Siemens WM16W672NL - Reviews

9 kg
A+++-30%
Geluidsniveau
74 dB (centrifugeren)

Beoordeling op basis van 366 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

Rogier van Dijk 02-03-2017 Product half jaar of langer in bezit

Super wasmachine voor een eerlijke prijs

Na de goede reviews en eerdere ervaringen met een Siemens droger gekozen voor de Siemens iq700. Geen enkele spijt hiervan. Machine is groot, heeft veel programma's en erg stil

Pluspunten

• 9 kg vulgewicht
  • Veel programma's
  • Lampje in de trommel

Minpunten

• i-Dos maar voor 1 soort wasmiddel

Martin 13-12-2016 Product paar dagen in bezit

Winnaar bij uitstek! Prijs, kwaliteit, veel opties, Siemens!

Na 12 jaar trouwe dienst van het zustermerk, zijn wij overgestapt naar een nieuwe wasmachine en daarbij viel onze keus al heel snel op Siemens. We hebben al een condensdroger van Siemens (IQ500) waar wij ontzettend tevreden over zijn.

Op 12/12 besteld voor een hele goede prijs en vandaag 13/12 werd de wasmachine afgeleverd door Coolblue (aanrader). Na een goede eerste instructie begon de wasmachine de eerste proefbeurt te draaien...en wat een verschil met de oude machine qua geluid zeg! Je merkt direct dat je te maken hebt met een koolborstelloze motor, ongelofelijk wat een stilte.

Alles voelt zeer degelijk aan, de deur sluit als een kluis in Fort Knox, het bedieningsbord werkt met tiptoetsen en voelt kwalitatief hoogwaardig aan, het is echt een luxe voor het oog. Verder zijn de opties en de manier van bedienen zeer intuïtief en gebruiksvriendelijk. De handleiding is in principe niet nodig, I-dos bakje vullen met zeep, aanzetten, programma kiezen en gaan! Een kind kan letterlijk de was doen!

En dan de immense trommel van 9kg, alsof je de diepte van de Grand Canyon inkijkt zo diep. Het beddengoed gaat er met gemak in, geen centje pijn en komt er stralend schoon en fris weer uit. Kortom een echt werkpaard in een uiterst luxe jas, eigenlijk is het jammer dat ie in ons washok staat.

Ik hoop dat we hier nog heel lang van zullen genieten, maar samen met de kwaliteit van Siemens gaat dat gewoon helemaal goed komen!

Pluspunten

• Groot 9kg
  • Bediening gemakkelijk
  • Hoogwaardige kwaliteit
  • Veel verschillende wasprogramma's
  • Heel erg stil

Minpunten

• Ik niet meer pluspunten hier opschrijven

Pieter van der Stoep 26-02-2017 Product paar dagen in bezit

Zuinige, 'slimme' wasmachine met veel instelmogelijkheden

Wij hebben deze wasmachine nu korte tijd in gebruik en zijn er zeer tevreden mee. Er zijn veel verschillende instelmogelijkheden. Naast de standaard instellingen voor wol, synthetisch enz. is er bijvoorbeeld een wasmiddeldoseersysteem. Je vult de lade met een fles wasmiddel en de machine bepaalt zelf hoeveel hij nodig heeft voor de was (dit geldt ook voor de wasverzachter). Je kunt het doseersysteem instellen op de waterhardheid in jouw regio. Per was kun je het instellen op de bevuiling van de was. Je gebruikt dus nooit te veel wasmiddel. Je kunt dit ook uitschakelen en zelf wasmiddel toevoegen als je bijvoorbeeld een witte was wil doen. Ook zitten er sensoren in de wasmachine die 'zien' hoeveel was er in zit en daar het water en energieverbruik op aanpassen. Daarnaast kun je voor elk programma zelf een temperatuur en toerental voor centrifugeren kiezen. Dit alles is te bedienen op het grote display met veel informatie over het specifieke programma, zoals toerental, temperatuur en maximale belading (bij dat programma). Als je geen haast hebt kun je de eco-stand gebruiken, waardoor het energieverbruik lager is, maar de was langer duurt. Ook zit er een 'speedperfect' optie op, waarbij de was sneller klaar is, maar het stroomverbruik hoger ligt. Centrifugeren kan tot 1600 toeren, waardoor de was droger uit de machine komt. De trommel heeft verlichting. Het zal per persoon verschillen of je het nodig vindt, maar wij vinden het handig. Er is een koolborstelloze motor, waardoor Siemens 10 jaar garantie op de motor geeft. De wasmachine is ook erg zuinig met energie. Een standaard kantoenwas (40C) van 9 kilo! gebruikt 1,1 kWh aan stroom. Dat is ongeveer €0,25. Gezien de mogelijkheid om 9 kilo te kunnen wassen is deze wasmachine dus ook geschikt voor grotere gezinnen. Naast alle positieve dingen zijn er ook een paar kleine nadelen. Zo duurt een standaard katoenwas 3 uur, wat wij erg lang vinden. Zeker als je bijvoorbeeld meerdere wassen wil doen op zaterdag (er zijn wel programma's met mindere belading die sneller zijn). Daarnaast kun je de 9 kilo belading alleen gebruiken bij een katoenwas. Bij alle andere programma's is de maximale belading lager. Ook de temperatuur kan niet bij alle programma's tot 90C en centrifugeren is naast de katoenwas beperkt tot 1400 of lager. Maar al met al is het zeker een aanrader met een erg goede prijs-kwaliteit verhouding.

