Nilfisk C120.6-6 PCAD X-TRA

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 54 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nilfisk C120.6-6 PCAD X-TRA op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

cyberj 26-06-2014
Geschreven voor: Nilfisk C120.6-6 PCAD X-TRA

Ik heb de Nilfisk C120.6 een tweetal weken in mijn bezit en ben er redelijk tevreden over. Met de extra onderdelen heb je een complete set voor een schappelijke prijs.

De hogedrukreiniger is makkelijk te monteren en op te bergen.
Hoewel deze geen oprolsysteem heeft voor de hogedrukslang vind ik dat je deze toch goed kan opbergen. Hetzelfde voor de electriciteitskabel.

Ik heb de hogedrukreiniger ondertussen gebruikt om mijn houten terras met de patio cleaner proper te maken en dit ging naar behoren.

Daarna heb ik een stuk van de klinkers gedaan en ik verschoot eigenlijk hoe proper ik deze nog kon krijgen. De grote stukken heb ik met de patio cleaner gedaan, en de hardnekkige vlekken met de vuilfrees. Mijn vriendin staat al te springen tot ik de rest van de klinkers er mee doen.

Voor normaal gebruik is de lengte van de hogedrukslang lang genoeg. Het is soms ook handige dat je kracht van de powerspeed nozzle kan regelen.

Een minpuntje vind ik de handgreep van de lans. Deze had wat breder mogen zijn. De hogedrukreiniger van een ander merk bij mijn ouders thuis ligt beter in de hand.

En verder is er ook iets misgelopen bij het in gebruik nemen van de hogedrukreiniger. De kant van de tuinslang die er op aangesloten wordt heeft een aqua-stop koppeling. Wanneer ik de handgreep van de hogedrukreiniger losliet was de druk richting de tuinslang zo hoog dat de koppeling op het pomphuis losschoot. En deze was zelfs gebarsten. De Nilfisk koppeling vervangen door een andere en deze gaf hetzelfde resultaat. En ik had gecontroleerd dat deze er zeker goed op zat.
Daarna heb ik de koppeming met aqua-stop op de tuinslang vervangen door een gewone, en sinds toen heb ik geen problemen meer.
Ofwel was er iets mis met de aquastop koppeling, ofwel zou Nilfisk dit expliciet mogen melden dat je een gewone koppeling moet gebruiken.

Over de duurzaamheid kan ik nog niet oordelen aangezien ik de hogedrukreiniger nog niet zo lang heb.

Dreekske 25-06-2014

Hi .
Voldoet aan mijn verwachtingen. ideaal om alles te reinigen in een hand omdraai.Zoals licht in transport, vlug even het terras afspoelen, fietsen, zoals M-bike enauto even grondig te reinigen met de champoo dosering, geen probleem. weinig lawaai,zelfs om geregeld de afvoer te onderhouden en reinigen , voorkomt verstopping.Dit alles omdat hij vrij compact is en makkelijk licht.Kortom fijn in gebruik, daardoor stimmuleerd het snelle gebruik.Wat duurzaam betreft, geen hoge score daar hij nog maar 2 weken in bezit heb.echt een aanrader voor alles rond huis en binnen te onderhouden. geslaagde aankoop.

Yannic1 25-06-2014

Positief :
- Handig en compact.
- Maakt weinig lawaai.
- Alle onderdelen zijn mooi afgewerkt.
- Goede handleiding.
- Kan de accessoires van mijn oude Alto hogedrukreiniger ook gebruiken (zelfde koppeling).

Negatief :
- Voorlopig nog geen.

parkiet1 25-06-2014
Geschreven voor: Nilfisk C120.6-6 PCAD X-TRA

handig verplaatsbaar , gemakkelijk in gebruik , prima hulpstukken .gewoon een handig apparaat .Sterk genoeg voor het afspuiten van klinkers ,tuinmeubelen enz

PEETERS.WYN 24-06-2014
Geschreven voor: Nilfisk C120.6-6 PCAD X-TRA

Werkt goed, maar wel wat waterverlies aan de aansluiting van de waterslang met de Nilfisk!
Voor de rest heel tevreden en het gaat nog beter gaan bij meer gebruik!

dasau 24-06-2014
Geschreven voor: Nilfisk C120.6-6 PCAD X-TRA

Compleet en toch super compact! Uitgebreid toebehorenset aanwezig. Lange garantieperiode. Vermoedelijk een goede aankoop!

