Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over bol..

bol. stelt zich voor

Deze score is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar. In de gemiddelde beoordeling tellen oudere reviews minder zwaar mee dan de meest actuele reviews. Lees meer over deze berekening

2,7

MARIEKE 11-07-2017

Steeds op tijd geleverd

Steeds correct en op tijd geleverd. Heel flexibel om terug te sturen. Bij twijfel/probleem direct contact met de klantenservice. Helemaal tevreden!

Pluspunten

• Levertijd
  • Verzendkosten
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Martens Luc 11-07-2017

Hoe leuk winkelen

Bij Bol.com is het echt leuk winkelen.Een duidelijke website en omschrijving van de artikelen zodat je voor geen verrassingen komt te staan.Tevens een perfekte service zowel wat betreft leveringstermijn,paket opvolging en daarbij nog afgeleverd door vriendelijk personeel.En niet te vergeten een eerlijke prijs

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Astrid 11-07-2017

Snelle service!

Ik ben elke keer zeer tevreden over bol.com. Ze hebben een uitgebreid aanbod en snelle service!
Ik moet nooit lang wachten op mijn producten en heb nog nooit iets moeten terugsturen.
Conclusie: Zo blijven voortdoen!

Pluspunten

• Levertijd
  • Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Manu 11-07-2017

Een minpunt. Door een boek te verkopen aan 19.99 komt er een verzend kost boy van 2€. Als het boek 20€ kost is het gratis. Dus voor 1 cent betaal je 2€ bij. Spijtig.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• Verzendkosten

Hilde vandewege 11-07-2017

Snelle en stipte levering

Meestal klopt reclame niet. In dit geval dus wél. Vandaag besteld morgen in huis mag je letterlijk nemen. Er moet een heel goeie super logistieke organisatie achterzitten die onmiddellijk na de bestelling in actie schiet. Snel, correct én stipt. Ik ben een heel tevreden klant en bestel zeker nog.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Bart 11-07-2017

Topservice!

Ruime keuze, zeer snelle verzending/levering, correcte prijs, goeie klantendienst, zeer goeie service!

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Sofie 11-07-2017

Top service!

Super snelle levering, zelfs op zaterdag, groot aanbod, vlotte afhandeling van retours en vlotte communicatie met de klantenservice. Heel tevreden en al jaren vaste klant! Regelmatig interessante aanbiedingen. Kortom top!

Pluspunten

• Levertijd
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Appeltans Gino 11-07-2017

Best Ever

Ik heb al redelijk wat gekocht bij Bol.com en ben zeer te vreden
Goede prijs, snelle levering. dat willen we toch allemaal

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Bert Vissers 11-07-2017

snel en correct

Zeer veel aanbod waarbij alles aan een goede prijs. De bestelling en levering verloopt snel en correct.

Pluspunten

• Betaalmogelijkheden

Minpunten

• -

Misnoegde Bol klant 19-06-2017

Bestelling niet geleverd. Bol reageert niet op klachten.

Op 22/05/17 een bestelling (bestelnummer 4234080590) geplaatst bij Bol.com, uiterlijk 26/05/17 ging de bestelling afgeleverd worden. Tot op heden geen goederen ontvangen, ook geen verzendnota met tracking gegevens. 2 e-mails verstuurd via "Bol robot", één rechtstreekse email, en een negatieve klantenenquête, gevolg...niets, blijkbaar geen contact mogelijk met Bol.com op een normale manier.

