Kamera-express.be - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Kamera-express.be.

Kamera-express.be stelt zich voor

Kamera Express is al meer dan 20 jaar dé foto retailspecialist van Nederland en België! De combinatie van webshop en City- en Superstores in Amsterdam, Arnhem, Breda, Den Bosch, Den Haag, Eindhoven, Groningen, Rotterdam, Leeuwarden, Utrecht, Zwolle, Maastricht, Goes, Gent en Antwerpen maakt Kamera Express uniek. Al onze producten staan demonstratie klaar in de Superstores. Bij ons getrainde en gekwalificeerde personeel kunt u altijd terecht voor goed en vertrouwd advies. Koopt u liever via onze webshop en heeft u voor 22:30 uur besteld? Dan heeft u uw pakket de volgende dag al in huis. Bestellingen boven de 50 euro worden zelfs gratis thuisbezorgd!

Deze score is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar. In de gemiddelde beoordeling tellen oudere reviews minder zwaar mee dan de meest actuele reviews. Lees meer over deze berekening

7,6

johan bockstael 18-03-2024

Na lang prijzen te vergelijken i.v.m. de aankoop van een canon r6 mark 2, kwam camera express er als goedkoopste uit. Ik bestelde de producten online en besloot deze de volgende dag af te halen in de winkel in Antwerpen. Alles lag netjes voor me klaar en de twee medewerkers waren erg goed op de hoogte van de mogelijkheden van de camera en gaven een duidelijke en zeer uitvoerige uitleg. Toen mijn bankkaart enkele malen werd geweigerd bleven de heren zeer professioneel, en werd met de glimlach een oplossing gevonden. Zeer fijne service !
facebook-8 19-03-2024

Wat fijn dat het allemaal toch gelukt is Johan, fijn dat we je goed konden helpen, we wensen je veel plezier met je aankopen! Deel je binnenkort een keer een foto met ons?

#kameraexpress #yourstoryourmission

Robby 07-02-2024

Beste prijs, correcte en vlotte levering!

Héél uitgebreid gamma voor zowel amateur als professional en dit aan de beste prijs. Steeds een duidelijke uitleg en uitgebreide specs, voor vele producten zijn er ook heldere huisgemaakte review video’s.

Boven op hun uitgebreid youtube kanaal is er ook een blog met ‘tips and tricks’ en uitleg over features of producten, zeer handig voor de beginnende fotograaf die het fotografiejargon nog niet helemaal onder de knie heeft.

Zoveel meer dan een klassieke webshop.

Via Kamera Express kan je deelnemen aan lezingen en workshops. Daarnaast bieden ze ook geheel gratis de “Academy” aan met tal van basiscursussen alsook masterclasses gegeven door professionals voor de meest courante fotografiegenres (Portret, Wildlife, Street, …)

Ze hebben ook een tweedehands service, superhandig als je nog wat extra wil besparen op je aankopen. Niet alleen nemen ze de risico’s verbonden aan tweedehandshandel weg, ook krijg je als verkoper (inruiler) de restwaarde onmiddellijk verrekend nog voor het product opnieuw verkocht is en als koper krijg je nog eens een garantie op alle tweedehands producten.

Er is ook een verhuur service, in alle eerlijkheid heb ik deze tot op heden nog niet gebruikt, maar het lijkt mij een super initiatief waarbij je professionelere apparatuur (lees, het duurdere gamma) eerst kan testen alvorens aan te kopen.

Zijn er dan geen minpunten?
Toch wel, maar persoonlijk vind ik niet dat deze aan Kamera Express kunnen worden toegewezen.

Bij mijn meest recente bestelling (2.000 €) kon ik door het hoge bedrag niet betalen met via de QR-code en moest ik bankkaart en kaartlezer gebruiken.

