Sony Cyber-shot HX DSC-HX400V zwart

Filmen in full-HD
Filmen in Full-HD
Optische zoom
50 x optische zoom

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 621 reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Cyber-shot HX DSC-HX400V zwart op Kieskeurig.be.

J.T.W. 16-04-2016

Handig ding!

Geschreven voor: Sony Cyber-shot HX DSC-HX400V zwart

Normaliter fotografeer ik met een Canon 60D + Sigma 18-35 Art lens of Canon 18-200 EF-S. Dit keer wilde ik een weekje in Londen fotograferen met een lichtere camera die met een beetje mazzel een vergelijkbare kwaliteit zou leveren. Deze HX400V heeft mij niet teleurgesteld, bij thuiskomst bleken veel foto's van uitstekende kwaliteit te zijn. Wel een paar puntjes van kritiek: De stand Superior Auto (bij opnames in het donker) sleutelt direct na het maken van de foto aan de kwaliteit, duurt ook en seconde of 2, da's jammer want het resultaat is ronduit teleurstellend. Beter is het om hier de Scene knop te gebruiken met de instelling Hand Held Twilight, deze maakt maak avondopnamen hele fraaie foto's. Het handige uitklapscherm valt bij mij regelmatig even uit wanneer ik hem in een haakse hoek draai, irritant, wellicht incidenteel en heb ik gewoon pech. Er zitten geen zonnekap en belangrijker nog, geen snellader bij. Opladen gaat slecht met een voedingskabel rechtstreeks op de camera aangesloten. Omdat de accucapaciteit niet heel lang is en het opladen van de accu ook nog lang duurt moet je het opladen dus echt plannen, een tweede of derde accu aanschaffen zou ik aanraden. Al met al een prettige en kwalitatief goede camera die ook voor straatfotografie geschikt is al kan de responstijd van het scherpstellen beter. Prijs/kwaliteit... dik voor mekaar!!

Ingrid 07-11-2016

Hallo, ik heb sinds 3dagen dezelfde camera. Bij mij ging het uitklapscherm ook incidenteel uit. Maar dit heeft te maken met de oogsensor die de oogzoeker zit. Zodra je daar iets voor doet gaat het lcd schermpje uit. Dit kun je uitzetten in het menu.
Succes.

Lukas1952 16-08-2015

Ben zeer gemotiveerd met deze Sony DSC-HX400V met zijn beroemde Carl Zeiss lens,gebruik hem enkele weken en geeft mirakel mooie resutaten,zou bijna willen zeggen,zonde dat je een veel duurdere camera koopt.Ben een gevorderde fotograaf en weet waar ik over spreek.Heb ook nog een video-camera van Sony in Ful HD met de Carl Zeiss lens,ook een verbluffende resultaat.De menu van de DSC-400V is uitgebreid en overzichtelijk,de macro wat ik veel gebruik in de natuur is overweldigend,mede zijn groot bereik van de Ultra-telelens die ook scherpe beelden resulteerd en het apparaat ligt goed stevig in de hand,heb wel een adapterring met een zonnekap apart besteld,wat ik ook nog kan aanvullen met filters,eigenlijk niet nodig is met deze camera.Ultra-licht of tegenlicht wordt goed verwerkt.Heb geen minpuntjes ondekt,sommige vinden het vervelend van die losse beschermkapje,maar ik vind het irritant dat hij bengelt aan het toestel tijdens het fotograferen.Samenvattend in mijn ogen een professioneel apparaat met verbluffende resultaten en dat voor een betaalbare prijs....Sony top!

jerrytaha 09-09-2015

Hallo Lukas, even een vraagje; als je filmt met deze camera en je zoomt in of uit, hoor je dan ook geluid op de opname van het motortje van de zoomlens? Zoniet, ga ik het zeker aanschaffen.
Dit heb ik nl. op mijn huidige Sony HX-50 en dit vind ik erg storend als ik later de opnames bekijk.
Alvast bedankt voor uw antwoord!
Vriendelijke groet, Jerry

Lukas1952 10-09-2015

Heb geen bijgeluiden gehoord bij mijn film opnamen!

jerrytaha 11-09-2015

Ok, dat is mooi, Lukas. Bedankt! ;-)

Lukas1952 11-09-2015

Graag gedaan en veel succes met deze Camera!

