AEG L79496NFL - Reviews

9 kg
A+++
Geluidsniveau
75 dB (centrifugeren)

Beoordeling op basis van 119 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

Judith38 20-12-2015 Product maand in bezit

Een prima machine. Veel mogelijkheden en wasprogramma's. Zeer grote trommel. Ideaal vind ik.
De was komt er schoon uit.
Tijdens het in bedrijf is hij heel stil, alleen bij het centrifugeren maakt hij een ongelovelijke herrie. Er komt aankomende week een monteur om te kijken wat het probleem is.
Verder ben ik heel tevreden en ik verwacht dat het probleem ook verholpen wordt.

SHogendoorn 12-01-2016

Beste Judith, ik ben zoekende naar een nw wasmachine en vroeg me af of het probleem met het geluid bij het centrifugeren inmiddels is opgelost en of ie nu stiller centrifugeert?
Groet, Saskia

Judith38 13-01-2016

De monteur is geweest en heeft het probleem ontdekt en verholpen. Bovenop de trommel zit een soort grote " baksteen" met bouten vast. Deze bouten waren los. Of vanuit de fabriek niet goed aangedraaid of door het trillen omdat hij op een houtenvloer staat los gegaan. Maar ze zitten weer vast en de herrie is weg.
Ik vind het een hele fijne wasmachine.

Ria 16-09-2016 Product paar maanden in bezit

Ruime machine

Een heel prettige machine, kan super veel was. het apparaat maakt weinig geluid, je hoort een korte piep als hij klaar is, daarna slaat hij helemaal uit. Daardoor kun je nog wel eens vergeten dat je was klaar is, maar dat is nauwelijks een nadeel te noemen. Erg fijn dat er zoveel in kan, dekbedden etc. Als je er minder in doet past hij zelf de tijd aan.
nadeel: ik tref vaker gaatjes in mijn kleding aan, het lijkt meer te slijten.
lade voor wasmiddel is krap, bij waspoeder moet je een klepje omhoog doen maar dan nog past niet alle waspoeder erin. Dat vind ik vreemd. Omdat de trommel groot is moet je namelijk meer wasmiddel gebruiken.

Pluspunten

• kan veel in
  • stil
  • zuinig
  • mooie trommel

Minpunten

• vaker gaatjes in kleding
  • waslade klepje krap

Arno 12-11-2016

Dat is niet helemaal waar :) Deze wasmachine is uiterst zuinig en door het sproeisysteem wat water en wasmiddel mengt en op het wasgoed sproeit heeft u minder wasmiddel nodig, u kunt makkelijk een kwart minder wasmiddel gebruiken dan de producent aangeeft. Vaak is 25/50ml al genoeg voor de was.

Mieke 30-08-2016 Product paar maanden in bezit

Degelijke wasmachine voor max. 9 kilo wasgoed

Mooie grote wastrommel. Prima voor 9 kilo was, maar machine past zelf water aan bij minder was. Voor 2 kilo was is er zelfs een kort programma van 20 minuten. Heel praktisch is dat bijna alle programma's met de knop TijdBesparen ingekort kunnen worden, soms zelfs van ruim 3 uur naar 1 uur en een paar minuten. Ook dan is was prima schoon. Pluspunt dat bij veel programma's het mogelijk is de standaardwastemperatuur per was aan je eigen wensen aan te passen.
Bij programma met voorwas mogelijk om in de wasmiddelbakjes toch een vloeibaar wasmiddel te gebruiken.

Pluspunten

• Duidelijke display
  • Veel programmakeuzes
  • Machine schakelt zelf uit
  • Wastijd aan te passen
  • Erg stille wasmachine

Minpunten

• Soms erg lange wastijd

Sy 28-03-2016 Product kwartaal in bezit

Superieur wasresultaat

Dit is het nieuwe wassen. Schonere diepere reiniging doordat wasmiddel vooraf met het water wordt gemengd en daarna pas over het wasgoed wordt gespoten. De was is schoner en ruikt frisser. Wel belangrijk dat je het wasmiddel in de lade doet en niet met een bolletje in de trommel. Je hoort hem ook nauwelijks.

Fam. Wienen 19-12-2015 Product maand in bezit

Prima wasmachine. Na het doornemen van gebruiksaanwijzingen is de machine zeer gemakkelijk in gebruik. Machine maakt weinig geluid, staat bij ons op zolder en de kids slapen op zolder en horen de machine niet. De mogelijkheid om wastijd in te korten is prettig. Wij vinden deze machine een aanrader.

