Deze score is berekend op basis van 3473 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar.

Linda seijsener 29-05-2017 Via de website gekocht

Zeer snelle service! Ook via de mail!

Het assortiment is erg groot waardoor je niet snel naar een ander bedrijf gaat. Je krijgt waar voor je geld! Ik zal ook niet snel naar een ander bedrijf gaan.

Michel & Sandra 29-05-2017 Via de website gekocht

Fantastische en snelle service

Gemakkelijk te gebruiken website. Met een duidelijk overzicht. Door de zoek- en vergelijk functie en de heldere uitleg op de website hadden wij in 15 minuten onze nieuwe wasmachine gevonden. Door de snelle verwerking stond deze de volgende dag al vrolijk onze was te doen.

Anne 28-05-2017 Via de website gekocht

Service beloften matchten niet met realiteit

Coolblue promoot op haar site bepaalde producten, zoals de koelkast die ik kocht, naar boven tot over de de drempel op 3 hoog te brengen en het verpakkingsmateriaal en het oude apparaat mee te nemen. Na een telefonische bevestiging van deze service via de klantenservice kocht ik de koelkast. Er kwam een koerier, die alleen was (en dus de koelkast niet naar boven kon tillen) en niets van deze service/afspraken wist. Ik heb de koelkast met hem naar boven getild en ook mijn oude met hem naar beneden gebracht. Toen hij weg was en ik de verpakking open deed, bleek er een gat in de bovenkant van de koelkast et zitten. Kwaliteit matchte wat mij betreft niet met de beschrijving en reviews van het product. Ik heb de bestelling gecancelled en wacht op een koerier die de koelkast ophaalt. Inmiddels elders een koelkast gekocht. Ik zit straks een week zonder koelkast. Telefonisch zeer vriendelijk personeel - maar beloften matchen realiteit niet helemaal.

Hoi Anne,

Wat vervelend dat de bezorging van jouw koelkast zo is verlopen. Dat is absoluut niet de bedoeling. Het is wel zo dat er op verschillende modellen koelkasten verschillende levervoorwaarden van toepassing zijn, maar zeker na een bevestiging zou dit niet mogen gebeuren en daar willen we graag onze excuses voor aanbieden. Is de retour al voor je in orde gemaakt? Of als we verder nog iets voor je kunnen betekenen, dan zouden we graag je ordernummer en korte toelichting per mail ontvangen op geenglimlach@coolblue.nl.

Jan 28-05-2017 Via de website gekocht

Een snelle, correcte, plezierige afhandeling van de bestelling. Is klantvriendelijk en Komt haar afspraken na.

3D uit Kampen 28-05-2017 Via de website gekocht

Datgene wat ik zocht heeft Coolblue (en ook nog op voorraad)

Datgene wat ik zocht heeft Coolblue (en ook nog op voorraad).
Levering was niet de volgende dag, terwijl ze wel adverteren "volgende dag wordt het geleverd indien je voor 23:59 uur bestelt". Dat is helaas niet waar. En levering (PostNL) is niet binnen de afgesproken tijd (ruim 2 uur en 15 minuten later).

Gerard 28-05-2017 Via de website gekocht

Niet nakomen wat ze beloven.

vrijdagavond rond 23:00 tv besteld,zou zaterdag worden bezorgd geen tv na lang op de app wachten geen tv op zaterdag werd zondag,wederom zondag rond 13;00 gebeld zou zondag gebracht worden voor 19:00 maar om 20;00 noch geen tv nu werd het na een half uur wachten aan de telefoon maandag.dus het hele weekend thuis omdat er een tv bezorgd zou worden.

Hoi Gerard,

Wat ontzettend balen dat jouw tv niet volgens afspraak is geleverd. Door grote onverwachte drukte konden wij onze belofte helaas niet nakomen en daar willen we graag onze excuses voor aanbieden. Heb je de tv inmiddels ontvangen? Als wij nog iets voor je kunnen betekenen, dan horen we het graag. Je kunt dit via onze klantenservice doen, maar ook via een mail naar geenglimlach@coolblue.nl. Nogmaals excuses voor het ongemak.

Arnold 28-05-2017 Via de website gekocht

Geleverd volgens afspraak.

