Siemens WT45H200NL - Reviews

Energiekosten per jaar
48,76 euro

G. Kurvers 02-12-2016 Product paar weken in bezit

Anders maar goed

Ik heb de droger nu een aantal weken in gebruik.
Hiervoor had ik een Miele en daar was ik erg tevreden over maar helaas als hij niet warm meer wordt mag het geen droger meer heten.
Op zoek naar een nieuwe dus.
Gezien het veel lagere verbruik ging de voorkeur uit naar een warmtepompdroger en vrij snel kwamen we (mede door een aanbieding) bij deze droger uit.
De eerste keer dat ik hem aan zette schrok ik wel even van de tijd...3 uur en 28 minuten stond er op het scherm. Maar aangezien de inhoud van mijn wasmachine kleiner is (5 kg) en de inhoud van de droger 7 kg zat deze lang niet vol dus hij was veel sneller al klaar. Tot nu toe elke keer eigenlijk.
De lucht is lang niet zo warm als bij een "normale" droger, vandaar ook de langere duur, maar dat betekent ook dat er veel meer spullen in kunnen die in mijn vorige droger echt niet konden omdat ze dan gekrompen of anders verpest waren (je kunt de temperatuur wel in 3 stappen hoger zetten indien gewenst). Ideaal dus. En redelijk stille droger ook.
Als ik een minpuntje kan bedenken dan is het dat het geen echte knoppen zijn waarmee je bedient maar een soort van tiptoetsen en ik moet soms wel een keer of vier "drukken" voor hij aan gaat.
Maar vooral positief dus.

Pluspunten

• grote trommel
  • wordt niet heel heet dus veilig voor kleding
  • geen dichte deur dus zicht op was

Minpunten

• tiptoetsen even wennen

Esther 24-11-2016 Product paar dagen in bezit

Fijne machine

De machine droogt goed, is prettig in het gebruik met een duidelijke display en heeft handige programma's

Pluspunten

• makkelijk
  • droogt goed

lenderink 18-11-2016 Product paar weken in bezit

makkelijk in gebruik

Na een paar jaar zonder droger weer op zoek gegaan naar een nieuwe. Gezocht naar een energiezuinige droger, met weinig warmte productie in de ruimte. Ideaal dat er een water afvoer naar het putje kan, zodat je niet iedere keer het reservoir hoeft te legen. De was komt er droog uit, en kan zo de kast in. Verschillende programma's zodat de was op de juiste wijze gedroogd kan worden. Een aanrader voor de consument die gemiddeld te besteden heeft.

Pluspunten

• energiezuinig
  • weinig warmte productie in de ruimte
  • keuze voor waterafvoer

Ing. I. Hermens 11-11-2016 Product paar weken in bezit

Grote opening

Deze droger is gemakkelijk in het gebruik, je weet hoelang de droger nog moet droger voordat deze klaar is, gemakkelijke tip toetsen en erg rustig qua geluid!

Wil 04-11-2016 Product paar dagen in bezit

Fijne warmtepompdroger

Heerlijk zo'n warmtepompdroger. Geen afvoerslang nodig alhoewel die wel meegeleverd wordt. Overal te plaatsen op geaard stopcontact. Geen extra groep nodig en laag verbuik. De eerste was op strijkdroog gedraaid. Voldoet aan de verwachting en maakt weinig lawaai.

ralf 03-11-2016 Product paar weken in bezit

mooie machine, grote vulopening, stil

Wederom een siemens gekocht, de oude heeft na vele dienstjaren plaats gemaakt voor een nieuwe en tot nu toe zeer tevreden

Pluspunten

• stil
  • grote vulopening
  • design

coby 03-11-2016 Product paar dagen in bezit

warmtepompdroger

Super geweldig super droog echt een geweldige apparaat heel erg blij dat ik ik hem heb gekocht je hoort hem niet.

Pluspunten

• hoort hem niet
  • super droog

Minpunten

• deur niet kan ondraaien

van Egmond 02-11-2016 Product paar dagen in bezit

Overzichtelijke aanblik droger

Duidelijke omschrijving van de programma's, overzichtelijk en makkelijk in gebruik. Betrouwbaar.
Kwam goed uit de test

Tevreden klant 02-11-2016 Product paar dagen in bezit

prima wasdroger!

Zuinige prima wasdroger! Redelijk stil, timer is handig. Grote vuldeur, makkelijk met dekbedovertrekken.

Jacqueline 01-11-2016 Product paar dagen in bezit

Grote deur. Gebruiksvriendelijk display en tijdsindicatie!

Gebruiksvriendelijk , ruime deur voor in en uitladen. Goede prijs en betrouwbaar merk. Energiezuinig

Hans 31-10-2016 Product paar dagen in bezit

Droger dan Droog

Een geruisloze geweldige droger. Met veel keuze mogelijkheden maar zo eenvoudig te bedienen dat zelfs de handleiding opgeborgen kan worden.
Daarnaast prima prijs/kwaliteit verhouding. Top van Siemens!!

Pluspunten

• Eenvoudig te bedienen
  • Makkelijk onderhoud
  • Simpel te plaatsen (gewicht goed)

Fam Heijn 30-10-2016 Product paar dagen in bezit

droger die droogt

Bestaande droger was stuk. Keuze voor reparatie of nieuw. Gekozen voor nieuw aangezien bestaande al 5 jaar oud was. Aktie bij de Makro waarbij 50 EURO retour. Ging met name om schappelijke prijs van net onder 500 EURO. