LG 55NANO756PA

• Test panel 8.2 jun 2021
Bekijk 10 andere uitvoeringen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 70 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Tobias 22-11-2021

Goede middenklasser met uitgebreide functionaliteiten

Geschreven voor: LG 55NANO756PA

Ik heb gekozen om de LG 55NANO756PA 2021 te testen omdat ik opzoek ben naar een nieuwe tv voor in een nieuwbouwwoning. Het formaat van 55" leent zich voor een grotere kijkafstand. Alhoewel dat voor 5 m een maat groter in de buurt van 65"" waarschijnlijk de beter oplossing is.
Als je al beschikt over aansluiting met HDMI-kabel is de installatie super simpel. Een voedingskabel in het stopcontact, een HDMI verbinden met de digibox en in mijn geval heb ik ook een soundbar aangesloten met behulp van de HDMI Arc voor de betere geluidservaring. In dit klassement van led televisies vind ik het nog steeds een meerwaarde om een additioneel verbeterd geluidsysteem aan te sluiten omdat de standaard ingebouwde luidsprekers niet echt top zijn.
Het beeld is goed, wellicht bestaan er toestellen met nog betere kleuren en scherpte, maar ik vind dit al zeer heel prima.
De televisie is ook gezamenlijk aan te sluiten op het lokale Wi-Fi netwerk. Daarmee kon ik bijvoorbeeld heel snel YouTube filmpjes starten vanaf de mobiele telefoon voor de kinderen of liedjes afspelen en bedienen vanuit Spotify, heel handig als je bezoek hebt bijvoorbeeld. Het toestel beschikt ook over Apps en je kan ook nog eigen Apps toevoeging om de functionaliteit van het toestel uit te breiden. Standaard op de afstandsbediening staat een knop om direct Netflix te kunnen opstarten. De steun waarop het scherm wordt gemonteerd is nogal wankel, maar éénmaal op zijn plek heb je daar weinig last van.
De afstandsbediening beschikt over een leuke feature, en soort 3D bedienbare muis. Je kan daarmee toetsen op het scherm bedienen door ernaar te wijzen met de afstandsbediening, het werkt aardig goed en vlot.
Algemeen is dit een goed toestel dat voor mij voldoet aan de standaard die geldt voor het instapklassement van led televisies anno 2021.

Pluspunten

• Grootte
  • Kwaliteit

Minpunten

• Wankele steun

s*****@g******** 11-11-2021

Waar voor je geld!

Geschreven voor: LG 55NANO756PA

Na een drietal weken testen, komende van een oude HD-tv:
*Design: bij het uitpakken valt direct de fijne rand op, ook de smalle pootjes geven hem een erg slank uitzicht.
*Installatie en opstart: de montage van de voetjes is wat zoeken. Eens geïnstalleerd ben je op enkele minuten door het opstartmenu gelopen. (geen gedoe met online accounts aanmaken etc.).
*Eerste impressie beeldkwaliteit: de beeldkwaliteit is, in vergelijking met onze voorgaande tv, een enorm verschil. Aanzienlijk scherper (4k) en levendige kleuren. Contrast vinden we standaard iets te hoog ingesteld maar dat is eenvoudig aan te passen. Vergeleken met andere (duurdere) modellen merk je qua beeld wel dat hij hier iets minder scoort. Dat de tv een verversingssnelheid van “slechts” 50Hz heeft merk je wel tijdens snelle actiescènes.
Het geluid is impressionant voor de dikte van de tv. Zowel de lage als hoge tonen zijn in balans en komen niets tekort (getest in staande opstelling, muurmontage niet getest).
*Functionaliteiten: De menu’s en layout van WebOS werkt erg intuïtief en navigeert heel natuurlijk. Standaard staan de meest courante apps al voorgeinstalleerd, handig. 1 minpuntje, de “Tadaam”-app werkt niet op deze tv.
De afstandsbediening is hier de grootste plus: de muisfunctie werkt erg goed en vergemakkelijkt het navigeren enorm! Ook het scrollwieltje is erg handig! De afstandsbediening bevat sneltoetsen voor de meest gangbare apps (Netflix, Disney+,...) en ligt fijn in de hand.
*Stembesturing: deze werkt zoals bij vele tv’s en apparaten maar matig. Ik ondervind er dezelfde moeilijkheden als bij de andere apparaten waar dit ingebouwd is.

Kort samengevat: voor een schappelijk budget heb je met dit model een heel degelijke 4K-tv in huis! Zowel op vlak van beeld als functionaliteiten stelt hij de mid-end gebruiker niet teleur.

Pluspunten

• prijs/kwaliteit
  • afstandbediening
  • uitstekend beeld/geluid binnen zijn prijsklasse

Minpunten

• vernieuwingsfrequentie 50Hz

S***********@g******** 08-11-2021

Een goede Smart TV prijs/kwaliteit verhouding

Geschreven voor: LG 55NANO756PA

Deze Tv enkele weken mogen testen. Algemene indruk is positief.
Beeldkwaliteit algemeen erg goed , haarscherp beeld ; je kan deze tv in verschillende beeld modussen zetten, wij vonden de modus levendig het mooist ander modussen waren een beetje flets/geel. De Sport modus was ook okay Formule 1 en voetbal worden mooi weergeven. Filmmakers modus viel tegen Netflix , Disney+ worden zoals eerder aangeven flets getoond, dit kan natuurlijk ook een persoonlijke mening zijn. De kijkhoek is overdag/zonlicht niet goed ; onder een hoek van plusminus 30 graden zie je dan niks; 's avonds is dit wel okay .

Geluidskwaliteit is even wennen maar is eigenlijk gewoon goed .

Smartfuncies en afstandbediening zijn echt een openbaring . De voorkeursknoppen zijn of aanwezig (Netflix, Disney+, Prime) Andere shortcuts zijn makkelijk te installeren onder de nummerieke toetsenboord. De pointer/scrollwiel op de afstandbediening werken echt super. De spraakbesturing dan weer minder. Het Web OS systeem is erg snel. Een nadeel is wel dat je de apps moet installeren voordat je iets van je smartphone kan casten. Wij kijken bijvoorbeeld vaak de Nederlandse zenders via de KPN Tv app, deze is eigenlijk alleen in Nederland beschikbaar zodat ik niet rechtstreeks kan casten vanaf de smartphone (oplossing is via de webbrowser van de tv dat wel perfect werkt).

Tenslotte het Design een mooie TV ; jammer dat hij vier pootjes heeft en dus niet draaibaar is. Ook is de zwarte rand rond het scherm volgens mij vrij breed (1cm) .

Conclusie toch een top TV zeker prijs/kwaliteit

Pluspunten

• Beeld
  • Afstandbediening

• Kijkhoek bij zonlicht

hardou 08-11-2021

Er zit véél in voor een redelijke prijs!