Goedkope Full HD TV gekocht voor onder de overkapping. Bij aankoop suggestie voor een prima goedkope draagbeugel. Prima product omschrijving. Goed verpakt en keurig op tijd geleverd.

Marc 28-05-2017 Via de website gekocht

Snellle levering! Inhoud prima verpakt.

Ik heb al meerdere keren iets besteld, en steeds werkt snel en goed geleverd. Geen klachten. Heb nog een ervaring met de klantenservice.

B,A. Oude Wolbers 28-05-2017 Via de website gekocht

Ik bestel hier graag, de volgende dag heb ik het al in huis. Bij de meeste webwinkels moet je dagenlang wachten op je bestelling.

Irma 28-05-2017 Via de website gekocht

Service is zeer goed!

Ik vind de shop overzichtelijk en betrouwbaar!breng er erg tevreden over de snelle levering en plaatsing en de medewerkers zijn zeer vriendelijk!

Carline 28-05-2017 Via de website gekocht

Snelle, goede service!

De volgende dag had ik de laptop, zoals beloofd (vóór 23.59 uur besteld, morgen in huis), al binnen!

Machiel Broekman 28-05-2017 Via de website gekocht

Goede service en uitgebreidt assortiment.

Bestelgemak,grootassortiment en snelle levering. Uitstekende service. Alleen maar goede ervaringen met coolblue.

Ferry 28-05-2017 Via de website gekocht

Online alleen bij coolblue!

Goede service!, prima prijzen!, snelle bezorging! Wordt goed op de hoogte gehouden via mails hoe het staat met je bestelling!

Ingrid Gijsman 28-05-2017 Via de website gekocht

Coolbleu gaat verder dan service verlenen! Een cool bedrijf!

Laatst werkte een gekocht artikel wat minder. Zonder bijzonder veel vragen mocht het retour. Kreeg superleuk een vriendelijk kaartje in de bus dat Coolblue hoopte op snel herstel of omruiling zodat ik niet lang zonder product zou zitten! Echt zo attent! Binnen een dag overigens nieuw product in huis! Kunnen veel bedrijven een voorbeeld aan nemen! En altijd vriendelijke mensen als je belt voor advies! Ik ben echt fan van coolblue!

A. de Groot 28-05-2017 Via de website gekocht

goede snelle service

goede site, verschillende producten/prijzen, snelle service, met grote producten die geplaatst moeten worden wordt dit goed gedaan zonder problemen

Nancy 28-05-2017 Via de website gekocht

Veel keus; goede prijzen en snelle service!

Veel keus, goede prijzen. Prima website!
De levering is 1 dag vertraagd door problemen bij die dienst. Maar de aflevering was keurig. Het oude apparaat werd meegenomen en de nieuwe aangesloten. Ook het verpakkingsmateriaal werd meegenomen. Super!

Hans H 28-05-2017 Via de website gekocht

zeer smelle en correcte levering

overzichtelijke site. eenvoudige zoekmogelijkheden. laten ruim op tijd weten hoe laat ze bij je komen bezorgen. je hoeft dus niet de hele dag thuis te zijn. oude apparaten en verpakkingsmateriaal worden netjes mee teruggenomen.

Erik Habraken. 28-05-2017 Via de website gekocht

Overzichtelijke website,snelle levering.

Overal prijs vergeleken,bij Cool blue was de gewenste TV het goedkoopst.Cool Blue adviseerde deze TV was in de aanbieding.
Toppie!
Snelle levering.

Mattijs 28-05-2017 Via de website gekocht

Prima webwinkel winkel die doet wat het belooft

Soepel verlopen webshopbestelling met snelle levering. Je ontvangt na aanschaf ook handige tips over het product per email! Er is veel productkennis bij coolblue!

Hendrikveder 28-05-2017 Via de website gekocht

Veilig vlug voordelig

Betrouwbaarheid. No nonsens. Eenvoudig: keuze maken. Betalen met ideal. Goede follow-up info. Snelle levering binnen twee dagen via postnl. Uitstekend verpakt. Samengevat dus veilig, vlug, voordelig.

Ellie 28-05-2017 Via de website gekocht

Ik heb nu meerdere aankopen gedaan via de website van Coolblue en ben iedere keer weer ontzettend tevreden. Goede service, klantvriendelijk personeel, snelle levering. En bovendien ontzettend handig dat er bij elk product reviews staan van andere gebruikers en klanten. Ook als je een product retour wilt sturen is het geen probleem en helpen ze je met de afhandeling daarvan. Fijne winkel waar je blijft shoppen omdat je elke keer zo'n positieve ervaring hebt.

