Siemens WM16W542NL - Reviews

Geluidsniveau
74 dB (centrifugeren)

JvD 13-07-2016 Product paar dagen in bezit

Goede wasmachine!

Ervaring hebben wij al jaren met Siemens wasmachines, blijken toch de beste te zijn voor ons.
Hiervoor hadden wij een 1400 toeren wasmachine met 6kg inhoud. Wat een verademing is de nieuwe wasmachine met 9kg inhoud en 1600 toeren.
Hij is echt heel stil en doet zijn werk perfect!
De vele mogelijkheden in de wasprogramma's, duidelijk zichtbaar in het display, zorgen ervoor dat er altijd één de juiste is voor de was die je gaat doen.
Ook is het energie verbruik te zien in het display, erg handig.
Al met al een perfecte wasmachine!

Johan 01-05-2016 Product paar dagen in bezit

Super machine

Wij hebben na 17 jr Miele nu gekozen voor de Siemens en hebben daar nog geen moment spijt van gehad. Uiteraard is een 17 jr oude wasmachine niet te vergelijken met de huidige exemplaren maar toch... Deze wasmachine hoor je alleen bij het centrifugeren een klein beetje, voor de rest hoor je alleen het water en de was (als je goed luistert). Met zijn extra grote deuropening kun je de machine gemakkelijk vullen. Door de inhoud van 9 kg kunnen we nu alles in 1 keer wegwassen waar we in het verleden 2 wasbeurten nodig hadden. Wassen zal nooit mijn hobby worden maar met de eenvoudige bediening (tiptoetsen) is het ook geen straf meer. Het aansluiten en installeren is zo gepiept. Kortom, wij zijn uitermate tevreden. Over de duurzaamheid kunnen we nog niets zeggen omdat we de machine daarvoor tekort in ons bezit hebben, maar gezien de eerste bevindingen die positief zijn maak ik me over de duurzaamheid ook geen zorgen!

Dhr Voorbij 25-03-2016 Product paar dagen in bezit

Duurder wilt niet zeggen beter????

Zeer tevreden ben ik over deze wasmachine.
Vele functies die tegenwoordig op (was)machines zitten gebruik je (bijna) nooit.
Deze wasmachine is perfect voor een klein gezin.
Op dag 1 gelijk 2 wasjes uitgeprobeerd.
(Ik)"Wij zijn dik tevreden".

Willem van Kuijck 20-03-2016 Product paar dagen in bezit

Review Siemens WM16W542NL

Onze tweede Siemens wasmachine nadat we voor onze dochters een jaar geleden een Siemens gekocht hadden. Degelijke machine, snel, stil en zuinig met een zeer goed wasresultaat. Zeer eenvoudige en overzichtelijke bediening wat het gebruikersgemak verhoogt. Onze keuze gaat naar dit model omdat we zelf de dosering van de zeep kunnen bepalen. Beslist een aanrader!

Ontevreden 27-02-2016 Product paar dagen in bezit

6,5
We hebben de machine net 1 dag in huis. Alle reviews lezende is iedereen enthousiast over het feit dat deze wasmachine zo erg stil is. Dat is ook de reden geweest waarom we deze machine hebben aangeschaft. Het geluidsniveau valt ons erg tegen. Onze 9 jaar oude AEG machine was namelijk net zo stil.
Het zeeppoederbakje steekt onvoldoende diep de machine in. Het water wat tijdens het wasprogramma het zeeppoederbakje in spoelt zorgt er hierdoor voor dat de onderzijde van het zeeppoederbakje ook nat wordt. Bij het uittrekken van het zeeppoederbakje druppelt dan het water langs de voorzijde van de machine naar beneden op de grond. Dit is een ernstig gebrek en stelt ons erg teleur.
Bij de 30 graden was kan er maar maximaal tot 800 toeren gecentrifugeerd worden. Het nadeel hierbij is dat de was te nat uit de machine komt.
Kortom, wij zijn niet tevreden en hebben spijt van de aankoop.

Bosch 21-02-2017 Product paar dagen in bezit

Overzichtelijk bedieningspaneel

Bij de eerste oogopslag zag hij er mooi uit. Hoe de machine zijn werk zal doen dat moet nog blijken. We zijn er nu het eerste wasje er mee aan het doen. Het geluid is al een stuk minder als de vorige.
Ik heb voor deze machine gekozen omdat ik ook een afwasmachine van siemens heb en die me goed bevalt. En om de goede service.

HK 26-01-2017 Product paar weken in bezit

Grote trommel en grote deur

De machine voldoet aan mijn verwachtingen. Is stil, zuinig indien gewenst en snel indien gewenst. De grote 9kg trommel is super handig!

