Siemens WM16W790NL - Reviews

9 kg
A+++
Geluidsniveau
73 dB (centrifugeren)

Beoordeling op basis van 89 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

8,9

Lidwien Meeder 10-05-2017 Product paar dagen in bezit

Grote trommel en veel zuiniger

Vandaag mijn eerste was gedaan met mijn nieuwe wasmachine de Siemens WM16W790NL. Super blij mee, ik kon door de grote trommel wel 2x zoveel kleding wassen als mijn oude machine, tijdens het wassen maakte hij helemaal geen lawaai (dat was bij die oude wel anders) en dat is deze ook nog eens veel zuiniger. Ik ben heeeel blij.

Pluspunten

• Grote Trommel
  • Zuinig
  • weinig geluid

Gala 03-04-2017

Geweldige wasmaschine

Zeer tevreden over de functionaliteiten van deze wasmachine die werkelijk alles kan! Met gebruik van de kreukherstellende programmas zijn overhemden bijna strijkvrij en zeker in combinatie met IQ500 wasdroger. Rondom tevreden met de energie zuinigheid en het lage geluidsniveau tijdens het centrifugeren. In een woord GEWELDIG en een echte aanrader!
Oorspronkelijk gepost op bsh-siemens

mizzredhead 31-03-2017 Product paar weken in bezit

Stille wasmachine met grote capaciteit

Deze Siemens wasmachine is heel stil en er kan lekker veel in. Er zitten redelijk wat verschillende programma's op dus voor elke soort was is er een geschikt programma. De katoenwas op ecostand duurt wel erg lang, zo'n 4,5 uur. Maar er is ook een ultrakort programma voor als je snel wat kledingstukken schoon wilt krijgen.
De machine staat bij mij op een houten vloer maar hij is heel stabiel, ook bij het centrifugeren op 1600 toeren. Het beste is dan wel om de machine vol te laden.
De stoomfunctie vind ik een pluspunt hoewel ik daar van tevoren wat sceptisch over was. Je krijgt de was er niet schoon mee maar muffe kleding, beddengoed of sjaals ruiken na 30 minuten in de sensofresh toch weer fris. Het is een beetje een statische lucht als op een lentedag. Ik heb er zelfs de kostuums van mijn vriend mee fris gekregen. Vlekken met een vochtige doek wegpoetsen en dan het kostuum met de stoomfunctie behandelen.
De vulopening van de machine is groot wat het makkelijk maakt om er lekker veel was in te stoppen.
Het display en de bedieningstoetsen zijn erg prettig. Duidelijk en eenvoudig te begrijpen en het display is groot.
Bij sommige wasprogramma's staat een maximumbelading maar de wasmachine geeft die belading niet aan.

Pluspunten

• grote capaciteit
  • prettige en duidelijke bediening
  • stil
  • ook een snelprogramma
  • stoomfunctie

Minpunten

• geen beladingsindicatie

R 26-02-2017 Product paar dagen in bezit

Stille machine

Mooie stille goed ogende machine met veel voordelen.
Helaas ontbreek een beladings indicatie zodat men kan zien hoeveel wasgoed er nog bijgevuld kan worden.

Pluspunten

• stille machine

Minpunten

• geen beladings indicatie

Syl 16-02-2017 Product paar weken in bezit

Verpichte grote vulopening

Mooi vormgegeven wasmachine met grote verlichte vulopening. Kan meer wasgoed aan dan een reguliere machine op het katoenprogramma. Bij het gebruik van 1600 toeren komt de was al vrij droog uit de machine, dit scheel veel droogtijd. Ondanks het hoge toerental en een houten vloer is de machine vrij geruisloos en staat hij zo stevig als een huis. Doordat de machine veel verschillende programma's heeft is er altijd een keus die goed aansluit bij de kleding. Het hygiëne programma met zuurstof laat de was ruiken alsof het buiten heeft gehangen. Wij zijn heel tevreden!

Pluspunten

• hoge toerental (1600), relatief droge was
  • Kleding blijft redelijk kreukvrij
  • duidelijke display, gebruiksvriendelijk
  • stil

Minpunten

• water dat blijft staan in de rubberen rand
  • lange wasduur standaard programma

JC van Brederode 15-02-2017 Product paar weken in bezit

Prachtige voorstelling met mooi slot

We hebben nu de Siemens een paar weken in bezit en zijn erg blij met de resultaten. Voor ons een belangrijk punt is een schone was; en daar zorgt deze wasmachine elke keer weer voor. We lopen veel in het bos, door de modder en hebben honden (en dus hondenhaar op kleding), maar daar weet deze SIemens goed raad mee.
Verder is de machine relatief stil, heeft een grote deur en ledverlichting in de trommel bij het inladen van de machine wat toch wel erg fijn is.
De verschillende programma's kunnen gemakkelijk worden aangepast door de temperatuur, hoeveelheid water en energieverbruik te veranderen naar eigen 'smaak'.
Dit alles gaat door tiptoetsen. Dit is misschien het enige kleine nadeel, als je tegen de machine aanstaat kun je deze per ongeluk activeren. Dit gaat niet snel, ik geloof dat je echt dan eerst de machine activeert en dan pas een keuze kan maken. Hij piept bij het aanraken van de tiptoetsen en wordt je dus gewaarschuwd. Dit alles in mooi blauwe verlichting.
Onze was komt ook relatief droog uit de wasmachine in vergelijking met onze oude Miele.
Al met al, wij zijn zeer tevreden met onze nieuwe wasmachine!