Ferry765 01-06-2015 Product maand in bezit

Deze machine aangeschaft omdat de vorige het begeven had en ik nu een exemplaar zocht dat op het aantal wasbeurten per week (5x) gemaakt is. De Negen kilo trommel was mooi meegenomen maar niet het doel, dit is achteraf wel erg handig zeker na dat je terugkomt van vakantie of al het beddengoed moet wassen. Gelukkig is de vulopening nu ook groot, ideaal!
De uitgesteld wastijden zijn echter ook ideaal zeker wanneer je nachtstroom heb.
Doorslaggevend was echter deze super zuinige wasmaschine t.o.v. alle anderen.
Wanneer de levensduur nu ook nog ruim meer dan 10 jaar wordt zijn we helemaal tevreden.
Zeker wel een aanrader deze AEG

Laura 06-09-2016 Product half jaar of langer in bezit

Grote trommel, veel mogelijkheden

Super fijne wasmachine met veel mogelijkheden en weinig geluid.
Stomen is ook handig als je wilt dat kleding weer ff zonder luchtje is(bijvoorbeeld door koken) kwartiertje in de machine, wordt gestoomd dus je kunt het direct weer aan.

Pluspunten

• Grote trommel
  • Veel mogelijkheden
  • Kort programma mogelijk

Anneke 25-07-2016 Product kwartaal in bezit

AEG wasmachine L 79496NFL

Deze wasmachine voor 9 kg wasgoed doet het prima. Ik vind het ook heel prettig dat ik hem aan kan zetten terwijl de trommel nog niet helemaal vol zit. Hij past dan de tijdsduur en het waterniveau aan waardoor je toch op een zuinige manier blijft wassen. Ook het 3 kg programma is een uitkomst. En door de grote trommel kon ik mijn wollen tweepersoons dekbed wassen die er helemaal schoon en in goede staat uit kwam. En met deze grote trommel hoef ik minder vaak te wassen. De deur kan 180 graden open zodat de was er gemakkelijk in gedaan kan worden. Ik ben helemaal blij met deze machine.

Gezin 23-07-2016 Product half jaar in bezit

Wisselende wasresultaten

We hebben 5 maanden geleden weer gekozen voor een AEG wasmachine, nadat de vorige na 20 jaar (!) trouwe dienst versleten was. We hebben deze machine gekozen voor zijn grote trommel/deuropening, (geclaimde) lage energieverbruik en vele mogelijkheden.
Eerste indruk van de machine is positief, mooi design, overzichtelijke programmaselectie en display. Machine is redelijk stil, ook bij centrifugeren.
Sommige programma's duren lang (2-3 uur), begrijp dat dat het meest efficiënt is qua energie/resultaat.
Dan verwacht je ook goede wasresultaten. Dat is in het algemeen zo, alleen in onze ervaring niet altijd bij donkere was.
Bij de eerste wasbeurten bleven witte vlekken achter op donkere kleding. Hiervoor is vrij snel een servicemonteur langsgekomen, die de machine geheel heeft nagekeken en feitelijk niets kon vinden. Hij vermoedde dat het aan de dosering van de wasverzachter lag. Zijn advies was om minimaal te doseren, vanwege het lage waterverbruik. De weken daarna is het resultaat weliswaar verbeterd, maar nog steeds blijft het probleem af en toe optreden. Vraag me dan af of dit vaker voorkomt.

Arno2007 24-07-2016

Wanneer u de optie extra spoelen instelt bij de donkere was heeft u hier dan nog last van? Daarnaast gebruikt u vloeibaar of poederwasmiddel? en heeft u al ge-experimenteert met de hoeveelheid wasmiddel en/of ander was programma?? de duur die de wasmachine in de programma selectiemode aangeeft is een geschatte tijd, na +/- 15 minuten komt de verwachte wastijd in beeld ook deze word iedere minuut nog weer bij gewerkt, verder kunt u de tijd verkorten door de toets extra kort in te drukken 1 x is +/- 20 minuten sneller 2 x is tot minimaal de helft sneller (let wel!! bij het verkorte programma's kan het voorkomen dat er ook minder gespoeld word, dit weer is op te lossen door de extra spoelen knop)

Groetjes Arno

Stefan 22-07-2016 Product kwartaal in bezit

Onze tweede AEG

Een stille en zuinige machine met voor ons voldoende mogelijkheden. Wel missen wij een lampje in de trommel, deze zat wel in onze AEG86730 die wij nu al 15 jaar vrijwel iedere dag probleemloos hebben gebruikt. Wij gingen hiermee wel achteruit van 1600 naar 1400 toeren maar merken in de praktijk weinig verschil.

