Bosch Serie 8 WAW32790NL - Reviews

9 kg
A+++
Geluidsniveau
73 dB (centrifugeren)

Beoordeling op basis van 18 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

Willems 15-11-2016 Product paar dagen in bezit

Actice oxygen is echt van toegevoegde waarde

Omdat we vaak gebruik maken van een stomerij leek een wasmachine met active oxygen programma voor ons een uitkomst.
Deze functie is voor ons een uitkomst en zal geld en tijd besparen. Verder is de machine makkelijk in gebruik en het motorgeluid is stil. Het laadvermogen van 9 kg is ook erg handig zo ook de verlichting in de trommel.

Ge 04-07-2016 Product paar dagen in bezit

eerlijkheid duurt het langst

- De machine is redelijk stil , dat is een pluspunt. -Paar keer mix programma gedraaid op 40 graden. Was komt er toch niet zo schoon uit als ik verwacht had. -Kort programma 15 min kan helaas enkel op max. 40 graden. Zou dit graag op 60 graden willen doen. -Sport programma duurt 45 min . Dat vind ik erg lang.
-Er zitten veel mogelijkheden op deze wasmachine , maar in de praktijk zijn een aantal niet praktisch. -De 9 kg belading van de trommel kan ook niet altijd. Eigenlijk bij de meeste programma's zelfs niet. Dan kan je max. 2 tot 4 kg in de trommel doen. -Het centrifuge toerental van 1400 wordt ook door de machine aangepast naar 1400 toeren , soms 800 toeren . Oxygen programma heb ik nog niet geprobeerd.

vera 11-08-2017 Product paar weken in bezit

Blij met ActiveOxygen

Onze oude wasmachine ging kapot. Omdat we een aantal kledingsstukken hebben die slechts op 30/40 graden gewassen mag worden, en die ondanks alle trucjes muf bleven ruiken hebben we na lang wikken en wegen voor deze Bosch wasmachine gekozen. Er zit namelijk een extra functie op, ActiveOxygen, waarbij er dmv actieve zuurstof bacterie en allerlei geurtjes uit de was worden verwijderd. Aangezien deze functie nog vrij nieuw is waren er nauwelijks reviews te vinden over of het nou echt werkt of niet. En 300 euro extra tov een vergelijkbare wasmachine zonder ActiveOxygen is toch wel erg veel. Risico genomen, en ik ben er superblij mee. Het werkt echt. De muffe geur, die in de was zat, en die er met niets uit te krijgen was, is na een was met ActiveOxygen functie verdwenen. De functie is ook handig om bijvoorbeeld tweede-handse baby-en kinderkleding die niet op 60 graden gewassen mag worden toch hygiënisch schoon te krijgen. Het duurt een half uurtje langer door de functie, maar doordat je de eindtijd kan instellen vind ik dat geen probleem. Zo is de was klaar als ik vanuit het werk kom, of voordat ik na het werk ga, en ligt ie niet te lang nat in de trommel. Je hebt ook de keuze om een programma sneller (en daardoor minder energiezuinig) dan normaal te laten lopen of juist langzamer (=milieuvriendelijker en kostenbesparender) dan normaal.
Ik had gelezen dat 1600 touren nauwelijks meer iets toevoegen tov 1400 touren, maar ik vind toch dat de was daardoor veel sneller droog is.

Verder wast hij ook prima, en er zitten er veel programmas op. De display is duidelijk en de bediening gaat makkelijk.
Een nadeel vind ik dat je niet kan instellen dat de machine "extra water" moet gebruiken. Soms vind ik dat wel nodig. "extra spoelen" kan je trouwens wel kiezen.
Er zitten standaard 2 jaar garantie op, en er wordt ook met 10 jaar motorgarantie geadverteerd. Let op, voor de extra motor garantie moet je je aankoop online binnen twee maanden na aankoop op de Bosch website registreren. Dat zag ik toevallig tussen de kleine lettertjes staan.

Kortom, we zijn volop tevreden met deze wasmachine en raden 'm zeker aan, als je denkt van de ActiveOxygen functie gebruik te maken.

Pluspunten

• ActiveOxygen
  • 1600
  • 9kg
  • erg stil

Minpunten

• geen "extra water" optie
  • binnen 2 mnd registreren voor extra garantie

Frank Janssen 08-07-2017 Product paar weken in bezit

Mooie degelijke machine met kuipverlichting

Met vijf personen staat de wasmachine vrijwel elke dag aan. Na 13 begaf onze vorige machine het. Voor een nieuwe hebben we vooral gelet op degelijkheid van de machine, groet trommel en een hoge centrifugesnelheid. Een aantal machines bleven over. De doorslag gaf het aanwezig zijn van een verlichting in de trommel. Dat zat ook in onze vorige machine en is bijna onontbeerlijk omdat de machine in een donker hoekje staat wat lastig te verlichten is.
De machine is nu twee weken aanwezig en voldoet goed. Je moet even leren om de programma's wat te manipuleren. De echte standaard programma's zijn behoorlijk lang maar die kun je zelf inkorten.
Qua geluid is het wassen zelf iets luidruchtiger dan verwacht maar het centrifugeren is stiller en de machine blijft daar bij heel stabiel.
We hebben nog niet alle features geprobeerd maar we zijn voorlopig heel blij.