Geschreven voor: LG 55NANO756PA

Deze TV is héél groot dus goed kijken als deze past.
Het beeld is héél mooi, de kleuren zijn levendig, diep en scherp. 4K Youtube video's zijn echt indrukwekkend men kan zich heel goed inbeelden hoe het ter plaatse is.
Gamen op deze TV is ook héél aangenaam. Ik heb enkel goede punten.
De verschillende opties van beeld zijn een sterkte van deze TV. Enkel bij eco modus vond ik het scherm te donker.
Qua geluid was ik ook onder de indruk, zowel voor films als voor muziek of docu's, is het geluid meer dan voldoende. Wel niet te vergelijken met een soundbar.
Als SmartTV vind ik deze TV wat minder. De LG store heeft veel minder apps dan de Play Store. Ik heb van land moeten switchen om mijn meest favoriete apps te kunnen installeren terwijl ze op de Play Store allemaal toegankelijk zijn uit 1 land.
Het navigeren zelf is heel intuïtief, zowel met Voice Control als met de muisfunctie.
Spijtig genoeg heeft deze TV geen ingebouwde chromecast dit had het neusje van de zalm kunnen zijn.
Al bij al is dezev TV zeker een aanrader!

Pluspunten

• beeldkwaliteit
  • geluid
  • navigatie

Minpunten

• geen chromecast
  • ecomodus te donker
  • lg store

Bart 06-11-2021

Zeker een aanrader voor de prijs

Geschreven voor: LG 55NANO756PA

Ik heb de kans gekregen om deze recente TV te testen van LG, wat voor mij heel aangenaam was.

*Beeldkwaliteit:
Komende van een Full HD Tv van 10 jaar oud is dit beeld werkelijk een verademing.
Al is het op de digibox, YouTube of andere streamingsdiensten, het beeld en de kleuren zijn zeer scherp en niet afgerond of wazig.
In het begin was het 55 inch grote scherm wel een aanpassing maar naar de avond toe waren we dit al gewoon.

*Geluidskwaliteit:
De boxen in de Tv zijn zeker voldoende voor mij en geven het geluid zeer goed weer.
Met kleinere kinderen moet de Tv niet te hard gaan en op een normaal volume is alles nog goed verstaanbaar of te horen.
Als je een cinema-ervaring wil, ga je er wel extra boxen of een soundbar op aan moeten sluiten.

*Smart Functies:
Dit is iets wat je niet weet als je het niet hebt, maar eens je hebt kan of wil je niet meer zonder.
Doordat deze LG een Smart-Tv is, zijn de mogelijkheden oneindig.
Op YouTube een filmpje of een liedje laten zien/horen.
Op Disney+, Prime of Netflix een filmpje of serie meepakken met een druk op de knop van de afstandsbediening.
Een externe harde schijf aansluiten achteraan op de USB-poort voor een film met ondertiteling of liedjes af te spelen.
Een grappige foto die ik met mijn smartphone getrokken heb, laten zien op de Tv door te casten of een grappig filmpje.
Zelfs het weer checken kan allemaal op deze Smart TV.
Ik zou/wil het Smart gedoe niet meer missen.

*Gebruiksgemak:
Na een vlotte levering heb ik de Tv zelf geïnstalleerd.
De gebruiksaanwijzing loods je makkelijk door het ineen zetten en installeren van het toestel.
Hierna nog even de software instellen en klaar is kees. Dit was een eitje.
De slimme afstandsbediening is heel handig, met een aparte knop voor de verschillende streamingdiensten en een wieltje in het midden voor door menu's te scrollen.
Het enige minpuntje hier is dat voor iets te accepteren of iets aan te duiden, moet je op het "wieltje" drukken die dienst doet als een knop. Deze knop klikt nogal luidruchtig en hierdoor gebruik ik de zeer handige app op mijn smartphone van LG.
Via de app kan heel je Tv bedienen op een geruisloze manier.

*Design:
Het is een heel strak toestel dat op 2 stevige voeten staat.
Past heel mooi in ons interieur en zelfs in strakkere omgevingen.

Pluspunten

• 4K - scherp beeld en kleuren
  • Strak design
  • Aangenaam startscherm met veel informatie

Minpunten

• Luidruchtige knop op afstandsbedienig
  • 50 Hz
  • Afstandsbediening werkt niet op digibox

m*******************@g******** 05-10-2021

Zeer mooie tv

Geschreven voor: LG 55NANO756PA

Zeer mooie tv . Diepzwarte keur . Makkelijk in gebruik . . Netflix , Disney + enz staat er al op enkel nog activeren via abonnement .Als je van sport houd kan je de uitslagen op het scherm krijgen als je dit instelt . Zeer makkelijk voor bv voetbal . . Filmmaker moet je zeker eens getest hebben . Zeer leuk om een film in deze modus naar te kijken . PlayStation aansluiten en deze in HD spelen zeer aangenaam . Surround systeem is een beetje te zacht . Ik zou zelf deze tv aankopen

+ Zeer makkelijk in gebruik. - tv steun
+ LG app - Ingebouwde surround
+ HD kleuren

Pluspunten

• LG app
  • Filmmaker
  • Kleuren

Minpunten

• Steun tv
  • Surround

Robby 22-06-2021

Uitstekend Tv voor deze prijs/kwaliteit.

Geschreven voor: LG 55NANO756PA

o Beeldkwaliteit: Mooi scherp beeld voor Tv en Film, iets minder bij gaming.
De Kleuren zijn levendig en makkelijk aanpasbaar via de instellingen.
Zwart is zwart maar niet hetzelfde als bij OLED.
Geen verlies van kwaliteit vanuit verschillende kijkhoeken.

o Geluidskwaliteit: Het geluid is wat je zou verwachten zoals elke TV. Via soundbar of surround systeem is dit veel zuiverder en krachtiger.

o Smartfuncties: Streaming services werken optimaal en worden bij installatie onmiddellijk ingesteld.
Apps openen snel en zijn makkelijk in te stellen via snelknoppen

o Bediening: Handige knoppen voor Netflix, Disney+.
Is ook bruikbaar als muis op het scherm maar dit vind ik persoonlijk niet nodig en soms
zelfs irritant als deze verschijnt wanneer het niet nodig is en dan moeilijk weg te halen is.
Ligt goed in de hand, kwaliteit is uitstekend.

Kortom een uitstekende TV in het middenklasse segment die prijs/kwaliteit zeker de moeite waard is.

Pluspunten

• Snelle Installatie
  • Formaat

Minpunten

• 3 HDMI poorten, mag meer
  • Airplay niet altijd even snel

manuel.van.bocxlaer1@gmail.com 16-06-2021

Zeker een aanrader

Geschreven voor: LG 55NANO756PA

Zeer kwalitatieve tv . Mooi beeld en zeer goede resolutie en makkelijk aanpasbaar . Zelfs via je smartphone te bedienen Sportmodus en gamemodus raad ik zeker aan . Het geluid is makkelijk aanpasbaar naar jouw wens Alle streamingsdiensten kan je meteen via je tv openen en deze aankopen Deze kwaliteit is beter dan op een andere tv en makkelijk hanteerbaar Je kan een sportalarm instellen voor je favoriete ploeg . Zeer slimme filmmodus waardoor de filmkwaliteit nog verbeterd . Zeer goede resolutie in gamemodus en zeer snelle reactie waardoor je geen verlies van resolutie hebt . Zeer makkelijk gebruik van afstandsbediening door spraakherkenning . zeer mooi design tv die niet veel weegt .

