Betersport.nl - Reviews & Ervaringen

Op deze pagina vind je shopinformatie en consumentenreviews over Betersport.nl.

Betersport.nl stelt zich voor

Wij zijn Betersport, ruim 15 jaar online aanbieder van vele sportartikelen. Wij geloven dat elke (thuis)sporter zijn of haar persoonlijke doelen kan halen met de juiste materialen en een steuntje in de rug door persoonlijke gebruiks- en trainingstips. Want persoonlijke doelen heeft iedereen, zelfs als je denkt dat je er (nog) geen hebt. Met onze unieke, eigen merken hebben wij zelf de touwtjes in handen als het gaat om design en kwaliteit. En dan hebben we het niet over battle ropes of springtouwen, maar over de figuurlijke touwtjes. Je kent ze wel. Daarmee blijven we werken aan een uitgebreid en gevarieerd assortiment voor sporters van verschillende niveaus, met verschillende wensen en met een verschillend budget. We willen niet opscheppen, maar we hebben écht voor ieder wat wils. En omdat wij hart hebben voor elke (thuis)sporter, helpen we je graag op weg met persoonlijk advies, starttips en een trainingsplan. Met ruim 40 sportieve collega’s doen er alles aan om samen met jou het sportartikel van je dromen te vinden, een persoonlijk trainingsprogramma voor je te maken of te zorgen dat jouw nieuwe aanwinst zo snel mogelijk bij je voor de deur staat.

Deze score is gebaseerd op 72 goedgekeurde reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar. In de gemiddelde beoordeling tellen oudere reviews minder zwaar mee dan de meest actuele reviews. Lees meer over deze berekening

8,8

Michel 11-10-2022

Jaren geleden kocht ik bij Betersport een vrij prijzig krachtstation, de BodyCraft X-Press Pro.
Volgens hun toen het beste toestel op de markt.
Door drukte, verhuizing en een sportschoolabonnement heb ik het toestel maar sporadisch gebruikt, zodat hij er nog als nieuw uitziet.
Nu ik hem de laatste weken wat intensiever ben gaan gebruiken blijkt er een probleem te zijn met 1 van de 3 kabels, en Betersport wil geen niewe kabel leveren omdat de levensduur van het toestel volgens hun 8 jaar is, en die van mij is ouder.
Dus hoewel het toestel nog in ongewijzigde uitvoering verkocht wordt, met precies dezelfde onderdelen, zegt Betersport dus in feite "breng maar naar de vuilstort en koop maar een nieuwe voor €2.299,-".
Ik heb inmiddels met een andere BodyCraft dealer gesproken die me de kabel gewoon kan leveren.
Bedroevend slechte "service" dus van Betersport, mij zien ze uiteraard nooit meer terug.
Michel 17-10-2022

Goedenavond Bas,
Dat is niet hoe het gesprek is gegaan.
Ik kreeg simpelweg te horen dat de "levensduur" van mijn toestel 8 jaar is, en dat er daarom geen onderdelen meer voor worden gemaakt.
Daar heb ik nog op terug gemaild dat ik dat een vreemd verhaal vond aangezien het toestel nog in ongewijzigde vorm wordt geproduceerd, hier kreeg ik vervolgens geen antwoord meer op.

Maar goed, ik heb de kabel inmiddels in huis dus ik kan weer aan de slag.

Officiele reactie van Betersport.nl 12-10-2022

Goedemorgen Michel, en bedankt voor je review. Vervelend om te lezen dat je deze ervaring met ons hebt meegemaakt. Zoals mijn collega van de technische dienst heeft aangegeven: dit model wordt wellicht nog wel geproduceerd, maar al een heel aantal jaren niet meer aangeboden door Betersport. Toen je het model 13 jaar geleden aankocht wel, toen hadden we je uiteraard ook van de desbetreffende kabel kunnen voorzien. Omdat het product al meerdere jaren uit ons assortiment is krijgen we hier uiteraard ook geen onderdelen meer van. Fijn om te horen dat een andere aanbieder, die dit apparaat dus wel nog in het assortiment heeft, je heeft kunnen helpen met de kabel zodat je weer aan de slag kunt.

