Siemens WM16W790NL

AEG L8FE96ES
8,9 (10)

8,9

frits 18-01-2017 Product paar dagen in bezit

zeer stille wasmachine en eenvoudig in gebruik

product is gebruiksvriendelijk en stil. de prijs kwaliteit verhouding vind ik gunstig. de was komt er schoon en mooi droog uit door de 1600 toeren centrifuge. een aanrader

Pluspunten

• stilte
  • gebruiksgemak

Nienke 04-01-2017 Product paar maanden in bezit

Geruisloze machine met veel mogelijkheden

Vrijwel geruisloze machine, gebruiksvriendelijk, grote trommel, strak design, veel keuze aan wasprogramma's, wol en zijde blijft mooi, zelfs kleding die normaliter professioneel dient te worden gereinigd kan in de machine, tijdsduur programma kan worden verkort zonder dat het afdoet aan het resultaat.

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • diverse wasprogramma's
  • zeer stil
  • grote trommel

ccooper 31-12-2016 Product paar weken in bezit

Schoon, stil en ( senso)fresh.

We zijn blij met de machine. Erg schoon, fris en behoorlijk droog. Een erorme verbetering na onze ruim 20 jaar oude Miele W714 wasmachine. Meestal wassen we op het katoen programma, dan komt de was er ook nog een s behoorlijk droog uit. Sommige reviews melden dat je niet altijd het volle toerental kan instellen; maar dit is logisch als je iets wast wat daar niet tegen kan, bijvoorbeeld wol op 1600 toeren.. Sensofresh is echt een toevoeging: de was is ruikbaar frisser, ook als het om onze muffe lang niet gebruikte slaapzakken gaat. Natuurlijk niet als nieuw; maar nu heel acceptabel. Wij zijn er blij mee
Nog mooier zou het zijn als de machine ook nog zelf het wasmiddel doseerde; maar ach, je kunt niet alles hebben :-)

Pluspunten

• Schoon en fris
  • behoorlijk stil
  • Sensofresh
  • Netjes afgewerkt

Minpunten

• geen dosering wasmiddel

Esmiralda 31-12-2016 Product paar dagen in bezit

Siemens WM16W790NL

Een mooie wasmachine, wast goed schoon en een makkelijke en duidelijke bediening voor mijn vader van 82 jaar!

Pluspunten

• duidelijke bediening
  • rustig

C.v.Weerdenburg 31-12-2016 Product paar dagen in bezit

een goed werkende wasmachine met weinig kosten

ik heb voor een Siemens wasmachine gekozen omdat mijn huidige goed werkende machine van 13 jaar het nog prima doet. Er was nu behoefte aan een tweede machine, en daar hoefde ik geen 2 minuten over na te denken in de hoop dat hij niet in kwaliteit achteruit gegaan is.

Pluspunten

• zijn levens duur
  • geen reparaties
  • mijn topper

RSteD 29-12-2016 Product paar weken in bezit

Sensofresh werkt echt!

Vooral het programma sensofresh voor vervelende luchtjes is een meerwaarde. Pakken worden makkelijk opgefrist. Was eerst sceptisch, maar het werkt echt! De grote trommel is erg prettig, scheelt minimaal een keer wassen in de week.

Pluspunten

• Sensofresh
  • Grote trommel

Monique 28-12-2016 Product paar weken in bezit

geweldig, schoon, nagenoeg geruisloos, gaat veel was in,top!

Ik ben zeer tevreden met mijn wasmachine, er gaat heel wat was in, het is heel schoon en fris na het wassen. Ik ben zo door de was heen omdat er veel in gaat, de was bij houden is een eitje met deze wasmachine. Ik was veel in het weekend maar ook door de week in de ochtend. Voor 07.00 is hij klaar. Je hoort hem niet, hij staat op zolder die niet afgesloten is met een deur.

Yildirim 20-12-2016 Product paar weken in bezit

Prima apparaat

Wast zoals het hoort en het bedieningspaneel is erg duidelijk. Aanvankelijk sceptisch over de Sensofresh functie, maar met meerdere kledingstukken getest en het werkt echt. Dat leidt automatisch tot minder echte wasbeurten, wat ook weer goed is voor het milieu en voor de kleding zelf. Het enige minpunt is dat er water achterblijft in de rubberen rand van de ingang. Ik vermoed dat dit op den duur het rubber aantast, met name als er veel kalk in het water zit. Voor de rest zeer tevreden.