Lukas1952 11-09-2015

Een adapterring met lenskapje en zonnekap kun je bestellen in Duitsland,even een berichtje sturen op deze email faeberj@gmail.com,wel even je type apparaat vermelden Sony DSC-HX400V....groetjes Lukas.

floepke 23-10-2015

Juist een ongelooflijke camera ,het enige wat kan aanmerken als minpunt is het vizier te weinig pixels en iets te klein,maar verder is het een wonder product van Sony super !!!!

Lukas1952 24-10-2015

Floepke,je oculair moet je gewoon goed instellen,weet niet dat je brildragend bent,dat kan een nadeel zijn.

Lukas1952 24-10-2015

Tip:Sony heeft ook fantastische apps in de aanbieding op PlayMemories Home,zoals Timelapse en afstandbediening.

Lukas1952 24-10-2015

Nogmaals,gebruik de camera als gevorderde fotograaf enkele maanden en kan er professioneel opnamen mee maken,vraag me af dat een Canon van 2500 euro dit kan evenaren,geloof er niks van!,ben er zeer tevreden mee en ook nog voor een betaalde bedrag!

Lukas1952 24-10-2015

Ik bedoel hiermee een betaalbare bedrag...hihihihi.

Deppie90 12-02-2016

Hallo lucas1952,

Ik heb even een vraag, hoe krijg ik de mooiste macro foto's met deze camera en hoe stel je deze functie in? Ben echt mega blij met de camera alleen zou graag willen oefenen met t maken van macro foto's

Groetjes Deborah

Lukas1952 13-02-2016

Hoi Deppie,ga meestal ongeveer 50cm vanaf de object en wat inzoomen en handmatig scherp stellen onder goede lichtomstandigheden,meestal een goede kwaliteit,het is een oefening en uit proberen....succes!

mieke 01-08-2016

Hallo Lucas, ik ben geïnteresseerd in de adapterring met lenskapje en zonnekap te bestellen in Duitsland. Nu heb ik een mail gestuurd naar faeberj@gmail.com echter dit mailadres is niet goed of werkt niet meer. Graag meer informatie waar ik hiervoor terecht kan. Groeten Mieke

Lukas1952 02-08-2016

Misschien doet hij het niet meer,maar kijk nog even op YouTube onder de naam Faeber,hij had een video over die lenskapje en zonnekap....veel plezier met deze goeie camera,wil je resutaten zien van deze camera,ga dan naar YouTube onder de naam Lukas Loots,waar ik enkele natuur video's heb gemaakt met deze camera.

Khunhans 06-09-2016

Hallo Lukas 1952... ik lees dat je macro foto's maakt op 50 cm afstand. Op welke stand ( is zeker een domme vraag van mij) zet jij hem dan op stand P ? en scherp stellen op de af/zoom stand? mvg. Hans

Yvette 29-01-2017

Lukas; is het ook mogelijk om handmatig scherp te stellen door middel van draaien aan de lens? Of is dat op een andere manier geregeld?
Heb nu een voorloper van deze camera, waarbij het mogelijk is om handmatig scherp te stellen, maar niet op een handige manier. Zeker in de jungle, waarbij je niet de blaadjes maar de verstopte beestjes scherp wil hebben, is het wel van belang om handmatig scherp te kunnen stellen.

jmboerema 28-10-2018

Dag Lukas1952, je gaf een emailadres op voor het bestellen van een zonnekap voor de Sony HV400X. Helaas krijg ik de mail retour. Is dit het juiste emailadres of is er misschien een tikfoutje in geslopen > faeberj@gmail.com ??

