Nilfisk C120.6-6 PCAD X-TRA - Reviews

440 liter/uur
Lengte hogedrukslang
6 m

doornink 30-06-2014 Product paar weken in bezit

Nadat mijn huidige hogedruk reiniger van de "gele" concurrent aan het lekken was gegaan ben ik op zoek gegaan naar een opvolger. Deze heb ik uiteindelijk gevonden in deze Nilfisk C 120.6-6 PCAD X-TRA.

Redenen voor aanschaf waren de 120 bar werkdruk, de wateropbrengst van 440 liter per uur en de vele accessoires welke standaard bijgeleverd werden. Ook heeft deze Nilfisk een aluminium pomp welke slijtvaster is dan de polyamide (kunstof) pompen welke normaliter in deze prijsklasse geleverd worden. Tel daarbij de standaard 5 jaar garantie bij op, en een aankoop word al snel moeilijk te weerstaan.

Bij het in gebruik nemen van de Nilfisk moeten alleen de wielen erop geklikt te worden en de boven en onder beugel erop geplaatst te worden. Deze maak je vervolgens vast met 4 schroeven en het bijgeleverde imbus sleuteltje.
Hierna is het nog een kwestie van het aansluiten van de tuinslang en de spuitlans op het apparaat, stekker in het stopcontact steken, en men is klaar voor de grote schoonmaak. Redelijk recht toe recht aan, dus al met al zeer goed te doen dus.

In de praktijk levert de Nilfisk in combinatie met de regelbare Powerspeed nozzle genoeg kracht om verontreinigde oppervlakken van mijn terras en tuintafel goed schoon te krijgen. Ook de wateropbrengst is prima en het vuil vliegt werkelijk er van af. Echter zijn er toch soms plekken welke lastiger te behandelen zijn, dan is er gelukkig nog de Tornado-vario nozzle (vuilvrees) voor een extra krachtige reiniging, deze zorgt echt dat de meest vervuilde plekken schoon werden.

Dankzij het click&clean systeem zijn deze spuitmonden en accessoires snel en makkelijk te wisselen op het spuitpistool. Wat ook handig is, is het feit dat de spuitmonden, zeepdispenser, en de spuitlans zelf in het apparaat opgeborgen kunnen worden, ook is er een kunststof haak waar aan het elektriciteitssnoer en de hogedrukslang aan opgehangen kunnen worden. De grote plastic wielen zorgen ervoor dat het apparaat makkelijk te verplaatsen is.

Het elektriciteitssnoer is ongeveer 5 meter en de hogedrukslang zo'n 6 meter, het totale bereik van het apparaat is dus bij elkaar zo'n 11 meter, het gebruik van een haspel voor het snoer is dus aan te bevelen, indien je een groot oppervlak moet bestrijken.
Verder heb ik gemerkt dat er best wel snel een knik in de hogedrukslang komt, je kunt dus wat vraagtekens zetten bij de duurzaamheid van deze slang.

Fijne bijkomstigheid is het start stop systeem, waarbij het apparaat dus ook daadwerkelijk stopt en start op het moment dat de hendel van het spuitpistool word ingedrukt of losgelaten.

Met de bijgeleverde terrasreiniger heb ik mijn volledige terras in bijna de helft van de tijd kunnen doen met minder last van opspattend water. De terras reiniger is ook verticaal tegen de wanden te gebruiken.

De rioolreiniger heb ik gebruikt om mijn dakgoot en regenpijp grondig door te spoelen, deze werkt echt prima, binnen no-time was al het opgehoopte vuil eruit gespoten.

Al met al ben ik zeer tevreden met de aankoop van deze Nilfisk C 120.6-6 PCAD X-TRA en de bijgeleverde accessoires. En kan ik deze van harte aanbevelen voor de normale huis tuin en keuken klussen, hiervoor voldoet deze Nilfisk bij mij in ieder geval boven verwachting.
De professionele gebruiker zal ik toch een model uit de hogere serie aanraden, puur gelet op de duurzaamheid van de gebruikte aansluit materialen zoals de slangen en de spuitlans.

cyberj 26-06-2014 Product paar dagen in bezit

Ik heb de Nilfisk C120.6 een tweetal weken in mijn bezit en ben er redelijk tevreden over. Met de extra onderdelen heb je een complete set voor een schappelijke prijs.