Epwa 11-10-2022

Ik had mijn loopband al van Betersport en die beviel super goed
Nu ook een hometrainer besteld die de volgende dag al geleverd werd. Ook dit lijkt een fijn apparaat. Ik hoop ook hier weer veel jaren plezier van te hebben.

Maureen 11-10-2022

De website was overzichtelijk en de Exit merktrampoline was behoorlijk afgeprijsd. Ik belde de dag na bestelling en kon gelukkig het afleveradres nog aanpassen. Het was een heel vriendelijke medewerker aan de telefoon. De trampoline werd op afgesproken dag afgeleverd in 2 keurig ingepakte draagbare pakketten. Ik vond het ook heel fijn dat de mogelijkheid er was om in 3 termijnen te mogen betalen!!!!

Oosterhuis 11-10-2022

veel keuze in de shop met een variatie aan prijzen. Daarnaast bieden ze de mogelijkheid om op diverse manieren te betalen (zelfs zonder kosten in termijnen). Alles was gemakkelijk op de site te vinden; de levering geschiedde reeds de volgende dag.

Roy 11-10-2022

Het gebruikvriendelijke van de website en de goede service is echt een aanrader!

Steve 15-08-2022

Trieste dienst na verkoop... Na lang inhouden dien ik deze negatieve review te posten. Al maanden probeer ik 2 vervangstukken te ontvangen van een 1 jaar oude Berg trampoline. Na veel heen en weer emailen krijg ik eerst het nieuws dat het defect niet onder garantie valt en wanneer ik daarmee akkoord ga ontvang ik de verkeerde vervangstukken. Ook al heb ik alle mogelijke nummers en foto's van de trampoline en defect met Betersport gedeeld. Nu na talloze mails dien ik dan terug alle nummers en foto' s te delen en is het nog niet duidelijk welke vervangstukken ik nodig heb. Zodra is de zomer voorbij en zal de trampoline nog niet veilig zijn voor de kinderen om op te springen. Verkopen gaat heel vlot bij Betersport blijkt maar weinig kennis van wat er juist verkocht wordt en hoe je dienst na verkoop goed regelt.

Des 30-06-2022

Wat een fijn bedrijf! Wilde graag de fitbike ride 2 omruilen voor de fitbike ride 5. Alles prima opgelost, fijne communicatie, vriendelijke mensen. Snelle reactie op mails. De ride 5 is een aanrader, net als dit bedrijf!

Willem Weemhoff 03-04-2022

Zeer goede service vriendelijke behulpzame mensen Fit Bike 3 ben er heel blij mee en eenvoudig in elkaar te zetten. Duidelijke handleiding. Goed materiaal ! Beter sport doet zijn naam eer aan. Ik beveel Betersport van ganse harte bij iedereen aan !
Officiele reactie van Betersport.nl 04-04-2022

Goedemorgen Willem, bedankt voor deze review! We vinden het fantastisch om te horen dat alles naar wens is en dat het monteren eenvoudig is verlopen.

Ferdinand Piet 12-02-2022

Mijn bejaarde moeder kocht een loopband via de AH bonus folder. Dat ding was vanaf moment 1 defect. Na bijna 2 maanden kwam er eindelijk een monteur, maar na 15 minuten kwam de fout weer terug. Gemeld bij betersport, maar 0 reactie en dat al wekenlang. Schandalig
Officiele reactie van Betersport.nl 25-03-2022

Beste Ferdinand, bedankt voor je review en vervelend om te horen dat je een mindere ervaring met ons hebt gehad. We zijn helaas de afgelopen maanden tekortgeschoten in onze service, dit door de extreme drukte. Is dit inmiddels opgelost? Zo nee, zouden we je heel graag alsnog helpen. Zou je ons in dit geval wellicht even kunnen bellen op 077 - 321 10 75?

