Siemens WM16W890NL

tile-Geluidsniveau
73 dB (centrifugeren)
tile-Vulgewicht
9 kg vulgewicht

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 165 reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens WM16W890NL op Kieskeurig.be.

Pietje precies 28-05-2018

Conclusie na intensief gebruiken: Absoluut een top machine!

Geschreven voor: Siemens WM16W890NL

Deze machine is het broertje van Bosch W32890NL (die duurder is en waarvan het bedieningspaneel minder overzichtelijk is).

Ik gebruik deze wasmachine ter vervanging van een Miele W935, op een tegelvloer in een was-droogzuil opstelling (met Whirlpool SKP101 stapelkit) onder een Miele T695C droger.

Zeer complete wasmachine met degelijk binnenwerk:
Toerental: 1600 TPM. Maximale vulgewicht: 9 kg. Energieklasse: A+++ 30%. Wasresultaat: A. Materiaal trommel: RVS. Trommelverlichting. Onbalans-controlesysteem. Koolborstelloze motor. Resttijdindicatie. Uitgestelde start. Overloop beveiliging. Spoelstop. Bijvulfunctie.
Bron: https://goo.gl/BMLtEc

Dankzij tijdelijke actiekorting, is de prijs laag ten opzichte van redelijkerwijs vergelijkbare alternatieven van andere merken.

Dat er wat water blijft staan in het compartiment voor de wasverzachter is volgens ontwerp (geen storing).

Siemens sensoFresh (is hetzelfde als Bosch Activeoxygen) functioneert alleen in programma's "sensoFresh" en tot 40 graden "Hygiëne".

Pluspunten

• Zeer moderne/ zware specificaties (zie boven)
  • Geluidsignaal is uit te schakelen
  • Overzichtelijk bedieningspaneel
  • Waarschuwing bij water in de bodemplaat
  • Waarschuwing bij verstopping van afvoer

Minpunten

• Geen gewicht indicator
  • sensoFresh is niet in alle programma's beschikbaar
  • Bedieningspaneel en handleiding alleen in NL

Fam.Greuter 28-06-2018

Extra opfris optie zonder wassen!Zuinig en goed voor milieu!

Geschreven voor: Siemens WM16W890NL

Met een gezin waar vaak van kleding wordt gewisseld (meiden) is de drycleaning(opfris) methode super!,als het gedragen kledingstuk niet echt vuil is maar naar bv rook of parfum ruikt,is het erg handig dat je het kunt opfrissen! Het ruikt weer schoon of het bij de stomerij vandaan komt,en is zo klaar! Geen miniwasje,droger etc.Je spaart het milieu(energie,wasmiddelen,water) en zo dus ook geld! Win win product! Top!

Pluspunten

• Max 9 kg wasgoed dus grote trommel !
  • 1600 toeren

Mevr. Damen 19-05-2017

Duidelijk en overzichtelijk display, makkelijke bediening

Geschreven voor: Siemens WM16W890NL

Heb een Siemens wasdroger die prima bevalt. Nu ook gekozen voor een Siemens wasmachine. Geeft elk programma duidelijk aan en geeft ook het gewenste resultaat. Hygiëne programma ook fijn vanwege allergie huisstofmijt. Geweldige machine die doet wat hij belooft.

Pluspunten

• extra hygiëne en fresh programma
  • duidelijk en overzichtelijke weergave programma's
  • programma wasmachine reiniging

Minpunten

• iets meer lawaai dan gedacht

Robert 09-01-2017

Stille wasmachine met handige sensofresh functie

Geschreven voor: Siemens WM16W890NL

Stille wasmachine met zeer handige sensofresh functie. De sensofresh functie werkt boven verwachting goed. Tijdens oud en nieuw hadden we een kampvuur aangestoken. Hierdoor rook mijn broek, trui en jas sterk naar rook. Aangezien mijn jas een week eerder gewassen was, nu de kleding enkel 30 min op sensofresh functie gedraait (dus zonder dat de kleding met water gewassen wordt) en de kleding kwam er heerlijk fris uit. Makkelijke en overzichtelijk instellen van programma's. Grote deuropening waardoor de was er makkelijk in en uitgehaald kan worden. Zeer zuinig in stroom / water verbruik.

• Sensofresh functie

Jeff en Angela 08-01-2017

Heerlijk stil

Geschreven voor: Siemens WM16W890NL

We zijn gevallen voor de SensoFresh functie van deze wasmachine. Het is even gek om stoom in de wasmachine te zien, maar de zuurstof reinigt alles weer helemaal fris. Dat het apparaat ook zo stil is, is een fijne bonus. De tiptoetsen zijn makkelijk te bedienen en eigenlijk werkt het hele apparaat heel vanzelfsprekend. Kortom: het geld meer dan waard!

