Siemens WM16W461NL - Reviews

Geluidsniveau centrifugeren
74 dB

8,9

Dennis 01-12-2016 Product paar maanden in bezit

Grote deur en veel laadvermogen

Top machine die erg schoon wast, veel instellingen heeft, tot 1600 toeren centrigufeerd en tot 8 kg was kan laden. De draaiknop om het programma te kiezen werkt erg goed. Verder kan je appart nog temperatuur en toerental voor het centrifugeren kiezen. Het scherm geeft duidelijk aan welk programma er bezig is en hoe lang het nog duurt. De droger staat er boven op. Die is bijna hetzelfde en het geheel ziet er erg mooi uit.

Pluspunten

• tot 8KG was
  • 1600 toeren
  • resterende wasduur op display
  • toerental en temperatuur aan te passen

Cleanbird 20-11-2016 Product paar weken in bezit

Smoelt goed, doet het goed

Moderne technologie, fraaie vormgeveing zover dat mogelijk is met een wasmachine. Is stil, zuinig en doet wat het moet doen; schone frisse was.

josvliet 05-10-2016 Product paar maanden in bezit

Fijne, zeer stille wasmachine die netjes schoon wast

Eigenlijk had ik een ander type besteld bij de webshop maar omdat deze niet snel leverbaar was, kreeg ik dit type aangeboden welke duurder was en meer mogelijkheden had; dit voor dezelfde prijs als de andere.
De machine is echt heel stil. Wel belangrijk om de transportbeveiligingen eruit te halen en de machine waterpas te zetten. Bij 1600 rpm maakt de centrifuge opmerkelijk weinig herrie. Dat komt goed uit want wij wassen vaak in de nacht vanwege het goedkopere tarief.
Ook kan je een niet zo vuile was met minder wasmiddel wassen wat nog steeds een zeer goed resultaat geeft. De mogelijkheden zijn voor mij uitgebreid genoeg en wat ik fijn vind is dat ik de presets kan aanpassen.
De trommel kan max 8 kg (droog) wasgoed aan. Ik heb de was gewogen voor het erin gaat (kan ik afgepast zeep doseren wat aardig wat geld bespaard en goed voor het milieu is) maar aan 8 kg ben ik nooit gekomen. Dit is natuurlijk wel afhankelijk van wat voor materiaal je erin stopt. Meestal kom ik aan de 5 á 6 kg wasgoed. er moet tenslotte wat ruimte overblijven om te kunnen tuimelen.
Over de betrouwbaarheid kan ik nog niet veel zeggen aangezien we m pas een paar maanden hebben. Alles voelt redelijk solide aan op het zeepbakje na. dat vind ik een beetje dun en wat slapper overkomen. De tijd zal het leren.
Tenslotte ziet hij (of zij?) er ook nog eens mooi uit. Maar ja, of dat echt belangrijk is....

Pluspunten

• Zeer stil (invergelijking met onze oude)
  • Makkelijke bediening
  • Uitgestelde eindtijd
  • Flinke trommel (max 8kg)
  • Centrifuge 1600 rpm

Minpunten

• Zeepbakje blijft vrij nat na gebruik

Molly 10-09-2016 Product paar weken in bezit

Stille mooie wasmachine

Deze wasmachine is mooi, droogt goed, ruime inhoud en heerlijk stil! Prima apparaat! Veel mogelijkheden qua wasprogramma's!

• uiterlijk
  • veel mogelijkheden

Jacqueline 01-09-2016 Product paar dagen in bezit

Rustig en stil

Wat een rust! Het apparaat heeft een mooi formaat, maar het ging mij vooral om de rust en stilte. En natuurlijk hoe schoon de was eruit komt!

Pluspunten

• Rust
  • stilte
  • formaat

Ronald van den Berg 01-09-2016 Product paar dagen in bezit

muisstille wasmachine

Fantastische stille wasmachine. Duidelijke overzichtelijke display ( makkelijk bedienbaar ). Maakt goed schoon. Voldoet volledig aan de verwachting. Doet de naam Siemens eer aan.

Pluspunten

• makkelijk bedienbaar
  • stil
  • maakt goed schoon

Jessica 31-08-2016 Product paar weken in bezit

Stil, zuinig en schoon

Het is een mooie wasmachine, hij is zuinig in energieverbruik. Daarnaast is hij stil en wast goed schoon.
Wat ik ook erg prettig vind is dat het eindsignaal duidelijk hoorbaar is.