DeJohnny 24-06-2014
Geschreven voor: Nilfisk C120.6-6 PCAD X-TRA

Klein compact toestelletje met voldoende kracht om de klusjes rond het huis te kunnen klaarspelen. Je kan echter niet verwachten dat het toestel even krachtig is dan een groter en sterker toestel.

Heb het toestel gebruikt om het volledige bankirai terras te reinigen wat door de vorige eigenaar nooit is gedaan geweest. Na 2 uur met plezier reinigen is het terrashout terug rood ipv zwart met mos op.

Verder dient het wel gezegd te zijn dat na langdurig gebruik het handvat en de trekker nogal hard zijn en er geregeld eens van hand gewisseld moet worden!

Toch niets dan lof voor dit blauw speelgoedje, heb vroeger meerdere keren het gele geval van mijn schoonouders gebruikt voor auto en dergerlijke, maar moet toch zeggen dat dit een verademing is om te werken! Spuitmonden wisselen snel, vuilfrees doet goed zijn werk en autoborstel is ook reeds goedgekeurd zeker icm de reinigingsfles.

Hopelijk heb ik hier nog heeeeel lang plezier van!

Geanlisa 24-06-2014
Geschreven voor: Nilfisk C120.6-6 PCAD X-TRA

Het gemak voor het eerste gebruik was zo geweldig dat ik die dag niet kon stoppen met uit proberen eerst het terras dan de auto en daarna de poort en het rolluik

rikky1965 24-06-2014
Geschreven voor: Nilfisk C120.6-6 PCAD X-TRA

zeer gedetailleerde handleiding om de hoge druk reiniger in dienst te stellen, vele mogelijk heden van auto wassen, de velgen hebben er lang niet zo nieuw uit gezien, de oprit met terras reiniger is verbluffend alles terug proper en het mos is verdwenen, met de roterende lans is zelfs mijn witte gevel steen en brievenbus weer als nieuw, alles zeer handig in gebruik en klikt in elkaar in een oog wenk, de motor schakelt uit wanneer je stopt met reinigen daardoor is een langere levens duur verzekerd. na gebruik is er opberg plaats voorzien op het toestel, ik ben meer dan tevreden.

Motak 24-06-2014
Geschreven voor: Nilfisk C120.6-6 PCAD X-TRA

Het is een hogedrukreiniger persoonlijk beter dan karcher en veel bar voor ao'n kleine hoge drukreiniger is snel en makelijk te verbergen, heel handig om op te starten,
Heb gans het terras gewassen en ziet er als nieuw uit dankzij de borstel voor de stoelen en de tafel!!
Voor mij is dit apparaat gewoon weg de MAX !!! GOODBY karcher :-)
Welcome Nilfisk :-)

Gert Demeulemeester 24-06-2014
Geschreven voor: Nilfisk C120.6-6 PCAD X-TRA

Degelijke hogedrukreiniger met voldoende bijgeleverde accessoires. Uitgetest op wagen en levert gewenst resultaat. Ok, het kan beter, maar daar betaal je voor. Voor deze prijs krijg je waar voor je geld. Prijs/Kwaliteit zeer gunstig.
aanrader voor huis/tuin/keuken gebruik. Voor concreter doeleinden moet je meer budget voorzien dat geschikt is voor druk, debiet en duurzaamheid.

Mot Van Otte 04-04-2014
Geschreven voor: Nilfisk C120.6-6 PCAD X-TRA

Over het algemeen prima toestel; zeker in de "instapklasse". Eenvoudig te monteren; duidelijke handleiding; makkelijke ingebruikname. Voldoende krachtig voor de meeste gewone huis- en thuisklussen. Eenvoudige montage van alle hulpstukken; spuitdruk makkelijk regelbaar via de spuitmond. Toestel maakt niet te veel herrie; zeer comfortabel in vergelijking met toestellen met "gele" kleur. Minpuntje: de terrasreiniger werkt minder handig; is moeilijk "stil te houden" op het te behandelen oppervlak, maar doet de reinigingswerking daarentegen wel goed. Misschien vergt dit wat handigheid. De rioolreiniger heb ik nog niet gebruikt. Conclusie: voor de beste prijs die ik toen vond (iBood) heb ik zonder twijfel het beste toestel in deze klasse gekocht ! Hopelijk blijkt het ook duurzaam te zijn, maar daar heb ik alle vertouwen in, vermits Nilfisk het aan durft om 5 jaar waarborg te geven ! Dat is pas een akte van vertrouwen !!! Prima spul !

eggie.j 04-04-2014
Geschreven voor: Nilfisk C120.6-6 PCAD X-TRA

De hogedrukreiniger doet alles wat je kan verwachten van een toestel uit deze categorie. De bijgeleverde accessoires zijn compleet maar zelfs een beetje overkill. Je gebruikt toch meestal de standaard accessoires. Enkel de aansluiting op voor de watertoevoer was na 1 keer gebruiken stuk, het was van nogal slechte makelij. Het voordeel was wel dat ik het direct kon vervangen met een andere standaardaansluiting en het euvel onmiddellijk was opgelost. Hier en daar las ik klachten over de kracht van de Nilfisk maar deze vind ik ongegrond. wanneer je meer kracht wil zal je moeten uitkijken naar een duurder professioneel model.

groene vingers van Guy 04-04-2014
Geschreven voor: Nilfisk C120.6-6 PCAD X-TRA

Uiterst tevreden over het toestel !
gemakkelijk te installeren, compact, gemakkelijk in opbergen !
Leuke accecoires, mijn vloertegels zijn weer als nieuw !
hij is ook niet te krachtig bedoel ik mee hij vernield niets,
heb vroeger een krachtigere gehad en dan moet je toch oppassen want je maakt meer stuk dan je reinigt of opfrist !
Samenvatting : voor mijn toepassingen het perfecte toestel !

Woumen 03-04-2014
Geschreven voor: Nilfisk C120.6-6 PCAD X-TRA

Na en enkele weken in mijn bezit hieronder mijn bevindingen:
Positief:
- Alle mogelijke accessoires zotten erbij
- Voldoende krachtig
- Gebruiksvriendelijk en compact
Negatief:
- Waterslang tekort
- Was borstel nogal 'cheap' en moet normaal draaien maar doet dit niet
Conclusie:
Prijs kwaliteit een topper beter dan een Kärcher uit dezelfde prijsklasse. Een aanrader

BeVerM 02-04-2014
Geschreven voor: Nilfisk C120.6-6 PCAD X-TRA

We hebben onlangs een huis met grote tuin en terras gekocht. Om dit terras en alle aanhorigheden van het huis goed te kunnen onderhouden, was ik op zoek naar een hogedrukreiniger. Ik zag deze Nilfisk C120.6 al enkele keren in lokale ketens, toen ik hem ineens met een serieus pak korting zag passeren op iBood. Ik twijfelde geen seconde en bestelde deze zeer volledige set (inclusief terrascleaner, autoborstel, rioolreiniger, ...) onmiddellijk. Enkele dagen later stond hij al voor mijn deur, maar we waren nog niet verhuisd!

Ik gebruikte hem dan in tussentijd maar om het terras van ons appartement proper te maken. Deze klinkers waren in geen jaren gekuist en waren heel vuil. Gewoon afspuiten met de vuilfrees zou niet gaan, aangezien ik dan alles en iedereen vuil en nat zou maken. De Patiocleaner is echter helemaal geschikt voor dit klusje. Met een minimum aan spatten en rondvliegend vuil was het terras weer helemaal proper een half uurtje later.

Daarna kuiste ik ook een groter terras met deze Nilfisk C120.6, wat hij natuurlijk ook zonder problemen aan kon. Ook de auto's staan er weer proper bij, zonder krassen te maken!

De hogedrukreiniger is zeer handelbaar door zijn lage gewicht, en heel praktisch doordat alle standaard-accessoires kunnen bevestigd worden op het toestel zelf. Het uitpakken, installeren en de ingebruikname waren ook zeer simpel en had niet veel uitleg nodig. Toch is alle informatie erbij geleverd, digitaal en op papier.

