De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 47 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG AR61UW1DB op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,1

K**4@g**l.com 19-10-2023

Super handige stofzuiger

Geschreven voor: AEG AR61UW1DB

Super handig apparaat. Ik zet hem elke dag even aan en als je eenmaal het uitgevogeld hoe alles werkt is het super handig. De handleiding is heel summier en kan en moet eigenlijk ook uitgebreider. Ik heb nu het gevoel dat ik handigheidjes mis. Dat is jammer. De dweilfunctie gebuik ik niet veel omdat we een kleed hebben en die kan ik niet uitsluiten in de app. De magneetstrip zitten verstopt in de doos. Er zitten er 4 in. Gooi ze niet per ongeluk weg. Overal ben ik superblij met hoe hij werkt en de teoveogibg hij geeft in ons huishouden!!

Pluspunten

• Goede accu
  • Makkelijk in te stellen
  • Werkt super

Minpunten

• Handleiding heel summier
  • Magneetstrip zitten verstopt

l**a@g**l.com 02-10-2023

Krachtige zuigkracht, dweilfunctie is matig

Geschreven voor: AEG AR61UW1DB

Op volle kracht doet deze robotstofzuiger echt zijn werk en haalt hij moeiteloos stof en vuil weg. Dit is vooral handig als je huisdieren hebt of als je huis gevoelig is voor stofophoping. De AEG Hygienic 6000 laat hier zeker geen steek vallen. De randen en hoeken vind ie moeilijker om te zuigen. Dit omdat ie via een vast routepatroon zuigt. Soms pak ik hem dan op om toch nog in de hoek te zuigen.

Een ander pluspunt is de dweilfunctie van deze robotstofzuiger. Terwijl hij de vloer stofzuigt, kan hij ook lichte dweiltaken uitvoeren. Echter is het tegelijk zuigen en dweilen niet aan te bevelen. Ik vond na de tijd allemaal vieze natte stukjes stof op de grond. Toen het droog was heb ik de robot nog maar een keer door de kamer laten rijden.

Het is daarnaast ook geen volledige vervanging voor handmatig dweilen. Alleen lichte vlekken worden verwijderd en de hoeken en randen neemt ie met de dweilfunctie niet mee. Daarnaast spoel ik het dweiltje tussendoor nog een paar keer uit. Anders verspreid je het vuil alleen maar.

Dus, hoewel het een handige aanvulling is op je schoonmaakroutine, kun je niet volledig op deze robotstofzuiger vertrouwen om alle hoeken en gaten in je huis grondig schoon te maken.

Al met al biedt de AEG AR61UW1DB - Hygienic 6000 Robotstofzuiger krachtige prestaties en een handige dweilfunctie voor dagelijkse reinigingstaken. Maar voor een grondige schoonmaak, vooral in de moeilijk bereikbare plekken, moet je toch nog een handje meehelpen.

Pluspunten

• Krachtige zuigkracht op hoogste stand
  • Krachtige zuigkracht op hoogste stand
  • Luxe uitstraling van het product

Minpunten

• matige dweilfunctie
  • dweilen en zuigen tegelijk is niet handig
  • matige dweilfunctie
  • dweilen en zuigen tegelijk is niet handig

f**a@g**l.com 07-09-2023

Super handig voor een druk huis!

Geschreven voor: AEG AR61UW1DB

De AEG AR61UW1DB HYGIENIC 6000 serie robotstofzuiger is ongetwijfeld een high-end apparaat dat zijn geld waard is. Hij is gebouwd met hoogwaardige materialen en is een geweldige aanwinst voor drukke huishoudens.

Twee van de meest opvallende voordelen zijn de geavanceerde navigatietechnologie en de handige app-bediening. De robot beweegt slim door je huis en kan gemakkelijk stof en vuil verwijderen, zelfs onder meubels. Met de gebruiksvriendelijke app kun je eenvoudig schoonmaakplannen instellen en de robot op afstand bedienen, waardoor het huishoudelijk werk een stuk eenvoudiger wordt.

