Siemens WM16W890NL

Siemens WM16W542NL

Siemens WM16W542NL
9,0 (312)
Bekijk alle Wasmachines

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 165 reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens WM16W890NL op Kieskeurig.be.

Pietje precies 28-05-2018

Conclusie na intensief gebruiken: Absoluut een top machine!

Geschreven voor: Siemens WM16W890NL

Deze machine is het broertje van Bosch W32890NL (die duurder is en waarvan het bedieningspaneel minder overzichtelijk is).

Ik gebruik deze wasmachine ter vervanging van een Miele W935, op een tegelvloer in een was-droogzuil opstelling (met Whirlpool SKP101 stapelkit) onder een Miele T695C droger.

Zeer complete wasmachine met degelijk binnenwerk:
Toerental: 1600 TPM. Maximale vulgewicht: 9 kg. Energieklasse: A+++ 30%. Wasresultaat: A. Materiaal trommel: RVS. Trommelverlichting. Onbalans-controlesysteem. Koolborstelloze motor. Resttijdindicatie. Uitgestelde start. Overloop beveiliging. Spoelstop. Bijvulfunctie.
Bron: https://goo.gl/BMLtEc

Dankzij tijdelijke actiekorting, is de prijs laag ten opzichte van redelijkerwijs vergelijkbare alternatieven van andere merken.

Dat er wat water blijft staan in het compartiment voor de wasverzachter is volgens ontwerp (geen storing).

Siemens sensoFresh (is hetzelfde als Bosch Activeoxygen) functioneert alleen in programma's "sensoFresh" en tot 40 graden "Hygiëne".

Pluspunten

• Zeer moderne/ zware specificaties (zie boven)
  • Geluidsignaal is uit te schakelen
  • Overzichtelijk bedieningspaneel
  • Waarschuwing bij water in de bodemplaat
  • Waarschuwing bij verstopping van afvoer

Minpunten

• Geen gewicht indicator
  • sensoFresh is niet in alle programma's beschikbaar
  • Bedieningspaneel en handleiding alleen in NL

Fam.Greuter 28-06-2018

Extra opfris optie zonder wassen!Zuinig en goed voor milieu!

Geschreven voor: Siemens WM16W890NL

Met een gezin waar vaak van kleding wordt gewisseld (meiden) is de drycleaning(opfris) methode super!,als het gedragen kledingstuk niet echt vuil is maar naar bv rook of parfum ruikt,is het erg handig dat je het kunt opfrissen! Het ruikt weer schoon of het bij de stomerij vandaan komt,en is zo klaar! Geen miniwasje,droger etc.Je spaart het milieu(energie,wasmiddelen,water) en zo dus ook geld! Win win product! Top!

Pluspunten

• Max 9 kg wasgoed dus grote trommel !
  • 1600 toeren

Mevr. Damen 19-05-2017

Duidelijk en overzichtelijk display, makkelijke bediening

Geschreven voor: Siemens WM16W890NL

Heb een Siemens wasdroger die prima bevalt. Nu ook gekozen voor een Siemens wasmachine. Geeft elk programma duidelijk aan en geeft ook het gewenste resultaat. Hygiëne programma ook fijn vanwege allergie huisstofmijt. Geweldige machine die doet wat hij belooft.

Pluspunten

• extra hygiëne en fresh programma
  • duidelijk en overzichtelijke weergave programma's
  • programma wasmachine reiniging

Minpunten

• iets meer lawaai dan gedacht

Robert 09-01-2017

Stille wasmachine met handige sensofresh functie

Geschreven voor: Siemens WM16W890NL

Stille wasmachine met zeer handige sensofresh functie. De sensofresh functie werkt boven verwachting goed. Tijdens oud en nieuw hadden we een kampvuur aangestoken. Hierdoor rook mijn broek, trui en jas sterk naar rook. Aangezien mijn jas een week eerder gewassen was, nu de kleding enkel 30 min op sensofresh functie gedraait (dus zonder dat de kleding met water gewassen wordt) en de kleding kwam er heerlijk fris uit. Makkelijke en overzichtelijk instellen van programma's. Grote deuropening waardoor de was er makkelijk in en uitgehaald kan worden. Zeer zuinig in stroom / water verbruik.

