Bosch Serie | 6 WAT28640NL - Reviews

8 kg
A+++
Geluidsniveau
72 dB (centrifugeren)

Beoordeling op basis van 186 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

Jury 14-05-2016 Product paar dagen in bezit

Tegenvaller.

5,6
Ik heb pas enkele dagen WAT28640nl gekocht. De wastrommel is voor 8 kilo bestemd, maar de meeste wasopties zijn voor 4 kilo max.
Als je voor zwarte kleren aparte wasmiddel wilt gebruiken kan je niet combineren met wasverzachter.

rs 20-04-2016 Product paar dagen in bezit

Grote, stille wasmachine

Ben heel tevreden over deze nieuwe wasmachine, is even uitzoeken hoe je gewenste programma moet instellen, maar is kwestie van tijd: dan gaat dat weer automatisch.
Programma past zich aan, automatische wasmiddeldosering (als je dat wil) en ook nog mooi ontwerp!

Hans Richter 16-11-2016 Product paar weken in bezit

Weet niet wat hier bedoeld wordt

Eindelijk een instruktie/instel-tekst die leesbaar en begrijpelijk is .Ook voor ouderen!Proficiat.
De gebruiksmogelijkheden zijn ,inklusief onderbrekingen onbegrenst.

Paul 14-07-2016 Product paar dagen in bezit

Perfecte koop

Na getob met een 5 kg wasmachine, is deze 8 kg en weldaad voor nu weer een hele schone en perfecte was. Mooi geluidstil en de dosering wordt voor je gedaan, top!

Rachel 01-07-2016 Product paar weken in bezit

Erg tevreden

9,6
nu bijna een maand in mijn bezit. ik was een waspoedergebruiker, ik gebruik de handinvoer voor poeder en de idos voor vloeibaar. Meeste was tot nu toe is kleur, dus hiervoor voor vloeibaar gekozen. ik ben nog wel de goede dosering aan het vinden.. was voelt na vloeibaar wasmiddel erg anders aan. Ben erg tevreden over de zuinigheid, flexibiliteit, de mogelijkheden en zeker het geluid van het apparaat. veel beter dan mn vorige machine, samengevat ik ben erg tevreden! dank jullie wel!

S de Bruin 07-06-2016 Product paar dagen in bezit

Bosch Wasmachine WAT28640NL

Deze wasmachine vorige week aangeschaft, na uitvoerig bekeken te hebben in de winkel.

Fijne machine, bediening is gemakkelijk en centrifugeren is ontzettend stil,

Heel fijn is het i-dos systeem (dit was mede de reden dat we deze uitgekozen hebben).

Was-resultaat tot nu toe prima. De was komt heerlijk fris uit de machine.

Over de duurzaamheid kan ik nog niks zeggen na een week, maar op dit moment ben ik zeer tevreden.

Het enige wat wenselijk zou zijn: de mogelijkheid om te centrifugeren op 1400 toeren bij meer programma's dan nu mogelijk is.

Bij de programma's extra snel 15/30, blouses en sport kan je niet op 1400 toeren centrifugeren, maar op 1200 of lager.

Bij fijn/zijde, wol en kreukherstellend is het centrifuge toerental ook lager, maar dat is redelijk logisch.

Ik vond het fijn eerst een heleboel reviews te kunnen lezen, alvorens de machine aan te schaffen. Dat geeft mede de motivatie om ook een review achter te laten.

Hopelijk lang wasplezier van deze machine!

