LG 55NANO756PA 2021

• Test panel 8,2 jun 2021

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 66 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.be.

Tom127 23-10-2021

Prima televisie, geen aanrader

Geschreven voor: LG 55NANO756PA 2021

Een televisie met prima beeld en geluid. Het beeld is helder met een goed contrast in de standaard weergave. Qa beeld instellingen zijn er diverse opties waaronder film-maker mode wat een mooie toevoeging is als je hoge kwaliteit films gaat kijken. Daar is de televisie op zijn best. UHD films via streamingsdiensten laat hij ontzettend mooi zien met mooie diep zwart en goede helderheid, wat opmerkelijk is gezien het prijsniveau van de televisie.
Je merkt wel dat dit een 50Hz televisie is. Je merkt zeker het verschil met 100Hz vooral bij sport, films of bij gamen. Het beeld houdt het niet altijd helemaal bij.

Wanneer je reguliere kabel televisie kijkt zijn de kleuren wat neutraal en is het zwart erg mat. Hier laat de televisie wel wat de wensen over. Wanneer je schuin tegenover de televisie zit lijkt het alsof er een waas over het beeld zit.

De televisie heeft vol geluid met mooie lage tonen. Voor echt goed geluid moet je externe geluidsbronnen inschakelen maar voor televisie geluid is dit zeker voldoende.

Na een soepele installatie en het invoeren van de smartcard (let op, oude versies smartcards werken soms niet bij nieuwe televisies) kom je in een prachtig begin scherm waar je heel snel kan navigeren tussen diverse apps en ingangen. Met de pointer op de afstandsbediening maakt dit het heel gemakkelijk. Het menu sorteert automatisch naar je voorkeuren en via de afstandsbediening kun je heel snel naar allerlei streamingsdiensten. Daarnaast kun je via stembesturing gemakkelijk je favoriete film of serie zoeken. Dit alles werkt heel prettig en is bij zeker een plus ten opzichte van andere merken.

Qua design heeft de televisie een slank design met de 2 voetjes die de televisie stevig laat staan op je televisie meubel. Vaak is dit veel fragieler maar dat is bij deze tv niet.

Pluspunten

• LG Smartfuncties
  • Navigatie tussen apps
  • Geluid

Minpunten

• Beeld helderheid
  • 50 Hz

In2borders 23-10-2021

Een knappe tv voor deze prijsklasse met toch vele extra’s.

Geschreven voor: LG 55NANO756PA 2021

Deze LG heb ik enkele weken mogen testen.
Na een ietwat slechte start (het niet nodig hebben van een kabeltje!) dus wel… Liep de installatie als een zonnetje zelfs voor een A-technische is het te doen. En dan kom je in een mega grote wereld waar van alles te zien is buiten de “normale tv kanalen” is de wereld van de sociale media ook aanwezig. Je bent wel even zoet met het vinden van alle mogelijkheden die er op de LG zitten. Het is een groot verschil met deze LG en de tv’s van een aantal jaren oud, mocht u die voor deze LG inruilen dan zult u zeer verrast zijn. Ook beeld en geluid zijn zeer goed verbeterd en het komt echt meer bij u binnen. Ik vond alleen het verschil met de Tv’s die er nu al zijn erg groot. Dit is een mooi begin model waar men tevreden mee kan zijn, maar het kan beter. Deze LG heeft niet de kleur scherpte of het beeld niveau van heden. Het is of het een voor en achter grond beeld heeft met een duidelijke scheiding tussen die twee. En de kleur scherpte laat mijn idee ook wat te wensen het zwart is niet zo als mogelijk is. Geluid technisch zeker niet slecht maar ook hier is er betere kwaliteit mogelijk. Mogen we dat voor de prijs van deze LG verwachten dat denk ik niet. Heeft u meer over voor een betere kijk dan even verder. Is dit wat u ervoor over heeft dan koopt u geen slechte tv.

• Mogelijkheden

Minpunten

• Beeld kan echt beter
  • Het geluid is niet zo zuiver

Anoniem 22-10-2021

Goede TV voor een realistische prijs

Beeldkwaliteit
Wat een heerlijk scherp beeld. Er is duidelijk verschil tussen mijn vorige TV (HD-plasma) en deze Nanocel LED 4K tv. Het valt me elke keer weer op als ik er naar kijk. De Kleurweergave in fabrieksafstelling vind ik niet heel naturel maar met een beetje afstemwerk is het super. In de film setting vind ik het allemaal te donker maar de basis setting is helder en in de donkere beelden is genoeg nuance te zien. Wat me wel tegen viel is de inkijkhoek. Als je er van te schuin naar kijkt kan er een blauwachtige zweem over het beeld komen. Hier presteert mijn 15 jaar oude plasmascherm beter.
Ik heb niet gemerkt dat dit een 50Hrz scherm is, dus geen lichtspoor achter een snelle bal. Netjes

Geluidskwaliteit
Tja, voor het formaat van de klankkast best ok. Toch maar aangesloten op de versterker met de ouderwets grote zuilspeakers. gewoon goed maar via de versterker is het beter.

Gebruiksgemak
De afstandsbediening heeft een pointer waarmee je op het scherm kunt richten en zo de cursor bestuurd. Dit werkt geweldig makkelijk. In de menutjes zitten alle afstelmogelijkheden onder hoofdstukjes en per thema is er ook een hoofdstuk waar alles in staat. Prima!

Diezelfde pointer kun je ook gebruiken bij de online apps en streaming. Super!

Design
Zwart, strak, dunne rand en dun. Dit is een 55"en die is net zo breed als mijn oude 50". Bovendien is hij 5 cm minder hoog. Mijn vrouw wil geen grotere tv en daar voldoet deze zeker aan.

Pluspunten

• beeld
  • geluid
  • gebruik afstandbediening

Minpunten

• inkijkhoek

Natasja 21-10-2021

Mooie TV

Beeldkwaliteit LCD:

De beeldkwaliteit is goed. Het beeld heeft wat lichte schaduw in de 4 hoeken, maar niet enorm storend. De kleurweergave is mooi en zeer scherp en zeker bij 4K weergave.
De kleurweergave is eenvoudig aan te passen in het menu.
De invalshoek is uitstekend, weinig kwaliteitsverlies.