kellyenmeli 03-04-2015

ik ben een amateur fotograaf met toch hoge eisen. Nooit fotografie cursus of dergelijke gevolgd. Vorige toestel: sony HX5V. Deze was stuk na 6 jaar dienst dus zocht een nieuw toestel. Vorig toestel was makkelijk in bediening, maar trok slechte foto's binnen en bij dieren of spelende kids waren er vaak wazige delen zoals arm, been, staart van hond.
De HX400V is makkelijk in bediening! Als je op het toestel een functie opzet, staat op het schermpje waar het voor dient. Scherm is draaibaar. Vind ik wel een voordeel. Je kan ook door het oog (de zoeker) kijken en dan gaat het scherm vanzelf uit voor energiebesparing. De meegeleverde gebruiksaanwijzing is beperkt maar je vindt ook alles terug op de website die erin staat vermeld. Het trekt echt super mooie, klare foto's! Blijkbaar wist ik nog niet wat echte kwaliteit foto's waren. Ik kan me moeilijk voorstellen dat er foto's zijn van nog betere kwaliteit! De zoom is super. Geen wazige delen meer bij spelende kids of lopende dieren. Er zitten super leuke functies op om lekker mee te experimenteren zoals zwart-wit foto's, zwart-wit met 1 kleur die wel wordt weergegeven(blauw of groen of geel of rood),..... Ik voel me een echte fotograaf omdat je een groot ding vast hebt dat veel kan en machtig mooie foto's trekt. Het ligt ook heel goed in de hand! Eigenlijk beter dan mijn vorige die een echte compacte was. Geen schrik dat het valt, want er is een nekriem meegeleverd zodat je het gewoon rond je nekt hangt.
Enige kleine nadeel: de lensdop hangt niet met een touwtje vast.
Toen mijn kids het toestel zagen was hun reactie: WAUW!
En ook zij kunnen zonder probleem echt mooie foto's trekken. Ik gebruik wel vaak de auto functie of de scènekeuze functie omdat ik van belichtingsinstellingen, ...weinig tot niks ken.
Kortom: ik ben zo blij! Super toestel!

sony.e.62.10 17-11-2018

E:62:10 - spijtig genoeg in de vuilbak na minder dan 3 jaar

Geschreven voor: Sony Cyber-shot HX DSC-HX400V zwart

De Sony DSC-HX400V is een camera die zeer veelzijdig is, de zoomlens is erg leuk voor dier- of natuurfoto's op grote afstand, de herplaatsbare LCD is een plus. Helaas breekt de stabilisator na minder dan 3 jaar gebruik af, waardoor het onmogelijk is om scherpe foto's te maken. Heel veel gebruikers op internet hebben hetzelfde probleem, lees http://sony-e-62-10.tk/ of zoek E: 62: 10 op internet. Als ik dit had geweten had ik nooit dit model gekocht. Deze euvel gebeurt ook op andere modellen zoals de HX300.

Pluspunten

• Veelzijdig, aangenaam in gebruik, niet te zwaar
  • Positioneerbaar LCD-scherm
  • Ook bruikbaar in manuele modus

Minpunten

• KAPOT NA MINDER DAN 3 JAAR
  • Geen ondersteuning om van Sony te verwachten
  • Graan op foto's met een hoge zoomfactor

Marrek 16-12-2015
  • Product kwartaal in bezit

Wat een prachtding zeg! Ligt heerlijk in de hand, waardoor je ook zonder flits bij weinig belichting droomfoto's maakt, zo scherp en vol contour en kleur. Ik heb dat lullige standaard meegeleverde bandje direct vervangen door een HAMA polsband, die zorgt voor stevige grip en een snelle start(MAKRO 19,95). Ontzettend gave apps, voor ongeveer 50 euro heb je ze allemaal en daar maak je echt iedereen blij mee of blij verrast. Bij sommige is echt een statief nodig, maar dan zet je ook echt iets neer, wat vroeger alleen de doorgewinterde vakman kon.

Kortom heel veel waar voor je geld...Alleen twee nadelen:
- ook ik krijg geen foto's draadloos naar mijn pc (wel naar mijn telefoon maar met veel kwaliteitsverlies)
- geen RAW uitvoer (daarom de 7 voor 'kwaliteit foto' want wat er uit een jpeg geperst wordt is fenominaal), dus de foto's zijn beperkt bewerkbaar in photoshop, paintshop en anderen.
Heel erg leuk is de timelapse app... zeker als je met Corel video shop werkt

Rondos 31-03-2015
  • Product kwartaal in bezit

Ik ben blij met mijn keuze voor Sony DSC HX400V, de fotokwaliteit is vele malen beter dan met mijn vorige camera. Nou is deze al wel een jaar of 6-7 oud, maar de Sony camera heeft ten eerste veel meer mogelijkheden en dus ook overduidelijk betere kwaliteit van foto's. Ik twijfelde tussen deze en een systeemcamera, maar ik vond het belangrijk dat een grote zoomfactor bij de opties zat. Die vond ik bij de cybershot (50x). Daarnaast is het formaat voor mij prima, niet te groot en zwaar, en geen lenzen verwisselen omdat deze lens een vrij groot bereik al heeft. Daarnaast vind ik de GPS, NFC en wifi een toegevoegde waarde, al had ik van te voren niet gedacht dat ik de wifi veel zou gebruiken. Maar er zijn extra apps toe te voegen, waardoor je nog meer mogelijkheden krijgt in bv effecten of het bewerken van je foto's.

