Rowenta steelstofzuiger RH9474 wit, oranje

Type/soort
handstofzuiger
Type apparaat
steel-stofzuiger

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 26 reviews die zijn achtergelaten voor de Rowenta steelstofzuiger RH9474 wit, oranje op Kieskeurig.be.

The Cyberdude 04-07-2019

Handige flex zuighulp in huis

Geschreven voor: Rowenta steelstofzuiger RH9474 wit, oranje

Wij hebben de air force flex nu een paar weken in gebruik en kunnen hem eigenlijk al niet meer missen. De reguliere stofzuiger staat werkloos in de kast. De air force flex is voorzien van erg veel hulpstukken. Er is zelfs een hoekstuk om boven op kasten te kunnen zuigen. Jammer is wel dat je geen van de hulpstukken kunt opbergen op of aan de stofzuiger.

Het is ideaal dat er geen snoer aan de stofzuiger zit wat altijd in weg zit of vast loopt. De accuduur is voldoende. Je kunt ongeveer een half uur stofzuigen in de normale stand. Als je de boost stand gebruikt met extra zuigkracht is de accuduur natuurlijk veel korter. In een uurtje is de stofzuiger weer helemaal opgeladen. Er zit een wandhouder in de doos waarmee je de stofzuiger uit de weg hangt en hij altijd opgeladen is.

Hij stofzuigt zowel op harde vloeren als op tapijt erg goed. Ik had mijn twijfels over de zuigkracht maar dat valt 100% mee. De stofzuiger is super wendbaar en rolt makkelijk over de vloeren. Een trap stofzuigen gaat ook goed als je het juiste mondstuk gebruikt. De flex stand is ook makkelijk om even onder een lage salontafel of bank te stofzuigen. Ik vraag mij wel af hoe lang het mechanisme meegaat. Het mondstuk heeft led-verlichting wat weer handig is om bij een donkere plek te zien of er nog stof of vuil ligt.

Een nadeel vindt ik wel dat de stofzuiger vrij zwaar is. Na enige tijd stofzuigen voel je dat wel aan je arm. De uitblaaslucht krijg je soms in je gezicht wat ook niet altijd prettig is. In de vloerborstel zit een draaiende borstel die wel eens vast slaat bij b.v. een veter van een schoen. Dat is wel weer makkelijk op te lossen door de borstel uit elkaar te halen. Dat moet je toch regelmatig doen omdat er heel veel haar (huisdieren) omheen draait. Makkelijk dat er sleuven in de borstel zitten waar je met een kleine schaar de haren kunt doorknippen en weghalen. De bijgeleverde handleiding is waardeloos daar kan Rowenta nog wel wat winst behalen

Het stofreservoir is vrij makkelijk te reinigen en redelijk van grootte. Wel een beetje raar is dat je al het stof en vuil ziet rond wervelen in het doorzichtige stofreservoir. Het filter kun je uitspoelen en na drogen weer gewoon hergebruiken.

Overall zijn we erg tevreden over de stofzuiger.

Pluspunten

• Hanteer- en wendbaarheid
  • Zuigkracht
  • Veel bijgeleverde hulpstukken
  • Snoerloos

Minpunten

• Na enige tijd vrij zwaar aan arm
  • Uitblaaslucht komt in het gezicht
  • Geen waarschuwing als accu bijna leeg is
  • Waardeloze handleiding

Wolfheart 26-07-2019

Zeer praktische toestel met veel toeters en bellen! Top!

Geschreven voor: Rowenta steelstofzuiger RH9474 wit, oranje

Wij gebruiken al jaren een sledestofzuiger en nu was de tijd rijp voor onze eerste steelstofzuiger. In eerste instantie dient hij voor onze bovenverdieping maar nu wordt hij ook volop gebruikt voor het gelijkvloers!