Pluspunten

• Zeer goede beeldverwerking
  • Top zwartweergave met veel schaduwdetail

Minpunten

• Moeilijk te combineren met een soundbar

s*********@y******** 16-06-2021

Mooi toestel, met diepzwarte kleuren en gemakkelijk OS

Geschreven voor: LG 55NANO756PA

Inleiding en gebruiksgemak (OS)

De LG 55NANO75 is niet mijn eerste televisie van het merk en ik ben altijd wel een voorstander geweest van hun WebOS. Het OS is intuitief, relatief snel en gemakkelijk in te stellen. Geen nood voor (vaak onhandige) apps op je smartphone, je hoeft niet alles te configureren en kan vrij snel aan de slag.

Zo ook bij dit model, de LG 55NANO75: Het duurde geen 10 minuten of ik kon al naar een film of serie kijken op één van de bekende streamingsdiensten.

Je kan kiezen tussen het instellen van je televisie via een smartphone app of rechtstreeks op de televisie. Maar zoals je al kon lezen in de paragraaf hierboven heb ik hier al enkele slechte ervaringen mee gemaakt.

Dus was de keuze snel gemaakt en heb ik voor de instelling via de televisie gekozen.
Na het bevestigen en akkoord verklaren van enkele gebruikersovereenkomsten kon ik volgende zaken snel configureren : een decoder voor digitale televisie, netwerkverbinding, apps instellen etc.

Aangezien deze televisie in onze slaapkamer staat zonder decoder heb ik deze stap overgeslagen en heb ik onze wifi geconfigureerd op het toestel. De verbinding met ons beveiligd wifi-netwerk verliep vlekkeloos en onmiddellijk. Iets wat niet altijd voorvalt!

Negatief puntje: de menu’s lijken trager dan mijn vorig toestel. Dit kan louter een impressie zijn, maar ze voelden ook trager aan. En het OS was bij de start van het toestel reeds geüpdatet met de laatste versie. De menu’s, ik doel dan op het navigeren tussen de verschillende menu’s en instellingen, voelen dus minder vlot aan. Spijtig voor een televisie die 6 jaar jonger is dan mijn vorig toestel.

Maar ik verwacht dat dit zal opgelost worden met een software-update.

Beeldkwaliteit

Zwart… is echt zwart. Iets wat ik niet ken van mijn vorige televisie waar zwart lichtgrijs en last heeft van backlight bleeding. En van zodra dit opvalt (nog voor ik de LG 55NANO75 had) kan je dit niet meer “ontzien”. Denk dan bijvoorbeeld aan de “zwarte” balken boven- en onderaan films en series.

Dus wat een verademing die diepe, echte zwarte kleuren. Dit maakt de cinemabeleving zoveel malen beter. En hetzelfde geldt voor het contrast dat ook heel natuurlijk overkomt.

Ook de 4K resolutie is duidelijk van een hoger niveau dan mijn 4K LED-televisie van 6 jaar oud. Veel scherper en meer details.

De kleuren zijn een van de redenen waarvoor ik LG kies (samen met het OS): van fabriek uit zijn deze zeer mooi en natuurlijk en hoeven geen aanpassing.

Alleen vond ik de standaard helderheidsinstelling iets te donker bij films en series, ook in vergelijking met mijn ouder toestel. Vermoedelijk door HDR. Maar na wat spelen met de helderheid slider was dit snel opgelost.

Daarentegen vond ik deze bij sportprogramma’s wel weer goed.

De standaard modi gebruik ik niet en laat het staan op “standaard” met soms, zoals hierboven beschreven, enkele lichte aanpassingen. Dit was ook zo op mijn vorig toestel en werd dus de laatste jaren niet verbeterd.

Rond de cursor van het OS zie je wel een lichte gloed, maar dan moet je al met je neus op het scherm plakken. Vanop een normale of optimale zitafstand zag ik hier niets meer van.

Design

De voeten en de televisie voelen zeer stevig aan en van hoge kwaliteit, alleszins hoger dan mijn vorig toestel. En alhoewel dit een 55” is ten opzichte van mijn oude 49” voelt het toestel licht aan.

De afstandsbediening was het grootste minpunt. De vorige iteratie van de LG afstandbediening vond ik een stuk aangenamer in gebruik. Vooral het scrollwieltje voelt niet lekker aan en verkies ik dus het vorige model. De dedicated Netflix, Disney+ en andere knoppen zijn dan wel weer leuke toevoegingen die ik niet ken(de).

Geluid

Het geluid : hier is er duidelijk een verbetering merkbaar, vooral voor de lage tonen. Deze zijn veel beter waarneembaar en maken de bioscoopervaring weer beter.

Zoals gezegd staat dit toestel in onze slaapkamer en hiervoor voldoen de luidsprekers meer dan voldoende. Een pluspunt dus.

Conclusie

Een mooie verbetering ten opzichte van mijn vorig toestel, waarbij het zwart, het geluid en de resolutie opvallen. Samen met het OS en de prachtige, natuurlijke kleuren, maken van dit toestel een aanrader.

Pluspunten

• Zwart
  • Kleuren
  • Gebruiksvriendelijk OS

Minpunten

• Vereist enkele aanpassingen
  • Afstandsbediening

Wout L 16-06-2021

Een positieve kijkervaring

Geschreven voor: LG 55NANO756PA

Ik heb deze SmartTV nu enkele weken mogen testen en ik moet zeggen dat ik het spijtig vind om deze terug af te geven. De kijkervaring is echt aangenaam. De beeldkwaliteit is echt top, net de juiste beeldscherpte en de kleuren worden weergegeven zoals het hoort. In vergelijking met andere beeldschermen die soms te fel zijn, vind ik deze toch wel de betere die ik al gezien heb. De zwarttinten zijn echt zwart en niet donkergrijs. Ook wanneer je niet recht op het scherm zit, verlies je niks van de kwaliteit. Over het geluid ben ik al even positief. Als ik mijn eigen tv gebruik, heb ik toch wel behoefte aan een soundbar. Bij deze gebruik ik de speakers van de televisie en meer heb ik niet nodig. Natuurlijk heb je niet dezelfde diepe bass als met een subwoofer maar dat is slechts een detail. Niet enkel het toestel maar ook de afstandsbediening heeft mij aangenaam verrast. Dit is de eerste keer dat ik met deze soort afstandsbediening werk en ik zou het niet meer anders willen. Je kan simpelweg wijzen naar je televisie en je ziet net als een computermuis, een pijltje op het scherm verschijnen waarmee je makkelijk in de menu's en instellingen navigeert. Ook zit er een scroller in het midden van de afstandsbediening , hiermee schakel je bijvoorbeeld simpel van de ene zender naar de andere.
Ik zou dit toestel zeker aanraden aan anderen. Je hebt een mooi toestel met een simpel design (meer moet dat niet zijn) voor een zeer redelijke prijs. Een toppertje!

