Deze score is berekend op basis van 3408 reviews die geschreven zijn in het afgelopen jaar.

Lieve VH 11-07-2017 Via de website gekocht

Warme waardevolle aanrader !!

De combinatie van efficiente, reactieve webshop met de hartelijkheid en betrouwbaarheid van een klant /verkoper relatie ! zeer humane online
shop !!Zeker een dikke aanrader !!!

makita 11-07-2017 In de winkel gekocht
Amsterdam

zeer slechte service

ik heb daar een machine gekocht en daar heb ik een accessoire voor nodig die er kennelijk niet standaard wordt bijgeleverd terwijl dat wel in het bijbehorende boekje staat
ze weigeren vervolgens dat onderdeel aan mij te leveren , terwijl ik heb aangegeven dat ik het gewoon betaal
nu moet ik zien dat ik bij een ander bedrijf dat onderdeel alsnog ga bestellen
het is een zeer slechte service en daarom kunnen ze machine ook bij mij komen ophalen
want zo wil ik hem niet hebben
ik zal nooit meer iets kopen bij coolbleu

Officiele reactie van Coolblue 12-07-2017

Best Makita,

Wat vervelend dat je blijkbaar een incompleet product hebt gekregen! Zou je misschien het ordernummer van de bestelling naar geenglimlach@coolblue.nl kunnen toesturen? Dan kijken we natuurlijk graag met je mee voor een oplossing.

Groeten,

mc 11-07-2017 Via de website gekocht

wat een vreselijke tent

zaterdagochtend zou er geleverd worden bij mijn dochter, dochter kreeg mail dat het zaterdagavond zou worden. vervolgens een mail dat het maandagavond wordt, ook deze wordt verzet naar dinsdag. contact hierover gehad, excuses en een waardebon van 10 euro van hun bedrijf ( alsof je daar nog ooit zou bestellen !!!) En nu wederom een telefoontje, het wordt woensdag . Wat een vreselijke tent !!!!

Officiele reactie van Coolblue 12-07-2017

Beste Marie-Carien,

We hebben inmiddels ook contact via onze Facebook pagina. We pakken het gesprek daar dan ook graag met je op.

Groeten,

Rik 11-07-2017 Via de website gekocht

super service en scherpe prijs

snelle levering en vlotte tijdsaanduiding levering met een kwartier voor tijd een telefoontje. Oprecht vriendelijke bezorging en alles ook nog tegen een scherpe prijs

Karen Hamaker 11-07-2017 Via de website gekocht

We komen graag terug.

We hadden heel snel een nieuwe iPAD met toetsenbord nodig. Voor 23:59 's avonds besteld, en de volgende ochtend vroeg opgehaald, het lag al klaar. Tel daar de vriendelijke en respectvolle behandeling van het personeel bij op, en je wilt niets anders meer. En o, ja, ik kreeg ook nog koffie aangeboden.

Elizabet 11-07-2017 Via de website gekocht

Leve de keuzemogelijkheden

De site is heel gebruiksvriendelijk: ik kon snel vinden wat ik zocht en ook het verdere proces verliep soepel. Ik vond het fijn bij bijvoorbeeld betalen en afleveren verschillende keuzes te hebben.

AteR 11-07-2017 Via de website gekocht

Geweldige after sales

ik bestel regelmatig bij Coolblue en eerlijk is eerlijk: zij maken hun slogan beslist waar.
Aflevering prima volgens afspraak.
Deze keer had ik even pech, het bestelde product was net na mijn bestelling in prijs verlaagd.
Binnen korte tijd werd gereageerd op een mail van mij en de volgende dag ontving ik een telefoontje van Coolblue waarin een prima oplossing werd aangeboden! Top reactie dus!

Jean 11-07-2017 Via de website gekocht

levering op en top en zoals beloofd

ze draaien niet rond de pot en doen wat ze beloven en zoals het op hun Said staat.
Vandaag besteld morgen geleverd zelfs indien niet thuis word de levering zo kort mogelijk bij een afhaal punt geleverd.

Jan Marcelis 11-07-2017 Via de website gekocht

Perfecte service van het begin tot eind.

Op zaterdag om 22.00 uur een Iphone-houder voor in de auto besteld. Op zondag 12.00 uur werd hij afgeleverd. Ongekende service!