Minpunten

• 1600 toeren doet minder dan 1450 van Miele

Martina 11-01-2017 Product paar weken in bezit

Vriendelijke machine

Deze wasmachine hadden we eerder moeten aanschaffen. Kan het verbruik van electra en water zelf regelen. Bij 1600 toeren centrifugeren is de was hierna heel snel droog als je het ophangt, maar ook als je de was daarna nog in de droger droog, waardoor ook de droger minder electra verbruikt.
Was is natuurlijk gewoon schoon en als ik een keer teveel wasmiddel gebruik laat hij dit ook nog zien! Met andere woorden een TOP wasmachine.

Pluspunten

• Zuinig
  • schoon
  • je wweet wanneer de was klaar is
  • hij houd het wasmiddelbakje zelf schoon
  • waarshuwd als de trommelreiniging nodig is

Minpunten

• nog niet kunnen ontdekken
  • nog niet kunnen ontdekken

Fam.Kennis 07-01-2017 Product paar dagen in bezit

Makkelijk in gebruik

Nieuwe wasmachine nodig en daarbij is de keuze gevallen op deze Siemens.
Dit komt vooral door de stille motor, en de 10 jaar garantie hierop.
De machine is makkelijk in gebruik. Draaiknop gebruiken en hoppa. Letterlijk kind kan de was doen...

Zeer tevreden met het product.

• Makkelijk in gebruik

mieke 22-12-2016 Product paar dagen in bezit

wasmachine

Machine gekozen ivm goede beoordeling consumentenbond, hoge toerental centrifugeren en de naar links draaiende deur.
Bevalt tot nog toe prima, we even wennen aan de nieuwe programma types

Pluspunten

• stabiel
  • veel keuze mogelijkheden

Minpunten

• de tiptoetsen zijn erg gevoelig

Mw Bakker 18-12-2016 Product paar weken in bezit

WM16W542nl

Goede machine. Lang leve de speed perfect knop. Het "nieuwe wassen"duurt echt te lang ondanks dat de machine dan super zuinig is.

Lilian Boudewijn-Slaats 23-09-2016 Product paar weken in bezit

Een stil apparaat. Met een perfect vlekkenprogramma

Het apparaat functioneert nagenoeg geruisloos. Het vlekkenprogramma funtioneert uitstekend. Vlekken van rode wijn lieten zich probleemloos verwijderen uit wit linnen en andere textuur

Pluspunten

• geruisloos
  • vlekken verdwijnen

Mir 21-08-2016 Product paar maanden in bezit

Een hele verbetering

Duur maar liever de zekerheid van een goed product, omdat de wasmachine zeer intensief gebruikt wordt in een groot gezin.
Veel stiller, bij alle programma's. Veel mogelijkheden, en voor de zekerheid 1600 toeren beschikbaar.
Slim en eenvoudig in het gebruik. Tot nu toe (2mnd) tevreden met de aankoop.

Pluspunten

• stil
  • capaciteit

John 20-07-2016 Product half jaar in bezit

Luxe wasmachine toch binnen een jaar defect

Machine wast goed en is heel stil, maar na 8 maanden hebben wij plotseling een storing waardoor de machine helemaal niets meer doet. Deursluitdetectie lijkt defect en monteur is gebeld.

Richardo 26-05-2016 Product kwartaal in bezit

Super tevreden

Hiervoor een ander merk gehad, begint ook met een S, maar kwalitatief is onze Siemens was machine niet te vergelijken met wat we hiervoor hadden. Lekker grote trommel, stil, gebruiksvriendelijk, gewoon goed!
Hier gaan we nog jaren van genieten! Aanrader voor grote gezinnen (wij zijn een gezin van 5).

Michael 21-05-2016 Product paar dagen in bezit

Wasmachine voor de toekomst

Super wasmachine heerlijk in gebruik!! Zelf een man kan de was doen! Druk op de knop en met de I-sensor leest deze wasmachine je wasgoed.

pmm 04-05-2016 Product paar dagen in bezit

fijne wasmachine

Ik ben zeer tevreden over de siemens wasmachine WM16W542NL. Hij is zeer makkelijk in gebruik, goede opties voor bijvoorbeeld sportkleding, korte programma,s etc. Kortom een fijne wasmachine!

Adje 01-05-2016 Product paar dagen in bezit

Wissewasje

Vaak is het gauw, gauw, gauw
en neem je het niet zo nauw
je vind het maar gewoon
de machine wast alles schoon
maar daar kun je niet zomaar op bouwen
echter uit ervaring heb ik in Siemens alle vertrouwen.

Marion 29-04-2016 Product paar dagen in bezit

Prima wasmachine

Zeer laag geluidsniveau.Wast zeer schoon,mooie vormgeving, goed product voor een middenklasse machine. Ik hoop er vele jaren plezier van te hebben.

monique 28-04-2016 Product paar dagen in bezit

siemens wasmachine

super goede top wasmachine met veel programma's en mogelijkheden zuinig in gebruik en is heel stil. siemens is een topmerk voor elk apparaat.