Hij is zeer gebruiksvriendelijk en je kan hem intuïtief gebruiken!
Hij is voorzien met talrijke hulpstukken om het stofzuigen te vergemakkelijken. Uit de toekomst zal blijken of ik ze allemaal wel nodig heb want het zijn er veel en deze altijd meesleuren is wat onhandig...
Met het standaardstuk ben je voor 90 % al geholpen. Alleen de allerkleinste hoekjes daar heeft hij het moeilijk mee omdat hij wat te groot voor is! Natuurlijk kan je dan de andere hulpstukken voor gebruiken.
Voor ons is dit geen probleem 1 x per werk gebruik ik nog mijn sledestofzuiger en 3 x per week de steelstofzuiger!
Iedereen stofzuigt hier tegenwoordig, ja ook pubers en dat komt omdat hij goed zijn werk doet en eenvoudig werkt, gemakkelijk op te bergen is en omdat de batterij echt wel lang mee gaat! De boven, gelijkvloers, trappen, worden in 1 keer gedaan zonder dat de batterij het opgeeft! Met de boostknop kan je 10 min aan de slag !
De flexibele buis is echt handig! Je hoeft niet te bukken om te zuigen onder bed!
Hij ziet er wel stevig uit maar ik ben benieuwd dat als hij per ongeluk zou vallen dat er een barst in de plastiek zou komen. Rubber op bepaalde plaatsten zou handig geweest zijn om de schok te dempen.
Zou ik hem opnieuw kopen? Jazeker !

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • flexibele buis is echt een meerwaarde
  • zuigkracht is goed, met de boost zelfs nog beter
  • veel hulpstukken

Minpunten

• Max 10 à 12 tal minuten stofzuigen met boost
  • duurzaamheid van de plastic?

A v B 15-07-2019

Apparaat dat doet wat hij beloofd

Geschreven voor: Rowenta steelstofzuiger RH9474 wit, oranje

Deze steelstofzuiger heb ik nu een aantal weken in gebruik en ik ben er zeer tevreden over. Geen zwaar gesjouw met mijn oude stofzuiger van verdieping naar verdieping, maar nu een redelijk lichte handformaat. Ideaal.

Er zitten veel opzetstukken bij die ideaal zijn voor bijv de trap, de bank, boven- of onderop kasten, kleine kiertjes etc.

Hij is compact dus makkelijk op te bergen in een klein ruimte, bijv. in de meterkast.

Batterij gaat redelijk lang mee, alleen in de turbostand is hij snel leeg. Ik was bang dat ik na een ruimte grondig zuigen al met een leeg apparaat zou zitten en ik dus niet verder kon, maar dat is in de normale stand zeker niet het geval gelukkig.
Binnen een paar uur weer opgeladen, dus dat is fijn.
Geeft alleen geen seintje als hij leeg is

Zuigkracht is prima, redelijk stil in gebruik en de flexibele stang is erg handig.

Ik ben er zeer tevreden over.

Pluspunten

• Snoerloos
  • zuigkracht
  • flexibele stang
  • opzetstukken
  • stil

Minpunten

• accuduur in turbostand
  • geen seintje als accu bijna leeg is

Robin74 12-07-2019

Top apparaat met enige beperkingen

Geschreven voor: Rowenta steelstofzuiger RH9474 wit, oranje

Top apparaat. Maakt erg goed schoon. Handig in gebruik door o.a. de flexibele stang. Jammer dat je niet kunt zien hoeveel batterij je nog hebt.

Pluspunten

• Wendbaarheid
  • Flexibele stang

Minpunten

• Geen batterij-indicator
  • Blaast af en toe in gezicht

Kimclau 12-07-2019

Makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Rowenta steelstofzuiger RH9474 wit, oranje

Deze stofzuiger is zeer makkelijk in gebruik. De wendbaarheid maakt dat je op onmogelijke plaatsen (onder de bank) toch heel makkelijk kunt stofzuigen. De prijs en de accuduur van het product krijgen van mij minpunten. Tijdens de turbo boost stand is de accu na een kleine 10 min op. Moet er wel bij zeggen dat de zuigkracht tijdens deze boost wel geweldig is.

Pluspunten

• Wendbaar
  • Makkelijk in gebruik
  • Draadloos

Minpunten

• Korte accuduur
  • Duur

Monique 12-07-2019

De meest flexibele stofzuiger ooit.

Geschreven voor: Rowenta steelstofzuiger RH9474 wit, oranje

Een paar weken heb ik hem mogen testen.
ik ben een paar keer verrast doordat de batterij op was, ik laad hem niet iedere keer op, bang dat dat de levensduur verkort.