Geluid:

Heb ik niet getest, gezien ik gebruik maak van Sonos.
Het aansluiten met de Sonos ging heel eenvoudig enkel door de fiber kabel aan te sluiten.

Smart functies:

De TV maakt gebruik van WebOS wat best vlot werkt en tevens gebruiksvriendelijk is.
De smart functies hebben we gedeeltelijk getest alleen via een vaste kabel, dus niet draadloos.
De apps zijn eenvoudig te selecteren via de knoppen op de afstandsbediening of via een pointer welke je met de afstandsbediening kan bewegen (lijkt op een Wii controller).
Voor de meest voorkomende apps, zoals Netflix en Disney+ is een sneltoets op de afstandsbediening te vinden. Met 1 druk op de knop start de betreffende applicatie op.
De geteste apps werken naar behoren, ik ben geen problemen tegen gekomen.

Gebruiksgemak:

De installatie van de TV en ook het menu zijn zeer eenvoudig en gebruiksvriendelijk.
De afstandsbediening werkt goed, de toetsen voelen goed aan. Ook de pointer bewegen met de afstandsbediening gaat goed, zeker als je wii in huis hebt (gehad).
De directe knoppen naar o.a. Netflix zijn erg handig.
De TV start snel op en de snelheid van het schakelen naar een ander kanaal werkt ook vlot.

Gameprestaties:

Niet getest aangezien ik geen gameconsole heb.

Design:

Ziet er mooi strak uit door de dunne randen.
De TV staat zeer stabiel op twee V vormige voeten en kan eventueel worden opgehangen d.m.v. VESA.

Minpunt: Bij een aangeboden update wordt er niet aangegeven wat er wordt verbeterd of gaat veranderen (changelog).

Pluspunten

• De invalshoek is uitstekend
  • Eenvoudige bediening en installatie
  • Schakelen naar een ander kanaal werkt vlot

Minpunten

• Geen changelog bij een update

Sanne 21-10-2021

Mooie tv met fijn formaat

Geschreven voor: LG 55NANO756PA 2021

Beeldkwaliteit van deze tv is erg mooi, de kleuren zijn erg helder. dit uit zich vooral erg mooi met films kijken. daarnaast is het beeld ook erg scherp en helder.

Geluid van de tv is redelijk. voor een tv zeker niet slecht maar zou hem toch met boxen gebruiken.

Er zitten veel smartfuncties op de tv. denk bijvoorbeeld aan disney+, netflix, internet, videoland enzovoort.

Daarnaast vind ik de afstandsbediening echt super fijn werken. is in het begin wat wennen met het richten maar dit went snel. de afstandsbediening werkt door middel van een pijl in je scherm die beweegt door middel van de afstandsbediening te bewegen. zo ga je vliegensvlug door je scherm en is iets typen ook veel makkelijker geworden.

Ook zit er stembesturing op de tv. dit gebruik ik zelf persoonlijk minder omdat ik het niet prettig vind werken maar dat is iets persoonlijks, het werkt zoals het moet werken.

Ook het design van de tv is erg mooi. zeker een aanrader om te kopen!

Pluspunten

• afstandsbediening
  • smartfuncties

Minpunten

• energieverbruik, valt onder G

Tim G. 18-10-2021

Een goede doorsnee TV, niet voor gamers

Geschreven voor: LG 55NANO756PA 2021

Het is een mooie TV om naar te kijken, dunne bezels en dat is prima voor een 55”TV. De installatie ging ook soepel en eenvoudig.

Beeldkwaliteit LCD

De beeldkwaliteit is prima, vooral omdat het om een nieuwe technologie gaat NanoCell. Dat is veel beter dan de standaard LCD’s. Je kunt ook kort op het scherm zitten om niets van de technologie te zien of in kwaliteit onder te doen. Daardoor is de kleurweergave ook heel scherp en kleurrijk. Dit valt zeker op als je films kijkt. Zwart is in dit geval ook zwart en niet flets. Dat maakt de kleurbeleving alleen nog maar intenser.
Wat ook heel positief is, is dat de hoek van kijken ook vrij groot is. Je kunt onder een hoek ook nog gewoon kijken naar het beeld zonder echt kwaliteitsverlies te hebben in de kwaliteit. Dus met meerder mensen op 1 bank voor de TV werkt prima

Geluidskwaliteit
Het geluid is prima voor een TV. Er staat dat er AI geluid in zit, maar daar hoor je het verschil niet van. Enige jammere vind ik dat er staat dat er een SPDIF (Optical out) op moet zitten, maar deze is er wel. Maar kon ik niet gebruiken. Dat is natuurlijk wel noodzakelijk als je films gaat kijken met je eigen surround systeem.

Smart functies
Als je je TV verbindt met je WIFI of via een netwerkkabel kan je heel veel met deze TV. Maar ook heel veel zal je niet doen. Ik heb nog iemand zien browser op het internet via je TV. Dus die functie is wat overbodig. Maar een directe koppeling naar Disney+ of NETFLIX: Perfect! Ik heb nog geen TV gezien met een directe knop voor Disney+ bijvoorbeeld. Ook heeft deze TV bluetooth zodat je, als je dat zou willen, muziek kunt streamen naar de TV.

Filmmaker mode
Als echte film liefhebber natuurlijk ook de speciale filmmaker modes geprobeerd, maar deze viel mij wat tegen. Je ziet dat het allemaal wat donkerder gemaakt wordt qua beeld en dat hoeft voor mij niet zo. Het wordt allemaal wat ‘geblurb’ of de harde lijntjes wat verzacht. Ook viel het mij op dat je heel soms in snelle actie scenes de 50GHz helaas kunt zien. Je ziet dan niet meer een heel vloeiend beeld maar je ziet de frames van de film. Dat is wel jammer. Als deze TV op 100Hz had gezeten was het perfect geweest.