Er zijn vrij veel opties, zo is de auto stand goed en makkelijk om snel even een foto te maken, en er zijn scènes in te stellen, bv landschap of kinderen. Maar dingen als diafragma, ISO en witbalans zijn ook zelf in te stellen wat het erg leuk maakt om dingen uit te proberen en hiermee te experimenteren. Er is ook een mogelijkheid om kleuren te filteren, zodat je bv een zwart-wit foto krijgt met bv rode tinten wel weergegeven, dit vond ik een leuke extra verrassing. Ook macrofoto's zijn met deze camera erg scherp.

Wendela 06-05-2015

Welke functie is dat dat je kleuren kunt filteren? Ik heb de camera ook, maar heb deze knop nog niet gevonden.

Cor-Hein 19-10-2015

"Daarnaast vind ik de GPS, NFC en wifi een toegevoegde waarde, al had ik van te voren niet gedacht dat ik de wifi veel zou gebruiken. Maar er zijn extra apps toe te voegen, waardoor je nog meer mogelijkheden krijgt in bv effecten of het bewerken van je foto's." Welke apps gebruik je hiervoor?

Anthony57 20-11-2016

Geweldige camera

Geschreven voor: Sony Cyber-shot HX DSC-HX400V zwart

Inmiddels heb ik deze camera ruim anderhalf jaar in bezit. Ik ben nog steeds een amateurfotograaf, maar met deze camera is het bijna niet mogelijk slechte foto's te maken in de auto-stand.
Inmiddels heb ik al duizenden foto's gemaakt met deze camera en ik ben er uitermate tevreden over.
Ik heb echter één probleem: bij het nemen van een panoramafoto maakt de camera weliswaar een mooie en scherpe foto, maar wel in een onnatuurlijke blauwtint, die ik ook met een eenvoudig bewerkingsprogramma als Picasa niet verbeterd krijg. Doe ik iets fout of heeft iemand een tip voor mij hoe ik dit kan verbeteren?

Marc 22-07-2018

Foutmelding 62:10

Geschreven voor: Sony Cyber-shot HX DSC-HX400V zwart

3 jaar geleden dit toestel gekocht. Ik was zeer tevreden. Het toestel maakte prachtige foto’s.
Al vond ik de body van de camera een beetje goedkoop aanvoelen.
Maar na 3 jaar kreeg ik de foutmelding 62:10. Dit heeft met de beeldstabilisatie te maken. Reparatiekosten tussen €300 en €400!! Natuurlijk geen garantie meer op het toestel. Na wat verder Google werk blijkt dit een groot probleem bij dit toestel te zijn en doet Sony HELEMAAL niets aan de klachten. Je mag toch verwachten dat een toestel langer mee gaat. Dus voor mij geen Sony meer.
Jammer, want nogmaals het toestel maakte mooie foto’s.

mart 16-07-2018

foutcode

Geschreven voor: Sony Cyber-shot HX DSC-HX400V zwart

Prima camera met veel mogelijkheden zoals groot zoombereik en goede macro.
Makkelijk in gebruik, goed hanteerbaar.
Helaas na ca. 3 jaar geeft het toestel van mij een foutcode 6210, op internet nagezocht en daar blijkt dat het een veel voorkomend probleem is (iets van de beeldstabilisatie).
Reparatie meer dan 300 euro.

