Bosch Serie 6 WAT28640NL - Reviews

tile-Geluidsniveau
72 dB (centrifugeren)
tile-Vulgewicht
8 kg vulgewicht

Beoordeling op basis van 265 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

8,9

S de Bruin 07-06-2016

Bosch Wasmachine WAT28640NL

Deze wasmachine vorige week aangeschaft, na uitvoerig bekeken te hebben in de winkel.

Fijne machine, bediening is gemakkelijk en centrifugeren is ontzettend stil,

Heel fijn is het i-dos systeem (dit was mede de reden dat we deze uitgekozen hebben).

Was-resultaat tot nu toe prima. De was komt heerlijk fris uit de machine.

Over de duurzaamheid kan ik nog niks zeggen na een week, maar op dit moment ben ik zeer tevreden.

Het enige wat wenselijk zou zijn: de mogelijkheid om te centrifugeren op 1400 toeren bij meer programma's dan nu mogelijk is.

Bij de programma's extra snel 15/30, blouses en sport kan je niet op 1400 toeren centrifugeren, maar op 1200 of lager.

Bij fijn/zijde, wol en kreukherstellend is het centrifuge toerental ook lager, maar dat is redelijk logisch.

Ik vond het fijn eerst een heleboel reviews te kunnen lezen, alvorens de machine aan te schaffen. Dat geeft mede de motivatie om ook een review achter te laten.

Hopelijk lang wasplezier van deze machine!

Jury 14-05-2016

Tegenvaller.

5,6
Ik heb pas enkele dagen WAT28640nl gekocht. De wastrommel is voor 8 kilo bestemd, maar de meeste wasopties zijn voor 4 kilo max.
Als je voor zwarte kleren aparte wasmiddel wilt gebruiken kan je niet combineren met wasverzachter.

Ssarita 01-07-2017

Je kan de automatische dosering van het wasmiddel uitzetten en de wasverzachter aan laten. Of andersom of beide uit.

Groenm 14-02-2016

9,6
Sinds kort hebben we de Bosch WAT28640NL in bezit.
We hebben altijd een AEG gehad, wat een goede machine is gebleken. Wij hebben deze 13 jaar gehad, zonder problemen. De machine werd echter ouder, en begon steeds meer lawaai te maken. Het was wachten op een defect. De machine heeft in ons geval bijna 4000 uur gedraaid, dus chapeau.
Tijdens de BTW kortingweek bij Mediamarkt daarom een nieuwe gekocht en bewust voor een Bosch gekozen, gezien de vele goede reviews op internet. Maar ook vanwege de goede professionele test oordelen. Een Bosch zit hoog in het segment, net als Siemens (exact gelijkwaardig en uit dezelfde fabriek). AEG er net ietsje onder. En Miele er ietsje boven, maar deze is meteen fors duurder.
Doorslaggevend: allemaal Duitse produkten, en die zijn gewoon top.
De machine nu een aantal keren gebruikt. De tijd is in 13 jaar flink vooruit gegaan. De machine heeft heel veel mogelijkheden. Instellingen pas je aan via het MF scherm. Werkt makkelijk allemaal en heel overzichtelijk. I-dos is ook iets bijzonders. Je vult de voorraadvaatjes met wasmiddel en wasverzachter en de machine gebruikt wat nodig is. (de vaatjes niet te vol doen, want dan lekken ze). Wat wel het meest opvalt is dat de machine heel erg stil is. Je hoort deze vrijwel niet. Je hoort alleen de was en het water, de motor is bijna geruisloos. Ook het centrifugeren gaat heel rustig en stil.
Welk programma je ook gebruikt, de was komt er schoon en droog uit. Ook bij 1400 toeren is de was bijna droog.
Verder is de machine erg zuinig (vlgs de specificaties), en daar vertrouwen we dan maar op. De machine verdient zich in feite vanzelf terug gezien het verschil in verbruik met de oude machines.
Deze Bosch is ook een plaatje om te zien. Daar koop je deze niet voor, maar het ziet er gewoon goed en degelijk uit.
We gaan maar eens kijken of deze machine ook weer 13 jaar meegaat, net als de AEG. Maar daar heb ik wel vertrouwen in.

rs 20-04-2016

Grote, stille wasmachine

Ben heel tevreden over deze nieuwe wasmachine, is even uitzoeken hoe je gewenste programma moet instellen, maar is kwestie van tijd: dan gaat dat weer automatisch.
Programma past zich aan, automatische wasmiddeldosering (als je dat wil) en ook nog mooi ontwerp!

