Bosch Serie | 6 WAT28690NL

Whirlpool FSCR 80418

• Energieklasse A+++-30%
  • Geluidsniveau 76 dB (centrifugeren)
Whirlpool FSCR 80418

Bosch Serie | 8 WIW28540EU

• Energieklasse A+++-30%
  • Geluidsniveau 67 dB (centrifugeren)
Bosch Serie | 8 WIW28540EU

Siemens iQ500 WM14T3B0FG

• Energieklasse A+++-30%
  • Geluidsniveau 77 dB (centrifugeren)
Siemens iQ500 WM14T3B0FG

Beoordeling op basis van 355 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

Dennis 18-10-2016 Product paar dagen in bezit

Simpel en eenvoudig

Mooie en stille machine, simpel en eenvoudig in gebruik. I-dos werkt perfect. Geen omkijken meer naar wasmiddel.
Display is zeer gebruiksvriendelijk en erg duidelijk.

Zeer tevreden met de aankoop!

Pluspunten

• Eenvoudig
  • mooie vormgeving
  • stil

Minpunten

• geen!

Simon 18-03-2017 Product half jaar of langer in bezit

Goede vaatwasser, handig, wast goed, relatief veel herrie

We hebben de vaatwasser nu een half jaar in bezit. Over het wasresultaat, droogresultaat en bediening zijn we uiterst tevreden, geen enkele opmerking. Wel vinden we dat de machine veel geluid maakt. Het geluid wat je hoort is van sijpelend/klotsend water, dus geen pomp geluid. Het is moeilijk in te schatten of de constructie van de keuken hier aan mee draag (deze is standaard naar mijn weten). Als we dit van te voren geweten hadden dan hadden we deze machiene toch aangeschaft. Zeer goede prijs/was/droog kwaliteit.
Als eerder genoemt, het droogresultaat is ook erg goed. Zelfs plastic bakjes zijn over het algemeen droog tot bijna droog. Wat wel belangrijk is: gebruik een goed glansspoelmiddel (Sun bijvoorbeeld). Onze ervaring met goedkope merkloze alternatieven is slecht. De vaat komt dan nat uit de machine.

Pluspunten

• Was goed
  • Droogt erg goed
  • Handig in gebruik
  • Relatief goedkoop

Minpunten

• Maakt best veel geluid

Vries 13-03-2017 Product paar maanden in bezit

Groot scherm

Wij hebben deze machine nu 4 maanden.
het I Dos systeem leek ons prettig.
Helaas is de witte was er nog nooit schoon uitgekomen.
we gebruiken vloeibaar wasmiddel geleverd door Bosch .

Minpunten

• I Dos systeem

Huisman 11-03-2017 Product paar weken in bezit

Technologisch hoogstaand

Bosch apparaten gaan lang mee, zo weet ik uit ervaring. Mijn ouders kochten in 1957 een Bosch koelkast, en toen zij in 1992 verhuisden, deed deze het nog steeds!
Wat ik aan deze Bosch wasmachine erg handig vind, is de grote deur, en het lampje dat binnen in zit, Kun je tenminste een boek lezen als je er in kruipt! De machine is milieuvriendelijk, ook omdat de stroom vanzelf uitschakelt als de machine klaar is met wassen. De was ruikt ook erg fris.

Pluspunten

• lampje
  • grote deur

corry 08-03-2017 Product paar dagen in bezit

geruisloos

Deze wasmachine levert geruisloos een schone en frisse was. Bedieningspaneel is overzichtelijk en gemakkelijk te bedienen.

J.O 07-03-2017

Zeer stil.

Hebben inmiddels 2 wassen gedraaid en moet zeggen dat deze machine zeer stil is. Ook erg gebruiksvriendelijk. Zelfdosering is ook erg makkelijk. Hierdoor zal je tijdens de levensduur van het apparaat toch wel wat besparen op het wasmiddel

Pluspunten

• stil
  • gebruiksvriendelijk
  • mooie vormgeving

Minpunten

• nog niet kunnen ontdekken

WASHULP43 21-02-2017

Weer uitstekende ervaringen met Bosch

Na de vorige Bosch wasmachine zijn we weer verrast met de gebruikersvriendelijke moderne wasmachine. De bediening is
zeer duidelijk weergegeven op het paneel en vooral het i-Dos
systeem werkt mee aan milieuvriendelijk gebruik van wasmiddelen.
Wasresultaten uitstekend.
Oorspronkelijk gepost op Bosch

Stephanie 12-02-2017 Product paar weken in bezit

Luxe wasmachine met goed uiterlijk en wasvermogen

Mooi apparaat om te zien. Het touchscreen scherm maakt het gemak om te wassen nog groter. Uitgebreid wasprogramma. Het doseersysteem werkt goed. Fijn dat je zelf de hoeveelheid wasmiddel/ water/ etc kunt instellen. Groot voordeel vind ik ook dat ieder wasprogramma een 'speed' functie heeft voor een schone was in korte tijd.

Mandy 05-02-2017 Product paar maanden in bezit

Goede machine

Prima machine goed te gebruiken. Persoonlijk valt de automatische doseer voor wasmiddel en wasverzachter me tegen. Ik kreeg binnen 3.mnd gevalletje was Luis nader onderzoek wees uit dat dit kon komen door gebruik vloeibare wasmiddel. Was regelmatig op 60 graden en elke maand om schoon te maken op 90 graden. Na overstap op poeder geen last meer gehad.
Minpuntje is dat je niet alleen kan centrifugeren
Later toe voegen was is echt wel ideaal

Pluspunten

• Later toevoegen was
  • Stil in gebruik

Minpunten

• Automaat doseer wasmiddel
  • Geen losse centrifuge knop
  • Lastige Manuel om te lezen.