Pluspunten

• grote zoom
  • prima macro
  • gps
  • nfc
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• foutcode na enkele jaren (te dure reparatie)
  • geen RAW

Annie E. Smit-Nauta 16-12-2017

Perfectie met een foutje

Geschreven voor: Sony Cyber-shot HX DSC-HX400V zwart

Er was wel wat weg te slikken toen mijn 3 1/2 jaar oude camera plotseling de foutmelding 62:10 gaf. Zeker toen ik na ging zoeken op internet wat dit kon zijn en tot de ontdekking kwam dat het hierbij handelt om de aanduiding dat de beeldstabilisatie het opgegeven had. Ik heb daarna nog wel door kunnen fotograferen met de nodige opstart-hinder en een knipperend 62:10 in de zoeker. Dit was net nadat de telling in de camera aangaf dat ik de 10.000 opnames gepasseerd was. Aangezien de vermelde prijs van reparatie de aanschafprijs van een nieuwe camera dicht benaderd heb ik ondanks dit kennelijk veel voorkomend gebrek toch besloten om een identieke Sony aan te schaffen omdat de eerlijkheid gebied dat ik nog niet eerder zo'n prettige en veelzijdige camera gehad had. Heel veel bedieningscomfort en net zoveel mogelijkheden als mijn eerdere spiegelreflex camera's. Vanwege het bekende probleem van de beeldstabilisatie (wel een ontzettend goede beeldstabilisatie tot in het telebereik van 1200mm) is het een goed idee om de camera de kopen met 5 jaar garantie.

Pluspunten

• AF of handscherpstelling
  • doet niet onder voor spiegelreflex
  • zeer goede beeldstabilisatie
  • zoomlens van 24 -1200mm equivalent

Minpunten

• vaker voorkomende zwakte in constuctie

Khunhans 29-11-2015

Ik begeef mij op geheel nieuw vlak! Was uitsluitend bekend met een compact camera. Ik moet nog veel leren :) ik kijk uit naar mijn "eerste " macro natuur foto, met deze camera. ( tips zijn van harte welkom)

Lukas1952 15-12-2015

Om een scherpe macro te krijgen is mijn ervaring niet te dicht op het object,ongeveer een meter afstand en dan inzoomen naar ongeveer x6 en scherpstellen,het is gewoon uitproberen.

Khunhans 06-09-2016

Sorry dat ik dit bericht nu pas lees.. Bedankt voor de tip! Toch lukt het mij niet om een hele mooie macro te maken. Alle extra tips zijn van harte welkom.

Marcus W 23-05-2015

Sinds gisteren eigenaar van deze fantastische camera! na het lezen van zoveel positieve reviews (zowel hier, als internationaal) kon het haast geen miskoop worden..Moet wel zeggen dat ik een leek ben qua fotografie en tot heden altijd mijn smartphone gebruikt heb, maar omdat we volgende maand een kleine verwachten wilde ik toch iets meer..

En tot heden geen spijt! Wat een toestel..

Een ding wat ik wel makkelijk had gevonden was een touchscreen, welke geweldig was geweest voor de fantastische autofocus wat deze camera aan boord heeft..

Daarbij loont het voor mensen in de grensstreek eens bij de buren te gaan kijken.. (zelf in Saturn Duitsland geweest)

Hier alleen de camera 419 euro..
Daar de camera, 32gb geheugenkaart, een tas en statief voor 396 euro..tel uit je winst!

Q 05-06-2019

Sony HX400v code 62:10 fabrigace fout,advies niet kopen

Geschreven voor: Sony Cyber-shot HX DSC-HX400V zwart

December 2015 deze camera gekocht. Hij maakte prachtige foto's. Helaas kreeg ik tijdens onze vakantie de melding 62:10, op internet gekeken wat het kon zijn, tot mijn verbazing zag ik dat er vele met mij dit probleem hadden bij deze camera. De stabilisator was stuk.
Terug naar de winkel gegaan, Sony neemt niet zijn verantwoording, hun coulance regeling was dat ze hem konden maken voor €200,00. Dit bedrag zie ik niet als coulance. Als er een fabricage fout is dan vind ik het logisch dat je het oplost. Sony neemt niet zijn verantwoording, dat er dingen fout gaan kan gebeuren, het gaat erom hoe je dit oplost. Mijn advies is dan ook koop geen Sony camera.

Pluspunten

• kan onderwerpen heel dicht bij halen.

Minpunten

• snel stuk gegaan

willemien 10-10-2018

gemakkelijk te bedienen foto camera

Geschreven voor: Sony Cyber-shot HX DSC-HX400V zwart

Ik heb deze camera nu 3 jaar in mijn bezit, maakt prachtige foto's, de camera kent vele mogelijkheden, maar helaas is er nu een foutmelding E:62:10 Het blijkt iets met beeldstabilisator te zijn, reperatie kosten €350,= Sony geef "niet thuis" Dus dit betekent voor mij nooit weer een Sony. Op internet is dit een veel voorkomede klacht van de fotocamera.