Monique 08-11-2017

Mooi vormgegeven, makkelijk te bedienen, zuinig in gebruik

Wasmachine goed bedienbaar, makkelijk in gebruik, veel keuze in programma's. Met veel slimme items. Is robuust, stabiel. Ook zuinig in gebruik. Display blijft niet branden na gebruik.

ilonka 25-09-2017

Perfecte wasmachine

Na 12 jaar was onze oude Bosch wasmachine op doordat. We altijd heel tevreden over deze machine waren zijn we weer opnieuw voor een Bosch gegaan.
Dit is na 2 maanden met de nieuwe machine geen slecht idee geweest. Hij is ZEER stil, de was word perfect gecentrifugeerd en het i-dos is top, alhoewel ik alleen de wasverzachterfunctie gebruik. Maar het belangrijkste aan de machine vind ik ook de allergie functie, dit is omdat is allergisch ben ideaal.
Kortom een perfecte, stille en zuinige wasmachine.

Pluspunten

• Zeer stil
  • Allergie functie
  • Centrifugeert perfect
  • Ook ideaal voor kleine wasjes

Minpunten

• Eindsignaal, zacht geluid

Maarten 26-06-2017

Bosch Wasautomaat WAT 28640NL

Een erg stille wasautomaat. Prima bedieningsgemak. Ruim voldoende wasprogramma's aanwezig. Voorzien van I-Dos doseersysteem voor vloeibaar wasmiddel. Dit moeten we nog gaan uitproberen, eerst even het waspoeder opmaken ;)

• Wasprogramma's

Minpunten

• Nog niet ontdekt

Freek 09-06-2017

Beste uit de Test Wasmachine Bosch Serie | 6 WAT28640NL

Prachtige machine om te zien, lekker strak. mooi display. Maar belangrijke hij wast fantastisch en is zeer stil. Compliment voor het klaar signaal, zeer beschaafd en kort , van allerlei andere merken in onze keuken wordt ik altijd boos door eindeloos gepiep ... ik ben niet doof. Stil in alles. Je hoort alleen het water klotsen. Ideaal met automatische wasmiddel dosering. En prachtig schoon die was.
Wij waren even bang dat de bediening net zo moeilijk in te stellen zou zijn als onze Japanse magnetronoven. Na 2 jaar nog niet onder de knie door teveel multi-functies onder 1 knop. De Bosch wasmachine heeft echter een touchscreen display. Je ziet wat je doet en kunt alles aanpassen. In lekker grote letters en cijfers. Eindelijk een apparaat dat voor 60+ ook hanteerbaar en bedienbaar is. 1 minpuntje: er zitten geen wieltjes onder waardoor de stelpootjes moeilijk bereikbaar zijn voor het waterpas zetten. Dan moet je er echt een hefboombalkje onder gebruiken. Pas dan kun je de pootjes verdraaien en daarna weer de machine laten zakken.

Pluspunten

• Stil , geruisloos wassen en centrifugeren
  • Zeer gebruiksvriendelijk met touchscreen
  • Grote Draaiknop en geen multiknopjes
  • Strakke vormgeving, leesbare teksten
  • beschaafd en kort 'Klaar' signaal

Minpunten

• geen ( liftbare) wieltjes onder machine

Hans van Vliet 05-05-2017

SUPER MACHINE, van een kl. fiat naar een riante mercedes !!

Op advies van de verkoper deze machine uitgezocht waar ik/we geen spijt van hebben, wat een vooruitgang in techniek, geluid, verbruik en resultaat.

Pluspunten

• automatische zeepdosering
  • diversiteit van eigen keuze programmering

Minpunten

• nog niet meegemaakt

CM 30-04-2017

Stille wasmachine met grote vulopening

We hebben deze wasmachine nu een aantal weken. Tot nu toe erg tevreden: t.o.v. onze oude machine is deze erg stil. De verschillende wasopties zijn groot. Het touchscreen werkt zeer eenvoudig. Je kunt programma's naar je eigen wensen aanpassen. De vulopening van de machine is ruim, wat zeer handig is. Tot nu toe geen negatieve ervaringen.