Pluspunten

• relatief stil
  • schone en redelijk droge was
  • mooi design, relatief stil
  • standaardprogramma's gemakkelijk aan te passen
  • grote deur, ledverlichting bij inladen vd was

Minpunten

• tiptoetsen redelijk gevoelig

Marian 09-02-2017 Product paar maanden in bezit

Ideale wasmachine

Ideale wasmachine met heel veel keuzemogelijkheden wat betreft de temperatuur, het toerental centrifugeren en korte of lange wasprogramma's.
De machine is makkelijk in gebruik en centifugeert erg goed. De kleding komt nu minder verkreukeld uit de machine dan bij mijn vorige machine. Ik strijk minder.
(Kast)luchtjes verdwijnen echt met SensoFresh. De machine geeft zelf aan hoeveel kg wasgoed er per programma in mag, (maar voor 9 kg is de trommel te klein).
De trommel is wel groter dan mijn vorige wasmachine dus ik draai wel minder wasjes. Ik maak veel gebruik van het programma Snel+Mix max. 4 kg en duurt een uur. De deur kan tussentijds geopend worden als je eerst op de pauzeknop drukt, daar heb je geen luikje voor nodig en je kan er zowel iets instoppen als er uithalen (papieren zakdoekje). Nadeel is dat er een beetje water op de rand van de deuropening blijft staan, waardoor je kleding weer nat wordt als je het eruit haalt.
Apart centrifugeren duurt lang (13 minuten).

Pluspunten

• Veel keuzemogelijkheden
  • Centrifugeert goed
  • Makkelijke bediening
  • Prima wasresultaat

Minpunten

• Er blijft water op de rubberrand staan
  • Apart centrifugeren duurt lang

Alice 06-02-2017 Product paar weken in bezit

Gebruiksvriendelijk

De sensofresh wasmachine van Siemens die ik laatst heb aangeschaft bevalt me zeer goed! Na wel even wat uitvogelen met de vele standen, ben ik zeer tevreden over hoe makkelijk je ermee te werk gaat. Mijn favoriet is vooral het programma met de actieve zuurstof, waarmee je moeilijk wasbare kleding weer als bloemetjes laat ruiken! Het is een dure aanschaf, maar zeker de moeite waard, en vooral met de lange fabrieksgarantie op de motor.

Pluspunten

• Moeilijk wasbare kleding kun je nu wél wassen
  • programma's zijn in te korten

frans 30-01-2017 Product paar dagen in bezit

prachtige machine

uiterst stille machine (zeker in vergelijk met onze oude afgedankte Siemens machine van 17 jaar oud!) en gemakkelijk te bedienen. Veel functies en bedieningsgemak is eenvoudig.

frits 18-01-2017 Product paar dagen in bezit

zeer stille wasmachine en eenvoudig in gebruik

product is gebruiksvriendelijk en stil. de prijs kwaliteit verhouding vind ik gunstig. de was komt er schoon en mooi droog uit door de 1600 toeren centrifuge. een aanrader

Pluspunten

• stilte
  • gebruiksgemak

Nienke 04-01-2017 Product paar maanden in bezit

Geruisloze machine met veel mogelijkheden

Vrijwel geruisloze machine, gebruiksvriendelijk, grote trommel, strak design, veel keuze aan wasprogramma's, wol en zijde blijft mooi, zelfs kleding die normaliter professioneel dient te worden gereinigd kan in de machine, tijdsduur programma kan worden verkort zonder dat het afdoet aan het resultaat.

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • diverse wasprogramma's
  • zeer stil
  • grote trommel

ccooper 31-12-2016 Product paar weken in bezit

Schoon, stil en ( senso)fresh.

We zijn blij met de machine. Erg schoon, fris en behoorlijk droog. Een erorme verbetering na onze ruim 20 jaar oude Miele W714 wasmachine. Meestal wassen we op het katoen programma, dan komt de was er ook nog een s behoorlijk droog uit. Sommige reviews melden dat je niet altijd het volle toerental kan instellen; maar dit is logisch als je iets wast wat daar niet tegen kan, bijvoorbeeld wol op 1600 toeren.. Sensofresh is echt een toevoeging: de was is ruikbaar frisser, ook als het om onze muffe lang niet gebruikte slaapzakken gaat. Natuurlijk niet als nieuw; maar nu heel acceptabel. Wij zijn er blij mee
Nog mooier zou het zijn als de machine ook nog zelf het wasmiddel doseerde; maar ach, je kunt niet alles hebben :-)

Pluspunten

• Schoon en fris
  • behoorlijk stil
  • Sensofresh
  • Netjes afgewerkt

Minpunten

• geen dosering wasmiddel

Esmiralda 31-12-2016 Product paar dagen in bezit

Siemens WM16W790NL

Een mooie wasmachine, wast goed schoon en een makkelijke en duidelijke bediening voor mijn vader van 82 jaar!