Pluspunten

• beeldkwaliteit
  • afstandsbediening

k************@g******** 15-06-2021

Prijs/kwaliteit een echte aanrader!

o Beeldkwaliteit LCD
▪ Scherpte en helderheid: Over de volledige scherpte ben ik niet volledig overtuigd. In videogames is de
echte scherpte soms afwezig, in vergelijking met andere toestellen. Maar voor deze prijs mag je echt niet klagen over de kwaliteit ervan.
▪ Kleurweergave: De kleuren zijn levendig en er is een gemakkelijk onderdeel waarbij je de kleuren
kunt wijzigen wanneer je aan het gamen bent of als je naar een film kijkt.
▪ Diepe zwarttinten: Het zwart is zwart, maar niet het zwart die je zou hebben met een OLED-tv
▪ Contrast: Geen bijzonderheden daarover te vertellen.
▪ Beeldkwaliteit vanuit verschillende hoeken: Er is geen verlies van beeldkwaliteit als je kijkt uit
verschillende hoeken.
o Geluidskwaliteit: De kwaliteit van de audio is niet wat het zou moeten zijn. Het geluid is zwak, vooral
als je naar een film kijkt of als je aan het gamen bent. Je bent eigenlijk genoodzaakt om een
surroundsystem te hebben om echt iets van kwaliteit van audio te hebben.
o Smart functies: De ARC-modus van de HDMI2 had problemen om mijn versterker te herkennen die
van een ander merk is. Dit heeft toch een tweetal dagen geduurd vooraleer de tv mijn versterker
herkende. Andere toestellen herkende de tv automatisch zoals de PS4 of de XBOX One
▪ Uitgebreide SmartTV service met streaming services: Handig. Bij de installatie worden de streaming
services direct ingesteld en worden direct op de tv voorgesteld. Voor gebruiksgemak is dit een
pluspunt.
o Gebruiksgemak
▪ Menu: Het menu komt soms chaotisch over. Vooral als je al de HDMI-aansluitingen in gebruik hebt.
Het menu voor de instellingen vind ik te simplistisch omdat je niet de mogelijkheid hebt om zelf
instellingen uit te voeren, die niet worden herkend door de SMART-modus. Je merkt dat deze tv het
vooral heeft op het gebruik van andere LG-toestellen.
▪ Afstandsbediening: De afstandsbediening ligt goed in de hand. Ook is het handig dat de knoppen
voor bv. Netflix e.d. aanwezig zijn zodat je direct naar de streamingdienst kunt gaan. Ook leuk dat je
met de afstandsbediening op het scherm een muis kunt gebruiken waarbij je dan de verschillende
diensten kunt aanklikken.
o Gameprestaties: De gameprestaties zijn soms niet echt overtuigend voor mij. Voor de PS4, die geen
echte 4k gebruikt, is de tv voldoende. Voor de Xbox One X, die wel echte 4k gebruikt, vind ik de
prestaties soms ondermaats. Ik heb het gevoel dat deze tv het moeilijk heeft om echte 4k op het
scherm te tonen, wat de kwaliteit van de games niet ten goede komt.
o Design: Het design is simpel en niets op aan te merkten. Wel vind ik dat de 2 voetjes die de tv
moeten ondersteunen veel te klein en van mindere kwaliteit zijn. Ik heb het gevoel dat de tv soms
iets te wankel staat. Daar is zeker een werkpunt.

Al bij al een tv die prijs-kwaliteit goed is voor de beginnende gamer

Pluspunten

• Prijs/kwaliteit
  • Handige installatie

Minpunten

• Installatie van de ARC gaat niet vlot
  • Mindere kwaliteit voetjes onder het scherm

joshua garreynn 15-06-2021

Voor een topmerk als LG is dit zeker een aanrader

Geschreven voor: LG 55NANO756PA

Ik heb het geluk gehad om deze tv te mogen testen via kieskeurig.
Tijdens het uitpakken en installeren ging dit redelijk vlot.
Je moet wel met 2 personen zijn om deze uit de doos te halen en eenmaal in elkaar gestoken om hem op zijn plaats te zetten.
Tijdens de opstart ging alles redelijk vlot om het toestel in te stellen alles was redelijk duidelijk.

Beeldkwaliteit LCD:
De scherpte en helderheid zijn standaard al goed ingesteld.
De kleurweergave vindt ik redelijk goed alhoewel ik vindt dat het zwart wel naar de grijze kant komt in vergelijking met de oled maar dit komt waarschijnlijk omdat er met een backlight word gewerkt.
De kijkhoek is wel iets minder of de tv dat ik ervoor had staan maar dit stoot niet zoveel af

Geluidkwaliteit:
het geluid is redelijk goed maar vind dat er wel weinig bas inzit.
De digitale out heb ik dan aangesloten op mijn 7.2 homecinema en dit is een weereld van verschil.

smart functies:
de snelheid waarmee de app's worden open gedaan zijn zeer snel en via de snelknoppen op de afstandsbediening heel gemakelijk in gebruik.
Wel jammer dat in belgie de amazon alexa app en de google assistant niet werken.

Filmakers mode:
deze functie is wel een meerwaarde aan de tv.
het zwartcontrast in deze functie is al iets beter.

Gebruiksgemak:
De menu is zeer gebruiksvriendelijk en gemakkelijk in bediening.
de functie om de menu aan te passen is ook een pluspunt.
De stemfunctie werkt ook naar behoren en is gemakkelijk in gebruik.
De layout op de afstandsbediening is ook zeer overzichtelijk.
De afstandsbediening is ook redelijk robuust en is ook aan de zwaardere kant in vergelijking met andere merken maar dit wordt dan terug goed gemaakt door de functies die er opzitten

Gameprestaties:
De snelheid van de schermverfrising is ook zeer snel.

Naar design toe is deze tv redelijk hetzelfde als andere merken.
Met de afstandsbediening springen ze wel in het zicht.

Pluspunten

• Mooie layout van de afstandsbediening
  • Snel in het schakelen tussen app's

Minpunten

• zwart diepte neigt naar het grijs

BlueThunderST 14-06-2021

Toppie prijs/kwaliteit. Niet voor Google assistent users

Geschreven voor: LG 55NANO756PA

Prijs/kwaliteit een zeer goed, all-round toestel. Strak design door zijn kleine rand. Niet voor gebruikers van Google assistent!

Beeld:
Zeer heldere en vooral warme kleuren. Zeker vergeleken met mijn vorige TV met LCD-technologie. De Nanocell-technologie maakt duidelijk het verschil. Vooral bij kleurrijke animatiefilms met de kids komt dit tot zijn recht.

Geluid:
Ook hier een serieuze upgrade vergeleken met mijn vorige TV. Het geluid is 'diep' en veel kwalitatiever, ondanks het nog steeds uit een 'platte' TV komt.