Pluspunten

• Betaalmogelijkheden

Minpunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Klantenservice

Gino 08-06-2017

Mijn favoriet maar let op

We hebben al tamelijk veel besteld bij Bol en zijn er zeer tevreden van.
Let wel dat als je besteld er staat dat de levering via Bol.com gebeurd , Als het via een externe verkoper gaat die van de site gebruikt maakt loopt het vaker fout. Wij bestellen enkel nog als er staat "verkoop door bol.com" , staat er een andere verkoper dan bekijken we eerst de reviews en anders laten we het zijn. Misschien nog een tip voor hun , kijk de bedrijven eens na die gebruik maken van jullie verkoopssite want er zitten veel dubieuze verkopers tussen en dat geeft jullie bij sommigen een slechte naam.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Evelien 03-06-2017

Uitstekende service

Er bleek op de website eerst een fout te zijn op een actie. Daardoor kreeg ik 2 producten niet 1+1 gratis. Contact opgenomen met de klantenservice en ze hebben dan direct een cadeaubon opgemaakt zodat ik mijn producten toch aan de actieprijs meteen kon bestellen.
Producten werden geleverd zoals voorzien, maar dan bleek er een verkeerd product in te zitten. Weer contact opgenomen via de chat van de klantenservice en ze hebben meteen een bestelling opgemaakt voor het juiste product. Ik hoef het foute niet retour te sturen en het nieuwe niet te betalen.
Dit noem ik echt een uitstekende service!

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Princeke 03-06-2017

Altijd al goed geweest!

Altijd al tijdig geleverd en telkens de verschillende fases tussen bestellen en leveren kunnen volgen. Nu na een jaar een elektrisch toestel dat ik bij hen had gekocht defect en heel simpel, makkelijk EN VOLLEDIG GRATIS kunnen terugsturen. Toestel bleek niet meer te herstellen en daarom VOLLEDIG AANKOOPBEDRAG enkele dagen later al terug op de rekening gestort. Kortom: Perfecte winkel voor mij!!

Pluspunten

• Retourproces

Minpunten

• -

Tanja 24-05-2017

Verschrikkelijk slechte service!!!!!!!

Omdat een 0 niet kan.....
Ik kreeg een boek toegestuurd dat voor een andere bol.com klant bestemd was en niet het door mij bestelde boek. Via hun klantensysteem online maakte ik hier melding van met vraag dus om het bestelde boek toe te sturen..... Blijkt dat pas te kunnen NADAT ze het door hen aan mij verkeerd bezorgde boek terug hebben ontvangen. Hoewel mij eerder vanmorgen wat anders aan de telefoon werd verteld, klantenservice zou dat wel ff regelen, zei X van bol.com. Nou dikke leugen dus.......Tja had wel gekunnen als ik eerst had gebeld, maar daarover vind je niet zo meteen wat terug....Kon het nu ook overmorgen al wel toe krijgen maar dan moest ik het ff opnieuw bestellen en betalen.... ONGEHOORD!!!!! Zij maken fouten en dan moeten wij het eerst effe rechtzetten voor hen???? Je kan dus wel stellen dat ik echt NIET onder de indruk ben van deze service!

Pluspunten

• Verzendkosten

Minpunten

• Afleverservice
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Gebruiksvriendelijkheid site

bolcom 29-05-2017

Beste Tanja,

Wat vervelend dat je een ander boek hebt ontvangen dan je besteld hebt. Graag kijk ik even met je mee, maar aan de hand van dit bericht kan ik helaas je gegevens niet vinden. Zou je, indien gewenst, een e-mail willen sturen naar klantenservice@bol.com? Als je daarin refereert naar dit bericht en het bestelnummer noemt, wordt er zo snel mogelijk contact met je opgenomen.

BartVN 19-05-2017

Geen lange wachttijden, maar geen goed resultaat

iPhone opgestuurd voor reparatie: wou niet meer opladen sinds een tijd en is daarná op de grond gevallen en scherm gebarsten. Force restart werkte aanvankelijk als oplossing voor het niet willen opladen, maar na een maandje werkte ook dat niet meer.

iPhone dan opgestuurd & ze bleven volhouden dat het niet meer willen opladen (wat een softwareprobleem is) niet onder garantie valt. Ze bleven maar proberen om het op het gebarsten scherm te steken, terwijl het probleem met het opladen er al weken voor was. Voor de reparatie van het scherm wou ik gewoon betalen, maar een softwareprobleem waar ik niets aan kan doen valt onder garantie.

