Siemens WM16W592NL

tile-Geluidsniveau
73 dB (centrifugeren)
tile-Vulgewicht
9 kg vulgewicht

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 381 reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens WM16W592NL op Kieskeurig.be.

Inek100 04-01-2018

spoelt slecht

Geschreven voor: Siemens WM16W592NL

De wasmachine wast goed maar blijft sop houden ondanks 3 a 4 maal extra spoelen en ondanks matig gebruik van wasmiddel

Annie 11-07-2018

Wat een ge-wel-di-ge wasmachine!!!

Geschreven voor: Siemens WM16W592NL

Wauw!! In een woord. Fantastische wasmachine. Hij wast super schoon. Maakt weinig lawaai..deze hadden we al veel eerder moeten aanschaffen! Echt een top machine

Pluspunten

• Wast super schoon
  • Weinig lawaai
  • Energiezuinig
  • De was komt er vrij droog uit
  • En hij is ook nog eens mooi om te zien :-)

Misha 08-11-2019

Fijne wasmachine, maar had meer kwaliteit verwacht

Geschreven voor: Siemens WM16W592NL

Zoals aangegeven een fijne wasmachine, goed volume, helder functies, was is mooi schoon. Ik merk niet dat er resten wasmiddel achterblijven (in tegenstelling tot het Consumentenbond rapport).
Maar in dit deel van het segment had ik toch net wat meer puntjes op de i verwacht. Er zijn wel wat steken laten vallen.

Daarnaast gebruik ik van alle programma's effectief 3 stuks. Katoen (60% van de tijd), Snel+Mix (35% van de tijd) en 15' Super kort (5% van de tijd). Als dan niet met de voorwas functie (40% van de tijd).
Ik mis een functie tussen Snel+Mix (1 uur+) en 15' Super kort (15 minuten). Graag had ik de keuze gehad voor een 45 min programma (te verkorten naar 30 minuten). Op mijn vorige wasmachine had ik een programma van 30 minuten (bij 30 graden) dat gebruikte ik vaak voor kleine dingen (soms verkort naar 15 minuten).
De 'donkere was' functie heb ik een paar keer gebruikt, maar de was is letterlijk drijfnat, ook bij 1400 tpm centrifugeren. Die wordt dus niet meer gebruikt.
Een inweekfunctie zou ook een leuke toevoeging zijn geweest.

De ECO functie wordt vaak gebruikt (bij Katoen 40-60 graden), maar duurt lang. (4 uur, of met voorwas 4,5; 30graden een uur korter). Gelukkig kan je met de startuitstel functie zorgen dat deze 's nachts start en 's ochtends klaar is. Zo kan je 3-4 wassen per dag draaien. En dat loopt ook mooi samen met de droogduur van de warmtepomp droger.

LET OP: alleen het reguliere katoen programma kan 9kg was aan!

Het uittrekbare schotje voor vloeibaar wasmiddel (in het hoofdwasmiddel vak) is erg handig. Maar niet te gebruiken in combinatie met start uitstel. Want het bakje loopt met 15/30 min leeg.
En je kan de deur vrij lang tijdens het was proces nog openen om was toe te voegen (na op pauze te drukken).

Twee sterren aftrek om het volgende:

- Na iets meer dan een maand gebruik is de machine niet zo stil meer als in het begin. Hij beweegt/schudt tijdens het centrufiguren flink meer dan de eerste twee weken, ondanks dat hij op de milimeter waterpas staat. Bij ons staat hij op zolder dus hoor je dat (oud huis). Dat het bewegen toe neemt baart mij wel wat zorgen met het oog op de toekomst.

- Als de machine water toevoegd (dit gaat altijd via de wasmachinelade) hoor je dit vrij hard. De lade is van hard (hol) kunststof en fungeert als een soort klankkast. Dit had echt slimmer/beter gekund.

- Het waspoeder wordt niet altijd volledig weg gespoeld uit het bakje. Dat vind ik erg vervelend. Dit gebeurt met name als er minder water nodig is voor de hoofdwas. Bijvoorbeeld bij kleinere wasjes, of als er voorgewassen wordt. Zeker vervelend als je na een witte was nog iets met kleur wil wassen en het witte wasmiddel zit er nog in.

- Er blijft water staan voor in de manchet van de wasmachine als deze klaar is. Gevolg is dat je vaak de was door een plasje water haalt als je deze er uit moet halen. Slordig.

