Nikon AF-S NIKKOR 200–500mm f/5.6E ED VR

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nikon AF-S NIKKOR 200–500mm f/5.6E ED VR op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,1

Tanja 08-10-2020

Goede telelens voor natuurfotografie

Goede prijs/kwaliteit. Ik gebruik deze lens voor mijn hobby natuurfotografie. Direct uitgetest en zeer tevreden van de foto's die ik tot nu toe al heb genomen. Een echte aanrader !

Pluspunten

• prijs
  • bereik
  • zoom

Minpunten

• gewicht
  • niet spatwaterdicht

Michel 04-07-2019

Toplens voor een scherpe prijs

Ik heb een paar weken reviews zitten lezen welke lens ik straks nodig heb om als hobbyfotograaf wildlife te gaan fotograferen voor mijn D500. Er zijn een aantal alternatieven zoals de Sigma 100-400 (lichter maar AF nauwkeurigheid en tracking alsook VR zou minder goed zijn), de Tamron 150-600 G2 (minder scherp, even duur, even groot en zwaar) en de Sigma 150-600 Contemporary (scherper bij 150mm en minder scherp bij 600mm dan de Tamron).

Uiteindelijk 1,5 week geleden beslist om deze kwalitatieve Nikon lens te kiezen voor een mooie prijs, en nog geen moment spijt van gehad. Deze lens doet alles wat ik ervan verwacht had : haarscherpe beelden zelfs wijd open bij F5.6, nauwkeurige auto-focus, krachtig beeldstabilisatie, heerlijke bokeh,... De bouwkwaliteit van deze lens voelt ook heel degelijk aan. Hier zal ik jaren lang plezier van hebben.

Uiteraard wel een grote en zware lens (2,3kg) en ook een lange zoombeweging. Maar de pluspunten wegen toch wel door. Nikon mag nog meer zo'n excellente en betaalbare lenzen maken. Hun toestellen behoren tot de top, maar qua lensaanbod lopen ze soms wat achter op de concurrentie.

In 't kort : een echte aanrader voor wie een super-tele zoomlens zoekt voor een Nikon DSLR.

Pluspunten

• Scherpte tot in de hoeken
  • Beeldstabilisatie
  • Mooie boheh
  • Goeie bouwkwaliteit
  • Prijs

Minpunten

• grootte en gewicht
  • lange zoombeweging

Natasja 12-10-2018

haarscherp. top kwaliteit

ik ben zeer tevreden. mijn verwachtingen zijn meer dan voldaan.haarscherp en top kwaliteit!mooi formaat om nog mee uit de hand te fotograferen. goede autofocus. ligt goed in de hand. ik gebruik hem voor natuurfotografie. vogels vlinders en ook manueel is het mogelijk om te fotograferen

Pluspunten

• super scherp beeld. prachtige autofocus.
  • lichter dan andere telelenzen.
  • prima beeldstabilisator

Minpunten

• niks