Philips HD4686/90 Waterkoker

Adler AD1207

7,1

• Slecht

ruubschen 08-10-2014 Product jaar of meer in bezit

Een mooie waterkoker met handige temperatuurinstelling.

Na een aantal jaren gebruik reageerde de waterkoker echter niet meer goed. Naast een probleem dat de waterkoker kan gaan lekken bleek bij mij een onderdeeltje van de elektronica vervangen te moeten worden.

Bij mij is het volgende gebeurd:
– Eerst sloeg de waterkoker af voordat de 100 graden bereikt was,
– Daarna piepte hij niet meer,
– Daarna verwarmde hij het water maar tot ongeveer 60/80 graden op.

De symptomen werden veroorzaakt door een kapotte condensator. Zie volgende oplossing:

Bovenstaande oplossing heeft perfect gewerkt! Het vervangen van de condensator heeft het probleem opgelost.

Hierdoor blijft de waterkoker weer doorkoken tot 100 graden en piept wanneer hij klaar is.

Het loshalen van de hele waterkoker en alle onderdelen is een aardige klus en je hebt een soldeerbout nodig om het onderdeeltje te vervangen. De condensator kostte €3,50 bij een lokale elektronica winkel.

Voor het probleem met lekker verwijs ik je door naar de volgende site:

m_apson 23-04-2013 Product jaar of meer in bezit

Na 4 jaar defect; heb de W_koker elke 3 mnd ontkalkt (3 eier dopjes azijn en vullen tot max; temp op 80 , kalk zeefje er uit trekken en helemaal onderdompelen: een nachtje laten staan)
Dankzij de tip van Rib Curl weer gerepareerd; Bedankt. Zijn tweede leven gaat nu in!

goever 17-12-2013

Wat een waardeloos product, in 6 jaar 4 waterkokers versleten en een verziekt aanrechtblad door de voortdurende lekkages van dat onding. En die garantie....een aanfluiting, ondanks dat die troep na 1,5 jaar al ging lekken een baggeroplossing (stommiteiten en niet meer reageren)van dat Philips "servicecenter". Ik koop geen enkel Philips-apparaat meer. Wie heeft voor mij een goed alternatief?

Pieter77 05-02-2013 Product jaar of meer in bezit

6,7
Wij sluiten ons helaas aan bij de voorgaande reviews.
Een mooie waterkoker om te zien en ideaal in gebruik (zeker voor babyflesjes!!), maar helaas na 2 jaar begint hij te lekken. De waterkoker is niet goedkoop en ik vind ook dat prijs/kwaliteit om deze reden niet in verhouding staat.
Wij hebben bewust van dezelfde serie het koffie-apparaat gekocht, dat vonden we mooi, en balen er dus stevig van dat deze waterkoker het zo snel opgeeft.
Wat ik van anderen lees over de service van Philips, 10%korting in de onlineshop, vind ik een matige reactie.
De tip van Ripcurl gaan we zeker proberen, dank je wel!

Georgna 01-02-2013 Product jaar of meer in bezit

6,3
Na twee jaar is de waterkoker helaas gaan lekken. Daarna heeft hij het nog even uitgehouden, maar nu is de lekkage zo erg dat hij 'kapot' verklaard is. Erg jammer omdat het een mooie waterkoker is en bovendien niet goedkoop. Van Philips 10% korting aangeboden gekregen om een nieuwe te kopen via online-shop.

RipCurl 03-02-2013

Het is inderdaad een slecht ontwerp / ontwerpfout. Alle Philips waterkokers hebben hetzelfde probleem, maar als je een kleine torx schroevendraaier hebt en schoonmaak azijn, dan kan je het zelf repareren! De lekkage ontstaat namelijk door kalkvorming op de afdichtring onder in de waterkoker. Ook als je hem regelmatig ontkalkt kan dit probleem optreden.