eric menger 10-02-2022

Ola, ik heb de actie van albert heijn gedaan, een loopband voor 300 euro...!!!! van betersport.nl. een mooi ding, fluister zacht en ben er echt heel blij mee....tijdens transsport thuis was ik dom bezig, motorbeschermings kap gebroken, gebeld met betersport met de vraag of ik die los kon kopen...en wat dat zou kosten...HELEMAAL niets...weekje later in huis en erop gezet, weer als nieuw...WAUW...!!!! dat noem ik top services.......
Officiele reactie van Betersport.nl 25-03-2022

Beste Eric, bedankt voor deze mooie review! Goed om te lezen dat je tevreden bent over de loopband en ook over onze service. Worden wij heel blij van!

Sjef 07-02-2022

Niet te bereiken!
Wij zijn al vanaf 23 december 2021 bezig om via telefoon en email in contact te komen met Betersport. Dit is tot op heden nog steeds niet gelukt! Bedrijf neemt de telefoon niet op en beantwoord zijn emails niet. Wij willen alleen maar een onderdeel bestellen voor onze Fitness Fox 5 iPlus. Zodat we eindelijk na 2 maanden weer fijn kunnen gaan sporten.
Officiele reactie van Betersport.nl 25-03-2022

Beste Sjef, bedankt voor je review. Inmiddels zijn we telefonisch en per mail weer hartstikke bereikbaar, dus mocht dit nog niet zijn opgelost helpen we je graag alsnog verder. In dat geval kun je het best even bellen met 077 - 321 10 75, dan gaan we hier meteen op verder.

willeke 03-02-2022

Oplichterij. Hometrainer gekocht, nooit ontvangen. Niet bereikbaar per telefoon. Ook niet per email. Pure scam.
Koop hier niks! Ook niet bij Focus Fitness, want is hetzelfde bedrijf.

Hans 01-02-2022

Bedrijf is onbereikbaar en reageert niet op emails. De telefoon wordt al langere tijd niet opgenomen en mijn bestelling wordt na 2 weken nog steeds niet geleverd. Uiteraard wel betaald. Hoewel zij op de site aangeven het erg druk te hebben, moet het toch mogelijk zijn om na twee weken enige aktie te ondernemen. Het lijkt er dan ook op dat er iets anders aan de hand is bij dit bedrijf.

Ruud Arnhem 29-01-2022

Lijk of ze dat wat ik besteld heb uit 4 verschillende fitness toestel samen is gebracht
Apparaat werdt stuk geleverd, bellen lukt niet , schijnbaar te druk
Mail ook geen antwoord , alles zonde van mijn geld
Dus zeer onbetrouwbaar bedrijf , ik raad daar kopen af

WENDY 27-01-2022

Absoluut niet tevreden!
1. Emails blijven onbeantwoord.
2. Er zou een Kerstkadoo toegevoegd worden, helaas, bij de levering zat geen Kerstkadoo
3. Ik ontbreek de factuur van mijn bestelling
4. Meermaals proberen bellen naar de klantendienst, helaas kreeg ik niemand aan de lijn.

Ria 27-01-2022

Heb een hometrainer gekocht waarvan het display bij levering kapot was. Heb dit gemeld en men zou een nieuwe opsturen. Nu inmiddels 8 weken verder en nog niets ontvangen. Heb meerdere malen geprobeerd te mailen en bellen, de mail wordt niet beantwoord en telefonisch kom je er niet door. Zeer slecht

Dennis Overdiek 24-01-2022

Wij hebben een Focus Fitness Fox 3 crosstrainer besteld op 9 januari. Tijdens de bestelling kun je een datum kiezen waarop je het product wilt laten bezorgen. Echter blijkt deze keuze geen rekening te houden met de vroegst mogelijke datum dus kwam deze alsnog op een dag waarop wij niet thuis waren. Met een vervolgafspraak met de transporteur ging het wel goed en hebben we de crosstrainer op 13 januari in onvangst kunnen nemen.