Het enige aandachtspunt is dat het slim is om de vloer van tevoren op te ruimen. Soms kan de robotstofzuiger vastlopen op kleinere voorwerpen, zoals sokken die op de grond liggen. Het is een klein ongemak, maar door een opgeruimde vloer te garanderen, kan je het beste uit dit krachtige apparaat halen. Over het algemeen is de AEG AR61UW1DB HYGIENIC 6000 serie robotstofzuiger een waardevolle investering voor een schoner en gemakkelijker leven thuis.

Pluspunten

• handig te gebruiken met de app
  • hoge kwaliteit

Minpunten

• botst soms nog tegen dingen
  • moet de vloer even opruimen met losliggende kleren

h********@e******* 17-08-2023

Behoorlijk goed, je moet wel jezelf op weg helpen

Geschreven voor: AEG AR61UW1DB

Door een actie van de Reviewclub hebben we deze AEG Robot aangeschaft. Al een tijdje waren we voornemens voor zoiets te gaan, dit moest hem dan worden.

Bij het openen van de dood ben je gelijk onder de indruk: chic apparaat met een leuke app er naast. Wel word je in het diepe gegooid: geen duidelijke handleiding en bijv. een beschrijving welke app je moet hebben (er bestaan minimaal 7 AEG Apps).

Eenmaal in werking gesteld ging hij mooi zijn gang. De helft van de keren maakt hij een volledige ronde, de andere helft van de keren loopt ie vast (onder de verwarming of in een sok bijv.) . Maar in principe kun je dat de AEG niet verwijten, daar moeten we zelf iets op bedenken.

Al met al een mooi apparaat, maar de handleiding en app kunnen beter (de plattegrond in de app klopt voor geen meter).

Pluspunten

• Strak design
  • Dweilfunctie boven verwachting
  • Meerdere opties: grondig schoonmaken tot discreet

Minpunten

• Plattegrond in app klopt niet
  • Geen duidelijke handleiding

KLoos 07-08-2023

Prima stofzuiger!

Geschreven voor: AEG AR61UW1DB

In ruil voor mijn mening heb ik inmiddels deze robotstofzuiger al 1,5 getest. Het heeft een mooi en strak design waarbij de kwaliteit van het materiaal zeer goed is. Het oplaadpunt past bij ons precies onder de bank.

Technisch is het niet de beste robotstofzuiger. Zo heeft deze geen herkenning van obstakels, wat ertoe leidt dat hij vaak op dezelfde punten vastloopt. Verder laat hij bij lage obstakels stof liggen. De dweilfunctie is dan wel weer zeer handig.

Mocht je dus op zoek zijn naar een betaalbare robotstofzuiger die zijn werk doet, maar niet te veel extra functies heeft. Dan raad ik deze zeker aan.

Pluspunten

• Vorm
  • Oplaadpunt
  • Dweilfunctie

Minpunten

• Geen herkenning van obstakels
  • Laat stof liggen bij obstakels

MCMBLONK 04-08-2023

Wat een bagger stofzuiger

Geschreven voor: AEG AR61UW1DB

Wat een bagger apparaat. Ding loopt continue vast op de kleinste dingen. Of dan kan hij het basisstation niet terugvinden. Of hij stopt gewoon na 1m².
Wij zijn er niet blij mee. We gaan hem terugsturen.
Zuigkracht is wel goed en dweilen is ook prima. Maar als je kinderen hebt, niet doen

Pluspunten

• Goede zuigkracht
  • Dweilfunctie
  • Laag geluid

Minpunten

• Loopt overal op vast
  • Kan het laadstation niet terugvinden

jp van hoorn 03-08-2023

Prima hulp in de huishouding

Geschreven voor: AEG AR61UW1DB

Eindelijk was het dan zover, hij werd geleverd, de AEG Robotstofzuiger. Uitpakken is altijd een feestje, installeren van de app en gaan. Dit ging allemaal vrij eenvoudig.