Netflix/Disney+/Amazon Prime:
Deze applicaties werken zeer vlot en vooral heel snel. De accounts koppelen gemakkelijk en werken perfect. Hierop niets aan te merken.

Google assistent:
Als je je TV wil aansturen met spraakassistentie via een Google Home, dan is deze TV een NO GO! Via de applicatie LG ThinQ zou dit feilloos moeten koppelen. Maar dit gebeurt niet! Ook bij opzoeking talloze gebruikers gevonden die erover klagen en het NIET in orde krijgen!
De knop op de afstandbediening was veelbelovend, maar als je hem gebruikt krijg je één boodschap 'niet ondersteund in dit land'.

Apple Airplay:
Werkt perfect. Je beeld dupliceren van je iPhone op TV, of simpelweg muziek of filmpjes streamen... ja hoor, doet die zoals het hoort!

Apple homekit:
Euhm, tja... dat werkt wel, maar buiten het feit dat je je tv met je gsm kan bedienen (geluid zachter/luider, aan/uit) en hij zichtbaar is in de homekit, stop het daar wel. Niet zo'n enorme meerwaarde.

Pluspunten

• Snelle werking Netflix/Disney+/Amazon Prime
  • Beeld en geluid zijn top!
  • Strak design.
  • Apple Airplay werkt prima.
  • Afstandsbediening ziet er geweldig uit.

Minpunten

• Geen Google Assistent ondersteuning.

v**********@g******** 13-06-2021

Een grote stap voorwaarts met een vlotte bediening

Geschreven voor: LG 55NANO756PA

Ik had het genoegen om deze LG televisie voor Kieskeurig te mogen testen.
LG is voor mijn geen onbekende op het gebied van computermonitoren, vooral de widescreen ultra hd’s zijn toppers bij ons op het werk.
Qua televisies is dit het 2de toestel die ik in mijn handen krijg.

Installatie: Deze verloopt vlot en zonder veel problemen. Je moet zeker en vast met 2 zijn om deze te installeren. Het toestel is redelijk zwaar en groot. Eens alle kabels aangesloten kan je direct verbinden. Ook kan je het toestel vlot via WIFI verbinden met je eigen router. Dit gaat een stuk vlotter dan de concurrerende merken die ik al gezien heb.
Daarnaast kan je LG THinQ app installeren op je smartphone of tablet. Dat maakt het instellen van je televisie nog een stuk handiger dan de magic remote (daarover straks meer).

Beeldkwaliteit: Qua scherpte een serieuze verbetering tegenover onze huidige LCD televisie van 2015. Ik dacht nooit dat ik daar behoefte zou aan hebben, maar het is verbazend hoe snel je het gewoon bent. De kleuren zijn aanpasbaar, ook naar heldere en donkere ruimtes toe. De Smart functie om te gebruiken bij series of andere is een aangename extra.
Wat voor mij een stuk minder is is de kijkhoek. Het viel met direct op dat deze een stuk minder is dan mijn huidig toestel van 2015. En dat is normaal één van de redenen dat we bij pc monitoren steevast voor LG gaan.

Geluidskwaliteit: Daar is niet veel over op te merken, deze is in orde. Ook het verbinden met een soundbar is snel gedaan en verloopt vlot. Voor platte tv’s raad ik aan om toch altijd via een soundbar of stereoketen te gaan. Dit is toch een wereld van verschil.

Magic Remote: voelt voor de eerste keren wat raar aan met de pointer die je kan bedienen. Maar eens je weet hoe het zit wil je eigenlijk niks anders meer. Gedaan met het eindeloos navigeren door menu’s om iets te veranderen. Dit is een tip voor andere grote merken, maak ook zoiets.
Op de remote heb je ook de snelkeuze-knoppen om te kiezen voor Netflix, Prime, Disney+, Rakuten, Google en Alexa. Dit werkt allemaal vliegensvlug. Daarmee komen we op de Webos bediening.
Kleine vermelding, Google assistant werkt niet in België op deze TV.

Webos: een alternatief voor Android, het werkt ook vlot en alles draait heel snel. Je kan natuurlijk niet direct echte android apps installeren. Maar LG voorziet deze TV van genoeg standaard apps om mee weg te kunnen. Ook kan je vlot de software laten updaten van de TV, of zelfs automatisch laten doen.

Aansluitingen: Dit model heeft 3 HDMI-aansluitingen, 2 USB-aansluitingen en 1 netwerkaansluiting (deze gebruik je toch nooit, lang leve de WIFI 😊). Daarnaast zijn er de standaard kabelaansluitingen en de optical aansluiting voor de soundbar. Dus niks te kort en vlot bereikbaar allemaal.

Varia: Wat wel opviel is dat de televisie enorm warm heeft aan de voorkant (beeldschermkant). De achterkant is dan terug heel koel. Dat is bij mijn huidige televisie net andersom. Ik heb geen meting van stroomverbruik gedaan, maar vermoedelijk is die redelijk hoog.
De pootjes van deze TV zijn redelijk stevig, maar het valt wel op dat deze TV gemaakt is om op te hangen aan een beugel.
55 inch schermgrootte, voor ons groot genoeg. Wij hebben momenteel een 43 inch TV. Nog groter is nog leuker, maar voor ons hoeft dit niet.

Eindconclusie: Zou ik deze televisie kopen, voor de beeldkwaliteit en het comfort van bediening, zeker en vast. Alleen zal de kijkhoek mij tegenhouden om hem effectief te kopen.

Pluspunten

• beeldkwaliteit
  • bediening met magic remote
  • Webos is een vlotte OS

Minpunten

• kijkhoek is beperkt
  • warmte van het beeldscherm

Sebastiaan 09-06-2021

4K as it should be

Geschreven voor: LG 55NANO756PA

Met volle verwachting keek ik uit naar de LG55NANO756PA... met 2 'gewone' HD tv's in huis was ik zeer benieuwd naar 4K (en de bijhorende upscaling)!

Wat een verschil: scherpte van het beeld met details die ik voordien nooit heb gezien, levendigheid van de kleuren en wat een contrast. Deze 4K TV doet wat hij belooft! hij brengt de beelden tot leven. Zowel sport als films trekken je in het beeld en midden in de actie! Deze TV heeft geen problemen met snelle beelden of diepe zwartbeelden.

Ik ben een zeer tevreden tester.

kleine nota: Wat ik niet getest heb is de geluidskwaliteit van het toestel, aangezien ik alles via een 7.2 versterker laat klinken, om een nog grotere beleving te hebben.

Pluspunten

• zeer gedetailleerd beeld
  • scherpte
  • kleurenpallet

Minpunten

• geluid niet getest

Nick van Peteghem 09-06-2021

Uitstekende tv

Geschreven voor: LG 55NANO756PA

Ik was zwaar onder de indruk als de tv mijn huis binnen kwam.

Zo een groot scherm

De eerste momenten was het wennen aan de afstandsbediening.
Nu vind ik ze super!

Je kan ze bedienen gelijk een muis en zo dingen aanklikken.

Na alles ingesteld te hebben ben ik eerst gewoon gaan zitten.

