Medisana BS 475

Gewichtsaanduiding per
100 gram
Model
vierkant

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 25 reviews die zijn achtergelaten voor de Medisana BS 475 op Kieskeurig.be.

3,2

• Slecht

Ladyhawkje 10-07-2014

6,5
Als ik alles juist heb ingesteld en ik weeg me krijg ik de melding FATH en houd ie op, als ik dezelfde instellingen als man gebruik (ben een vrouw) dan meet ie wel gewoon alles na de helpdesk daarover gebeld te hebben (mevr kon niet goed uitleggen wat die melding betekent zei dat ik boven het gemiddelde zat, en dat ie dan niet rekent?!? Weet zelf ook wel dat ik te zwaar ben en daarmee boven het gemiddelde zit) ben ik verder gaan experimenteren. Wat cm erbij, een jaartje erbij (zodat ik boven 42 uit komt, heb ik van een tabel in handleiding) en dan zit vetpercentage op 49,7. Zodra hij dus boven de 50% meet, heb je er niets extra's meer aan, meet ie alleen je gewicht.
Handig om te weten voor je hem koopt. Ik heb tot ik wat afgevallen ben, mezelf 4cm extra gegeven in de instellingen en nu werkt ie goed. Al zal het dus allemaal net wat onnauwkeuriger zijn omdat mijn lengte niet helemaal klopt.
En hij verspringt vrij snel naar een ander 'persoon' als je er wat onhandig op gaat staan. Verder mooi ding! Vooral handig als ik een paar kilo kwijt ben. (Ben 1.68, 42jaar en weeg 97 kilo)

Karin 13-06-2018

Hallo Hawkje, ik had dezelfde problemen en kreeg op mijn vraag de volgende tips. Misschien heb je er ook wat aan?

De volgende mogelijke oorzaken kunnen eventueel van toepassing zijn:
1. veel eelt onder de voeten of blote voeten. Teveel aan eelt of te droge voeten belemmeren het contact met de elektroden / de metalen strips.
2. het dragen van schoeisel of sokken tijdens de meting. Meting is dan niet mogelijk.
3. huidcontact tussen beide benen wanneer u de op de weegschaal staat. Dan raken bijvoorbeeld de bovenbenen elkaar. Hierdoor stopt de analyse op het punt waar de benen elkaar raken hetgeen tot een foutmelding leidt.
4. diabetes of een andere stofwisselingsziekte
5. sterk ondergewicht (BMI 32). In beide gevallen is de onderlinge verhouding tussen de diverse lichaamswaarden wat 'scheef'. Dit is vaak op te lossen door de ingestelde lichaamslengte in het profiel, iets te verhogen of te verlagen.
De weegschaal zou eventueel nog ontregeld kunnen zijn, bijvoorbeeld door transport, of door veelvuldig verplaatsen.
Ik raad u aan om de weegschaal op een geschikte ondergrond te plaatsen conform de gebruiksaanwijzing. Geschikt wil zeggen, een harde, effen ondergrond zoals een tegelvloer, parketvloer of grindvloer.
Niet geschikt zijn ondergronden zoals vloerbedekking, vinyl/linoleum, laminaat met een meegevende ondervloer, een badmat etc. Deze ondergronden dient u te vermijden.

Tik de weegschaal nu aan met uw voet, zodat 0,0 kg verschijnt op het display. Ga nu niet op de weegschaal staan, maar laat deze vanzelf uitgaan.

Nu is de weegschaal opnieuw geïnitialiseerd en klaar voor gebruik.

Emmy 16-07-2017

leek eerst aardig, maar na een half jaar waardeloos

Geschreven voor: Medisana BS 475

Aanvankelijk was ik enthousiast over deze weegschaal en voldeed hij aan de verwachtingen. Maar helaas ook bij mij ontstond een error, de weegschaal sloeg op hol en was niet meer te reguleren.
Jammer en geen aanrader.

Freek 26-03-2017

Stopt er na een half jaar mee

Geschreven voor: Medisana BS 475

Na een half jaar doet de weegschaal het niet meer. Waardeloos dus. En ik heb ook snel de batterijen moeten vervangen. Geen aanrader.