Chris 28-05-2017 Via de website gekocht

Betrouwbare webshop

Op de website is het makkelijk om producten te vergelijken en de meningen van andere gebruikers te lezen.
Nog nooit problemen met een verzending gehad van ondertussen behoorlijk wat bestellingen. Ze doen wat ze beloven.

Monique 28-05-2017 Via de website gekocht

Geweldige shop de bestelling is met zorg behandeld.mooi overzichtelijk webshop.en eeen snelle levertijd.

Louis van Rietschoten 28-05-2017 Via de website gekocht

Geweldige servises, ruime keuzen en vlotte bezorging

Ik ben nog nooit teleurgesteld geworden met producten kopen bij CoolBlue. Ruime keuzen, duidelijke website, vlotte bezorging. etc.

Kees Janssen 28-05-2017 Via de website gekocht

Doet wat het beloofd

Duidelijke site die de juiste informatie geeft om tot een koopbesluit te komen. Voorraad en logistiek zorgen voor een snelle bezorging
......

Rosita Arnts-Boer 28-05-2017 Via de website gekocht

Beter dan verwacht.

De bestelling verliep voorspoedig ondanks dat het op zondag was en de bezorging was inderdaad de volgende dag op maandag, volgens de afgesproken tijd. Heerlijk om iets in het weekend te bestellen en het toch de volgende dag al te krijgen. Een onwaarschijnlijk goede service. Ben ook blij met de bestelling dat goed aan is gekomen en uitstekend is.

Klaas 28-05-2017 Via de website gekocht

goede en snelle service

zoals altijd was het product makkelijk te vinden op de site; de bestelling is makkelijk te doen en vervolgens werd het produkt conform belofte geleverd

Zwiers 28-05-2017 Via de website gekocht

Webwinkel #1!

Super snelle levering, enorm veel keus én boven alles: een mega fijne klantenservice! Ik hóu van Coolblue!

Daniel 28-05-2017 Via de website gekocht

Uitstekende service

Alles is perfect. Leuk dat ze zo informeel zijn en gedacht hebben aan dingen als een playlist met wachtmuziekjes. De doos van mijn stofzuiger werd verpakt in een iets grotere doos van Coolblue, met bubbelplastic. Misschien een beetje zonde van de grondstoffen.

Karin 28-05-2017 Via de website gekocht

Vriendelijke en snelle service

Website is duidelijk en overzichtelijk. Productinformatie goed.
Inderdaad alles voor een glimlach. Volgende aankoop weer Coolblue!

Loepie 28-05-2017 Via de website gekocht

ik koop mijn producten bij coolblue,en nooit teleurgesteld.

Ze doen precies wat ze zeggen, meer hoeft niet. En heb je vragen,die worden binnen de korst mogelijke tijd beantwoord.

Heleen 28-05-2017 Via de website gekocht

Uitstekende ervaring!

De site is overzichtelijk en je kunt producten goed vergelijken. Dat maakt het kiezen heel gemakkelijk.

theo de vries 28-05-2017 Via de website gekocht

tevreden

goede site levering zo als gemeld .jammer dat ik minstens 100 karakter moet gebruiken want ik ben een man van weinig woorden

jp.Nagtegaal 28-05-2017 Via de website gekocht

ben zeer te vreden

Ben er zeer te vreden over
Ik zou hem ook bij anderen aan be vellen
De waar om nog meer beschrijfen dan nodig
Meer kan ik er toch niet van maaken

Simon 28-05-2017 Via de website gekocht

Gewoon goed

Snel, betrouwbaar en makkelijk te benaderen.
Voldoende keus en goede weergaven van de artikelen.
Ook de vergelijkingsmogelijkheden zijn lekker makkelijk.

Tetsuro 28-05-2017 Via de website gekocht

Prima service

Bestelde scherm was hier op een paar euro na het goedkoopst, maar werd wederom snel en moeiteloos geleverd.

Ina Birkman - Ensink 28-05-2017 Via de website gekocht

Heel tevreden met jullie gehele service. .

Zoals ik al zei onze familie is zeer tevreden met jullie. Dus we blijven bij jullie kopen. Ik zou zeggen ga zo door .

