Siemens WM16W461NL - Reviews

tile-Geluidsniveau
74 dB (centrifugeren)
tile-Vulgewicht
8 kg vulgewicht

Beoordeling op basis van 154 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

8,9

josvliet 05-10-2016

Fijne, zeer stille wasmachine die netjes schoon wast

Eigenlijk had ik een ander type besteld bij de webshop maar omdat deze niet snel leverbaar was, kreeg ik dit type aangeboden welke duurder was en meer mogelijkheden had; dit voor dezelfde prijs als de andere.
De machine is echt heel stil. Wel belangrijk om de transportbeveiligingen eruit te halen en de machine waterpas te zetten. Bij 1600 rpm maakt de centrifuge opmerkelijk weinig herrie. Dat komt goed uit want wij wassen vaak in de nacht vanwege het goedkopere tarief.
Ook kan je een niet zo vuile was met minder wasmiddel wassen wat nog steeds een zeer goed resultaat geeft. De mogelijkheden zijn voor mij uitgebreid genoeg en wat ik fijn vind is dat ik de presets kan aanpassen.
De trommel kan max 8 kg (droog) wasgoed aan. Ik heb de was gewogen voor het erin gaat (kan ik afgepast zeep doseren wat aardig wat geld bespaard en goed voor het milieu is) maar aan 8 kg ben ik nooit gekomen. Dit is natuurlijk wel afhankelijk van wat voor materiaal je erin stopt. Meestal kom ik aan de 5 á 6 kg wasgoed. er moet tenslotte wat ruimte overblijven om te kunnen tuimelen.
Over de betrouwbaarheid kan ik nog niet veel zeggen aangezien we m pas een paar maanden hebben. Alles voelt redelijk solide aan op het zeepbakje na. dat vind ik een beetje dun en wat slapper overkomen. De tijd zal het leren.
Tenslotte ziet hij (of zij?) er ook nog eens mooi uit. Maar ja, of dat echt belangrijk is....

Pluspunten

• Zeer stil (invergelijking met onze oude)
  • Makkelijke bediening
  • Uitgestelde eindtijd
  • Flinke trommel (max 8kg)
  • Centrifuge 1600 rpm

Minpunten

• Zeepbakje blijft vrij nat na gebruik

chantal 03-05-2016

fijne automaat

Heerlijke wasautomaat, hij is heel stil ook bij de maximale centrifuge stand. Je kan de temperatuur zelf nog aanpassen bij een wasprogramma. ook kun je de centrifugekracht ook nog aanpassen. er kan veel was in. hele fijne machine

Ria 27-07-2017

stil, gemakkelijk bedienbaar

De machine wast schoon, is stil, gemakkelijk te bedienen en heeft precies die programma's die ik graag gebruik. Fijn dat hij de hoev. wasgoed weegt en de wasduur en hoev. water aanpast want we zijn inmiddels nog maar met 2 personen...

Pluspunten

• stil, wast schoon
  • gemakkelijk en snel te bedienen
  • je kunt zelf toerental van de centrifuge aanpassen
  • knop voor als het eens wat sneller moet

Tineke Wallach 01-12-2017

moderne IQ wasmachine

Een stille machine door de magneetwerking.
Alleen jammer dat er niet met 1400 toeren gecentrifugeerd kan worden

Pluspunten

• stille machine
  • geen bewegende motordelen

Minpunten

• geen 1400 toeren mogelijk
  • programma's duren relatief lang indien op eco mode

Tim 26-11-2017

Fijn apparaat, nette prijs

Voldoende programma’s, lekker stil. Goede prijs lange ecoprograma’skwaliteit verhouding. Was komt er schoon uit. Even wennen met dosering wasmiddel en verzachter. Mag minder dan we prijs waren. In de ecostand duren de programma’s wel wat lang.

Pluspunten

• Voldoende programma’s
  • Minder wasmiddel

Minpunten

• Wat lange eco programma’s

wil 23-11-2017

mijn nieuwe waswonder

mooie wasmachine die veel aankan, niet alleen veel wasgoed maar ook een keur aan wasprogramma's. bovendien is hij stil, ook bij het centrifugeren maakt hij (of zij ?) niet te veel geluid. gewoon perfect. heb ik het nog niet over de energiezuinigheid gehad. al met al een prima keuze.

Pluspunten

• energiezuinig
  • weinig geluid
  • grote trommel

Steph 05-11-2017

Grote trommel

Grote trommel en makkelijk te bedienen. Programma voor Eco wassen duurts iets wat lang maar in de korte periode dat ik de machine heb ben ik zeer te spreken

Pluspunten

• Grote trommel
  • Makkelijk te bedienen

Minpunten

• Eco programma duurt lang

Maurice70 15-10-2017

Veel mogelijkheden en toch eenvoudig te bedienen

Prima machine met veel mogelijkheden.
Ondanks de vele mogelijkheden toch eenvoudig te bedienen
Wasresultaat is gewoon echt beter dan met onze vorige machine

Fred Hahn 08-10-2017

Aan te bevelen.