Kortom, dit all-round-toestel is geschikt voor de meeste huishoudelijke taken en doet dat werk ook nog eens zeer goed. Een echte aanrader!

kurtvcl 02-04-2014
Geschreven voor: Nilfisk C120.6-6 PCAD X-TRA

Ik heb deze Nilfisk met uitgebreide set accessoires voordelig aangeschaft via ibood, ter vervanging van een oude Kärcher.
Al meteen bij het uitpakken viel me op dat de Nilfisk een stuk minder weegt, maar er ook op voorzien is om makkelijk verplaatst te worden. Met de Ikea-achtige montage instructies was het even goed kijken hoe de wielen precies moeten gemonteerd worden, maar uiteindelijk kan je weinig verkeerds doen, dus dat ging prima. Ook voor de accessoires was het een beetje zoeken wat bij wat hoorde, en omdat ik direct de patiocleaner wou gebruiken, wou ik die ook snel aansluiten. Dat lukte ook, maar niet dankzij de papieren handleiding.
Het koppelen van alle slangetjes en kabels verloopt vlot, en dus kan je snel aan de slag. Wat me meteen opviel was het al bij al beperkte lawaai dat deze blauwe machine produceert, een pak minder dan mijn oude gele machine. Ook alle koppelingen waren lekvrij. Mooi.
Dankzij het grote handvat en wielen kan je de Nilfisk heel makkelijk verplaatsen.
Daar waar je typisch een natte broek overhoudt aan werken met een hogedrukreiniger, kan je met de patioreiniger vlotjes en zonder al te veel spatten je terras een goeie kuisbeurt geven. Een super-accessoire is dat. Ook het resultaat was prima. Wel ben ik nog even met het klassieke pistool over het terras gegaan om het losgekomen vuil echt weg te spoelen. De straal is krachtig genoeg voor normaal gebruik, maar lijkt me nu ook weer geen krachtpatser.
De andere accessoires nog niet getest, maar op dit moment zeer tevreden van deze machine, zeker voor die prijs.

martinerene 31-03-2014
Geschreven voor: Nilfisk C120.6-6 PCAD X-TRA

FANTASTISCH DING !!! , de helft van mijn huis is al gereinigd en zonder veel vuil !!!!de terrasreiniger doet wat je er van verwacht en de regelbare vuilfrees is ook een cadeau voor niet alles onder het vuil te zitten !!

voodoo666 31-03-2014
Geschreven voor: Nilfisk C120.6-6 PCAD X-TRA

het is een compacte en lichte hogedrukreiniger met verrassend veel kracht. voor gewoon huis en tuin gebruik is hij voor mij ideaal. ook de bijgeleverde terrasreiniger heeft een heel goed resultaat.voor mij was dit een zeer geslaagde aankoop.

Kappa2500 31-03-2014
Geschreven voor: Nilfisk C120.6-6 PCAD X-TRA

Ik heb deze onlangs gekocht op ibood maar nog niet ontvangen , maar ik wil wel hier posten waarom ik deze gekocht heb.
Mijn schoonouders zijn in het bezit van een nilfisk hogedrukreiniger en die heb ik onlangs gebruikt voor de zij gevel van mijn huis proper te maken omdat deze opnieuw behandeld moest worden . Ik heb enkel de powerspeed gebruikt en ik had een fijne ervaring met dit toestel en daarom moest ik deze ook hebben . De rioolskang heb ik mijn schoongrootouders al gebruikt en dit werkte heel goed!!
Ik heb deze al verschillende keren op ibood zien voorbij gaan maar ik wilde eigenlijk voor een karcher gaan , maar door het toestel te gebruiken ben ik meteen van gedachten veranderd .
Wil je een goede hogedrukreiniger ? , met een goede prijs/kwaliteit ... Dan moet je voor nilfisk gaan!

dennislaes 31-03-2014
Geschreven voor: Nilfisk C120.6-6 PCAD X-TRA

De Nilfisk C 120.6-6 PCAD X-TRA wordt geleverd in 2 dozen: de eerste doos bevat de hogedrukreiniger zelf, pistoolgreep met Easy Connect systeem, 6m hogedrukslang, Tornado-vario nozzle en Powerspeed Nozzle en reinigingsmiddelenfles. De tweede doos bevat de extra accesoires (patio-reiniger, roterende wasborstel, en rioolslang van 8 meter)

De hogedrukreiniger moet nog gedeeltelijk gemonteerd worden. De wielen, wielkappen, en handvat worden los meegeleverd, alsook een zakje vijzen. Het handvat en wielkappen moeten doormiddel van deze vijzen
vastgezet worden, wat overigens vlot gaan. De wielen klikken als het ware op hun plaats, waarna het blauwe plaatje in het center moet geklikt worden zodat de wielen niet meer kunnen losschieten.