Pluspunten

• Duidelijk
  • Wast goed
  • SensoFresh
  • Zeer zuinig

Minpunten

• Water in de rubberen rand

Anne 20-12-2016 Product paar weken in bezit

Stille wasmachine die nare luchtjes en vlekken verwijderd

Machine gekocht via 100meningen.nl. Goede betrouwbare site die contact met je opneemt wanneer je het product thuis mag verwachten. De wasmachine is alles wat je er van hoopt, en meer! Hij is echt super stil zelf tijdens het centrifugeren. Het hygiene programma werkt echt, zelfs sportkleding die niet meer fris leek te worden is nu weer als nieuw. De was komt haast droog uit de machine, centrifugeren werkt dus echt op en top! Stel je wil een korte was draaien heb je ook een programma van 15 min. Ook de vuilste was wordt zeer schoon. Wij vinden het zeer prettig dat er 9 kg in de wasmachine kan.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Was wordt zeer schoon
  • Stomerijfunctie
  • Prijs-kwaliteit

Minpunten

• Hygiene functie kan alleen met was tot 5kg

corriehenk 19-12-2016 Product paar maanden in bezit

SIEMENS SENSO FRECH 700

daar wij een nieuwe wasmachine moesten kopen en wij toevallig op de site van de ANBO aan het kijken waren zagen wij tot onze verbazing de Siemens Senso Fresh 700 in de verkoop. Wij hebben niet lang gewacht en hem besteld Het is een geweldige wasmachine staat als een Rots ook al staat hij op 1600 toeren hij loopt niet weg Motor is ontzettend stil ook het progama even opfrissen uitstekend Al met Al een perfecte Machine

Pluspunten

• zeer geruisloos
  • uitstekend was resultaat

Henry 17-12-2016 Product paar maanden in bezit

Complete degelijke wasmachine

Wasmachine met veel mogelijkheden, zelfs stoomreiniging, met een goede prijs- / kwaliteitverhouding. Stille en toch niet al te zware machine.

Pluspunten

• makkelijk en duidelijk in bediening

Minpunten

• er blijft water op de manchet staan na het wassen

van Dijkje 09-12-2016 Product paar dagen in bezit

Fijne grote trommel super verfrissing programma

Fijne wasmachine weer voor siemens gekozen vooral t verfrissing programma sprak ons aan.
Vele mogelijkheden met de programma's

Nojeli 01-12-2016 Product paar dagen in bezit

Wassen is een feestje!

Wauw! Nu deze stille siemens onze was draait merken wij pas hoe oud onze oude was. Wat een enorm decibel verschil. Het lampje maak het vullen van de trommel een feestje.
Alles programma's zijn weer aan te passen naar eigen wens. Of... gewoon op start drukken en wassen gaan.
Door de grote trommelinhoud hoef ik minder vaak een was aan te zetten. Dus meer tijd voor andere dingen.
Wat ons goed bevalt is het outdoor programma en de SensoFresh programma.
Echt een top product!

Pluspunten

• SensoFresh programma
  • Outdoor programma
  • Grote trommel

Tinus 01-12-2016 Product paar weken in bezit

Sensofresh IQ700

Na 3 weken intensief gebruik kan ik zeggen dat de machine goed zijn werk doet. Er kan 9 kilo in door de grote opening. De bediening is makkelijk en de programma keuzes zijn genoeg. De uitgestelde start is ideaal en de was komt lekker droog uit de machine. De meeste was gaat bij ons met speedperfect zodat het in een uur klaar is. Ideaal!

Pluspunten

• Speedperfect
  • Sensofresh
  • 9 kilo

fam de bassies 30-11-2016 Product paar weken in bezit

fijne wasmachine met precies de juiste mogelijkheden

ons gezin bestaat uit 2 volwassenen en 4 jonge kinderen, een wasmachine moet dus veel werk verzetten. een reden om te kiezen voor deze siemens is dus o.a. de 9 kilo was die je per beurt kunt verwerken. daarnaast zijn er verschillende was opties die passen bij onze wensen. je kunt bijna ieder programma in "eco mode" wassen dan duurt de was langer maar is zuiniger of juist de "speed" versie van een programma aanzetten voor een kortere duur. Het actieve zuurstof programma heeft al dienst gedaan voor de mutsen en sjaals, die zijn na periode opslag niet vies maar echt fris ook niet. dus daar ook heel tevreden over. verder is het een degelijk machine. mooie grote deur, verlichting in de trommel, prima werking van touch paneel en grote draaiknop voor het kiezen van een programma. het enige min punt dat ik kan verzinnen is dat na aanzetten de draaiknop alle wasprogramma's verlicht en het 1 a 2 sec duurt voordat je een programma kunt kiezen. maar als je de machine aanzet en daarna gaat laden kun je wel gelijk door.

Pluspunten

• grote trommel
  • actieve zuurstof
  • degelijk apparaat
  • was is echt goed schoon, ook bij korter programma
  • was is goed droog

Mustafa 29-11-2016 Product paar weken in bezit

Goed apparaat met bijzondere technologie

Machine is geruisloos en het gebruik is zeer makkelijk. Zelfs een kind kan de was doen. Sensofresh is een puik van een technologie. Binnen 30 - 45 minuten zijn je kleren opgefrist. De machine heeft een grote trommel wat fijn is. Helaas wordt de was niet gewogen en de automatisch doseermechanisme ontbreekt. Ik heb nog niet alle programmas uitgeprobeerd. Tot nu toe bevalt de machine erg goed.