Ik koos deze wasmachine vanwege de duurzaamheid. Hij gebruikt weinig stroomverbruik en is bijzonder stil. Ook de grote trommel en de gemakkelijke en overzichtelijke tiptoets display is een aanbevelng

Pluspunten

• duuraamheid
  • stil
  • display
  • grote trommel

Lisanne55 12-08-2017

Fantastisch

Na mijn vorige Siemens, 16,5 jaar en niet kapot maar iemand anders blij mee gemaakt, niet getwijfeld welk merk het deze keer moest worden: weer een Siemens dus. Deze heeft een grotere trommel en een hoger toerental met centrifugeren, hij is ook stiller. Hoop er weer heel lang plezier van te hebben.

ViefV 30-07-2017

Prettig, stil en ruime wasmachine

Deze wasmachine biedt voldoende ruimte om goed en veel te kunnen wassen in één keer. Ook de mogelijkheid tot 1600 toeren te gaan, is erg prettig. De was komt er vrijwel droog uit.

De machine werkt goed, ook het veranderen van graden, toeren en tijd was een vereiste. De kledingbeschermende trommel werkt optimaal.

Het enige minpunt is het niet uit kunnen zetten van het geluid (of ik heb het nog niet kunnen vinden)

sandor 17-07-2017

super still wasmachine

heerlijk stil en duidelijke menu welke goed afleesbaar is. De vormgeving van deze iQ700 wasmachine is heel elegant.

Pluspunten

• stille van werking apparaat
  • overzichtelijk display

Martijn 14-07-2017

Topcategorie Wasmachine

Siemens is een goede keuze als je Duitse degelijkheid wil, maar niet gelijk de hoofdprijs wil betalen voor een Miele. Deze Siemens komt met 10 jaar garantie voor de motor. Je kiest deze als je een wasmachine met veel capaciteit wil (8 Kg), die veel programma's biedt en uitstekend wast en droogt (1600 rpm). Hij is heel energiezuinig en vooral: fluisterstil! Wij zijn er zeer blij mee.

Pluspunten

• energiezuinig
  • veel programma's
  • stil
  • strak design
  • zeer droog resultaat

Minpunten

• draaiknop is wat wiebelig
  • aan de dure kant
  • er zijn fabrikanten die >10 jaar garantie geven

Marcus64 06-05-2017

Doet wat ik wil en nodig heb.

Nadat de oude het had begeven (elektronica), twee welen terug deze machine gekozen en gekocht.
Hij maakt weinig geluid en ik ben erg gecharmeerd van de eco en speed knop. De programma's kennen ook mogelijkheden voor de wat kleinere wasjes. Ik probeer vaak een volle machine te draaien maar kom er af en toe niet onderuit ook een kleinere was te moeten draaien.
Kortom: helemaal happy met dit apparaat (nu nog meemaken dat ie de kome de 10 jaar zonder problemen draait).
Tot over 15 jaar dus :-)

GJB 27-02-2017

Mooi, stil en doet wat-ie moet doen!

Heb de machine nu een paar weken in gebruik. Verschillende programma's geprobeerd. Machine wast prima en met 1600 toeren komt de was bijna droog uit de machine.

Cees 23-01-2017

Geweldig stil

Mijn moeder en zus hebben al een Siemens en zijn vol lof over deze machine. In een woord: Het is een geweldig goede machine.

Pluspunten

• rustig
  • stil
  • zuinig
  • Wast schoon

Anne-Marie 19-01-2017

Gebruiksvriendelijke wasmachine

Vanwege het lage energieverbruik en zo min mogelijk geluid voor deze wasmachine gekozen. Daarna was het heel belangrijk dat ik kon instellen dat de was klaar zou zijn als ik van het werk thuis kwam.

Pluspunten

• Weinig energieverbruik
  • Eindtijd instellen
  • Relatief weinig geluid
  • Gemakkelijk te gebruiken
  • Kinderslot

Minpunten

• Nog niet ontdekt

Dennis 01-12-2016

Grote deur en veel laadvermogen

Top machine die erg schoon wast, veel instellingen heeft, tot 1600 toeren centrigufeerd en tot 8 kg was kan laden. De draaiknop om het programma te kiezen werkt erg goed. Verder kan je appart nog temperatuur en toerental voor het centrifugeren kiezen. Het scherm geeft duidelijk aan welk programma er bezig is en hoe lang het nog duurt. De droger staat er boven op. Die is bijna hetzelfde en het geheel ziet er erg mooi uit.

Pluspunten

• tot 8KG was
  • 1600 toeren
  • resterende wasduur op display
  • toerental en temperatuur aan te passen

Cleanbird 20-11-2016

Smoelt goed, doet het goed

Moderne technologie, fraaie vormgeveing zover dat mogelijk is met een wasmachine. Is stil, zuinig en doet wat het moet doen; schone frisse was.

MANL 11-09-2016

Uitstekend wasresultaat

Uitstekend wasresultaat, ook in de ECO stand, helaas duurt de eco stand ongeveer 3,5 uur.
Machine doet zijn werk in alle rust.