Els 11-07-2017 Via de website gekocht

Goede service, nette bezorging en op tijd

Ideaal omdat het gelijk de volgende dag kan worden bezorgd en je van te voren ook een sms krijgt hoe laat en binnen hoeveel minuten ze er zijn

Paul neels 11-07-2017 In de winkel gekocht
Aartselaar

Onvoorwaardelijke betrouwbaarheid bij bestelling

Onthaal, klantvriendelijk, parkeren, dit zijn slechts enkele echte voordelen van de ligging aan de Boomsesteenweg. Eenmaal in de winkel werd ik tot mijn verbazing zeer snel en professioneel geholpen. Waar de concurrentie zwaait met leveringstermijn of beschikbaarheid van de bestelling, die lopen achterop.

Anika 11-07-2017 Via de website gekocht

Prima service

Prima site + assortiment, dito klantenservice. Niet altijd de goedkoopste, wel altijd goed. Ik kom er graag, al dan niet online.

Marieke 10-07-2017 Via de website gekocht

Allemaal prima!

Heldere website, goede en tijdige bezorging, goede klantenservice bij vragen na levering. Wij hebben er al diverse producten besteld: o.m. een oven, vaatwasser, carkit en allemaal goede ervaringen. Ik vind de website met de grapjes als wachttherapie en de ludieke dingen op de doos ' buren bedankt ' ofzo erg leuk.

Wiebe 10-07-2017 Via de website gekocht

Zeggen wat je doet en doen wat je zegt

Cool Blue is no-nonsense. Je weet wat je besteld en je krijgt het op het moment dat je afspreekt. Daarbij is de prijs scherp. Wat zou je nog meer willen?

Hanf 10-07-2017 Via de website gekocht

Super service!

Versterker van cambridge ging niet meer aan, binnen een week een vervanger gekregen, echt super! Pakket was zoek bij post nl ,ik dacht dat gaat mis echter ze waren hierdoor nog veel sneller lijkt het wel. Voor mij de service die ze als reclame gebruiken

Pieter 10-07-2017 Via de website gekocht

Lekker geregeld bij CoolBlue

Weer goed geregeld daar bij Coolblue. Super snel geleverd en voor een goede prijs.
Netjes verpakt en ideaal dat je ook bij bv Gamma ed je pakketje kan laten leveren. Dan kan je simpel na werktijd je pakketje ophalen.

cenc verhoeven 10-07-2017 Via de website gekocht

snelle en goede services

zeer goede webshop, duidelijk omschrijving van de producten, goede en snelle services en geen verzendkosten. al met al een prima winkel.

Dion 10-07-2017 Via de website gekocht

Wacht al twee weken lang op mijn product

Ik had laatst een nieuwe iPhone besteld bleek uiteindelijk een gebruikte iPhone te zijn stuurde ik hem retour omdat ik een nieuwe wou krijgen omdat ik daar ook voor betaald heb zegt de mederwerker van coolblue geen probleem je moet de telefoon alleen wel weigeren aan de deur want hij is de deur al uit bij ons en als we je telefoon hebben krijg je gelijk een nieuwe van ons! Ik dacht nou betere service kan je je niet voorstellen, maar het is nu onderhand al twee weken verder en nog steeds geen telefoon vaak gebeld met coolblue en elke keer werd er gezegd dat ik de telefoon deze week nog zal krijgen ik ben zeer teleurgesteld hierover en zal denk ik ook niet zo snel meer iets bij coolblue gaan bestellen alhoewel de mensen die bij de klantenservice werkte waren ten alle tijden zeer vriendelijk

Officiele reactie van Coolblue 10-07-2017

Hoi Dion,

Bedankt voor jouw review en voor de tijd die je hebt genomen om ons te voorzien van feedback. Wat ontzettend naar dat jij jouw nieuwe smartphone nog niet hebt ontvangen. We kunnen heel goed begrijpen dat je hiervan baalt en vol spanning wacht op meer duidelijkheid in deze situatie. Onze oprechte excuses voor het ongemak. We willen graag voor je nakijken hoe we dit het beste kunnen oplossen. Zou je zo vriendelijk willen zijn om jouw ordernummer en adresgegevens naar ons toe te e-mailen? Je kunt hiervoor het volgende e-mailadres gebruiken: geenglimlach@coolblue.nl. We zien jouw reactie graag tegemoet.

