Siemens WM16W542NL

tile-Geluidsniveau
74 dB (centrifugeren)
tile-Vulgewicht
9 kg vulgewicht

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 268 reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens WM16W542NL op Kieskeurig.be.

Ontevreden 27-02-2016

6,5
We hebben de machine net 1 dag in huis. Alle reviews lezende is iedereen enthousiast over het feit dat deze wasmachine zo erg stil is. Dat is ook de reden geweest waarom we deze machine hebben aangeschaft. Het geluidsniveau valt ons erg tegen. Onze 9 jaar oude AEG machine was namelijk net zo stil.
Het zeeppoederbakje steekt onvoldoende diep de machine in. Het water wat tijdens het wasprogramma het zeeppoederbakje in spoelt zorgt er hierdoor voor dat de onderzijde van het zeeppoederbakje ook nat wordt. Bij het uittrekken van het zeeppoederbakje druppelt dan het water langs de voorzijde van de machine naar beneden op de grond. Dit is een ernstig gebrek en stelt ons erg teleur.
Bij de 30 graden was kan er maar maximaal tot 800 toeren gecentrifugeerd worden. Het nadeel hierbij is dat de was te nat uit de machine komt.
Kortom, wij zijn niet tevreden en hebben spijt van de aankoop.

JvD 13-07-2016

Goede wasmachine!

Geschreven voor: Siemens WM16W542NL

Ervaring hebben wij al jaren met Siemens wasmachines, blijken toch de beste te zijn voor ons.
Hiervoor hadden wij een 1400 toeren wasmachine met 6kg inhoud. Wat een verademing is de nieuwe wasmachine met 9kg inhoud en 1600 toeren.
Hij is echt heel stil en doet zijn werk perfect!
De vele mogelijkheden in de wasprogramma's, duidelijk zichtbaar in het display, zorgen ervoor dat er altijd één de juiste is voor de was die je gaat doen.
Ook is het energie verbruik te zien in het display, erg handig.
Al met al een perfecte wasmachine!

ariatula Aad AJJ van Leeuwen 19-02-2015

5,8
Hallo Siemens, ik heb sinds twee weken de wasmachine. Je kunt niet pompen en dan apart centrifugeren. Dus ik kan mijn dekbed niet wassen omdat hij voor het centrifugeren gaat spoelen. Normaal wrong ik mijn dekbed uit en ging hem dan apart centrifugeren, nu moet ik het dekbed naar de stomerij brengen omdat de wasmachine hem niet centrifugeert !!

Frans Beskers 08-01-2019

super grote trommel

Geschreven voor: Siemens WM16W542NL

Sinds we deze wasmachine in gebruik hebben scheelt het ons ruim twee wassen per week en dus veel tijd. Daarnaast komt de was er nagenoeg droog uit en neemt het drogen ook weinig tijd in beslag.

Pluspunten

• grote trommel
  • extra droog door krachtige centrifuge
  • muisstil
  • tijdsaanduiding is ook praktisch

Minpunten

• waarom wist ik dit niet eerder

Amantes 22-04-2018

geweldig snel super schoon!

Geschreven voor: Siemens WM16W542NL

Hij is geweldig in gebruik makkelijk geruisloos super snel maakt je was goed schoon en het toerental 1600 is ook super!!!
Zo makkelijk in gebruik ook met zo veel mogelijkheden van vlek weg tot ... dus simpel!!
Wat willen we nog meer ben blij dat ik deze wasmachiene gekocht heb.

Mimsi 1971 08-01-2018

Kan beter

Geschreven voor: Siemens WM16W542NL

Machine nu 1,5 week in huis. Al veel wasjes gedraaid, ongeveer 12 per week. Centrifugeren op 1600 toeren geeft hetzelfde resultaat als bij onze vorige machine op 1000 toeren. Jammer! Bij kreukherstellend 1200 toeren ook naar verhouding veel te nat. Ik twijfel of ik BCC hierover ga inlichten. Droger moet dus eerder langer aan dan korter.2 volle condensbakjes van 1 was!!! Dit kan nooit de bedoeling zijn. Veel programma's. Jammer en vreemd dat katoen was 40 graden 3 uur duurt . Normaal zou het zijn dat hoe lager temperatuur hoe korter programma duur. Kortom, voldoet niet aan de eisen die ik aan n wasmachine stel.

