Siemens WT4H8Y76NL

tile-Vulgewicht
9 kg vulgewicht
Droogsysteem
warmtepompdroger

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 26 reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens WT4H8Y76NL op Kieskeurig.be.

8,9

A. Cleanfield 24-10-2016

Prachtige Duitse degelijkheid

Geschreven voor: Siemens WT4H8Y76NL

i.v.m. de komst van onze tweede kleine hebben we besloten onze 12 jaar oude condensdroger de deur uit te doen. Al snel besloten een warmtepompdroger aan te schaffen van een gerenommeerd Duits merk, omdat onze wasmachine ook naar tevredenheid draait. De aanschaf kwam in stroomversnelling, omdat zowel de Expert als Siemens beide een kortingsactie hadden lopen, zodoende ging er ruim € 300,- van de verkoopprijs af (daar kunnen we een hoop luiers van kopen).

Machine ziet er prachtig uit, heeft vele functies die ik nog uit moet zoeken, inmiddels wel de Home Connect app gebruikt om WiFi verbinding te krijgen met de droger. Dit werkt prima en tot nu toe zeer stabiel. Verder maakt de droger denk ik net zoveel geluid als de oude en dat is voor ons prima acceptabel. Uit ervaring met overige apparatuur uit o.a. de keuken heb ik vertrouwen in de kwaliteit en levensduur van het apparaat. En dan last but not least.... het droogresultaat is zeer goed!

Pluspunten

• Droogresultaat
  • Duitse degelijkheid
  • Geluids niveau
  • Veel functies/programma's

Erik 25-05-2016

Siemens WT4H8Y76NL Wasdroger

Geschreven voor: Siemens WT4H8Y76NL

Vandaag ontvangen en ondertussen twee maal mee gedroogd. Apparaat is lekker stil (zeker in verhouding tot onze vorige Bauknecht) en droogt goed. Over Duurzaamheid kan ik weinig zeggen. Wel voelt de AAN/UIT en SELECTIE knop een beetje "goedkoop" aan. Maar misschien zegt dat niets. Bij de aankoop via B&K kregen we 5jr garantie. Als de knop het 5jr uit houdt dan doet hij dat ook langer. Leuke "gadget" is dat je via een APP op je mobiel het verloop van het droogprogramma kunt volgen, maar ook het proces kan starten/pauzeren of stoppen.
Samengevat: mooi en vooralsnog super apparaat.

Prachtig design Siemens WT4H8Y76NL wasdroger 08-04-2016

Een erg mooie aanwinst om de was te drogen

Geschreven voor: Siemens WT4H8Y76NL

Onze wasdroger had het begeven. Via de Consumentengids de 'beste uit de test' geselecteerd.
Inmiddels was de opvolger (een Siemens WT4H8Y76NL) op de markt verschenen. Een prachtig apparaat in een mooi design; een zeer grote droogtrommel en een erg goed droogresultaat! De afgelopen dagen veelvuldig gebruikt naar meer dan volle tevredenheid.

Ger L 06-03-2016

De machine kent zeer veel voorkeuzeprogramma's. Kies het juiste programma die bij de natte was hoort en de machine levert goed werk. Machine recent gekocht en de vele mogelijkheden nog niet uitgeprobeerd. De Home-Connect app is nog niet voorzien van deze machine (op moment van schrijven). Hoe duurzaam de machine is, kunnen we pas na vele jaren plezier, beoordelen.

fabstar81 18-03-2019

Superstille, -zuinige droger!

Geschreven voor: Siemens WT4H8Y76NL

Deze droger is sinds 3 weken in bezit en draait in een gezin met 2 kinderen ongeveer 2/3 van alle dagen van het jaar. Onze vorige droger was een Whirlpool van ruim 8 jaar oud. Hoewel die het nog prima deed verbruikte die ongeveer 2,2-2,5 kWh per droogbeurt. Deze Siemens 0,96 kWh. De nieuwe droger is ruim 2,5 keer zuiniger (gemeten en berekend)! Daarnaast ongelofelijk stil. Dit had ik niet van te voren bedacht.

Uiteraard is een zuinige A++ Siemens droger iets duurder dan een goedkopere warmtepompdroger. Maar als hij 2,5 keer zuiniger is dan je huidige droger heb je die meerprijs in korter dan 4 jaar terugverdiend (berekend!).