Gebruiksgemak
De TV is makkelijk en eenvoudig in gebruik. Het menu aan de linkerkant als je aan het kijken bent werkt prima en prettig. Wat daarmee wel onwennig is, is dat je dus de afstandsbediening als een pointer (muis) moet gebruiken. Dat is in het begin even wennen, maar je merkt snel dat dit best intuïtief werkt. Je zou de TV ook met spraakbesturing kunnen besturen, echter ben ik hier zelf zeker geen fan en voorstander van. Maar de optie is er wel.

Gameprestaties
Dit valt dus een beetje tegen. Dit komt doordat het scherm, slechts, 50GHz heeft en daardoor is niet alles even vloeiend. Ligt er natuurlijk ook aan welke games je speelt. Een shooter is prima te doen, maar als je gaat racen dan is het goed zichtbaar dat dit speelt. Ook groot minpunt is dat de ingebouwde USB-poort niet genoeg power geeft om een Chromecast te voorzien van voldoende stroom voor 4K beeld. Hierdoor ben je genoodzaakt om een extra stekker bij je TV te plaatsen voor specifiek de Chromecast

Design
Het design is natuurlijk altijd persoonlijk; wat vind je wel of niet mooi. Dit model staat op 2 kleine omgekeerde V voetjes links en rechts van het scherm. Dit lijkt heel fragiel en wankel, maar de TV staat als een huis en ikzelf vind dit heel strak en past goed in een modern huis. Je hebt hierdoor niet 1 heel grote voet onder het scherm zitten. Maar juist een meer wat subtiele standaard. Daarnaast is de bezel (+/- 5mm) van de TV mooi klein en valt het dus ook niet zo op dat de TV er staat.

Samengevat:
De TV werkt prima en heeft directe integraties met de meest gebruikte streamingdiensten en daarmee kan je direct TV kijken. Als je geluid via de TV laad lopen dan werkt het prima, in mijn geval werkt het (nog) niet naar een soundbar of surround system via SPDIF. Voor een diehard gamer zou ik toch echt naar een 100Hz TV gaan voor wat soepelere gamebeelden.
Voor een doorsnee TV-avond: TV kijken, soms een filmpje via een streamingdienst is het een prima aankoop! Wil je meer, dan dien je denk ik toch ook wat meer uit te geven.

Pluspunten

• Strakke TV (dunne bezels)
  • Mooie diepe kleuren door NanoCell technologie
  • Directe knop op afstandsbediening voor streaming
  • Mooi geluid voor uit een TV

Minpunten

• SPDIF werkt(e) niet
  • 50Hz beeldfrequentie, dus niet voor gamers

Testing123 11-10-2021

Review na test

Beeldkwaliteit LCD:
De standaard helderheid zal voor de meesten goedd ingesteld staan
De kleurweergave vindt ik is goed alhoewel voor een LCD. En ondanks de nanocell vindt dat het zwart wel naar de grijs kan overkomen in vergelijking met een oled omdat er met een backlight word gewerkt.

Film mode
deze functie is wel een meerwaarde aan de tv.
het zwartcontrast in deze functie is al iets beter.

Gameprestaties:
De FreeSync optie zorgt voor een mooie game presetatie.

Smart functies:
Veel opties, veel apps. Alles opent ook redelijk snel.
Enige wat je misschien zult missen tav Android is sommige apps.

Geluid:
Heb ik niet getest, gezien ik gebruik maak van Sonos.
Het kostte wel flink moeite deze gekoppeled te krijgen

All in all is 't een goede TV. Design is niet geheel mijn smaak, maar ziet er netjes uit.

Pluspunten

• Goed beeld
  • Strak design
  • Apps schakelen snel

Minpunten

• Nanocell voelt niet als een extra toevoeging
  • App balk in beeld voor 10 sec als je de TV aanzet

Anoniem 05-10-2021

Zeer mooie tv

Geschreven voor: LG 55NANO756PA 2021

Zeer mooie tv . Diepzwarte keur . Makkelijk in gebruik . . Netflix , Disney + enz staat er al op enkel nog activeren via abonnement .Als je van sport houd kan je de uitslagen op het scherm krijgen als je dit instelt . Zeer makkelijk voor bv voetbal . . Filmmaker moet je zeker eens getest hebben . Zeer leuk om een film in deze modus naar te kijken . PlayStation aansluiten en deze in HD spelen zeer aangenaam . Surround systeem is een beetje te zacht . Ik zou zelf deze tv aankopen

+ Zeer makkelijk in gebruik. - tv steun
+ LG app - Ingebouwde surround
+ HD kleuren

Pluspunten

• LG app
  • Filmmaker
  • Kleuren

Minpunten

• Steun tv
  • Surround

Robby 22-06-2021

Uitstekend Tv voor deze prijs/kwaliteit.

Geschreven voor: LG 55NANO756PA 2021

o Beeldkwaliteit: Mooi scherp beeld voor Tv en Film, iets minder bij gaming.
De Kleuren zijn levendig en makkelijk aanpasbaar via de instellingen.
Zwart is zwart maar niet hetzelfde als bij OLED.
Geen verlies van kwaliteit vanuit verschillende kijkhoeken.

o Geluidskwaliteit: Het geluid is wat je zou verwachten zoals elke TV. Via soundbar of surround systeem is dit veel zuiverder en krachtiger.

o Smartfuncties: Streaming services werken optimaal en worden bij installatie onmiddellijk ingesteld.
Apps openen snel en zijn makkelijk in te stellen via snelknoppen

o Bediening: Handige knoppen voor Netflix, Disney+.
Is ook bruikbaar als muis op het scherm maar dit vind ik persoonlijk niet nodig en soms
zelfs irritant als deze verschijnt wanneer het niet nodig is en dan moeilijk weg te halen is.
Ligt goed in de hand, kwaliteit is uitstekend.

Kortom een uitstekende TV in het middenklasse segment die prijs/kwaliteit zeker de moeite waard is.