• Zuinig
  • Duidelijk eindsignaal

Hvdh 13-08-2016 Product half jaar of langer in bezit

Stil, zuinig, schoon en gebruiksvriendelijke Wasmachine

De Siemens WM16W461 wasmachine is een erg stille, zuinige, en gebruiksvriendelijke Wasmachine die erg schoon wast. Nu na 15 maanden nog steeds erg blij en tevreden over deze Siemens wasmachine.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • erg stil
  • Veel programmas

Christiaan van Amsterdam 07-08-2016 Product paar dagen in bezit

Fijne toekomstbestendige machine

Lekkere grote machine waar veel was in kan. Hoge toerental zorgt voor vrijwel droge en zeer schoon gewassen wasgoed. De standaard programma's duren lang, maar zijn daardoor extra duurzaam en zuinig. Toch haast: dan bieden de vele keuzemogelijkheden een breed scala aan opties om een wasprogramma & duur te kiezen die passen bij je was en je agenda. Ondanks zeer groot aantal aan opties zeer eenvoudig te bedienen. Fijn ook dat bij het kiezen van kortere programma's het toerental voor centrifuge vrijwel nooit standaard op lager aantal gezet wordt. Topmachine!

Wilma 21-07-2016 Product paar weken in bezit

Stille wasmachine

Ontzettend stille wasmachine met heel veel mogelijkheden (waarvan ik het merendeel nooit zal gebruiken). Geselecteerd om de inhoud en het toerental, dan krijg je alle mogelijkheden er bij.

Peter 12-07-2016 Product paar dagen in bezit

Schoon Design

Mooi vorm gegeven wasmachine met een (ook niet onbelangrijk) zeer goed wasresultaat!
Ruime programmeer mogelijkheden en energiezuinig.

Jan 18-06-2016 Product paar dagen in bezit

Betrouwbare techniek.

Ons vorige Siemens wasmachine heeft ons geen dag in de steek gelaten dus was de keus eenvoudig toen deze alsnog de geest gaf na een respectabel aantal jaren voor ons gewerkt te hebben. De keus viel op dit apparaat, wat een verschil met 15 jaar terug. IQdrive en andere slimme snufjes, 8 kg maximum belading en een top wasresultaat. De bediening is vrij eenvoudig, met de grote knop je programma selecteren en dan een eventueel aanvullend programma als ecoperfect. De vulopening is ook lekker groot zodat je de was er makkelijk in en uit kunt doen. Nu al met een grote glimlach de was aan het doen.

allenamenwarenalop 17-06-2016 Product paar weken in bezit

Uitstekende machine

Prima wasresultaat, nog te kort in gebruik om ook iets over de duurzaamheid te zeggen. De vorige Siemens hield het ruim tien jaar vol, heb er dus alle vertrouwen in.

Nettie 23-05-2016 Product paar weken in bezit

Super fijn en voordelige wasmachine

Makkelijke bediening en geluidsarme machine.
Vele manieren van instelling mogelijk, waar je gelijk gebruik van maakt!

Tes 19-05-2016 Product maand in bezit

prima wasmachine

Prima wasmachine met heel veel mogelijkheden. Alle programma's zijn handmatig te wijzigen (bv. lagere temperatuur of hoger/lager toerental centrifuge.
Heel veel extra wasprogramma's, waar ik nog geen gebruik van heb gemaakt. Keuzemogelijkheid voor een kort programma is ook heel prettig.

Keizer 17-05-2016 Product maand in bezit

Fijne wasmachine

7,4
Sinds een maand ben ik in bezit van deze wasmachine, hij wast goed schoon en heeft veel programma's. De was komt er vrij droog uit omdat de centrifuge een hoog toerental heeft. De machine past de wastijd aan aan de hoeveelheid was. Een aanrader.

Zandvliet 13-05-2016 Product paar weken in bezit

Mooie machine en tot nu toe tevreden

Ik vind dat je pas een goede beoordeling kunt geven na een wat langere tijd. Wij hebben slechte ervaringen met andere machines die lang hadden moeten meegaan. We hopen dat deze machine het waarmaakt. Tot nu toe tevreden over de mogelijkheden en de stilte van de machine. Ik mis helaas wel de simpele handwas. Nu moet je veel instellen daarvoor.

Rob 13-05-2016 Product paar dagen in bezit

Voldoet aan alle verwachtingen

Deze Siemens werkt zoals je van Siemens verwacht. Heel stil. Wast schoon. Enig minpuntje is de lange wastijd. Maar dat is weer opgelost door de uitgestelde start mogelijkheid. Heel vroeg in de ochtend beginnen (apparaat is toch stil), dan is de was weer op tijd klaar.

anruwe 11-05-2016 Product paar weken in bezit

Eenvoudig te bedienen

Aanvankelijk schrok ik van alle knoppen, leeftijdsprobleem, maar na raadpleging van het boekje geen enkel probleem onder ondervonden.
De wastijd is langer dan mijn vorige Siemens maar dat zou komen ivm energiezuinig. Mooi front, duidelijke knoppen, geluidsarm.
Na 3 weken gebruik ben ik zeer tevreden.

chantal 03-05-2016 Product paar dagen in bezit

fijne automaat

Heerlijke wasautomaat, hij is heel stil ook bij de maximale centrifuge stand. Je kan de temperatuur zelf nog aanpassen bij een wasprogramma. ook kun je de centrifugekracht ook nog aanpassen. er kan veel was in. hele fijne machine