Siemens WM16W542NL

tile-Geluidsniveau
74 dB (centrifugeren)
tile-Vulgewicht
9 kg vulgewicht

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 266 reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens WM16W542NL op Kieskeurig.be.

Ontevreden 27-02-2016

6,5
We hebben de machine net 1 dag in huis. Alle reviews lezende is iedereen enthousiast over het feit dat deze wasmachine zo erg stil is. Dat is ook de reden geweest waarom we deze machine hebben aangeschaft. Het geluidsniveau valt ons erg tegen. Onze 9 jaar oude AEG machine was namelijk net zo stil.
Het zeeppoederbakje steekt onvoldoende diep de machine in. Het water wat tijdens het wasprogramma het zeeppoederbakje in spoelt zorgt er hierdoor voor dat de onderzijde van het zeeppoederbakje ook nat wordt. Bij het uittrekken van het zeeppoederbakje druppelt dan het water langs de voorzijde van de machine naar beneden op de grond. Dit is een ernstig gebrek en stelt ons erg teleur.
Bij de 30 graden was kan er maar maximaal tot 800 toeren gecentrifugeerd worden. Het nadeel hierbij is dat de was te nat uit de machine komt.
Kortom, wij zijn niet tevreden en hebben spijt van de aankoop.

JvD 13-07-2016

Goede wasmachine!

Geschreven voor: Siemens WM16W542NL

Ervaring hebben wij al jaren met Siemens wasmachines, blijken toch de beste te zijn voor ons.
Hiervoor hadden wij een 1400 toeren wasmachine met 6kg inhoud. Wat een verademing is de nieuwe wasmachine met 9kg inhoud en 1600 toeren.
Hij is echt heel stil en doet zijn werk perfect!
De vele mogelijkheden in de wasprogramma's, duidelijk zichtbaar in het display, zorgen ervoor dat er altijd één de juiste is voor de was die je gaat doen.
Ook is het energie verbruik te zien in het display, erg handig.
Al met al een perfecte wasmachine!

ariatula Aad AJJ van Leeuwen 19-02-2015

5,8
Hallo Siemens, ik heb sinds twee weken de wasmachine. Je kunt niet pompen en dan apart centrifugeren. Dus ik kan mijn dekbed niet wassen omdat hij voor het centrifugeren gaat spoelen. Normaal wrong ik mijn dekbed uit en ging hem dan apart centrifugeren, nu moet ik het dekbed naar de stomerij brengen omdat de wasmachine hem niet centrifugeert !!

Amantes 22-04-2018

geweldig snel super schoon!

Geschreven voor: Siemens WM16W542NL

Hij is geweldig in gebruik makkelijk geruisloos super snel maakt je was goed schoon en het toerental 1600 is ook super!!!
Zo makkelijk in gebruik ook met zo veel mogelijkheden van vlek weg tot ... dus simpel!!
Wat willen we nog meer ben blij dat ik deze wasmachiene gekocht heb.

Mimsi 1971 08-01-2018

Kan beter

Geschreven voor: Siemens WM16W542NL

Machine nu 1,5 week in huis. Al veel wasjes gedraaid, ongeveer 12 per week. Centrifugeren op 1600 toeren geeft hetzelfde resultaat als bij onze vorige machine op 1000 toeren. Jammer! Bij kreukherstellend 1200 toeren ook naar verhouding veel te nat. Ik twijfel of ik BCC hierover ga inlichten. Droger moet dus eerder langer aan dan korter.2 volle condensbakjes van 1 was!!! Dit kan nooit de bedoeling zijn. Veel programma's. Jammer en vreemd dat katoen was 40 graden 3 uur duurt . Normaal zou het zijn dat hoe lager temperatuur hoe korter programma duur. Kortom, voldoet niet aan de eisen die ik aan n wasmachine stel.

Minpunten

• Was absoluut niet droog

Frans Beskers 08-01-2019

super grote trommel

Geschreven voor: Siemens WM16W542NL

Sinds we deze wasmachine in gebruik hebben scheelt het ons ruim twee wassen per week en dus veel tijd. Daarnaast komt de was er nagenoeg droog uit en neemt het drogen ook weinig tijd in beslag.