Meer dan tien keer contact gehad (mail & telefoon), altijd snel antwoord maar altijd iemand anders aan de lijn en uiteindelijk nooit een antwoord gehad op waarom dat het niet onder garantie zou vallen. Gewoon herhaling van wat ze ervoor zeiden.
Slecht.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden

Minpunten

• Klantenservice

bolcom 24-05-2017

Beste Bart,

Wat jammer dat er onduidelijkheid is ontstaan betreft het repareren van jouw telefoon. Graag kijk ik even met je mee. Zou je, indien gewenst, een e-mail willen sturen naar klantenservice@bol.com? Als je refereert aan dit bericht en je bestelnummer noemt, wordt er zo snel mogelijk contact met je opgenomen.

danyvanwingene 19-05-2017

snelle levering tegen scherpe prijs

intussen is bol.com een vaste waarde in ons huishouden geworden. zodra wij iets nodig hebben, kijken we eerst bij deze site. als we het artikel gevonden hebben, gaan we de prijs gaan vergelijken. in vele gevallen zijn zij het voordeligst en leveren zij het snelst.
de klantenservice is ook heel goed.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Retourproces
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Witte 11-04-2017

Parfum is nep!

Vrijdagavond parfum (Femme van Boss eau de parfum )besteld op de site van Bol.com, zaterdag al geleverd. Maar wat blijkt, de parfum is volgens niet de orginele van Boss. Als ik hem test bij de parfumerie dan ruikt hij s'avonds nog. Nu echter na een 30 min ruik je niets meer. Ik ben dan ook zeer teleurgesteld omdat het toch geen goedkope fles was.
In het verleden al vaak besteld en altijd tevreden geweest en zeker over de leveringen maar parfum raad ik zeker niet aan om te bestellen bij Bol.com.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice

Minpunten

• -

Anoniem 20-03-2017

Heel slechte ervaring met de klantendienst Van Bol.com

Op 24 februari bestelde ik een playstation 4 bij bol.com. Er liep op dat moment een speciale actie waardoor er gratis een extra controller ter waarde van €54,99 in mijn winkelwagen gezet werd. Toen ik de volgende dag de bevestigingsemail bekeek, merkte ik dat deze toch aangerekend was. Ik heb diezelfde dag contact opgenomen met de klantendienst en kreeg snel bevestiging dat dit een fout was en dat er een waardebon van €54,99 in mijn account werd gezet. Ik zou echter liever hebben dat dit bedrag teruggestort word. Ik heb al elke week contact opgenomen zowel via telefoon als per email. Er wordt steeds beloofd dat iemand me zal terugbellen maar dat gebeurd echter niet. Na 4 weken heb ik nog steeds Geen antwoord ontvsngwn. Ik zal deze winkel dan ook aan niemand aanraden.

bolcom 20-03-2017

Beste,

Zojuist heb ik gereageerd op je bericht op Trustpilot. Helaas kan ik aan de hand van deze review je gegevens niet vinden. Zou je, indien gewenst, een e-mail willen sturen naar klantenservice@bol.com. Als je refereert naar dit bericht en je bestelnummer noemt, wordt er zo snel mogelijk contact met je opgenomen.

Mast Alex 27-02-2017

Vrijgeven bedrag op visakaart

Ik heb bij bol. com een boek besteld. Na maanden ( op 15/02 /2017 ) krijg ik te horen dat het boek niet leverbaar is, toch heeft men op die dag een bedrag van € 30,99 op mijn visarekening "gereserveerd" : dwz dat ik niet over dat bedrag kan beschikken. Ik heb nu gevraagd om dat bedrag terug vrij tegen aangezien het boek toch niet leverbaar is, maar men weigert dit te doen . Ik heb ondertussen al 10-20 mails verstuurd met de vraag om dit bedrag opnieuw vrij te geven maar ik word wandelen gestuurd en ik moet gewoon wachten tot op 2 maart het bedrag automatisch vrij gegeven wordt. Ik heb hen al verschillende keren gevraagd om het bedrag en de autorisatiecode aan mijn credietmaatschappij over te maken, dan beschik ik binnen het halfuur opnieuw over mijn geld. Op zondag 26/02 vroeg men om een foto op te sturen van een rekeninguittreksel van mijn visakaart. . Ik heb dit onmiddellijk gedaan , echter zonder resultaat! Dus opletten zou ik zeggen als je met VISA betaalt!!!