Pluspunten

• verlichting in de kuip
  • veel mogelijkheden bij instelling
  • centrifugeren is zacht
  • Zeer stabiele machine

Minpunten

• Puzzelen bij het goed instellen

Joop Egmondf 26-06-2017 Product paar weken in bezit

Stil

We zijn erg tevreden met onze Bosch wasmachine. Naast het grote laadvolume zijn we ook zeer tevreden over de stilte van de machine. Waarom? We wonen in een jaren 30 huis en de wasmachine staat op zolder. Schudde bij de vorige wasmachine het hele huis mee, nu checken we of de machine wel aan staat:) omdat hij zo stil is. Zelfs bij het centrifugeren. Aanrader dus!

Pluspunten

• Laadvermogen
  • Stilte
  • Bedieningsgemak

oscar haane 10-06-2017 Product paar weken in bezit

was maschine bosch

makkelijk te bediennen duurzaam,sterk... maakt de was goed schoon geeft zelfs hoeveel kg erin hebt gezet
dus super was maschine bosch

Erik 27-01-2017 Product paar maanden in bezit

Vertrouwde eenvoudige bediening met top resultaat

Ik heb dit product gekozen op een aantal punten. De machine inhoud, energieverbruik, gebruiksgemak, motor type en merk. Bij Merk kwam ik weer bij Bosch uit. Onze oude wasmachine van Bosch begon na 20 jaar eindelijk kuren te vertonen. Nooit problemen gehad. Voor mij was de keuze heel makkelijk. Ik hoop de komende 20 jaar weer onder de pannen te zijn. Mijn Droger van Bosch is nu ook alweer ruim 10 jaar oud. Mankeert volgens mij nog niets en heeft ook nooit kuren gehad. Ik vind de producten van Bosch over het algemeen zeer goed van kwaliteit met een keurige bijbehorende prijs. Niets aan veranderen dus als het aan mij ligt.
In de praktijk doet de machine precies wat het moet doen. Werkt eenvoudig, voldoet aan de modernste eisen en levert uiteraard een schone was op.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Energieverbruik
  • Grote wastrommel
  • Stil, je hoort hem niet
  • de verschillende wasprogramma's werken echt

Minpunten

• Nou ik kan niet echt veel bedenken

Pieter 13-01-2017 Product paar dagen in bezit

Komende 10-20 jaar testen

Prima apparaat maar jammer dat de programma zo lang duren en je bij mix maar tot 4 kg kan gaan en niet de max 9 van het apparaat.

Pluspunten

• stil

Minpunten

• mix maar tot 4kg
  • display erg fel

Methyl Haines 05-01-2017 Product paar dagen in bezit

Prachtinvestering!!

Na 20 jaar een Bosch naar grote tevredenheid gebruikt te hebben nu een modernere Bosch gekocht. Handzaam in (eerste) gebruik, veel opties maar toch groot bedieningsgemak. Ik zou zeggen de "future is here" met grote verlichte trommel, digitaal display en Active Oxygen technology die inderdaad heel goed lijkt te werken. Meteen ook van dezelfde series een wasdroger gekocht - staan als twee pareltjes naast elkaar. Ziet er ook allemaal gedegen uit en er zit zelfs een waterslot op de wasmachine.

Pluspunten

• Veel opties en toch makkelijk in bediening
  • Erg zuinig in gebruik
  • Active Oxygen

Minpunten

• Nog niets gevonden

E vd M 31-12-2016 Product paar weken in bezit

Wasmachine Bosch serie 8 WAW32790

Geweldig apparaat. Stil en zuinig.
Genoeg wasprogramma's en verlichting in de trommel.
Grote toegangsdeuren.
Deze wasmachine kan maximaal 9 kg was aan dit is wel afhankelijk van wasprogramma keuze.

Pluspunten

• Stil en zuinig A+++
  • Max 9kg was
  • 1600 toeren

Minpunten

• Onthoud laatste instellingen niet na het uitzetten

sandra 19-12-2016

Top product

Zeer blij met onze nieuwe Bosch wasmachine. Is erg stil en heeft vele programma's. Had hiervoor ook een Bosch en die heeft het 19 jaar naar volle tevredenheid gedaan.
Oorspronkelijk gepost op bosch-home.nl

Blom 11-12-2016 Product paar dagen in bezit

Rustige, fijne wasmachine

Ik heb dit product gekozen omdat, Het is een fijn veelzijdig apparaat.
Geluid vriendelijk met licht aan de binnenkant, energie zuinig en onderhoud arm. Makkelijk in gebruik. Kortom ik ben zeer tevreden. Duurzaamheid er zit 10 jaar motor garantie op dus ik denk dat, dat wel goed zit.