Super fijn in gebruik, soepel en flecibel

Pluspunten

• -snel gepakt en weg gezet, draadloos
  • Makkelijk onder bed en kast
  • -ideaal voor de auto en matten
  • Snel opgeladen
  • Lichtje op de stofzuigermond

Minpunten

• De rolborstel i.c.m. lange haren
  • Onder mijn bank koppelt de mond los.
  • De prijs
  • Grotere zaken zuigt hij niet goed

Yolanda 12-07-2019

Geweldige stofzuiger

Geschreven voor: Rowenta steelstofzuiger RH9474 wit, oranje

Het is een stofzuiger die je dichtbij je in de buurt wilt hebben, wat als je iets ziet liggen heb je het zo opgezogen.
Op je bankstel of in de auto het is heel handig.
De flexibele steel is een uitkomst.

Pluspunten

• Licht op zuigmond is ideaal
  • Je kunt de borstel makkelijk schoonmaken
  • Met een volle accu kun je echt lang zuigen

Minpunten

• Kleine stofcontainer

Sandra van den Bosch 11-07-2019

Zeer fijne stofzuiger!

Geschreven voor: Rowenta steelstofzuiger RH9474 wit, oranje

Zeer fijne stofzuiger met flexibele steel. Erg gemakkelijk voor onder het bed en de kasten. Draadloos stofzuigen, ik wil niet meer anders. Waar is dit geweldig, zelfs de kinderen is het geen straf meer. Veel hulpstukken wat ook erg fijn is.

Pluspunten

• Snoerloos
  • Flexibele slang

Minpunten

• Accuduur

Joyce 10-07-2019

dure kruimeldief

Geschreven voor: Rowenta steelstofzuiger RH9474 wit, oranje

Ik heb deze steelstofzuiger mogen testen maar ik vind hem in verhouding te duur. Accu gaat maar kort mee als je de turbo stand inschakelt, minder dan 10 minuten. Op het hoogpolig tapijt schakelt hij zichzelf gelijk uit. Hij is vrij zwaar. Wel is het ideaal dat hij geen snoer heeft.

Pluspunten

• snoerloos
  • lampje voorop is erg fijn in donkere hoeken

Minpunten

• zwaar
  • erg korte accuduur

Fenna Zijlstra 09-07-2019

Wendbaar en snoerloos!

Geschreven voor: Rowenta steelstofzuiger RH9474 wit, oranje

Nu een paar weken in gebruik. Ik pak ‘m er heel gemakkelijk bij, ook al hoeft er maar een klein gedeelte gezogen te worden. Zo makkelijk zo’n klein apparaat zonder snoer die ook nog eens heel krachtig zuigt en in alle hoekjes komt. Echt een aanrader!

Pluspunten

• Wendbaarheid
  • Snoerloos
  • Hoog, hoef niet te bukken
  • Op te hangen aan de muur
  • Lichtje voorin stofzuigermond

Minpunten

• Accu snel leeg met boost functie
  • Vrij zwaar

FouM 09-07-2019

Rowenta Air Force Flex mag niet ontbreken in je huishouden!

Geschreven voor: Rowenta steelstofzuiger RH9474 wit, oranje

De Rowenta Air Force Flex 560 mag niet ontbreken in je huishouden!
Een hele fijne steelstofzuiger die zeer wendbaar & gemakkelijk in gebruik is.
Vanwege de flexibele stang kun je met gemak onder de kast & het bed schoonmaken. De verlichting in de zuigkop is praktisch wanneer je donkere hoeken schoon maakt. Fijn dat de steelstofzuiger ook als kruimeldief te gebruiken is. Accuduur van 30 minuten is absoluut voldoende om een huis volledig mee te kunnen stofzuigen.
Na gebruik gemakkelijk te reinigen voor extra hygiëne.

Pluspunten

• Zeer wendbaar
  • Gemakkelijk in gebruik
  • Flexibele stang is ideaal
  • Verlichting zuigkop zeer fijn
  • Goede zuigkracht

Minpunten

• timer ontbreekt voor opladen batterij

Michiel 07-07-2019

Mooi apparaat, echter te weinig zuigkracht

Geschreven voor: Rowenta steelstofzuiger RH9474 wit, oranje

Het uitpakken is een feest; een zeer compleet pakket, veel accessoires en van degelijke kwaliteit. Wat daarbij meteen opvalt is dat de stofzuiger zelf best zwaar is.