Zo scherp zuiver beeld en helder geluid!
Eens wat verschillende instellingen geprobeerd zowel van kleur als geluid tot ik vond wat voor mij top is..

De tv heeft ook een game mode maar deze heb ik niet kunnen testen want mijn console is kapot gevallen.

Maar ik ben er echt super tevreden van een heel mooie gemakkelijke tv

Pluspunten

• Groot zuiver beeld
  • Enorm goed geluid

Minpunten

• Geen

Dré 09-06-2021

Scherp in alle opzicht..

Geschreven voor: LG 55NANO756PA

Deze LG nanocell televisie is zeker een aanrader! Hij straalt eenvoud uit, als je hem op de kast plaatst. Maar aan de muur oogt deze ook zeer mooi! Dan schakel het toestel in .. Door de snelle processoren die het toestel bezit, is deze in een mum van tijd opgestart. Talloze voorgeïnstalleerde apps waaronder Netflix, Streamz, Disey+, noem maar op, zijn zeer overzichtelijk weergegeven op de Homepagina. Het bedienen van de cursor d.m.v. bewegingen met de afstandbediening te maken, vergt niet veel tijd om onder de knie te krijgen. Via LG ThinQ app, kan je ook handig alles gaan besturen en externe apparaten beheren. Mijn homecinema werd direct herkent en juist ingesteld zodat er geen enkel probleem was om het geluid via mijn homecinema te laten weerklinken. Het geluid via de ingebouwde luidsprekers is ook van zeer goede kwaliteit! Alle instellingen kan je alles nog eens verfijnd gaan instellen naar persoonlijke behoefte. Je hebt heel wat voorgeprogrammeerde beeldinstellingen, waaronder Filmaker Mode.m, bioscoop e.a. mijn favoriet is "Bioscoop", is rustgevender voor de ogen, blauw licht wordt bij deze instelling gefilterd. Maar bij elke instelling die je kan kiezen, moet je niks inboeten op scherpte of de vloeiende beeldvernieuwing, zodat het steeds een optimale kijkbelevenis blijft. Ik raad deze zowieso aan vrienden en kennissen aan, want met deze beeldkwaliteit, mogelijkheden en gebruiksgemak, is deze prijs kwaliteit volgens mij toch wel DE beste keuze die er momenteel op de markt is.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Gebruiksvriendelijk

l************@t********* 09-06-2021

aanraader

4 van 5 sterren.
· een paar seconden geleden
LG - 55NANO756PA 55" FULL LED Smart 4K getest

Deze tv heeft een degelijke scherpte en helderheid van beeld. Om goede kleurweergave, betere zwart-waardes en een scherper contrast te krijgen waren wel wat aanpassingen aan de standaard beeld-modus nodig. Na deze ingesteld te hebben was het beeld ‘voller’ van kleur en niet meer zo afgevlakt grauw. , en zelfs extreme kijkhoeken nog altijd een correct beeld geven.
De HDR-functie van deze tv is wel aan de laag kant . De verhoogde helderheid voldoet niet aan de verwachting. Je kan wel merken dat de helderheid verhoogt is, maar dit is maar met een zeer klein percentage. Het maakt echter de kleur zwart meer grijs.
• Geluidskwaliteit, alle opties zijn aanwezig op de afstand bedienen heel handig Deze afstandsbediening is echt wel een meerwaarde bij dit toestel. Het scrolsysteem werkt zeer vlot en hij is zeer ergonomisch.
Entertainment:
Sneltoetsen op de afstandsbediening voor (Disney+, Netflix, Amazon, Google Assistant)Op ons huidig toestel moesten dit nog d.m.v. casting doen naar de Chromecast. Ook de mogelijkheid van Apple AirPlay is een meerwaarde

✔ Ja, Ik beveel dit product aan

Pluspunten

• contrast
  • bediening

Minpunten

• kleuren

luc cornelis 09-06-2021

aanraader

4 van 5 sterren.
· een paar seconden geleden
LG - 55NANO756PA 55" FULL LED Smart 4K getest

• Geluidskwaliteit ,alle opsies zijn aanwezig op de afstand bedienen heel handig Deze afstandsbediening is echt wel een meerwaarde bij dit toestel. Het scrolsysteem werkt zeer vlot en hij is zeer ergonomisch.

✔ Ja, Ik beveel dit product aan

Pluspunten

• bediening

Minpunten

• kleuren

Siemen Gorissen 08-06-2021

Een degelijke middenmoot

• Beeldkwaliteit LCD
Deze tv heeft een degelijke scherpte en helderheid van beeld. Om goede kleurweergave, betere zwart-waardes en een scherper contrast te krijgen waren wel wat aanpassingen aan de standaard beeld-modus nodig. Na deze ingesteld te hebben was het beeld ‘voller’ van kleur en niet meer zo afgevlakt grauw. Deze tv heeft ook een IPS-paneel waardoor de beeldkwaliteit bij verschillende, en zelfs extreme kijkhoeken nog altijd een correct beeld geven.
De HDR-functie van deze tv is wel zeer laag. De verhoogde helderheid voldoet niet aan de verwachting. Je kan wel merken dat de helderheid verhoogt is, maar dit is maar met een zeer klein percentage. Het maakt echter de kleur zwart meer grijs.
• Geluidskwaliteit
Het geluid van deze tv zonder soundbar is zoals de verwachting is. Deze tv zal geen hard geluid produceren, of goed een kamer vullen tijdens actiescenes van een film. Hier is zeker een extra geluidsinstallatie, zoals een soundbar, aan te raden.
• Smart functies
Zoals de meeste tv’s heeft deze tv, na verbinding met het internet, toegang tot een hele waaier aan streaming services. Ook in het hoofdmenu laat de tv al weten welke series/films op deze streaming services populair is.
• Gebruiksgemak
Het menu van deze tv vraagt wel wat geduld. Zo zijn er wel veel aanpassingsmogelijkheden te vinden voor beeld en geluid maar zijn deze niet altijd makkelijk en evident terug te vinden. Ook schakelt de tv telkens bij elke nieuwe input terug naar een standaard modus, waardoor je vaak je instellingen kwijt bent. De afstandsbediening is wel goed ontworpen, hij heeft een degelijke grootte en gewicht. Hierdoor staan er dus nog altijd genoeg bedieningsknoppen op de afstandsbediening. Er ontbreken wel sinds 2021 de standaard play/pauze knoppen wat snel vervelend wordt bij het kijken van gestreamde films en series. Er zijn standaard 6 knoppen terug te vinden voor verschillende streaming opties of stembediening zoals google en alexa.
Deze tv heeft wel maar 3 HDMI inputs, wat in sommige huishoudens weinig kan zijn.
• Gameprestaties
Ik heb deze tv getest met zowel een PlayStation als een PC voor gaming. Deze tv heeft een speciale modus voor gaming om een zeer lage input lag te krijgen. Dit krijgt de tv goed voor elkaar en is dus wel geschikt voor een avondje ontspannend te spelen.
De tv staat op 2 poten en heeft niet echt een grote diepte. De tv heeft wel donkere randen, waardoor deze groter lijkt dan dat hij is.