Maarten 28-05-2017 Via de website gekocht

Super tevreden.

Perfecte service. Op Hemelvaartsdag een wasmachine besteld en de volgende dag geleverd. Je wordt continue op de hoogte gehouden over de aankomsttijden. (Tot een half uur voor de levering). 10 minuten voor de levering werd ik gebeld dat ze er binnen 15minuten zouden zijn. Eenmaal aangekomen werd de wasmachine uitgeladen, naar binnen gedragen, aangesloten en de verpakkingen werden opgeruimd. Binnen 5 minuten was alles geregeld!
Super service!

Natasja levolger 28-05-2017 Via de website gekocht

Bezorgdienst om te huilen

Donderdag onze nieuwe 55 inch tv besteld samen met sound bar en hdmi kabel vrijdag zou alles bezorgd worden .vrijdag middag een berichtje gekregen dat het zaterdag werd. Zaterdag veel later dan verwacht kwam de t en t bezorger aan de deur met de vraag wat ik had besteld?? Ik had gelukkig alles opgeschreven en kon dat laten zien. Ik kreeg 2 pakjes en dat was het.ik vroeg en waar is mijn 55 inch Philips tv?waarop de bezorger mij aan keek en zij: ik heb alleen maar Samsung tv's bij me wil u er daar een van????? Hij zoeken in die bus en zei dat hij er niet in zat en dat de tv ook niet op zijn papieren stond. Ik keek even mee en zag tot mijn verbazing dat hij er wel op stond. Ik moet tekenen voor ontvangst van de andere spullen en de bezorger schreef op het papier dat de tv niet in de bus zat.hij moest weer verder en ik moest maar gaan bellen naar coolblue waar mijn tv was.daar kennen ze mij nu al ivm gisteren en vandaag bellen en het waren geen gezellige gesprekken maar met veel sorry en nu weer wachten tv komt hopelijk maandag.als ik mijn tv hopelijk maandag binnenkrijg en ik weer iets wil kopen zal ik minder snel iets bij coolblue hierdoor iets bestellen.

Hoi Natasja,

Wat een ontzettend vervelende situatie. Hier willen we graag onze excuses voor aanbieden. We kunnen ons voorstellen dat je hier flink van bent geschrokken, dat doen wij namelijk ook. Is alles geregeld via onze klantenservice? Als we je nog ergens mee kunnen helpen, dan horen we het graag. We zijn het helemaal met je eens dat deze situatie niet voor zou mogen komen.

Oceaan 28-05-2017 Via de website gekocht

Trage levering

Dinsdag een rugtas besteld bij #coolblue, volgens de website woensdag bezorging. Werd uiteindelijk vrijdag bezorgd en ik had de rugtas donderdag nodig. Erg jammer, ik bestel niet meer bij #coolblue

Hoi Oceaan,

Wat vervelend dat jouw rugtas pas later werd bezorgd dan wanneer je hem nodig had. Daar willen we graag onze excuses voor aanbieden. Gelukkig heb je hem intussen wel al ontvangen. Als we toch nog iets voor je kunnen betekenen, dan zouden we graag jouw ordernummer via mail ontvangen op geenglimlach@coolblue.nl.

Femke roest 28-05-2017 Via de website gekocht

Super goede service!

Ik heb gekozen voor coolblue omdat ik goede recensies en verhalen had gehoord over de goede service. Ook hebben ze een korte levertijd waardoor je dus niet lang op je pakketje. Ik was heel blij met de service! Het bedrag was oer ongeluk 2 keer afgeschreven, Dus ik hen contact gezocht met de klantenservice en het was geen probleem, het werd goed en geduldig beantwoord en gelijk afgehandeld. Ik dacht dat het hierbij zou blijven maar ik kreeg een dag later zelfs nog een handgeschreven kaart thuis gestuurd als excuus. Ik vond dit echt goede service en het geld stond de volgende dag gelijk weer op mijn rekening. Echt top en lief van het kaartje!

BekIce 27-05-2017 Via de website gekocht

Keurig afgehandeld!

Online shop is overzichtelijk en duidelijk over prijs en verzending makkelijk bestellen en het hoofdtelefoon was op aangegeven tijd geleverd
Ik ben er heel tevreden mee

Tineke 27-05-2017 Via de website gekocht

Prima service!