Test 1: Binnenhuis op laminaat met de grote 'normale' borstelkop.
Al met al voor inhuis een goede stofzuiger en het zuigen gaat zeer gemakkelijk.

Pluspunten ontdekt:
- Borstelkop is elektrisch waardoor de borstel draait en veel stof meeneemt.
- Led lamp in de borstelkop, handig voor in de donkere hoekjes.
- Geweldige flex arm! Super handig om onder tafel, stoelen, bank en bed te komen. Je wilt oprecht geen andere stofzuiger meer zonder!

Minpunten ontdekt:
- Best een zware stofzuiger, zeker als de stangen en accessoires er aan vast zitten.

Test 2: mijn auto.
De test waarbij hij eigenlijk een beetje tegenviel.

Pluspunten ontdekt:
- De kleine borstelkop heeft ook een elektrisch aangedreven borstel
- Met de accessoires kom je op moeilijke plekjes.

Minpunten ontdekt:
- De zuigkracht, die was onvoldoende om mijn auto schoon te krijgen, wat dus ook echt tegenviel. Op de boost stand ging het goed en was er voldoende kracht, beetje jammer alleen dat hij dat maar 6 minuten volhoudt.
- Er zit een filter bovenop de stofzuiger (aan de achterkant). Bij het in de hand houden van de stofzuiger, hang je er vaak boven (ik althans), daarbij hing ik dus de hele tijd in de uitblaas van het apparaat.

Conclusie: Mooi apparaat wat in huis zijn werk prima doet. Echter voor in de auto heeft hij te weinig zuigkracht om echt mee te komen.

Pluspunten

• Borstelkop is elektrisch
  • Flex arm

Minpunten

• Zuigkracht
  • Zwaar apparaat

Lapti 04-07-2019

Licht en flexibel

Geschreven voor: Rowenta steelstofzuiger RH9474 wit, oranje

Wat een prettig apparaat! Hij is zeer wendbaar en licht. Het feit dat je niet een bak achter je aansleept van een conventionele stofzuiger en dat je niet van stopcontact hoeft te wisselen is ook zeer prettig, je bent hierdoor ook gewoon veel sneller klaar.

De flex-stang:
Ik had verwacht dat dit meer een gimmick zou zijn dan echt handig, niets is minder waar. Ik kan nu heel makkelijk onder de bank komen zonder teveel zelf te bukken, dat geldt ook voor het bed en mijn fornuis.

De hulpstukken:
De meegeleverde hulpstukken zijn zeer handig voor die paar extra dingen. De dunne stang is bijvoorbeeld perfect om tussen de kussens van de bank te komen. Ik moet in mijn geval wel het kleine borsteltje eraf halen omdat die anders in de bank achterblijft.
De minder brede zuigvoet is dan weer erg handig voor die kleine en smalle plekjes waar de bredere net niet goed bij kan komen.
Ik ben ook erg blij met het hulpstuk speciaal voor de oppervlakte van je bank. Dat kon ik nooit goed doen met mijn vorige stofzuiger en je merkt echt verschil.

De zuigkracht:
Ik had verwacht dat dit zou tegenvallen maar ook hier word ik aangenaam verrast. Zeker met de boost functie voor die plekken waar nodig heeft hij ruim voldoende zuigkracht aanwezig voor elke oppervlakte.

Pluspunten

• Makkelijk oplaadstation
  • Genoeg zuigkracht
  • Handige extra hulpstukken
  • Draadloos!

