Siemens WM16W542NL - Reviews

tile-Geluidsniveau
74 dB (centrifugeren)
tile-Vulgewicht
9 kg vulgewicht

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 224 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.be.

JvD 13-07-2016

Goede wasmachine!

Ervaring hebben wij al jaren met Siemens wasmachines, blijken toch de beste te zijn voor ons.
Hiervoor hadden wij een 1400 toeren wasmachine met 6kg inhoud. Wat een verademing is de nieuwe wasmachine met 9kg inhoud en 1600 toeren.
Hij is echt heel stil en doet zijn werk perfect!
De vele mogelijkheden in de wasprogramma's, duidelijk zichtbaar in het display, zorgen ervoor dat er altijd één de juiste is voor de was die je gaat doen.
Ook is het energie verbruik te zien in het display, erg handig.
Al met al een perfecte wasmachine!

Ontevreden 27-02-2016

6,5
We hebben de machine net 1 dag in huis. Alle reviews lezende is iedereen enthousiast over het feit dat deze wasmachine zo erg stil is. Dat is ook de reden geweest waarom we deze machine hebben aangeschaft. Het geluidsniveau valt ons erg tegen. Onze 9 jaar oude AEG machine was namelijk net zo stil.
Het zeeppoederbakje steekt onvoldoende diep de machine in. Het water wat tijdens het wasprogramma het zeeppoederbakje in spoelt zorgt er hierdoor voor dat de onderzijde van het zeeppoederbakje ook nat wordt. Bij het uittrekken van het zeeppoederbakje druppelt dan het water langs de voorzijde van de machine naar beneden op de grond. Dit is een ernstig gebrek en stelt ons erg teleur.
Bij de 30 graden was kan er maar maximaal tot 800 toeren gecentrifugeerd worden. Het nadeel hierbij is dat de was te nat uit de machine komt.
Kortom, wij zijn niet tevreden en hebben spijt van de aankoop.

M. 12-06-2018

Goede wasmachine

Ik heb deze wasmachine gekocht op advies van een van de productexperts van BCC en Mediamarkt.
Aan de ene kant wou ik een strakke wasmachine die mijn gordijnen en dekens zonder moeite kan wassen. Aan de andere kant wou ik een wasmachine die zeer zorgvuldig mijn overhemden en kleding schoonmaakt.
Ik heb een behoorlijk bedrag betaald maar met de aankoop van deze wasmachine met “SERV PLUS POLIS (2)+ 5JRPREMIE” weet ik zeker dat ik een goede wasmachine voor minimum 10 jaar gekocht heb.
Mijn idee met het kiezen van een winkel dat ik graag “After-sales service en onderhoud” gebruik wil maken. En dat heb ik na ervaring bij BCC gevonden. Dus je hoofd koel houden.

Amantes 22-04-2018

geweldig snel super schoon!

Hij is geweldig in gebruik makkelijk geruisloos super snel maakt je was goed schoon en het toerental 1600 is ook super!!!
Zo makkelijk in gebruik ook met zo veel mogelijkheden van vlek weg tot ... dus simpel!!
Wat willen we nog meer ben blij dat ik deze wasmachiene gekocht heb.

Mimsi 1971 08-01-2018

Kan beter

Machine nu 1,5 week in huis. Al veel wasjes gedraaid, ongeveer 12 per week. Centrifugeren op 1600 toeren geeft hetzelfde resultaat als bij onze vorige machine op 1000 toeren. Jammer! Bij kreukherstellend 1200 toeren ook naar verhouding veel te nat. Ik twijfel of ik BCC hierover ga inlichten. Droger moet dus eerder langer aan dan korter.2 volle condensbakjes van 1 was!!! Dit kan nooit de bedoeling zijn. Veel programma's. Jammer en vreemd dat katoen was 40 graden 3 uur duurt . Normaal zou het zijn dat hoe lager temperatuur hoe korter programma duur. Kortom, voldoet niet aan de eisen die ik aan n wasmachine stel.

Minpunten

• Was absoluut niet droog

Johan 01-05-2016

Super machine

Wij hebben na 17 jr Miele nu gekozen voor de Siemens en hebben daar nog geen moment spijt van gehad. Uiteraard is een 17 jr oude wasmachine niet te vergelijken met de huidige exemplaren maar toch... Deze wasmachine hoor je alleen bij het centrifugeren een klein beetje, voor de rest hoor je alleen het water en de was (als je goed luistert). Met zijn extra grote deuropening kun je de machine gemakkelijk vullen. Door de inhoud van 9 kg kunnen we nu alles in 1 keer wegwassen waar we in het verleden 2 wasbeurten nodig hadden. Wassen zal nooit mijn hobby worden maar met de eenvoudige bediening (tiptoetsen) is het ook geen straf meer. Het aansluiten en installeren is zo gepiept. Kortom, wij zijn uitermate tevreden. Over de duurzaamheid kunnen we nog niets zeggen omdat we de machine daarvoor tekort in ons bezit hebben, maar gezien de eerste bevindingen die positief zijn maak ik me over de duurzaamheid ook geen zorgen!