Ik kan deze shop zeker aanbevelen. Heel klantvriendelijk. Voordat het artikel geleverd wordt houden ze je op de hoogte van het tijdstip van bezorgen via sms en een kwartier voor aflevering wordt er gebeld. Het artikel wordt keurig op zijn plek gezet en het verpakkingsmateriaal wordt netjes meegenomen.

maurice 27-05-2017 Via de website gekocht

goede service komen afspraken na

wasmachine besteld. levering op juiste tijd in tijdvak van 1 uur
bezorgers hebben de machine aangesloten. alles keurig netjes, verpakkingsmateriaal weer meegenomen. en nog een punten lijstje doorgenomen wat er allemaal gedaan was. en tevens oude machine meegenomen. super service

Ilse Gubbels 27-05-2017 Via de website gekocht

Beste service die er online te vinden is

De service van Coolblue is ongekend: de website is duidelijk, biedt voldoende vergelijkingsmogelijkheden en voorzien van informatie van de productspecialisten (ook via YouTube filmpjes). Daarnaast krijg je via diverse social media (Facebook, twitter) snel en op een persoonlijke manier antwoord op al je vragen. De aftersales service is tenslotte subliem!

Helaas zeer ontevreden klant 27-05-2017 Via de website gekocht

Komen belofte niet na

Zelfde als eerdere review. Woensdag besteld zou vrijdag aankomen. Vrijdag en zaterdag met 30 graden gewacht op ons nieuwe adres aangezien bezorger onderweg zou zijn. Zou storing zijn bij PostNL, maar PostNL gaf niets aan. Feit is dat Coolblue belofte niet nakomt, dan maar zelf bezorgen zou ik zeggen en verantwoordelijkheid nemen. Geen koelkast, dus maar ouderwets naar een (concurrende) winkel zodat ik het product gewoon mee kan nemen en niet nog meer mooie dag verpest. Coolblue: zwaar teleurgesteld...

Goedendag,

Wat ontzettend vervelend dat jouw koelkast niet op tijd bezorgd kon worden. Helaas is er door grote onverwachte drukte een aantal bestellingen vertraagd, helaas was die van jou daar één van. Excuses voor het ongemak. Begrijpen we goed dat je hem inmiddels elders hebt gekocht? Is de annulering bij ons er al doorheen? Zo niet, dan zouden we graag je ordernummer en een korte toelichting per mail ontvangen op geenglimlach@coolblue.nl. Dan gaan we het gelijk voor je in orde maken. Excuses voor het ongemak.

Chaotic 27-05-2017 Via de website gekocht

Slechte levertijd, slechte service, Geen echte oplossing

Dinsdag besteld, woensdag in huis.. Oeps toch niet. PostNL storing, dus wordt vrijdag want er zit hemelvaart tussen. Naja prima, met vrijdag kunnen we leven, zeker als jullie er niks aan kunnen doen, en netjes een waardebon gekregen met andere gedupeerde.

Vrijdag alleen was de bezorger niet onderweg. Om 12 uur begon het er toch op te lijken dat vrijdag niet zou lukken. Contact met postnl was dat ik maar contact op moet nemen met Coolblue. Coolblue gaf aan het pakket maar af te wachten, en als het niet aankwam contact op te nemen.. Naja prima.. Ik wacht wel af, er is mij dus vrijdag verteld dus misschien werkt de Track en Trace gewoon niet.

Pakket dus er nog niet. Direct contact met postnl en coolblue. Beide wijzen vingers naar elkaar en krijg te horen van coolblue (niet van postnl want hun lijkt niks iets te schelen) dat er navraag gedaan zal worden bij postnl. Nou goed.

Die avond ontvang ik bericht dat mijn pakket verwerkt is en nu bij het sorteercentrum is en dat ik zaterdag mijn pakket kan verwachten! Top, 2 (3 met hemelvaart) dagen later dan eigenlijk besteld, maar ik krijg hem dus wel.
Nou mooi niet dus. Zaterdag is de bezorgdatum veranderd naar maandag. Niet zondag, maar direct maandag! Weer contact met cool blue en postnl. Postnl zegt dat Coolblue nog dingen niet verwerkt heeft, en zelf een storing daardoor hebben en het pakketje op zijn vroegst pas op dinsdag te versturen. DINSDAG is het besteld, en dan komt het ook dinsdag pas aan?