Peter 10-07-2017 Via de website gekocht

Onduidelijke voorwaarden

Begin dit jaar een wasmachine gekocht bij dit bedrijf. Allemaal heel goed gegaan. Gisteren een tafelmodel koelkast gekocht. Vandaag geleverd door post.nl. Product wordt niet uitgepakt. Oude koelkast weigeren ze mee te nemen. Al met al niet blij mee. Cool blue adverteert altijd met we nemen de oude apparaat mee. Gebeld met de klantenservice veel keurig gepraat door betreffende medewerker maar geen enkele oplossing. In dit geval staat het vast wel ergens maar is net duidelijk. Staat ook niet aangegeven op de bestelbevestiging. Let dus heel goed op als je iets besteld bij dit bedrijf !

Officiele reactie van Coolblue 10-07-2017

Hoi Peter,

Wat vervelend om te lezen dat je niet tevreden bent over onze diensten. We kunnen heel goed begrijpen dat je hiervan baalt en graag meer duidelijkheid over wilt krijgen. Het klopt dat de specialisten die het tafelmodel hebben bezorgd, het product niet plaatsen en uitpakken. Dit wordt ook duidelijk aangegeven op de website, voordat je dat bestelling plaatst en afrond. Bij vele andere producten, zoals jouw wasmachine, gelden andere voorwaarden. Deze grote witgoedproducten worden wel uitgepakt en geplaatst op locatie, maar alle tafelmodellen vallen niet onder deze voorwaarden. Mocht je verdere vragen voor ons, kan je ons elke dag tot 23.59 bereiken op diverse platformen.

Adrie 10-07-2017 Via de website gekocht

Snel -goed- betrouwbaar- geweldig !

Veel keuze ,makkelijk te bestellen.Super snelle reactie en bezorging.
Niet te vergeten zeer betrouwbaar.Voor het eerst besteld ,zeer tevreden !!

mario 10-07-2017 Via de website gekocht

bedankt Coolbleu

heel goeie informatie, eerlijke prijzen , vriendelijk, kwaliteit dit is wat ik reeds meerdere malen heb ondervonden bij de aankopen dewelke ik heb gedaan bij Coolbleu.

Martsen 10-07-2017 Via de website gekocht

Snelle service

Eerste keer dat ik wat bij coolblue heb besteld. Komt zijn belofte na.
Scherpe prijzen, snelle levering en het verwachte product werd bezorgt.

Claudia 10-07-2017 Via de website gekocht

Handige keuze hulp en snelle levering

Een nieuwe smartphone kiezen, vind ik een heel gedoe. Waar moet je op letten, welke prijs is redelijk etc. etc. Door de keuze hulp van Coolblue werd er selectie gemaakt. Door eea te vergelijken, rolde er een handige 'shortlist' uit. En met wat mazzel had ik ook nog een goede aanbieding te pakken. 's avonds om 23.00 besteld en om 11.00 's ochtends al weer in huis. Helemaal top !

Esther 10-07-2017 Via de website gekocht

Echt super tevreden!

De site van Coolblue is overzichtelijk, snelle en gratis levering, vriendelijke bezorgers, uitstekende bereikbaarheid van de klantenservice. Ik ga hier zeker weer bestellen en raad dit iedereen aan!

Marschang Elke 09-07-2017 Via de website gekocht

Geweldige service en goede artikelen

Levering in orde op tijd wat de website beloofd . Alle artikelen in orde en gebruiksvriendelijk. Prijs en kwaliteit verhouding ok

Clara 09-07-2017 Via de website gekocht

Wat een service en kwaliteit!

Levering en installatie van wasmachine, twee verdiepingen hoog de trap op... Alles waterpas, werkt perfect. Zo zorgenloos! En vriendelijke service over de hele lijn.

Jan speek 09-07-2017 Via de website gekocht

Goede service zowel met de chat en in de winkel !!

Snel geholpen door vriendelijk en deskundig personeel.Had problemen met bestellen maar door een chatsessie met een medewerker werd mijn fout snel opgelost !!!

lia 09-07-2017 Via de website gekocht

fijn geholpen

fijn geholpen snelle mail reactie, goed geregeld met het contacten over bezorging .zeer vriendelijke bezorgers.

Jeroen 09-07-2017 Via de website gekocht

Geleverd volgens afspraak!

