Siemens WM16W542NL - Reviews

tile-Geluidsniveau
74 dB (centrifugeren)
tile-Vulgewicht
9 kg vulgewicht

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 216 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.be.

JvD 13-07-2016

Goede wasmachine!

Ervaring hebben wij al jaren met Siemens wasmachines, blijken toch de beste te zijn voor ons.
Hiervoor hadden wij een 1400 toeren wasmachine met 6kg inhoud. Wat een verademing is de nieuwe wasmachine met 9kg inhoud en 1600 toeren.
Hij is echt heel stil en doet zijn werk perfect!
De vele mogelijkheden in de wasprogramma's, duidelijk zichtbaar in het display, zorgen ervoor dat er altijd één de juiste is voor de was die je gaat doen.
Ook is het energie verbruik te zien in het display, erg handig.
Al met al een perfecte wasmachine!

Ontevreden 27-02-2016

6,5
We hebben de machine net 1 dag in huis. Alle reviews lezende is iedereen enthousiast over het feit dat deze wasmachine zo erg stil is. Dat is ook de reden geweest waarom we deze machine hebben aangeschaft. Het geluidsniveau valt ons erg tegen. Onze 9 jaar oude AEG machine was namelijk net zo stil.
Het zeeppoederbakje steekt onvoldoende diep de machine in. Het water wat tijdens het wasprogramma het zeeppoederbakje in spoelt zorgt er hierdoor voor dat de onderzijde van het zeeppoederbakje ook nat wordt. Bij het uittrekken van het zeeppoederbakje druppelt dan het water langs de voorzijde van de machine naar beneden op de grond. Dit is een ernstig gebrek en stelt ons erg teleur.
Bij de 30 graden was kan er maar maximaal tot 800 toeren gecentrifugeerd worden. Het nadeel hierbij is dat de was te nat uit de machine komt.
Kortom, wij zijn niet tevreden en hebben spijt van de aankoop.

Mimsi 1971 08-01-2018

Kan beter

Machine nu 1,5 week in huis. Al veel wasjes gedraaid, ongeveer 12 per week. Centrifugeren op 1600 toeren geeft hetzelfde resultaat als bij onze vorige machine op 1000 toeren. Jammer! Bij kreukherstellend 1200 toeren ook naar verhouding veel te nat. Ik twijfel of ik BCC hierover ga inlichten. Droger moet dus eerder langer aan dan korter.2 volle condensbakjes van 1 was!!! Dit kan nooit de bedoeling zijn. Veel programma's. Jammer en vreemd dat katoen was 40 graden 3 uur duurt . Normaal zou het zijn dat hoe lager temperatuur hoe korter programma duur. Kortom, voldoet niet aan de eisen die ik aan n wasmachine stel.

Minpunten

• Was absoluut niet droog

Johan 01-05-2016

Super machine

Wij hebben na 17 jr Miele nu gekozen voor de Siemens en hebben daar nog geen moment spijt van gehad. Uiteraard is een 17 jr oude wasmachine niet te vergelijken met de huidige exemplaren maar toch... Deze wasmachine hoor je alleen bij het centrifugeren een klein beetje, voor de rest hoor je alleen het water en de was (als je goed luistert). Met zijn extra grote deuropening kun je de machine gemakkelijk vullen. Door de inhoud van 9 kg kunnen we nu alles in 1 keer wegwassen waar we in het verleden 2 wasbeurten nodig hadden. Wassen zal nooit mijn hobby worden maar met de eenvoudige bediening (tiptoetsen) is het ook geen straf meer. Het aansluiten en installeren is zo gepiept. Kortom, wij zijn uitermate tevreden. Over de duurzaamheid kunnen we nog niets zeggen omdat we de machine daarvoor tekort in ons bezit hebben, maar gezien de eerste bevindingen die positief zijn maak ik me over de duurzaamheid ook geen zorgen!

Dhr Voorbij 25-03-2016

Duurder wilt niet zeggen beter????

Zeer tevreden ben ik over deze wasmachine.
Vele functies die tegenwoordig op (was)machines zitten gebruik je (bijna) nooit.
Deze wasmachine is perfect voor een klein gezin.
Op dag 1 gelijk 2 wasjes uitgeprobeerd.
(Ik)"Wij zijn dik tevreden".

Willem van Kuijck 20-03-2016

Review Siemens WM16W542NL

Onze tweede Siemens wasmachine nadat we voor onze dochters een jaar geleden een Siemens gekocht hadden. Degelijke machine, snel, stil en zuinig met een zeer goed wasresultaat. Zeer eenvoudige en overzichtelijke bediening wat het gebruikersgemak verhoogt. Onze keuze gaat naar dit model omdat we zelf de dosering van de zeep kunnen bepalen. Beslist een aanrader!