Pluspunten

• grote trommel
  • extra droog door krachtige centrifuge
  • muisstil
  • tijdsaanduiding is ook praktisch

Minpunten

• waarom wist ik dit niet eerder

Femke0707 08-11-2018

Wat een VERSCHIL met mijn vorige wasmachine!! :)

Geschreven voor: Siemens WM16W542NL

AEG eruit...SIEMENS erin! Wat een VERSCHIL! Deze SIEMENS heeft een grote vulopening; kan wel 9 kg in en is haast geruisloos! Mijn was weer geweldig schoon en hoeft dankzij 1600 touren vervolgens niet lang te drogen! Win-win! Erg overzichtelijk en makkelijk bedieningspaneel met ruime keuze uit diverse programma's; ook het korte programma is voor mijn snelle kleine "sportwasjes" erg prettig! En wat ik ook erg fijn vind aan deze SIEMENS is dat het deurrubber erg gemakkelijk te reinigen is...gaat geen vuil tussen zitten!
Ontzettend blij met deze wasmachine! Aanrader!

Lex 25-10-2018

Fijne wasmachine

Geschreven voor: Siemens WM16W542NL

deze machine nu net 1 week in huis, over duurzaamheid kan ik niks zeggen. De machine is erg stil vergeleken bij ons vorige apparaat. Instellen is erg gemakkelijk. In tegenstelling tot hier eerder is beweerd kunnen we met programma katoen ook op 30 graden met 1600 toeren laten draaien. Geen enkel probleem. Alles komt er goed schoon uit en heel goed droog. Geen problemen met lekkende bakjes zoals ook eerder is ook is gemeld. Ook valt de draaitijd erg mee, meestal weet de machine hoe vuil de was is en dat kan soms 1 uur korter schelen. Erg blij met dit apparaat.

Pluspunten

• geluid
  • prima schone was
  • goede instelmogelijkheden
  • was komt behoorlijk droog uit de machine

Minpunten

• nog niet gehad

H.N. Loef 24-07-2018

Siemens wasmachine WM16W542NL

Geschreven voor: Siemens WM16W542NL

Wasmachine met koolborsteloze motor en grote trommel 9 kg, zeer betrouwbaar.
Wel advies zeeppoeder gebruiken en 1000 of 1200 toeren te draaien voor langere levensduur trommellager.

Ook regelmatig pomp schoonmaken, waterpompdop wil wel eens blokkeren als er bijv een spijker dwars in het pomphuis (en pompdop) komt te liggen, dan dient er een monteur te komen, waarbij dan het bovenblad en voorzijde van de wasmachine dient te worden gedemonteerd! (enigste zwakke punt machine, jammer geen slimme pompdop o.i.d.)

Pluspunten

• Grote trommel 9 kg
  • 10 jaar garantie op motor bij registratie Siemens.
  • Motor zonder koolborstels
  • Topmachine, Superkort 15, en 1 uur programma.
  • Wasprogramma uitgebreid, incl. vlekkenprogramma.

Minpunten

• Pompdop wil niet los, bij iets overdwars.
  • Pompdop kan beter.
  • Pompdop bestaat uit 1 deel (vast).
  • Beter pompdop 2-delig ivm rommel.
  • Kosten monteur, bij pompdop blokkage.

M. 12-06-2018

Goede wasmachine

Geschreven voor: Siemens WM16W542NL

Ik heb deze wasmachine gekocht op advies van een van de productexperts van BCC en Mediamarkt.
Aan de ene kant wou ik een strakke wasmachine die mijn gordijnen en dekens zonder moeite kan wassen. Aan de andere kant wou ik een wasmachine die zeer zorgvuldig mijn overhemden en kleding schoonmaakt.
Ik heb een behoorlijk bedrag betaald maar met de aankoop van deze wasmachine met “SERV PLUS POLIS (2)+ 5JRPREMIE” weet ik zeker dat ik een goede wasmachine voor minimum 10 jaar gekocht heb.
Mijn idee met het kiezen van een winkel dat ik graag “After-sales service en onderhoud” gebruik wil maken. En dat heb ik na ervaring bij BCC gevonden. Dus je hoofd koel houden.