Pluspunten

• Snelle Installatie
  • Formaat

Minpunten

• 3 HDMI poorten, mag meer
  • Airplay niet altijd even snel

manuel.van.bocxlaer1@gmail.com 16-06-2021

Zeker een aanrader

Geschreven voor: LG 55NANO756PA 2021

Zeer kwalitatieve tv . Mooi beeld en zeer goede resolutie en makkelijk aanpasbaar . Zelfs via je smartphone te bedienen Sportmodus en gamemodus raad ik zeker aan . Het geluid is makkelijk aanpasbaar naar jouw wens Alle streamingsdiensten kan je meteen via je tv openen en deze aankopen Deze kwaliteit is beter dan op een andere tv en makkelijk hanteerbaar Je kan een sportalarm instellen voor je favoriete ploeg . Zeer slimme filmmodus waardoor de filmkwaliteit nog verbeterd . Zeer goede resolutie in gamemodus en zeer snelle reactie waardoor je geen verlies van resolutie hebt . Zeer makkelijk gebruik van afstandsbediening door spraakherkenning . zeer mooi design tv die niet veel weegt .

Pluspunten

• Zeer goede beeldverwerking
  • Top zwartweergave met veel schaduwdetail

Minpunten

• Moeilijk te combineren met een soundbar

Anoniem 16-06-2021

Mooi toestel, met diepzwarte kleuren en gemakkelijk OS

Geschreven voor: LG 55NANO756PA 2021

Inleiding en gebruiksgemak (OS)

De LG 55NANO75 is niet mijn eerste televisie van het merk en ik ben altijd wel een voorstander geweest van hun WebOS. Het OS is intuitief, relatief snel en gemakkelijk in te stellen. Geen nood voor (vaak onhandige) apps op je smartphone, je hoeft niet alles te configureren en kan vrij snel aan de slag.

Zo ook bij dit model, de LG 55NANO75: Het duurde geen 10 minuten of ik kon al naar een film of serie kijken op één van de bekende streamingsdiensten.

Je kan kiezen tussen het instellen van je televisie via een smartphone app of rechtstreeks op de televisie. Maar zoals je al kon lezen in de paragraaf hierboven heb ik hier al enkele slechte ervaringen mee gemaakt.

Dus was de keuze snel gemaakt en heb ik voor de instelling via de televisie gekozen.
Na het bevestigen en akkoord verklaren van enkele gebruikersovereenkomsten kon ik volgende zaken snel configureren : een decoder voor digitale televisie, netwerkverbinding, apps instellen etc.

Aangezien deze televisie in onze slaapkamer staat zonder decoder heb ik deze stap overgeslagen en heb ik onze wifi geconfigureerd op het toestel. De verbinding met ons beveiligd wifi-netwerk verliep vlekkeloos en onmiddellijk. Iets wat niet altijd voorvalt!

Negatief puntje: de menu’s lijken trager dan mijn vorig toestel. Dit kan louter een impressie zijn, maar ze voelden ook trager aan. En het OS was bij de start van het toestel reeds geüpdatet met de laatste versie. De menu’s, ik doel dan op het navigeren tussen de verschillende menu’s en instellingen, voelen dus minder vlot aan. Spijtig voor een televisie die 6 jaar jonger is dan mijn vorig toestel.

Maar ik verwacht dat dit zal opgelost worden met een software-update.

Beeldkwaliteit

Zwart… is echt zwart. Iets wat ik niet ken van mijn vorige televisie waar zwart lichtgrijs en last heeft van backlight bleeding. En van zodra dit opvalt (nog voor ik de LG 55NANO75 had) kan je dit niet meer “ontzien”. Denk dan bijvoorbeeld aan de “zwarte” balken boven- en onderaan films en series.

Dus wat een verademing die diepe, echte zwarte kleuren. Dit maakt de cinemabeleving zoveel malen beter. En hetzelfde geldt voor het contrast dat ook heel natuurlijk overkomt.

Ook de 4K resolutie is duidelijk van een hoger niveau dan mijn 4K LED-televisie van 6 jaar oud. Veel scherper en meer details.

De kleuren zijn een van de redenen waarvoor ik LG kies (samen met het OS): van fabriek uit zijn deze zeer mooi en natuurlijk en hoeven geen aanpassing.

Alleen vond ik de standaard helderheidsinstelling iets te donker bij films en series, ook in vergelijking met mijn ouder toestel. Vermoedelijk door HDR. Maar na wat spelen met de helderheid slider was dit snel opgelost.

Daarentegen vond ik deze bij sportprogramma’s wel weer goed.

De standaard modi gebruik ik niet en laat het staan op “standaard” met soms, zoals hierboven beschreven, enkele lichte aanpassingen. Dit was ook zo op mijn vorig toestel en werd dus de laatste jaren niet verbeterd.

Rond de cursor van het OS zie je wel een lichte gloed, maar dan moet je al met je neus op het scherm plakken. Vanop een normale of optimale zitafstand zag ik hier niets meer van.

Design

De voeten en de televisie voelen zeer stevig aan en van hoge kwaliteit, alleszins hoger dan mijn vorig toestel. En alhoewel dit een 55” is ten opzichte van mijn oude 49” voelt het toestel licht aan.

De afstandsbediening was het grootste minpunt. De vorige iteratie van de LG afstandbediening vond ik een stuk aangenamer in gebruik. Vooral het scrollwieltje voelt niet lekker aan en verkies ik dus het vorige model. De dedicated Netflix, Disney+ en andere knoppen zijn dan wel weer leuke toevoegingen die ik niet ken(de).

Geluid

Het geluid : hier is er duidelijk een verbetering merkbaar, vooral voor de lage tonen. Deze zijn veel beter waarneembaar en maken de bioscoopervaring weer beter.

Zoals gezegd staat dit toestel in onze slaapkamer en hiervoor voldoen de luidsprekers meer dan voldoende. Een pluspunt dus.

Conclusie

Een mooie verbetering ten opzichte van mijn vorig toestel, waarbij het zwart, het geluid en de resolutie opvallen. Samen met het OS en de prachtige, natuurlijke kleuren, maken van dit toestel een aanrader.

