Bosch Serie 8 WAW32790NL - Reviews

tile-Geluidsniveau
73 dB (centrifugeren)
tile-Vulgewicht
9 kg vulgewicht

Beoordeling op basis van 28 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

Ge 04-07-2016

eerlijkheid duurt het langst

- De machine is redelijk stil , dat is een pluspunt. -Paar keer mix programma gedraaid op 40 graden. Was komt er toch niet zo schoon uit als ik verwacht had. -Kort programma 15 min kan helaas enkel op max. 40 graden. Zou dit graag op 60 graden willen doen. -Sport programma duurt 45 min . Dat vind ik erg lang.
-Er zitten veel mogelijkheden op deze wasmachine , maar in de praktijk zijn een aantal niet praktisch. -De 9 kg belading van de trommel kan ook niet altijd. Eigenlijk bij de meeste programma's zelfs niet. Dan kan je max. 2 tot 4 kg in de trommel doen. -Het centrifuge toerental van 1400 wordt ook door de machine aangepast naar 1400 toeren , soms 800 toeren . Oxygen programma heb ik nog niet geprobeerd.

michiel 17-11-2017

Fijne stille wasmachine met active oxygen

Wat is de wasmachine stil zeg. Echt een verademing met onze +10jaar oude bosch. Hij was nog niet eens stuk maar omdat ik al las dat ze tegenwoordig zo stil zijn dachten we laten we maar een nieuwe proberen. Active Oxygen (A.O.) is ook fijn. Alles ruikt lekker fris na een A.O. waterloze "bad". Nu is het jammer dat verschillende sites A.O. met eco bubble vergelijken. Ik ben namelijk overtuigd dat ze echt anders zijn. Eco bubble voegt extra zuurstof toe aan het water. A.O. is een waterloze ozon bad. Dat houdt in dat je bijvoorbeeld ideaal eventjes je wollen trui kan opfrissen zonder hem echt te wassen. Dan blijven je kostbare wollen spullen pas lang mooi. Het zal geen vlekken verwijderen. Maar het zal zeker een grote bijdrage leveren aan het verwijderen van geurtjes en het doden van bacterien. Jammer dat bijvoorbeeld de consumentenbond niet eventjes verder gekeken heeft en technologieen vergelijkt die wat mij betreft niet te vergelijken zijn. ALs je wilt weten wat Ozon voor ons kan betekenen in de natuur en als schoonmaak middel Google maar eens rond. Wondermiddelen bestaan niet maar dit is wat mij betreft DE ideale toevoeging aan een wasmachine. Overigens je trui een paar uur ophangen op een mooie zonnige dag zal ongeveer hetzelfde effect hebben. Want UV met waterdamp maakt ook ozon aan. Alleen in de winter / NL is dit beperkt omdat we weinig zon hebben.

• Active Oxygen ozon bad
  • wast prima

Minpunten

• beetje prijzig

Willems 15-11-2016

Actice oxygen is echt van toegevoegde waarde

Omdat we vaak gebruik maken van een stomerij leek een wasmachine met active oxygen programma voor ons een uitkomst.
Deze functie is voor ons een uitkomst en zal geld en tijd besparen. Verder is de machine makkelijk in gebruik en het motorgeluid is stil. Het laadvermogen van 9 kg is ook erg handig zo ook de verlichting in de trommel.

Winny 10-12-2017

Duidelijk bedieningspaneel (ook voor ouderen)

Degelijke wasmachine met een duidelijk bedieningspaneel (gebruikersgemak ook voor ouderen met minder digitale kennis).
Goed overzicht van wasprogramma's.
Qua uiterlijk een degelijke wasmachine.

Pluspunten

• Duidelijk bedieningspaneel
  • Ruime keuze aan wasprogramma's

Minpunten

• Beschrijving van elk wasprogramma zou gewenst zijn

Hans 05-12-2017

Tevreden over wasmachine

Na het (veel te vroeg) overlijden van onze 7 jaar oude Bosch wasmachine toch weer gekozen voor een Bosch wasmachine. Onze redenen om te kiezen waren het kunnen wassen van 9Kg wasgoed en het centifugeren op 1600 toeren. De was komt er echt droger uit dan bij onze oude wasmachine! Daarnaast is de machine erg stil, je kan zelfs het (irritante) volume van het ‘klaar’ signaal naar gewenst harder en zachter of uit zetten.

Wat betreft de optie ‘Active Oxigen’ hebben we nog geen gebruik gemaakt, daar kunnen we nog niets van zeggen. Er zitten veel wasprogramma’s op die we waarschijnlijk nooit zullen gebruiken.

Vooralsnog erg tevreden over onze aankoop.

• 9 kg wasgoed
  • Centrifugeren op 1600 toeren

Minpunten

• Niet heel goedkoop

kleinewasjesgrotewasjes 03-12-2017

Stille machine en duidelijk display

Wij hebben dit apparaat gekocht omdat er 9 kilo wasgoed in kan. Het is een stil en duidelijk apparaat in gebruik en tot nu toe naar volle tevredenheid onze was gedaan.