Pluspunten

• duidelijke bediening
  • rustig

C.v.Weerdenburg 31-12-2016 Product paar dagen in bezit

een goed werkende wasmachine met weinig kosten

ik heb voor een Siemens wasmachine gekozen omdat mijn huidige goed werkende machine van 13 jaar het nog prima doet. Er was nu behoefte aan een tweede machine, en daar hoefde ik geen 2 minuten over na te denken in de hoop dat hij niet in kwaliteit achteruit gegaan is.

Pluspunten

• zijn levens duur
  • geen reparaties
  • mijn topper

ccooper 31-12-2016

Schoon, stil en (senso)fresh

We hebben de machine nu 6 weken in gebruik en zijn erg blij met de aankoop. De bediening is eenvoudig; de was komt er zeer schoon en fris uit. Onze oude Miele W714 van ruim 20 jaar oud was echt toe aan vervanging. De grote trommel, met flinke opening maakt het erg makkelijk de was er in- en uit te halen. Op onze houten zoldervloer blijft de machine mooi stabiel zonder klagende buren als er nog laat wordt gewassen. De Senofresh werkt erg goed. Onze oude donzen slaapzakken waren al lang niet gebruikt en roken muf. Na de Sensofresh-behandeling was het duidelijk verbeterd: het is geen wondermiddel, maar het werkt wel. Wij zijn er erg blij mee. Het zou nog mooier zijn als er ook een zelf doserend wasmiddel systeem op zat. Dat zal de volgende machine worden! Wij zijn in ieder geval erg blij met deze aankoop
Oorspronkelijk gepost op bsh-siemens

RSteD 29-12-2016 Product paar weken in bezit

Sensofresh werkt echt!

Vooral het programma sensofresh voor vervelende luchtjes is een meerwaarde. Pakken worden makkelijk opgefrist. Was eerst sceptisch, maar het werkt echt! De grote trommel is erg prettig, scheelt minimaal een keer wassen in de week.

Pluspunten

• Sensofresh
  • Grote trommel

Monique 28-12-2016 Product paar weken in bezit

geweldig, schoon, nagenoeg geruisloos, gaat veel was in,top!

Ik ben zeer tevreden met mijn wasmachine, er gaat heel wat was in, het is heel schoon en fris na het wassen. Ik ben zo door de was heen omdat er veel in gaat, de was bij houden is een eitje met deze wasmachine. Ik was veel in het weekend maar ook door de week in de ochtend. Voor 07.00 is hij klaar. Je hoort hem niet, hij staat op zolder die niet afgesloten is met een deur.

Yildirim 20-12-2016 Product paar weken in bezit

Prima apparaat

Wast zoals het hoort en het bedieningspaneel is erg duidelijk. Aanvankelijk sceptisch over de Sensofresh functie, maar met meerdere kledingstukken getest en het werkt echt. Dat leidt automatisch tot minder echte wasbeurten, wat ook weer goed is voor het milieu en voor de kleding zelf. Het enige minpunt is dat er water achterblijft in de rubberen rand van de ingang. Ik vermoed dat dit op den duur het rubber aantast, met name als er veel kalk in het water zit. Voor de rest zeer tevreden.

Pluspunten

• Duidelijk
  • Wast goed
  • SensoFresh
  • Zeer zuinig

Minpunten

• Water in de rubberen rand

Anne 20-12-2016 Product paar weken in bezit

Stille wasmachine die nare luchtjes en vlekken verwijderd

Machine gekocht via 100meningen.nl. Goede betrouwbare site die contact met je opneemt wanneer je het product thuis mag verwachten. De wasmachine is alles wat je er van hoopt, en meer! Hij is echt super stil zelf tijdens het centrifugeren. Het hygiene programma werkt echt, zelfs sportkleding die niet meer fris leek te worden is nu weer als nieuw. De was komt haast droog uit de machine, centrifugeren werkt dus echt op en top! Stel je wil een korte was draaien heb je ook een programma van 15 min. Ook de vuilste was wordt zeer schoon. Wij vinden het zeer prettig dat er 9 kg in de wasmachine kan.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Was wordt zeer schoon
  • Stomerijfunctie
  • Prijs-kwaliteit

Minpunten

• Hygiene functie kan alleen met was tot 5kg

corriehenk 19-12-2016 Product paar maanden in bezit

SIEMENS SENSO FRECH 700

daar wij een nieuwe wasmachine moesten kopen en wij toevallig op de site van de ANBO aan het kijken waren zagen wij tot onze verbazing de Siemens Senso Fresh 700 in de verkoop. Wij hebben niet lang gewacht en hem besteld Het is een geweldige wasmachine staat als een Rots ook al staat hij op 1600 toeren hij loopt niet weg Motor is ontzettend stil ook het progama even opfrissen uitstekend Al met Al een perfecte Machine

Pluspunten

• zeer geruisloos
  • uitstekend was resultaat