JB 11-05-2016 Product paar dagen in bezit

Zeer goede, stille wasmachine voor een prima prijs

Veel verschillende wasprogrammas maar niet te..
Stille machine met een zeer grote trommel. Gewoon onmisbaar in een druk gezin. Daarnaast zit er ook een functie op voor een supersnel programma, nml 15/30 min. Echt top

Groenm 14-02-2016 Product paar weken in bezit

9,6
Sinds kort hebben we de Bosch WAT28640NL in bezit.
We hebben altijd een AEG gehad, wat een goede machine is gebleken. Wij hebben deze 13 jaar gehad, zonder problemen. De machine werd echter ouder, en begon steeds meer lawaai te maken. Het was wachten op een defect. De machine heeft in ons geval bijna 4000 uur gedraaid, dus chapeau.
Tijdens de BTW kortingweek bij Mediamarkt daarom een nieuwe gekocht en bewust voor een Bosch gekozen, gezien de vele goede reviews op internet. Maar ook vanwege de goede professionele test oordelen. Een Bosch zit hoog in het segment, net als Siemens (exact gelijkwaardig en uit dezelfde fabriek). AEG er net ietsje onder. En Miele er ietsje boven, maar deze is meteen fors duurder.
Doorslaggevend: allemaal Duitse produkten, en die zijn gewoon top.
De machine nu een aantal keren gebruikt. De tijd is in 13 jaar flink vooruit gegaan. De machine heeft heel veel mogelijkheden. Instellingen pas je aan via het MF scherm. Werkt makkelijk allemaal en heel overzichtelijk. I-dos is ook iets bijzonders. Je vult de voorraadvaatjes met wasmiddel en wasverzachter en de machine gebruikt wat nodig is. (de vaatjes niet te vol doen, want dan lekken ze). Wat wel het meest opvalt is dat de machine heel erg stil is. Je hoort deze vrijwel niet. Je hoort alleen de was en het water, de motor is bijna geruisloos. Ook het centrifugeren gaat heel rustig en stil.
Welk programma je ook gebruikt, de was komt er schoon en droog uit. Ook bij 1400 toeren is de was bijna droog.
Verder is de machine erg zuinig (vlgs de specificaties), en daar vertrouwen we dan maar op. De machine verdient zich in feite vanzelf terug gezien het verschil in verbruik met de oude machines.
Deze Bosch is ook een plaatje om te zien. Daar koop je deze niet voor, maar het ziet er gewoon goed en degelijk uit.
We gaan maar eens kijken of deze machine ook weer 13 jaar meegaat, net als de AEG. Maar daar heb ik wel vertrouwen in.

Kris 24-04-2017 Product paar dagen in bezit

Met recht een topper

Zoals verwacht is de machine zéér stil en een plaatje om te zien. De vele (extra) instelmogelijkheden maken dit apparaat tot een echte topper in deze klasse...

Pluspunten

• stil
  • instelmogelijkheden

Minpunten

• Nog niet kunnen ontdekken

Marten 23-04-2017 Product paar weken in bezit

Handig iDos systeem

Ik hou wel van gadgets en dat iDos trok mijn aandacht. Miele heeft ook zoiets, maar dan moet je wel Miele wasmiddel erin stoppen. Nu kan ik mijn eigen favoriete merk gebruiken. En het systeem is ook handig. Niet meer nadenken over hoeveel wasmiddel. De machine regelt het wel. Nog even vertrouwen krijgen in machine en dan gaat het bijna vanzelf. Wel 1400 toeren. We hadden een 1600 toeren en dan is het iets droger. Maar dan hangt het een uurtje langer buiten. Geen probleem. Verder prima stil.

Pluspunten

• Automatische dosering
  • Geluid
  • Veel opties

Minpunten

• 1400 toeren
  • touchscreen is even wennen

1e gebruik nieuwe wasautomaat 21-04-2017 Product paar dagen in bezit

Fluisterstille wasautomaat

Vandaag de nieuwe machine gekregen, direct mee aan de slag gegaan, even een probleem met het openen van de deur, maar dat was snel opgelost.
Heerlijk zoals je de machine hoort snorren, even iets anders dan mijn oude Bosch, ben blij met een grote vulopening en de deur draait nu naar links open, voor mij heel plezierig.
Maar een review na 1 x gebruiken is lastig, de eerste indruk is in elk geval prima.