Minpunten

• Was absoluut niet droog

Femke0707 08-11-2018

Wat een VERSCHIL met mijn vorige wasmachine!! :)

Geschreven voor: Siemens WM16W542NL

AEG eruit...SIEMENS erin! Wat een VERSCHIL! Deze SIEMENS heeft een grote vulopening; kan wel 9 kg in en is haast geruisloos! Mijn was weer geweldig schoon en hoeft dankzij 1600 touren vervolgens niet lang te drogen! Win-win! Erg overzichtelijk en makkelijk bedieningspaneel met ruime keuze uit diverse programma's; ook het korte programma is voor mijn snelle kleine "sportwasjes" erg prettig! En wat ik ook erg fijn vind aan deze SIEMENS is dat het deurrubber erg gemakkelijk te reinigen is...gaat geen vuil tussen zitten!
Ontzettend blij met deze wasmachine! Aanrader!

Lex 25-10-2018

Fijne wasmachine

Geschreven voor: Siemens WM16W542NL

deze machine nu net 1 week in huis, over duurzaamheid kan ik niks zeggen. De machine is erg stil vergeleken bij ons vorige apparaat. Instellen is erg gemakkelijk. In tegenstelling tot hier eerder is beweerd kunnen we met programma katoen ook op 30 graden met 1600 toeren laten draaien. Geen enkel probleem. Alles komt er goed schoon uit en heel goed droog. Geen problemen met lekkende bakjes zoals ook eerder is ook is gemeld. Ook valt de draaitijd erg mee, meestal weet de machine hoe vuil de was is en dat kan soms 1 uur korter schelen. Erg blij met dit apparaat.

Pluspunten

• geluid
  • prima schone was
  • goede instelmogelijkheden
  • was komt behoorlijk droog uit de machine

Minpunten

• nog niet gehad

H.N. Loef 24-07-2018

Siemens wasmachine WM16W542NL

Geschreven voor: Siemens WM16W542NL

Wasmachine met koolborsteloze motor en grote trommel 9 kg, zeer betrouwbaar.
Wel advies zeeppoeder gebruiken en 1000 of 1200 toeren te draaien voor langere levensduur trommellager.

Ook regelmatig pomp schoonmaken, waterpompdop wil wel eens blokkeren als er bijv een spijker dwars in het pomphuis (en pompdop) komt te liggen, dan dient er een monteur te komen, waarbij dan het bovenblad en voorzijde van de wasmachine dient te worden gedemonteerd! (enigste zwakke punt machine, jammer geen slimme pompdop o.i.d.)

Pluspunten

• Grote trommel 9 kg
  • 10 jaar garantie op motor bij registratie Siemens.
  • Motor zonder koolborstels
  • Topmachine, Superkort 15, en 1 uur programma.
  • Wasprogramma uitgebreid, incl. vlekkenprogramma.

Minpunten

• Pompdop wil niet los, bij iets overdwars.
  • Pompdop kan beter.
  • Pompdop bestaat uit 1 deel (vast).
  • Beter pompdop 2-delig ivm rommel.
  • Kosten monteur, bij pompdop blokkage.

M. 12-06-2018

Goede wasmachine

Geschreven voor: Siemens WM16W542NL

Ik heb deze wasmachine gekocht op advies van een van de productexperts van BCC en Mediamarkt.
Aan de ene kant wou ik een strakke wasmachine die mijn gordijnen en dekens zonder moeite kan wassen. Aan de andere kant wou ik een wasmachine die zeer zorgvuldig mijn overhemden en kleding schoonmaakt.
Ik heb een behoorlijk bedrag betaald maar met de aankoop van deze wasmachine met “SERV PLUS POLIS (2)+ 5JRPREMIE” weet ik zeker dat ik een goede wasmachine voor minimum 10 jaar gekocht heb.
Mijn idee met het kiezen van een winkel dat ik graag “After-sales service en onderhoud” gebruik wil maken. En dat heb ik na ervaring bij BCC gevonden. Dus je hoofd koel houden.

Johan 01-05-2016

Super machine

Geschreven voor: Siemens WM16W542NL

Wij hebben na 17 jr Miele nu gekozen voor de Siemens en hebben daar nog geen moment spijt van gehad. Uiteraard is een 17 jr oude wasmachine niet te vergelijken met de huidige exemplaren maar toch... Deze wasmachine hoor je alleen bij het centrifugeren een klein beetje, voor de rest hoor je alleen het water en de was (als je goed luistert). Met zijn extra grote deuropening kun je de machine gemakkelijk vullen. Door de inhoud van 9 kg kunnen we nu alles in 1 keer wegwassen waar we in het verleden 2 wasbeurten nodig hadden. Wassen zal nooit mijn hobby worden maar met de eenvoudige bediening (tiptoetsen) is het ook geen straf meer. Het aansluiten en installeren is zo gepiept. Kortom, wij zijn uitermate tevreden. Over de duurzaamheid kunnen we nog niets zeggen omdat we de machine daarvoor tekort in ons bezit hebben, maar gezien de eerste bevindingen die positief zijn maak ik me over de duurzaamheid ook geen zorgen!