Minpunten

• Opvangbakje is vrij snel vol

lcmbertens 04-07-2019

fijne, wendbare stofzuiger

Geschreven voor: Rowenta steelstofzuiger RH9474 wit, oranje

Een heel gebruiksvriendelijke stofzuiger. Op de standaard modus maakt hij weinig herrie (de katten slaan niet op de vlucht), is niet zwaar en pakt het meeste stof/vuil in een keer. De vele bijgeleverde opzetstukken maken het gebruik ook erg makkelijk op de trap, in kleine hoekjes en op de meubels. Ook de kinderen vinden het leuk om nu zelf hun kamers te stofzuigen, en doordat de opzetstukken ook direct op het apparaat passen (zonder stang ertussen), lukt dit ook goed voor de kleinste. Voor zwaardere stukken vuil (vb kattenbrokjes) gaat het iets lastiger, maar de turbo knop helpt hier zeker bij. Ook op tapijt op plaatsen waar buitenvuil zich verzameld (zoals in de gang) is de turbo stand een uitkomst. Het geluid is dan wel harder en de accu gaat ook sneller leeg. Overall ben ik erg tevreden!

Pluspunten

• weinig geluid
  • wendbaar

Minpunten

• accuduur

M kugel 03-07-2019

Super lichte en wendbare stofzuiger zonder snoer

Geschreven voor: Rowenta steelstofzuiger RH9474 wit, oranje

Ik ben helemaal met de rowenta air force wat een wendbare stofzuuger en wat een zuigkracht. Wat makkelijk zonder snoer en de knikbare steel ..wat ik ook super vind dat de stofzuiger weinig lawaai maakt en zeer licht is.Hij lijgt mooi in de hand en lat zich makkelijk sturen.Het grootste voordeel vind ik dat de stofzuiger zo wendbaar is ,door de knikbare steel kom je er makkelijk mee onder de bank,tafel of bed waar je anders veel meer moeite voor moet doen.Er zitten heel waar opzetstukken bij. Het is echt een uitgebreid pakket wat je krijgt voor je geld .Ook fijn dat er een led licht zit aan de zuigmond zo zie je ook in donkere hoeken waar de vuil ligt.Het is een dure stofzuiger maar ik vind de prijs kwaliteit verhouding zeer goed .Ik mocht te stofzuiger testen maar ben er zo blij mee dat ik de air force ga houden

Pluspunten

• Akkuduur
  • Geen snoer
  • Knikbare steel

Minpunten

• Geen akku tijd die aangegeven wordt

Patricia Hoogstraten 03-07-2019

Fijne stofzuiger

Geschreven voor: Rowenta steelstofzuiger RH9474 wit, oranje

Het is een fijne stofzuiger voor erbij. Het vervangt zeker geen stofzuiger met snoer omdat je het niet redt om een heel huis met 2 verdiepingen in 1 keer te zuigen.
Hij is handzaam in gebruik waardoor je hem sneller pakt.

Pluspunten

• Handzaam
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Geen volledige vervanging voor een snoerstofzuiger

Daphne 02-07-2019

Goede mix

Geschreven voor: Rowenta steelstofzuiger RH9474 wit, oranje

Een handige combinatie van uit de kluiten gewassen kruimeldief en stofzuiger in één!
Door de verschillende onderdelen op veel manieren te gebruiken. Je merkt dat hij iets minder krachtig is bij grote oppervlakte, maar bewijst zich zeker in gebruiksgemak in het geheel. Geen snoer, dus makkelijk het hele huis door. De flexibele stang maakt het minder belastend voor je rug, waarbij je de eerste paar keer wel even moet leren sturen, gezien de kop iets minder draaimogelijkheden heeft dan een gemiddelde stofzuiger. De opzetstukken zijn ook erg handig. Met name de kleinere voor stoffen oppervlakten zijn ideaal voor de bank. Daarbij komt dat deze stofzuiger ook makkelijk in het zicht staat, dus ik merk dat ik de afgelopen dagen sneller 'even' stofzuig. Zeker met 2 katten in huis ook stiekem nodig. En ook mijn schoonmoeder kan er makkelijk mee overweg, dat is natuurlijk helemaal mooi meegenomen voor als ze langskomt ;) Kortom, zeer tevreden met dit apparaat.

Pluspunten

• Veel opzetstukken
  • Super voor dieren
  • Goed design

Minpunten

• Wat zwaar in de schouders
  • Iets minder krachtig
  • Batterijduur

STvdD 02-07-2019

Goede en fijne stofzuiger!

Geschreven voor: Rowenta steelstofzuiger RH9474 wit, oranje

Nu een aantal weken in gebruik, en wat een fijne stofzuiger!