Een overzichtelijke website met een snelle levering. Product was goed verpakt met luchtzakjes aan de zijkanten.

Edwin 09-07-2017 Via de website gekocht

Geweldige internet winkel!

Super gemakkelijk bestellen en levering super snel!!
Ze komen de spullen binnen brengen en aansluiten.
Wat een geweldige organisatie moet hier achter zitten.
TOP👍!

Johan 09-07-2017 Via de website gekocht

Betrouwbare webshop

Overzichtelijke webshop , ruim aanbod van betalings mogelijk heden , correcte levering , goede produkten

RvB 09-07-2017 Via de website gekocht

Alles verliep vlot!

Goede service. Maar ik begrijp niet waarom er hier minstens 100 karakters moeten staan..............

Christiaan 09-07-2017 Via de website gekocht

Coolblue mag zich bij de subtop rekenen

Fantastisch hoe ze het bij coolblue toch dag in dag uit klaarspelen alles de dag erop te leveren.
Proficiat aan alle medewerkers !!!!!!!

Dennis 09-07-2017 Via de website gekocht

Prima webwinkel!

Groot assortiment, snelle levering en scherpe prijzen.
Het product wordt goed beschreven en voldoet geheel aan onze verwachtingen.

Wim Vervaeke 09-07-2017 Via de website gekocht

Snelle levering en geweldige service

Ik bestel regelmatig dingen bij Coolblue en ben daar altijd aangenaam verrast door de snelle service. Onlangs stelden wij op een zaterdag vast dat onze wasmachine na 10 jaar de geest had gegeven. Na even bij de klassieke kanalen te hebben rondgekeken ben ik uiteindelijk toch bij Coolblue terechtgekomen en zag daar eerst en vooral dat de wasmachine die we aan het overwegen maar liefst €100 goedkoper bleek te kosten dan de concurrent die claimt altijd de laagste prijzen te hebben. Bovendien gaf Coolblue aan reeds op maandag te kunnen leveren, waar dit bij de concurrenten 2 weken kon duren. Met 2 kleine kindjes was dit voor ons onaanvaardbaar. Dus meteen besteld bij Coolblue en op zondag netjes op de hoogte gehouden van de vermoedelijke levertermijn (op maandag tussen 9:00 en 10:00) Wat bleek, op maandag, klokslag 9:00 werd de wasmachine geleverd en geïnstalleerd door supersympathieke Coolblue medewerkers. Hoe kan ik dus anders dan hier een dikke 10 voor geven. Dit was simpelweg perfect!

Ontevreden klant 08-07-2017 Via de website gekocht

Geen customer support als er iets fout gaat

Alles voor een glimlach... Één grote leugen!! Nadat bij een bestelling van een koffiemachine van €350 het JUISTE ADRES werd ingevoerd en een typo in de postcode (1 cijfer anders) werd gemaakt, werd de bezorger door Coolblue naar een verkeerd adres gestuurd. Coolblue kon dit niet corrigeren (ondanks dat het apparaat nog niet was geleverd) en accepteerde geen enkele aansprakelijkheid. Coolblue gaf als advies om bij het adres te gaan posten, een nieuwe bestelling te doen (en opnieuw te betalen) en stuurt achteraf een bericht dat ze niks kunnen doen omdat hun systeem op basis van postcode en huisnummer werkt (wat volgens hun heel gebruikelijk is...). Voor mij klinkt afleveren op het opgegeven adres gebruikelijker. In één keer alle positieve ervaringen met Coolblue vergeten.

Officiele reactie van Coolblue 09-07-2017

Beste,

Vervelend om te zien dat de bestelling niet helemaal naar wens is verlopen. Wij kunnen ons heel goed voorstellen dat dit een hele vervelende situatie is. De reden dat wij hier verder niets aan kunnen doen, is omdat jij het adres zelf hebt ingevuld. Daar het systeem inderdaad werkt op basis van een postcode en huisnummer, wordt hier automatisch een adres aan gekoppeld. Dit adres krijg je tijdens het bestellen en na het plaatsen van de bestelling, ook te zien. Omdat het pakket daarna is verzonden, is het voor ons onmogelijk om het adres nog aan te passen. Het pakket was toen immers al in handen van de bezorger. Uiteraard hopen wij wel dat dit snel opgelost wordt. Als je hier nog meer vragen of opmerkingen over hebt, horen wij ze dan ook heel graag van je.