Minpunten

• Geen play/pauze knop op afstandsbediening

Joris VdM 08-06-2021

Prima prijs-kwaliteit tv

Geschreven voor: LG 55NANO756PA

Deze LG 55NANO was groter dan verwacht, maar kastje vrijgemaakt om op te kunnen zetten wanneer ze hem brachten.
Beeldkwaliteit mag er zijn en design modern, instellen zeer eenvoudig.
Het geluid vind ik minder maar met soundbar aangesloten via optische kabel (om zo beiden tegelijk te kunnen gebruiken) perfect. Hou van net dat beetje meer en veel bass, zeker voor muziek. Maar dit is bij alle platte tv's. die ik al gehoord heb.
De cursor van de slimme afstandsbediening reageert heel snel wat toch wat vaardigheid en oefening nodig heeft.
Netflix, Disney+ en de andere vooraf geïnstalleerde apps op de afstandsbediening zijn goed voor wie daar een abonnement bij heeft, aangezien ik Telenet en Streamz gebruik heb ik deze niet uitgeprobeerd.
3 hdmi poorten is voor sommigen te weinig tegenwoordig!
Google Assistant en Amazon Alexa worden in België niet ondersteund!
Prima 2021 waardige tv die LG zo op de markt brengt.

Pluspunten

• makkelijk in te stellen
  • volwaardige kleuren anno 2021

Minpunten

• luidsprekers

v***********@h********** 07-06-2021

Niet zoals verwacht in vergelijking met mijn tv

4K Ultra HD beeld is 4x scherper dan Full HD
Bekijk ook uitzendingen via internet met Smart TV
Opnemen is mogelijk met deze TV
Zwart is minder zwart dan bij een OLED scherm
Het beeld wordt minder mooi bij een grotere kijkhoek
Bewegingen zijn minder scherp.

Beeldkwaliteit
Het oordeel is een persoonlijke en subjectieve waarneming van mij. Meteen na het installeren heb ik een 4K HDR-filmpje op YouTube opgezocht. De kleuren spatten van het scherm. Enthousiast start ik Netflix. Ik heb geen 4k abonnement dus de kwaliteit is Full HD. Hier zie je dat het scherm moeite heeft om het beeld scherp te krijgen. En dan Orange tv op deze LG NanoCell 55 inch tv. Beelden zijn goed (matig)
Dan de NanoCell Techniek. LG geeft aan dat NanoCell de sleutel is tot realistische beeldkwaliteit. De Nano deeltje zijn kleurzuiveraars die onzuivere kleuren verfijnen om levendige, nauwkeurige kleuren weer te geven. Op papier een mooie belofte. Maar ook hier zie ik geen groot verschil in de Standaard content van Orange tv of Netflix t.o.v. van mijn huidige LG tv. Ik heb wel veel gespeeld met het finetunen van de kleurinstellingen (die er legio zijn) om het beeld naar eigen smaak in te stellen. Dit is redelijk gelukt.

Magic Remote
De afstandsbediening laat je als een tovenaar je tv bedienen. Als je een in het menu iets wilt selecteren “zwaai” je met je afstandsbediening in de lucht en de muiscursor op het scherm volgt je bewegingen. Je kan eigenlijk kiezen of je de muiscursor gebruikt of niet

Connectiviteit

We zullen de nodige connectoren hebben voor een goede interactie met de televisie, uiteraard zijn de klassiekers inbegrepen, zoals de drie HDMI 2.0-ingangen om externe apparaten aan te sluiten en hun signaal te verzenden. Er zijn ook twee USB 2.0-poorten toegevoegd die een dubbele functie hebben, met als belangrijkste de mogelijkheid om inhoud op te nemen. Voor een betere internetverbinding hebben we een Ethernet-poort.

Andere fysieke verbindingen die niet meer zo relevant zijn, maar die we op bepaalde tijden op dezelfde manier kunnen gebruiken, zijn de satellietingang, de glasvezelingang en de antenne. Die werkt met verschillende tuners die we op deze tv beschikbaar hebben. Op draadloos niveau zullen we geen probleem hebben en we hebben de meest bruikbare, we praten specifiek over de Wi-Fi Direct-verbinding , Bluetooth 5.0 en DLNA de drie beste opties.

Geluid

Het minst opvallende van deze tv is zeker de geluidskwaliteit, en we zeggen niet dat het slecht is, integendeel, het kan genoeg zijn. Echter, gezien de andere features en het bereik waar we het over hebben, hadden we iets meer power verwacht. Het probleem ligt volledig in de luidsprekers die slechts 20W bereiken.

En dit voor meer veeleisende inhoud is niet wat wordt aangegeven, ja, er zijn een groot aantal technologieën die we hebben gespecificeerd in de tabel met kenmerken. Hier kunnen we benadrukken met Clear Voice , Dolby Digital , LG Sound Sync en Ultra Surround die ons een meer meeslepende en schone ervaring zullen bieden die direct ten goede komt aan de dialogen.

VOORDELEN:

Modern en minimalistisch ontwerp
Het heeft Bluetooth 5.0
Goede beeldkwaliteit
Nano-technologie
Biedt HDR
webOS 6.0
Compatibel met Google Assistent en Alexa (niet in belgie)
Sportmeldingen
Gaming Optimizer

Nadelen:

Luidsprekervermogen

Eindoordeel
Ik heb Mixed-feelings over de LG 55NANO. Kleurrijk 4K content spat van het scherm (na enig tweaken) en geeft een glinstering in je ogen. Maar bij standaard Full HD content (Orange/Netflix) met vooral donkere scènes laat de LG wat steekjes vallen. NanoCell is geen OLED

Pluspunten

• Groot helder scherm
  • Goed overzicht instellingen
  • Handige afstandsbediening

Minpunten

• Amazon Alexa niet ondersteund in belgie
  • Google assistant niet ondersteund in belgie

Johan Hendriks 07-06-2021

Zeer goede LG NanoCell TV

Geschreven voor: LG 55NANO756PA

Deze LG tv is zijn geld meer dan waard.
Ondanks dat het maar een 50Hz tv is is er bij snelle beelden als bij sport of film met de juiste instellingen geen wazig beeld te zien. Dit komt mede door de snelle processor en het 50Hz scherm gecombineerd.

Om het beeld goed in te stellen moet je wel alles aanpassen. Ook de standaard instellingen.
Maar als alles goed staat heb echt een super beeld.
Zwart is echt zwart en de kleuren zijn heel mooi dankzij de NanoCell technologie. Dat geeft rust aan je ogen.
Enkel min puntje is het energielabel. Een G. Dat is voor een tv wel vrij hoog.
Onze huidige tv heeft een A label en verbruikt 30 Kw minder, maar is ook 12 inches kleiner en heeft geen NanoCell scherm.
Kortom het is een heel goede tv voor deze prijsklasse.