Arno2007 13-03-2016 Product kwartaal in bezit

Aeg L79496NFL

Nu enige tijd deze wasmachine in het bezit en hij bevalt me nog prima, jammer is dat hij toch iets meer geluid bij het centrifugeren maakt dan mijn vorige samsung maar dat neem ik voor lief :)....

Sandra 19-08-2016 Product paar maanden in bezit

Vooral blij met de 9 kilo.

Vooral blij met de 9 kilo. Lijkt wel of ik veel minder was. Zalig. Verder zitten er veel mogelijkheden op maar meestal gebruik ik toch zo goed als altijd dezelfde. Hij is werkelijk heel stil. Daar wij gebruik maken van dag- en nachttarief draait hij doordeweeks meestal 's nachts, als wij al in bed liggen en dan is het wel zo lekker dat we hem niet horen en er dus ook niet wakker van worden.

Pluspunten

• stil
  • kan lekker veel in

Jan Heerink 14-08-2016 Product paar maanden in bezit

Mooie, energiezuinige en stille wasmachine

Onze eerste AEG-wasmachine.
Geweldig fijn apparaat om mee te werken. Uitgebreide programmakeuze. Stil, schone was, energiezuinig.
Doet wat je van een wasmachine verwacht!

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruik
  • Energiezuinig
  • Wast schoon
  • Overzichtelijk dispaly

Grietje 05-08-2016 Product paar dagen in bezit

Super handige wasmachine

Goede wasmachine, wast goed schoon en is zeer simpel in de bediening.D e trommel bezit over hele kleine gaatjes, ideaal vooral als er nog wel eens wat in de broekzakken blijft zitten.

Linda 04-08-2016 Product kwartaal in bezit

Fijne wasmachine

Erg fijne wasmachine, met zeer grote opening, waardoor je makkelijk je wasgoed in en vooral makkelijk uit de machine kan halen.
Veel keuzeprogramma's (met daarin ook weer diverse keuzes voor temperatuur, aantal toeren voor centrifuge en lang of kort programma), waaronder ook de stoomprogramma's en extra korte wasjes voor even snel opfrissen.
En heel fijn dat hij zo stil is.
Kortom.....wij zijn er erg blij mee.

Petronella 29-07-2016 Product kwartaal in bezit

Een uitmuntende wasmachine.

Omdat ik hiervoor een AEG wasmachine had die 19 jaar zonder problemen draaide, was de keuze niet moeilijk. Wat deze AEG heeft, is een grote trommel, programma's met keuzemogelijkheden maar vooral het geruisloos centrifugeren. Voor mij belangrijk omdat de wasmachine in de keuken staat. Ik ben heel blij met mijn keuze.

Marielle 29-07-2016 Product kwartaal in bezit

Super wasmachine

9,4
Goede wasmachine met veel mogelijkheden. Grote trommel van 9 kg waar veel in kan zodat je minder wasmachines hoeft te draaien. Ook de display is duidelijk en het fijne aan dit model is dat je de tijd kunt aflezen en eventueel kunt aanpassen.

Evert Jan 27-07-2016 Product kwartaal in bezit

Stille reus

Bij de hoogste centrifuge stand hoor je deze reus (enorme wascapaciteit) nauwelijks beneden. Vooral voor de bonte was, met veel sokken/ondergoed/handdoeken is de capaciteit ideaal. Ook kunnen wij nu eindelijk zelf onze dekbedden en slaapzakken wassen.

Wim 27-07-2016 Product paar weken in bezit

Super wasmachine

9,4
Deze wasmachine gebruik ik nu een paar weken. Heb er al veel mee gewassen. Het fijne van een 9kg wastrommel is dat het dekbed en hoes tegelijk kan wassen. Alles wordt goed schoon. Bij het centrifugeren op 1400 toeren is de wasmachine nagenoeg ruisloos. En dat is toch wel heel prettig.

TaBe 27-07-2016 Product kwartaal in bezit

Wasmachine AEG L79496NFL

Fijne wasmachine met veel mogelijkheden. Zelfs chocoladevlekken op witte was worden verwijderd. Heel fijn is de mogelijkheid van een 20 minuten programma. Daarnaast is het heel eenvoudig om bij verschillend programma's het toerental, de temperatuur en de duur aan te passen. Kortweg een aanrader