Bosch Serie 6 WAT28640NL - Reviews

Geluidsniveau
72 dB (centrifugeren)
Vulgewicht
8 kg vulgewicht

Beoordeling op basis van 226 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

8,9

Jury 14-05-2016 Product paar dagen in bezit

Tegenvaller.

5,6
Ik heb pas enkele dagen WAT28640nl gekocht. De wastrommel is voor 8 kilo bestemd, maar de meeste wasopties zijn voor 4 kilo max.
Als je voor zwarte kleren aparte wasmiddel wilt gebruiken kan je niet combineren met wasverzachter.

Ssarita 01-07-2017

Je kan de automatische dosering van het wasmiddel uitzetten en de wasverzachter aan laten. Of andersom of beide uit.

Groenm 14-02-2016 Product paar weken in bezit

9,6
Sinds kort hebben we de Bosch WAT28640NL in bezit.
We hebben altijd een AEG gehad, wat een goede machine is gebleken. Wij hebben deze 13 jaar gehad, zonder problemen. De machine werd echter ouder, en begon steeds meer lawaai te maken. Het was wachten op een defect. De machine heeft in ons geval bijna 4000 uur gedraaid, dus chapeau.
Tijdens de BTW kortingweek bij Mediamarkt daarom een nieuwe gekocht en bewust voor een Bosch gekozen, gezien de vele goede reviews op internet. Maar ook vanwege de goede professionele test oordelen. Een Bosch zit hoog in het segment, net als Siemens (exact gelijkwaardig en uit dezelfde fabriek). AEG er net ietsje onder. En Miele er ietsje boven, maar deze is meteen fors duurder.
Doorslaggevend: allemaal Duitse produkten, en die zijn gewoon top.
De machine nu een aantal keren gebruikt. De tijd is in 13 jaar flink vooruit gegaan. De machine heeft heel veel mogelijkheden. Instellingen pas je aan via het MF scherm. Werkt makkelijk allemaal en heel overzichtelijk. I-dos is ook iets bijzonders. Je vult de voorraadvaatjes met wasmiddel en wasverzachter en de machine gebruikt wat nodig is. (de vaatjes niet te vol doen, want dan lekken ze). Wat wel het meest opvalt is dat de machine heel erg stil is. Je hoort deze vrijwel niet. Je hoort alleen de was en het water, de motor is bijna geruisloos. Ook het centrifugeren gaat heel rustig en stil.
Welk programma je ook gebruikt, de was komt er schoon en droog uit. Ook bij 1400 toeren is de was bijna droog.
Verder is de machine erg zuinig (vlgs de specificaties), en daar vertrouwen we dan maar op. De machine verdient zich in feite vanzelf terug gezien het verschil in verbruik met de oude machines.
Deze Bosch is ook een plaatje om te zien. Daar koop je deze niet voor, maar het ziet er gewoon goed en degelijk uit.
We gaan maar eens kijken of deze machine ook weer 13 jaar meegaat, net als de AEG. Maar daar heb ik wel vertrouwen in.

S de Bruin 07-06-2016 Product paar dagen in bezit

Bosch Wasmachine WAT28640NL

Deze wasmachine vorige week aangeschaft, na uitvoerig bekeken te hebben in de winkel.

Fijne machine, bediening is gemakkelijk en centrifugeren is ontzettend stil,

Heel fijn is het i-dos systeem (dit was mede de reden dat we deze uitgekozen hebben).

Was-resultaat tot nu toe prima. De was komt heerlijk fris uit de machine.

Over de duurzaamheid kan ik nog niks zeggen na een week, maar op dit moment ben ik zeer tevreden.

Het enige wat wenselijk zou zijn: de mogelijkheid om te centrifugeren op 1400 toeren bij meer programma's dan nu mogelijk is.

Bij de programma's extra snel 15/30, blouses en sport kan je niet op 1400 toeren centrifugeren, maar op 1200 of lager.

Bij fijn/zijde, wol en kreukherstellend is het centrifuge toerental ook lager, maar dat is redelijk logisch.

Ik vond het fijn eerst een heleboel reviews te kunnen lezen, alvorens de machine aan te schaffen. Dat geeft mede de motivatie om ook een review achter te laten.