1 wiel draait erg vlotjes, het andere wiel gaat wat stroef. Op zich geen probleem, als de hogedrukreiniger op z'n wielen staat draait alles soepel genoeg.

Wat onmiddelijk opvalt is hoe compact en licht dit model is. De wielen zijn leuk om tijdens gebruik het toestel te verplaatsen, maar het toestel is licht genoeg om op comfortabele wijze van en naar het tuinhuis te dragen. Een pluspunt!

Aansluiten van het toestel gaat vlot, en binnen enkele minuten ben ik dan ook aan het werk. Na het aanschakelen van het toestel doet de motor aanvankelijk een beetje raar (aan en afslaan, wat onregelmatig geluid) maar ik vermoed dat dit komt door de lucht die nog in de compressor aanwezig is.

Verder draait de motor alles tijdens het spuiten, en slaat bijna onmiddelijk weer af zodra de pistoolgreep losgelaten wordt. Ondanks wat ik eerder op internet het gelezen, dat de motor nogal wat lawaai zou maken, was ik toch verrast dat deze vrij stil was.

De Tornado-varia en powerspeed nozzle werken verder gewoon zoals bij elke hogedrukreiniger. Wat ik persoonlijk wel een nadeel vind aan dit model, is dat de druk of waterdebiet niet te regelen zijn.

Enkel op Tornado-nozzle zit een regeling, maar daar ben je natuurlijk niets mee als je 1 van de andere opzetstukken gebruikt...

De bus voor schoonmaakmiddelen wordt op de lans gemonteerd (en dus niet via een zuig-slangetje naast het toestel gezet). Het grote voordeel hiervan is natuurlijk dat er geen product doorheen de hogedruk of slangen loopt, nadeel is dat er extra gewicht aan de tip van de lans hangt te bengelen. Maar het levert een geweldig schuimbad op, en dat is toch het voornaamste.

De patiocleaner heb ik even getest op onze oprit (klinkers) Het resultaat is gewoonweg goed. Ondank dat onze oprit pas 2 jaar geleden is aangelegd, zie je direct het verschil, met de patiocleaner zijn de klinkers onmiddelijk een pak frisser van kleur. Het grote nadeel is natuurlijk dat je gelijk een boel zand tussen de voegen uitspuit, maar dat is onvermijdelijk en doet verder geen afbreuk aan de werking van het product. Gewoon na de werken een nieuwe zakje zand inborstelen....
Wel had de lans iets langer (of regelbaar!) mogen zijn, want deze is voor mij net iets te kort, waardoor ik licht voorover gebogen sta.

Over de roterende wasborstel had ik een gemengd gevoel. Voor aanvang had ik namelijk wel schrik dat deze krassen op de autolak zou maken. Ik heb de auto ermee gewassen, en moet zeggen dat ik geen krassen heb gezien. Maar ik blijf het een beetje een vreemd gevoel vinden om met een roterende borstel, met toch vrij stijve haren, een auto te wassen. Ik vermoed dat ik deze in de praktijk niet vaak ga gebruiken, maar dat zal misschien eerder aan mijn "gevoel" liggen dan aan de borstel.

Tot slot was er nog de rioolslang. De riool in onze straat ligt namelijk vrij hoog tov de huizen zelf, waardoor er weinig afwatering in de leidingen mogelijk is. Als gevolg durven deze nogal snel verstoppen, met alle gevolgen van dien. Vandaar ook mijn keuze voor een hogedrukreiniger met rioolslang. Deze wil ik halfjaarlijks door de afvoer naar de riool jagen, om verstoppingen preventief te voorkomen. Uit de kop van de rioolslang komt een waterstraal die 360° rondom spuit, maar tevens licht achterwaarts gericht is. Hierdoor trek de kop van de slang zichzelf als het ware voort. Het reinigen van de afvoer ging dus erg vlot, omdat de slang zichzelf in de buis trekt. Ik heb weliswaas geen camera om de leiding te inspecteren, dus ik kan het resultaat niet controleren, maar qua gebruiksgemak zit het zeker wel goed.