Pluspunten

• Zwart
  • Kleuren
  • Gebruiksvriendelijk OS

Minpunten

• Vereist enkele aanpassingen
  • Afstandsbediening

bruylantspatrick@gmail.com 16-06-2021

Aanrader in zijn prijsklasse

Geschreven voor: LG 55NANO756PA 2021

Was aan het uitkijken om mijn oude LG te vervangen toen ik dit toestel in het oog kreeg en een kans kreeg hem te testen en was positief verrast.
De televisie liet zich op een paar tellen installeren en wat onmiddelijk opvalt is het mooie slanke design. Daar de randen minimaal zijn lijkt hij al groter en geeft net dat ietsje meer bioscoopkijkervaring.
Randapperatuur aansluiten was een makkie dus opstarten maar.
Het opstart daschboard is makkelijk te volgen en in een wip zijn alle toestellen aangesloten en afgeregeld.
Het toestel herkent onmidelijk de digitale decoder en neemt gelijk ook e afstandsbediening over, dat is handig, moet je niet van remote naar remote gaan om alles te manipuleren. Ook de remote is even wennen en zit vol regeltechniek wat de ervaring alleen maar aangenamer, na een wenperiode, maakt.
Wat onmiddelijk opvalt is de zuiverheid en helderheid van het scherm. De nanoleds doen wat ze moeten doen en het beeld is kristalhelder met warme kleurtinten wat je in hogere resolutie programmas bijna een 3D indru geeft. Elke kleur komt zuiver en warm door wat het kijkplezier alleen maar vergroot.
Het geluid is verrassend goed voor de kleine luidsprekertjes en de AI functie is geweldig. In een mum van tijd mijn soundbar aangesloten, achter mijn sofa gezet en de geluids AI herkent deze en regelt verder af zodoende dat ik nu de TV gebruik als voorste luidsprekers en de soundbar als achterste en het lijkt of ik een dolby surround heb, wat nogmaals de kijkervaring alleen maar vergroot.
Verder testen dus XBOX aangeloten en onmiddelijk werd deze herkend door de televisie en werd de optimale beeldkwaliteit voor de console afgesteld en bijgeregeld. Wat een beeld, dus momenteel is de kijkervaring, geluidservaring en game ervaring al de hoogte in.
Ben al een tijdje aan het vergelijken voor ik er eentje aanschaf en ik zeg eerlijk, voor dit budget krijg je ontzettend veel tv van hoge kwaliteit.
Ik denk dat mijn keuze na deze test gemaakt is.

Pluspunten

• Scherpte beeld
  • Kleurdiepte beeld
  • Lichtafregeling naar extern licht
  • Geluidsinstellinigen en koppelbaarheid

Minpunten

• kleine vertraging van geluid bij opstarten

Wout L 16-06-2021

Een positieve kijkervaring

Geschreven voor: LG 55NANO756PA 2021

Ik heb deze SmartTV nu enkele weken mogen testen en ik moet zeggen dat ik het spijtig vind om deze terug af te geven. De kijkervaring is echt aangenaam. De beeldkwaliteit is echt top, net de juiste beeldscherpte en de kleuren worden weergegeven zoals het hoort. In vergelijking met andere beeldschermen die soms te fel zijn, vind ik deze toch wel de betere die ik al gezien heb. De zwarttinten zijn echt zwart en niet donkergrijs. Ook wanneer je niet recht op het scherm zit, verlies je niks van de kwaliteit. Over het geluid ben ik al even positief. Als ik mijn eigen tv gebruik, heb ik toch wel behoefte aan een soundbar. Bij deze gebruik ik de speakers van de televisie en meer heb ik niet nodig. Natuurlijk heb je niet dezelfde diepe bass als met een subwoofer maar dat is slechts een detail. Niet enkel het toestel maar ook de afstandsbediening heeft mij aangenaam verrast. Dit is de eerste keer dat ik met deze soort afstandsbediening werk en ik zou het niet meer anders willen. Je kan simpelweg wijzen naar je televisie en je ziet net als een computermuis, een pijltje op het scherm verschijnen waarmee je makkelijk in de menu's en instellingen navigeert. Ook zit er een scroller in het midden van de afstandsbediening , hiermee schakel je bijvoorbeeld simpel van de ene zender naar de andere.
Ik zou dit toestel zeker aanraden aan anderen. Je hebt een mooi toestel met een simpel design (meer moet dat niet zijn) voor een zeer redelijke prijs. Een toppertje!

Pluspunten

• beeldkwaliteit
  • afstandsbediening

Anoniem 15-06-2021

Prijs/kwaliteit een echte aanrader!

o Beeldkwaliteit LCD
▪ Scherpte en helderheid: Over de volledige scherpte ben ik niet volledig overtuigd. In videogames is de
echte scherpte soms afwezig, in vergelijking met andere toestellen. Maar voor deze prijs mag je echt niet klagen over de kwaliteit ervan.
▪ Kleurweergave: De kleuren zijn levendig en er is een gemakkelijk onderdeel waarbij je de kleuren
kunt wijzigen wanneer je aan het gamen bent of als je naar een film kijkt.
▪ Diepe zwarttinten: Het zwart is zwart, maar niet het zwart die je zou hebben met een OLED-tv
▪ Contrast: Geen bijzonderheden daarover te vertellen.
▪ Beeldkwaliteit vanuit verschillende hoeken: Er is geen verlies van beeldkwaliteit als je kijkt uit
verschillende hoeken.
o Geluidskwaliteit: De kwaliteit van de audio is niet wat het zou moeten zijn. Het geluid is zwak, vooral
als je naar een film kijkt of als je aan het gamen bent. Je bent eigenlijk genoodzaakt om een
surroundsystem te hebben om echt iets van kwaliteit van audio te hebben.
o Smart functies: De ARC-modus van de HDMI2 had problemen om mijn versterker te herkennen die
van een ander merk is. Dit heeft toch een tweetal dagen geduurd vooraleer de tv mijn versterker
herkende. Andere toestellen herkende de tv automatisch zoals de PS4 of de XBOX One
▪ Uitgebreide SmartTV service met streaming services: Handig. Bij de installatie worden de streaming
services direct ingesteld en worden direct op de tv voorgesteld. Voor gebruiksgemak is dit een
pluspunt.
o Gebruiksgemak
▪ Menu: Het menu komt soms chaotisch over. Vooral als je al de HDMI-aansluitingen in gebruik hebt.
Het menu voor de instellingen vind ik te simplistisch omdat je niet de mogelijkheid hebt om zelf
instellingen uit te voeren, die niet worden herkend door de SMART-modus. Je merkt dat deze tv het
vooral heeft op het gebruik van andere LG-toestellen.
▪ Afstandsbediening: De afstandsbediening ligt goed in de hand. Ook is het handig dat de knoppen
voor bv. Netflix e.d. aanwezig zijn zodat je direct naar de streamingdienst kunt gaan. Ook leuk dat je
met de afstandsbediening op het scherm een muis kunt gebruiken waarbij je dan de verschillende
diensten kunt aanklikken.
o Gameprestaties: De gameprestaties zijn soms niet echt overtuigend voor mij. Voor de PS4, die geen
echte 4k gebruikt, is de tv voldoende. Voor de Xbox One X, die wel echte 4k gebruikt, vind ik de
prestaties soms ondermaats. Ik heb het gevoel dat deze tv het moeilijk heeft om echte 4k op het
scherm te tonen, wat de kwaliteit van de games niet ten goede komt.
o Design: Het design is simpel en niets op aan te merkten. Wel vind ik dat de 2 voetjes die de tv
moeten ondersteunen veel te klein en van mindere kwaliteit zijn. Ik heb het gevoel dat de tv soms
iets te wankel staat. Daar is zeker een werkpunt.

