Siemens WM16W461NL

tile-Geluidsniveau
74 dB (centrifugeren)
tile-Vulgewicht
8 kg vulgewicht

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 233 reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens WM16W461NL op Kieskeurig.be.

8,9

Ben 27-04-2019

Duurzaam, fraai design, zeer stil én wast superschoon!

Geschreven voor: Siemens WM16W461NL

Siemens WM16W461NL iQ700 iSensoric (met €50 cashback).
Gekocht bij Coolblue en prima en snel aangesloten door correcte vriendelijke bezorgers. De oude defecte machine hebben zij uiteraard meegenomen.

Onze nieuwe Siemens WM16W461NL (8kg) is een uitstekende effectieve én ongelofelijk stille wasmachine. Wij bleven in het begin controleren of de machine wel echt werkte!). De wasmachine is zo stil dankzij de koolborstelloze iQdrive motor (10 jaar garantie!). Koolborstelloze motoren bovendien zijn energiezuiniger, duurzamer, stiller en hebben veel minder onderhoud nodig. Daarnaast ziet deze Siemens machine er lekker strak vormgegeven uit met een fraai (verlicht) display. De wasmachine heeft een degelijkheid en functionaliteit waar onze vorige machine (ik noem even geen Belgisch merk) een punt aan kon zuigen. Bijvoorbeeld: de iSensoric sensoren meten hoe vuil je belading is en passen hier het water- en energieverbruik op aan. Tot 30% zuiniger dan vereist voor energielabel A+++. Zuinig en duurzaam dus want er is ook nog een ECO-functie. Dat is weer minder CO2-uitstoot. Goed voor onze toekomstige generaties.
Geweldig is ook de optie SpeedPerfect. Die wast tot 65% sneller met een echt perfect wasresultaat. Toerental is instelbaar dus de was komt droger uit de machine. De wasmachine heeft ook nog speciale programma's voor sport- en outdoorkleding én kreukherstel. Wat wil je nog meer. Een zeer innovatief en elegant design van Siemens waar we vrolijk van worden. En dan hebben we de bijgeleverde waterstop en kinderbeveiliging op de deur nog niet genoemd! De wasresultaten met onze nieuwe excellente stille en zuinige Siemens wasmachine zijn echt perfect! Wij zijn zéér content met onze aankoop voor een zeer schappelijke prijs (cashback!) en het belangrijkste: onze kleding komt er super fris en schoon uit. Van harte aanbevolen!

Pluspunten

• Wast super schoon!
  • Duurzaam, stil en zuinig!

Mike 02-01-2019

Mooie uitstraling

Geschreven voor: Siemens WM16W461NL

Apparaat net in gebruik genomen, bediening werkt eenvoudig, display geeft zelf aan hoeveel kg je met welk programma mag toevoegen, dat blijft wel inschatten maar is vergevingsgezind, de was komt er altijd schoon en droog genoeg uit.
Tip: maak een foto van het typeplaatje voordat je de wasmachine op zijn plek laat zetten, die zit namelijk aan de achterkant en heb je nodig als je het apparaat wil registreren voor garantie of cashback etc
De website van Siemens is wel wat matig, registreren met ipad gaat niet , moet je perse via een PC doen :-(

