Sony DSC-HX400V zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 633 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony DSC-HX400V zwart op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Ilse 16-06-2020

Goede prijs/kwaliteit

Geschreven voor: Sony DSC-HX400V zwart

Deze camera aangekocht als vervanging van de Sony DSC-HX300. Deze camera maakt mooie foto's. Praktisch is hierbij het grote zoombereik: 24-1200mm. Bij minder licht treedt er wel gemakkelijk ruis op, dit doordat de sensor eerder klein is en de F2.8 enkel aanwezig is bij groothoek. Spijtig is ook dat Sony nog steeds geen degelijke handleiding meelevert. Er is wel een soort handboek terug te vinden in de camera maar dat vind ik niet praktisch. Ga de komende dagen nog moeten oefenen want het menu is veranderd ten opzichte van mijn oude camera.

Pluspunten

• Zoombereik: 24-1200mm
  • goede prijs/kwaliteit verhouding
  • niet te zwaar

Minpunten

• makkelijk ruis bij minder licht
  • geen degelijke handleiding

floepke 23-10-2015
Geschreven voor: Sony DSC-HX400V zwart

Pracht apparaat van Sony ,het enige wat ik kan melden als minpunt is het vizier te klein en te weinig pixels , maar buiten dit is het een wonder toestel ongelooflijke macro foto's ,voor dit alleen zou je hem al aanschaffen zelfs beter of grote zware DSLR 's zo erg dat ik zelfs mijn dslr heb verkocht met al zijn lensen , nu heb ik alles bij de hand en mijn foto 's zijn van goede kwaliteit ook met 50x zoom (niet digitaal zoom) iedere fotograaf weet dat digitale zoom toch onscherpe foto geeft.genoeg lichtsterke met deze Carl Zeiss lens ! een fantastische burst met 10 foto's per seconde , en wat filmen betreft ook super scherp en goede stabilizator in de lens . Echt een aanrader zeker als je het beu bent om altijd maar lenzen en zware body's te sleuren.

Lukas1952 24-10-2015

Met de oculair heb ik geen enkel probleem,even goed instellen!

beneen 02-11-2015

ik ben 3 weken in new York geweest, 800 foto`s gemaakt. Bijna allemaal met oculair.
heeft goed gewerkt, hele mooie foto`s

Lukas1952 11-11-2015

Geweldig Beneen,de resultaat zeker verbluffend!

kellyenmeli 03-04-2015
Geschreven voor: Sony DSC-HX400V zwart

ik ben een amateur fotograaf met toch hoge eisen. Nooit fotografie cursus of dergelijke gevolgd. Vorige toestel: sony HX5V. Deze was stuk na 6 jaar dienst dus zocht een nieuw toestel. Vorig toestel was makkelijk in bediening, maar trok slechte foto's binnen en bij dieren of spelende kids waren er vaak wazige delen zoals arm, been, staart van hond.
De HX400V is makkelijk in bediening! Als je op het toestel een functie opzet, staat op het schermpje waar het voor dient. Scherm is draaibaar. Vind ik wel een voordeel. Je kan ook door het oog (de zoeker) kijken en dan gaat het scherm vanzelf uit voor energiebesparing. De meegeleverde gebruiksaanwijzing is beperkt maar je vindt ook alles terug op de website die erin staat vermeld. Het trekt echt super mooie, klare foto's! Blijkbaar wist ik nog niet wat echte kwaliteit foto's waren. Ik kan me moeilijk voorstellen dat er foto's zijn van nog betere kwaliteit! De zoom is super. Geen wazige delen meer bij spelende kids of lopende dieren. Er zitten super leuke functies op om lekker mee te experimenteren zoals zwart-wit foto's, zwart-wit met 1 kleur die wel wordt weergegeven(blauw of groen of geel of rood),..... Ik voel me een echte fotograaf omdat je een groot ding vast hebt dat veel kan en machtig mooie foto's trekt. Het ligt ook heel goed in de hand! Eigenlijk beter dan mijn vorige die een echte compacte was. Geen schrik dat het valt, want er is een nekriem meegeleverd zodat je het gewoon rond je nekt hangt.
Enige kleine nadeel: de lensdop hangt niet met een touwtje vast.
Toen mijn kids het toestel zagen was hun reactie: WAUW!
En ook zij kunnen zonder probleem echt mooie foto's trekken. Ik gebruik wel vaak de auto functie of de scènekeuze functie omdat ik van belichtingsinstellingen, ...weinig tot niks ken.
Kortom: ik ben zo blij! Super toestel!