Schroef allereerst de 3 schroefjes met de torx op de onderkant van de waterkoker los. Zet daarna een kleine schroevendraaier met platte kop tussen de buitenmantel (wit of zwart) en de onderkant. Druk nu de onderkant naar buiten toe (je hoor nu een klik). Haal de onderkant er af. Je kijkt nu naar het verwarmingselement. Maak hier GEEN draden los! Druk de bodem van de waterkoker vanuit de binnenkant naar buiten toe. Hij zal dus vast blijven aan de waterkoker, maar je kan hem wel schoonmaken. Verwijder nu de witte rubberen ring, maar kijk eerst wel goed hoe hij zit!

Dit is het onderdeel dat de lekkage veroorzaakt en hier zit er kalk tussen. Maak alles schoon met azijn. Plaats alles weer in elkaar, dus ring om verwarmingselement. Onderaan terug duwen tot je niet meer kan.Zet de witte onderkap er weer op. Druk tot de klik en zet de 3 schroefjes er weer in.

Voila, alles is weer als nieuw! Uiteraard zal Philips je dit niet vertellen, want daar verdienen ze niets aan. :)

Georgna 06-02-2013

Vanavond de tip van RipCurl uitgevoerd en sindsdien lijkt hij niet meer te lekken! Fantastische tip, bedankt!

DonaldN 13-01-2013 Product jaar of meer in bezit

Opvallend: ook mijn Philips waterkoker ging stuk kort na de twee jaar garantieperiode. Was niet meer te herstellen, dus het hele apparaat kon weggegooid worden. Zonde van zo'n duur apparaat. Nu een andere gekocht, uiteraard van een ander merk. Geen Philips meer, want is wel duur maar niet duurzaam.

amckruijer 10-01-2013 Product jaar of meer in bezit

5,7
Mooie waterkoker. Ook handig in gebruik. Verder geen problemen, maar nu na 3 jaar en vier maanden lekt de waterkoker. Geen garantie en geen coulance via Philips zelf. Ik mag een andere waterkoker uitzoeken met 10% korting. Het was een dure waterkoker daar mag je toch van verwachten dat hij zeker 5 jaar meegaat?

VMKW 12-12-2012 Product jaar of meer in bezit

3,7
De waterkoker heeft het welgeteld 25 maanden volgehouden en is nu volledig kapot. Met name van een waterkoker voor die prijs verwacht je een beduidend langere levensduur!

pierlala 08-12-2012 Product jaar of meer in bezit

5,7
En ook bij mij is de waterkoker na iets meer dan twee jaar kapot gegaan. Twee jaar geleden met Sinterklaas gekregen en nu dus ter ziele. Het lijkt of de de waterkoker geen contact meer maakt, je hoort een gelijkmatig tikken en daar blijft het bij. Terug naar de winkel wat hier gesuggereerd wordt is geen optie, hij is nl. via de ING winkel aangeschaft en daar kun je niet terecht. Probleem is dat ik een broodrooster heb uit dezelfde serie en daarom de bijpassende waterkoker een mooi geheel was. Het product is (op 1 winkel na) nergens meer te verkrijgen wordt dan ook waarschijnlijk niet meer geproduceerd. Wordt nog een moeilijke keuze of ik deze waterkoker weer aan ga schaffen want twee jaar vind ik echt een te korte gebruiksperiode!

Mialro 04-12-2012 Product jaar of meer in bezit

5,7
Net buiten de garantieperiode ging deze toch best dure waterkoker bij mij stuk. Erg jammer want qua design en mogelijkheden was ik er erg content mee. Waterkoker kijkt ergens kortsluiting te maken, lekkage? Hij had al af en toe kuren omdat het akoestisch signaal (dat het water gekookt heeft) het soms wel en dan weer niet deed. Einde oefening met deze waterkoker, ga toch maar eens op een ander merk over.

Officiele reactie van Philips Nederland 05-12-2012

Goedendag Mialro,
Wat vervelend te horen dat uw waterkoker defect is gegaan. Daar deze buiten de tweejarige fabrieksgarantie van Philips valt verwijs ik u naar de winkel waar u de waterkoker gekocht heeft en de koopovereenkomst mee heeft.