Hopelijk lang wasplezier van deze machine!

rs 20-04-2016 Product paar dagen in bezit

Grote, stille wasmachine

Ben heel tevreden over deze nieuwe wasmachine, is even uitzoeken hoe je gewenste programma moet instellen, maar is kwestie van tijd: dan gaat dat weer automatisch.
Programma past zich aan, automatische wasmiddeldosering (als je dat wil) en ook nog mooi ontwerp!

Maarten 26-06-2017 Product paar weken in bezit

Bosch Wasautomaat WAT 28640NL

Een erg stille wasautomaat. Prima bedieningsgemak. Ruim voldoende wasprogramma's aanwezig. Voorzien van I-Dos doseersysteem voor vloeibaar wasmiddel. Dit moeten we nog gaan uitproberen, eerst even het waspoeder opmaken ;)

• Wasprogramma's

Minpunten

• Nog niet ontdekt

Hans van Vliet 05-05-2017 Product paar dagen in bezit

SUPER MACHINE, van een kl. fiat naar een riante mercedes !!

Op advies van de verkoper deze machine uitgezocht waar ik/we geen spijt van hebben, wat een vooruitgang in techniek, geluid, verbruik en resultaat.

Pluspunten

• automatische zeepdosering
  • diversiteit van eigen keuze programmering

Minpunten

• nog niet meegemaakt

Hans Richter 16-11-2016 Product paar weken in bezit

Weet niet wat hier bedoeld wordt

Eindelijk een instruktie/instel-tekst die leesbaar en begrijpelijk is .Ook voor ouderen!Proficiat.
De gebruiksmogelijkheden zijn ,inklusief onderbrekingen onbegrenst.

Paul 14-07-2016 Product paar dagen in bezit

Perfecte koop

Na getob met een 5 kg wasmachine, is deze 8 kg en weldaad voor nu weer een hele schone en perfecte was. Mooi geluidstil en de dosering wordt voor je gedaan, top!

Rachel 01-07-2016 Product paar weken in bezit

Erg tevreden

9,6
nu bijna een maand in mijn bezit. ik was een waspoedergebruiker, ik gebruik de handinvoer voor poeder en de idos voor vloeibaar. Meeste was tot nu toe is kleur, dus hiervoor voor vloeibaar gekozen. ik ben nog wel de goede dosering aan het vinden.. was voelt na vloeibaar wasmiddel erg anders aan. Ben erg tevreden over de zuinigheid, flexibiliteit, de mogelijkheden en zeker het geluid van het apparaat. veel beter dan mn vorige machine, samengevat ik ben erg tevreden! dank jullie wel!

JB 11-05-2016 Product paar dagen in bezit

Zeer goede, stille wasmachine voor een prima prijs

Veel verschillende wasprogrammas maar niet te..
Stille machine met een zeer grote trommel. Gewoon onmisbaar in een druk gezin. Daarnaast zit er ook een functie op voor een supersnel programma, nml 15/30 min. Echt top

Ester 14-10-2017 Product paar dagen in bezit

fijne stille machine

Even het boekje doorlezen voor gebruik, maar het wijst zichzelf daarna goed.
Fijn dat het vulvermogen groter is en ik zelf de dekbedden kan wassen.

Ik moet wel wat wennen aan de lange programma tijden.

Emming 13-10-2017 Product paar weken in bezit

Top wasmachine

Sinds kort in het bezet van deze fijne wasmachine. Een Wasmachine met veel opties, maar toch is hij makkelijk te bedienen. Hij is ook erg stil, kortom een goede wasmachine met veel opties die doet wat hij moet doen en dat voor een mooie prijs!

• Zuinig
  • Veel opties
  • Makkelijk te bedienen

Jokeu 09-10-2017

Fijne machine, schud wel behoorlijk

+Makkelijk bedienbare machine.
+Schoon wasresultaat
+zuinig met wasmiddelen

-schud wel behoorlijk ondanks dat deze waterpas staat.
-je hoort het water wel duidelijk stromen
Oorspronkelijk gepost op bosch-home.nl

Gerrie 01-10-2017 Product paar dagen in bezit

Super wasmachine

Machine is heel erg stil. Wasgoed komt er super droog en schoon uit.
Er kan veel was tegelijk in. Het i-dos/systeem is superhandig en bespaart tijd. Je vult 1x wasmiddel en -verzachter en dan hoe je het niet elke keer zelf te doen. Makkelijk te bedienen.