LE CLEF Paul 29-03-2015
Geschreven voor: Sony DSC-HX400V zwart

zeer degelijk, compact toestel met geweldige lens en uitzonderlijke zoommogelijkheden ! Geen gesukkel met het verwisselen van lenzen. Wij zijn FAN

artcraft1 11-03-2015
Geschreven voor: Sony DSC-HX400V zwart

Ik ben meer dan voldoende tevreden over deze camera. Natuurlijk kan het altijd beter, de lcd. zoeker is bv. nogal onscherp, maar de foto's zelf zijn scherp en mooi van kleur. Ik laat mijn spiegelreflex nu dikwijls thuis omdat de Sony soms leuker is om mee te werken, vooral de super zoom en de panorama functie zijn geweldige extra's.

Robert Kwasniewicz 02-03-2015
Geschreven voor: Sony DSC-HX400V zwart

Heel goed camera vor beginners. Gemakkelijk te gebruiken. Maakt mooie foto`s. Ook goed voor professionele fotografen. Zeer snelle sluitertijd en extra large zoom. Ik ben veel gelukkig met mijn aankoop van deze camera. Ik adviseerde deze camera aan mijn collega en ook dat hij het kocht en hij is ook veel gelukkig.

N Geeraerts 28-02-2015
Geschreven voor: Sony DSC-HX400V zwart

Een compacte camera met de kwaliteit en mogelijkheden van een digitale spiegelreflexcamera. Foto's met een professionele kwaliteit. Bediening is eenvoudig. Ideaal voor de liefhebber van mooie foto's die niet met een grotere spiegelreflexcamera wil rondwandelen. Aankoop die we nog geen moment betreurd hebben

bsam_0402 26-02-2015
Geschreven voor: Sony DSC-HX400V zwart

Ik heb er nog niet veel mee kunnen doen, hetgeen waar ik hem voor gekocht heb, kan ik in een paar weken uittesten. en dan zet ik nog een review.
als ie dat aankan, en scherp houd. dan is het zeker een goede camera :)

Jan De Ridder 2 20-02-2015
Geschreven voor: Sony DSC-HX400V zwart

Zéér goede fotokwaliteit, toestel is niet te zwaar om mee te nemen en heeft een fantastisch zoombereik.
Ook het filmen gaat makkelijk, gewoon het knopje induwen. Prijs/kwaliteit echt een toppertje!

Pat1959 19-02-2015
Geschreven voor: Sony DSC-HX400V zwart

Geweldige aankoop met veel inhoud voor een correcte prijs. Toestel heeft tal van troeven, doch vooral :
- goede beeldstabilisatie ook bij gebruik van 50 X zoom
- diafragma 2.8 voor goede foto's bij minder lichtinval
- kantelbaar LCD scherm
- Automatische en handmatige instelmogelijkheden
- WIFI om foto's meteen door te sturen
- duidelijke toelichting in "menu" van de camera
- mooi resultaat van foto's alsook van HD-film
- stevige body die goed in de hand ligt

Marnick Blomme 19-02-2015
Geschreven voor: Sony DSC-HX400V zwart

Super tevreden van deze aankoop. Uiteraard nog niet lang in ons bezit maar wel een heel handig ding met tal van mogelijkheden.

Kjell Labaere 16-02-2015
Geschreven voor: Sony DSC-HX400V zwart

Heel klantvriendelijke fototoestel. Het heeft de mogelijkheden van een reflexcamera, maar is toch iets gebruiksvriendelijker voor startende fotografen.
De verschillende scènes bieden een gemakkelijk alternatief als je niet zelf steeds alles zelf wilt instellen.
Het grote voordeel van dit toestel is ook de Zeiss lens die nog iets meer kwaliteit biedt dan de gewone Sony lens.
Ook de optical zoom is fantastisch!
Wifi en GPS zijn twee functies, die niet perse noodzakelijk zijn, maar die ik als zeer leuk en handig ervaar. Ze vragen wel wat van de batterij, maar dat weet je op voorhand.
Een aparte batterij oplader zou wel handig zijn.
In mei ga ik een maand naar Afrika, en ik ben ervan overtuigd dat ik absoluut heel mooie foto's ga kunnen trekken.

Leonid1951 13-02-2015
Geschreven voor: Sony DSC-HX400V zwart

Zeer gebruiksvriendelijk! De talrijke mogelijkheden maken van fotograferen een lust! Het weergeven van opnametips voor de geselecteerde opnamefuncties garandeert succesvolle foto's!

