Siemens WM16W672NL - Reviews

9 kg
A+++-30%
Geluidsniveau
74 dB (centrifugeren)

Beoordeling op basis van 332 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

Rogier van Dijk 02-03-2017 Product half jaar of langer in bezit

Super wasmachine voor een eerlijke prijs

Na de goede reviews en eerdere ervaringen met een Siemens droger gekozen voor de Siemens iq700. Geen enkele spijt hiervan. Machine is groot, heeft veel programma's en erg stil

Pluspunten

• 9 kg vulgewicht
  • Veel programma's
  • Lampje in de trommel

Minpunten

• i-Dos maar voor 1 soort wasmiddel

Martin 13-12-2016 Product paar dagen in bezit

Winnaar bij uitstek! Prijs, kwaliteit, veel opties, Siemens!

Na 12 jaar trouwe dienst van het zustermerk, zijn wij overgestapt naar een nieuwe wasmachine en daarbij viel onze keus al heel snel op Siemens. We hebben al een condensdroger van Siemens (IQ500) waar wij ontzettend tevreden over zijn.

Op 12/12 besteld voor een hele goede prijs en vandaag 13/12 werd de wasmachine afgeleverd door Coolblue (aanrader). Na een goede eerste instructie begon de wasmachine de eerste proefbeurt te draaien...en wat een verschil met de oude machine qua geluid zeg! Je merkt direct dat je te maken hebt met een koolborstelloze motor, ongelofelijk wat een stilte.

Alles voelt zeer degelijk aan, de deur sluit als een kluis in Fort Knox, het bedieningsbord werkt met tiptoetsen en voelt kwalitatief hoogwaardig aan, het is echt een luxe voor het oog. Verder zijn de opties en de manier van bedienen zeer intuïtief en gebruiksvriendelijk. De handleiding is in principe niet nodig, I-dos bakje vullen met zeep, aanzetten, programma kiezen en gaan! Een kind kan letterlijk de was doen!

En dan de immense trommel van 9kg, alsof je de diepte van de Grand Canyon inkijkt zo diep. Het beddengoed gaat er met gemak in, geen centje pijn en komt er stralend schoon en fris weer uit. Kortom een echt werkpaard in een uiterst luxe jas, eigenlijk is het jammer dat ie in ons washok staat.

Ik hoop dat we hier nog heel lang van zullen genieten, maar samen met de kwaliteit van Siemens gaat dat gewoon helemaal goed komen!

Pluspunten

• Groot 9kg
  • Bediening gemakkelijk
  • Hoogwaardige kwaliteit
  • Veel verschillende wasprogramma's
  • Heel erg stil

Minpunten

• Ik niet meer pluspunten hier opschrijven

Pieter van der Stoep 26-02-2017 Product paar dagen in bezit

Zuinige, 'slimme' wasmachine met veel instelmogelijkheden

Wij hebben deze wasmachine nu korte tijd in gebruik en zijn er zeer tevreden mee. Er zijn veel verschillende instelmogelijkheden. Naast de standaard instellingen voor wol, synthetisch enz. is er bijvoorbeeld een wasmiddeldoseersysteem. Je vult de lade met een fles wasmiddel en de machine bepaalt zelf hoeveel hij nodig heeft voor de was (dit geldt ook voor de wasverzachter). Je kunt het doseersysteem instellen op de waterhardheid in jouw regio. Per was kun je het instellen op de bevuiling van de was. Je gebruikt dus nooit te veel wasmiddel. Je kunt dit ook uitschakelen en zelf wasmiddel toevoegen als je bijvoorbeeld een witte was wil doen. Ook zitten er sensoren in de wasmachine die 'zien' hoeveel was er in zit en daar het water en energieverbruik op aanpassen. Daarnaast kun je voor elk programma zelf een temperatuur en toerental voor centrifugeren kiezen. Dit alles is te bedienen op het grote display met veel informatie over het specifieke programma, zoals toerental, temperatuur en maximale belading (bij dat programma). Als je geen haast hebt kun je de eco-stand gebruiken, waardoor het energieverbruik lager is, maar de was langer duurt. Ook zit er een 'speedperfect' optie op, waarbij de was sneller klaar is, maar het stroomverbruik hoger ligt. Centrifugeren kan tot 1600 toeren, waardoor de was droger uit de machine komt. De trommel heeft verlichting. Het zal per persoon verschillen of je het nodig vindt, maar wij vinden het handig. Er is een koolborstelloze motor, waardoor Siemens 10 jaar garantie op de motor geeft. De wasmachine is ook erg zuinig met energie. Een standaard kantoenwas (40C) van 9 kilo! gebruikt 1,1 kWh aan stroom. Dat is ongeveer €0,25. Gezien de mogelijkheid om 9 kilo te kunnen wassen is deze wasmachine dus ook geschikt voor grotere gezinnen. Naast alle positieve dingen zijn er ook een paar kleine nadelen. Zo duurt een standaard katoenwas 3 uur, wat wij erg lang vinden. Zeker als je bijvoorbeeld meerdere wassen wil doen op zaterdag (er zijn wel programma's met mindere belading die sneller zijn). Daarnaast kun je de 9 kilo belading alleen gebruiken bij een katoenwas. Bij alle andere programma's is de maximale belading lager. Ook de temperatuur kan niet bij alle programma's tot 90C en centrifugeren is naast de katoenwas beperkt tot 1400 of lager. Maar al met al is het zeker een aanrader met een erg goede prijs-kwaliteit verhouding.