De hogedrukreiniger is makkelijk te monteren en op te bergen.
Hoewel deze geen oprolsysteem heeft voor de hogedrukslang vind ik dat je deze toch goed kan opbergen. Hetzelfde voor de electriciteitskabel.

Ik heb de hogedrukreiniger ondertussen gebruikt om mijn houten terras met de patio cleaner proper te maken en dit ging naar behoren.

Daarna heb ik een stuk van de klinkers gedaan en ik verschoot eigenlijk hoe proper ik deze nog kon krijgen. De grote stukken heb ik met de patio cleaner gedaan, en de hardnekkige vlekken met de vuilfrees. Mijn vriendin staat al te springen tot ik de rest van de klinkers er mee doen.

Voor normaal gebruik is de lengte van de hogedrukslang lang genoeg. Het is soms ook handige dat je kracht van de powerspeed nozzle kan regelen.

Een minpuntje vind ik de handgreep van de lans. Deze had wat breder mogen zijn. De hogedrukreiniger van een ander merk bij mijn ouders thuis ligt beter in de hand.

En verder is er ook iets misgelopen bij het in gebruik nemen van de hogedrukreiniger. De kant van de tuinslang die er op aangesloten wordt heeft een aqua-stop koppeling. Wanneer ik de handgreep van de hogedrukreiniger losliet was de druk richting de tuinslang zo hoog dat de koppeling op het pomphuis losschoot. En deze was zelfs gebarsten. De Nilfisk koppeling vervangen door een andere en deze gaf hetzelfde resultaat. En ik had gecontroleerd dat deze er zeker goed op zat.
Daarna heb ik de koppeming met aqua-stop op de tuinslang vervangen door een gewone, en sinds toen heb ik geen problemen meer.
Ofwel was er iets mis met de aquastop koppeling, ofwel zou Nilfisk dit expliciet mogen melden dat je een gewone koppeling moet gebruiken.

Over de duurzaamheid kan ik nog niet oordelen aangezien ik de hogedrukreiniger nog niet zo lang heb.

Dreekske 25-06-2014 Product paar weken in bezit

Hi .
Voldoet aan mijn verwachtingen. ideaal om alles te reinigen in een hand omdraai.Zoals licht in transport, vlug even het terras afspoelen, fietsen, zoals M-bike enauto even grondig te reinigen met de champoo dosering, geen probleem. weinig lawaai,zelfs om geregeld de afvoer te onderhouden en reinigen , voorkomt verstopping.Dit alles omdat hij vrij compact is en makkelijk licht.Kortom fijn in gebruik, daardoor stimmuleerd het snelle gebruik.Wat duurzaam betreft, geen hoge score daar hij nog maar 2 weken in bezit heb.echt een aanrader voor alles rond huis en binnen te onderhouden. geslaagde aankoop.

vdPE 25-06-2014 Product paar dagen in bezit

Prima hogedrukreiniger. Handzaam, leuke accessoires en niet heel veel lawaai. Hij slaat alleen aan als je hem gebruikt. Hij doet zijn werk prima en niet al te duur. Als je een hogedrukreiniger zoekt voor niet al te veel geld voor "huis tuin en keuken gebruik" dan is dit een prima aankoop.

newcomer10 25-06-2014 Product paar weken in bezit

This is for people who doesn't understand dutch well.
The "Nilfisk C 120.6-6 PCAD X-TRA" is very handy and compact. The accessories are actually more handy than my expectations. The accessory for floor cleaning is very useful. The pressure is sufficient to get most of the stain off the tiles and wall, but I can imagine sometime more pressure would do an even better job. I'm not complaining, it's pretty good already. It easily removes the grass from the gap of the tiles and made winder cleaning a pleasure. All in all, it's a very good purchase. I can imagine hiring some one to do could cost much more than this item itself and it's actually fun to play with it (at least for me). The only issues so far is that the nozzle is difficult to take off after use. The small blue trigger is very difficult to press in order to take the nozzle off. I'm not sure it only applies to me. But I would suggest you always take it off after use. Otherwise it's getting more difficult to remove later.
I would highly recommend "Nilfisk C 120.6-6 PCAD X-TRA". The high pressure cleaner and its accessories are of very good value.