Al bij al een tv die prijs-kwaliteit goed is voor de beginnende gamer

Pluspunten

• Prijs/kwaliteit
  • Handige installatie

Minpunten

• Installatie van de ARC gaat niet vlot
  • Mindere kwaliteit voetjes onder het scherm

joshua garreynn 15-06-2021

Voor een topmerk als LG is dit zeker een aanrader

Geschreven voor: LG 55NANO756PA 2021

Ik heb het geluk gehad om deze tv te mogen testen via kieskeurig.
Tijdens het uitpakken en installeren ging dit redelijk vlot.
Je moet wel met 2 personen zijn om deze uit de doos te halen en eenmaal in elkaar gestoken om hem op zijn plaats te zetten.
Tijdens de opstart ging alles redelijk vlot om het toestel in te stellen alles was redelijk duidelijk.

Beeldkwaliteit LCD:
De scherpte en helderheid zijn standaard al goed ingesteld.
De kleurweergave vindt ik redelijk goed alhoewel ik vindt dat het zwart wel naar de grijze kant komt in vergelijking met de oled maar dit komt waarschijnlijk omdat er met een backlight word gewerkt.
De kijkhoek is wel iets minder of de tv dat ik ervoor had staan maar dit stoot niet zoveel af

Geluidkwaliteit:
het geluid is redelijk goed maar vind dat er wel weinig bas inzit.
De digitale out heb ik dan aangesloten op mijn 7.2 homecinema en dit is een weereld van verschil.

smart functies:
de snelheid waarmee de app's worden open gedaan zijn zeer snel en via de snelknoppen op de afstandsbediening heel gemakelijk in gebruik.
Wel jammer dat in belgie de amazon alexa app en de google assistant niet werken.

Filmakers mode:
deze functie is wel een meerwaarde aan de tv.
het zwartcontrast in deze functie is al iets beter.

Gebruiksgemak:
De menu is zeer gebruiksvriendelijk en gemakkelijk in bediening.
de functie om de menu aan te passen is ook een pluspunt.
De stemfunctie werkt ook naar behoren en is gemakkelijk in gebruik.
De layout op de afstandsbediening is ook zeer overzichtelijk.
De afstandsbediening is ook redelijk robuust en is ook aan de zwaardere kant in vergelijking met andere merken maar dit wordt dan terug goed gemaakt door de functies die er opzitten

Gameprestaties:
De snelheid van de schermverfrising is ook zeer snel.

Naar design toe is deze tv redelijk hetzelfde als andere merken.
Met de afstandsbediening springen ze wel in het zicht.

Pluspunten

• Mooie layout van de afstandsbediening
  • Snel in het schakelen tussen app's

Minpunten

• zwart diepte neigt naar het grijs

Petra Bernhard 15-06-2021

Mooie grote tv

Geschreven voor: LG 55NANO756PA 2021

LG 55NANO756PA zeer slimme en platte 4K TV.
Ik mocht deze TV testen, man wat een joekel in vergelijk met mijn Plasma TV van omennabij de 45 inch. In het begin was het even wennen aan de kleuren en instellingen maar toen ik dat voor elkaar had was het genieten. 1 min punt en dat is de kijkhoek, als je maar iets uit het midden van het beeld weg stapt zie je al een verschil. Dus de TV moet op een draai en kantelbare beugel zodat je er altijd recht voor kan zitten.
Maar laten we bij het begin. De TV werd gebracht en standaard al geïnstalleerd, lekker luxe. Maar vergeleken met de Zwart-wit Tv’s waar je nog handmatig alle zenders moest instaleren is het nu klik klik, heel even wachten en klaar. De afstandsbediening (Magic Remote) ligt lekker in de hand en zorgt dat je de TV en het KPN decoder makkelijk kan bedienen. De aanwijzer was even wennen maar wordt er steeds handiger in.
Gebruiksgemak.
Het bedieningsgemak maakt de term Smart TV alleen maar breder. Man wat een genot alles met een maar klikken geregeld of ingesteld. En dan de smartservices, Netflix, Disney etc, allemaal met 1 druk op de AB te activeren.Eenmalig even inloggen en klaar ben je. Maar ook de Home button is echt een homebutton, alles wat je wil of kan kiezen staat voor je neus. En wil je niet typen dan kan je ook via stembesturing de TV besturen, niet echt mijn ding, want ik moet Siri al 3x roepen voor ze me wil horen, behalve als je met andere mensen praat dan denkt ze dat je haar wat vraagt, zonder he Siri te roepen. Maar het werkt wel. Net als de TV in de home kit op te nemen.
Beeldkwaliteit LCD.
De beeldkwaliteit is voor deze TV prima in orde. Doordat de TV praktisch geen rand heeft heb je super beeld. De kwaliteit van de uitzending bepaald wel hoe mooi en scherp het is. Nadeel is dat onze ogen snel verwend zijn en als je dan bijvoorbeeld tijdens de nieuwsuitzending een ander beeld van zeg een smartphone ertussen gemonteerd zit, dan zie je dat direct.
Met de diverse presets kan je makkelijk een setting vinden die bij jou past. Zo kan je de kleurweergave aanpassen of hetzwart nog wat donkerder zetten. De kleurweergave van deze tv is enorm, de kleuren spatten er soms gewoon vanaf. Maar dat komt dan ook omdat de zwarttinten mooi diepgaan. De kijkhoek is, zoals ik boven al melden een minpuntje.
Geluidskwaliteit.
Het geluid van de LG 55NANO756PA is zeer netjes, lekker helder en toch niet te plat. Erg handig dat je via de TV je draadloze speakers via HDMI/Arc kan aankoppelen en bedienen.
Gameprestaties.
Ben niet een gamer maar heb mijn zoon ernaar laten kijken en die was maar wat enthousiast over de beeldprestaties enkleurendiepte en of hij zijn gameconsole niet aangesloten kon laten staan. NOT. En met maar 3 HDMI aansluitingen, waarvan je 1 al “kwijt” bent voor het audio, is er simpelweg geen ruimte.
Design.
Ja wat een mooie slanke TV zonder randen, de voetjes vind ik niet bijzonder mooi. Ik zou er voor kiezen om de TV aan de muur te hangen dan komt deze TV veel beter tot zijn recht.
Filmmaker mode.
Er zit zoveel op deze TV dat ik de Filmmaker mode nog niet goed heb kunnen uittesten, maar wat ik heb gezien denk dat dit heel persoonlijk is. Wat de een mooi vindt, kan de ander als zeer storend vinden overkomen. Als nerd ben ik zeer blij met deze mode.