Pluspunten

• handmatig scherp stellen
  • veel instel mogelijkheden

Minpunten

• veel te snel kapot

Free-wheeler 16-10-2018

Camera nu 3,5 jaar. Zelfde foutmelding. Via Mediamarkt: reparatie: nieuwe lens nodig. € 275.
Koop wel een nieuwe, wel dezelfde.

Hans 04-04-2018

Sony dsc hx400v

Geschreven voor: Sony Cyber-shot HX DSC-HX400V zwart

Wij hebben dit toestel zeker al 3 jaar ,hij maakte fantastische foto,s maar na 3 jaar kwam er een melding schakel in schakel uit in het venster te staan zal je net zien een maand na de garantie ,gecoogeld naar het probleem en dan lees je dat er meer mensen zijn met dit probleem de lens schijnt overgevoelig te zijn voor storing ,op internet kwam ik erachter dat repareren net zo duur is dan een nieuwe , dus bedenkt eerst voordat je tot koop overgaat wat er kan gebeuren na 3 jaar garantie

Duikeend 15-12-2017

Niet degelijk

Geschreven voor: Sony Cyber-shot HX DSC-HX400V zwart

Het toestel maakt prachtige foto’s en heeft een groot zoombereik. Er zijn weinig minpunten te vinden. Het enige minpunt is de degelijkheid. Na 3,5jaar foutmelding e62:10. Beeldstabilisatie kapot en dus meteen slechte foto’s. Reparatie is zeer duur en overstijgt de waarde van de camera. Coulance bij Sony is nul. Je leest veel van deze error die het enthousiasme over camera snel reduceert. Voor mij geen Sony meer.

Pluspunten

• Zoom bereik
  • Bedieningsgemak

Minpunten

• Degelijkheid

PB 28-11-2017

Mooi en degelijk toestel. Maakt geweldige foto's.

Geschreven voor: Sony Cyber-shot HX DSC-HX400V zwart

Ik heb deze camera net een dag en ontdek steeds nieuwe mogelijkheden. Er zijn ook grappige mogelijkheden die van fotograferen een feest maken. Het zoombereik is onvoorstelbaar waarbij het beeld mooi stabiel blijft. Via kamera-express krijg je ook nog eens 5 jaar garantie.

J 29-09-2017

Jammer van Sony

Geschreven voor: Sony Cyber-shot HX DSC-HX400V zwart

Tweeëneenhalf jaar geleden deze Camera gekocht en prachtige foto's mee gemaakt.
jammer genoeg kreeg ik als zovelen de melding E62:10, en net na het versrijken van de garantie periode, vreemd dat zoveel mensen deze klacht hebben,en Sony doet alsof het bij hun geheel onbekend is..voor mij geen sony meer!

J. 16-09-2017

Goede camera maar te snel kapot

Geschreven voor: Sony Cyber-shot HX DSC-HX400V zwart

Ruim twee jaar geleden deze camera gekocht. Met veel plezier gebruikt. Maar nadat de 2 jaar durende garantieperiode is verstreken gaat de beeldstabilisatie kapot. Navraag gedaan: repareren kost minstens 300 euro. Als je even googlet op de foutcode E:62:10 zie je dat er veel meer mensen dit probleem krijgen en vaak kort nadat de garantie is afgelopen

Paul 05-06-2017

foutcode E:62:10, beeldstabilisatie defect

Geschreven voor: Sony Cyber-shot HX DSC-HX400V zwart

Oktober 2014 heb ik deze camera gekocht en sindsdien heel veel mooie foto's mee gemaakt. Ik had hem eigenlijk gekocht vanwege het grote zoombereik, maar was al snel onder de indruk van de scherpe macrofoto's. Sinds kort echter geeft het display de foutcode E:62:10, beeldstabilisatie defect. Volgens Google is de enige oplossing het geven van een paar tikken tegen het batterijcompartiment. Dat wil nog wel eens helpen, maar de foutcode komt telkens terug, irritant knipperend midden op het display. Het lukt dan inderdaad niet meer goed het beeld stil te krijgen bij ver inzoomen. Heeft iemand een echte oplossing?

Pluspunten

• macrofoto's

Minpunten

• beeldstabilisatie
  • zoom hapert soms