Pluspunten

• zie motivatie/beoordeling

Spookje 08-12-2016 Product paar weken in bezit

Ruime machine, makkelijk intuitief bedienbaar.

Altijd al Bosch wasmachines gehad. Lange levensduur en schone was. Nu speciaal voor deze versie gekozen met Active Oxygen. Ideaal. Enige minpuntje is dat de verdeler voor vloeibaar wasmiddel er niet bij geleverd wordt. Dat zou er standaard bij moeten zitten voor een machine van dit bedrag.

Pluspunten

• makkelijke bediening
  • ruim
  • mooi design

Minpunten

• geen vloeibaar wasmiddel verdeler

Afke 06-12-2016 Product paar weken in bezit

Fantastische Bosch met veel mogelijkheden

een Bosch wasmachine met veel mogelijkheden, zoals het opfrisprogramma voor kwetsbare kleding, komt lekker fris uit de machine. Korte en lange programma's. En echt gebruiksvriendelijk. Gemakkelijk te bedienen. Echt waar voor je geld! Goede kwaliteitsprijs verhouding.

Pluspunten

• veel mogelijkheden
  • erg gebruiksvriendelijk
  • korte en langere programma's
  • een programma om je kleding te verfrissen

Minpunten

• nog niet ontdekt

Sander Hazewinkel 01-12-2016 Product paar weken in bezit

Goede prestaties, gebruiksgemak met een bijzonder refresh!

De active oxygen werkt boven verwachting goed dit maakt het apparaat echt uniek zonder dat er concessies worden gedaan aan de uitmuntende waskwaliteit of het gebruiksgemak.

Pluspunten

• Wast schoon
  • Makkelijk te gebruiken
  • Bijzondere refresh functie

Iwona 23-11-2016 Product paar dagen in bezit

Stil en zuinig

Super blij met mijn nieuwe bosh wasmachine. Hij is erg stil en zuinig. Met de eco stand is hij nog zuiniger. Uiteraard is de wastijd daardoor langer. Er zijn genoeg andere opties om kortere wasjes te draaien. Zeer ruime trommel waarin ik 9 kg wasgoed mee kan wassen. Ondanks de grote hoeveelheid was, is het wasresultaat erg goed. Deze wasmachine kan actieve zuurstof toevoegen aan je wasgoed. Doordat er een lampje in de trommel zit, kun je het ook zien. Er ontstaat een soort mist in de trommel. Men zegt dat je daarmee op lage temperaturen hygiënisch schoon kan wassen. Het doodt namelijk de bacterie. Ik weet niet in hoeverre dit waar is aangezien actieve zuurstof alleen de anaerobe bacterie doodt. Deze gaan toch al dood als ze in aanraking komen met lucht. Misschien is het een verkooppraatje. Maar ondanks dat, blijf ik actieve zuurstof gebruiken bij mijn was. Het is sowieso een mooi apparaat! Een minpunt is dat er geen doseerbak in zit voor de wasmiddel. Voor mij was dat niet van belang omdat ik toch verschillende wasmiddelen en wasverzachters gebruik. Al met al een aanrader!

Pluspunten

• Zuinig
  • Bijna geluidloos
  • Grote trommel
  • Krachtige centrifuge

Minpunten

• Geen doseerbakje

Jan 12-08-2016 Product paar dagen in bezit

Voldoet aan verwachtingen

Na een paar dagen wassen kan ik zeggen dat hij stil is en schoon wast, ook op lage temperaturen. Heb nog niet alle mogelijkheden uitgeprobeerd maar machine heeft handige opties zoals de pauzeknop om nog gauw wat bij te voegen dat je vergeten bent nadat de machine is aangezet. Met 1600 toeren komt de was er al behoorlijk droog uit. Geweldig. Had even moeite met het uitzoeken van de programma's en de opties. Jammer dat ze meteen na aankoop om een review vragen. Na enkele maanden zou je beter je mening kunnen geven.

• Bijvul-/pauzefunctie
  • Veel mogelijkheden
  • Duidelijk display

Minpunten

• Bediening is even wennen

pbware 17-06-2016

Ruim en stil

Hij is lekker ruim voor een dekbed, en stuk stiller dan onze voorganger.
Even wennen hoe alle nieuwe technologieën werken, zelf ik mag nu de handdoeken wassen van mijn vrouw.
Oorspronkelijk gepost op bosch-home.nl