Siemens WM16Y841NL - Reviews

9 kg
A+++
Geluidsniveau
74 dB (centrifugeren)

Beoordeling op basis van 92 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

Micchel 24-04-2016 Product paar dagen in bezit

oog- en oogstrelend design

Een rustige, degelijke en helder vormgegeven wasmachine. Geen poespas maar heldere logica. De koolborstelloze motor zal bijdragen aan een onderhoudsvrije lange levensduur.

jaccoswart 14-07-2015 Product maand in bezit

mooi apparaat maar ik ben er nog niet kapot van.
moet wennen aan `dos functionaliteit.
optimale programma heb ik nog niet gevonden.

kjz9-1 22-05-2015 Product paar dagen in bezit

Een nieuwe woning dus ook een nieuwe wasmachine. En aangezien ik van mooie kleding hou en ik die kleding graag mooi wil houden bedacht dat ik gewoon een echt goede machine wilde. Na alle reviews gelezen te hebben en me verder nog verdiept heb in de wereld van de wasmachines voor dit apparaat gekozen. En hij maakt echt alles waar! Stil en zuinig zeker. Maar vooral ook schoon en voorzichtig met kwetsbare kleding als wol en linnen. Blijft gewoon als nieuw. En werkelijk mooi design, overzichtelijk display (het oog wil ook wat). Een aanrader voor iemand die net zo zuinig is op zijn kleding als ik. Heb nog niet helemaal uitgevonden wat hij allemaal kan, want het is gewoon veel. Maar ben gewoon heel blij.En bediening is intuitief gemakkelijk. Duurzaamheid geloof ik wel maar is feitelijk nog te vroeg om daar iets over te zeggen. Mijn vorige Siemens deed het na 6 jaar nog probleemloos....

Vrier 08-02-2015 Product paar dagen in bezit

Na een eerste dag intensief wassen (9 wassen en verschillende programma's te hebben gebruikt), kan ik zeggen ik ben zeer tevreden. Was schoon en ruikt lekker naar de wasverzachter. De i-Dos doet zijn werk erg goed. Enige bijkomende geluid is de afvoerpomp die continu afpompt als hij centrifugeert, dit hoor je als een "bonkend" geluid.

Verder fantastische wasmachine zo na een dag zeer intensief wassen.
Deze wasmachine vervangt een andere Siemens van 2008, maar deze is vele malen stiller er zuiniger in gebruik.

Marnix 16-04-2016 Product paar dagen in bezit

MesserMaccer

Prima wasmachine. Erg stil en fijne opties voor een korte snelle was. Lekker grote trommel! De was gaat er een stuk sneller doorheen op deze manier.

Mike Dahrs 14-04-2016 Product paar weken in bezit

Was machine

Zeer mooie wasmachine met goed was resultaten en makkelijk te programmeren.
Wij zijn er zeer tevreden mee!

Renske 30-03-2016 Product paar dagen in bezit

Sinds een week hebben wij onze nieuwe wasmachine. Gelijk in gebruik genomen en zeer tevreden. Siemens heeft al zijn beloftes waar gemaakt, de was kreukt niet, is goed droog en zeer zuinig. Hartstikke bedankt Siemens!

ys 28-03-2016 Product paar dagen in bezit

Goede aanschaf

Na diverse wasmachines te hebben vergeleken kwam deze voor ons als beste uit onze wensenlijst. Mede door het i-dos systeem en het vulgewicht van 9kg hopen we heel lang plezier te hebben van de wasmachine.
De machine is nu een paar dagen in ons bezit en er komen nu al verbluffende resultaten uit. De bediening is super vriendelijk en duidelijk weergegeven.
Al met al een top machine

W Verberk 25-03-2016 Product maand in bezit

mooi design en makkelijk

Het is een zeer gebruiksvriendelijke machine die stap voor stap zijn programma afwerkt, bv met aanzetten daarna laden op gewicht en keuze programma, hoe vies is de was hoeveel wasmiddel. Overzichtelijk uitgevoerde bediening, ontzettend mooi afgewerkt(vooral al die lampjes)

Marloes van den Berg Beelen 12-03-2016 Product paar dagen in bezit

Wederom een Siemens omdat ie zo goed is!

