Siemens WM16W542NL - Reviews

9 kg
A+++-30%
Geluidsniveau
74 dB (centrifugeren)

Beoordeling op basis van 201 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

JvD 13-07-2016 Product paar dagen in bezit

Goede wasmachine!

Ervaring hebben wij al jaren met Siemens wasmachines, blijken toch de beste te zijn voor ons.
Hiervoor hadden wij een 1400 toeren wasmachine met 6kg inhoud. Wat een verademing is de nieuwe wasmachine met 9kg inhoud en 1600 toeren.
Hij is echt heel stil en doet zijn werk perfect!
De vele mogelijkheden in de wasprogramma's, duidelijk zichtbaar in het display, zorgen ervoor dat er altijd één de juiste is voor de was die je gaat doen.
Ook is het energie verbruik te zien in het display, erg handig.
Al met al een perfecte wasmachine!

Johan 01-05-2016 Product paar dagen in bezit

Super machine

Wij hebben na 17 jr Miele nu gekozen voor de Siemens en hebben daar nog geen moment spijt van gehad. Uiteraard is een 17 jr oude wasmachine niet te vergelijken met de huidige exemplaren maar toch... Deze wasmachine hoor je alleen bij het centrifugeren een klein beetje, voor de rest hoor je alleen het water en de was (als je goed luistert). Met zijn extra grote deuropening kun je de machine gemakkelijk vullen. Door de inhoud van 9 kg kunnen we nu alles in 1 keer wegwassen waar we in het verleden 2 wasbeurten nodig hadden. Wassen zal nooit mijn hobby worden maar met de eenvoudige bediening (tiptoetsen) is het ook geen straf meer. Het aansluiten en installeren is zo gepiept. Kortom, wij zijn uitermate tevreden. Over de duurzaamheid kunnen we nog niets zeggen omdat we de machine daarvoor tekort in ons bezit hebben, maar gezien de eerste bevindingen die positief zijn maak ik me over de duurzaamheid ook geen zorgen!

Dhr Voorbij 25-03-2016 Product paar dagen in bezit

Duurder wilt niet zeggen beter????

Zeer tevreden ben ik over deze wasmachine.
Vele functies die tegenwoordig op (was)machines zitten gebruik je (bijna) nooit.
Deze wasmachine is perfect voor een klein gezin.
Op dag 1 gelijk 2 wasjes uitgeprobeerd.
(Ik)"Wij zijn dik tevreden".

Willem van Kuijck 20-03-2016 Product paar dagen in bezit

Review Siemens WM16W542NL

Onze tweede Siemens wasmachine nadat we voor onze dochters een jaar geleden een Siemens gekocht hadden. Degelijke machine, snel, stil en zuinig met een zeer goed wasresultaat. Zeer eenvoudige en overzichtelijke bediening wat het gebruikersgemak verhoogt. Onze keuze gaat naar dit model omdat we zelf de dosering van de zeep kunnen bepalen. Beslist een aanrader!

Ontevreden 27-02-2016 Product paar dagen in bezit

6,5
We hebben de machine net 1 dag in huis. Alle reviews lezende is iedereen enthousiast over het feit dat deze wasmachine zo erg stil is. Dat is ook de reden geweest waarom we deze machine hebben aangeschaft. Het geluidsniveau valt ons erg tegen. Onze 9 jaar oude AEG machine was namelijk net zo stil.
Het zeeppoederbakje steekt onvoldoende diep de machine in. Het water wat tijdens het wasprogramma het zeeppoederbakje in spoelt zorgt er hierdoor voor dat de onderzijde van het zeeppoederbakje ook nat wordt. Bij het uittrekken van het zeeppoederbakje druppelt dan het water langs de voorzijde van de machine naar beneden op de grond. Dit is een ernstig gebrek en stelt ons erg teleur.
Bij de 30 graden was kan er maar maximaal tot 800 toeren gecentrifugeerd worden. Het nadeel hierbij is dat de was te nat uit de machine komt.
Kortom, wij zijn niet tevreden en hebben spijt van de aankoop.

de Zwart 15-06-2017 Product paar maanden in bezit

Siemens Wasmachine

Fijne stille wasmachine. Wast goed schoon. Kan veel was in. Veel programmamogelijkheden. Duidelijke display.

