Siemens WM16W461NL - Reviews

tile-Geluidsniveau
74 dB (centrifugeren)
tile-Vulgewicht
8 kg vulgewicht

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 161 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.be.

8,9

josvliet 05-10-2016

Fijne, zeer stille wasmachine die netjes schoon wast

Eigenlijk had ik een ander type besteld bij de webshop maar omdat deze niet snel leverbaar was, kreeg ik dit type aangeboden welke duurder was en meer mogelijkheden had; dit voor dezelfde prijs als de andere.
De machine is echt heel stil. Wel belangrijk om de transportbeveiligingen eruit te halen en de machine waterpas te zetten. Bij 1600 rpm maakt de centrifuge opmerkelijk weinig herrie. Dat komt goed uit want wij wassen vaak in de nacht vanwege het goedkopere tarief.
Ook kan je een niet zo vuile was met minder wasmiddel wassen wat nog steeds een zeer goed resultaat geeft. De mogelijkheden zijn voor mij uitgebreid genoeg en wat ik fijn vind is dat ik de presets kan aanpassen.
De trommel kan max 8 kg (droog) wasgoed aan. Ik heb de was gewogen voor het erin gaat (kan ik afgepast zeep doseren wat aardig wat geld bespaard en goed voor het milieu is) maar aan 8 kg ben ik nooit gekomen. Dit is natuurlijk wel afhankelijk van wat voor materiaal je erin stopt. Meestal kom ik aan de 5 á 6 kg wasgoed. er moet tenslotte wat ruimte overblijven om te kunnen tuimelen.
Over de betrouwbaarheid kan ik nog niet veel zeggen aangezien we m pas een paar maanden hebben. Alles voelt redelijk solide aan op het zeepbakje na. dat vind ik een beetje dun en wat slapper overkomen. De tijd zal het leren.
Tenslotte ziet hij (of zij?) er ook nog eens mooi uit. Maar ja, of dat echt belangrijk is....

Pluspunten

• Zeer stil (invergelijking met onze oude)
  • Makkelijke bediening
  • Uitgestelde eindtijd
  • Flinke trommel (max 8kg)
  • Centrifuge 1600 rpm

Minpunten

• Zeepbakje blijft vrij nat na gebruik

chantal 03-05-2016

fijne automaat

Heerlijke wasautomaat, hij is heel stil ook bij de maximale centrifuge stand. Je kan de temperatuur zelf nog aanpassen bij een wasprogramma. ook kun je de centrifugekracht ook nog aanpassen. er kan veel was in. hele fijne machine

Ria 27-07-2017

stil, gemakkelijk bedienbaar

De machine wast schoon, is stil, gemakkelijk te bedienen en heeft precies die programma's die ik graag gebruik. Fijn dat hij de hoev. wasgoed weegt en de wasduur en hoev. water aanpast want we zijn inmiddels nog maar met 2 personen...

Pluspunten

• stil, wast schoon
  • gemakkelijk en snel te bedienen
  • je kunt zelf toerental van de centrifuge aanpassen
  • knop voor als het eens wat sneller moet

R 18-04-2018

Super complete wasmachine

Vorige machine heeft mn ex meegenomen. Weer zelfde gekocht. Prijs kwaliteit is super.
Stil, groot, 1600toeren, genoeg programma’s etc

• Compleet

Richard 15-04-2018

Prima wasmachine van Siemens

Nu enkele dagen in huis. Wasresultaat is uitstekend en de machine is in vergelijking met onze oude zeer stil.
Wasprogramma's voor vrijwel elk soort textiel. Bouwkwaliteit zeer degelijk.

Pluspunten

• Wasresultaat
  • Bouwkwaliteit

Jaap Bongers 09-04-2018

Siemens wasmachine - 8 kg - 1600 toeren centrifuge - A+++

Onze nieuwe SIEMENS wasmachine is een verademing - super stil - met heel veel mogelijkheden, voor alle type was - 9 kg - 1600 centrifuge - A+++ - eenvoudig te plaatsen - wij zijn er heel blij mee - ook omdat de motor een geheel nieuw systeem heeft en geen slijtage in de toekomst zal hebben - nogmaals wij zijn blij met de waspik van SIEMENS !!

Pluspunten

• A+++ / makkelijk te bedienen !
  • Super stil
  • 9 kg was
  • heel goedkoop t.o.v ander wasmachine's
  • nieuwe techniek wat betreft de motor

scv222 27-03-2018

Top wasmachine

Vorige Siemens had het na 12 jaar begeven. De tijd heeft niet stilgestaan; wat een ontwikkeling. Nieuwe is superstil, veel zuiniger (vervanging hebben we in 3 jaar er uit) en nog gebruiksvriendelijker. En dat voor een goede prijs!
Klein minpuntje: de extra tiptoetsen zijn erg gevoelig, maar dat is een kwestie van wennen.