Renee 16-12-2016

Niet te meten

Geschreven voor: Medisana BS 475

Ik heb deze weegschaal sinds een paar weken, op zich werkt hij goed, je kan je persoonlijke instellingen gebruiken en zo. Maar wat mij betreft is hij volkomen nutteloos want de meting is ZO precies dat hoe stil ik ook probeer te staan, het display blijft veranderen met een verschil van diverse kilo's. Ook al hou ik m'n adem in en beweeg niet, dan nog gaat hij na een tijdje gewoon uit! Wat mij betreft een waardeloze weegschaal.

René 03-04-2019

Kennelijk ben ik niet de enige...

Geschreven voor: Medisana BS 475

Herhaling van klachten van anderen. Snel batterijen vervangen. Vaak ERR. Nu weer nieuwe batterijen geplaatst ennde weegschaal blijft zwart. Geen gezwur overndroge voeten of eelt. Spijt dat ik dit waardloos produkt heb gekocht. Ik hoop dat ik door mijn review anderen kan helpen om dezelfde fout te voorkomen.

Minpunten

• Batterijen snel leeg
  • Na nieuwe batterijen ERR(OR)
  • Nu nieuwe batterijen, hij doet niets meer

Sa 25-05-2018

Miskoop

Geschreven voor: Medisana BS 475

Meegeleverde batterij binnen de 3 weken leeg.
Onnauwkeurig wanneer ik de lichaamsanalyse gebruik: bij simpele weging altijd stabiel, maar bij lichaamsanalyse veel schommelingen in Kg. Absurd grote schommelingen binnen enkele metingen (3-4 kilo op een gewicht van rond de 53 kilo).
Vaak error meldingen waarna er helemaal niets meer mogelijk is.

Scherm met info bij lichaamsanalyse verspringt vrij snel dus niet altijd goed te lezen.

Minpunten

• onnauwkeurig
  • snel kapot
  • gebruikt geen gangbare batterijen

Jackie 05-02-2018

ik blijf batterijen vervangen

Geschreven voor: Medisana BS 475

Ik moet om de paas weken de batterijen vervangen. Ik ben het helemaal zat. Ben meer geld kwijt aan de batterijen dan dat ik aan de weegschaal kwijt was onderhand. Waardeloos!

gerritfavian 13-03-2019

ja dat hebben wij ook. als er 5% uit de batterijen is krijg je melding, batt LO?
Ik dacht eerst dat ie zoveel stroom vrat totdat ik de batterijen doormat, bleek er bijna niks uit te zijn?

Joost 27-01-2019

Waardeloos medisana bs475

Geschreven voor: Medisana BS 475

Batterijen leeg na een week. Vervolgens nieuwe batterijen. Ding wil niet aan. Eenmaal aan en alles weer ingesteld. Daarna wederom error. Blijven knipperen en doet niks meer.

Minpunten

• Batterij duur
  • Gedoe met instellen

Luc 15-10-2018

Miskoop

Geschreven voor: Medisana BS 475

Werkt amper alvorens batterij de geest geeft. Reeds 5x vervangen na enkele dagen. Ook constant error melding.
Mijn grootste miskoop ever !

Personenweegschaal 16-04-2018

Duidelijke gebruiksaanwijzing - gunstige prijs

Geschreven voor: Medisana BS 475

Gunstige prijs - duidelijke gebruiksaanwijzing aanvankelijk had ik een afbeelding op de binnenzijde van het omslag over het hoofd gezien, maar na e-mail contact heb ik de afbeelding ontdekt. Toen was mij veel duidelijk. Hieraan ging wel een uitgebreid e-mail contact voora f.

Keto Annie 13-03-2018

Onnauwkeurig

Geschreven voor: Medisana BS 475

Veel gedoe om de weegschaal op te zetten en cervolgens is de weegschaal onnauwkeurig. Verschillende kilo's verschil als je drie keer achter elkaar weegt. Verder geeft het waarden zoals fat percentage, botpercentage waar ik wel vraagtekens bij stel. Als ik drie keer achter elkaar weeg krijg ik weer heel verschillende cijfers. Verder ook vaak error meldingen en dan doet hij het dus helemaal niet. Geen aanrader.