Tot slot, geeft het toestel mij een goed gevoel. Het voelt degelijk aan, en er zijn genoeg accessoires om elk werkje aan te kunnen. Dat de waterdruk niet regelbaar is (behalve op de Tornado-nozzle) is jammer, maar niet onoverkomelijk. Mischien is 120 bar voor sommige klusjes ook net niet voldoende, maar dan had ik maar voor een zwaarder model moeten kiezen, dus doet verder geen afbreuk aan dit model. Ik ben tevreden met mijn aankoop.

Voordelen:
- Zeer complete set
- Compact en lichtgewicht
- Relatief stille motor
- Voelt degelijk aan
- Easy connect systeem zorgt voor snelle en eenvoudige wissel van accesoires

Nadelen:
- Lengte van de patiocleaner voor mij iets te kort
- Werkdruk niet regelbaar (muv Tornado-nozzle)

s.stefano 31-03-2014

Resultaat:

- Terrasreiniger laat duidelijke sporen van het reinigen na als je niet meermaals over dezelfde plek gaat. Dit komt doordat de sproeiers in de terrasreiniger in een elipsvormig patroon bewegen. De andere accessoires werken perfect zoals het hoort kwa resultaat.

Mogelijkheden:

- Tal van opties voor elk oppervlak die telkens een meer dan behoorlijk resultaat opleveren.

Gebruiksgemak:

- Sommige accessoires zijn wat moeilijker vast te zetten tov duurdere modellen, ook het monteren van het toestel vraagt wat tijd. Minpunt is dat er geen papieren handleiding bij zit, enkel een CD-Rom die in mijn geval gewoon weigerde dienst te doen. Pluspunt is het formaat van het toestel dat aan de kleine kant is.

Duurzaamheid:

- Accessoires voelen iets minder stevig aan, wat logisch is in deze prijsklasse. Bij normaal gebruik zal dit toestel wel lange tijd dienst kunnen doen.

Aapkeschaapke 31-03-2014
Geschreven voor: Nilfisk C120.6-6 PCAD X-TRA

Wij hebben dit product aangekocht om het terras voor te bereiden op de zomer die eraan komt. Hij doet het super! We hebben hem ondertussen ook al enkele malen gebruikt om de auto mee te reinigen en ook dit doet hij zonder morren!
Prima product!

Gert79 31-03-2014
Geschreven voor: Nilfisk C120.6-6 PCAD X-TRA

De Nilfisk C 120.6-6 PCAD X-TRA is mij zeer goed bevallen.
De aansluitpunten zijn van aluminium bij andere merken meestal van plastic.
De stuwkracht is zeer sterk, heb er mijn klinkers volledig mee kunnen proper spuiten, ook de terrasreiniger is een handig hulpmiddel.
Het toestel is ook niet zo groot zodat het gemakkelijk op te bergen is.
Kortom een goede aankoop!

Tommios 16-03-2014
Geschreven voor: Nilfisk C120.6-6 PCAD X-TRA

Sinds een aantal dagen de Nilfisk C120.6-6 PCAD X-TRA in mijn bezit welke ik heb aangekocht via iBood. Dit pakket is vrij compleet met relatief veel accesoires bijgeleverd. Na ontvangst de hogedrukreiniger meteen uitgetest. Allereerst heb ik mijn terras met de patioreiniger afgespoten, daarna de auto en velgen met de Tornado-vario nozzle gereinigd en tot slot het mos van mijn kleiklinkers verwijderd. Ik ben zeer tevreden met het resultaat! Hij doet alles wat ik van een hogedrukreiniger verwacht. Wat duurzaamheid betreft kan ik nog geen mening geven omdat ik het toestel niet lang genoeg in mijn bezig heb, maar zeker voor zijn prijs is dit toestel een echte aanrader!