Pluspunten

• Goeie prijs
  • Mooie kleuren
  • Smart remote

Minpunten

• Maar 3 HDMI aansluitingen

michellevandes 15-06-2021

Mooi beeld, handige afstandsbediening

Geschreven voor: LG 55NANO756PA 2021

De eerste indruk is goed: de tv staat snel en ziet er netjes uit. De pootjes zijn mooi en zitten aan de zijkant. Dit oogt veel minder lomp dan een grote poot in het midden. Wel een nadeel is dat je de tv daardoor niet meer aan de zijkant van de kastje kan laten overhangen om meer ruimte op je kastje over te houden. Ik vind de tv in eerste instantie wel groot, doordat onze eigen tv 43 inch is en deze 55 inch. Toch went dat. Met films kijken, maar ook tv, is het heerlijk.

Normaal lees ik altijd de handleiding en nu probeerde ik de tv te installeren zonder de handleiding. Dat ging prima, binnen een mum van tijd heb ik de WIFI ingesteld en is de televisie klaar voor gebruik. Hij herkent automatisch de apparaten in de HDMI-poorten (game console, tv, chromecast), dus dat is superhandig. Zo klik je direct naar de goede poort.

De afstandsbediening (magic remote) heeft een knopje voor een muisaanwijzer, zodat je net als met een Wii controller heel makkelijk dingen kunt aanklikken. Dat scheelt een hoop klikken met de toetsjes. Ook zit er een scrollknopje op. Handig! Het is wel even wennen met mikken. De uitlijning zou iets beter kunnen. Het quick access menu via de afstandsbediening is snel in te stellen en superhandig voor snelle toegang tot HDMI-poorten en apps. Ik heb de magic remote alleen niet aan de praat gekregen om te gebruiken met de andere apparaten die aan de tv hangen. Volgens mij zou dat wel moeten kunnen, maar ik weet niet hoe. Ik vond de handleiding op internet hiervoor wat beperkt. De ontvanger van de afstandsbediening zit in het midden onderaan de tv. Ideaal, want dan staat er niet snel iets voor. Dat was bij onze oude tv wel het geval, daarbij zit die rechts onderaan (plantje, lamp, een ansichtkaart zit er dan snel voor).

De tv heeft verschillende opties voor kleuren en audio. Over de kleuropties ben ik wat minder te spreken: het lijkt al gauw of er teveel verzadigde kleuren gebruikt worden en dus zet ik de kleureninstelling snel terug op ‘standaard’. Het beeld is enorm scherp in vergelijking met onze oude LCD-tv van 15 jaar oud. Wat een verademing voor je ogen. Het beeld is vrij zacht om te zien en dus minder schreeuwerig dan ik wel eens met Blu-Ray heb gezien. Ik hou ervan! De ondertiteling is scherp, contrast tussen licht en donker heel mooi. Dat zal ook door de HDR-functie komen. Het is niet zo goed als OLED (aldus mijn partner), maar wel een mooie toevoeging. Vanuit verschillende hoeken op onze grote hoekbank blijft het beeld even mooi en helder.

Er is een speciale modus voor Gamen, waardoor beeld en geluid anders worden ingesteld. Dat werkt goed. Het beeld is echt mooier. Randen zien er minder kartelig uit en daardoor kijkt het veel rustiger. De blauwcorrectie was wel nodig, omdat het blauw anders te overheersend was. Mijn partner is erg enthousiast als fervent gamer. Bepaalde witte elementen in een spel lichten mooi op en dat maakt de beleving intenser.

Instellen en verwijderen van apps om de smart TV is ook een fluitje van een cent. Fijn dat je alle apps die je niet gebruikt kunt verwijderen. Er is ontzettend veel keus uit apps, bijvoorbeeld voor yoga of andere hobby’s. Ik heb de NPO Start app geïnstalleerd en via een code op mijn mobiel is die snel aan de praat. Dat werkt goed.

Via de home-knop op de afstandsbedieining kom je makkelijk weer in het hoofdscherm met al je apps, berichten, het weer. Maar ook trending en aanbevelingen voor allerlei films, series en programma’s. Ik zou het fijn vinden als je dat ook kunt personaliseren: wat wil je wel en niet zien op je homescherm?

De Chromecast werkt als een tierelier met deze televisie: het beeld is mooi scherp, geluid is helder en goed. Fijn dat je dus alles op de manier kunt kijken die bij je past. Via een app op de tv, via Screencast, via Chromecast, via LG WIFI connectie, alles is mogelijk. Ook audio kun je makkelijk streamen via een app, maar die zit wat verstopt. Je kunt het scherm dan ook uitzetten, zodat je wel geluid hebt, maar geen beeld. Het geluid is goed genoeg om gewoon lekker aan te hebben. Wij wonen in een appartement, dus ik heb het volume niet voluit getest.