Eerste indruk en design zijn super positief, hij is heel makkelijk eb sbek in elkaar gezet en ziet er mooi uit. Ligtzeer prettig in de hand.

Gebruik
Hij is heel gemakkelijk te bedienen. Stofzuigt prima, glijdt makkelijk over de vloer. Reservoir had wat ons betreft iets groter gekund maar dat is geen groot minpunt, iets vaker legen met twee katten in huis.

Accessoires
Super fijn, alle accessoires die worden meegeleverd, de kleine borstel wordt wel dagelijks gebruikt hier. Ideaal voor bijvoorbeeld de bank. Ook de loungebank in de tuin kan prima schoongemaakt worden zo.

Accuduur en zuigkracht
Gaat lang genoeg mee om ons appartement te stofzuigen, daarnaast is de zuigkracht ook prima, meer dan tevreden

Overall
Tot nu toe zeker tevreden! Mooi design, doet wat ie moet doen, werkt fijn en makkelijk! Voor ons geen andere stofzuiger mee. Kan alles en is ook redelijk stil tov van onze stofzuiger

San 02-07-2019

Draadloos makkelijk stofzuigen zelfs in een hoek

Geschreven voor: Rowenta steelstofzuiger RH9474 wit, oranje

Super makkelijke stofzuiger met veel mogelijkheden. Hij heeft een houder waar hij in wordt opgeladen. Hij is draadloos te bedienen. Hij kan onder de bank, bed of kast zuigen zonder veel moeite. de steel kan een hoek maken. Hij heeft geen zak en is makkelijk te legen. Hondenharen zijn makkelijk van kleden te halen door een borstelmondstuk. Ook in de auto kan hij gebruikt worden. De vele mondstukken maken dit nog makkelijker. Hij heeft een turbo stand. Al met al ik ben vol lof over deze stofzuiger. 1 min punt heb ik en dat is de duur van het gebruik van de batterij. Hij is wel weer snel opgeladen.

Pluspunten

• geluidsarm
  • zonder snoer
  • veel makkelijke hulpstukken
  • steel is te buigen
  • stofzuiger is ligt in gewicht

Minpunten

• duur batterij

JH 01-07-2019

Super handige steelstofzuiger met kruimeldieffunctie

Geschreven voor: Rowenta steelstofzuiger RH9474 wit, oranje

Tot nu toe was ik alleen reguliere stofzuigers gewend, ik had dan ook wat twijfels over de zuigkracht van snoerloze stofzuigers. Deze twijfels zijn echter helemaal ongegrond: deze stofzuiger is even goed, zo niet beter dan een normale stofzuiger. Door de wendbaarheid van de gemotoriseerde voet, het licht en de knik-functie is het gebruiksgemak ongekend. Stofzuigen onder meubels is een fluitje van een cent, door de knieën gaan is niet meer nodig en elk hoekje en gaatje is bereikbaar.
Het huisdieren-accessoire is onmisbaar gebleken, hier is geen enkele hondenhaar tegen bestand. Na gebruik zijn alle meubels vrij van haar.

Het grote voordeel t.o.v. een reguliere stofzuiger is toch wel de kruimeldief-functie. Met één druk op de knop maak je van de stofzuiger een kruimeldief en kun je meubels, vensterbanken, deurposten simpel ontdoen van stof.

Het reservoir kan het beste na elke zuigbeurt worden geleegd, er zit na elke keer stofzuigen meer in dan ik had verwacht. Wekelijks de filter uitspoelen is afdoende. Klinkt misschien als veel werk, maar is in werkelijkheid in een minuutje gepiept.

Overall ben ik erg tevreden over de steelstofzuiger! Goede zuigkracht, accuduur is voldoende om het hele huis te stofzuigen en geen problemen meer met te korte snoeren of te weinig stopcontacten. Enige nadeel is het ontbreken van een hepafilter. Daarnaast vind ik het storend dat de stofzuiger in je gezicht "blaast".

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Gebruiksgemak
  • Huisdieren-accessoire
  • Knik-functie

Minpunten

• Geen Hepafilter
  • Blaast in het gezicht
  • Geluidsniveau