Neato Botvac Connected - Reviews

Laadtijd
2 uur
Stofopvang
stofreservoir

Beoordeling op basis van 8 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

M. de Jong 07-02-2016

Deze week de BotVac Connected ontvangen. Netjes verpakt artikel. Bij het uitpakken valt direct op dat het een stevig gebouwde robotstofzuiger is. Klaarmaken voor gebruik stelde net veel voor, de robotstofzuiger laadt door middel van het laadstation relatief snel op. Als je deze stofzuiger vergelijkt met andere robotstofzuigers, zijn er diverse grote voordelen;
+ Batterij gaat lang mee
+ Botst niet continu tegen objecten aan
+ Weet waar hij in de ruimte is en werkt deze systematisch af
+ Kan over hoogpolig tapijt stofzuigen
+ De app werkt super

Het enige nadeel;
- De elektriciteitskabel van het laadstation is relatief kort.

fr 05-02-2016

onze eerst robotstofzuiger, wij hadden een beetje schrik dat het de hondenharen niet te goeie zou meenemen. maar het doet zijn job. ook fijn instellen met de app, ideaal!

Irene 19-01-2016

We hadden al jaren zo'n ronde robotstofzuiger maar die is helaas overleden. Dus zijn we op zoek gegaan naar een vervanger. Want als je een robotstofzuiger gewend bent dan is een gewone stofzuiger behelpen.
We hebben gekozen voor een Neato Connected omdat die door de vormgeving wel in de hoeken komt. Omdat de stofzuigers toch wel geluid maken doet hij zijn werk als wij niet thuis zijn. Omdat we onregelmatig werken vergaten we nog wel eens de stofzuiger aan het werk te zetten dat is nu verleden tijd doordat we hem aan kunnen zetten met de app op onze mobiele telefoons. Omdat de bediening dus niet op het apparaat zelf gedaan hoeft te worden heeft hij nu met zijn oplader een plekje gekregen onder ons bed dus lekker uit het zicht.
De Neato gaat op een heel andere manier door de kamers waardoor hij zeker op de kamers met tapijt mooie rechte banen ' trekt' zoals bij een strak gemaaid grasveld. Ook heb ik hierdoor het idee dat hij beter zuigt en overal komt.

Gert Storteboom 29-09-2017

Doet zeer goed zijn werk.

Sinds een aantal dagen in bezit van dit magisch wonder. Wat een genot. We hebben 1 hond en 2 katten. Dit betekent dagelijks stofzuigen. Gekocht bij de mediamarkt.nl en een dag later werd hij al geleverd. Installeren is een fluitje van een cent. Hij beschikt al over de nieuwste software. Snoer van de oplader heeft voldoende lengte. In ons geval is deze misschien wel te lang. Onze stopcontacten zitten op 20 cm vanaf de vloer. Hij heeft nu een plekje gekregen onder de bank. Lekker uit zicht dus. Hier heb ik dus gelijk even een vraag over. Zodra de stofzuiger klaar is met stofzuigen gaat hij uiteraard terug naar zijn oplader. Echter, omdat hij bij ons onder de bank staat moet ik hem na het stofzuigen op manual mode zetten om hem er weer onder weg te krijgen, want ik moet hem nog legen. Maar dit betekent dus wel dat ik hem ook handmatig weer naar de oplader toe moet leiden. Is er iemand die hier een handige oplossing voor heeft? Het mooiste zou natuurlijk zijn als hij zelfstandig zijn oplader weer opzoekt. Voor de rest een top stofzuiger. Als je overweegt om er eentje te kopen, twijfel dan niet en ga voor deze. Hij is niet goedkoop, maar ik geef liever iets meer uit dan dat ik er eentje koop waar ik niet tevreden over ben.

Pluspunten

• Zeer geschikt voor huisdieren.
  • Doet gewoon echt wat hij moet doen.
  • Zeer makkelijk te bedienen met je smartphone.
  • Ook in turbostand vind ik het geluid meevallen.
  • Komt in de hoeken.

de Klerk 18-08-2017

Beter dan verwacht

Omdat 3 a 4 keer per week stofzuigen gewoon niet leuk is voor het gemak dit apparaat gekocht. Hij bevalt uitstekend. Het in elkaar zetten en aanmelden op het netwerk was een fluitje van een cent. De kamers een beetje opgeruimd voor we hem aan het werk zetten en het resultaat was precies wat we hoopten. Na 1 uur en 14 minuten had hij 79m2 gestofzuigd op Turbo mode en alles was netjes schoon. Niet een keer vastgelopen. Af en toe stopte hij (om de ruimte te scannen?) als hij de weg kwijt was, maar hij loste het netjes zelf op.
Kleine hoeken komt hij vanwege zijn formaat niet in, dus je zal ook af en toe zelf nog aan de gang moeten, maar we zijn er blij mee.
Via de app nu een schema aangemaakt voor 3 schoonmaakrondjes in de week.

Pluspunten

• Accuduur
  • Loopt niet snel vast
  • Via app te programmeren
  • via app te starten, ook als je niet thuis bent

Minpunten

• Niet goedkoop
  • Glimmend zwarte delen op de behuizing

RS 15-12-2016

Beter dan een gewone stofzuiger

Briljant apparaat! Zuigt veel beter dan we zelf ooit zouden kunnen ook op het hoogpolige wollen vloerkleed (Berber). Ik weet niet waar hij elke nacht zoveel stof en poezenhaar vandaan haalt!

We hebben een zwarte hoogglans piano die we voor de komst van de Neato dagelijks moesten afstoffen, sinds hij in huis is hoeft dat helemaal niet meer. Willen echt niet meer zonder.

Ook ongelofelijk hoe voorzichtig hij met je meubels en dunne lamppootjes omgaat en er precies omheen zuigt.

Wij moeten wel elke avond de stoelen op tafel zetten maar dat komt door de buispoten. Hier probeert hij overheen te rijden en loopt dan vast.

De app werkt prima, alleen jammer dat hij geen uitgestelde start heeft, alleen een (op zich eenvoudig in te stellen) week schema. Zo'n volledig automatisch schema werkt alleen als je nooit handelingen vooraf hoeft te doen, zoals het op tafel zetten van de stoelen.

Pluspunten

• Precies
  • Voorzichtig
  • Zuigt erg goed
  • Zuigt erg goed kattenharen, ook van wollen kleed

Minpunten

• Wel schema, geen uitgestelde start

Wim 10-12-2016

Laat geen hoekje ongepoetst

Deze robotstofzuiger stofzuigt grondiger en krachtiger dan een manuele stofzuiger. Super tevreden ervan!

Pluspunten

• Komt in ALLE hoekjes
  • Zuigkracht
  • Bedieningsgemak via bedieningsschermpje

Minpunten

• vrij veel lawaai
  • bediening met app werkt niet

Sorosh 26-02-2016
  • Product maand in bezit

Zeer uitgebreide robotstofzuiger. De Neato Botvac is een slimme stofzuiger die meerdere kamers aandoet en zelfs helemaal onder je (tweepersoons)bed komt. Heb wel gemerkt dat ie bij hoogpolige tapijt heel vaak vastloopt. Dan krijg je de melding dat zijn borstel vastzit. Dus hiervoor heb je dan nog wel je normale stofzuiger nodig.