Dezelfde avond hebben we de crosstrainer in elkaar gezet. Op bepaalde punten was deze al in elkaar gezet en hoewel dat over het algemeen handig was veroorzaakte dat ook verwarring omdat de handleiding daar niet op ingesteld was.

Na een paar uur was de crosstrainer dan ook klaar voor gebruik. Meteen viel op dat de weerstand onverwacht naar een zeer hoge stand springt. Dat gebeurdt elke 20-30 seconde en hield dan aan voor een seconde of 5, ondanks dat het programma op een stabiele lijn ingesteld is. Op deze manier is de crosstrainer niet goed te gebruiken en hebben we de dag erna contact opgenomen met Betersport.

Het lage cijfer van deze review komt volledig door de slechte klantenservice van Betersport. Na 3 keer bellen, een email met video waarin het probleem uitgelegd/weergegeven wordt is er nog steeds geen oplossing in zicht. Er is ook standaard een wachtrij van meer dan 30 minuten als je probeert te bellen en de technische dienst is alleen te bereiken doordeweeks. We gaan daarom de crosstrainer retourneren.

Van Loock Steven 18-01-2022

Januari 2020 een Senz Sports C7000 aangekocht bij deze firma.
Wegens gezondheidsredenen echter pas kunnen beginnen trainen in 2021.
Na een paar weken intensief trainen was er een probleem met de rechter pedal supporting.
Deze werd snel opgestuurd zodat ik enkele weken nadien terug kon beginnen trainen.
Doch, dit was maar van korte duur, daar de linker pedal supporting het ook begaf.
Nu nam het reeds een tijdje langer in beslag voor dat de nieuwe toekwam, maar uiteindelijk kwam het in orde.
Je kon ook zien aan de kwaliteit dat deze veel steviger gemaakt waren dan de oorspronkelijke.
Maar hierdoor waren de problemen nog niet opgelost. Even later brak er in het toestel een wiel af.
Nogmaals contact opgenomen en na een hele tijd kreeg ik een hersteller van Betersport over de vloer.
Deze had het toestel uiteengehaald, maar kon het niet repareren daar hij niet de benodigde stukken bij zich had en deze moest bestellen.
Een paar maanden verder , tot mijn ontgoocheling, want ik wou eindelijk begin 2021 aan mijn gezondheid werken, kwam de hersteller ter plaatse met de juiste stukken.
Doch, hij kon de trainer niet afwerken, daar er nog stukken mankeerden. Ik mocht echter wel terug gebruik maken van het toestel.
Nog geen half uur later waren er weer nieuwe mankementen aan dit toestel, zodat ik terug de training moest stoppen.
Dit was midden november.
Sindsdien heb ik niets meer vernomen. Geen reactie op mail, geen reactie op chat en lange wachttijden aan de telefoon.
Deze firma blijkt echt niet betrouwbaar te zijn voor de aankoop van fitnesstoestellen.

Tom Coene 16-01-2022

Na meer dan een maand nog steeds niets ontvangen (zelfs geen mail). De betaling is echter wel onmiddellijk doorgevoerd. Onmogelijk te contacteren. Telefoon wordt niet opgenomen en mails blijven onbeantwoord. Ik betaal voor een volgende bestelling wel wat meer maar ergens anders. Blij dat ik altijd eerst iets goedkoop bestel ipv de dure roeitrainer die ik daar ook dacht te bestellen. Dikke flop!

John 12-01-2022

Ik snap niet hoe deze reviews zo positief kunnen zijn.
Beloftes over levering binnen vier dagen en meestal binnen één dag, niet waargemaakt.
Reactie op mail binnen 24 uur op alle mails geen enkele reactie gehad.
Dus ik heb geen enkel vertrouwen in dit bedrijf meer.
Ik hoop dat de eindelijk geleverde apparatuur goed gaat en blijft functioneren.