De Dweil funcie
Wanneer je de dweil onder het apparaat gaat monteren zie de stofzuiger dat automatisch, water in het waterreservoir en hij dweilt alles waar ie komt. Je moet wel tapijten handmatig blokkeren of weghalen, want hier wilt ie gewoon overheen gaan, dit is helaas niet in te stellen in de app. Deze gebruiken wij zelf niet vanwege een tapijt. Wel zitten er 4 magneet strippen van 1 meter bij waarmee je een gebied kan blokkeren, de stofzuiger gaat niet voorbij zo’n strip.

De stofzuiger
Zowel via de app als het robot zelf kan je hem aanzetten als ‘naar huis’ laten gaan, het basisstation. Daar krijg je nog een handige kunststof plaat bij waar ie op staat als ie klaar is, met name na het dweilen komen de druppels op deze plaat en voorkomt kringen op de vloer.
Wanneer je hem in de nacht het werk laat doen kiest ie automatisch voor een stillere stand, best prettig.

Conclusie
Wat ik achteraf toch wel mis, is het in kaart brengen van de ruimte. Dan zou ik bijvoorbeeld ons tapijt kunnen uitsluiten. Nu ‘moet’ iedereen de bijkeuken deur dicht doen want de stofzuiger eet alles op wat ie tegen komt (en met pubers in huis staat deze deur meestal open ondanks het verzoek te sluiten)
Om de grote vlakken van vuil schoon te maken is het een prima investering, zelf zou ik achteraf toch voor een uitgebreidere willen gaan, die extra mogelijkheden mis ik wel.

Maar laat je niet misleiden door deze conclusie, het is een fijn apparaat en doet precies wat ie moet doen

Pluspunten

• Stilte modus voor het nachtwerk
  • Kan dweilen
  • Makkelijk te reinigen
  • Zuigt goed

Minpunten

• Geen hoog tapijt
  • Geen virtuele afbakening

Debb 02-08-2023

Klaas het beest

Geschreven voor: AEG AR61UW1DB

Laat ik meteen met de deur in huis vallen. De robot heet Klaas. AEG heeft een geweldige app, waar je alles op kan zien en bijhouden, en ook een naam kan geven dus vandaar.

Ik ben onwijs tevreden over Klaas, Klaas zuigt goed en neemt alle randjes goed mee. Ik ben wel van mening dat je pas het optimale resultaat hebt als hij op de maximale stand aan staat. Ik was eerst best sceptisch over een Klaas, aangezien ik met schoonmaken onwijs perfectionisch ben. Alleen Klaas heeft al mijn verwachtingen overtroffen! Het scheelt zo veel tijd per dag en dus ook in de week, met 1 druk op de knop gaat hij aan.

Het enige nadeel wat ik heb ondervonden is dat Klaas geen hoog vloerkleed mee pakt, dan blijft hij vaak hangen helaas. Klaas kan ook dweilen, wel raad ik aan om Klaas dan eerst een rondje alleen te laten zuigen en dan daarna zuigen en dweilen. Ik vind dat als je Klaas meteen laat zuigen en dweilen er toch nog stofjes en/of kruimels blijven liggen, dus voor het beste resultaat raad ik het bovenstaande aan.

Al met al raad ik Klaas aan! Het scheelt tijd, hij maakt super schoon en ik vind het model er ook keurig uitzien!

Pluspunten

• Pakt de randjes goed mee
  • Zuigen en dweilen
  • Een app

Minpunten

• Geen hoog vloerkleed

Anne 30-07-2023

super goede robotstofzuiger

Geschreven voor: AEG AR61UW1DB

Ik heb onlangs de AEG Robotstofzuiger AR61UW1DB aangeschaft en ik moet zeggen dat ik behoorlijk onder de indruk ben van de prestaties en functionaliteit van deze robotstofzuiger. Het eerste wat opviel, is de installatie en het gebruik van deze robotstofzuiger verrassend eenvoudig. Het wordt geleverd met duidelijke instructies waardoor ik het snel in elkaar kon zetten en in gebruik kon nemen. Het bedienen van de robotstofzuiger is ook gemakkelijk, zowel via de fysieke knoppen op het apparaat als via de meegeleverde afstandsbediening. De schoonmaakprestaties van de AEG AR61UW1DB zijn uitstekend. De robotstofzuiger is voorzien van krachtige zuigmotoren die efficiënt stof, vuil en dierenharen opzuigen van verschillende oppervlakken, zoals harde vloeren en tapijten. Ik heb huisdieren, en de robotstofzuiger weet zich moeiteloos door mijn huis te bewegen en al het haar op te pikken, zelfs in lastig bereikbare hoeken. Kortom, ik kan iedereen deze robotstofzuiger aanbevelen want het is een super apparaat.