josvliet 05-10-2016

Fijne, zeer stille wasmachine die netjes schoon wast

Geschreven voor: Siemens WM16W461NL

Eigenlijk had ik een ander type besteld bij de webshop maar omdat deze niet snel leverbaar was, kreeg ik dit type aangeboden welke duurder was en meer mogelijkheden had; dit voor dezelfde prijs als de andere.
De machine is echt heel stil. Wel belangrijk om de transportbeveiligingen eruit te halen en de machine waterpas te zetten. Bij 1600 rpm maakt de centrifuge opmerkelijk weinig herrie. Dat komt goed uit want wij wassen vaak in de nacht vanwege het goedkopere tarief.
Ook kan je een niet zo vuile was met minder wasmiddel wassen wat nog steeds een zeer goed resultaat geeft. De mogelijkheden zijn voor mij uitgebreid genoeg en wat ik fijn vind is dat ik de presets kan aanpassen.
De trommel kan max 8 kg (droog) wasgoed aan. Ik heb de was gewogen voor het erin gaat (kan ik afgepast zeep doseren wat aardig wat geld bespaard en goed voor het milieu is) maar aan 8 kg ben ik nooit gekomen. Dit is natuurlijk wel afhankelijk van wat voor materiaal je erin stopt. Meestal kom ik aan de 5 á 6 kg wasgoed. er moet tenslotte wat ruimte overblijven om te kunnen tuimelen.
Over de betrouwbaarheid kan ik nog niet veel zeggen aangezien we m pas een paar maanden hebben. Alles voelt redelijk solide aan op het zeepbakje na. dat vind ik een beetje dun en wat slapper overkomen. De tijd zal het leren.
Tenslotte ziet hij (of zij?) er ook nog eens mooi uit. Maar ja, of dat echt belangrijk is....

Pluspunten

• Zeer stil (invergelijking met onze oude)
  • Makkelijke bediening
  • Uitgestelde eindtijd
  • Flinke trommel (max 8kg)
  • Centrifuge 1600 rpm

Minpunten

• Zeepbakje blijft vrij nat na gebruik

Denise 01-05-2019

Zeer stille wasmachine!

Geschreven voor: Siemens WM16W461NL

Wij zijn zeer tevreden met de wasmachine.
Vooral het korte programma snel+mix is heel handig, we hoeven niet meer een volle was op te sparen en het programma duurt maar een uurtje.
De machine is zeer stil dus ik zet nu ook in de avond een was aan wanneer de kinderen slapen!

Pluspunten

• Korte programma's
  • Weinig lawaai me centrifugeren

Minpunten

• Er blijft een beetje water liggen in de rand
  • De wasmiddellade is niet heel stevig

Ria 27-07-2017

stil, gemakkelijk bedienbaar

Geschreven voor: Siemens WM16W461NL

De machine wast schoon, is stil, gemakkelijk te bedienen en heeft precies die programma's die ik graag gebruik. Fijn dat hij de hoev. wasgoed weegt en de wasduur en hoev. water aanpast want we zijn inmiddels nog maar met 2 personen...

Pluspunten

• stil, wast schoon
  • gemakkelijk en snel te bedienen
  • je kunt zelf toerental van de centrifuge aanpassen
  • knop voor als het eens wat sneller moet

chantal 03-05-2016

fijne automaat

Geschreven voor: Siemens WM16W461NL

Heerlijke wasautomaat, hij is heel stil ook bij de maximale centrifuge stand. Je kan de temperatuur zelf nog aanpassen bij een wasprogramma. ook kun je de centrifugekracht ook nog aanpassen. er kan veel was in. hele fijne machine

John 08-03-2020

Fijne wasmachine

Geschreven voor: Siemens WM16W461NL

Fijne en stille machine. Makkelijk te bedienen. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Nicole 15-02-2020

uitstekend

Geschreven voor: Siemens WM16W461NL

Mijn 2e Siemens wasmachine die meteen erg goed bevalt, is geluidsarm en eenvoudig te bedienen en wat natuurlijk het belangrijkst is, de was komt er fris en schoon uit. De programma's zijn wat langer dan van de oude machine maar dat is logisch omdat deze ook zuiniger met energie en water is. Kortom zeer tevreden. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

cs je 06-01-2020

schoon, wat wil een mens nog meer

Geschreven voor: Siemens WM16W461NL

hebben deze machine nu 2 weken. Wat vooral opvalt is dat hij stil is en dat witte sokken ook echt weer wit uit de wasmachine komen. Vlogens mij is hij ook zuiniger in waterverbruik en energieverbruik. Voor zover je hem nu al kunt beoordelen, een topmachine [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

van Dijk 01-01-2020

Blij mee!