Dhr Voorbij 25-03-2016

Duurder wilt niet zeggen beter????

Geschreven voor: Siemens WM16W542NL

Zeer tevreden ben ik over deze wasmachine.
Vele functies die tegenwoordig op (was)machines zitten gebruik je (bijna) nooit.
Deze wasmachine is perfect voor een klein gezin.
Op dag 1 gelijk 2 wasjes uitgeprobeerd.
(Ik)"Wij zijn dik tevreden".

Willem van Kuijck 20-03-2016

Review Siemens WM16W542NL

Geschreven voor: Siemens WM16W542NL

Onze tweede Siemens wasmachine nadat we voor onze dochters een jaar geleden een Siemens gekocht hadden. Degelijke machine, snel, stil en zuinig met een zeer goed wasresultaat. Zeer eenvoudige en overzichtelijke bediening wat het gebruikersgemak verhoogt. Onze keuze gaat naar dit model omdat we zelf de dosering van de zeep kunnen bepalen. Beslist een aanrader!

John 30-03-2020

nieuwe wasmachine

Geschreven voor: Siemens WM16W542NL

Onze nieuwe wasmichine werkt perfect en is zeer stil [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Ramon de Vaan 12-03-2020

Top wasmachine !!!

Geschreven voor: Siemens WM16W542NL

Wasmachine is erg stil vergeleken met het oude brikkie wat na 12 jaar dienst defect is geggaan (trouwens ook een siemens wasmachine). Houd rekening met gewicht/water verbruik en stroom. Veel mooie was programma`s. Al me al mooie aanwinst!

Pluspunten

• stil
  • design

Toon 21-02-2020

Goed en fijn apparaat

Geschreven voor: Siemens WM16W542NL

Geweldig apparaat, makkelijke bediening en wast goed. Is stil bij wassen en centrifugeren. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Sjakie 09-01-2020

Geweldige wasmachine

Geschreven voor: Siemens WM16W542NL

Veel keuze in wasprogramma's, makkelijk te bedienen en superstil. Ik ben er zeer content mee. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Siemens IQ700 30-12-2019

Een aanrader! Gebruiksvriendelijk en betrouwbaar!

Geschreven voor: Siemens WM16W542NL

Een geweldige wasmachine, hij is erg stil in gebruik en heeft een mooi design, er zitten meer dan voldoende wasprogramma's op om uit te kiezen, en daarnaast zijn de snelheid van centrifugeren en de temperatuur en zelfs het tijdstip waarop jij wilt dat de was gaat draaien allemaal instelbaar met een simpele druk op de knop. Een goed verlicht display geeft alles duidelijk weer en door de speedknop word het wasprogramma dat je kiest nog sneller gedraaid waardoor het mogelijk is om met 1 uur en 15 minuten de volgende was al erin te stoppen. De was komt er goed klam uit en is lang niet zo nat als met de wat oudere machines. Een extra bijkomend voordeel is dat wanneer je erachter komt iets te zijn vergeten bij de was in te doen, je de machine even kan pauzeren zodat het kledingstuk alsnog bijgevoegd kan worden! Verder is ie heel handig in gebruik en staat alles duidelijk aangegeven zodat je wasjes draait precies zoals jij wilt. Een en al gebruikers gemak. Ook de 9kg trommel is ruim voldoende waardoor er nu 2 wassen in een keer gedaan kunnen worden en je meer tijd overhoudt voor andere bezigheden! Ik ve verkocht! En ik weet zeker dat andere kopers dat ook zullen zijn en geen seconde spijt hebben van deze keuze wasmachine! [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

marc 23-12-2019

Perfect apparaat

Geschreven voor: Siemens WM16W542NL

Wat een verademing zo'n grote trommel. Scheelt ons echt 2 wassen per week. Tevens zeer. Echt een aanrader [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Chantal 14-11-2019

fijne wasmachine

Geschreven voor: Siemens WM16W542NL

de wasmachine kan 9 kilo was aan, is zuinig, stil (weinig decibellen), 1600 toeren, wast goed schoon, duidelijk en eenvoudig te bedienen, een aanrader!