i*********@h********** 27-07-2023

Deze hulp scheelt je veel tijd

Geschreven voor: AEG AR61UW1DB

Het huishouden kan soms een vermoeiende en vermoeiende klus zijn, vooral als je je huisdieren hebt achtergelaten die hun haren overal achterlaten. Gelukkig heb ik onlangs de AEG robotstofzuiger verworven en ik moet zeggen, het is een geweldige hulp bij het schoonmaken van mijn huis.

Een van de belangrijkste aspecten waar ik echt van onder de indruk ben, is de krachtige zuigkracht van deze robotstofzuiger. Met twee honden in huis, is het verwijderen van hondenhaar een constante strijd. Deze robotstofzuiger weet echter elk haartje op te zuigen, zelfs in de lastigste hoekjes en op tapijten. Het maakt niet uit de haren van langharige honden zijn of kortere haren, de AEG robotstofzuiger kan alles aan.

Wat ik ook echt geweldig vind aan deze robotstofzuiger is het gemak waarmee je hem kunt bedienen. Via een app op mijn smartphone kan ik de stofzuiger programmeren en plannen wanneer hij moet gaan schoonmaken. Dit betekent dat ik me geen zorgen hoef te maken over het schoonmaken terwijl ik druk bezig ben met andere taken. De robotstofzuiger gaat gewoon zijn gang en zorgt ervoor dat mijn vloeren brandschoon zijn wanneer ik thuiskom. Het bespaart me niet alleen tijd, maar het zorgt er ook voor dat ik altijd kan genieten van een schoon huis.

Een aspect dat ik nog niet heb verzameld, maar wel erg geheim naar ben, is de mogelijkheid om te dweilen. De AEG robotstofzuiger kan namelijk ook worden uitgerust met een dweilfunctie, waardoor het niet alleen stof en haren opzuigt, maar ook direct de vloer kan reinigen. Dit lijkt me een geweldige functie, vooral omdat het betekent dat ik niet twee aparte apparaten hoef te gebruiken om mijn vloer schoon te maken. Ik kijk gelijktijdig uit om dit later uit te proberen en te zien hoe goed de robotstofzuiger kan dweilen.

Pluspunten

• zacht geluid
  • maakt goed schoon

Minpunten

• had meer magneetband verwacht

Henkie 26-07-2023

Top apparaat

Geschreven voor: AEG AR61UW1DB

Top apparaat. Wilde niet aan een robotstofzuiger, maar na een tijd toch besloten om het te proberen. Ben er elke dag nog heel blij mee. De machine maakt twee keer per dag een rondje door het huis, en het is daarna altijd weer helemaal schoon. Zou het aan iedereen aanraden.

Pluspunten

• Zuigt goed
  • Goede app
  • Mooi design

Minpunten

• Redelijk prijzig

Lauwtje1986 25-07-2023

Blij mee

Geschreven voor: AEG AR61UW1DB

In zijn algemeenheid zijn wij tevreden met onze aankoop van de AR61UW1DB robotstofzuiger.
De manier van navigeren is niet de modernste, maar ziet er wel systematisch uit en als je hem voor de lol gewoon eens een kwartiertje bekijkt zie je dat hij wel nagenoeg in alle hoekjes terecht komt.
Het feit dat hij zelf zijn weg zoekt is voor ons juist een voordeel gebleken, omdat je hem simpelweg op een andere verdieping kan zetten en gaan met die banaan. Eventueel een magneetstripje voor de trap en hij zoekt ook op die verdieping weer prima zijn weg. De bediening is verder gemakkelijk en intuïtief. De app is een leuke bijkomstigheid, o.a. om te zien waar hij precies geweest is. Het dweilresultaat is ook redelijk goed te noemen. Klein nadeel is dat je geen notificatie krijgt als het reservoir leeg is, maar ik wil zelf toch graag elke ronde vers water gebruiken.