Pluspunten

• Veel instelmogelijkheden
  • Wasmiddeldoseersysteem
  • Energiezuinig
  • Koolborstelloze motor
  • 1600 toeren

Minpunten

• Programma's duren lang
  • 9 kilo alleen bij katoenwas
  • 1600 toeren alleen bij katoenwas

dirk holtzer 22-02-2017 Product paar weken in bezit

geen hand vat aan de deur

de wasmachine is best makkelijk in te stellen en de programma's zijn goed in te stellen en duidelijk. maar een heel groot nadeel is dat er geen hand vat aan de deur zit waar door je veel kracht moet gebruiken om de deur open te krijgen

Pluspunten

• makkelijke programma
  • kan veel in

Minpunten

• er zit geen handvat aan de deur

de Groot 20-02-2017 Product paar weken in bezit

Topper de Siemens WM16W672NL IQ700 Isensoric

9 kg wasgoed, zelfdosering wasmiddel/wasverzachter dmv Idos, welke ook is uit te schakelen als je een andere wasmiddel wilt gebruiken voor BV de zwarte was.
Wast goed schoon. IS ZEER energiezuinig A+++-30 energielabel en zeer stil.
Was komt er bijna droog uit na 1400 of 1600 r/pm, welke ooknaar wens is in te stellen.
Vele voorgeprogrammeerde was programma's.
Startuitstel om 's nachts de ECO programma te draaien = besparen op de energie- en waterekeningr.
Ook schOne was op lage temperaturen en de ECO stand.
Programma's duren veel langer dan met mijn vorige Bauknecht (deed 2 uur over een katoenwas 7kg) maar dat is normaal met deze nieuwe generatie A+++-30 wasmaschines. ECO duurt nog langer, maar voor's nachts wassen geen probleem.
Zo was je het zuinigst.
Door Idos geen verspilling meer van wasmiddel/wasverzachter en nooit meer te veel schuim, dus nooit meer stinkende kleding ondanks extra spoelen, wat weer extra water en energie kost.
Verlichting in de trommel, grote deur en resttijd indicatie.
Zeer makkelijk te bedienen.
Ik ben heel blij met deze topper van Siemens. Goeie kwaliteit kost wat maar dan heb je ook wat.

Pluspunten

• Energie en water zuinig
  • Grote deur
  • Verlichting in de grote 9 kg trommel
  • Idos, resttijd indicatie
  • Veel programma's en 1600 r/pm

Mo 03-12-2016 Product paar weken in bezit

Fijn apparaat!

Wegens grote tevredenheid over de vorige wasmachine (nét geen 10 jaar geworden) zonder aarzelen weer voor Siemens gekozen.
Het was aanvankelijk even zoeken bij het kiezen van een voor de gelegenheid geschikt wasprogramma, maar er is veel mogelijk: je kunt er maatwerk van maken.
De wasmachine maakt weinig geluid en centrifugeert bijzonder goed. Trommelverlichting blijkt verrassend handig! Al met al een fijn apparaat!

Pluspunten

• ingebouwde weegschaal
  • trommelverlichting
  • weining geluid

elize 04-06-2016 Product paar dagen in bezit

Prima wasmachine

Een heerlijke wasmachine. Dat wasmiddeldoseersysteem is perfect! Geen geklieder met wasmiddel. Hij wast ook superschool en centrifugeert uitstekend

Elize 16-05-2016 Product paar weken in bezit

Superwasmachine

Ik heb de wasmachine sinds een paar weken. Hij doet het perfect! Het wasmiddeldoseersysteem is echt super! Hij centrifugeert uitstekend!