Flame 08-07-2017 Via de website gekocht

Snel en efficient

Goede product info en goede communicatie over bezorg moment. Lekker snel bezorgd en als het moet leveren ze ook af op verdieping. Je kan merken dat ze het allemaal zo leuk mogelijk proberen te maken voor je. Bij Coolblue bestellen is eigenlijk altijd een feestje, en zo hoort het ook als je ergens je geld uitgeeft.

Romy S. 08-07-2017 Via de website gekocht

Goede deals en snelle service!

De producten zijn goed geprijsd, met scherpe deals tussendoor. Ook worden de producten door experts van Coolblue getest en beoordeeld en heb je dus altijd een betrouwbare review (naast de vele klantenreviews). De service is snel en erg goed als er iets mis is met een product of je nog andere vragen hebt.

Rolf Groningen 08-07-2017 Via de website gekocht

Coolblue maakt niet waar wat ze belooft!

Bi Coolblue een koelkast besteld. Coolblue belooft deze de volgende dag te bezorgen. 'S ochtends een mailtje van Dynalogic, de vervoerder van Coolblue dat bezorging tussen 10:00 uur en 13:00 uur zal plaatsvinden, so far so good. Vlak daarachteraan een mail dat de bezorging later komt met daarin een cryptische zin die de klant moet voorbereiden op het feit dat de bezorging 'wellicht' helemaal niet lukt vandaag. Rond 16:00 een telefoontje dat de bezorging vandaag niet lukt. De eerste ervaring met Coolblue begint dus beroerd. Coolblue werkt kennelijk met vervoerders die de boel niet op orde hebben, hierdoor is Coolblue (als verantwoordelijke contractpartij) dus niet in staat waar te maken wat ze belooft. Snelle bezorging is juist de reden om voor Coolblue te kiezen. Eens maar nooit weer dus !

Beste Rolf,

Wat ontzettend balen dat jouw eerste ervaring bij Coolblue niet positief is! We willen graag de belofte nakomen om bestellingen de volgende dag te leveren. In de meeste gevallen kunnen wij dit ook naleven. Echter is dit niet voor jouw bestelling gelukt. Natuurlijk willen we wel voor jou uitzoeken wat de reden van deze vertraging is. We kunnen een onderzoek opstarten om de vertraging bij de koerier aan te kaarten zodat dit niet meer in de toekomst gebeurt. Het is niet de bedoeling dat onze klanten worden benadeelt.

Een onderzoek kunnen wij in gang zetten met behulp van het ordernummer. Daarnaast zijn we ook benieuwd naar de status van de zending. Kun je ons het ordernummer met een korte toelichting in een e-mail versturen naar geenglimlach@coolblue.nl? Dan gaan wij het direct voor jou uitzoeken.

Leo Simons 08-07-2017 Via de website gekocht

Rot op met je enquêtes!

Na iedere bestelling die zeikmailtjes om een vragenlijst in te vullen. Flikker op! Kan er een dagtaak aan hebben. Maar ik wil niet lullig doen, dus voor € 50/uur ben ik best bereid een goed geschreven beoordeling de produceren. Dus als we het daar over eens zijn. moeten we nog even een paar details afhandelen met betrekking tot bankgegevens en betalingstermijn.

Beste Leo,

Onze excuses dat je de Coolblue feedback formulieren als vervelend ervaart. Wij sturen verschillende formulieren om te achterhalen of de contactmomenten met Coolblue naar wens zijn geweest. Mocht dit niet het geval zijn, dan kunnen wij onze service verbeteren. Op deze manier worden ook wij elke dag een beetje beter.

Uiteraard heb je ook de mogelijkheid om je uit te schrijven voor het ontvangen van onze e-mails. Mocht je hier behoefte aan hebben, dan ontvangen wij graag een e-mail. De e-mail kun je versturen naar geenglimlach@coolblue.nl. Wij zorgen ervoor dat je geen e-mails meer ontvangt.

We zien jouw reactie graag tegemoet.

Marianne 08-07-2017 Via de website gekocht

Vlugge levering

Snelle levering, goed product, goede service. De inktpatronen zijn goed, wat we verwachten en het product was goed verpakt

Herman vdH 08-07-2017 Via de website gekocht

Snelle en correcte levering zoals beloofd.