Via een Instellingen-knop op de afstandsbediening kom je makkelijk in de setup. Soms als je op terug drukt, ga je terug in het menu. Soms sluit het menu af. Dit maakt dat is soms onnodig vaak terug moet naar het Setup menu via de Instellingen-knop. Dat is wat irritant.

Surfen heb ik niet gedaan op de televisie, omdat ik dat toch het liefste doe met laptop of telefoon. Wel kun je met Screencast of door te verbinden met de tv via WIFI heel snel je scherm dupliceren. De stembesturing die erop zit, heb ik na twee dagen uitgezet. Bij mij ging die plotseling aan en ik schrok me een hoedje toen de tv ineens begon te praten. Er is wel een handige microfoon-knop op de afstandsbediening om snel via voice je tv te bedienen.

Al met al een mooie televisie met genoeg opties voor iedere soort televisiegebruiker. Makkelijk in gebruik.

Pluspunten

• Contrast in beeld
  • Handige afstandsbediening met muisfunctie
  • Automatische apparaatdetectie HDMI
  • Snelle installatie

Minpunten

• Drie HDMI poorten, mag meer
  • Home niet helemaal te personaliseren
  • Sommige functies wat verstopt

Bertram 14-06-2021

een goede grote tv voor een mooie prijs

Geschreven voor: LG 55NANO756PA 2021

voor dit geld koop je best een leuke en goede tv
voor niet te veel geld tocht veel beeldkwaliteit met goede scherpte en contrast
en een grote tv

installatie
de installatie is echt makkelijk alles gaat harst vanzelf
de handige muis afstandsbediening vindt ik top en werkt makkelijk
met de muis heb je een stuk sneller je email en code ingevuld dan met de toetsen
de externe player vind hij vanzelf en worden mee geïnstalleerd

applicaties
er staan al veel applicaties op en kan je makkelijk uitbreiden
de voorgeprogrammeerd knoppen op de afstandsbediening maakt het nog makkelijker zoals
de netflix en Disney knoppen

Beeld
mijn tv was nog niet zo oud maar nu toch al weer een flinke sprong voor uit
nanocell-technologie mooi scherp helder beeldt en vooral een stuk warmer
ik vindt het net of je meer beweging in je beeld ziet
ook nog veel opties tot instellingen van het beeld loont de opties te testen

geluid
ook hier de techniek staat niet stil het geluid is goed voor al met de optie die er bij zijn
daar kan je leuk mee spellen om het verschil te horen
mijn voorkeur blijft wel bij een soundbar voor een goede film

gamen
ja met deze tv kan je een leuk spelletje spellen
de tv is dan ook zonder randen en schakelt zelf over op game mode
de 4k komt hier goed van pas en is zeker een stuk leuker gamen op deze tv

conclusie
een hele goede tv voor een schappelijk prijs
veel optie in de menu beeld optie en geluid optie
zelf in te stellen naar mijn wensen en wat ik mooi vind

Pluspunten

• muis afstandsbediening
  • groot beeld scherm

Minpunten

• 3 HDMI poorten
  • zonlicht en donkere film

Stephan Demeijer 14-06-2021

Prachtig beeld

Geschreven voor: LG 55NANO756PA 2021

Ik heb deze TV een 9 gegeven, maar ik geef nooit een 10, omdat er altijd wel iets te verbeteren valt. De installatie was echt een eitje, ging bijna allemaal vanzelf en ik hoefde echt nergens over na te denken. Als alles op standaard instellingen staat heb je echt wel een mooi beeld, maar je kan ook alles naar eigen wens aanpassen alleen heb ik dat nog nooit iemand zien doen. Op deze TV kun je echt alles kijken, Netflix, Amazon Prime, Disney+, Videoland, PatheThuis, maar ook alle content vanuit je netwerk, of je het nu streamt middels apple AirPlay, DLNA of WiDi. De geluidsinstellingen voor de interne luidspreker kun je laten doen door een Artificial Intelligence module, maar zodra je het geluid op een externe bron wil laten horen werkt dit niet meer. Zelf heb ik de TV via HDMI ARC aangesloten op mijn Onkyo versterker. Zo kan ik met de afstandsbediening de TV bedienen, maar ook mijn VIP5202 en het geluidsniveau van de Onkyo.

Pluspunten

• Prachtig beeld
  • Erg veel smart apps
  • zeer makkelijke installatie

sbsandra 14-06-2021

Fijne tv

Geschreven voor: LG 55NANO756PA 2021

Ik heb deze tv een aantal weken mogen testen. De tv die wij zelf hebben is 8 jaar oud en een stukje kleiner dus onze eerste reactie was “wat is hij groot” maar nu wij hem een aantal weken in huis hebben is het eigenlijk prima.
Het instaleren van de tv ging eigenlijk vrij makkelijk. Je doorloopt een duidelijk menu. Alleen de afstandsbediening is even wennen. Het deed mij denken aan de controler van de WII. Maar na wat oefenen ging het eigenlijk wel fijn.
Het scherm is fijn en groot. De beeldkwaliteit en de kleurweergave zijn goed en de scherpte en helderheid ook als je er recht voor zit. Als je er te schuin voor zit wordt het allemaal wat minder.
Wat ook handig is is dat je de streaming services direct kunt gebruiken. Ook de filmmaker mode hebben wij gebruikt bij het kijken van film maar dat maakte het beeld vrij donker misschien dat het in een donkere ruimte wat beter tot zijn recht komt.
Op de tv zit ook een stembesturing maar er werd niet altijd goed verstaan wat wij zeiden maar het is op zich wel handig.
Als negatieve puntjes vind ik dat de air play niet altijd goed reageert en dat de aansluitingen aan de achterkant niet optimaal zijn als je de tv op wilt hangen, je kan er dan moeilijk bij.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Formaat
  • Scherpte en helderheid
  • Kleurweergave

Minpunten

• Airplay reageert niet altijd goed
  • De aansluitingen op de achterkant
  • Filmmaker mode