Pluspunten

• groot laad/was vermogen
  • redelijk stil
  • goed afleesbaar display

Annemiek 27-11-2017

Top machine

Alles mogelijk. Snelle was, normale was en eco was. Fijn dat de centrifugestand altijd aan te passen is. En de topper het oxy programma. Heerlijk opgefrist zonder stomerij.
Oorspronkelijk gepost op bosch-home.nl

martien 26-11-2017

mooie wasautomaat hebben hem 3 dagen zijn er tevreden over

de prijs en de programa s was voor ons het belang rijkste en hoe zuinig hij is . en ook lekker stil

Pluspunten

• grote tromel
  • stil
  • zuinig
  • mooi ontwerp

Minpunten

• niet gevonden

Maart 25-11-2017

Wasmachine

Consument vriendelijk en is makkelijk om mee te werken , zuinig en betrouwbaar en wast schoon zowel witte was als donkere was

Pluspunten

• Simpel

Maart 25-11-2017

Wasmachine

Pluspunten

• Simpel

Liv 19-11-2017

Grote, duidelijke scherm

Ik heb deze wasmachine voornamelijk gekocht omdat er ActiveOxygen Refresh (programma voor opfrissen van wasgoed en voor het verwijderen van geurtjes en bacteriën) erop zit. En omdat het van een duitse fabrikant is, het is een goed, sterk en degelijk machine. Ook erg fijn is een max. van 9 kilo was met een gezin. Verder de programma's Night wash en allergie+ zijn ideaal. Deze wasmachine is zuinig en stil in gebruik!!

Pluspunten

• ActiveOxygen Refresh
  • Night Wash
  • Allergie+

Minpunten

• Geen automatische dosering

Peter 16-11-2017

Top klasse Wasmachine

Een echte aanwinst voor het effectief schoonmaken en door de ActiveOxygen ook echt reinigen van alle kleding kussens dekens en ga zo maar verder.
Door deze extra zuurstofbehandeling voor en na het wasprogramma ruikt de was extra fris en kan op zeer lage temperatuur ook zaken worden gereinigd die je normaal gesproken niet in de wasmachine doet.

Pluspunten

• Extreem stil
  • Hygienisch

vera 11-08-2017

Blij met ActiveOxygen

Onze oude wasmachine ging kapot. Omdat we een aantal kledingsstukken hebben die slechts op 30/40 graden gewassen mag worden, en die ondanks alle trucjes muf bleven ruiken hebben we na lang wikken en wegen voor deze Bosch wasmachine gekozen. Er zit namelijk een extra functie op, ActiveOxygen, waarbij er dmv actieve zuurstof bacterie en allerlei geurtjes uit de was worden verwijderd. Aangezien deze functie nog vrij nieuw is waren er nauwelijks reviews te vinden over of het nou echt werkt of niet. En 300 euro extra tov een vergelijkbare wasmachine zonder ActiveOxygen is toch wel erg veel. Risico genomen, en ik ben er superblij mee. Het werkt echt. De muffe geur, die in de was zat, en die er met niets uit te krijgen was, is na een was met ActiveOxygen functie verdwenen. De functie is ook handig om bijvoorbeeld tweede-handse baby-en kinderkleding die niet op 60 graden gewassen mag worden toch hygiënisch schoon te krijgen. Het duurt een half uurtje langer door de functie, maar doordat je de eindtijd kan instellen vind ik dat geen probleem. Zo is de was klaar als ik vanuit het werk kom, of voordat ik na het werk ga, en ligt ie niet te lang nat in de trommel. Je hebt ook de keuze om een programma sneller (en daardoor minder energiezuinig) dan normaal te laten lopen of juist langzamer (=milieuvriendelijker en kostenbesparender) dan normaal.
Ik had gelezen dat 1600 touren nauwelijks meer iets toevoegen tov 1400 touren, maar ik vind toch dat de was daardoor veel sneller droog is.

Verder wast hij ook prima, en er zitten er veel programmas op. De display is duidelijk en de bediening gaat makkelijk.
Een nadeel vind ik dat je niet kan instellen dat de machine "extra water" moet gebruiken. Soms vind ik dat wel nodig. "extra spoelen" kan je trouwens wel kiezen.
Er zitten standaard 2 jaar garantie op, en er wordt ook met 10 jaar motorgarantie geadverteerd. Let op, voor de extra motor garantie moet je je aankoop online binnen twee maanden na aankoop op de Bosch website registreren. Dat zag ik toevallig tussen de kleine lettertjes staan.

Kortom, we zijn volop tevreden met deze wasmachine en raden 'm zeker aan, als je denkt van de ActiveOxygen functie gebruik te maken.