Pluspunten

• NanoCell beeldscherm
  • Magic afstandsbediening
  • Geluid
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Vrij hoog energie verbruik

e*********@t********* 03-06-2021

Een tv die zeker aan te raden is

Geschreven voor: LG 55NANO756PA

De kleuren. de eco stand is te dof van kleuren vind ik. Aanpassen is mogelijk. Standaard was veel beter, maar voor mij mag het nog iets scherper zijn. De functie levendig was dan weer te helder van kleuren. Ook standen voor film en sport,... Het contrast van de kleuren is goed, mooie beelden van in verschillende hoeken. Het geluid op deze tv is fantastisch. heel zuiver. Echt top. De tv heeft heel veel smart tv functies die heel duidelijk en gemakkelijk in gebruik zijn. Alles ontdekken is echt een tijdje werk. Veel mogelijkheden. Filmaker mode is ook een plus. Het geeft dat tikkeltje extra aan de film. Het menu op de tv is duidelijk en makkelijk. Heel gemakkelijk om tussen de verschillende functies te veranderen. Alles wijst zichzelf uit. Afstandsbediening ligt heel goed in de hand. Leuk om mee te werken. Ook de scrolfunctie in de afstandsbediening is top om mee te werken. PS4 spelen met deze tv is echt een ervaring. Net of je echt in het spel zit. Aan te raden dus voor de gamers onder ons. Design van de tv is mooi, sober. Enkel de pootjes zijn heel kwetsbaar en de tv heeft soms de neiging naar voor te vallen. Het is een tv die zeker aan te raden is in zijn totaliteit.

Pluspunten

• heel veel functies
  • prachtig geluid

Minpunten

• de steunpootjes

MLeynen 03-06-2021

LG 55NANO756PA - Test review

Geschreven voor: LG 55NANO756PA

Ik heb de LG 55NANO756PA in bruikleen om te reviewen. Ik vergelijk deze met mijn eigen tv uit 2015, de Samsung UE48J5500.

Specs:
- 55-inch NanoCell display (140 cm)
- Ultra HD 4k (3840 x 2160 Pixels)
- HDR 10 ondersteuning, HLG
- Quad Core 4K
- CI+ ingang (Ziggo gecertificeerd)
- LG WebOS
- 3 HDMI-ingangen (2.0) waarvan (1 eARC)
- 2 USB-aansluitingen
- Wi-Fi en Ethernet aansluiting
- Optische aansluiting
- Beschikbare apps o.a. Netflix, Disney+, Amazon Prime Video, Apple TV, YouTube en Spotify
- Vesa standard 300 x 300
- 2 speakers achter het scherm voor stereogeluidsweergave

Uitpakken doos:

Toestel werd geleverd op een moment dat ik alleen was en daar ik niet kon wachten om het toestel in gebruik te nemen toch aan de installatie begonnen.

Mijn huidig toestel hangt tegen de muur en de huidige muurbeugel kon ik ook gebruiken voor dit toestel. Met een gewicht van 16Kg viel het nog goed mee om dit toestel alleen op te hangen. Daar ik het toestel maar tijdelijk in gebruik heb heb ik er toch voor gekozen om hem op te hangen. De meegeleverde voetjes vond ik maar klein uitvallen t.o.v. het toestel en met 2 rondlopende kindjes wou ik niet het riscio lopen dat hij zou omvallen.

Bij het aansluiten van de HDMI-kabels viel mij op dat er 2 HDMI-aansluitingen via de zijkant kunnen worden geplaatst (HDMI1 en HDMI 2 eARC). HDMI 3 zit jammer genoeg vanachter wat wel jammer is, zeker omdat het toestel dicht tegen de muur hangt. Als je achteraf nog iets wilt aansluiting zal je de TV van de muur moeten halen.

Installatie:

De tv herkend meteen de aangesloten HDMI-apparatuur. Simplelink noemen ze dat bij LG. De aangesloten Telenet Digicorder, Google Chromecast en DVD-speler werden meteen herkend en ingesteld. Een vlot proces waardoor je snel het toestel aan het gebruiken bent.

Entertainment:

Zelf hebben we een abonnement bij Netflix en Disney+. Deze integratie werkte zeer vlot. Zelfs de kindjes waren er snel weg mee. Op ons huidig toestel moesten dit nog d.m.v. casting doen naar de Chromecast. Ook de mogelijkheid van Apple AirPlay is een meerwaarde. Wij hebben thuis redelijk wat producten die werken met Google Assistant maar dit kon ik niet testen met dit toestel omdat ik de melding kreeg dat dit niet ondersteund wordt in België.

Beeldkwaliteit:

Beeldkwaliteit is natuurlijk een persoonlijk gevoel en ik vergelijk het met een toestel uit 2015 (zelfde prijscategorie). Het verschil is opmerkelijk en toch wel waar voor je geld. Voor een gemiddelde kijker moet dit niet meer zijn. Een eerste snelle test op Disney+ en Netflix bevestigde dit onmiddellijk, mooie en scherpe kleuren.

Fabrieks af staat de beeldkwaliteit op ECO, dit heb ik snel veranderd naar “standaard”. Zo komen de kleuren nog net iets beter tot hun recht. Wat betreft de zwartwaarden, deze zijn zeker niet top maar als dit een belangrijk punt voor je is moet je gewoon voor een echte OLED kiezen.

Onze woonkamer heeft veel lichtinval en ons huidig toestel heeft hier toch wat last van en op zonnige dagen moeten we dan ook regelmatig de rolluiken omlaag doen. Bij dit toestel merk ik onmiddellijk op dat het scherm hier bijna geen last van heeft, een pluspunt.

Geluidskwaliteit:

Mooie extra bij dit toestel is dat de geluidsinstelling zich aanpast naargelang je het toestel ophangt of op zijn pootjes plaatst. Algemene kwaliteit is zeker niet slecht maar ik hou het gewoon op standaard. Er is wel de optie Nano Cinema maar zelf merk ik daar geen verschil bij. Wil je ten volle genieten van je filmervaring kan je gewoon niet zonder soundbar.

Magic Remote

De afstandsbediening laat je als een tovenaar je tv bedienen. Als je in het menu iets wilt selecteren “zwaai” je met je afstandsbediening in de lucht en de muiscursor op het scherm volgt je bewegingen.

Je hebt de mogelijkheid om deze afstandsbediening te koppelen met je aangesloten apparaten. Dit werkt zeer goed en geen gedoe meer met al die verschillende afstandsbedieningen.

Afmeting

Huidig toestel is 48Inch. Deze 55Inch komt beter tot zijn recht in onze woonkamer vind ik persoonlijk. De kijkafstand is 4,5m.

Eindoordeel LG 55NANO756PA

Zeker een positief gevoel aan overgehouden. Je krijgt best wat extra’s voor je geld en voor de niet veeleisende kijker zeker zijn geld waard.

Pluspunten

• Prijs
  • Integratie streamingdiensten
  • Magic Remote

Minpunten

• 3de HDMI achterzijde
  • Kleine pootjes (best ophangen)
  • Zwart waarden