Siemens WM16W890NL

tile-Geluidsniveau
73 dB (centrifugeren)
tile-Vulgewicht
9 kg vulgewicht

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 165 reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens WM16W890NL op Kieskeurig.be.

Pietje precies 28-05-2018

Conclusie na intensief gebruiken: Absoluut een top machine!

Geschreven voor: Siemens WM16W890NL

Deze machine is het broertje van Bosch W32890NL (die duurder is en waarvan het bedieningspaneel minder overzichtelijk is).

Ik gebruik deze wasmachine ter vervanging van een Miele W935, op een tegelvloer in een was-droogzuil opstelling (met Whirlpool SKP101 stapelkit) onder een Miele T695C droger.

Zeer complete wasmachine met degelijk binnenwerk:
Toerental: 1600 TPM. Maximale vulgewicht: 9 kg. Energieklasse: A+++ 30%. Wasresultaat: A. Materiaal trommel: RVS. Trommelverlichting. Onbalans-controlesysteem. Koolborstelloze motor. Resttijdindicatie. Uitgestelde start. Overloop beveiliging. Spoelstop. Bijvulfunctie.
Bron: https://goo.gl/BMLtEc

Dankzij tijdelijke actiekorting, is de prijs laag ten opzichte van redelijkerwijs vergelijkbare alternatieven van andere merken.

Dat er wat water blijft staan in het compartiment voor de wasverzachter is volgens ontwerp (geen storing).

Siemens sensoFresh (is hetzelfde als Bosch Activeoxygen) functioneert alleen in programma's "sensoFresh" en tot 40 graden "Hygiëne".

Pluspunten

• Zeer moderne/ zware specificaties (zie boven)
  • Geluidsignaal is uit te schakelen
  • Overzichtelijk bedieningspaneel
  • Waarschuwing bij water in de bodemplaat
  • Waarschuwing bij verstopping van afvoer

Minpunten

• Geen gewicht indicator
  • sensoFresh is niet in alle programma's beschikbaar
  • Bedieningspaneel en handleiding alleen in NL

Fam.Greuter 28-06-2018

Extra opfris optie zonder wassen!Zuinig en goed voor milieu!

Geschreven voor: Siemens WM16W890NL

Met een gezin waar vaak van kleding wordt gewisseld (meiden) is de drycleaning(opfris) methode super!,als het gedragen kledingstuk niet echt vuil is maar naar bv rook of parfum ruikt,is het erg handig dat je het kunt opfrissen! Het ruikt weer schoon of het bij de stomerij vandaan komt,en is zo klaar! Geen miniwasje,droger etc.Je spaart het milieu(energie,wasmiddelen,water) en zo dus ook geld! Win win product! Top!

Pluspunten

• Max 9 kg wasgoed dus grote trommel !
  • 1600 toeren

Mevr. Damen 19-05-2017

Duidelijk en overzichtelijk display, makkelijke bediening

Geschreven voor: Siemens WM16W890NL

Heb een Siemens wasdroger die prima bevalt. Nu ook gekozen voor een Siemens wasmachine. Geeft elk programma duidelijk aan en geeft ook het gewenste resultaat. Hygiëne programma ook fijn vanwege allergie huisstofmijt. Geweldige machine die doet wat hij belooft.

Pluspunten

• extra hygiëne en fresh programma
  • duidelijk en overzichtelijke weergave programma's
  • programma wasmachine reiniging

Minpunten

• iets meer lawaai dan gedacht

Robert 09-01-2017

Stille wasmachine met handige sensofresh functie

Geschreven voor: Siemens WM16W890NL

Stille wasmachine met zeer handige sensofresh functie. De sensofresh functie werkt boven verwachting goed. Tijdens oud en nieuw hadden we een kampvuur aangestoken. Hierdoor rook mijn broek, trui en jas sterk naar rook. Aangezien mijn jas een week eerder gewassen was, nu de kleding enkel 30 min op sensofresh functie gedraait (dus zonder dat de kleding met water gewassen wordt) en de kleding kwam er heerlijk fris uit. Makkelijke en overzichtelijk instellen van programma's. Grote deuropening waardoor de was er makkelijk in en uitgehaald kan worden. Zeer zuinig in stroom / water verbruik.

• Sensofresh functie

Jeff en Angela 08-01-2017

Heerlijk stil

Geschreven voor: Siemens WM16W890NL

We zijn gevallen voor de SensoFresh functie van deze wasmachine. Het is even gek om stoom in de wasmachine te zien, maar de zuurstof reinigt alles weer helemaal fris. Dat het apparaat ook zo stil is, is een fijne bonus. De tiptoetsen zijn makkelijk te bedienen en eigenlijk werkt het hele apparaat heel vanzelfsprekend. Kortom: het geld meer dan waard!

• SensoFresh optie

desloperrr 05-12-2016

duidelijk display

Geschreven voor: Siemens WM16W890NL

deze wasmachine heeft een grootte opening om de was in te doen en er kan 9 kilo wasgoed in.
de machine wordt als zeer zuinig aangeprezen.
en er zit een functie op om met actieve zuurstof et wasgoed 99 % bacterievrij te krijgen. dit alles gaf de doorslag