Yannic1 25-06-2014 Product maand in bezit

Positief :
- Handig en compact.
- Maakt weinig lawaai.
- Alle onderdelen zijn mooi afgewerkt.
- Goede handleiding.
- Kan de accessoires van mijn oude Alto hogedrukreiniger ook gebruiken (zelfde koppeling).

Negatief :
- Voorlopig nog geen.

parkiet1 25-06-2014 Product paar dagen in bezit

handig verplaatsbaar , gemakkelijk in gebruik , prima hulpstukken .gewoon een handig apparaat .Sterk genoeg voor het afspuiten van klinkers ,tuinmeubelen enz

PEETERS.WYN 24-06-2014 Product paar weken in bezit

Werkt goed, maar wel wat waterverlies aan de aansluiting van de waterslang met de Nilfisk!
Voor de rest heel tevreden en het gaat nog beter gaan bij meer gebruik!

dasau 24-06-2014 Product paar weken in bezit

Compleet en toch super compact! Uitgebreid toebehorenset aanwezig. Lange garantieperiode. Vermoedelijk een goede aankoop!

DeJohnny 24-06-2014 Product paar dagen in bezit

Klein compact toestelletje met voldoende kracht om de klusjes rond het huis te kunnen klaarspelen. Je kan echter niet verwachten dat het toestel even krachtig is dan een groter en sterker toestel.

Heb het toestel gebruikt om het volledige bankirai terras te reinigen wat door de vorige eigenaar nooit is gedaan geweest. Na 2 uur met plezier reinigen is het terrashout terug rood ipv zwart met mos op.

Verder dient het wel gezegd te zijn dat na langdurig gebruik het handvat en de trekker nogal hard zijn en er geregeld eens van hand gewisseld moet worden!

Toch niets dan lof voor dit blauw speelgoedje, heb vroeger meerdere keren het gele geval van mijn schoonouders gebruikt voor auto en dergerlijke, maar moet toch zeggen dat dit een verademing is om te werken! Spuitmonden wisselen snel, vuilfrees doet goed zijn werk en autoborstel is ook reeds goedgekeurd zeker icm de reinigingsfles.

Hopelijk heb ik hier nog heeeeel lang plezier van!

Lex Hartgring 24-06-2014 Product paar weken in bezit

De eerste testklus zit erop. Staand op de ladder de zijkant van de dakkapel schoongespoten. Had ik met mijn oude Nilfisk Alto niet moeten proberen. Dat grote/zware apparaat staat al enige tijd bij mijn zoon - die er maar geen afscheid van kon nemen.
De iBood aanbieding betrof dan wel een veel lichtere uitvoering, maar gezien de specs (tot 120 mBar) leek dat geen bezwaar. En dat is het ook zeker niet. Ik zette 'm met behulp van een Ikea imbussleutel binnen vijf minuten in elkaar en even later kon ik testen op de grindtegels van de oprit: minstens zo goed of misschien beter dan de oude. Wat me nog het meest opviel was het geluid. Zó beschaafd en rustig; je staat niet meteen de buren te irriteren. De extra borstel was overigens ideaal voor reinigen van het kunststof (kwetsbare) afdak; prachtig ding dus.

Geanlisa 24-06-2014 Product paar dagen in bezit

Het gemak voor het eerste gebruik was zo geweldig dat ik die dag niet kon stoppen met uit proberen eerst het terras dan de auto en daarna de poort en het rolluik

mijke_vanhelden 24-06-2014 Product paar dagen in bezit

Super apparaat. Eerst even getwijfeld tussen nilfisk en Karcher. Maar zijn erg blij met de nilfisk. Erg handige tools die erbij zitten! De tool voor het riool schoon te maken > Ideaal.
Handig opbergen. Het apparaat is niet te groot. Wielen maken het helemaal fijn. Duurzaamheid kan ik weinig over zeggen, hebben hem pas enkele dagen,, maar wel al veel functies geprobeerd..

