Alecto WS-4900

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 5 reviews die zijn achtergelaten voor de Alecto WS-4900 op Kieskeurig.be.

Gerald Kleiker 26-12-2020

overzichtelijk uitgebreid scherm

Geschreven voor: Alecto WS-4900

Heb dit weerstation gekozen omdat ik ervaring heb met Alecto weerstations en de service goed is.
Het buitenstation is als een geheel gebouwd en bestaat niet uit losse onderdelen met bekabeling. Is toch kwetsbaarder.
Het binnenscherm wordt gevoed met een meegeleverde 230 volt adapter . Het is, ook op meters afstand, goed en duidelijk afleesbaar. De bediening is kinderlijk eenvoudig met duidelijke knoppen. Dus geen touchscreen scherm waarbij je de instructie er vaak weer bij moet hebben. Heb het product net enkele dagen en ben er nu al erg tevreden over. Veel informatie op het scherm en toch duidelijk maar ook zeker niet te veel informatie. Eigenlijk kan ik maar een nadeel noemen en dat is het dunne kabeltje naar het stopcontact. Voordeel is echter dat je nu een constant, instelbaar, goed afleesbaar verlicht scherm hebt.

Pluspunten

• Duidelijk overzichtelijk scherm
  • op meters afstand leesbaar scherm
  • overzichtelijke gebruiksinstructie
  • goede informatie maar niet te veel
  • met knoppen eenvoudig te bedienen

Minpunten

• dun snoertje naar het stopcontact.

JT 13-10-2021

zeer tevreden

Geschreven voor: Alecto WS-4900

De Alecto WS-4900 is een mooi compleet weerstation.
heeft een groot draadloos bereik en een duidelijke display en een goede handleiding.
Ben zeer tevreden over mijn aankoop, en zou hem bij iedereen adviseren.

Pluspunten

• duidelijke display
  • Nederlandse handleiding
  • groot draadloos bereik

Minpunten

• nog niet gevonden

rjanssen@zeelandnet.nl 15-07-2021

Mooie regenmeter

Geschreven voor: Alecto WS-4900

Ik heb eerst andere tevieuws bekeken. Die waren goed. Heb het product aangeschaft. Het station opgehangen en batterijen geplaatst zo ook bij de binnen unit. De binnenunit zocht gelijk verbinding met de buiten unit. Duurde ongeveer 5 minuten tot alles zichtbaar was. Heel makkelijk dus. Alles is goed bereikbaar om schoon te maken. Voor de regenmeter zul je een trapje nodig hebben maar dat valt op zich ook mee denk ik zelf. Prachtig speeltje. Ben er zeer content mee. De prijs was het mij waard. De lithium batterijen worden niet mee geleverd maar dat wordt vermeld.

Pluspunten

• Makkelijk te instaleren
  • Prijs/kwaliteit is prima
  • Goede gebruiksaanwijzing

Harrie 13-02-2021

Mooi en goed weerstation

Geschreven voor: Alecto WS-4900

Heel duidelijk scherm met keuze verlichting in helderheid
Geef goed aan wat je weten wilt
Makkelijk instel menu
Zit wel een draad aansluiting 220v min puntje

J.B. 08-06-2020

WS-4900 professioneel weerstation

Geschreven voor: Alecto WS-4900

Weerstation met een zeer duidelijk en mooi ingedeeld kleurenscherm. Het installeren was gemakkelijk aan de hand van de bijgeleverde product installatie beschrijving. Degelijk ontwerp.

Pluspunten

• Mooi en goed ingedeeld kleurenscherm.
  • Degelijke installeerbare buitenunit.