Effectieve producten en GEEN namaak !!
Dus betrouwbaar bedrijf.
Een proefperiode van 30 dagen.
Niet tevreden is geld terug zonder problemen.

Dorine 08-07-2017 Via de website gekocht

ALTIJD DE MOEITE

Zeker altijd de prijzen, service, aanbiedingen.....kortom het loont de moeite om coolblue te bezoeken. Site of vaste winkel (indien mogelijk) altijd prima service.

Wim DS 08-07-2017 Via de website gekocht

Heerlijk over heel de lijn

Coolblue doet gewoon alles goed: handige prachtige site, eenvoudig kiezen & betalen, open & eerlijk. De levering verloopt supervlot en de installateurs van onze droogkast gaven veel hulp & uitleg. Fantastisch!

Anja Schepers 08-07-2017 Via de website gekocht

Printer 's avonds om 23u45 besteld - om 8u smorgens aan huis geleverd. Perfecte levering! Alles werkt prima!

Marcel 07-07-2017 Via de website gekocht

goede service

Goede prijs voor onze wasmachine, div sites vergeleken.
Zeker over de gratis plaatsing, aansluiten en de oude wasmachine meenemen is ideaal omdat die apparaten loodzwaar zijn.
2 vriendelijke heren hebben hem keurig geplaatst wat bij mij niet gemakkelijk is via een smalle trap

Jacqueline K 07-07-2017 Via de website gekocht

Weer zeer tevreden over Coolblue.

Heb al vaak gekocht op de website van Coolblue en heb alleen maar positieve ervaringen.
Leuk aanbod ( voor mijn part mag er nog veel meer op staan :-))
Snelle levering.
On top ook nog een efficiënte klantendienst.
Een absolute aanrader dus.

Henry 07-07-2017 In de winkel gekocht
Rotterdam, Oostplein

Top Service!!

Ik heb voor Coolblue gekozen omdat zij simpelweg als goedkoopste uit mijn onderzoek kwamen. Eenmaal aangekomen in de winkel(Rotterdam, Oostplein) werd ik super geholpen. Bij binnenkomst een nummertje trekken, vervolgens wachten(onder het genot van een kopje koffie) tot nummer omgeroepen werd. De winkelmedewerker was vertelde dat het zijn eerste dag was en dat er mogelijk fouten gemaakt konden worden, echter GEEN fout te bekennen. Tevens voor de zekerheid een senior erbij geroepen, deze adviseerde mij mbt garantie en retourafspraken. Een zeer prettige koopervaring welke hedendaags moeilijk te evenaren is. TOP COOLBLUE, GA ZO DOOR!

Johan 07-07-2017 Via de website gekocht

Product niet geleverd en daarna geen enkele service

Product niet geleverd en voorlopig wachten op teruggave van het betaalde bedrag en geen enkele service