Bij de levering had de koerier het pakket aan de deur achtergelaten zonder (goed) aan te bellen. Gelukkig verwachte ik de levering en had ik de bestelwagen gehoord.
facebook-8 08-02-2024

Bedankt voor uw mooie review! Leuk om te lezen dat u gebruikt maakt van de Academy en Youtubekanaal. Ik wens je hier nog veel plezier mee!

Oei, dat is inderdaad niet zo fijn om te lezen, het betalen met de QR code is uit beveiliging, wellicht kunt u dit bedrag zelf verhogen bij uw bank en dat de koerier het op deze manier achter gelaten heeft is niet netjes, goed dat u dit meld zodat we er wat mee kunnen doen.

kwinten 04-12-2023

Ik bestel begin november een macro lens voor smartphone (betaald met bancontact) volgens de site op voorraad en binnen 3 dagen geleverd. Begin december niets ontvangen, ik heb via de klantenservice meerdere keren doorgegeven dat ik de aankoop 12684254 wil annuleren, geen antwoord en geen terugstorting. dit is gewoon oplichterij, 30 euro weg. als je toch iets besteld bij hen, gebruik dan zeker visa/mastercard, dan ben je hiertegen verzekerd
facebook-8 19-01-2024

Hi Kwinten, wat vervelend om te lezen dat je deze ervaring met ons gehad hebt, dat is natuurlijk niet wat we willen zien. Het was op dat moment een beetje druk waardoor we niet snel je verzoek konden oppakken. Ik ga er vanuit dat het opgelost is, zo niet zou ik graag met je in contact komen zodat we dit kunnen oplossen voor je. Je mag dan mailen naar reviews@kamera-express.nl.

ca 16-10-2023

De winkel had het door mij gekozen toestel in voorraad en had bovendien de laagste prijs.
Voorraad gechecked via telefoon, met een vriendelijke medewerker, die mij bevestigde dat er slechts 1 toestel in voorrad was en dat ik best via de website een reservering kon doen. Reservering was mogelijk zonder voorafbetaling, weliswaar slechts voor 24u. In de fisieke winkel afgehaald en het toestel lag al klaar, De medewerker gaf ons duidelijke uitleg en stelde ons wat opties/accesoires voor.

De winkel is wat afgelegen, niet in het centrum, dus ook geen publiek die er maar komt om een kleinigheid te kopen, waardoor de medewerkers wat meer tijd hebben om je uitleg te geven
facebook-8 16-11-2023

Beste klant,

Bedankt voor je positieve feedback.

Peggy 30-08-2023

Vriendelijk onthaald , heel duidelijke uitleg op mijn vragen betreft aankoop lens , een niet -opgedrongen tot aankopen -gevoel . Top service

Kris 21-08-2023

26 juli online een bestelling geplaatst voor het bedrijf waar ik werk. Tot op vandaag is er nog steeds niets geleverd. Ik heb al meerdere herinneringen via mail gestuurd maar geen reactie gekregen. Bij telefonisch contact wordt je doorgestuurd naar een voice mail. Via facebook krijg ik te horen dat ik contact met Post.NL moet opnemen, wat ik als consument eigenlijk niet hoef te doen. Post.NL reageren wel en geven duidelijk aan dat het probleem bij KE zit waar de opvolging van klantenproblemen duidelijk geen prioriteit is.
facebook-8 16-11-2023

Beste Kris,

Bedankt voor je feedback, ook al is die niet zoals we graag zouden zien natuurlijk. Ben je inmiddels al geholpen, of is er nog iets te wensen over? Laat het gerust weten via de mail: info@kamera-express.be.

Fraat 20-08-2023

Was op zoek naar een systeem kamera en wilde ook informatie over een haperende lens van mijn oude Nikon D90. Werd vriendelijk en professioneel tewoord gestaan en heb goede keuze kunnen maken voor aanschaf van uiteindelijk Sony A6100.