bolcom 28-02-2017

Beste Alex,
Heel vervelend dat je je boek niet krijgt en dat daarnaast je creditcard is belast. Mijn oprechte excuses hiervoor.
Morgen kan je weer beschikken over het gereserveerde bedrag.
Jolanda van bol.com

Frank 23-02-2017

Prima verzorgd en snel geleverd

Heb producten besteld bij vijverwinkel.com via bol.com , op de middag besteld , en de dag daarna
in de loop van de voormiddag al geleverd en dat voor die prijs . Daar kan ik zelf niet voor in de file staan .

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Klantenservice
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

Jacobs Wendy 20-02-2017

Tevreden nieuwe klant.

Zondagavond, 19 februari de Samsung RB29FERNCSA/EF besteld omstreeks 19.30u.
Die werd vandaag al geleverd om 13.15u!
Zo makkelijk, het bestellen, de keuzemogelijkheden om te betalen, ontzettend snelle service en een goede transporteur (Dynalogic).
Enige jammere is dat de koelkast vandaag 25 euro goedkoper staat maar het doet werkelijk niets af aan ons gevoel van 'tevredenheid'.

Pluspunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Verzendkosten
  • Betaalmogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijkheid site

Minpunten

• -

carl 04-02-2017

bestelling

zondzg bestelling geplaatst, dinsdag email gekregen dat levering zou plaatsvinden op donderdag, niets ontvangen. Vrijdag gebeld en werd beloofd dat er dan zou geleverd worden. Het is nu zaterdag en nog niets ontvangen, weer eens gebeld en moeten nog 5 dagen wachten. Artikel is wel al betaald sinds zondag.

Pluspunten

• -

Minpunten

• Levertijd
  • Afleverservice
  • Klantenservice
  • Gebruiksvriendelijkheid site