Johan 01-05-2016

Super machine

Geschreven voor: Siemens WM16W542NL

Wij hebben na 17 jr Miele nu gekozen voor de Siemens en hebben daar nog geen moment spijt van gehad. Uiteraard is een 17 jr oude wasmachine niet te vergelijken met de huidige exemplaren maar toch... Deze wasmachine hoor je alleen bij het centrifugeren een klein beetje, voor de rest hoor je alleen het water en de was (als je goed luistert). Met zijn extra grote deuropening kun je de machine gemakkelijk vullen. Door de inhoud van 9 kg kunnen we nu alles in 1 keer wegwassen waar we in het verleden 2 wasbeurten nodig hadden. Wassen zal nooit mijn hobby worden maar met de eenvoudige bediening (tiptoetsen) is het ook geen straf meer. Het aansluiten en installeren is zo gepiept. Kortom, wij zijn uitermate tevreden. Over de duurzaamheid kunnen we nog niets zeggen omdat we de machine daarvoor tekort in ons bezit hebben, maar gezien de eerste bevindingen die positief zijn maak ik me over de duurzaamheid ook geen zorgen!

Dhr Voorbij 25-03-2016

Duurder wilt niet zeggen beter????

Geschreven voor: Siemens WM16W542NL

Zeer tevreden ben ik over deze wasmachine.
Vele functies die tegenwoordig op (was)machines zitten gebruik je (bijna) nooit.
Deze wasmachine is perfect voor een klein gezin.
Op dag 1 gelijk 2 wasjes uitgeprobeerd.
(Ik)"Wij zijn dik tevreden".

Willem van Kuijck 20-03-2016

Review Siemens WM16W542NL

Geschreven voor: Siemens WM16W542NL

Onze tweede Siemens wasmachine nadat we voor onze dochters een jaar geleden een Siemens gekocht hadden. Degelijke machine, snel, stil en zuinig met een zeer goed wasresultaat. Zeer eenvoudige en overzichtelijke bediening wat het gebruikersgemak verhoogt. Onze keuze gaat naar dit model omdat we zelf de dosering van de zeep kunnen bepalen. Beslist een aanrader!

Jouwsma 29-10-2019

Wasmachine

Geschreven voor: Siemens WM16W542NL

Wasmachine wast bijna geruisloos. Heeft een fijn bedieningspaneel en veel mogelijke programma's.
De was komt eruit zoals gewenst.

Pluspunten

• geruisloos
  • prettig bedieningspaneel
  • veel programmamogelijkheden
  • was is schoon

W van der Veen 26-10-2019

Fijne machine tegen redelijke prijs

Geschreven voor: Siemens WM16W542NL

We zijn erg tevreden over de nieuw wasmachine. Voordelen zijn het lage energiegebruik, diverse handige wasprogramma's, de makkeliujke bediening en de grote trommel, waardoor het zelfs geen probleem was een groot dekbed te wassen. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Titia 18-07-2019

Super machine !

Geschreven voor: Siemens WM16W542NL

De machine is heerlijk stil , wast super schoon en is snel klaar ! Een aanrader !!! [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Balkennik5 17-07-2019

Fijne wasmachine

Geschreven voor: Siemens WM16W542NL

De wasmachine maakt veel minder lawaai dan mijn vorige , 13 jaar oude, Miele.
Ben erg tevreden over deze aankoop [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Anoniem 14-07-2019

Blijschap

Geschreven voor: Siemens WM16W542NL

Ik heb de wasmachine nu 2 weken en ben er zeer blij mee hij wast mooi schoon is lekker stil en zo handig hij past het water en stroom aan als ik de trommel niet vol heb en er zitten zoveel mogelijkhedden op ook veel vlekken programmas ik ben er erg blij mee dat mijn keus op deze wasmachine gevallen is

Charlotte 10-07-2019

Heerlijk

Geschreven voor: Siemens WM16W542NL

Deze wasmachine bevalt uitstekend was goed schoon in een zeer korte tijd er zitten veel mogelijkheden op en is uiterst stil met het wassen en centrifugeren

HansS 27-06-2019

Super stille machine

Geschreven voor: Siemens WM16W542NL

Dit is een superstille en goed instelbare machine met vrij veel mogelijkheden die mijn vrouw en mij zeer goed bevalt. En over de duurzaamheid kunnen wij nog geen mening geven .