Pluspunten

• grote vulopening
  • weinig geluid

Hans Richter 16-11-2016

Weet niet wat hier bedoeld wordt

Eindelijk een instruktie/instel-tekst die leesbaar en begrijpelijk is .Ook voor ouderen!Proficiat.
De gebruiksmogelijkheden zijn ,inklusief onderbrekingen onbegrenst.

Paul 14-07-2016

Perfecte koop

Na getob met een 5 kg wasmachine, is deze 8 kg en weldaad voor nu weer een hele schone en perfecte was. Mooi geluidstil en de dosering wordt voor je gedaan, top!

Rachel 01-07-2016

Erg tevreden

9,6
nu bijna een maand in mijn bezit. ik was een waspoedergebruiker, ik gebruik de handinvoer voor poeder en de idos voor vloeibaar. Meeste was tot nu toe is kleur, dus hiervoor voor vloeibaar gekozen. ik ben nog wel de goede dosering aan het vinden.. was voelt na vloeibaar wasmiddel erg anders aan. Ben erg tevreden over de zuinigheid, flexibiliteit, de mogelijkheden en zeker het geluid van het apparaat. veel beter dan mn vorige machine, samengevat ik ben erg tevreden! dank jullie wel!

JB 11-05-2016

Zeer goede, stille wasmachine voor een prima prijs

Veel verschillende wasprogrammas maar niet te..
Stille machine met een zeer grote trommel. Gewoon onmisbaar in een druk gezin. Daarnaast zit er ook een functie op voor een supersnel programma, nml 15/30 min. Echt top

Kessels 18-12-2017

Wasmachine Bosch 28640nl

Ja, ik beveel dit product aan Deze review wordt nog gecontroleerd door Kieskeurig.be

Super fijn wasmachine. Eco, erg stil, was is niet klets nat, grote trommel 8 kg, dosseert zelf het wasmiddel aan de hand van het gewicht wat ie zelf weegt. Kan een hele fles wasmiddel bont in hij pakt zelf wat hij nodig heeft. Touch screen. 1 nadeel wat ik kan opnoemen is dat 1 programma 2.5 a 3 uur duurdt. Maar dat zal gewenning zijn.

Pluspunten

• Weegt was en voegt zelf hoeveelheid wasmiddel toe
  • Grote trommel.
  • Erg stil.

Minpunten

• Programma duurdt ca 2.5/3 uur

Jeffrey 17-12-2017

Mooie wasmachine, effectief en relatief weinig geluid.

Zoals in de titel beschreven, mooie betaalbare wasmachine met weinig geluid, en het i-dos systeem werkt ook super!

Pluspunten

• Niet duur
  • Weinig geluid
  • Veel opties

Nelleke 14-12-2017

Fijne stille wasmachine

Fijne wasmachine, met veel verschillende programma's. Makkelijk dat je zelf niet meer hoeft te klooien met de hoeveelheid wasmiddel! Maar of deze machine nou ook de hoeveelheid was weegt vraag ik me af. Zuinig is hij wel, de programma's duren daardoor wel wat langer soms. Maar er zitten ook hele korte programma's tussen.

Pluspunten

• stil
  • zuinig

Margriet 14-12-2017

I-dos dosering erg handig

Ik heb de wasmachine tijdens black friday gekocht en het was een erg goede aankoop. De wasmachine doet wat hij moet doen en met de I-DOS functie gaat de zeep en wasverzachter dosering automatisch. Erg fijne wasmachine!

Pluspunten

• I-DOS
  • makkelijk scherm

Minpunten

• Aan en uit knop kon handiger

ilhan 12-12-2017

Uitstekende was resultaat!

Ik vind het een uitstekende wasmachine. Hij maakt vuile was goed schoon en droogt ze goed met centrifugeren. Ik heb zelf een koelkast van Bosch en over het algemeen vind ik producten van Bosch van zeer goede kwaliteit als je kijkt naar prijs kwaliteit verhouding dan scoort Bosch voor mij zeker een 10

• Gebruiksgemak
  • Droog Centrifugeren
  • Prijs/kwaliteit verhouding

Waterman 09-12-2017

Lekker stil!

Omdat ik altijd doordeweeks in de avond mijn was moet doen zocht ik een zeer stille wasmachine. En dat is deze na eerste malen gebruik zeker! Makkelijk in gebruik en iDos systeem is een fijne aanvulling aan de was experience. Voor dit geld krijg je veel waar! Aanrader!

Pluspunten

• zeer stil!!
  • overstroombeveiliging!
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• nog niet gevonden