Nafijn.. dus direct contact met coolblue opgezocht, 30 minuten in de wacht aan de telefoon verder krijg ik iemand aan de lijn die heel relaxed is. Kalm vertelt de medewerker dat hij het heel goed kan begrijpen.. (Beetje standaard bericht), en dat hij er niks meer aan kan veranderen.. Nou fijn, geen andere airco op voorraad? Geen alternatief op jullie website? Geen mogelijkheid om postnl te pushen? Als ik namelijk vandaag bestel krijg ik mijn pakket wel morgen! Dus dat er niks mogelijk is is onzin.

Na blijkbaar niks te kunnen doen zegt de medewerker dat er 1 mogelijkheid is. Namelijk een onderzoek instellen en PostNL informeren dat het pakket direct verstuurd moet worden. Fijn! eindelijk een echte oplossing.. Maar niets is minder waar. Als ik hiermee akkoord ga, wordt het onderzoek eerst ingesteld en dat duurt 24-36 uur voordat ik terugkoppeling krijg... Oftewel, zitten we weer met vertraging en geen hoop dat ik mijn bestelling eerder ontvang.

Uiteindelijk geannuleerd en als excuses een waardebon van 10 euro gekregen. Nu maar fysiek in een winkel gehaald, kost je wat meer moeite, maar wel goedkoper + direct in handen zonder vaag postnl gedoe.

Jammer is dat service jullie sterkste punt moet zijn, en normaal dit ook zeer ervaar. Maar deze ervaring heeft echt een super slechte smaak achtergelaten. Zeker gezien er genoeg alternatieven waren, die allemaal zogenaamd niet mogelijk waren. En dat ik zelf alles maar achteraan moet mailen en bellen.

In het kort:
Dinsdag besteld, pas volgende week dinsdag in huis (op zijn vroegst) en 0 oplossingen geboden behalve een waardebon die ik dan alsnog moet besteden bij coolblue.

Hoi Chaotic,

Wat ontzettend balen dat jouw bestelling zo is vertraagd. Daar willen we graag onze excuses voor aanbieden, want dat is zeker niet wat je van ons mag verwachten. Gezien de grote drukte dit weekend, bij zowel PostNL als bij ons, zijn er inderdaad een aantal pakketten flink vertraagd. Helaas was jouw bestelling er daar één van en dat zou zeker niet mogen gebeuren. Is de annulering al in orde gemaakt voor je? Als we nog iets voor je kunnen betekenen, dan zouden we graag je ordernummer en een korte toelichting ontvangen op geenglimlach@coolblue.nl. We hopen je in de toekomst het tegendeel van deze vervelende ervaring te mogen bewijzen. Excuses voor het ongemak en graag tot een volgende keer.

Adriaan 27-05-2017 Via de website gekocht

Niet op tijd geleverd

Coolblue geeft aan: voor 23:59 besteld, de volgende dag in huis. Het onderdeel wat besteld is, had ik een dag later nodig. Daarombij Coolblue besteld. Onderdeel is echter op vrijdag pas geleverd.

Hoi Adriaan,

Wat vervelend dat jouw bestelling pas op vrijdag is geleverd. Daar willen we graag onze excuses voor aanbieden. Kan het zijn dat hemelvaart hier tussen zat? Op die dag leverden we inderdaad niet. Als wij nog iets voor je kunnen betekenen, dan zouden we graag jouw ordernummer per mail ontvangen op geenglimlach@coolblue.nl. Excuses voor het ongemak.

Carina 27-05-2017 Via de website gekocht

Niet aan twijfelen!

Prachtig kleine laptop, nog maar ontvangen, vlot geïnstalleerd. Twee USB poorten, een jaar gratis office. Handig en toetsenbord werk prima. Goede service, snel en efficiënt, levering zoals beloofd. Handig om op reis mee te nemen.

Kuilman 27-05-2017 Via de website gekocht

Prima en snelle service

Het ging om een wasmachine, je kunt geen dag zonder dus blij met de snelle levering. Keurig op z'n plaats gezet door de bezorgers. Nog gebruiksadvies erbij, dus zeer tevreden klant, tot nog toe. De praktijk moet uitwijzen of de machine net zo goed is als de vorige.