Theo 14-08-2023

Degelijk verkooppunt met échte winkels waar je naar toe kan voor info en hulp. De verkopers/technici zijn vakmensen. Ook telefonisch bereikbaar. Mijn dromen was een promo, maar ook al zou de prijs (een beetje) hoger liggen dan de grijze import
dan nog zou ik deze winkel aanraden voor naverkoop- en garantieproblemen.

Frits 27-03-2023

vriendelijk personeel en zeer vakkundig advies. Men neemt ook de tijd om al je vragen te beantwoorden.
Kamera Express 28-03-2023

Mooi dat al je vragen beantwoord zijn!

Paul 05-01-2023

Pas een nieuwe Canon Eos 90D gekocht bij Kamera Express (foto Nelissen) in Mechelen. Ik werd op een zeer deskundige wijze geholpen door XXX, een zeer deskundige verkoper die echt tijd nam om de camera op een degelijke en professionele wijze toe te lichten. Het was dan ook een bijzonder fijne ervaring waarbij 'rust' en 'vertrouwen' doorslaggevende kenmerken waren.
Kamera Express 06-01-2023

Prachtige camera is het geworden. We vinden het altijd leuk te lezen dat we je goed met jouw keuze hebben geholpen. Bedankt voor het delen!

PaulDV 25-10-2022

Kocht een systeemkamera bij foto Nelissen/ Kamera-express in Mechelen. Ben daar al jaren klant omdat het voor mij de beste fotowinkel in verre omstreken is. . Ben daar zeer goed ontvangen: professionele uitleg, zeer bekwaam en competent personeel, mooie winkel, prijs- kwaliteit top. Aanrader voor als je echt professionele uitleg wil bij aankoop van apparatuur.
Kamera Express 27-10-2022

Leuk dat je al zolang bij ons komt, dankjewel! Je bent altijd welkom.

Stefanie 22-10-2022

Occasion camera besteld levertijd 1-4 werkdagen, hoor niks dus na 1 week stuur ik een mail met de vraag wanneer ik het kan verwachten en krijg vervolgens terug: 'Bij deze bevestigen we je verzoek tot annulering' terwijl ik geen verzoek had ingediend.
Ik heb blijkbaar een 'spook' camera proberen te bestellen, maar ik moest er wel zelf achteraan bellen om daar achter te komen. Klantenservice kon verder niks voor mij doen, ga de camera (nieuw) nu elders bestellen want bij deze winkel hoeft het voor mij niet meer
Kamera Express 24-10-2022

Wat vervelend dat jouw order geannuleerd is. We kijken graag even mee wat er precies gebeurd is. Zou je contact op willen nemen met jouw ordernummer en kopie van de review via reviews@kamera-express.nl?

Zeer tevreden van Kamera Express 20-07-2022

Na lang twijfelen over het aankopen van een camera, ben ik op aanraden van vrienden naar Kamera express gegaan. Zeer tevreden van de service en klantvriendelijkheid! Hielpen me goed opweg met het vinden van een camera naar mijn noden en wensen. Keken ook naar mijn budget. Ik vond dankzij hun de camera naar mijn wensen! Bedankt voor de snelle en goede service!
Kamera Express 25-07-2022

Bedankt voor de mooie review, fijn dat we je zo goed konden helpen. Ik wens je er veel plezier mee.

Jojo 22-06-2022

Enkel met de klantendienst gesproken. Zijn vriendelijk en helpen u waar ze kunnen.
Hopelijk is de service in de winkel ook zo goed. :)

kris 28-05-2022

Duidelijke informatie gekregen tijdens de aankoop van mijn Nikon Z6II. Elke vraag werd duidelijk beantwoord. Zeer goede servce bij Kammera express te Dilbeek.
Na mijn aankoop thuis veel geoefend en ik had toch nog enkele praktische vragen. Terug naar Dilbeek geweest. Niets was teveel om mij te helpen. Het probleem lag bij een instelling en is door de verkoper opgelost.
De Nikon Z6II is een toptoestel en zeker een aanrader om aan te schaffen
Kamera Express 06-06-2022

Bedankt dat je ons en de Nikon Z6II aanbeveelt. Leuk om te lezen dat hij zo goed bevalt.