Donderdag ochtend 6 juli 2017 twee koffers bij Coolblue besteld en extra betaald voor " Coolblue Vandaag Nog " (Bezorging tussen 18.00 en 23.00 uur) Bestelproces gaat vlekkeloos en binnen enkele minuten zelfs een mail van Coolblue met de tekst " Leun achterover en geniet van de voorpret " en een Track & Trace mogelijkheid gevolgd door een mail van het bedrijf Dynalogic met daarin de aankondiging van een verwachte bezorgtijd tussen 19.00 en 20.00 uur. Om 22.07 uur een sms van Dynalogic dat de bezorger om 22.30 uur zal arriveren.
Echter om 22.48 uur een mail van Dynalogic dat de levering niet is gelukt omdat de bezorger geen " Contact " met ons kon leggen en dat wij een nieuwe afspraak konden inplannen via een link in de mail. Waarom geen contact kunnen leggen gezien eerdere sms en het feit dat wij gewoon thuis waren en de telefoon aan stond en er niet gebeld is ?
Klantenservice Coolblue gebeld en probleem voorgelegd. Eerste antwoord van Coolblue; Vervelend we zullen het bedrag dat u heeft betaald voor " Coolblue Vandaag Nog " terugstorten en we kunnen de koffers zaterdag bezorgen. Ik spreek mijn verbazing uit en constateer dat is nog later dan als ik regulier (Zonder " Coolblue Vandaag Nog ") had besteld of vrijdag dezelfde bestelling zou doen met “Coolblue Vandaag Nog “en belangrijker nog ik heb die koffers nu nodig waarom denkt u dat ik heb gekozen en betaald voor " Coolblue Vandaag Nog " ???
Bij gebrek aan betere oplossingen vraag ik de medewerkster de bestelling dan maar te annuleren. Geen probleem tot ik vraag of Coolblue wel zo netjes is om morgen het geld terug te storten. Ik moet immers morgen mijn werk onderbreken en ergens twee koffers zien te scoren en dat geld voor die koffers staat nu bij Coolblue ! Foute gedachte want nu komt een andere kant van de maatschappij die " Alles voor een glimlach " pretendeert te doen tevoorschijn. Dit is onmogelijk !
De dame gaat de annulering in gang zetten maar pas terugbetalen als Coolblue de artikelen retour heeft ontvangen! Ik vraag haar nog, welke artikelen retour ? Ik heb niets ontvangen ergo jullie hebben een dienst verkocht en beloofd goederen te leveren, mij daar vooraf voor laten betalen en deze niet geleverd. Waarom moet ik op mijn geld wachten tot jullie deze bestelling terug hebben ? Ik heb er niet voor gekozen om de bestelling door een of ander dubieus bedrijf als Dynalogic te laten verzorgen !
Tijd voor de medewerkster van Coolblue om haar " Aanvoerder " te raadplegen. Enkele minuten later komt ze terug met dezelfde melding. Dit is nu eenmaal de procedure en hier zal ik mij aan moeten conformeren. Ik vraag nog of ik het goed begrijp dat als het terugvinden van deze bestelling enkele dagen gaat duren ik daar de dupe van ben en tot die tijd moet wachten op mijn geld ? Jawel dat heb ik goed begrepen en dit is de werkwijze van Coolblue.
Ik vraag om doorverbonden te worden met deze " Aanvoerder " die zij net heeft gesproken. Dat blijkt niet mogelijk want deze persoon is volgens de medewerkster druk met het " Runnen " van Coolblue. Enkele minuten later raken we in een vicieuze cirkel waar het duidelijk is dat de medewerkster zegt dat ze mij niet door kan verbinden (Wat natuurlijk een leugen is) maar eigenlijk een script blijft volgen waar in duidelijk staat dat klanten nooit een " Aanvoerder " van zijn belangrijke werk mogen houden dan wel nooit mogen worden doorverbonden.
En zo eindigt de mooie illusie die Cool Blue heeft gewekt en wordt pijnlijk duidelijk dat " Alles voor een glimlach " stopt op het moment dat er een wanprestatie wordt geleverd en het volgens Cool Blue dus wel redelijk is een klant vooraf te laten betalen voor goederen en diensten maar op het moment dat deze buiten schuld van de klant niet worden geleverd en na annuleren dus ook niet meer geleverd gaan worden niet het fatsoen hebben om klant per onmiddellijk of in ieder geval de eerstvolgende dag het betaalde bedrag te retourneren.
Mooie marketing machine maar die glimlach staat waarschijnlijk alleen op het gezicht van de eigenaar van Coolblue en natuurlijk de zo belangrijke " Aanvoerder " die het weer voor elkaar heeft gekregen zijn snor te drukken als een klant expliciet vraagt om hem/haar aan de lijn te krijgen.

Een afschuwelijke ervaring en een nog slechtere afhandeling van het probleem waar overduidelijk is geworden dat de procedures en protocollen binnen Coolblue boven de tevredenheid en belangen van een klant gaan.