Pluspunten

• Veel instelmogelijkheden
  • Wasmiddeldoseersysteem
  • Energiezuinig
  • Koolborstelloze motor
  • 1600 toeren

Minpunten

• Programma's duren lang
  • 9 kilo alleen bij katoenwas
  • 1600 toeren alleen bij katoenwas

dirk holtzer 22-02-2017 Product paar weken in bezit

geen hand vat aan de deur

de wasmachine is best makkelijk in te stellen en de programma's zijn goed in te stellen en duidelijk. maar een heel groot nadeel is dat er geen hand vat aan de deur zit waar door je veel kracht moet gebruiken om de deur open te krijgen

Pluspunten

• makkelijke programma
  • kan veel in

Minpunten

• er zit geen handvat aan de deur

de Groot 20-02-2017 Product paar weken in bezit

Topper de Siemens WM16W672NL IQ700 Isensoric

9 kg wasgoed, zelfdosering wasmiddel/wasverzachter dmv Idos, welke ook is uit te schakelen als je een andere wasmiddel wilt gebruiken voor BV de zwarte was.
Wast goed schoon. IS ZEER energiezuinig A+++-30 energielabel en zeer stil.
Was komt er bijna droog uit na 1400 of 1600 r/pm, welke ooknaar wens is in te stellen.
Vele voorgeprogrammeerde was programma's.
Startuitstel om 's nachts de ECO programma te draaien = besparen op de energie- en waterekeningr.
Ook schOne was op lage temperaturen en de ECO stand.
Programma's duren veel langer dan met mijn vorige Bauknecht (deed 2 uur over een katoenwas 7kg) maar dat is normaal met deze nieuwe generatie A+++-30 wasmaschines. ECO duurt nog langer, maar voor's nachts wassen geen probleem.
Zo was je het zuinigst.
Door Idos geen verspilling meer van wasmiddel/wasverzachter en nooit meer te veel schuim, dus nooit meer stinkende kleding ondanks extra spoelen, wat weer extra water en energie kost.
Verlichting in de trommel, grote deur en resttijd indicatie.
Zeer makkelijk te bedienen.
Ik ben heel blij met deze topper van Siemens. Goeie kwaliteit kost wat maar dan heb je ook wat.

Pluspunten

• Energie en water zuinig
  • Grote deur
  • Verlichting in de grote 9 kg trommel
  • Idos, resttijd indicatie
  • Veel programma's en 1600 r/pm

Mo 03-12-2016 Product paar weken in bezit

Fijn apparaat!

Wegens grote tevredenheid over de vorige wasmachine (nét geen 10 jaar geworden) zonder aarzelen weer voor Siemens gekozen.
Het was aanvankelijk even zoeken bij het kiezen van een voor de gelegenheid geschikt wasprogramma, maar er is veel mogelijk: je kunt er maatwerk van maken.
De wasmachine maakt weinig geluid en centrifugeert bijzonder goed. Trommelverlichting blijkt verrassend handig! Al met al een fijn apparaat!

