Bosch WAT28655NL

tile-Geluidsniveau
72 dB (centrifugeren)
tile-Vulgewicht
8 kg vulgewicht

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 19 reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch WAT28655NL op Kieskeurig.be.

8,9

Jeroen 05-01-2020

Prima wasmachine

Geschreven voor: Bosch WAT28655NL

We hebben deze wasmachine nu 1 maand in gebruik. Tot nu toe zijn we er zeer tevreden over. Met name het i-dos systeem is ideaal. De combinatie van draaiknop en touchscreen werkt goed en er valt veel in te stellen (temperatuur, hoeveelheid wasmiddel, toerental tijdens centrifugeren, etc.). Het geluidniveau tijdens het centrifugeren is laag. Ook niet geheel onbelangrijk, hij wast ook nog eens goed.

Pluspunten

• i-Dos
  • Veel instel mogelijkheden

Minpunten

• Nog niet kunnen ondekken

Ben 30-12-2019

Degelijke machine

Geschreven voor: Bosch WAT28655NL

Het is een degelijke wasmachine die weinig geluid maakt bij het centrifugeren. Het is geen Miele dat merk je direct, maar voor een Bosch is het goede wasmachine.

Pluspunten

• Degelijk
  • I-Dos

Minpunten

• Geen Miele

Mark 29-12-2019

Goede wasmachine

Geschreven voor: Bosch WAT28655NL

Prijs kwaliteit goed. Dit blijkt uit:
- Stille wasmachine
- Duidelijk menu
- Was komt er schoon uit, conform verwachting

• Schone was
  • Duidelijk menu

j 26-12-2019

PERFECTE MACHINE

Geschreven voor: Bosch WAT28655NL

sinds paar dagen in bezit van de nieuwe bosch machine en bevalt goed de machine is stil en zuinig met water.
kan niet beter

M. de Wasman 15-12-2019

Fijne stille wasmachine

Geschreven voor: Bosch WAT28655NL

De wasmachine doet wat iedere wasmachine doet, daar kan weinig spannends over vertellen. Wel zijn er een aantal zaken die me opvallen. Het automatische doseersysteem: ik heb er een hele fles wasmiddel in gedaan en het apparaat zoekt zelf uit hoeveel er nodig is. Dat is veel minder dan ik zelf zou gebruiken en dan vind ik zeer posifief. De was wordt goed schoon, ik gebruik minder wasmiddel en de wasmachine wordt niet zo vies van de restjes wasmiddel. Je kunt trouwens zelf ook nog los wasmiddel in het apparaat doen, naast de automatische doseerbak. Doet zijn werk stil: ik heb de machine in mijn keuken staan en het is fijn dat het wassen en het centrifugeren niet teveel lawaai maken. Het aanraakscherm: je kunt via de draaiknop allerlei programma's kiezen, maar daarna kun je via het aanraakscherm allerlei zaken aanpassen zoals de temperatuur en de centrifugeerkracht.

Pluspunten

• Automatische doseersysteem
  • Fijn aanraakscherm

Tineke 11-12-2019

Geweldig

Geschreven voor: Bosch WAT28655NL

Fijne keuze mogelijkheden. Prettig wasmiddel- en wasverzachter- dosering via I-dos. Koolborstelloze motor met 10 jaar garantie. Kortom geweldige machine. Zeer tevreden. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Jules 11-12-2019

Grote verlichte trommelinhoud

Geschreven voor: Bosch WAT28655NL

Ik was op zoek naar een I-dos wasmachine en mijn keuze viel op deze Bosch wasmachine, stil zuinig en prijs kwaliteit verhouding zeer goed. Nu hebben wij de wasmachine sinds 2 weken en hij was perfect en is heel stil. Mooie van het I-dos systeem is dat je dit zelf aan of uit kunt zetten en toeren apart kunt regelen. Zeer gebruiksvriendelijke machine. Wij hopen hier nog vele jaren plezier aan te beleven.

Pluspunten

• grote trommelinhoud
  • zeer stil
  • op lage temperatuur zeer schoon

Jan 10-12-2019

Goeie acte, goeie machine

Geschreven voor: Bosch WAT28655NL

Beter is er niet, of wel dan. Wast als de beste, zo stil als een woestijn in de nacht en de was zo schoon, kan zo de kast in.

Pluspunten

• Jazeker

Minpunten

• Nee

Lando 04-12-2019

Fijne stille machine

Geschreven voor: Bosch WAT28655NL

Eerst even wennen aan alle instelmogelijkheden.
Nu alles ingesteld is werkt het prima.

Machine is stil en het i-dos systeem nog niet gebruikt omdat ik eerst de pads op wil maken. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Hellen 04-12-2019

Stille machine

Geschreven voor: Bosch WAT28655NL

Een stille machine die ook niet mega lelijk is. Touchscreen werkt goed en heeft veel opties (maar niet te veel zodat je door de bomen het bos niet meer ziet).

Vind het echt een pre dat je op het scherm ziet hoeveel je kunt besparen wanneer je de eco stand gebruikt (ipv het normale programma). Dit maakt je bewuster van je actie(s).