Vandaag (Vrijdag 7 juli) een telefoontje van de klantenservice van Coolue n.a.v. van bovenstaande klacht. Wederom dezelfde vicieuze cirkel en de bevestiging dat dit de procedure is. Als ik haar nogmaals uitleg dat het toch op zijn minst vreemd is dat ik op zijn vroegst zaterdag a.s. over mijn koffers zou kunnen beschikken (terwijl ik donderdag de koffers zou krijgen) en iemand die vandaag (Vrijdag 7 juli) een bestelling doet met " Coolblue Vandaag Nog " (er van uitgaande dat ze dit deze keer wel waarmaken) dus een dag eerder over zijn koffers zou kunnen beschikken ? Ja dat was waar en daar lag de oplossing. Ik kon deze bestelling natuurlijk opnieuw doen en dan ik mijn koffers inderdaad een dag eerder dan de door Coolblue aangeboden zaterdag a.s. maar ......daar moest ik dan wel voor betalen en met betalen bedoelde ze dan dat ik zou moeten betalen voor zowel de " Coolblue Vandaag Nog " service alsmede de koffers !!! Nog twee keer getracht uit te leggen dat ik al betaald heb voor deze koffers maar niets heb ontvangen en het wellicht een idee is dat Coolblue deze bestelling in gang zou zetten zonder opnieuw mij te laten betalen omdat Coolblue mijn bedrag immers al op haar rekening heeft. Wederom een foute gedachte van mijn kant. Dit kon Coolblue volgens deze dame niet doen gezien het " Fraude Verleden " van Coolblue en daarnaast staat deze mogelijkheid niet in de procedure. De bestelling zou in ieder geval zijn geannuleerd en ze had de betaling klaargezet. Het kan dus toch i.t.t. wat de eerdere medewerkster beweerde. Op mijn vraag waarom ik dan vandaag inmiddels een mail met " Tips voor mijn Samsonite koffer " en een mail met instructies over hoe de koffers te retourneren omdat ik zou hebben laten weten dat ik deze producten wenste te retourneren kwam het inmiddels bekende antwoord dat ook dit weer een foutje was......

Fouten, loze beloftes, geen inlevingsvermogen of begrip voor de positie van mij als klant en bovenal geen enkele medewerkster gesproken die moeite doet de bekende slogan " Alles voor een glimlach " waar te maken.

Sorry @Bol.com dat ik een keer vreemd gegaan ben. Volgende keer zoals gewoonlijk weer bij jullie.

Groet,

Johan (Want net als bij Coolblue krijg je nooit de achternaam van een medewerker. Is ook een protocol daar !)

Beste Johan,

Allereerst willen wij onze oprechte excuses aanbieden voor het niet tijdig leveren van de bestelde koffers. Wanneer je kiest voor een VandaagNog levering, mag je toch zeker verwachten dat het pakket dezelfde dag wordt geleverd.

Goed dat je direct contact hebt opgenomen met onze Klantenservice afdeling nadat de eerste afleverpoging is mislukt. Gezien de bezorgers over jouw contactgegevens beschikken, is het heel vreemd dat er geen contact is gelegd op het moment van levering. Dit is niet de service die wij beloven en dat willen wij graag doorgeven aan de desbetreffende afdeling ter verbetering van onze bezorgservice.

De terugstorting van de extra verzendkosten voor de VandaagNog levering het minste wat wij in deze situatie kunnen doen. Onze collega aan de telefoon heeft jou goed geïnformeerd over het ontvangen van het aankoopbedrag. Het geld kunnen wij pas terugstorten nadat het pakket weer in het magazijn bevindt. De koerier heeft een afleverpoging gedaan en dat betekent dat het product niet meer bij ons ligt, maar op het depot van de koerier. Zodra de retourzending van de koerier weer bij ons terecht is, kunnen wij de opdracht uitvoeren voor de terugstorting. Elke betaling van de klant is namelijk gekoppeld aan de bestelde producten dat het magazijn heeft verlaten. Wanneer wij voor elke retour een uitzondering maken, kunnen wij geen correcte voorraad meer tonen op de Coolblue website.

Wij werken nauw samen met andere afdelingen die eventueel een extra service kunnen bieden. Onze collega heeft haar best gedaan om in overleg een andere oplossing te bieden. Helaas is het niet mogelijk geweest om jou tijdig te voorzien van de bestelde koffers.

Uiteraard willen wij graag voor jou de status van de retour en terugbetaling controleren. Je kunt ons een e-mail versturen met het ordernummer naar geenglimlach@coolblue.nl. Met het ordernummer kunnen wij meteen ook een kijkje nemen waar het mis is gegaan waardoor je de e-mail hebt ontvangen om de koffers te retourneren.

Graag zien wij jouw e-mail tegemoet met de benodigde informatie.

viviane 07-07-2017 Via de website gekocht

snelle sevice zoals altijd

heel gebruiksvriendelijke site en gemakkelijk verstaanbaar voor de meeste!! vergelijking van printers vind ik zeker heel interresant.