Pluspunten

• ActiveOxygen
  • 1600
  • 9kg
  • erg stil

Minpunten

• geen "extra water" optie
  • binnen 2 mnd registreren voor extra garantie

Frank Janssen 08-07-2017

Mooie degelijke machine met kuipverlichting

Met vijf personen staat de wasmachine vrijwel elke dag aan. Na 13 begaf onze vorige machine het. Voor een nieuwe hebben we vooral gelet op degelijkheid van de machine, groet trommel en een hoge centrifugesnelheid. Een aantal machines bleven over. De doorslag gaf het aanwezig zijn van een verlichting in de trommel. Dat zat ook in onze vorige machine en is bijna onontbeerlijk omdat de machine in een donker hoekje staat wat lastig te verlichten is.
De machine is nu twee weken aanwezig en voldoet goed. Je moet even leren om de programma's wat te manipuleren. De echte standaard programma's zijn behoorlijk lang maar die kun je zelf inkorten.
Qua geluid is het wassen zelf iets luidruchtiger dan verwacht maar het centrifugeren is stiller en de machine blijft daar bij heel stabiel.
We hebben nog niet alle features geprobeerd maar we zijn voorlopig heel blij.

Pluspunten

• verlichting in de kuip
  • veel mogelijkheden bij instelling
  • centrifugeren is zacht
  • Zeer stabiele machine

Minpunten

• Puzzelen bij het goed instellen

Joop Egmondf 26-06-2017

Stil

We zijn erg tevreden met onze Bosch wasmachine. Naast het grote laadvolume zijn we ook zeer tevreden over de stilte van de machine. Waarom? We wonen in een jaren 30 huis en de wasmachine staat op zolder. Schudde bij de vorige wasmachine het hele huis mee, nu checken we of de machine wel aan staat:) omdat hij zo stil is. Zelfs bij het centrifugeren. Aanrader dus!

Pluspunten

• Laadvermogen
  • Stilte
  • Bedieningsgemak

oscar haane 10-06-2017

was maschine bosch

makkelijk te bediennen duurzaam,sterk... maakt de was goed schoon geeft zelfs hoeveel kg erin hebt gezet
dus super was maschine bosch

Erik 27-01-2017

Vertrouwde eenvoudige bediening met top resultaat

Ik heb dit product gekozen op een aantal punten. De machine inhoud, energieverbruik, gebruiksgemak, motor type en merk. Bij Merk kwam ik weer bij Bosch uit. Onze oude wasmachine van Bosch begon na 20 jaar eindelijk kuren te vertonen. Nooit problemen gehad. Voor mij was de keuze heel makkelijk. Ik hoop de komende 20 jaar weer onder de pannen te zijn. Mijn Droger van Bosch is nu ook alweer ruim 10 jaar oud. Mankeert volgens mij nog niets en heeft ook nooit kuren gehad. Ik vind de producten van Bosch over het algemeen zeer goed van kwaliteit met een keurige bijbehorende prijs. Niets aan veranderen dus als het aan mij ligt.
In de praktijk doet de machine precies wat het moet doen. Werkt eenvoudig, voldoet aan de modernste eisen en levert uiteraard een schone was op.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Energieverbruik
  • Grote wastrommel
  • Stil, je hoort hem niet
  • de verschillende wasprogramma's werken echt

Minpunten

• Nou ik kan niet echt veel bedenken

Pieter 13-01-2017

Komende 10-20 jaar testen

Prima apparaat maar jammer dat de programma zo lang duren en je bij mix maar tot 4 kg kan gaan en niet de max 9 van het apparaat.

Pluspunten

• stil

Minpunten

• mix maar tot 4kg
  • display erg fel

Methyl Haines 05-01-2017

Prachtinvestering!!

Na 20 jaar een Bosch naar grote tevredenheid gebruikt te hebben nu een modernere Bosch gekocht. Handzaam in (eerste) gebruik, veel opties maar toch groot bedieningsgemak. Ik zou zeggen de "future is here" met grote verlichte trommel, digitaal display en Active Oxygen technology die inderdaad heel goed lijkt te werken. Meteen ook van dezelfde series een wasdroger gekocht - staan als twee pareltjes naast elkaar. Ziet er ook allemaal gedegen uit en er zit zelfs een waterslot op de wasmachine.

Pluspunten

• Veel opties en toch makkelijk in bediening
  • Erg zuinig in gebruik
  • Active Oxygen

Minpunten

• Nog niets gevonden

E vd M 31-12-2016

Wasmachine Bosch serie 8 WAW32790

Geweldig apparaat. Stil en zuinig.
Genoeg wasprogramma's en verlichting in de trommel.
Grote toegangsdeuren.
Deze wasmachine kan maximaal 9 kg was aan dit is wel afhankelijk van wasprogramma keuze.

Pluspunten

• Stil en zuinig A+++
  • Max 9kg was
  • 1600 toeren

Minpunten

• Onthoud laatste instellingen niet na het uitzetten