WM16W542NL 12-04-2018

9 KILO TROMMEL EN 1600 TOEREN

Na 15 jaar is mijn trouwe siemens wasmachine van 6 kilo wasgoed en 1200 toeren overleden.
Omdat we zo tevreden waren over deze hebben we weer gekozen voor een siemens. Als of we in een nieuw tijdperk stapte.
Machines die automatisch de was wegen en ook nog de zeep kon doseren, te gek voor woorden.
Mijn doel was een grotere trommel, meer toeren en een super kort programmatje.
En dat heb ik gevonden bij deze machine.
Toch simpel te bedienen, alles wat ik wilde, en voor een mooie prijs.

Pluspunten

• extra grote trommel van 9 kg
  • 1600 toeren
  • 15 minuten programma
  • duidelijk display
  • zeer stil

Minpunten

• sommige programmes duren net iets te lang

BosV 12-04-2018

Zeer mooi en goed apparaat!

Ik heb deze wasmachine ongeveer 1 maand in huis, en hij werkt geweldig! Lekker stil, zeer schone was (ik heb zelfs geen wasverzachter meer nodig) en uitgebreide keuze aan verschillende soorten wasprogramma's. Eenvoudig in gebruik. Zeer tevreden over deze aanschaf!

Marionmk11 11-03-2018

Prima wasmachine

Ik heb de machine nu bijna een maand en hij bevalt prima. Werkt bijna geruisloos en is eenvoudig te bedienen.

Cherrycottage 05-02-2018

Geweldige machine

Deze IQ700 wasmachine gekocht omdat ik ook zo tevreden ben met de droger uit deze serie.
De machine past fijn bij de ander en geeft na een paar wasbeurten al een goed idee van de kwaliteit van de machine, PERFECT.

J.T. van Laar 12-01-2018

mooie machine,voor een redelijke prijs!

Op aanraden van de dealer hebben we deze machine gekocht, hij heeft er heel goede ervaring mee,
Het ziet er in iedergeval mooi uit !

Pluspunten

• grote trommel
  • geen koolborstels

Minpunten

• niet apart kunnen centrifugeren

Patrick 31-12-2017

Fijne bediening helder en duidelijk

Uiterst tevreden met deze wasmachine lekker stil en rustig,duidelijke bediening makkelijk in gebruik.Mijn was komt er lekker fris en schoon uit.Hier voor een Samsung machine gehad nooit meer een Samsung. Heb nu alles in me huis van Siemens alles degelijk en mooi.

Pluspunten

• wast zeer goed
  • uiterst stil
  • fijne bediening
  • veel mogenlijkheden

Marijke 30-12-2017

Maakt weinig geluid

Ik ben heel tevreden met de wasmachine. Makkelijk en duidelijk in gebruik. De machine maakt weinig geluid.

Ingrid 212 30-11-2017

Top wasmachine

Pas gekocht al verscheidende wassen mee gewassen
Lekker stil, de was goed schoon , voldoende programma’s

Fam de Jong 25-11-2017

Top wasmachine

Vorige week wasmachine gekocht. Tot nu toe super tevreden. Doet alles wat het moet doen. Veel functies die op een ander wasmachine niet zitten. De was komt er perfect uit. Zelfs met de korte wasprogramma's een top resultaat. Prijs/kwaliteit verhouding zeer goed. Hebben voorheen ariston/hotpoint gehad. Maar deze wasautomaat is in vergelijking hiermee superieur.
Ik kan dit apparaat alleen maar aanbevelen.

Willem55 22-11-2017

Goede wasresultaten en zeer stil

We zijn heel blij met de wasmachine, stil ,schoon, veel programma's, en goede centrifugerende eigenschappen zodat de droger sneller klaar is ;-)

Anne2306 05-11-2017

Geweldige machine en makkelijk te bedienen

Ik ben blij met deze machine vooral omdat de trommel meer inhoud kan laten en de machine is gemakkelijk te bedienen het wijst zich vanzelf.

Jim 11-08-2017

goede stille wasmachine

Ik heb deze wasmachine gekozen omdat het een goed merk is en omdat hij stil is.
doordat de machine op 1600 toeren centrifugeert hoeft de droger niet zo lang meer aan te staan
Kortom een prima machine

Pluspunten

• het is een stille machine
  • je kan ook kleine wasjes van 15 minuten doen
  • vele was progamma.s zelfs voor 9 kilo was

Ankie 14 07-08-2017

Stille,prima wassende wasmachine !

Omdat ik zo tevreden was over mijn vorige wasmachine heb ik weer voor een Siemens gekozen, de wasresultaten , geluid en het gebruiksgemak zijn nog beter geworden !

stel30 16-07-2017

Fijne wasmachine!

Sinds februari 2015 gebruiken wij dit product en we zijn zeer tevreden. Grote inhoud; weinig geluid en handige timer. Fijn bedieningspaneel en de vlekkenstand (o.a. gras, bloed, wijn) is erg fijn. Enige minpuntje is dat de machine bij het gebruiken van de aan/uit knop soms na één keer drukken nog niet aan/uit is.