Siemens WM16W542NL - Reviews

Geluidsniveau
74 dB (centrifugeren)
Vulgewicht
9 kg vulgewicht

Beoordeling op basis van 205 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

JvD 13-07-2016 Product paar dagen in bezit

Goede wasmachine!

Ervaring hebben wij al jaren met Siemens wasmachines, blijken toch de beste te zijn voor ons.
Hiervoor hadden wij een 1400 toeren wasmachine met 6kg inhoud. Wat een verademing is de nieuwe wasmachine met 9kg inhoud en 1600 toeren.
Hij is echt heel stil en doet zijn werk perfect!
De vele mogelijkheden in de wasprogramma's, duidelijk zichtbaar in het display, zorgen ervoor dat er altijd één de juiste is voor de was die je gaat doen.
Ook is het energie verbruik te zien in het display, erg handig.
Al met al een perfecte wasmachine!

Johan 01-05-2016 Product paar dagen in bezit

Super machine

Wij hebben na 17 jr Miele nu gekozen voor de Siemens en hebben daar nog geen moment spijt van gehad. Uiteraard is een 17 jr oude wasmachine niet te vergelijken met de huidige exemplaren maar toch... Deze wasmachine hoor je alleen bij het centrifugeren een klein beetje, voor de rest hoor je alleen het water en de was (als je goed luistert). Met zijn extra grote deuropening kun je de machine gemakkelijk vullen. Door de inhoud van 9 kg kunnen we nu alles in 1 keer wegwassen waar we in het verleden 2 wasbeurten nodig hadden. Wassen zal nooit mijn hobby worden maar met de eenvoudige bediening (tiptoetsen) is het ook geen straf meer. Het aansluiten en installeren is zo gepiept. Kortom, wij zijn uitermate tevreden. Over de duurzaamheid kunnen we nog niets zeggen omdat we de machine daarvoor tekort in ons bezit hebben, maar gezien de eerste bevindingen die positief zijn maak ik me over de duurzaamheid ook geen zorgen!

Dhr Voorbij 25-03-2016 Product paar dagen in bezit

Duurder wilt niet zeggen beter????

Zeer tevreden ben ik over deze wasmachine.
Vele functies die tegenwoordig op (was)machines zitten gebruik je (bijna) nooit.
Deze wasmachine is perfect voor een klein gezin.
Op dag 1 gelijk 2 wasjes uitgeprobeerd.
(Ik)"Wij zijn dik tevreden".

Willem van Kuijck 20-03-2016 Product paar dagen in bezit

Review Siemens WM16W542NL

Onze tweede Siemens wasmachine nadat we voor onze dochters een jaar geleden een Siemens gekocht hadden. Degelijke machine, snel, stil en zuinig met een zeer goed wasresultaat. Zeer eenvoudige en overzichtelijke bediening wat het gebruikersgemak verhoogt. Onze keuze gaat naar dit model omdat we zelf de dosering van de zeep kunnen bepalen. Beslist een aanrader!

Ontevreden 27-02-2016 Product paar dagen in bezit

6,5
We hebben de machine net 1 dag in huis. Alle reviews lezende is iedereen enthousiast over het feit dat deze wasmachine zo erg stil is. Dat is ook de reden geweest waarom we deze machine hebben aangeschaft. Het geluidsniveau valt ons erg tegen. Onze 9 jaar oude AEG machine was namelijk net zo stil.
Het zeeppoederbakje steekt onvoldoende diep de machine in. Het water wat tijdens het wasprogramma het zeeppoederbakje in spoelt zorgt er hierdoor voor dat de onderzijde van het zeeppoederbakje ook nat wordt. Bij het uittrekken van het zeeppoederbakje druppelt dan het water langs de voorzijde van de machine naar beneden op de grond. Dit is een ernstig gebrek en stelt ons erg teleur.
Bij de 30 graden was kan er maar maximaal tot 800 toeren gecentrifugeerd worden. Het nadeel hierbij is dat de was te nat uit de machine komt.
Kortom, wij zijn niet tevreden en hebben spijt van de aankoop.

Jim 11-08-2017 Product paar weken in bezit

goede stille wasmachine

Ik heb deze wasmachine gekozen omdat het een goed merk is en omdat hij stil is.
doordat de machine op 1600 toeren centrifugeert hoeft de droger niet zo lang meer aan te staan
Kortom een prima machine

Pluspunten

• het is een stille machine
  • je kan ook kleine wasjes van 15 minuten doen
  • vele was progamma.s zelfs voor 9 kilo was

Ankie 14 07-08-2017

Stille,prima wassende wasmachine !

Omdat ik zo tevreden was over mijn vorige wasmachine heb ik weer voor een Siemens gekozen, de wasresultaten , geluid en het gebruiksgemak zijn nog beter geworden !
Oorspronkelijk gepost op siemens-home.bsh-group.com/nl

stel30 16-07-2017

Fijne wasmachine!

Sinds februari 2015 gebruiken wij dit product en we zijn zeer tevreden. Grote inhoud; weinig geluid en handige timer. Fijn bedieningspaneel en de vlekkenstand (o.a. gras, bloed, wijn) is erg fijn. Enige minpuntje is dat de machine bij het gebruiken van de aan/uit knop soms na één keer drukken nog niet aan/uit is.
Oorspronkelijk gepost op siemens-home.bsh-group.com/nl

Marry 27-06-2017 Product paar dagen in bezit

Makkelijk in gebruik

Fijne wasmachine, voorheen altijd Miele gehad dus ook nu was de keus weer makkelijk. Even wennen aan alle mogelijkheden die de machine heeft maar heel simpel in gebruik dus dat komt goed. Maakt weinig geluid. En wat heerlijk om een inhoud van 9 kilo te hebben. Ik wil niet anders meer!