Martijn 31-01-2017

Automatisch doseren werkt top, machine stil!

Het iDos systeem werkt super; je gooit het eenmalig vol en kunt vervolgens automatisch de machine laten doseren. Geen vieze bakjes meer met zeepresten, geen ongelukjes meer met vullen. Handig en instelbaar hoeveel wasmiddel en of wasverzachter gebruikt moet worden. Mooi ook dat je kunt instellen over hoeveel uur hij klaar moet zijn.
Oorspronkelijk gepost op Bosch

wim 28-01-2017 Product paar weken in bezit

De ideale wasmachine

Het is een wasmachine met weinig water stroom en waspoeder verbruik. Bijna geen geluid dus ideaal voor s,nachts en bovendien het prijs verschil ten opzichte van een miele je betaald maar de helft.

Chris van Bruchem 26-01-2017 Product paar weken in bezit

Wasmachine met een xxl-trommel

Wij waren aan onze 3e Bosch wasmachine toe. We hebben na goed advies van Wakkermans Electro in Beesd gekozen voor een xxl-trommel. Vooral omdat we heel veel wassen. Ook de automatische dosering van wasmiddel was een extra motivering. We kozen voor Bosch vanwege de prima kwaliteit en we hebben er na een aantal weken wassen zeker geen spijt van!

Pluspunten

• Grote trommel
  • Automatisch doseersysteem

chantal 25-01-2017 Product paar maanden in bezit

duidelijk display

Makkelijk bedienbare wasmachine met handig instelbaar doseersysteem. Grote deur en maakt niet teveel herrie. display wel erg gevoelig, als je er per ongeluk voor gaat staan springt hij op pauze.

Sjoerd Oosterbaan 24-01-2017 Product paar weken in bezit

Bosch idos 1400 t

Gemakkelijk te gebruiken. Handig i-dos systeem. Geen losse wasmiddelen. Machine maakt weinig lawaai en er kan veel in.

Megan bruins spijkers 22-01-2017 Product paar weken in bezit

erg fijne wasmachine!

Vergeleken met mijn vorige wasmachine is dit een erg fijne wasmachine! Grote trommel (8 kg), Gemakkelijk te bedienen, ook het idos systeem is erg handig. Eerder gebruikte ik altijd veel te veel wasmiddel nu geen last meer van aangezien het automatisch word toegevoegd. Ook de trommel verlichting is ideaal, geen sokjes etc die in de trommel achter blijven. De was komt er goed schoon en bijna droog weer uit door de 1400 touren. Kortom: ik ben zeer tevreden over deze wasmachine!

Pluspunten

• 8 kg trommel
  • 1400 touren
  • Trommel verlichting
  • Duidelijke programma's

Minpunten

• Idos Systeem kan alleen met vloeibaar wasmiddel

Roland uit Wijchen 22-01-2017 Product paar weken in bezit

Stille machine

Fraaie, stille wasmachine met automatische toevoeging van wasmiddel en wasverzachter. Regelt zelf hoeveelheid en daardoor besparing van wasmiddel, water en stroom. Eenvoudig via display te bedienen/in te stellen. Zeer goed was resultaat.

Pluspunten

• automatische toevoer van wasmiddel
  • stil
  • zuinig met water en electra

Minpunten

• openen vuldeur, "gewoon" opentrekken ipv knopje
  • ruimte voor 1 wasmiddel

Mona 21-01-2017 Product paar weken in bezit

Fijne wasmachine

Een zeer fijne wasmachine,vooral met het zelfdosseer systeem. Dit scheelt echt in wasmiddel kosten en je gebruikt nooit teveel wasmiddel. Zeer verschillende programma's. Super machine met 8 kilo trommel.

Jorrit 21-01-2017 Product paar weken in bezit

Super stil

Onlangs dit type wasmachine aangeschaft en wat een verschil met de oude. De was wordt veel schoner en komt veel droger uit de machine. Maar het grootste verschil is het geluid wat de machine maakt tijdens het centrifugeren, bijna niks. De machine is zo stil dat ik hem gewoon aan kan zetten als ik ga slapen en niet meer wakker wordt van het geluid.

Pluspunten

• Geluid
  • Verbruik van wasmiddel
  • Stroomverbruik
  • Grote trommel

Minpunten

• Gewicht met naar boven tillen💪🏻

Fam. Tilburgs 21-01-2017 Product paar dagen in bezit

Bijna geruisloos

Wat een fijne machine met een mooi grote deur en als hij draait bijna geen geluid. Daarnaast ook fijn dat hij zelf het wasmiddel eruit neemt en je er ruim een liter wasmiddel in kan doen.

Emiel Koomen 18-01-2017 Product paar weken in bezit

Heerlijk stil en goed voor het milieu.

Een lust voor het oog en het oor. Daarnaast goed voor de portemonnee, dankzij het i-DOS systeem. En dankzij de intuïtieve touch bediening is je wasje zo weer heerlijk fris en schoon!

Pluspunten

• I-DOS systeem
  • timer
  • milieuvriendelijk
  • lekker stil