MartinDroge 26-04-2016 Product paar dagen in bezit

Stil, gemakkelijk in gebruik en leuke opties!

Sinds vandaag in gebruik en zo tevreden dat ik nu al een recensie schrijf. Dik tevreden over het weinige geluid, de opties en de kwaliteit van wassen. Met het IDos systeem een leuke en handige gadget toegevoegd. Makkelijk te installeren en in gebruik!

Marcel 03-04-2016 Product paar dagen in bezit

Geweldige ervaring!

Wow wat een heerlijk apparaat!! Nu had ik een ouwetje dus is bijna alles beter dan wat ik had. Maar het is echt een aanrader. Doordat hij zoveel toeren kan draaien komt het bijna droog de machine uit. Hij heeft een grote opening dus alles kan er met gemak doorheen. Als je de machine aanzet gaat er een lampje in de trommel branden maar ook als je de was eruit haalt zodat je makkelijk kan zien of alles eruit is.
Voor iedereen die een nieuwe machine nodig heeft. Niet twijfelen gewoon deze aanschaffen!

Pluspunten

wasmiddeldosering
hoeveelheid programma's
gebruiksgemak
Kunnen zelfs dekbedden in

Allard 23-05-2017 Product paar dagen in bezit

Grote trommel met verlichting en mooi overzichtelijk display

De machine is geruisloos en wast bijzonder mooi. Je kunt veel verschillende programma's gebruiken. De verhouding prijs en kwaliteit is goed.

Pluspunten

• grote trommel
  • super stil

Saskia 21-05-2017 Product paar dagen in bezit

Siemens wasmachine

Gisteren de wasmachine laten bezorgen zonder installatie.
Transporteur gaf nog advies de transportbeveiliging te verwijderen.
Zowel aansluiten als eerste ingebruikname was zeer eenvoudig, gebruiksaanwijzing staat precies in beknopte omschrijving wat je moet doen dus geen dik boek wat je niet motiveert om te gaan lezen.
Machine is eenvoudig te bedienen en ook stil.
Zelfs bij 1600 tpm staat hij nog stil op zijn plaats en vrijwel geen enkele trilling, was komt er ook een stuk droger uit.
Bij deze machine heb ik ook geen last dat de dekbedhoezen zich als een prop gaan vormen.
Dat de machine energiezuinig is en de was tijden en wasmiddel hoeveelheid aanpast was de doorslag,
En tevens de prijs tov merken met vergelijkbare specificaties.

Pluspunten

• eenvoudige bediening
  • loopt mooi rustig
  • Prijs kwaliteit

Minpunten

• Nog niet kunnen vinden

Cindy 20-05-2017 Product paar dagen in bezit

Stille wasmachine

Wasmachine is stil zelfs met 1600 toeren, grote deur wat prettig is, veel keuze programma's. Programma overhemden geprobeerd komt er natter uit zodat het minder kreukt. Nog maar pas in gebruik maar denk een goede prijs-kwaliteitsverhouding.

Pluspunten

• Grote deur
  • Stille machine
  • Veel programmakeuze/ speed perfect snel klaar

Minpunten

• Geen stoomprogramma
  • Geen poedersasmiddel in idos

Mariska 19-05-2017 Product paar dagen in bezit

Wassen met een glimlach

Wat een wasmachine zeg, dat had ik veel eerder moeten doen. 9 kilo, automatisch doseren (niet meer gokken;), herkenning van het volume, 1600 toeren en toch stil, touchscreen, grote deur en ja zelfs binnenverlichting!!! Keuze uit vaste programma's maar ook aanpasbaar. Direct zien hoe lang een programma erover doet. Ik hoef niet meer op te sparen want kleine wasjes passen er prima in en zijn lekker snel klaar en superdroog. Die binnenverlichting (die ik overbodig vond!?!) is echt superhandig, er blijft nergens nog stiekum een sok achter en graaien in een donkere machine hoeft ook niet meer. Zelfs het automatisch doseren kun je instellen, wel of geen wasverzachter, meer of minder wasmiddel en voor mij bij witte was gaat automatisch doseren uit voor handmatig toevoegen van wit waspoeder. Deze machine vind ik zijn aanschafprijs absoluut waard....en bij Coolblue gratis geleverd, gemonteerd en voor een jaar vloeibaar wasmiddel erbij!!!