Okkie 15-01-2018

Stille Muis

3 dagen geleden gekocht wat een stille machine. Zeer tevreden met de resultaten en de fijne bediening kinderslot erg handig

MSandee 06-01-2018

Mooi design

Na wat inlezen, besluit genomen om deze was machine te kopen.
Tot op heden geen spijt en het werkt zoals het hoort.
Mooi design

Heinen 21-12-2017

Stille machine met prettig korte programmas

De vorige wasmachine had de geest gegevn, dus we hadden snel een nieuwe nodig. Deze Siemens is stil, en heeft goede programma. Je kunt kiezen voor extra kort of extra zuinig, een nuttige keuze. Makkelijke bediening.

Steven23 17-12-2017

Zoals verwacht erg goed!

Makkelijk te bedienen, was komt er al goed droog uit door hogere toeren. Wast ook goed schoon bij lage temperatuur.

twallach 08-12-2017

een prima wasmachine!

Deze wasmachine heb ik 2 weken geleden gekocht en ik ben er heel erg tevreden mee. Alles wijst zich min of meer vanzelf, de machine is stil en door de magneet motor zijn er geen motoronderdelen die kunnen slijten.

Tineke Wallach 01-12-2017

moderne IQ wasmachine

Een stille machine door de magneetwerking.
Alleen jammer dat er niet met 1400 toeren gecentrifugeerd kan worden

Pluspunten

• stille machine
  • geen bewegende motordelen

Minpunten

• geen 1400 toeren mogelijk
  • programma's duren relatief lang indien op eco mode

Tim 26-11-2017

Fijn apparaat, nette prijs

Voldoende programma’s, lekker stil. Goede prijs lange ecoprograma’skwaliteit verhouding. Was komt er schoon uit. Even wennen met dosering wasmiddel en verzachter. Mag minder dan we prijs waren. In de ecostand duren de programma’s wel wat lang.

Pluspunten

• Voldoende programma’s
  • Minder wasmiddel

Minpunten

• Wat lange eco programma’s

wil 23-11-2017

mijn nieuwe waswonder

mooie wasmachine die veel aankan, niet alleen veel wasgoed maar ook een keur aan wasprogramma's. bovendien is hij stil, ook bij het centrifugeren maakt hij (of zij ?) niet te veel geluid. gewoon perfect. heb ik het nog niet over de energiezuinigheid gehad. al met al een prima keuze.

Pluspunten

• energiezuinig
  • weinig geluid
  • grote trommel

Steph 05-11-2017

Grote trommel

Grote trommel en makkelijk te bedienen. Programma voor Eco wassen duurts iets wat lang maar in de korte periode dat ik de machine heb ben ik zeer te spreken

Pluspunten

• Grote trommel
  • Makkelijk te bedienen

Minpunten

• Eco programma duurt lang

Maurice70 15-10-2017

Veel mogelijkheden en toch eenvoudig te bedienen

Prima machine met veel mogelijkheden.
Ondanks de vele mogelijkheden toch eenvoudig te bedienen
Wasresultaat is gewoon echt beter dan met onze vorige machine

Fred Hahn 08-10-2017

Aan te bevelen.

Ik koos deze wasmachine vanwege de duurzaamheid. Hij gebruikt weinig stroomverbruik en is bijzonder stil. Ook de grote trommel en de gemakkelijke en overzichtelijke tiptoets display is een aanbevelng

Pluspunten

• duuraamheid
  • stil
  • display
  • grote trommel

Lisanne55 12-08-2017

Fantastisch

Na mijn vorige Siemens, 16,5 jaar en niet kapot maar iemand anders blij mee gemaakt, niet getwijfeld welk merk het deze keer moest worden: weer een Siemens dus. Deze heeft een grotere trommel en een hoger toerental met centrifugeren, hij is ook stiller. Hoop er weer heel lang plezier van te hebben.

ViefV 30-07-2017

Prettig, stil en ruime wasmachine

Deze wasmachine biedt voldoende ruimte om goed en veel te kunnen wassen in één keer. Ook de mogelijkheid tot 1600 toeren te gaan, is erg prettig. De was komt er vrijwel droog uit.

De machine werkt goed, ook het veranderen van graden, toeren en tijd was een vereiste. De kledingbeschermende trommel werkt optimaal.

Het enige minpunt is het niet uit kunnen zetten van het geluid (of ik heb het nog niet kunnen vinden)