Pluspunten

• Sensofresh
  • Erg stil

Minpunten

• Gevoelige toetsen
  • Mist automatische doseermechanisme

Hvener 28-11-2016 Product paar weken in bezit

nieuwe wasmachine sensofresh

Een fijn stille wasmachine, eenvoudig in gebruik. De sensofresh vind ik erg prettig want de kleding kan binnen halfuurtje opgefrist zijn zonder gebruik van water.
Doordat het een energiezuinige wasmachine is doet hij wel langer over de wasprogramma's. Katoen ECO programma doet er ruim 4 1/2 uur over, maar als je hiermee rekening houdt, wast de machine prima schoon. Als ik de wasmachine vul is de trommel verlicht wat ik een pluspunt vind. Deze wasmachine heeft een extra grote trommel en vulopening. Bij het bonte wasprogramma kan dus 9 kg gewassen worden, kreukherstellende was raden ze aan om 4 kg te wassen, maar de was wordt niet gewogen dus dat is jammer want dat moet je zelf inschatten.
Al met al een uitstekende wasmachine

Pluspunten

• buitengewoon stil
  • sensofresh
  • grote trommel met verlichting

Minpunten

• vulgewicht wordt niet aangegeven

Siemens wasmachine 26-11-2016 Product paar weken in bezit

Gebruiksvriendelijke wasmachine met uitstekend resultaat

Apparaat werkt geruisloos met duidelijke bedienbare hoofdknop met simple bedienning en zeer uitgebreide mogelijkheden . Complimenten voor dit apparat.

Martje de Graaf 24-11-2016 Product paar weken in bezit

Prachtige wasmachine met specifieke technologie

Een buitengewoon stille wasmachine met echt veel keuze in programma's. Het instellen van een wasprogramma is eenvoudig en er zijn diverse mogelijkheden om de programma's ook nog aan te passen naar je voorkeur. Ik ben erg gecharmeerd van de luxe die in deze machine is verwerkt, zoals b.v. het snel opfrissen van kleding met Sensofresh, -een feest om naar te kijken..-;Hygiene ingeval van allergien en ook de mogelijkheid om de trommel te reinigen. De programma's Superkort en Snel en Mix zijn erg handig.
Iets ongewoons wat mij opviel, is dat er bij het wegspoelen van zeepsop zelfs een extra straal specifiek langs het rubber in de glazen deur spoelt om het sop te verwijderen; daar is heel goed over nagedacht.
En ideaal: de trommelverlichting gaat aan als je de wasmachine inschakelt, dooft bij aanvang van het wassen en gaat automatisch weer aan als de was klaar is en je de deur opent.
Helaas is er wel een flink minpunt en dat is het ontbreken van gewichtsaanduiding bij het vullen van de trommel. Het is een fijne grote trommel en er kan veel in, maar: bij bijna elk programma wordt een afwijkend max. vulgewicht geadviseerd, -vanaf 800 gram tot 9 kilo-, dus dat is knap lastig gokken.
Daarnaast is ook wat onhandig dat je niet extra kunt centrifugeren zonder spoelgang,

Al met al een fantastische wasmachine, die ik iedereen aan zou raden.

Pluspunten

• Sensofresh/Hygiene/Trommelreininger
  • grote trommel; verlichting in trommel
  • koolborstelloze motor
  • wordt geleverd met aquastop
  • buitengewoon stil

Minpunten

• vulgewicht wordt niet aangegeven op display
  • extra centrifugeren niet mogelijk zonder spoelen
  • inzetbakje vloeibaar wasmiddel niet meegeleverd

Monique 21-11-2016 Product paar weken in bezit

Solide, stil en verfrissend

Wat koop je als je een Miele hebt gehad? Deze Siemens. Ik werd verleid door de mogelijkheid om kleding op te frissen zonder gebruik van water... Nooit van gehoord, maar het werkt! Een muffe wollen jas en een naar rook stinkende trui kwamen na een half uur weer opgefrist uit de nieuwe Siemens. Senso Fresh heet het programma. Haalt er dus geen vlekken uit, maar houdt kleding langer draagbaar zonder meteen te wassen of stomen.
Het is een leuke extra, want het belangrijkste is dat de machine zijn werk goed doet. Goed wasresultaat, heel stil en met een super eenvoudige en duidelijke bediening. Het apparaat ziet er eigenlijk ook heel fraai uit, maar dat is voor mij geen aankoopcriterium geweest, want hij staat in een kast.

• Energiezuinig
  • Opfrisprogramma zonder gebruik water