- Er had makkelijk een plexiglas ruitje voorop de glazen deksel gekund, net als bij de drogers. Nu is het een stof nest.

- Soms lekt het wasmiddelbakje bij het open en dicht doen. Daarnaast als de deur open is en je doet het bakje open/dicht (terwijl het erg nat is) lekt de machine soms buiten de machine door de opening/via de deur.

Samenvattend: Gewoon een erg goede wasmachine, en ik zou hem zo weer aanschaffen (maar dan connected).
Maar in deze prijsklasse/op dit niveau (Siemens noemt het zelfs 'extra klasse') had ik meer afwerking en slim ontwerp verwacht. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Eric 02-10-2019

Prima Wasmachine

Geschreven voor: Siemens WM16W592NL

Prima machine/ Was(t)goed wordt in een Energiezuinige en Stille machine prima gewassen!!!!!
Na genoeg droog,waarna in de wasdroger deze ook weer minder- energie verbruikt.

Pluspunten

• Stille machine/
  • Goede regeling t.a.v wasgoed energie-verbruik.

Houweling 11-05-2019

Super stil

Geschreven voor: Siemens WM16W592NL

Onze vorige Siemens wasmachine had het 14 jaar volgehouden, daarom zonder twijfel weer een Siemens wasmachine gekocht. En daar hebben we met deze WM16W592NL totaal geen spijt van.

Met de ecoperfect optie kun je voor je portemonnee en het milieu kiezen. Er wordt dan minder stroom verbruikt, waardoor het wasprogramma wel wat langer duurt. Met de speedperfect verkort je het wasprogramma, maar zal er meer stroom verbruikt worden. Niet goed voor je portemonnee en het milieu, maar wel goed als je weinig tijd hebt.

Er zijn een paar mooie specifieke wasprogramma’s zoals Outdoor. Deze is speciaal voor hele vieze kleren en om je kleding te kunnen impregneren zodat die weer vuil en waterafstotend worden of blijven.
Of het 15 minuten kort programma voor je sportkleding die alleen “vies” is van het zweet, met veel sporters in huis ideaal en wel zo hygiënisch.

Verder is de wasmachine super stil, erg gebruikersvriendelijk en niet onbelangrijk wast hij gewoon alles goed schoon, kortom een aanrader.

Joke 05-05-2019

Praktisch en goed te bedienen

Geschreven voor: Siemens WM16W592NL

Mijn keuze was snel gemaakt. Voor mij naar alle tevredenheid een vertrouwd merk. Dit maal viel de keuze op een grote trommel en makkelijk te bedienen wasmachine met genoeg voorkeursinstellingen. Tot nu toe voldoet hij aan mijn verwachtingen

Pluspunten

• Grote trommel

A3 01-05-2019

Mooie degelijke machine

Geschreven voor: Siemens WM16W592NL

Gekocht vanwege de kwaliteit en aanbeveling van de elektro vakzaak. Probleemloos opgestart dankzij de gebruikersvriendelijke bediening en verder de vele programma mogelijkheden, LED trommelverlichting, 1600 toeren, 9 kg., anti vlekken systeem, etc.

Ilja 26-04-2019

Gebruiksvriendelijk bedieningspaneel

Geschreven voor: Siemens WM16W592NL

Handige bediening, schone was, veel mogelijkheden om in te stellen, ruim voldoende laadruimte, maakt niet teveel geluid tijdens wassen.

Cees van Reeven 24-04-2019

Wasmachine met zeer gebruiksvriendelijk display

Geschreven voor: Siemens WM16W592NL

Strakke wasmachine zonder "toeters of bellen" met een zeer gebruiksvriendelijk display en keuzemenu, evenals een autodetectie voor het gewicht van de toegevoegde was, waarop de lengte van het programma wordt aangepast.

Pluspunten

• display
  • autodetectie gewicht

Moeder van gezin van 5 met 15 wasbeurten per week! 22-04-2019

Lekker zuinig en toch echt goed schoon!

Geschreven voor: Siemens WM16W592NL

UItstekende prijskwaliteit verhouding. Alternatieven met dezelfde prestaties liggen ruim 400 euro hoger in prijs. Geluidsniveau is zeer acceptabel, ruime toegang door brede deur en een lekker eenvoudig maar wel helder scherm.
Deze Siemens wasmachine bevalt ons prima. Echt een aanrader.