P.P. Vonken 14-06-2017 Product paar weken in bezit

Mooi ontwerp, erg stil

Te kort in gebruik om het energieverbruik te kunnen beoordelen maar machine wast prima en is kinderlijk eenvoudig te bedienen. Ook veel stiller dan mijn vorige maschine.

• Eenvoudig te bedienen

wim meijer 13-06-2017 Product paar dagen in bezit

wat een verademing

onze oude Siemens was nog niet op maar na 13 jaar vonden we het tijd voor een nieuwe wat een verademing zo weinig geluid perfect centrifugeren een genot deze aankoop

Pluspunten

• geruisloos
  • super centrifuge
  • weinig energie verbruik

A.van Dijk 11-06-2017 Product paar weken in bezit

grote wasmachine

fijne wasmachine. trommel van 9 kg kan aanzienlijk meer in. Nadeel is als je de eco stand gebruikt dat een wasprogramma van 60 graden ruim 4 uur duurt. wast verder stil en goed.

Pluspunten

• grote trommel
  • wast stil
  • heeft eco stand

Minpunten

• eco stand duurt lang

Enschede 08-06-2017 Product paar dagen in bezit

Goede service, fijne machine

Bij BCC netjes geholpen. Keurig afgeleverd en machine werkt uitstekend. Kan de wasmachine zeker aanbevelen. Prettig kort programma (20min) en blinkend schoon.

Pluspunten

• Ziet er goed uit
  • Lekker stil

J. Pronk 02-06-2017 Product paar weken in bezit

fantastische wasmachine WM16W542NL, cijfer 10 !

ik heb deze wasmachine gekozen omdat er zo ontzettend VEEL mogelijkheden op zitten, hij zo lekker veel was (9 kg.) kan herbergen en vooral ook omdat ik de centrifuge apart kan gebruiken op 1600 omwentelingen. Ik ben dan ook dolblij met deze keuze.

Pluspunten

• inhoud 9 kg. was
  • centrifuge 1600 omwentelingen
  • veel mogelijkheden in graden en centrifugestand
  • een 15 minuten wasje
  • een outdoor-was etc.

Minpunten

• niet ontdekt

Huub 02-06-2017 Product paar dagen in bezit

Makkelijke bediening, schone was en zuinig

De Siemens WM16W542NL heeft een makkelijke bediening, is zuinig en heeft uitgebreide programma's. De speciale trommel zorgt voor minder slijtage van de was.

Jack 31-05-2017 Product paar weken in bezit

Stil en de was komt er bijna droog uit, super machine

Was komt er bijna droog uit en de wasmachine past perfect aan aan de hoeveelheid was. Ook stil en zuinig in gebruik

Pluspunten

• Was is bijna droog
  • Zuinig

Ria Dekker 30-05-2017 Product paar dagen in bezit

prima wasmachine

Prima wasmachine waarin je 9 kilo was in keer kwijt kunt, centrifuge 1600 toeren dus bijna droog, hij werkt perfect. keurig schone was.

A.vanderWel 28-05-2017 Product paar weken in bezit

Eenvoudig te bedienen en fluisterstil

Voor de aanschaf van een nieuwe wasmachine hebben we ons goed georiënteerd en hebben we o.m. gekeken naar de beoordelingen van de Consumentenbond. Op basis hiervan besloten voor een goede Siemens of Bosch te gaan.
Uiteindelijk in de winkel voor een Siemens besloten, o.b.v. begrijpelijk bedieningspaneel, gewenste functies en prijs. Hierbij kozen we voor een wasmachine uit de iQ700 serie, de top-lijn van Siemens. Waarbij ons verzekerd is dat het apparaat geproduceerd is in Duitsland, zodat we kunnen vertrouwen op de "deutsche gründlichkeit". Vanwege de aanschafprijs er wel voor gekozen het apparaat nog extra te verzekeren, zodat de eerste 5 jaren elk probleem (ongeacht de oorzaak) door Siemens kosteloos verholpen wordt.