Francisco Lopez 11-05-2022

Tien dagen geleden heb ik mijn Aputure 300D en mijn drie Amaran (ter waarde van ongeveer 700 euro op eBay) naar KameraExpress Dilbeek gebracht om ze in te ruilen voor de nieuwe Aputure LSc300X. Ik was verrast dat ze me slechts 320 euro boden voor een materiaal in perfecte staat, zoals bevestigd door de telemarketeer aan de persoon die verantwoordelijk is voor het schatten van de materiaalprijs. Ik nam het aan omdat ik de nieuwe Aputure nodig had voor een klus -die ze OP VOORRAD HADDEN OP HUN PAGINA- en ze beloofden het me afgelopen donderdag te bezorgen. Er is een week voorbij gegaan zonder nieuws, geen verklaring voor de vertraging, geen excuses en in de tussentijd moest ik de lamp van een andere winkel huren om te kunnen werken terwijl Kamera Express goed geld gaat verdienen voor het materiaal dat ik ze bij zo'n lage prijs van mij kreegden.
Onbetrouwbaar en onprofessioneel. Geen respect voor de klant. Vermijden.
Kamera Express 06-06-2022

Sorry Fransisco, we hebben jouw review over het hoofd gezien. Wanneer je iets inruilt, krijg je hiervoor niet de prijs die het online zou opbrengen. Dit is omdat wij altijd kosten moeten maken aan de producten en deze daarna weer verkocht dienen te worden. Wel is het supervervelend dat jouw set niet op tijd is geleverd en je hierdoor in de problemen bent geraakt. Hopelijk is alles ondertussen goed voor je opgelost, zo niet, horen we het natuurlijk graag van je.

Ellen Raemdonck 05-05-2022

Hun motto, voor 23.59 besteld, morgen geleverd klopt niet!
Maandag besteld, we zijn nu reeds donderdag ….. en we wachten maar ….
Kamera Express 06-06-2022

Sorry Ellen, we hebben jouw review over het hoofd gezien. Hopelijk is het inmiddels allemaal in orde gekomen. Anders horen we het natuurlijk graag van je.

Adel K 26-04-2022

I bought a Sony A7C some month ago on Kamera express website.
I have hardly used the Sony A7C, it is new.

I saw on their website a "trade in" proposal for the purchase of a new camera and I wanted to buy the Sony A7 Mark IV

I filled in the form to know the trade-in price they will offer for the Sony A7C (that I bought on their website).
What a surprise when I received the trade-in proposal: Between 850€ and 1000€.

This model is sold by Kamera-Express 2000€ !

I checked the price of the Sony A7C "like new" it is around 1300€.

How is it possible that they offer a price of less than 50% of their selling price, when it is for the purchase of a new equipment from them?
Why do they offer 30% less than the market price?

I am extremely disappointed!

de Limburgers 15-04-2022

ik heb een Canon R6 2dehands gekocht en was op zoek naar een goede zoomlens hiervoor. met online te zoeken zag ik dat Kamera express een winkel in Antwerpen heeft. Hier kreeg ik zeer goede uitleg en er was geen tijdsdruk om snel af te handelen. dus gekocht en zeer tevreden. Ik geef nog altijd voorkeur aan een persoonlijk contact dan een online aankoop zeker als je zelf nog niet voldoende weet is extra ondersteuning in de keuze belangrijk en die heb ik gekregen.

Luc 12-04-2022

Ik kocht bij deze "firma" een fotoprinter Epson P800 met rolunit twv ca. 1.600€ . Mijn foto's worden niet correct afgeprint. Na telefonisch contact blijkt dat Kamera Express mij niet kan helpen. Ze hebben niemand die er iets van kent, zegt men me. Ik moet dus maar 'mijn plan trekken'.
Bij Epson Benelux is er enkel een afdeling in Utrecht, zo'n 200 km van mij. Ze kunnen een technieker sturen vanuit Utrecht !!! (wat gaat dat kosten ? Meer dan een nieuwe printer. De communicatie gebeurt enkel per mail !!!
P.S. Ik ben vanaf nu klant "geweest" . Ik kocht er voor wel 15.000€ materiaal en nu ik ze eens nodig heb voor raad ....