Huysmans Kurt 11-02-2015
Geschreven voor: Sony DSC-HX400V zwart

Heel gebruiksvriendelijk toestel.Eenvoudig te bedienen met een geweldig resultaat aan foto's. Er is veel vraag achter de genomen foto's door o.a andere ouders binnen de sportclub en dit terwijl ik het toestel nog maar net aan het ontdekken ben. Iedereen vindt de resultaten verbluffend.Ook filmen is uiterst eenvoudig en van een uitstekende kwaliteit.Zeker een erg aan te raden toestel zelfs voor een leek in fotographie!!! Enige minpuntje is het ontbreken van de mogelijkheid om het lenskapje aan het toestel te bevestigen tijdens opnamen.

naamguil 10-02-2015
Geschreven voor: Sony DSC-HX400V zwart

Ik ben geen beroepsfotograaf, maar heb tot op heden al zeer mooie foto's gemaakt. Volgens kenners is het artikel dat wij moeten fotograferen niet gemakkelijk en toch een zeer goed resultaat. het menu en het gebruiksgemak zijn zeer handig in gebruik.

bjorn a 09-02-2015
Geschreven voor: Sony DSC-HX400V zwart

Het is een goed toestel met veel mogelijkheden en het maakt mooie foto's. Ook ideaal om mee te nemen bij uitstappen. Tevreden klant

beertje1962 09-02-2015
Geschreven voor: Sony DSC-HX400V zwart

Prachtig toestel prijs kwaliteit is ok. Zeer goede telelens Het fototoestel maakt prachtige beelden in alle omstandigheden.

beertje1962 09-02-2015
Geschreven voor: Sony DSC-HX400V zwart

Zeer mooi fototoestel die prachtige beelden maakt. Over de lens ben ik zeer tevreden. De prijs/kwaliteit is ok. Het toestel is eenvoudig te bedienen enkel de lensbeschermkap is voor verbetering vatbaar (gemakkelijk te verliezen)

Libeer Patrick 09-02-2015
Geschreven voor: Sony DSC-HX400V zwart

Super toestel 20,4 megapixelsen wat een zoom 50 X !!
Met dit toestel heb je geen spiegelreflextoestel meer nodig.
zeer gedetailleerde close up's en alle uitleg komt op het scherm,geen handleiding meer nodig.

Olivier Patrick 09-02-2015
Geschreven voor: Sony DSC-HX400V zwart

zeer scherpe foto's met de zeis lens
en op grote asftand nog goed uit de hand te fotograferen
Dichtbij lukt ook zeer goed ,ik ben ervan verbaast

jan van herck 21-01-2015
Geschreven voor: Sony DSC-HX400V zwart

handig toestel met eenvoudige bediening waarmee ook een niet-professional makkelijk door de verschillende opties kan scrollen met één vinger. voor de kenners is er eveneens de mogelijkheid om alle parameters handmatig in te stellen

Geert L 20-01-2015
Geschreven voor: Sony DSC-HX400V zwart

Ideaal met ingebouwde breedhoek en zoom, zonder verschillende lenzen te moeten meesleuren. De superzoom met beeldstabilisatie maakt het mogelijk om ook uit de losse hand zeer goede tele-opnames te maken. De GPS, Wi-Fi en NFC features zijn een verademing.Echt een aanrader!

josh1960 17-01-2015
Geschreven voor: Sony DSC-HX400V zwart

Fantastisch toestel. Geschikt voor zowel de beginner alsook de meer ervaren fotograaf. Fantastische zoom.
Dankzij de helpknop vind je snel je weg doorheen het gebruik. Een echte aanrader.

Pica 15-01-2015
Geschreven voor: Sony DSC-HX400V zwart

Na vergelijken van verschillende gelijkwaardige fototoestellen van andere merken qua prijs / kwaliteit in gespecialiseerde fotomagazines en door sommige ook eens uit te proberen, bleek Sony Cynershot DSX 400V voor ons zeer goed. Het enige minpuntje is zijn gewicht, die ietsje zwaarder is dan gelijkaardige fototoestellen.

timo1979 15-01-2015
Geschreven voor: Sony DSC-HX400V zwart

Ik heb de camera voor vier weken terug gekocht, het was eerst even uitzoeken hoe alles werkt. Het bijgeleverde informatieboekje kon wel wat beter. Maar zoals alle nieuwe dingen is het eerst wennen maar nu gaat het al prima. Deze camera heeft zoveel mogelijkheden. Het menu op de camera is heel duidelijk en instelbaar in het Nederlands. De grote zoomfunctie is prima en levert duidelijke foto's op zonder ruis. Met een vaste hand kun je de zoom ook gebruiken zonder statief. Ik ben heel tevreden met deze camera.