Pluspunten

• Ziet er mooi uit

Minpunten

• Onnauwkeurig
  • Doet het vaak niet
  • Snel glad oppervlak

Smit2313 05-11-2017
  • Product gekregen

Waardeloos

Geschreven voor: Medisana BS 475

Via kerstpakket gekregen. Lastig in te stellen. Geen helder menu. Geen aan/uit-knop. Na 3 maanden batterijen leeg. Zo belabberde uitvoering dat pas maanden later nieuwe batterijen gekocht (€4 weggegooid geld). Weer die belabberde instellingen proberen. Maar het werkt niet. Zeer slecht product. Volgende weegschaal wordt een gewone analoge.

Pluspunten

Minpunten

• Lastig in te stellen
  • Batterijen snel leeg
  • Met nieuwe batterijen (€4) nog geen herstel

Daisy 01-08-2017

Medisana BS 475

Geschreven voor: Medisana BS 475

na paar maanden batterijen leeg en met nieuwe batterijen werkt de weegschaal niet meer, lees allemaal dezelfde ervaringen.

Consument12345 05-06-2017

Zelfde issue als velen: na vervangen batterijen enkel error

Geschreven voor: Medisana BS 475

Paar maanden in gebruik. Batterij leeg. Batterij vervangen: error. Wat ik ook doe.
Handleiding zegt er niks over en via Google zie ik vooral veel mensen met hetzelfde probleem maar ook geen oplossing. Waardeloos ding dus.

Pluspunten

• Betaalbaar

Minpunten

• Rommel
  • Errormelding na vervangen batterij

SIGG90 12-04-2017

Onbruikbaar na paar maanden

Geschreven voor: Medisana BS 475

Ik heb hem misschien maar 2 maanden kunnen gebruiken voordat de batterijen op waren. Vervolgens vervangen en niet meer kunnen gebruiken omdat er telkens een error wordt aangegeven.. Kan ook nergens op internet of in de handleiding een oplossing ervoor vinden, onbruikbaar product geworden dus.. zonde.

A van Erp 26-03-2017

Zeer slecht product

Geschreven voor: Medisana BS 475

Half jaartje in gebruik. Batt leeg, batt vervangen en nu alleen maar error. Wat je ook doet, het werkt niet meer. Echt mega slechte kwalitiet. Rommel.

L. Lardenoye 30-01-2017

Klommel

Geschreven voor: Medisana BS 475

Wat een klommel. Kost niet veel maar dan heb je ook niet veel. Ondanks stabiele ondergrond toch gevoelig bij oppakken en weer neerzetten. Steeds andere meting. Ondanks nieuwe batterijen toch aanduiding low. Na een half jaar doet hij helemaal niets meer.

Pluspunten

• Licht gewicht

Minpunten

• Onbetrouwbaar

Rond 12-09-2019

Slecht apparaat

Geschreven voor: Medisana BS 475

Net als velen krijg ik na het vervangen van de batterijen nu ook een error. Niets mee te beginnen. Slecht apparaat.

Minpunten

• Slechte kwaliteit

Tom 08-08-2019

Batterijen vretend apparaat

Geschreven voor: Medisana BS 475

Ziet mooi uit maar ben al met 4e partij batterijen bezig. Heb het apparaat 5 maanden in bezit en sta er echt niet dagelijks op, maar dit is belachelijk

Pluspunten

• mooi uiterlijk

Minpunten

• batterijen vreter

Floris 13-01-2019

Prima apparaat, wel opletten dat je hem goed gebruikt

Geschreven voor: Medisana BS 475

Prima product. Wel gevoelig bijvoorbeeld dat je voeten niet te droog zijn of dat je te veel eelt op je zolen hebt, dan werkt het elektrische stroompje niet. Ik zie een hoop commentaar maar ik heb het idee dat men het niet even goed gebruikt. Als je enkels/knieën elkaar raken werkt het ook niet goed. Maar nu ik dat weet werkt het echt prima.

Pluspunten

• veel info
  • goed leesbaar
  • werkt met app die alles mooi bijhoudt

Minpunten

• Erg gevoelig, bv: niet te droge voeten