• Sensofresh functie

Jeff en Angela 08-01-2017

Heerlijk stil

Geschreven voor: Siemens WM16W890NL

We zijn gevallen voor de SensoFresh functie van deze wasmachine. Het is even gek om stoom in de wasmachine te zien, maar de zuurstof reinigt alles weer helemaal fris. Dat het apparaat ook zo stil is, is een fijne bonus. De tiptoetsen zijn makkelijk te bedienen en eigenlijk werkt het hele apparaat heel vanzelfsprekend. Kortom: het geld meer dan waard!

• SensoFresh optie

desloperrr 05-12-2016

duidelijk display

Geschreven voor: Siemens WM16W890NL

deze wasmachine heeft een grootte opening om de was in te doen en er kan 9 kilo wasgoed in.
de machine wordt als zeer zuinig aangeprezen.
en er zit een functie op om met actieve zuurstof et wasgoed 99 % bacterievrij te krijgen. dit alles gaf de doorslag

KeesKoe 11-01-2020

Jammer, verbeterpunt voor Siemens

Geschreven voor: Siemens WM16W890NL

Helaas kan de deur niet naar rechts geopend worden.
Gemiste kans voor mensen die de machine zo moeten zetten dat je er altijd omheen moet in een nauwe ruimte, of erover heen hangen, [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Wasprestatie 07-01-2020

Geluid van apparaat

Geschreven voor: Siemens WM16W890NL

Veel stiller dan ik gewend was bij mijn vorige apparaat. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Wasprestatie 07-01-2020

Geluid van apparaat

Pien 30-12-2019

Heerlijk apparaat!

Geschreven voor: Siemens WM16W890NL

Ontzettend fijne machine! Makkelijk in gebruik, diverse functies, alles is apart in te stellen. De was is door de 1600 toeren ook echt veel sneller droog. Het lichtje in de trommel is een extra fijne bijkomstigheid! [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Anoniem 30-12-2019

Wasresultaat

Geschreven voor: Siemens WM16W890NL

Voldoende instelmogelijkheden om een schonee was te krijgen. Eenvoudige en logische instellingen. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

De vries 19-12-2019

Supermachine

Geschreven voor: Siemens WM16W890NL

Onze oude Siemens nog steeds werkend na 13 jaar maakte steeds meer herrie en trilde en deed! Hij draaide alle dagen bijna, ook de handdoeken van de kapsalon werden er in gewassen! Maar onze nieuwe hoor je niet en beweegt amper!! [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

ramazan c 17-12-2019

siemens wasmachine

Ik heb al twee weken siemens wasmachine,
het is erg stil en werk perfeckt [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

ramazan c 17-12-2019

siemens wasmachine

Ik heb al twee weken siemens wasmachine,

Anoniem 16-12-2019

Prima apparaat!

Geschreven voor: Siemens WM16W890NL

Ik heb de machine nu een aantal weken in gebruik en hij bevalt me tot nu toe prima. Het enige dat ik kan opmerken is, dat de voorkant recht is en je dus gemakkelijk tegen de tiptoets aan kan gaan staan, maar dan volgt er wel een piep, dus zet je hem niet zo maar uit.
Veel beter dan mijn vorige machine! [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Wilma S 15-12-2019

Siemens wasmachine iQ700

Geschreven voor: Siemens WM16W890NL

Uitstekende prestaties, geruisloze machine [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Wasmachine voorlader 06-12-2019

Wasmachine

Geschreven voor: Siemens WM16W890NL

Ik heb de wasmachine pas drie weken en nog niet alles kunnen proberen, maar tot nu toe bevalt hij wel. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Ingrid 11-11-2019

Super fijne wasmachine

Geschreven voor: Siemens WM16W890NL

In een woord een geweldige wasmachine top! [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Marian 04-11-2019

Tevreden

Geschreven voor: Siemens WM16W890NL

Machine is makkelijk te bedienen, weinig geluid maar bovenal De was is schoon. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Carolien 27-10-2019

Super mooie en stille wasmachine

Geschreven voor: Siemens WM16W890NL

Mooie machine en zeer stil. Even wennen, maar de bediening is ook erg makkelijk. Veel functionaliteiten die het wassen vergemakkelijken. Super tevreden. De tijdsindicator vind ik ook erg fijn. De sensofresh mogelijkheid vind ik een verrassende toepassing van de machine. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]