Nikon AF-S NIKKOR 200–500mm f/5.6E ED VR

Lensvatting
Nikon F
Filtermaat
95 mm

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 9 reviews die zijn achtergelaten voor de Nikon AF-S NIKKOR 200–500mm f/5.6E ED VR op Kieskeurig.be.

t0n 18-12-2016

Indrukwekkende Zoom telelens

17 december 2016,

Na veel zoeken en vergelijkingen te hebben bekeken heb ik het besluit genomen om de Nikon AF-S NIKKOR 200–500mm f/5.6E ED VR aan te schaffen. Ik heb getwijfeld tussen deze en de Nikon AF-S NIKKOR 200–500mm f/5.6E ED VR. De 300mm lichter en heeft de een lager diafragma dan de zoom. Om de zelfde brandpunt te evenaren dien je een 1.4 TC er aan toe te voegen. Dit stapelen heeft ook weer nadelen zoals een tragere AF en ook een hoger diafragma.

De flexibiliteit om te kunnen zoomen van 200 naar 500 geeft een grootvoordeel. Ja kan zelfs als je de beschikking hebt over een FX kamera deze op DX (Crop) beeld formaat zetten, daarmee kan je het brandpunt met 1.5x vergroten en heb je een 750mm tot je beschikking, wel op een kleinere sensor.

Ik heb mijn lens gekocht bij Kamera expres in Den Haag daar heeft Patrick mij geholpen om een bewuste keuze te maken. Mijn twijfels en het doel heb ik aan hem voor gelegd en samen zijn we tot de conclusie gekomen dat zoom en brand punt van deze lens voor mij het meest geschikt is. Ik ben heel tevreden over de tijd en het advies wat ik mogen ontvangen van Patrick.

Op het internet zijn veel reviews te vinden over te kwaliteit van deze lens, ik kan me zelf daar bij aan sluiten met de worden. De lens doet wat ze belooft. Een stevig gebouwde en goed afgewerkte lens met een constant diafragma van 5.6. het is geen lens om een uur uit de vrije hand foto’s mee te maken, dan wordt die wat zwaar. Een monopod is dan aan te bevelen.

Pluspunten

• Constant diafragma
  • Lens gondel bij geleverd
  • Snelle AF
  • VR, dit scheelt enorm

Minpunten

• Zwaar
  • Grote filtermaat 95mm

Michel 04-07-2019

Toplens voor een scherpe prijs

Geschreven voor: Nikon AF-S NIKKOR 200–500mm f/5.6E ED VR

Ik heb een paar weken reviews zitten lezen welke lens ik straks nodig heb om als hobbyfotograaf wildlife te gaan fotograferen voor mijn D500. Er zijn een aantal alternatieven zoals de Sigma 100-400 (lichter maar AF nauwkeurigheid en tracking alsook VR zou minder goed zijn), de Tamron 150-600 G2 (minder scherp, even duur, even groot en zwaar) en de Sigma 150-600 Contemporary (scherper bij 150mm en minder scherp bij 600mm dan de Tamron).

Uiteindelijk 1,5 week geleden beslist om deze kwalitatieve Nikon lens te kiezen voor een mooie prijs, en nog geen moment spijt van gehad. Deze lens doet alles wat ik ervan verwacht had : haarscherpe beelden zelfs wijd open bij F5.6, nauwkeurige auto-focus, krachtig beeldstabilisatie, heerlijke bokeh,... De bouwkwaliteit van deze lens voelt ook heel degelijk aan. Hier zal ik jaren lang plezier van hebben.

Uiteraard wel een grote en zware lens (2,3kg) en ook een lange zoombeweging. Maar de pluspunten wegen toch wel door. Nikon mag nog meer zo'n excellente en betaalbare lenzen maken. Hun toestellen behoren tot de top, maar qua lensaanbod lopen ze soms wat achter op de concurrentie.

In 't kort : een echte aanrader voor wie een super-tele zoomlens zoekt voor een Nikon DSLR.

Pluspunten

• Scherpte tot in de hoeken
  • Beeldstabilisatie
  • Mooie boheh
  • Goeie bouwkwaliteit

Minpunten

• grootte en gewicht
  • lange zoombeweging

Peter Schoen 14-06-2019

Natuurfotografie.

Geschreven voor: Nikon AF-S NIKKOR 200–500mm f/5.6E ED VR

Prijs-kwaliteitverhouding is heel goed. Voor mijn hobby, natuurfotografie, uitermate geschikt,
Groot bereik.

mijnreview43 27-01-2019

Mooie zoomlens

Geschreven voor: Nikon AF-S NIKKOR 200–500mm f/5.6E ED VR

Ik zocht naar een zoom lens met een bereik van 500mm voor een betaalbare prijs. deze lens is geweldig in combinatie met mijn D750 en D850.

• Bereik
  • Zoom

Minpunten

• f5.6
  • consumenten kwaliteit

Hanny 22-01-2019

Sportfotografie

Geschreven voor: Nikon AF-S NIKKOR 200–500mm f/5.6E ED VR

Voor aanvulling op mijn 70-200 2.8 voor sportfoto's.
En ik wil me gaan verdiepen in natuurfotografie.

Pluspunten

• bereik
  • prijs

Minpunten

• gewicht
  • niet spatwaterdicht

L de Wit 21-01-2019

echt een geweldige lens

Geschreven voor: Nikon AF-S NIKKOR 200–500mm f/5.6E ED VR

We hadden een tamron 70-300. Wat een verschil met de Nikkor 200-500. Nu denken we, hadden we maar eerder gewisseld. Een hele grote pre is dat je constant diafragma 5.6 hebt. Ook de beeldstabilisatie werkt geweldig. echt scherp beeld.

Pluspunten

• constant diafragma 5.6
  • erg scherp beeld

Minpunten

• gewicht

Peter 29-12-2018

Groot bereik voor een prima prijs

Geschreven voor: Nikon AF-S NIKKOR 200–500mm f/5.6E ED VR

Deze superscherpe lens bij Kamera-express gekocht en zeer tevreden. Snelle autofocus, groot bereik en zeer gebruiksvriendelijk.

Pluspunten

• groot bereik
  • snelle autofocus

Minpunten

• niet spatwaterdicht
  • zonnekap zit soms wat los op de lens

Fabiola 08-12-2018

Zwaar, maar scherp

Geschreven voor: Nikon AF-S NIKKOR 200–500mm f/5.6E ED VR

Voelt heel degelijk aan, ziet er goed uit en maakt scherpe foto’s. Lekker veel zoombereik. Wel behoorlijk zwaar.

Pluspunten

• Degelijk
  • Doet wat ie moet doen

Minpunten

• Zwaar

Natasja 12-10-2018

haarscherp. top kwaliteit

Geschreven voor: Nikon AF-S NIKKOR 200–500mm f/5.6E ED VR

ik ben zeer tevreden. mijn verwachtingen zijn meer dan voldaan.haarscherp en top kwaliteit!mooi formaat om nog mee uit de hand te fotograferen. goede autofocus. ligt goed in de hand. ik gebruik hem voor natuurfotografie. vogels vlinders en ook manueel is het mogelijk om te fotograferen

Pluspunten

• super scherp beeld. prachtige autofocus.
  • lichter dan andere telelenzen.
  • prima beeldstabilisator

Minpunten

• niks