Kenneth 10-01-2022

Ik heb in maart 2021 een Powertec bij Betersprt gekocht. Bij monteren bleek dat de stang om te kunnen squaten te kort was. heb meteen contact opgenomen en werd van het kastje naar de muur gestuurd. Reacties kwamen weken later en als ik dan weer om een reactie vroeg, wilden ze foto's en was het weer stil en als ik dan weer contact zocht waren de foto's niet duidelijk genoeg. Opnieuw foto's gestuurd en weer geen reactie. Als ik dan weer contact opnam wilden ze dan de afmetingen weten. Ik stuurde dan de afmetingen en was dat ook niet goed genoeg en wilden ze de serienummer weten. Toen ik gefrustreerd reageerde, kreeg ik een mail dat ze in het Frans moesten communiceren met de leverancier en dat de oorzaak zou kunnen zijn dat ze niet begrepen wat het probleem was en eigenlijk zelf niets konden doen.Nu wacht ik al bijna 3 weken op een reactie dat maar niet komt

Hans 10-01-2022

Leveren niet en melden dit pas nadat ik zelf 30 minuten in de wachtrij sta. Ook terugbetalen is nog niet gebeurd. Waardeloze winkel

Bowflex spinningfiets 07-01-2022

Ik heb bij BeterSport een Bowflex spinningfiets gekocht. Ben zeer tevreden over deze prima fiets. Voldoet aan alle wensen. Ik heb aan de lijve mogen ondervinden dat de service van Bowflex top is. Bij het naar zolder tillen van deze fiets is het adaptersnoer wat in de fiets moet helaas beschadigd. Via NRG werd direct een vervangende adapter toegestuurd. Niet alleen de fiets is dus een aanrader maar vanwege de service ook Betersport en NRG.

Johan Dewever 04-01-2022

Goede morgen,

Hierbij even het verhaal van de ongelooflijke service die ik aangeboden kreeg bij Beter Sport.
4 jaar geleden kocht ik de crosstrainer Focus Fitness Fox 5 iPlus, hun paradepaardje. Ik heb een zeer slechte rug en heb dit toestel echt nodig om beweging te krijgen.
Hierdoor kocht ik ook de “montage” bij.
De dag dat het toestel werd geleverd, was dit niet gemonteerd was. Ik gaf dit dan ook aan aan de chauffeur die me uitkafferde en zei dat ik dit gemakkelijk zelf kon monteren. Toch terug laten meenemen en een week later gemonteerd terug gekregen.
Op zich een behoorlijk toestel, waar ik geregeld gebruik van maakte.
Na een 4 tal jaren begon er echter een zeer irritant getik bij elke omwenteling en viel de weerstand regelmatig weg, waardoor je niets meer met het apparaat kan doen.
Op 04 november belde ik dan het nummer van hun klantendienst. Een vriendelijke dame stond me te woord en zei me dat ik een schadeformulier diende in te vullen en terug bezorgen aan hun “service-dienst”.
Formulier werd bezorgd op 05 november.
9 november krijg ik van deze dienst een mailtje terug met de boodschap dat “waarschijnlijk” de motor niet meer werkt. Ook vraagt men mij, indien ik de weerstand wijzig op het display ik het motortje intern hoor aanzetten.
Op 9 november laat ik hen weten dat je inderdaad het motortje hoort aanzetten.
Op 10 november laat men me weten dat men “denkt” dat de motor begint te haperen en dat ik deze kan bestellen voor € 35.
Op 11 november uit ik men ongenoegen over de manier van werken en kaart aan dat men het probleem “denkt” te weten. Ook dat je de motor zelf dient te installeren vind ik vreemd. Ik vraag of er geen instructies zijn of dat men echt geen technische dienst heeft die kan langs komen. Ik geef aan helemaal niet technisch te zijn aangelegd.
Op 12 november krijg ik het bericht dat er weinig andere onderdelen zijn die verantwoordelijk kunnen zijn voor het omschreven probleem. Er is een stappenplan voor het monteren van de motor.
Op 12 november bestel en betaal ik de motor. Het “stappenplan” wordt per mail bezorgd. Een A4 met 6 regeltjes…
Op 17 november krijg ik de motor aan en open ik zo goed als ik kan de behuizing van de crosstrainer. Het stappenplan helpt me geen mm verder en ik mail hun dat ik dit onmogelijk zelf kan en vraag om de technieker ter plaatse.
19 november. Men heeft de technieker aangestuurd en deze zal contact opnemen, na mijn betaling van € 125. Ik vraag achter de betalingslink en krijg een hele discussie met (#) dat deze al zou verstuurd zijn. Nee, niets gehad. In uw spam misschien? Neen, ook daar niets gehad; Uiteindelijk dan maar een nieuwe betalingslink en onmiddellijk betaald en hun deze boodschap over gemaakt met de vraag om een snelle interventie…revalidatie, weet je wel.
Op 30 november uit ik men ongenoegen bij (*). Nog geen technieker gezien… Op zijn beurt laat (*) me weten dat de motor het meest voorkomende onderdeel is dat verantwoordelijk is voor het probleem wat ik hebt omschreven. Hij geeft aan dat de lange wachttijd komt door het feit dat er maar 1 technieker voor België is.