Na 17 jaar trouwe dienst van de eerste Siemens wasmachine nu alweer een topper uit de serie van wasmachines van Siemens. Waarom zou ik een ander merk kiezen? Dit is gewoon Superrrrr

BoenderBreda 26-02-2016 Product paar dagen in bezit

9,6
Het is een supermooie machine die goed wast, maar met zoveel mogelijkheden dat je er even aan moet wennen. Maar nooit meer een ander!!!! :)

Trotse Siemens klant 15-12-2015

Wat is Miele ?

Top apparaat ! Zuinig en onwijs stil. Koolborstoloze motor maakt dit een machine voor vele jaren plezier.

Nu jaar in bezit en heeft nog geen kick geven.

Antoine 29-11-2015

Heelemaal toppie

Na 15 jaar heeft mij oude siemins wasmachine bezweken
Nu heb ik de wm16y841nl gekocht
Wat en top wasmachine is het
Ik heb hem is de badcel staan je hoord hem bijna niet
wat heelemaal top is is de i-dos je gebruikt nooit te veel waspoeder
Water verbruik is minder en stroom verbruik is minder
En hij is makelijk in gebruik ik heb hem gebruikt zonder eerst in de handleiding te moeten kijken
Ik kan allen nog maar zeggen het is en toppie wasmachine
Gr antoine

Geen idde 26-11-2015

Hij kan echt "zien"

Mijn nieuwe Siemens wasmachine is een verademing. Gebruikersvriendelijk en superschoon - minder wasbeurten vanwege laadvermogen. Ziet er ook supersonisch uit !

E S 09-11-2015 Product paar dagen in bezit

We zijn heel erg blij met iDos en hopen dat dit ook in de toekomst goed blijft werken. We hebben een waterontharder en de dosering luistert hierdoor erg nauw en dat is prima in te stellen.

De eerste indruk na 10 wassen op een aantal verschillende programma's is goed. Het vlekkenprogramma voor tomaat heeft gewerkt. Alleen het overhemden programma met anti-kreuk vinden we iets minder dan bij AEG ( 600 toeren is iets teveel kreuk en 400 wel erg nat), maar daarentegen duurt het programma maar de helft van de tijd.

F. Frese 23-10-2015 Product paar weken in bezit

Tot nu toe erg tevreden over mijn Siemens vaatwasser en warmtepompdroger. Daarom voor deze Siemens wasmachine gekozen. De bediening is erg eenvoudig. Het I-dos systeem vindt ik erg handig. De machine bepaalt nu zelf hoeveel wasmiddel hij moet doseren. Ook de beladingssensor is prettig. Nu doe ik nooit meer teveel wasgoed in de trommel. Het was resultaat is dan ook goed. Alleen had ik verwacht dat je 9 kilo wasgoed kon wassen. Dit kan alleen maar bij het programma voor katoen. Bij het programma wat wij meestal gebruiken mag de trommel maar met 6 kg worden gevuld.

hans k 12-10-2015 Product paar dagen in bezit

Onze vorige wasmachine was 22 jaar oud en we hadden al de nodige vraagtekens bij de kwaliteit van de wasbeurten.. we zijn na aanschaf en gebruik van onze nieuwe Siemens wasmachine nu volledig overtuigt.De was komt beter schoon, ruikt frisser en de textiel stoffen voelen beter en fijner aan....Een voortreffelijke machine met ongekende mogelijkheden ... Voor elk en alles wat wil wils met deze machine...
Als techneut zet ik wel vraagtekens bij deze slimme machine... al die sensoren??? Als deze betrouwbaar zijn zal de machine het zeker ook zijn...

jolcar1 12-09-2015 Product paar dagen in bezit

De duurzaamheid moet de tijd nog leren. Tot nu toe heel positief over deze wasmachine. Heel stil met centrifugeren , ook op de hoogste stand 1600 toeren. Veel mogelijkheden in de wasprogramma's. Zuinig in gebruik door de grote trommel. Heel blij met deze wasmachine.

janpan 10-09-2015

Makkelijk te bedienen

Aangezien de bediening vrij eenvoudig is en je alles via het display kunt instellen , heb je de gebruiksaanwijzing niet direct nodig.
Wasmachine is vrij stil.
Het 15 minuten programma is wel handig.

Daan1981 09-09-2015

geweldige machine

Super blij met onze nieuwe wasmachine hij werkt stil en is zuinig!
Hij ziet er ook nog eens super mooi uit