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • grote trommel
  • maakt weinig geluid

de Zwart 15-06-2017 Product paar maanden in bezit

Siemens Wasmachine

Fijne stille wasmachine. Wast goed schoon. Kan veel was in. Veel programmamogelijkheden. Duidelijke display.

P.P. Vonken 14-06-2017 Product paar weken in bezit

Mooi ontwerp, erg stil

Te kort in gebruik om het energieverbruik te kunnen beoordelen maar machine wast prima en is kinderlijk eenvoudig te bedienen. Ook veel stiller dan mijn vorige maschine.

• Eenvoudig te bedienen

wim meijer 13-06-2017 Product paar dagen in bezit

wat een verademing

onze oude Siemens was nog niet op maar na 13 jaar vonden we het tijd voor een nieuwe wat een verademing zo weinig geluid perfect centrifugeren een genot deze aankoop

Pluspunten

• geruisloos
  • super centrifuge
  • weinig energie verbruik

A.van Dijk 11-06-2017 Product paar weken in bezit

grote wasmachine

fijne wasmachine. trommel van 9 kg kan aanzienlijk meer in. Nadeel is als je de eco stand gebruikt dat een wasprogramma van 60 graden ruim 4 uur duurt. wast verder stil en goed.

Pluspunten

• grote trommel
  • wast stil
  • heeft eco stand

Minpunten

• eco stand duurt lang

Enschede 08-06-2017 Product paar dagen in bezit

Goede service, fijne machine

Bij BCC netjes geholpen. Keurig afgeleverd en machine werkt uitstekend. Kan de wasmachine zeker aanbevelen. Prettig kort programma (20min) en blinkend schoon.

Pluspunten

• Ziet er goed uit
  • Lekker stil

J. Pronk 02-06-2017 Product paar weken in bezit

fantastische wasmachine WM16W542NL, cijfer 10 !

ik heb deze wasmachine gekozen omdat er zo ontzettend VEEL mogelijkheden op zitten, hij zo lekker veel was (9 kg.) kan herbergen en vooral ook omdat ik de centrifuge apart kan gebruiken op 1600 omwentelingen. Ik ben dan ook dolblij met deze keuze.

Pluspunten

• inhoud 9 kg. was
  • centrifuge 1600 omwentelingen
  • veel mogelijkheden in graden en centrifugestand
  • een 15 minuten wasje
  • een outdoor-was etc.

Minpunten

• niet ontdekt

Huub 02-06-2017 Product paar dagen in bezit

Makkelijke bediening, schone was en zuinig

De Siemens WM16W542NL heeft een makkelijke bediening, is zuinig en heeft uitgebreide programma's. De speciale trommel zorgt voor minder slijtage van de was.

Jack 31-05-2017 Product paar weken in bezit

Stil en de was komt er bijna droog uit, super machine

Was komt er bijna droog uit en de wasmachine past perfect aan aan de hoeveelheid was. Ook stil en zuinig in gebruik

Pluspunten

• Was is bijna droog
  • Zuinig

Ria Dekker 30-05-2017 Product paar dagen in bezit

prima wasmachine

Prima wasmachine waarin je 9 kilo was in keer kwijt kunt, centrifuge 1600 toeren dus bijna droog, hij werkt perfect. keurig schone was.

A.vanderWel 28-05-2017 Product paar weken in bezit

Eenvoudig te bedienen en fluisterstil

Voor de aanschaf van een nieuwe wasmachine hebben we ons goed georiënteerd en hebben we o.m. gekeken naar de beoordelingen van de Consumentenbond. Op basis hiervan besloten voor een goede Siemens of Bosch te gaan.
Uiteindelijk in de winkel voor een Siemens besloten, o.b.v. begrijpelijk bedieningspaneel, gewenste functies en prijs. Hierbij kozen we voor een wasmachine uit de iQ700 serie, de top-lijn van Siemens. Waarbij ons verzekerd is dat het apparaat geproduceerd is in Duitsland, zodat we kunnen vertrouwen op de "deutsche gründlichkeit". Vanwege de aanschafprijs er wel voor gekozen het apparaat nog extra te verzekeren, zodat de eerste 5 jaren elk probleem (ongeacht de oorzaak) door Siemens kosteloos verholpen wordt.

Na ingebruikname van de wasmachine, zijn we helemaal enthousiast geworden. Ondanks de vele mogelijkheden in wasprogramma's is hij toch zeer eenvoudig te bedienen. Daarnaast blijkt hij echt nauwelijks geluid te maken, zelfs niet bij het centrifugeren op hoog toerental! Het is meer een soort tevreden gebrom, waar je gewoon vrolijk van wordt. Zowel de kleine wasjes als de grote, komen er goed schoon uit. Uiteraard wel opletten dat je voldoende wasmiddel gebruikt, want met 9kg inhoud kan deze krachtpatser aardig wat was aan. Ook vinden we erg mooi dat de machine indicatie geeft van de hoeveelheid stroom en water een geselecteerd programma zal verbruiken.

Pluspunten

• eenvoudige bediening
  • fluisterstil
  • grote laadopening
  • energiezuinig

kitty 28-05-2017 Product paar dagen in bezit

Wasmachine Siemens WM16W542NL

Erg stil grote trommel en veel mogelijkheden in gebruik makkelijk te bedienen alles spreekt voor zich
extra water stop er op

Pluspunten

• erg stil
  • grote trommel
  • makkelijk te bedienen