• Schoonmaakresultaat
  • Flexibiliteit

Minpunten

• Prijs
  • Geen reservoir indicatie

Peter 19-07-2023

Heel tevreden

Geschreven voor: AEG AR61UW1DB

Voor een dagelijkse globale reiniging is deze stofzuiger ideaal. Ik laat hem 1 keer in de week naast stofzuigen ook dweilen (alleen met water) en dat werkt prima! Hij pakt niet alle kruimels mee, en er blijven altijd hoekjes waar hij niet bij komt, maar het grootste gedeelte van onze woonkamer (25m2) is weer netjes kruimel/stof vrij! Handig ook dat deze stofzuiger zelf onder tafels, stoelen en banken komt en ik niets hoef te verschuiven. Als ik zelf met de normale stofzuiger helemaal onder de bank wil komen moet ik alles verzetten, nu wordt dit sinds de aanschaf van deze stofzuiger gewoon dagelijks gedaan! Via de app kun je hem dagelijks op een vaste tijd (of op vaste dagen in de week) laten stofzuigen en/of dweilen, en je kunt hem ook op afstand aan en uit zetten. Hij moet wel vaak geleegd worden, want het reservoir is wel heel klein, maar dat kan ook niet veel anders met zo'n compact apparaat.

Pluspunten

• kan op afstand bediend worden
  • via de app op vaste tijden laten stofzuigen

Minpunten

• opvang bakje voor stof is vrij klein
  • waterreservoir is klein

DonTieneke 14-07-2023

Zeker een aanrader!

Geschreven voor: AEG AR61UW1DB

Ik zou deze stofzuiger zeker aanraden! Misschien wat aan de prijzige kant, maar vooral het stofzuigen doet hij goed. Enkele jaren terug heb ik ook een robotstofzuiger mogen testen, en dit is een wereld van verschil op dat gebied. Het dweilen is degelijk, ik ben het met een eerdere review op deze site eens: het wordt niet eens op het oog schoon: voor de plekken die je zelf ziet op de vloer dweilt hij niet goed genoeg, die zul je toch echt zelf weg moeten boenen. De app en het in gebruik nemen van de stofzuiger gaan heel eenvoudig, maar ik denk dat een iets uitgebreidere gebruiksaanwijzing toch handig was geweest. Zo is het niet helemaal duidelijk welke filter nou wanneer gebruikt moet worden. Ik vind de GPS van de stofzuiger (het in de app zien waar hij al is geweest) niet accuraat. al met al zeer tevreden met deze stofzuiger, vooral omdat hij de kruimels van de kids en de kattenharen heel goed opruimt!

Pluspunten

• Kattenharen weg
  • Kruimels weg
  • eenvoudig in gebruik
  • design

Minpunten

• dweilfunctie matig

Jeffme 04-07-2023

De ontdekkingsreiziger

Geschreven voor: AEG AR61UW1DB

Als fervent aanhanger van technologische vernieuwingen besloot ik de AR61UW1DB - Robotstofzuiger een kans te geven. Ik moet echter toegeven dat zijn GPS-functie me een beetje heeft verrast.

De AR61UW1DB heeft een eigenaardige neiging om de meest onverwachte paden te kiezen. Ik stelde me een gestroomlijnde stofzuiger voor die moeiteloos door mijn huis zou navigeren, maar in plaats daarvan kreeg ik een avontuurlijke reiziger die elke hoek van mijn kamers verkent alsof hij de ontdekkingsreiziger van de robotstofzuigers is.

De GPS van de AR61UW1DB lijkt een eigen persoonlijkheid te hebben. Soms besluit hij mijn woonkamer als een racecircuit te behandelen, terwijl hij op andere momenten in een onverklaarbare slakkenhuisbeweging. Het lijkt bijna alsof de stofzuiger zijn eigen wil heeft en geniet van het verrassen van zijn eigenaar.