Mocht u eventueel nog vragen hebben dan kunt u altijd contact met Philips opnemen.
U kunt de Philips klantenservice bereiken op het volgend telefoonnummer: 0900 202 11 77 (€0.10 c p/m) van maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 18.00 uur.

dorazouf 06-12-2012

Hoi Miairo, ik vind het niet te geloven dat Philips te terug stuurt naar het bedrijf waar je hun slechte product gekocht hebt. Alsof dat bedrijf verantwoordelijk zou zijn voor de wanprestatie.
Ik heb al heel lang een andere waterkoker, die voor een een kleiner bedrag een heel wat leukere prestatie (met een ledlampje) levert.

Sebasjeisstoer 13-11-2012 Product jaar of meer in bezit

Gelukkig is het een Philips, want de garantie wordt keurig nageleefd. Na ruim 1 jaar vrij intensief gebruik (het is een ideale waterkoker als je bijvoorbeeld een baby hebt en tot 40 graden wilt opwarmen) slaat het apparaat af voordat het water op temperatuur is. Mag natuurlijk niet zo snel kapot gaan.

Officiele reactie van Philips Nederland 06-12-2012

Beste Sebasjeisstoer,

Wat vervelend te lezen dat uw HD4686 niet goed meer functioneert.

Philips geeft twee jaar fabrieksgarantie op de HD4686, voor eventuele hulp bij uw probleem kunt u contact opnemen met Philips. Ook voor vragen of opmerkingen kunt u altijd terecht bij Philips.

Sebasjeisstoer 05-03-2013

Na twee maanden en 2x bellen bericht dat deze waterkoker niet meer werd geleverd. Hiervoor geld terug gekregen. Mispeer product van Philips, uiteindelijk gematigd tevreden over afhandeling. Lang zonder waterkoker gezeten ivm trage afhandeling. Uiteindelijk wel correct.

Morowitz1 25-08-2012 Product jaar of meer in bezit

4,7
De waterkoker begon na een maand te lekken waarna ik via de omruil service van Philips een nieuwe kreeg. Deze heeft het een jaar volgehouden. Nu slaat hij niet meer automatisch af. Levensgevaarlijk! Krijg nu geen nieuwe meer omdat de garantie verlopen is.Pech, geen Philips meer!

Officiele reactie van Philips Nederland 14-09-2012

Beste Morowitz1, vervelend dat uw waterkoker defect is!

Goed dat u aangeeft dat Philips kosteloos uw waterkoker heeft vervangen. U heeft recht op 2 jaar volledige Philips garantie gerekend vanaf de dag van aankoop.

Grobbetrol 18-06-2012 Product jaar of meer in bezit

6,7
Ik had deze waterkoker gekocht, samen met bijbehorende koffiezetapparaat. De waterkoker is na 2 jaar gaan lekken. Toen een ander model philips waterkoker gekocht, die is nu ook gaan lekken. Philips is waardeloos als het om waterkokers gaat!

Sabby-01 05-06-2012 Product jaar of meer in bezit

Omdat ik het zo'n handig apparaat en mooi vind.. Tot 3x toe nieuw gekocht. Elke keer gaan ze ietsjes langer dan 2 jaar mee.

Nr. 1 begon spontaan te lekken van de onderkant. Helaas garantie verlopen. Ongeveer 1,5 jaar gebruikt.
Nr. 2 werkte het bedieningspaneel niet meer van. Bleef koken, temparatuur niet meer instelbaar.. Soms spontaan uitzichzelf aan. Net iets langer dan 2 jaar gebruikt.
Nr. 3 wederom als 1e lek van de onderkant. Ik had water in de koker gelaten. Dacht makkelijk 's morgens alleen op knopje drukken voor thee.. Al het water eruit gelopen. Een natte bende op het aanrecht.
Plus al een tijdje dat het bedieningpaneel niet altijd meer werkt. Ook net iets langer dan 2 jaar gebruikt.