Dhr Voorbij 25-03-2016

Duurder wilt niet zeggen beter????

Zeer tevreden ben ik over deze wasmachine.
Vele functies die tegenwoordig op (was)machines zitten gebruik je (bijna) nooit.
Deze wasmachine is perfect voor een klein gezin.
Op dag 1 gelijk 2 wasjes uitgeprobeerd.
(Ik)"Wij zijn dik tevreden".

Willem van Kuijck 20-03-2016

Review Siemens WM16W542NL

Onze tweede Siemens wasmachine nadat we voor onze dochters een jaar geleden een Siemens gekocht hadden. Degelijke machine, snel, stil en zuinig met een zeer goed wasresultaat. Zeer eenvoudige en overzichtelijke bediening wat het gebruikersgemak verhoogt. Onze keuze gaat naar dit model omdat we zelf de dosering van de zeep kunnen bepalen. Beslist een aanrader!

sacha 14-06-2018

mooie stille wasmachine

mooie stille wasmachine met energiebesparing en grote trommel, groot toerental. siemens is mij aangeraden door een erkende reparateur

mar 28-05-2018

makkelijk in grbuik

mooi design, een super stille en makkelijke bediening ben super blij mee deze wasmachine
grote trommel dus minder was draaien waardoor hij echt A+++ is

Pluspunten

• stil
  • makkelijk in gebruik
  • grote trommel

technisch hoogstandje 17-05-2018

Ook een Techniekliefhebber?

Na 25 jaar mijn oude Siemens opgeruimd, terwijl deze nog wel draaide, maar de elektriciteitskosten zijn door de nieuwste
ontwikkelde technieken niet meer die van 25 jaar geleden.... Wat is dit toestel stil geworden tov de vorige!
Mooi dat alles zo economisch mogelijk instelbaar is per wasbeurt en vormt met de Siemens warmtepompdroger een schitterende set, die duurzaam wassen garandeert....

Pluspunten

• zuiniger in elektricitetitsverbruik
  • stiller
  • beter naar wens instelbaar

Jac de Bruin 16-05-2018

Een voorbeeldige machine die z’n werk verricht

De wasmachine enige weken in gebruik met een verbluffend positief resultaat zowel het was resultaat als het droog resultaat.
Ik kan iedereen deze wasmachine aanbevelen.

technisch hoogstandje 12-05-2018

Ook een Techniekliefhebber?

Pluspunten

• zuiniger in elektricitetitsverbruik
  • stiller
  • beter naar wens instelbaar

Fam. Nuesink 05-05-2018

wasmachine WM16W542NL

Stille en zuinige machine die ook nog eens superschoon wast met heel veel mogelijkheden en een appart reinigingprogramma voor de trommel.

Kael 28-04-2018

Geweldige wasmachine

Wast geweldig en geruisloos. Echt handig als je een baby thuis hebt. Het heeft veel instellingen voor verschillende scenario's. Niet geweldig met grote dekens.

Pluspunten

• A+++ energieklasse
  • Geruisloos

WM16W542NL 12-04-2018

9 KILO TROMMEL EN 1600 TOEREN

Na 15 jaar is mijn trouwe siemens wasmachine van 6 kilo wasgoed en 1200 toeren overleden.
Omdat we zo tevreden waren over deze hebben we weer gekozen voor een siemens. Als of we in een nieuw tijdperk stapte.
Machines die automatisch de was wegen en ook nog de zeep kon doseren, te gek voor woorden.
Mijn doel was een grotere trommel, meer toeren en een super kort programmatje.
En dat heb ik gevonden bij deze machine.
Toch simpel te bedienen, alles wat ik wilde, en voor een mooie prijs.

Pluspunten

• extra grote trommel van 9 kg
  • 1600 toeren
  • 15 minuten programma
  • duidelijk display
  • zeer stil

Minpunten

• sommige programmes duren net iets te lang

BosV 12-04-2018

Zeer mooi en goed apparaat!

Ik heb deze wasmachine ongeveer 1 maand in huis, en hij werkt geweldig! Lekker stil, zeer schone was (ik heb zelfs geen wasverzachter meer nodig) en uitgebreide keuze aan verschillende soorten wasprogramma's. Eenvoudig in gebruik. Zeer tevreden over deze aanschaf!

Marionmk11 11-03-2018

Prima wasmachine

Ik heb de machine nu bijna een maand en hij bevalt prima. Werkt bijna geruisloos en is eenvoudig te bedienen.

Cherrycottage 05-02-2018

Geweldige machine

Deze IQ700 wasmachine gekocht omdat ik ook zo tevreden ben met de droger uit deze serie.
De machine past fijn bij de ander en geeft na een paar wasbeurten al een goed idee van de kwaliteit van de machine, PERFECT.

J.T. van Laar 12-01-2018

mooie machine,voor een redelijke prijs!

Op aanraden van de dealer hebben we deze machine gekocht, hij heeft er heel goede ervaring mee,
Het ziet er in iedergeval mooi uit !

Pluspunten

• grote trommel
  • geen koolborstels

Minpunten

• niet apart kunnen centrifugeren