Home Connect functionaliteit pas écht leuk met de IFTTT integratie en gekoppeld met je Domoticz (huisautomatisering) installatie. Wat dacht je van een visueel signaal met lampen als de droger klaar is, je rolgordijn op en neer als hij aangaat, een appje met berichttekst en/of foto's van je camera, of muziek spelen als je condensorbakje geleegd moet worden. De mogelijkheden zijn eindeloos!

De programma's zijn ook snel. 45-60 minuten voor een volle was en droog is ie.

Klein nadeel is de best wel ingewikkelde methode om de deur van richting te wisselen. Trek daar maar klein uurtje voor uit.

Pluspunten

• Superstil
  • HomeConnect
  • Zuinig (<1kWh per wasbeurt)
  • Snel
  • Mooi

Minpunten

• Best veel handelingen om deur om te wisselen

fak1234 24-02-2019

Grote teleurstelling

Geschreven voor: Siemens WT4H8Y76NL

Aangekocht met het oog op de zuinigheid.
Wat ons bijzonder tegenvalt is de duur en het droogresultaat.
Kan zo maar 3,5 uur of meer zijn. En in tussen heb je dan 2 wassen gedraaid die te wachten liggen. Ohja superkort 40 werkt als je 1/5 van de trommel vult (max 2kg).
We hebben het droog programma nu op extra droog staan en nog is het klam en vochtig.
Onze oude droger was een luchtafvoerdroger die hebben we nog maar even erbij gehouden. Voor ons een miskoop.

MarjanT 10-02-2019

Het ultieme gemak na de wasmachine!

Geschreven voor: Siemens WT4H8Y76NL

Súper om deze droger te gebruiken met de vele was van opgroeiende kids!
Zeer tevreden met deze rechterhand.

LarsM 23-03-2018

Hoge kwaliteit en veel handige functies

Geschreven voor: Siemens WT4H8Y76NL

Al twee maanden dagelijks in gebruik, droogt goed en snel (wordt ook niet te heet) en handige functies zoals Homeconnect en automatische herkenning van droogtegraad

DtenV 15-12-2017

Fantastische machine en zeer zuinig

Geschreven voor: Siemens WT4H8Y76NL

Omdat wij nog een condensdroger gebruikten die met in verband met onze dochter 5 á 6 keer in de week aan stond, hebben wij besloten om een Warmtepompdroger aan te schaffen. Dit zou volgens de schatting een besparing van 150 euro per jaar moeten opleveren. Hij zou zichzelf dus terug moeten verdienen.

Specifiek voor deze droger gekozen omdat hij zeer goed uit de test komt, 9kg capaciteit heeft en voorzien is van Home Connect. Omdat wij van plan zijn een nieuwe keuken aan te schaffen waar mogelijk ook Siemens apparatuur in komt en misschien Home Connect, staat straks alle Siemens apparatuur in één App. Mocht onze wasmachine defect gaan of dit voortijdig financieel goed uit komt, dan is het waarschijnlijk dat we ook de bijbehorende Siemens wasmachine aan gaan schaffen.

Veel mensen (vrienden) en mijn vrouw zagen Home Connect niet als een nuttige toevoeging. De vorige droger kon je horen op zolder en dus ook wanneer hij klaar was. Deze Siemens WT4H8Y76NL is verrassend stil voor een droger dat het nu ideaal is dat je nu een melding van de droger krijgt dat hij klaar is.

Kortom, tot nu toe zeer enthousiast ondanks de wat hoge prijs!

yastard 27-07-2017

Snel, geruisloos en schoon

Geschreven voor: Siemens WT4H8Y76NL

Deze wasdroger is stijlvol, modern en erg degelijk. De was komt fris de droger uit - en met de vele standen is er voor elk kledingstuk wel een droogmogelijkheid te vinden. Het HomeConnect-systeem is ideaal: je kunt real-time volgen hoe ver de droger gevorderd is, welke droogtegraad inmiddels bereikt is, en hoe lang het programma nog duurt. De self-cleaning condenser is ook een mooie extra. Het enige punt waar verbetering op mogelijk is, is toevoeging van een aroma-geursysteem om de was tijdens het drogen een extra prettige geur mee te geven.

MM 5 27-07-2017

Top product

Geschreven voor: Siemens WT4H8Y76NL

Heb de droger nu 2 weken in huis en het is een absolute topper.
Programma kiezen en niet meer naar om kijken.
Is redlijk stil en droogt zoals het hoort

ineke 20-07-2017

Fijn machine. Veel programma's en fijne dosering

Geschreven voor: Siemens WT4H8Y76NL

Het is een mooi apparaat. Qua uitstraling erg mooi en erg fijn de grote trommel. Het wasresultaat is goed en erg handig met idos systeem.