Wouter 20-04-2017

Top product

Top product, stil, schoon, goed instelbaar, duidelijk touch display, slimme sensors en beste van alles, de i-dos functie!!

Pluspunten

• I-dos
  • touch screen
  • de automatisch en specifieke programma keuzes

Minpunten

• helaas geen 1600 rpm

Helene 19-04-2017

Prachtig design

Mijn nieuwe Bosch i-dos werkt boven verwachting goed.
Nooit meer teveel wasmiddel gebruiken de was ruikt heerlijk.
Bijkomende voordeel hij is heel stil zelfs als hij centrifugeert.
Oorspronkelijk gepost op Bosch

bosch wasmachine 15-04-2017 Product paar dagen in bezit

Best of the best

goed stil zuinig mooi alles wat iemand wenst
mooi wit ruikt fris mooie knopen ronde deur. er kan zelfs wasmiddel in

Pluspunten

• stil
  • zuinig

Ad 12-04-2017 Product paar weken in bezit

Geweldige wasmachine

Nog nooit zo n goede wasmachine gehad bijna geruisloos was uitstekend goede handleiding kan iedereen aanbevelen

Sanshine 11-04-2017 Product paar dagen in bezit

Geweldige wasmachine

Deze wasmachine pas zeer recentelijk aangeschaft en hij bevalt super goed. Veel instelmogelijkheden qua temperatuur, toeren, soort was. Ook de resttijdindicator is ideaal zodat je kunt zien hoe lang hij nog bezig is en je niet onnodig 3x naar boven loopt.

Pluspunten

• i-Dos systeem werkt erg fijn en intuïtief
  • Temperatuur instelbaar
  • Toeren instelbaar
  • Ruime trommel
  • Stille werker

Minpunten

• Nog geen kunnen ontdekken

helene 11-04-2017 Product paar dagen in bezit

Prachtige en duidelijke display

Eindelijk heb ik hem de Bosch I-dos hij presteert boven verwachting. Heeft een duidelijke display en makkelijk te bedienen wat erg belangrijk is. Hij is stil zelfs als hij aan het centrifugeren is. Ik beveel hem van harte aan en hij is ook nog mooi om te zien.

Hasna 11-04-2017 Product paar weken in bezit

Geweldige slimme apparaat

Werkt zoals verwacht. Handig in gebruik en geluidloos. Ideale doseersysteem voor wasmiddel en wasverzachter. Met andere woorde een dikke 10. Mooie grote ruime trommel.

Pluspunten

• Handige doseersysteem
  • 8 kilo was

Rob 09-04-2017 Product paar dagen in bezit

Wasmachine Bosch WAT28640NL

Na 21 jaar begon onze Bosch wasmachine toch wat lawaai te maken. Na een eerdere zelf uitgevoerde reparatie (vervangen aandrijfsnaar) 2 jaar eerder viel dan toch het doek. De keuze was voor ons niet heel moeilijk. Het moest wederom een Bosch worden. Ons oog viel op de Bosch WAT28640NL. Het grote display en volume van de trommel trok ons over de streep. Bij de eerste wasbeurt was het duidelijk. De stilte, het lage energieverbruik en het wasresultaat was helemaal top! Hopelijk blijft deze machine ons weer lang van dienst!

Pluspunten

• Stilte
  • Zuinig
  • Grote trommel
  • Grote duidelijke display
  • Bediengemak

Minpunten

• Iets kortere afvoerslang dan zijn voorganger.

Mehmet 08-04-2017 Product paar dagen in bezit

Idos is erg zuinig ingesteld

Na de eerste was misten wij geur. Van fabriek af staat de wasverzachter ingesteld op max. 30 ml. Ik heb het verhoogd naar 100 ml en merk nu pas dat mijn wasgoed weer lekker ruikt na een wasbeurt.

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen
  • Ziet er erg mooi uit
  • Stille machine