Pluspunten

• 9 kilo
  • touchscreen
  • automatisch doseren
  • binnenverlichting
  • ruime programmakeuze

Daan Burger 16-05-2017 Product paar weken in bezit

Daar staat hij - WM16W672NL - opvolger van onze oude Siemens

De aanschaf van onze nieuwe WM16W672NL is een logisch vervolg op de oude WM van Siemens die zijn dienstjaren ruimschoots heeft gehaald - 14 jaar trouwe dienst!
Dus de keuze was eenvoudig voor ons.
De aandrijf-techniek van de nieuwe kool - borstel - loze aandrijfmotor met - 10 jaar garantie - staat garant voor een fluisterstil gebruik, bij de gekozen wasprogramma's van deze wasmachine.
Als wij het goed hebben dan is de standaard van Siemens reden voor langdurig gebruikers gemak.
Voor vragen mag u bij ons informeren naar onze ervaringen.

Pluspunten

• wasreservoir voor langdurig wassen zonder nadenken
  • geluidsniveau / geweldig
  • wasresultaten / top

Minpunten

• geen idee / hoezo?

DM 14-05-2017 Product paar dagen in bezit

Super wasmachine

Afgelopen vrijdag de wasmachine gekregen, ben er super blij mee. De wasmachine maakt weinig geluid tijdens het wassen, ook tijdens het centrifugeren maakt hij nauwelijks geluid. Mijn was komt er veel "droger" uit na het centrifugeren. Als je de tijd hebt zet je hem op eco stand, en als je wat sneller wil dat de was klaar is zet je hem op de speed stand. Kortom ik ben er erg blij mee.

Ynkle 13-05-2017

Geruisloze machine

Heel tevreden over deze machine. Automatisch doseren werkt prima. Machine maakt zelfs met centrifugeren bijna geen geluid. Duidelijk display en veel mogelijkheden.
Oorspronkelijk gepost op siemens-home.bsh-group.com/se

Pat 13-05-2017 Product paar dagen in bezit

Prima luxe, stille wasmachine. Geen gedoe meer met doseren.

Deze machine werkt echt prima. Geheel volgens verwachting. Programma's zijn goed aanpasbaar, kunnen een stuk sneller als dat qua tijd beter uitkomt door middel van de SpeedPerfect knop (minder energiezuinig). Intelligent systeem: Bij een kleiner wasje stelt hij de tijd bij. Kleding komt met de 1600 toeren er veel droger uit dan gewend, waardoor de droger ook nog eens sneller klaar is. De hoofdreden voor mijn keuze voor dit apparaat, naast de goede naam van Siemens en vele handige features, was toch het automatisch kunnen doseren. Er zitten 2 ruime tanks in voor wasmiddel (1,3 liter!) en wasverzachter (gebruik ik niet). Waardoor je er gelijk een hele fles in kan gieten en er even geen omkijken naar hebt. Er is echt van alles aan te passen, gelukkig ook het volume van de toon als hij klaar is. Naar mijn idee heeft dit model de beste prijs/kwaliteit verhouding gezien de mogelijkheden. Het enige wat hem perfect zou maken: als hij ook nog het gewicht van de kleding zou aangeven zodat je weet hoeveel er nog bij kan. In mijn geval was er ook nog een cashback actie en kreeg ik van mijn vrienden bij Coolblue er ook nog voor een jaar aan wasmiddel bij (15 flessen!), wat het nog interessanter maakte. Normaal doet mijn vrouw de was, maar deze gadgetfreak vind dit apparaat toch ook wel erg interessant ;-)

Pluspunten

• Erg stil
  • Doseert zelf het wasmiddel en wasverzachter
  • Intelligent, past wastijden aan bij kleine was.
  • Verlichting in trommel
  • Snelle programma's (die net zo goed wassen)

Minpunten

• Weegt de was niet
  • Handleiding wat technisch geschreven

Dekker 09-05-2017 Product paar weken in bezit

Veel keuze aan programma's

Fijne wasmachine. Heel stil. Ook makkelijk dat er een wasmiddelreservoir in zit die automatisch wasmiddel pakt. een kort programma van 15 minuten voor een snelle was. Na aanschaf van een Siemens droger, passen deze 2 ook mooi bij elkaar qua uitstraling.

Pluspunten

• Weinig geluid
  • veel wasprogramma's
  • mooi apparaat om te zien

Minpunten

• kortste programma, is het wasresultaat iets minder

johan rookhuizen 07-05-2017 Product paar dagen in bezit

goede kwaliteit wasmachine, met veel extra`s

de wasmachine is erg stil. geen gedoe meer met wasmiddel, door het automatische I dos system.
centrifugeert tot wel 1600 toeren/min. makkelijke bediening.
kortom een uitstekende keus voor een schone prijs!

Pluspunten

• stil
  • mooie bediening
  • lekkere frisse was

Minpunten

• geen idee