Geschreven voor: Siemens WM16W461NL

Blij met nieuwe wasmachine, nadat mijn oude er plots mee op hield.
Grote vulopening en ook de inhoud van 8 kg wasgoed is fijn, nu nog maar 3 x wassen, ipv 5x. Scheelt tijd en energie! Ook de wasresultaten zijn goed tot nu toe. De machine wast wel iets warmer dan mijn oude machine ( had 1 kledingstuk dat kromp in de was) . Maar dat heeft misschien meer te maken met de oude machine dan met deze! [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Adriana 04-11-2019

Gebruiksgemak en prima wasresultaten

Geschreven voor: Siemens WM16W461NL

Veel nuttige programma's, makkelijk in het gebruik, snel en prima wasresultaten. En bovendien een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. Ben heel blij met deze keuze! [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Hans 22-08-2019

Prima WM met duidelijk display en eenvoudige bediening

Geschreven voor: Siemens WM16W461NL

Deze machine gekocht ivm mijn vorige goede ervaringen met siemens, maar vooral vanwege 1600 toeren centrifuge, zijn koolbortsels loze IQ motor, inhoud van max 8 kg en de energie zuinigheidsklasse, waardoor je bespaart t.o.v. goedkopere modellen

Pluspunten

• 8kg trommel inhoud
  • 1600 toeren
  • iq motor
  • energie zuinig,

Minpunten

• vooralsnog geen

René 26-07-2019

Wasmachine iQ700

Geschreven voor: Siemens WM16W461NL

Ons vorige model was de iQ500. Na slijtage moeten we een nieuwe. Omdat de Siemens ons zo goed beviel, hebben we weer een Siemens gekocht. Maar nu 1 met 1600 toeren. Je hoort hem bijna niet, vele mogelijkheden voor de perfecte was. Bij iedereen aan te raden! Goed product met mooie garantie jaren op de motor! [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Surfer 17-07-2019

Beoordeling wasautomaat WM16W461NL

Geschreven voor: Siemens WM16W461NL

Mooie design wasmachine, veel programs en laag geluidniveau. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Wasnoot 17-07-2019

Fijne wasmachine!

Geschreven voor: Siemens WM16W461NL

We hebben deze machine vorige week aangeschaft. Inmiddels een aantal malen gebruikt. De eerste ervaringen zijn ronduit positief, te weten de ruime trommel, het prettige gebruik van de programma's, het zuinige verbruik en het bescheiden geluid van de machine.

Bertus 15-07-2019

Zeer stil en schoon

Geschreven voor: Siemens WM16W461NL

Heb machine nu ruim 1 week in huis en ben al onder de indruk van het resultaat t.o.v. Onze vorige machine, [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Anoniem 12-07-2019

Mooie en zeer zuinige machine

Geschreven voor: Siemens WM16W461NL

Staat bij ons op zolder en we horen hem nauwelijks. Wast schoon en heeft meer dan voldoende voorgeprogameerde programma’s

Roy71 02-07-2019

uitstekende keuze!

Geschreven voor: Siemens WM16W461NL

Wij zijn ontzettend blij met deze wasautomaat, was de juiste keuze.
Maakt helemaal geen geluid tijdens gebruik.
tijdens het centrifugeren blijft de machine op zijn plaats, trilt niet.
De was komt er heel schoon en vrij droog uit. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

DUS19 28-06-2019

Zeer stabiele zuinige machine

Geschreven voor: Siemens WM16W461NL

Dit is onze tweede Siemens op rij. De eerste Siemens na volle tevredenheid na 14 jaar moeten inruilen. De tweede moest in ieder geval stil en zuinig zijn, een borsteltje motor hebben (10 jaar garantie) en stabiel staan ook na het centrifugeren........ Dat laatste is niet van tevoren te bepalen, maar deze machines staat als een huis. Is een stuk zwaarder uitgevoerd dan de vorige en vanwege nieuwe balanceer technieken is het centrifugeren mooi geluid- en trillingsvrij.
Wat wel opvalt is de lengte van de programma's, sommige programma's duren 2 uur en 35 minuten. We gebruiken nu heel vaak de stand Snel en Mix en dan is de was in 1 uur schoon. Makkelijk.
We hebben een slimme meter en we zien nu opeens een vermindering in Electra verbruik....toeval of scheelt 3 a 4 per week wassen toch zoveel. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

M1965 10-06-2019

Wat een stille machine!

Geschreven voor: Siemens WM16W461NL

Deze week gekocht. Bevalt tot nu toe prima! Met name het lage geluidsniveau is een grote plus!
Jammer dat de aan- en afvoerslang niet langer zijn.