BOL . PAK MIJN GELD AF 02-02-2017

niet bol . com maar bol . geld kwijt

ben al een paar jaren klant bij bol.com, was altijd tevreden ( er ging nooit iets mis ) en zelfs moest er iets mis gaan had ik toch de indruk dat dit een eerlijk bedrijf was, tot ik een paar weken geleden voor de eerste keer een probleem had met een nepartikel, een scherm dat ze verkopen voor de iphone 6 maar niet compatible is met de iphone 6. toen ik gewoon mijn geld terug wilde kreeg ik te horen dat dit niet mogelijk was !!!! de enige optie die ze me aanbieden is dat het zelfde bedrijf me terug een nep scherm kan opsturen -) wie wil dat nu in godsnaam !!! dus ik ben volledig mijn geld kwijt en kon nog eens dubbel betalen op een ander om voor de tweede keer een scherm voor mijn iphone te kopen, daar hebben ze me gelukkig niet opgelicht. na deze ervaring bij bol . com die ik totaal niet had verwacht, zij steunen gewoon hun verkoper die nep artikelen verkoopt en wij zijn als klant gewoon ons geld kwijt, ben ik begonnen met verschillende review sites te bekijken om ook een artikel hier over te schrijven, en kwam ik tot mijn verbazing honderden en honderden klanten tegen die dezelfde ervaring hebben, gisteren was er zelfs een hele reportage over op het belgische vtm nieuws in belgie, het moet werkelijk al bij een hele hoop mensen gebeuren eer je hier mee op het avond nieuws op de belgische televisie komt ! maar wat ik ook ongelofelijk vind is hoe bol . com reageerd op al die negatieve reviews op al deze sites, onder elke negatieve review schrijven ze een reply, bijna overal dezelfde (kijk het maar na) ze schrijven, " beste klant, wij vinden het zeer spijtig dat dit jou overkomen is, en dit is zeker niet de werkwijze van bol . com, gelieve contact op te nemen met onze klantendienst en wij zullen dit oplossen of een tegemoetkoming vinden " wel dat hebben ze bij mijn eerste review ook gedaan, en toen ik hun nog een beetje geloofde heb ik hun terug geschreven heb zoals gevraagd, kreeg direct op mijn persoonlijke email de response dat ze niets voor mij kunnen doen en terug de bevestiging dat ik mijn geld kwijt ben !!! dat antwoord zullen ze natuurlijk niet op de review zetten -) aan de honderden en honderden rotslechte reviews die bol . com op al deze review sites heeft en al die zelfde reply's ze doen op die reviews ( gewoon om de goede schijn hoog te houden ) moeten die werkelijk ergens een heel gebouw vol hebben met werknemers om alleen onder elk slecht review op al deze sites van dit type een commentaar te schrijven dat doet uitschijnen dat ze bezorgd zijn over hun klanten en een respectable bedrijf zijn, allemaal nep nep nep, maar het moet hun werkelijk een fortuin aan personeel en uitgaven kosten om de schijn hoog te houden, nu begrijp ik ook dat die onkosten ergens moeten gerecupereerd worden !!! spijtig genoeg doen ze dat bij u en mij, hun vaste klanten !! dus mensen, hou er rekening mee, als je bij bol . besteel me iets besteld, het gaat goed tot je iets krijgt dat niet werkt, en dan heb je pech en ben je je geld kwijt en ga je ook ineens inzien op deze sites dat je echt niet alleen bent !! en de reden dat bol . com niet meer op deze review van me zal kunnen antwoorden is omdat ik nu voor het bevestigen van deze review de optie zal aantikken dat ik geen antwoord meer wil van hun winkel, anders kunnen die tientallen mensen die niets anders doen dan te antwoorden op deze negatieve reviews, een antwoord te schrijven om de schijn hoog te houden dat ze achter hun klanten staan en een respectable bedrijf zijn !!!

Polyglot 10-01-2017

Babylonië? Dat ligt toch in Nederland niet?

2 Boeken besteld via Bol, levering via bpost.
Het pakje op het postpunt is duidelijk niet voor mij (plat A4tje), hoewel de barcode in mijn mail dezelfde is als die op het pakje.
Daar Bol de grote klant is van bpost, hoop ik dat zij dit probleem oplossen, want ik heb betaald maar ontvang geen boeken. Er is iets fout gelopen : of dit bij bpost is of bij BOL kan ik niet uitmaken. In eerste instantie reageert Bol met een herzending van de boeken, dit is een knaap uit de avondploeg. Die betaalde cadeauverpakking, nee dat kan niet. Daarvoor krijg ik een geschenkenbon: leuk maar nutteloos, ik betaal voor een geschenkverpakking .
De ochtendploeg ziet het duidelijk anders en informeert me doodleuk dat ze mijn order annuleren en mijn geld zullen terugsturen, als ik mijn boeken wil moet ik nogmaals betalen.

Hun eigen pakjesdienst faalt maar ik mag de prijs betalen met een Babylonische spraakverwarring en een aantal niet communicerende en vooral niet-met -elkaar pratende klantendienst. Mails lezen en proberen begrijpen en de goodwill om geduld te hebben , zou me verder geholpen hebben.
De tendens om maar snel te reageren, met onvoldoende informatie, wint het steeds meer op aandacht en focus.

Pluspunten

• Veel producten online
  • je word beleefd de laan uit gestuurd

Minpunten

• klantendienst organisatie

christy 06-01-2017

zeer tevreden

ik heb een wii u spel gekocht en de volgende dag zat het al in de brievenbus, geweldig!
de dochter was zeer tevreden!