MarcGosselin 29-03-2022

De tres bons prix et livraison rapide . Beaucoup de choix dans de nombreux domaines.

RT 02-03-2022

Ik bestel hier nooit meer
Altijd later met leveren dan verwacht. De levertijden op de website kloppen niet, waardoor ik mijn pakje 6 weken later dan verwacht pas krijg. Dit was de laatste keer dat ik bestel bij hun. Als er iets niet in stock is begrijp ik dat, maar dan moet je dat duidelijk communiceren op jullie website. Hun customer service bestaat uit een aantal standaard mails, ik heb niet het gevoel dat het hun iets uit maakt.
Kamera Express 09-03-2022

Hi RT,

Bedankt voor je review. Lang wachten is nooit fijn! Helaas wil het soms voorkomen dat een artikel niet op voorraad is bij de leverancier, waardoor de levertijd vertraging oploopt. Omdat we via dit platform geen gegevens kunnen achterhalen, weet ik niet precies waardoor jouw bestelling vertraging heeft opgelopen. Natuurlijk mag je altijd mailen naar reviews@kamera-express.nl met daarin je ordergegevens.

Freddy Boussery 21-01-2022

altijd vriendelijk geholpen. volledige uitleg en getest door de verkoper van de winkel in Gent.

Erik 13-01-2022

Eerste maal een artikel gereserveerd en kreeg 15 min later bericht dat het artikel klaar lag! top!
Tweede maal 'gewoon' een artikel opgehaald (website toont netjes waar artikel voorradig is)
In beide gevallen de artikelen gaan halen in Luik; mijn Frans is niet zo slecht, maar schiet toch te kort voor specifiek foto/video-technische vragen; telkens geduldig en vriendelijk geholpen en waar mogelijk in het Nederlands!!!

Frederick 23-12-2021

In het verleden altijd tevreden geweest van Kamera Express en geen opmerking altijd alles nauwkeurig zonder problemen.
Echter ga ik deze keer naar Fysieke winkel omdat ik mijn materiaal ook wou inruilen. Verkoop op zich en inruil goed verlopen.
Wat niet goed loopt zijn de beloofde acties die achterblijven! Zo heb ik bij aankoop recht op een voucher van profotonet en een sony masterclass. Dit ging volgens de winkel medewerker afgehandeld worden via de dienst orders. Na enkele dagen nog altijd niets gehoord te hebben heb ik telefonisch contact opgenomen en dit er ging een melding van gemaakt worden maar zou binnen enkele dagen in orde komen. Na wat wachten in plaats van bellen een mail verstuurd, deze ging binnen de 24 uur beantwoordt worden, maar na één week nog steeds geen antwoordt. Nog steeds geen voucher en nog steeds geen masterclass!

Op website staat duidelijk dat :
Voorwaarden van de actie
• Deze actie is geldig van 13-10-2021 t/m 15-1-2022
• Deze actie is alleen geldig op deelnemende producten
• Deze actie is geldig online en in de winkel

Waar is dan mijn beloofde voucher en master package ???
Bestel je online zit dit in de doos ga je dan naar de winkel moet je wachten of krijg je geen antwoordt!
Kamera Express 24-12-2021

Wat ontzettend vervelend dat u de voucher nog niet heeft mogen ontvangen, onze excuses hiervoor. Het is momenteel erg druk op onze klantenservice en wij proberen iedereen zo snel en zo goed mogelijk van dienst te zijn. Indien mogelijk ontvangen wij graag een mailtje van u via reviews@kamera-express.nl en zullen wij het direct voor u in orde maken.