Pluspunten

• helder scherm
  • geluidloos

Gerda 18-04-2019

Fijn wasmachine, de was is goed schoon, maakt weinig geluid

Geschreven voor: Siemens WM16W592NL

Ik ben zeer tevreden over deze wasmachine.
Is een 9 kilo, wat erg fijn is voor een groot gezin.
Ben er blij mee

Ivdw 02-04-2019

Handige menuopties en gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: Siemens WM16W592NL

Een heel fijne, gebruiksvriendelijke wasmachine met alle handige voorinstellingen qua menus. Alles is daarna nog handmatig aan te passen zoals bijv. de temperatuur, aantal toeren of het water/ stroomverbruik. Maakt weinig herrie en is een milieu vriendelijk apparaat. De wasmachine ziet er ook nog eens modern uit. Ook het ingebouwde waterslot geeft een veilig gevoel nu hij op onze zolder staat.

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • waterslot

wasmachine 02-03-2019

Degelijke wasmachine!

Geschreven voor: Siemens WM16W592NL

de wasmachine op basis van prijs/kwaliteitsverhouding gekocht. Nu al heel wat wasjes gedraaid, wij zijn zeer tevreden. Eenvoudige bediening, maar wel veel programma's mogelijk, stille machine en erg belangrijk: de was komt schoon en fris uit!

Pluspunten

• stille machine
  • altijd een gewenst programma in te stellen

Bode 26-02-2019

Muisstille en zuinige wasmachine.

Geschreven voor: Siemens WM16W592NL

Deze machine gekocht omdat onze oude machine kapot was. Hij staat op zolder naast de slaapkamer van mijn zoontje. We kunnen gewoon wassen terwijl hij slaapt. Hij valt zelfs in slaap terwijl de machine draait.

Muisstil, zuinig en erg gebruiksvriendelijk.

Tot op heden nog geen spijt van onze aankoop!

Mevr. J.B. Oonk 29-01-2019

Stil tijdens het centrifugeren

Geschreven voor: Siemens WM16W592NL

Ik ben erg tevreden met deze machine. Heb hem nu bijna één maand in gebruik. Maakt veel minder kabaal tijdens wassen en vooral het centrifugeren. Wat ook prettig is dat hij tijdens het wassen de rest tijd van het programma aanpast, omdat bijvoorbeeld de machine maar half vol is.

Pluspunten

• erg stil
  • grote trommel

Minpunten

• heb geen minpunten ontdekt

Scaneut 26-01-2019

fantastisch mooi schoon

Geschreven voor: Siemens WM16W592NL

Wij hebben de wasmachine vorige maand gekocht en zijn uitermate tevreden hierover. Wat een verschil met de oude Siemens (die overigens 12 jaar oud was). De witte washandjes komen er nu ook echt weer wit uit en nog een aantal artikelen waarbij de oude machine de vlekken niet helemaal meer schoon waste.

Patries 21-01-2019

Goed apparaat

Geschreven voor: Siemens WM16W592NL

Mooie wasmachine, fijne functies. Makkelijk in gebruik en fijn dat er een lichtje in het apparaat zit. Hij is stil en doet wat hij moet doen.

vb2608 03-01-2019

Gemakkelijk in gebruik

Geschreven voor: Siemens WM16W592NL

De wasautomaat is heel stil en nu kunnen we, in tegenstelling tot voorheen, ook gerust ‘s nachts wasjes draaien! En door de grotere trommel kan ik meer was in één keer wassen, dus sneller klaar!

braad 30-12-2018

Groot vulgewicht

Geschreven voor: Siemens WM16W592NL

Vanwege het grote vulgewicht van 9 kg heb ik voor deze wasmachine gekozen, niet omdat we zoveel was per keer hebben, maar omdat ook de kussen en dekbedden in de wasmachine passen.

Pluspunten

• magneetkoppeling
  • groot vulgewicht

Janneke2 27-12-2018

Voldoet aan alle wensen: goede resultaten

Geschreven voor: Siemens WM16W592NL

Een jaar geleden aangeschaft en voldoet zeer goed. De was is schoon bij alle programma's, is relatief stil bij het centrifugeren en het resultaat daarvan is uitstekend. Zuinig in gebruik. Al met al een goed apparaat.