Carolien 27-10-2019

Super mooie en stille wasmachine

Geschreven voor: Siemens WM16W890NL

Mooie machine en zeer stil. Even wennen, maar de bediening is ook erg makkelijk. Veel functionaliteiten die het wassen vergemakkelijken. Super tevreden. De tijdsindicator vind ik ook erg fijn. De sensofresh mogelijkheid vind ik een verrassende toepassing van de machine. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Anoniem 25-10-2019

geweldig apparaat

Geschreven voor: Siemens WM16W890NL

sne,l stil en niet te vergeten wast subliem schoon, erg handig is de trommel reiniging [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Esther 25-10-2019

super stille krachtpatser die 9 kilo was aankan

Geschreven voor: Siemens WM16W890NL

Sinds vorige week hebben we de wasmachine in gebruik. Een superstille wasmachine waar 9 kilo was in kan. Trommelverlichting en diverse verschillende programma's zorgen voor wasgenot :-) Handig is de startuitstel omde wassen die langer duren (eco katoen 4.5 uur!) 's nachts te draaien. Sensofresh zorgt voor frisse (sport)was. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

J Dorst 21-09-2019

stille machine - makkelijk te bedienen - veel programma's

Geschreven voor: Siemens WM16W890NL

We zijn erg te spreken over dit product, geruisloos wassen en alles goed schoon.
We hebben gekozen voor dit product omdat de prijs naar wens was, en 5 jaar gratis garantie erbij sprak ons zeer aan!.

Berkel 07-09-2019

stille machine

Geschreven voor: Siemens WM16W890NL

Ik ben zeer blij met de wasmachine hij is stil en zuinig, er zitten genoeg programma's op die je ook nog kunt aan passen

Pluspunten

• stil
  • duidelijke programma's

Tijnie 26-07-2019

Multifunctionele en stille krachtpatser van 9kg

Geschreven voor: Siemens WM16W890NL

Sinds enkele weken hebben we de nieuwe wasmachine in gebruik. Wat direct opviel is de verlichting en de stilte tijdens het wassen. Het menu blijkt intuitief gemakkelijk te gebruiken. De korte programma's wassen nog steeds prima en de was ruikt veel frisser dan we inmiddels gewend waren. De indicatie voor energie en watergebruik lijkt altijd wel best hoog te staan bij de programma's die we vaker gebruiken, ondanks de eco mode toevoeging. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Sandra 10-07-2019

Erg blij mee!

Geschreven voor: Siemens WM16W890NL

Deze wasmachine wast beter schoon dan mijn oude Asko! Fijn apparaat ook makkelijk te bedienen. SensoFresh is ook echt een aanrader. Het kledingstuk ruikt weer heerlijk fris en dat zonder wassen! [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

LJM1958 20-06-2019

Fijne wasmachine, werkt uitstekend en mooi design

Geschreven voor: Siemens WM16W890NL

Met de oude wasmachine werd de was niet schoon en rook niet fris. Met deze zijn de problemen opgelost en de resultaten weer zoals gewenst. Daarnaast extra optie om bijv. handdoeken weer fris te krijgen met een ozon behandeling die bacteriën doodt. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

anja 17-06-2019

alles heel duidelijk

Geschreven voor: Siemens WM16W890NL

op advies van de witgoed specialist overgestapt van een Miele naar een Siemens wasmachine. En het is fijn dat alles heel erg duidelijk aangegeven wordt en een korte draai en de refresh

Pluspunten

• refresh

Joyce 16-06-2019

Fluisterstil, mooi design en top mogelijkheden

Geschreven voor: Siemens WM16W890NL

Na jarenlang een wasmachine met 5kg vulcapaciteit en die opstijgt wanneer hij draait, geniet ik met volle teugen van deze stille wasmachine met 9kg vulcapaciteit. De bediening is eenvoudig en de handleiding erbij is helder. De 'klaar in' functie is super handig. Deze wasmachine heb je in twee varianten met SensoFresh en zonder, ik ben blij met de aankoop van met; vooral door de huidige actie voor 5 jaar langere fabrieksgarantie, maar het programma Hygienisch was voor mij denk ik voldoende geweest. Deze zit op het 'goedkopere' type ook. Nu heb ik de wasmachine net een week, dus wellicht dat in de toekomst blijkt dat deze functie nog wel heel handig is. Bij het programma SensoFresh gaat het wasgoed er droog in en komt er droog uit maar wel fris en 99,99% bacterievrij.

Pluspunten

• Eenvoudige bediening
  • Goede programmamogelijkheden
  • Klaar in-functie instellen wanneer klaar moet zijn
  • Grote vulcapaciteit

Erwin71 09-05-2019

Een genot om te wassen

Geschreven voor: Siemens WM16W890NL

Na jaren lang te hebben gewassen met een LG wasautomaat met wisselende resultaten nu de overstap gemaakt naar Siemens. Aangeschaft bij onze lokale witgoedspecialist in Kerkrade (Benly). De wasmachine is vakkundig geplaatst en uitleg gekregen. Het is een mooi apparaat om te zien en wast super goed. De wasmachine is stil. We hebben ook gekozen voor een grote trommel (9kg). Zelfs een dekbed kan er in gewassen worden. De sensofresh functie is super om was op te frissen zonder dat er volledige programma's hoeven te draaien.

Rien 08-05-2019

Overzichtelijk en duidelijk display

Geschreven voor: Siemens WM16W890NL

Op advies van Janssen Elektro VOF voor deze machine gekozen. Een buitengewoon goed advies. Het "laadvermogen" is groot (tot 9kg). Overzichtelijk display, dus makkelijk in de bediening. De machine loopt nagenoeg geruisloos.

Anoniem 07-05-2019

Super machine

Geschreven voor: Siemens WM16W890NL

De machine werkt ontzettend fijn. Stil qua geluid. Veel keuze in verschillende programma’s en ieder programma is aanpasbaar naar eigen wens.

g christerus 02-05-2019

wasmachine

Geschreven voor: Siemens WM16W890NL

een mooi front en duidelijk hoe men moet wassen zonder een papier te moeten lezen en natuurlijk ook energie zuinig