacht hij mee en kwam met goede suggesties voor een vervangend toestel. Ik ben zeer tevreden over het gehele verloop.

koen 14-08-2019

Ik had online een D750 van Nikon met kitlens 24-12 F/4.0 laten
wegleggen om hem zelf op te halen in Thurnhout
omdat ik van Brugge kom en 2 dagen later vertrok op reis.
Daar aangekomen kreeg ik zeer professionele uitleg en vroegen ze wat
mijn wensen waren en ze stelden voor om de kitlens te vervangen door
een Tamron SP 24-70 F2.8. De kitlens was daar niet voorradig maar wel
in Gent, zonder probleem belden ze en mailden ze zonder probleem.
Op de terugweg gestopt in Gent en alles lag klaar.
Tot nu toe heb ik daar nog geen seconde spijt van, ik kon mijn ogen
niet geloven toen ik de eerste foto's zag kwa scherpte en grote.
Bedankt Kamera Express

50 pluser 14-08-2019

In de overzichtelijke winkel wordt je vlot en vriendelijk geadviseerd. TV toestel moet niet uit en moeilijk en ver magazijn vandaan komen, en werd voor me in de auto gezet. Vijf jaar garantie en tegen de beste prijs. Wat wil een mens nog meer.

Martijn 14-08-2019

Ik heb voorlopig een 4 gegeven om de volgende reden:

Ik heb een Fuji X-t3 gekocht en heb in de winkel de toestellen vergeleken van Fuji die vergelijkbaar waren. In het verleden een Sony probleemloos geruild en nu vooraf bij klantenservice goed onderzoek gedaan hoe het zat als je in de winkel koopt en niet online met de zicht termijn. Etc.
Precies de reden dat ik niet bij een klein zaakje in woonplaats gekocht heb omdat de service bij retour meestal vlekkeloos ja bij een grote partij als kamera express.
Anyway gisteren bij thuiskomst met
Mijn vrouw toestel samen bekeken overlegd en geprobeerd in de hand genomen paar foto’s gemaakt. Conclusie voor de vakantie toch iets te groot. Geen professioneel gebruik en dan is de x-t30 toch een logischere keus. Zelfde kwaliteit kleinere body en iets
Minder Professionele (met name ) video features.

Vandaag dus terug. Eerst klantenservice gebeld en die gaven aan gewoon terug gaan liefst naar zelfde winkel. In de winkel door aardige man geholpen die echter meteen bedenkelijk keek dat ik het toestel thuis gebruikt had en nu wilde omruilen.
Ik had hier dus al eerder juist een positieve ervaring mee maar de goede man ging collegas bellen voor overleg. Antwoord nee meneer dat kan niet zo maar moet echt via retour formulier. Dus kon geen geld terug krijgen. Wel alvast de x-t30 gekocht omdat ik er van uit ga dat het alsnog goed komt maar blijkbaar hebben ze hun policy met retourneren ineens verscherpt en in ieder geval anders dan de voorwaarden op papier doen vermoeden. De zichttermijn etc is wat anders geïnterpreteerd.

Balen want nu dus nog een aankoop
Moeten doen en ik kon ook niet wachten want morgen op vakantie met gezin. Anyway als de situatie alsnog netjes goed komt dan zal ik mijn review aanpassen.
Officiele reactie van Kamera Express 15-08-2019

Beste Martijn,

Bedankt voor het schrijven van uw review.
Ik heb zojuist contact met u opgenomen via mail, ik zie uw reactie graag tegemoet.

Devij

Netkem 13-08-2019

Nette winkel met personeel die goede productkennis hebben. Ze luisteren naar de wensen van de klant en kijken wat daar bij past.