rikky1965 24-06-2014 Product paar weken in bezit

zeer gedetailleerde handleiding om de hoge druk reiniger in dienst te stellen, vele mogelijk heden van auto wassen, de velgen hebben er lang niet zo nieuw uit gezien, de oprit met terras reiniger is verbluffend alles terug proper en het mos is verdwenen, met de roterende lans is zelfs mijn witte gevel steen en brievenbus weer als nieuw, alles zeer handig in gebruik en klikt in elkaar in een oog wenk, de motor schakelt uit wanneer je stopt met reinigen daardoor is een langere levens duur verzekerd. na gebruik is er opberg plaats voorzien op het toestel, ik ben meer dan tevreden.

Motak 24-06-2014 Product paar dagen in bezit

Het is een hogedrukreiniger persoonlijk beter dan karcher en veel bar voor ao'n kleine hoge drukreiniger is snel en makelijk te verbergen, heel handig om op te starten,
Heb gans het terras gewassen en ziet er als nieuw uit dankzij de borstel voor de stoelen en de tafel!!
Voor mij is dit apparaat gewoon weg de MAX !!! GOODBY karcher :-)
Welcome Nilfisk :-)

Gert Demeulemeester 24-06-2014 Product paar dagen in bezit

Degelijke hogedrukreiniger met voldoende bijgeleverde accessoires. Uitgetest op wagen en levert gewenst resultaat. Ok, het kan beter, maar daar betaal je voor. Voor deze prijs krijg je waar voor je geld. Prijs/Kwaliteit zeer gunstig.
aanrader voor huis/tuin/keuken gebruik. Voor concreter doeleinden moet je meer budget voorzien dat geschikt is voor druk, debiet en duurzaamheid.

demoulin 24-06-2014 Product paar dagen in bezit

Zeer fijne en complete hogedrukreiniger. Door de de patio borstel zien de tuintegels er weer als nieuw uit. Met twee andere opzetstukken heb ik de hardhouten tafel en stoelen ontdaan van vuil en groen. Het geluid wat het apparaat maakt is acceptabel. Snoer en waterkabel zijn goed qua lengte. De 120 bar druk is tot nu toe voldoende gebleken. Al met al een set die ik kan aanbevelen.

Paul666 21-06-2014 Product paar dagen in bezit

Hogedrukreiniger gekocht voor de terrasreiniger. Resultaat is super. Terras mooi schoon zonder rondspattend vuil. Dit blijft mooi onder de terrasreiniger. Daarna terras in minder harder straal schoongespoten.

Hogedrukreiniger is mooi compact en makkelijk op te bergen. Zeer tevreden over het apparaat.
Apparaat via ibood gekocht.

bbartje 09-04-2014 Product paar weken in bezit

Sinds enkele weken in bezit.
Zocht een simpele goedkope hogedrukspuit voor de auto's, fiets en tuinmeubels af te spuiten.
Hierbij voldoet de hogedrukspuit aan alle verwachtingen, het is een goedkope machine dus de lat lag niet zo hoog.
Schuimpistool schuimt niet echt hard (zoals je in video's op internet ziet) maar wellicht moet ik andere autoshampoo gebruiken voor een beter resultaat.
Patiocleaner heb ik nog niet gebruikt, die zal ik een dezer dagen ook eens proberen.
De rioolontstopper gelukkig ook nog niet nodig gehad, maar altijd handig om die zelf in huis te hebben.
Een haspeltje voor het stroomsnoer en de hogedrukslang zou heel welkom zijn, maar de modellen die dit hebben zijn fors duurder en daar had ik het geld niet voor over.

Duurzaamheid is lastig te beoordelen nu na een paar weken, maar aangezien er 5 jaar garantie op zit gaat hij zeker 5 jaar mee. :o)

jurriaanmaassen 08-04-2014 Product paar weken in bezit

mooie compacte hoge drukreiniger.maakt weinig geluid en doet wat er beloofd wordt.de terrasreiniger werkt goed echter de borstel zit geklemt tussen kunstof palletjes en die zijn breekbaar. (bij mij dus al afgebroken helaas)