Ondanks zijn grillige reisroute, moet ik wel zeggen dat de AR61UW1DB uiteindelijk zijn taak volbrengt. Hij komt langs elke kruimel en stofje en laat mijn vloeren netjes achter. Het duurt misschien iets langer dan ik had verwacht, maar ik heb geleerd geduldig te zijn met mijn onvoorspelbare reisgenoot.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Laat geen vuil of stofje achter

Minpunten

• Gps

K. de Rijk70 21-06-2023

AEG AR61UW1DB

Geschreven voor: AEG AR61UW1DB

AEG laat je niet in de steek. Is of was hun slogan. Nou misschien met deze stofzuiger toch wel een heel klein beetje. Machine is goed verpakt en de assemblage is kinderlijk eenvoudig. App installeren, borstels erop klikken, tankje vullen en you're good to go.
Accuduur meer dan voldoende voor ruime woonkamers. Ook op de zwaarste stand. Pakt dan het vuil goed op. Bye bye katteharen !!! Oriëntatie van de machine is d.m.v. bump and go. Doet me een beetje aan mijn eerste speelgoed brandweerwagen denken 😁. Geen GPS systeem wat de lokatie opslaat maar botsen, draaien en door. Op zich niets mis mee maar de machinel loopt hierdoor bij ons wel vast eens onder de eetkamerstoelen en/of pakt dan daardoor wel eens hetzelfde stukje nog 1x mee. Dweilen is een groot woord voor dergelijke machines en een ander verhaal. Reservoir vullen met water en hij trekt tijdens zijn tour de maison een nat spoor tijdens het vegen. Intensiteit net als de zuigkracht ook in te stellen via de app. Reservoir leeg wordt niet aangegeven in de app maar is met een redelijk grote woonkamer aan het einde van z'n ronde eigenlijk altijd het geval tenzij je op de lichtste stand "dweild" . De dweilfunctie is meer voor een schoon gevoel dan voor een schoon resultaat. Kortom:" Heb je geen of weinig tijd om te stofzuigen en ben je de katte of hondeharen, dwarrelende pluisjes en stof zat. Dan lekker de AEG aan het werk zetten 's nachts. Die kan dat prima handelen. Mmmm waarin schiet de machine dan tekort?
Met name in de prijs. De AEG is met zijn €399,- niet echt een goedkope aanschaf te noemen voor de opties die de machine heeft, is het een basic machine en er zijn andere merken die hetzelfde of meer zeggen te kunnen voor een lagere prijs maar of deze kwalitatief ook echt daadwerkelijk hetzelfde resultaat neerzetten daar kan ik je geen antwoord op geven. Voor deze prijs heb je een degelijk apparaat van een betrouwbaar merk en dat is ook wat waard.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Makkelijke installatie
  • Accuduur
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Dweilfunctie matig
  • Bump and go
  • Basic functies op de app
  • Basic machine voor die prijs

m********@h********** 15-06-2023

Niet van deze tijd

Geschreven voor: AEG AR61UW1DB

Dit apparaat is te duur voor de mogelijkheden van vandaag de dag. De stofbak en accu zijn dik in orde, het resultaat van stofzuigen en dweilen zijn voldoende, maar de wijze waarop het ding zich beweegt door de ruimte is niet van deze tijd. De stofzuiger maakt geen gebruik van GPS en houdt zijn positie bij door zn 'stappen' te tellen en tegen obstakels te botsen. De machine rijdt heen en weer en dat doet ie goed en netjes, maar dwars of in rondjes doet ie niet. Dat maakt dat ie zich soms vast rijdt onder een eettafel met stoelen. Het waterreservoir is beperkt en het apparaat geeft geen melding wanneer deze leeg is. Dweilen gaat prima, tot ongeveer 40 vierkante meter. Het apparaat heeft twee borstels aan de voorzijde en deze pakken zoveel mogelijk stof mee. Kijkend naar de prijs, zijn er mogelijk betere alternatieven.

Pluspunten

• Dweilen en stofzuigen
  • Accu

Minpunten

• Prijs
  • Route het huis