Na ingebruikname van de wasmachine, zijn we helemaal enthousiast geworden. Ondanks de vele mogelijkheden in wasprogramma's is hij toch zeer eenvoudig te bedienen. Daarnaast blijkt hij echt nauwelijks geluid te maken, zelfs niet bij het centrifugeren op hoog toerental! Het is meer een soort tevreden gebrom, waar je gewoon vrolijk van wordt. Zowel de kleine wasjes als de grote, komen er goed schoon uit. Uiteraard wel opletten dat je voldoende wasmiddel gebruikt, want met 9kg inhoud kan deze krachtpatser aardig wat was aan. Ook vinden we erg mooi dat de machine indicatie geeft van de hoeveelheid stroom en water een geselecteerd programma zal verbruiken.

Pluspunten

• eenvoudige bediening
  • fluisterstil
  • grote laadopening
  • energiezuinig

kitty 28-05-2017 Product paar dagen in bezit

Wasmachine Siemens WM16W542NL

Erg stil grote trommel en veel mogelijkheden in gebruik makkelijk te bedienen alles spreekt voor zich
extra water stop er op

Pluspunten

• erg stil
  • grote trommel
  • makkelijk te bedienen

Joke 25-05-2017 Product paar dagen in bezit

Superwasmachine

Wasmachine die je verwachtingen overtreft. Ideaal voor mijn 6-koppige gezin. Machine is erg stil tijdens gebruik. Apparaat is simpel te bedienen. Programmakeuze is ruim. Ook meerdere aanpassingen mogelijk in de ingestelde programma's. Heb de machine nu 8 dagen en heb meteen alle winterjassen gewassen en opgeruimd

Pluspunten

• geruisloos
  • grote trommelinhoud
  • ruime programmakeuze

Minpunten

• digitale toetsen zijn erg gevoelig

Heleen 23-05-2017 Product paar weken in bezit

Superstille wasser, veel inhoud, makkelijk bedienbaar

Tijdens het wassen veel stiller dan de vorige Siemenswasmachine uit 2002. Bediening is handig. Makkelijke programma's. Ieder gekozen programma kan nog worden aangepast in graden, tijd en centrifugeersnelheid. Voorprogrammeren uiteraard. Deurslot heeft geen tijdslot (paar minuten bijv.) gaat zodat je snel was kunt toevoegen. Programma pauzeren en weer door waar het programma was i.p.v. weer het programma beginnen.
Past veel wasgoed in.

Om piepjes bij afloop wasprogramma uit te zetten moet je even de beschrijving goed volgen.
Het display heb je snel aangeraakt en hiermee aangepast.

Pluspunten

• Stille wasser (centrifugeren is normaal)
  • Veel inhoud/kg
  • Veel programma's
  • Makkelijke bediening
  • Night wash programma

Minpunten

• Display bij kleine aanraking al gewijzigd

Christel 19-05-2017 Product paar weken in bezit

Stille kracht

Een aanrader! Nog niets ontdekt dat ik niet fijn vind. Bij de eerste wasbeurt, na het lezen van het boekje, intuitief alles kunnen instellen, ik heb nergens naar hoeven zoeken. Per programma kun je de temperatuur en het toerental voor het centrifugeren eenvoudig aanpassen. Duidelijke display, grote vulopening, stil en zuinig.

Pluspunten

• Goede handleiding (compact en duidelijk)

ep 08-03-2017 Product paar weken in bezit

gemakkelijke overzichtelijke bediening, stil in gebruik

Vergeleken met mijn eerder gebruikte wasmachines is deze wasmachine gemakkelijker te bedienen en beduidend zachter tijdens het centrifugeren. Het wasresultaat is prima en de grote inhoud van de trommel is uitermate gunstig.