• SensoFresh optie

desloperrr 05-12-2016

duidelijk display

Geschreven voor: Siemens WM16W890NL

deze wasmachine heeft een grootte opening om de was in te doen en er kan 9 kilo wasgoed in.
de machine wordt als zeer zuinig aangeprezen.
en er zit een functie op om met actieve zuurstof et wasgoed 99 % bacterievrij te krijgen. dit alles gaf de doorslag

Samantha 06-09-2020

Geweldig!

Geschreven voor: Siemens WM16W890NL

Super blij met deze machine! Veel mogelijkheden, kan veel in en ook een mooi uiterlijk. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

LoPo 23-08-2020

Prima machine, programma's duren wel lang

Geschreven voor: Siemens WM16W890NL

Goede wasmachine met veel programma's en extra opties. Door onbalans regeling bijzonder stabiel bij centrifugeren.
De wasprogramma's duren wel erg lang, meer dan drie uur soms. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Siemens kan het nog beter 22-08-2020

Technisch vernuft

Geschreven voor: Siemens WM16W890NL

Super apparaat. Eenvoudig in gebruik. En veel technisch vernuft. Ongelooflijk wat dit apparaat allemaal kan en dat op een Jip en Janneke stijlgebruik. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Pietie 25-07-2020

Uitstekend wasresultaat

Geschreven voor: Siemens WM16W890NL

Zeer gebruiksvriendelijk, schone was die lekker ruikt en je hoort de machine nauwelijks. Zeer tevreden over deze, aankoop. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Tevreden gebruiker 05-07-2020

Overzichtelijk

Geschreven voor: Siemens WM16W890NL

Duidelijke display, alles makkelijk in te stellen, mooie machine hoor! [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

HansS 28-05-2020

Prima wasmachine

Geschreven voor: Siemens WM16W890NL

onze oude wasmachine begaf na een groot aantal jaren de geest. Veel research gedaan naar de mogelijkheden van wasmachines. Deze Siemens machine had met het speciale opfris programma een groot streepje voor op de concurrentie. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Anoniem 18-05-2020

Super machine

Geschreven voor: Siemens WM16W890NL

Veel nieuwe infentiefe bruikbare functie.
Onderhoudsvrije motor [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

My Siemens wasmachine 01-05-2020

My Siemens wasmachine !

Geschreven voor: Siemens WM16W890NL

Helemaal onverwachts het besluit genomen een nieuw wasmachine te kopen, mede door de coranacrisis was het voor mij gezien de persoonlijke omstandigheden geen optie om reparatie van de oude wasmachine af te wachten, tja wie mag in huis komen.....
Maar heel blij met deze machine dien inmiddels "mijn" machine is geworden! [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Henk Vrenken 20-04-2020

Na 28.000 draaiuren een nieuw apparaat

Geschreven voor: Siemens WM16W890NL

Bij het uitlezen van de gegevens van onze oude wasmachine bleek dat het na meer dan 28.000 draaiuren nodig was om een nieuw apparaat te kopen. Op voorspraak van onze leverancier viel de keuze op de Siemens iQ700. Dan pas valt op hoeveel stiller en zuiniger de apparaten zijn geworden in 20 jaar. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Sjeng 18-04-2020

wasmachine

Geschreven voor: Siemens WM16W890NL

zeer mooi ontworpen wasmachine en ruime trommel!
op 30 graden snel alles schoon [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Franklin Baarn 15-04-2020

Siemens Wasmachine met Sensofresh

Geschreven voor: Siemens WM16W890NL

Mooie degelijke machine. Siemens kwaliteit!
Stil.........kan gewoon gedurende nachtstroom draaien. Maakt je door de informatie over energie en waterverbruik bewuster in de programma keuzes. Hoewel al zuinig maakt de juiste programma keuze volgens mij ECHT het verschil! Met 1600 toeren centrifiguren reduceert de tijd in de wasdroger dus je verdient ook nog eens geld in de volgende was-fase. Hang je de was daarna buiten dan is ie uiteraard ook sneller droog. Daarnaast nog de actieve zuurtof programma's voor o.a. trommelreiniging toont op welk niveau deze machine zich bevindt! Ik ben er blij mee ! [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

beaklundert 14-04-2020

fijne stille wasmachine

Geschreven voor: Siemens WM16W890NL

wasmachine wast schoon,is stil en er zitten voor mij handige programmas op. één minpuntje; de wasmachine geeft niet aan in hoeverre de wasmachine beladen is. Ik kom er toevallig achter dat die optie op sommige wasmachines te verkijgen is. Dat had ik achteraf wel gewild. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Anne Marie 10-04-2020

Makkelijk te bedienen met een duidelijk scherm.

Geschreven voor: Siemens WM16W890NL

Wasmaschine na plaatsing direct in gebruik genomen, de resultaten zijn verbluffend goed. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Bvandehd 08-04-2020

Prima

Geschreven voor: Siemens WM16W890NL

Zit veel op en aan dus in begin wel even goed lezen en proberen [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]