Helaas dus geen garantie meer op. Wel regelmatig ontkalkt etc. En werd ongeveer 4 of 5 x op een dag gebruikt.

Ga echt nu een andere model kopen... Dan maar minder mooi.

coaster 04-06-2012 Product jaar of meer in bezit

waterkoker al 5 jaar in gebruik nooit problemen gehad. Toch weer een nieuwe gekocht want na 5 jaar dagelijks gebruik kan er slijtage optreden en dat willen wij niet afwachten. Heel tevreden maar met de nieuwe waterkoker moeten wij het afwachten natuurlijk.

CC de Jong 18-04-2012 Product jaar of meer in bezit

2 jaar oud, nu al een aantal keer geconstateerd dat de waterkoker spontaan aan gaat.
Zit je rustig op de bank, gaat de waterkoker ineens aan, zonder dat deze op ( keep warm ) staat.
Ik ga vandaag nog een andere kopen, dit gaat geen philips meer worden.

rima76 21-03-2012 Product jaar of meer in bezit

6,7
Ik ging voor het design, ik vind hem echt prachtig! Hij heeft het ook altijd goed gedaan, niets op aan te merken. Ik heb hem regelmatig ontkalkt. Nu lekt hij ineens na 2,5 jaar. Ik was van plan om dezelfde weer te kopen. Maar nu lees ik dat hij bij iedereen na verloop van tijd gaat lekken! Dus ga nu toch maar voor een ander merk kiezen.

jojoho 03-04-2012

Als je de onderkant voorzichtig loshaalt en dan het geheel demonteerd zie je een siliconen ring. De kalkvorming zorgt ervoor dat de ring niet meer goed aansluit. Voorzichtig schoon maken en weer monteren desnoods met een heel klein beetje vet wat hiervoor geschikt is. Wij hebben na 2 keer een nieuwe onder garantie nu ook dit 1 keer moeten doen. Ook gebruiken wij een brita filter en dit schijnt te helpen.

NEN-EN-ISO 16-03-2012 Product jaar of meer in bezit

Leuk apparaat, temperatuur regeling werkt goed en brengt water snel aan de kook. En ook deze is nu lek. Designfoutje ?

Martien Dekker 07-03-2012 Product jaar of meer in bezit

5,7
Mooi apparaat werkt prima, een beetje veel lawaai dat wel. Maar erg vevelend is dat hij bij mij ook na twee jaar en 3 maanden ging lekken. Mijn Advies NIET kopen dus

Bert Jansen1963 08-01-2012 Product jaar of meer in bezit

6,3
Mensen koop deze waterkoker niet.........na ongeveer 2 jaar gaat hij lekken en electronica gaat meestal stuk. Zeer slecht product voor een bedrijf als philips.......dit apparaat is niet goed getest door philips anders was het zeker niet op de markt gekomen.

Bert Jansen

WillemF 19-01-2012

De mijne is ook stuk gegaan, lees me review hier elders maar. Heb een nieuwe gehad maar helaas deze is na anderhalf jaar ook alweer overleden. Philips kan het niet maken om niets tegen al die klachten te doen. Ik ga kijken wat ik nog kan doen.

WillemF

Pascal147 03-01-2012 Product jaar of meer in bezit

Prachtige waterkoker, mooi vorm gegeven, paste prima in onze keuken. Echter ging de waterkoker na 16 maanden lekken. En behoorlijk lekker. Na Philips te hebben benaderd viel dit niet binnen de garantie en Philips herkende zich niet in het probleem. Later ben ik op internet gaan zoeken en las dat ik zeker niet de enige ben met de lekkende water koker. Na zoeken op internet heb ik gevonden hoe ik de waterkoker zelf kon repareren en dat heeft geholpen echter komt het probleem steeds weer terug. Voor mij geen waterkoker van Philips meer.