Miele WKR771 WPS PWash 2.0 & TDos XL - Reviews

9 kg
A+++
Geluidsniveau
72 dB (centrifugeren)

Beoordeling op basis van 3 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

9,4

Kurt 11-03-2017 Product paar weken in bezit

Goede machine met veel mogelijkheden

Machine nu paar weken in bezit. Bevalt uitstekend. Het is geen machine voor de "eenknops fanaten". Je moet van de mogelijkheden gebruik willen maken en ook kleinere gespecialiseerde wasjes durven draaien. De machine past water en energie aan op de belading. Een paar weetjes die je niet zo vaak leest: ook al gebruik je twindos, hij spoelt toch water door het zeepbakje en wasverzachter bakje. Je kunt dus prima je eigen wasverzachter aanvullend gebruiken op de twindos. Ook kun je incidenteel en structureel het waterverbruik ophogen. Daarmee wordt het in een ruimer sopje gewassen. Het verschil tussen powerwash en powerwash 2.0 hebben ze mij bij miele niet duidelijk kunnen maken.

Het standaard katoenen was is circa 3 uur. Maar deze kun je verkorten. Net zoals dat je de machine het denkwerk kunt laten doen voor specifieke vlekken (voorwas, inweken,....)

Steamcare doet wat het belooft: het maakt strijken niet overbodig, maar wel veel sneller door minder heftige kreukels. Ik was mn overhemden eens per week met de steamcare: 1,5 uur wastijd. Het geheim lijkt te zijn dat je de was warm wn wat natter (900 toeren centrifuge) ophangt. Ik vind het geweldig!

Een verschil met de iets goedkopere versies: een scherm van 4regela ipv 1. Lijkt onbeduidend, maar met de vele scrollmenus is het wel erg fijn instellen.

Pluspunten

• Twindos: het automatisch doseren vn wasmiddel
  • Was wasgoed goed schoon

Minpunten

• Plexiglas ruit in deur is niet krasvast
  • greep in deur

Truus Mouwen 07-03-2017 Product paar maanden in bezit

Fantastische wasmachine

Een machine met veel mogelijkheden en als je die optimaal weet te benutten dan ondervind je niets dan voordelen: de was komt er schoner uit, is droger, soms hoef je wasgoed niet (meer) te strijken, de boorden en manchetten van bijv. overhemden beschadigen niet meer door de zeer inventieve trommel met wafelvormen, je hoort de machine bijna niet lopen, een zeer duidelijk display en een enorm bedieningsgemak. En dan heb ik de Twin Dos voordelen nog niet besproken. Je hoeft nergens meer naar om te kijken, de machine pakt zelf voldoende zeep, afhankelijk van de soort was en de vuilgraad; bovendien kun je aangeven wat voor soort vlekken er uitgewassen moeten worden en de machine zorgt ervoor! Kortom: een betere aankoop kun je jezelf niet wensen. De machine is wel wat duurder dan andere merken maar dan heb je ook de Rolls Royce onder de wasmachines!!

Pluspunten

• wast uitermate goed
  • centrifugeert optimaal
  • zeer geruisloos
  • nieuwste type motor met garantie
  • zeer inventieve dubbele RVS trommel

Minpunten

• onbekend

Atlantiske 03-08-2016 Product half jaar in bezit

SUPER WASMACHINE

Na veel twijfelen en op aanraden van vrienden toch mijn eerste Miele aangekocht. De prijs hield mij in het verleden een beetje tegen. Nu ik eenmaal mijn Miele een half jaar in gebruik heb wil ik echt geen ander merk meer. Strijken? Regelmatig zelfs overbodig als je een beetje met de verschillende programma's overweg kan. Een overvloed aan mogelijkheden wat in het begin ook volgens mij een beetje zijn min punt is. Je moet echt wel wennen en de verschillende mogelijkheden leren kennen. Voor de rest zeker een aanrader voor wie wil investeren in een degelijk product. Aangekocht bij VeiligKopen.nu voor een goede prijs. Heb zelfs een nieuwer en duurder type gekregen en dit voor de prijs van het oudere model. Wel spijtig dat je niet met Visa kan betalen. (order VK507531).