• Zuinig

Minpunten

• Je moet de waterhardheid opvragen (IDOS)
  • Wanneer geen gebruik van IDOS, geen wasverzachter

Anoniem 10-11-2019

Stille, makkelijk te bedienen wasmachine

Geschreven voor: Bosch WAT28655NL

Tot nu toe (pas sinds kort in het bezit) erg tevreden. Wasmachine wast erg stil en heeft veel mogelijkheden. Waarschijnlijk ook nog niet allemaal ontdekt. Het I-dossysteem is erg fijn. Een keer wasmiddel toevoegen en het is klaar. Het is wel jammer dat je slechts 1 wasmiddel kan toevoegen via het systeem. Wasverzachter gebruik ik niet, een tweede wasmiddel via I-dos in plaats van het wasverzachter bakje, had ik een pluspunt gevonden.

• I-Dos
  • Veelzijdige opties

Minpunten

• Nog niet gevonden

John 31-10-2019

Prima prijs-kwaliteitverhouding.

Geschreven voor: Bosch WAT28655NL

Deze apparaten hebben een mooi design en ze passen prima bij elkaar. De bediening is erg eenvoudige bediening en ze zijn zuinig in gebruik.

paulusma 29-10-2019

Handige zeepdosering, gebruiksvriendelijk en superstil

Geschreven voor: Bosch WAT28655NL

Wat een verschil met de vorige machine (AEG van 7 jaar oud) De Bosch is veel stiller en heeft een groot en gebruiksvriendelijke touchdisplay, ook de zeepdosering werkt fantastisch, Ook is het mogelijk om een favoriet wasprogramma te configureren en deze kan dan worden gestart met een simpele druk op de knop

Pluspunten

• zeepdosering
  • touchdisplay
  • superstil
  • veel programma's ook eigen favoriet in te stellen
  • eenvoudig in gebruik

Minpunten

• meer voorkeur programma's zou wenselijk zijn

MarcusK 14-10-2019

Zeer eenvoudige bediening, mooie look, wast schoon

Geschreven voor: Bosch WAT28655NL

Zeer prettige wasmachine, die ik al eerder zakelijk had en die ik nu voor mezelf koop. Dus twee dezelfde wasmachines. Er past veel in, hij ziet er mooi uit, is heel gemakkelijk te bedienen en hij wast gewoon goed schoon. En dat alles tegen een nette prijs.

Pluspunten

• bediening
  • esthetisch
  • stil
  • goede prijs

Riesie 07-08-2019

Perfecte wasmachine

Geschreven voor: Bosch WAT28655NL

Fijne wasmachine die de was schoon uit de machine laat komen. Idos is heerlijk. Fles wasmiddel leeggieten in het apparaat en je hebt geen omkijken naar dosering. Gaat helemaal vanzelf en dat ook met de wasverzachter. Geen geknoei met maatdopjes enzo en dat bevalt me uitstekend. Verlichte trommel is ook ideaal. De machine staat bij mij op zolder en je kan dan goed zien of je geen sok of washandje bent vergeten. 1400 toeren centrifugeert de was uitstekend droog! Ben zeer tevreden [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Bvbt 14-07-2019

Moderne stille wasmachine

Geschreven voor: Bosch WAT28655NL

De machine is een vervanging voor een 15 jaar oude (en dus veel onzuiniger) machine. Er kan een grote was in wat het aantal wasbeurten vermindert. Ruime keuze van programma's en de mogelijkheid van automatische dosering maken het prettig werken.
De tijdsduur van de wasbeurten is wel langer dan bij de oude, maar omdat er meer wasgoed in kan blijft de totale tijdsduur ongeveer gelijk. Met de 1400 toeren centrifuge wordt de was ook droger dan met de oude machine. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Jo 02-07-2019

I-DOS wasmachine

Geschreven voor: Bosch WAT28655NL

Zojuist is de wasmachine geleverd, ziet er goed met alles er op en er aan.
De eerste was zit er in, dus kan nog niet aangeven wat de machine verder doet.
De bediening is eenvoudig met zeer veel mogelijkheden.

Ief 30-06-2019

Heerlijke machine met een top energieverbruik ??

Geschreven voor: Bosch WAT28655NL

Na 13 jaar trouwe dienst gingen de schokbrekers van onze oude Bosch wasmachine kapot. Nu natuurlijk weer een Bosch aangeschaft (net als onze Bosch warmtepompdroger). Goede prijs kwaliteit verhouding. Deze met Aquastop, trommelverlichting en een top energieverbruik hopen wij weer de 13 aar aan te tikken!

Pluspunten

• Energieverbruik
  • Aquastop
  • Trommelverlichting
  • Dubbele i-Dos (regelt hoeveelheid wasmiddel)
  • Stil in gebruik (Db)

Coby 12-06-2019

Zeer goede kwaliteit

Geschreven voor: Bosch WAT28655NL

Het is zeer goed van kwaliteit en stil tijdens het wassen en centrifugeren bedieningsgemak volledig electronisch

Fred65 09-06-2019

wasmachine die meedenkt

Geschreven voor: Bosch WAT28655NL

Oude machine is kapot gegaan aan te veel zeepsop. Deze nieuwe Bosch wasmachine is echt een machine die meedenkt.
Hij doseert het wasmiddel, is lekker stil, is energiezuiniger dan mijn oude en heeft een ruime trommel waar veel in kan.
Veel keuze menu's die waarschijnlijk nooit allemaal gebruikt worden.

Pluspunten

• stil
  • regelt hoeveelheid zeep
  • grote trommel met optimaal wasgaten

Minpunten

• kan ik nog niet bedenken