Op 13 december komt de technieker langs en wisselt de motor; ‘deze technieker woont dan ook nog is exact 2 km van men woonplaats!!!
Op 14 december laat ik weten dat het irritante getik nog steeds aanwezig is end at de weerstand nog steeds regelmatig stil valt. Ik ben het kotsbeu en vraag wat men kan doen als ik een nieuwe Fox 5 I Plus aanschaf.
Op 22 december stuur ik hun opnieuw een mail met verwijzing naar men mail van 14 december dat zonder antwoord bleef. Revalidatie, weet je wel.
Op 22 december bel ik hun technische dienst en krijg (&) aan de lijn. Hij zal voortaan men dossier ter harte nemen.
Op 22 december laat men me dat weten de Fox te kunnen aanbieden met een korting van € 149 terwijl men we wel op nutteloze kosten van € 160 heeft gejaagd.Ik laat hun dan ook weten hier niet mee akkoord te kunnen gaan.
Op 27 december vraag ik naar een antwoord op men mail van 22/12.
Op 27 december laat men me dan doodleuk weten dat men nooit kan garanderen dat de reparatie naar wens kan worden uitgevoerd.Men wil me voor een nieuw toestel wel tegemoet komen met € 199 korting (waar ik er dus wel zelf € 160 van betaald heb voor een nutteloze reparatie)
Op 27 december vraag ik of het toestel dan ook gemonteerd wordt geleverd.
Op 28 december vraag ik antwoord op men laatste mail en vraag naar (.).
Op 30 december vraag ik opnieuw naar (.).
Vandaag 04 januari laat men me doodleuk weten dat ik na hun mail van 27/12 niets meer van mij heb laten horen en dat men dit als opgelost beschouwt en dat men het ticket de volgende dag zal sluiten.
Het is ongelooflijk wat een amateurisme dat deze firma hier steeds aan de dag legt. Als klant wordt je totaal niet op een deftige manier verder geholpen en laat men je in de kou staan. De communicatie is om mee te huilen…gewoon bandwerk voor hun.
Ik zou zeggen…”bezin eer je begint”

aankoop crosstrainer 28-12-2021

De afhandeling van een kapotte crosstrainer (aangekocht via AH-actie) verliep na een moeizame planning over het ophalen/omruilen alsnog naar tevredenheid. De crosstrainer (geen topmodel Focus 1) ging na 5 maanden gebruik kapot.
Uiteindelijk is aan het verzoek om het aankoopbedrag terug te storten voldaan.
Vooral de tel/mail contact was erg positief. De medewerkers waren klantvriendelijk en afspraken werden nagekomen.