M Wassenaar 06-07-2017

Fantastische machine

Geschreven voor: Siemens WT4H8Y76NL

Heb dit apparaat inmiddels een maand en hij word iedere dag gebruikt kan hem zeker aan raden de home Connect werkt hij erg makkelijk en is zo geïnstalleerd

Liesbeth van der Kruijs 30-06-2017

Optimaal drogen voor grote hoeveelheden.

Geschreven voor: Siemens WT4H8Y76NL

Sinds april maken we gebruik van de Siemens WT4H8Y76NL. Een droger die precies past bij ons gezinnetje. We zijn immers dagelijks sportief bezig en werkzaam in de buitenlucht. Dit betekent dat we dagelijks naast werkkleding ook sportkleding en bergen handdoeken moeten wassen en vervolgens drogen. Grote hoeveelheden zijn voor deze milieuvriendelijke droger geen probleem, de programma's kunnen onze stevige maar ook delicate stoffen prima aan en mede door de kreukvrije programma's houden we tijd over om te genieten van onze sporten in de buitenlucht.

Pluspunten

• grote inhoud
  • outdoorprogramma
  • signaal indien klaar
  • speciaal rekje voor schoenen
  • zeer uitgebreid programma (geluidsarm)

Ummels 25-06-2017

Beste mix van mogelijkheden, prestatie en prijs

Geschreven voor: Siemens WT4H8Y76NL

Recent een Miele wasmachine gekocht. Zocht een bij passende droger maar was niet onder de indruk van de Miele recenties en testen. Naar nodige zoekwerk en vergelijk testen consumentenbond bij deze Siemens droger uitgekomen. Uitstekende combinatie van mogelijkheden, prestatie en toch een stuk goedkoper dan de Miele. Staat boven op de wasmachine gestapeld en past er uitstekend bij. Dacht even dat ik draairichting van deur zou moeten veranderen, wat bij deze machine ook kan, maar bleek niet nodig want deur slaat helemaal, dus 180 graden open. Als extra krijg je op je telefoon via een app een melding als de droger klaar is, oh ja, zonder lezen handleiding direct begrijpelijk te bedienen en je kan temperatuur in stapjes instellen, ideaal. Met de warmtepomp ook energiezuinig, iets minder dan de Miele maar wel grote voordeel dat droogtijd ook beperkter is, uiteindelijk wil je niet eindeloos wachten, en een zelf reinigende condensor!

Pluspunten

• energiezuinig
  • zelf reinigende condensor
  • redelijk droogtijd
  • draairichting deur te wijzigen
  • via mobiele telefoon bericht wanneer klaar

Minpunten

• energie zuinig maar A++ ipv A+++

Wil Wennekes 16-06-2017

Super Top Droger

Droger met zeer handige
WiFi-app die echt
werkt en je zeker veel gebruikt.
Een moderne droger met vele
mogelijkheden en zelfreinigende
condensator.

S. Wennekes 08-06-2017

Fantastische droger, makkelijk te bedienen.

Geschreven voor: Siemens WT4H8Y76NL

Fantastische droger, makkelijk te bedienen en up-to-date in het WiFi tijdperk. Mooi design en makkelijk in het gebruik. veel programma mogelijkheden.

Khensu 05-04-2017

Super droger!

Geschreven voor: Siemens WT4H8Y76NL

Zeer eenvoudige te bedienen droger met uitstekende droogresultaten en zeer zuinig in energieverbruik!

Jeroen D 28-01-2017

Erg fijne en vooral stille droger

Geschreven voor: Siemens WT4H8Y76NL

Wij hebben deze droger nu een aantal weken in gebruik. Hij is erg stil en droogt goed. Erg weinig pluis in het filter vergeleken met vorige droger van Bosch. De wifi functie is erg handig met de meldingen wanneer hij klaar is.

MJ 09-01-2017

Siemens wasdroger

Geschreven voor: Siemens WT4H8Y76NL

Mooie, stille en goede wasdroger. Voldoet helemaal aan onze wensen.
Leuk is dat via Home Connect (WiFi) de droogprocedure is te volgen en de droger als deze klaar is uit te zetten

Pluspunten

• Stil (gemeten ± 70dB)
  • Droogt goed