Pluspunten

• super stil
  • super droog
  • makkelijk te bedienen

Lutger10 29-09-2017 Product paar dagen in bezit

minder zuinig wel schoner

Op dit moment kan ik nog geen absolute beoordeling geven omdat ik nog maar 3 wassen heb gedraaid. Ik ben zelf ook benieuwd naar de verdere prestaties. Deze is qua waterverbruik minder zuinig en qua geluid iets luider dan de Samsung, maar ik denk dat ik met de eco-knop een aardig eind in de buurt kom. De was komt er wel schoner uit en dat is wat je wilt toch. De wasmachine vereist wel enige studie hoe de bediening werkt. Geen plug en play apparaat. Mijn eerste indruk is goed en wellicht wordt deze nog bijgesteld naar uitstekend.

Pluspunten

• veel opties qua wasprogramma's
  • wast schoon

Minpunten

• (te)veel opties qua wasprogramma's
  • handleiding kan m.i. duidelijker/gemakkelijker

Thijs 28-09-2017 Product paar maanden in bezit

Mooie en degelijke wasmachine.

Mooie wasmachine. Grote trommel. Alleen ben ik niet helemaal tevreden over het automatische doseert systeem. Bij het ene was programma geeft de machine teveel en bij het andere was programma te weinig. Verder is het een goede wasmachine.

ilonka 25-09-2017 Product paar maanden in bezit

Perfecte wasmachine

Na 12 jaar was onze oude Bosch wasmachine op doordat. We altijd heel tevreden over deze machine waren zijn we weer opnieuw voor een Bosch gegaan.
Dit is na 2 maanden met de nieuwe machine geen slecht idee geweest. Hij is ZEER stil, de was word perfect gecentrifugeerd en het i-dos is top, alhoewel ik alleen de wasverzachterfunctie gebruik. Maar het belangrijkste aan de machine vind ik ook de allergie functie, dit is omdat is allergisch ben ideaal.
Kortom een perfecte, stille en zuinige wasmachine.

Pluspunten

• Zeer stil
  • Allergie functie
  • Centrifugeert perfect
  • Ook ideaal voor kleine wasjes

Minpunten

• Eindsignaal, zacht geluid

moderne electronica 21-09-2017 Product paar dagen in bezit

moderne electronica

Ik heb deze machine gekozen vanwege zijn lage energieverbruik en zijn lage geluid. Er zit een iDos systeem op (automatische dosering) maar dat ga ik denk ik niet gebruiken.
hij wast echt superstil! ik heb zonet een wasje gedraaid op ecostand, daar doet hij 3 uur 30 min over. als je tijd hebt is dat geen probleem.
de handleiding is niet zo duidelijk. ik zou het liefst een kaart of zo erbij zien, waarop alle programma's staan, en met een verduidelijking van het digitale programmascherm. dat is nu echt zoeken tussen de tekst in.
de machine heeft een mooie vormgeving, als dat al belangrijk is. en net geprobeerd: je hebt net de machine aangezet, en je bent 1 sok vergeten erbij te doen: dan maak je de deur gewoon weer open. super!

Pluspunten

• na start was bijvullen
  • zeer stil
  • energiezuinig

Minpunten

• eerst deur openen eer wasmand ertegen kan;uitladen
  • handleiding kon duidelijker
  • ik zie de toegevoegde waarde van idos niet

Schoonheid 13-09-2017 Product paar dagen in bezit

een Schoonheid

De vormgeving, het uiterlijk, geruisarm, display, de digitale bediening en i-dos zijn een verrijking in een mensen leven.

Pluspunten

• Geruisarm
  • Instellingen-programma
  • Verbruik van stroom en water zelf te bepalen
  • Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• nog geen gevonden - misschien over 5 jaar

Bobo 06-09-2017 Product paar weken in bezit

erg stil, makkelijke bediening

Ik ben erg tevreden over de wasmachine WAT28640, erg stil en eenvoudige bediening, erg makkelijk is het automatisch doseringssysteem.

Pluspunten

• bediening
  • dosering
  • geluid