Pluspunten

• ingebouwde weegschaal
  • trommelverlichting
  • weining geluid

elize 04-06-2016 Product paar dagen in bezit

Prima wasmachine

Een heerlijke wasmachine. Dat wasmiddeldoseersysteem is perfect! Geen geklieder met wasmiddel. Hij wast ook superschool en centrifugeert uitstekend

Elize 16-05-2016 Product paar weken in bezit

Superwasmachine

Ik heb de wasmachine sinds een paar weken. Hij doet het perfect! Het wasmiddeldoseersysteem is echt super! Hij centrifugeert uitstekend!

MartinDroge 26-04-2016 Product paar dagen in bezit

Stil, gemakkelijk in gebruik en leuke opties!

Sinds vandaag in gebruik en zo tevreden dat ik nu al een recensie schrijf. Dik tevreden over het weinige geluid, de opties en de kwaliteit van wassen. Met het IDos systeem een leuke en handige gadget toegevoegd. Makkelijk te installeren en in gebruik!

Marcel 03-04-2016 Product paar dagen in bezit

Geweldige ervaring!

Wow wat een heerlijk apparaat!! Nu had ik een ouwetje dus is bijna alles beter dan wat ik had. Maar het is echt een aanrader. Doordat hij zoveel toeren kan draaien komt het bijna droog de machine uit. Hij heeft een grote opening dus alles kan er met gemak doorheen. Als je de machine aanzet gaat er een lampje in de trommel branden maar ook als je de was eruit haalt zodat je makkelijk kan zien of alles eruit is.
Voor iedereen die een nieuwe machine nodig heeft. Niet twijfelen gewoon deze aanschaffen!

Pluspunten

wasmiddeldosering
hoeveelheid programma's
gebruiksgemak
Kunnen zelfs dekbedden in

Piet 14-04-2017 Product paar dagen in bezit

ziet er goed uit

Mooie machine, goede ervaring met siemens. Nog geen idee over de kwaliteit want slechts 10x gebruikt. De eerste indrukken zijn uit de kunst

WM16W672 SIEMENS 14-04-2017 Product paar dagen in bezit

Siemens WM16W672 wasmachine

HET I DOS SYSTEEM BESPAARD EEN HOOP WASMIDDEL EN IS IDEAAL EN GOED INSTELBAAR, DE WASMACHINE IS ERG STIL, EN WAS PERFECT SCHOON MET EEN MAAR EEN BEETJE WASMIDDEL. WAT DOOR DE VERKOPER VERTELD IS KLOPT . HELAAS ZIT ER OP DIT MODEL GEEN VLEKKEN PROGRAMMA'S. OVER AL EEN GOEDE STILLE MACHINE DIE ZIJN/HAAR WERK GOED EN STIL DOET

Pluspunten

• I DOS SYSTEEM,
  • STIL

Minpunten

• GEEN VLEKKEN PROGRAMMA

Familie Bakker 11-04-2017 Product paar dagen in bezit

Mooi uiterlijk en duidelijke bediening

Wasmachine van Siemens gekozen met name voor het i-dos systeem en om de inhoud van 9 kg. Daarnaast ook mooi om te zien. Vandaag geleverd en al 3 wassen mee gedraaid. Makkelijke bediening en fijn dat je per keer geen wasmiddel meer hoeft toe te voegen! Daarnaast staat de wasmachine stabiel en wast stiller dan mijn vorige.

Pluspunten

• i-dos ( niet steeds meer wasmiddel toevoegen)
  • engerie zuining
  • lichtje in de trommel
  • uiterlijk en makkelijke bediening
  • zelfreinigende wasmiddel lade

M. van W. 30-03-2017 Product paar dagen in bezit

Lekker stil en zuinig.

Een zeer mooie machine en ook ontzettend stil! Handig dat hij zelf de was weegt en doseert. Logisch te begrijpen menu's. Ben er zeer tevreden mee, ook erg handig dat er een lampje in de trommel zit.

Pluspunten

• Erg stil
  • Zuinig
  • Automatisch wegen en doseren
  • Lampje in trommel
  • Duidelijk menu

Minpunten

• Maar 1 type wasmiddel voor dosering.

Pascal en Wendy 11-03-2017 Product paar maanden in bezit

Siemens wasmachine

Een mooie maar vooral een stille en zuinige wasmachine. Onze was ruikt weer super. Ook het doseersysteem is ideaal. Wat ons betreft een top product

Pluspunten

• doseer systeem
  • stil
  • zuinig

Geweldige 'mashodine' 09-03-2017 Product paar weken in bezit

Super wasmachine!

Op aanraden van een collega deze wasmachine gekocht en heb er totaal geen spijt van!
Super stil, goede en duidelijke programmering, 9 kg is echt geweldig, alles is aan te passen!
Vrij luxe apparaat daar er trommelverlichting is, enige wat nog erbij had gekund is meerdere bakjes voor verschillende wasmiddelen voor het iDos systeem.
Maar ach, wassen is in ieder geval een stuk leuker geworden! Onze peuter van bijna 2 is gek op de nieuwe 'mashodine';-)

PDR 08-03-2017 Product paar maanden in bezit

Vervolg review

Na een aantal maanden gebruiken van onze wasmachine vinden wij dat onze keuze nog steeds juist is geweest.
Over de wasresultaten op de door ons gebruikte programma's zijn wij nog steeds uitermate tevreden. Het wasgoed dat met zorg behandeld moet worden, werkkleding bevuild door werken in een autogarage maar ook onze handdoeken die wij op 90 graden wassen, alles wordt perfect schoon. De stille machine is en blijft een verademing na onze vorige oude machine. Het bedieningsgemak en overzicht en het veel minder en juiste gebruik van wasmiddelen en wasverzachter wat automatisch gedoseerd wordt etc. etc.
Duurzaamheid, ga ervan uit dat hij het nog jaren goed blijft doen. Het is een goed en betrouwbaar merk, dus dat zit wel snor.
Zoals ik al eerder schreef, het enige nadeel is dat hij niet gratis verkrijgbaar is. Maar, wil je jezelf een echt een cadeau doen, koop dan gewoon deze machine!
En, in combinatie met de droger uit dezelfde serie ben je pas echt goed bezig. Deze machines dan!!!

Pluspunten

• Wasresultaat
  • Bedieningsgemak
  • Wasmiddel en wasverzachterdosering

Minpunten

• Is helaas niet gratis verkrijgbaar

Drenth 06-03-2017 Product paar dagen in bezit

wat een verbetering

Na 30 jaar een Miele nu een nieuwe wasmachine gekocht. Na lezen van vele testen en aanbevelingen uiteindelijk voor deze Siemens gekozen. Wat een verbetering en vooruitgang!. Naast het automatische wasmiddel doseersysteem nu minder stroomverbruik, minder waterverbruik en minder lawaai. Ook een mooie grote vulopening en verlichte trommel. De bediening gaat makkelijk, ondanks de vele knopjes en mogelijkheden. Nog afwachten hoelang deze wasmachine meegaat, maar met 10 jaar garantie op de motor voorzie ik geen problemen.

Pluspunten

• doseersysteem
  • zuinig
  • stil
  • makkelijk in gebruik
  • 10 jaar garantie op motor

Minpunten

• onduidelijk hoe lang de maschine meegaat

Marianne 04-03-2017 Product paar weken in bezit

Wat een heerlijke wasmachine!

het gaat zo soepel, was erin, lekker veel met een 9 kg trommel! En wassen maar... geen gedoe met wasmiddel bolletjes of flessen. Het regelt zichzelf. Schoon, goed gespoeld en gecentrifugeerd. Hadden we dat maar eerder gedaan!

Pluspunten

• wasmiddeldosering
  • helder, eenvoudig display

Minpunten

• deursluiting oogt en voelt wat fragiel

Patrick 04-03-2017 Product paar weken in bezit

Mooi stil apparaat

Heb de wasmachines pas slechts enkele weken in gebruik. Wat opvalt is dat het apparaat in vergelijking tot mij 17 jaar oude AEG wasmachine erg stil in gebruik is. Verder is het i-dos systeem handig en zijn de wasresultaten prima.

Pluspunten

• i-Dos systeem
  • stil in gebruik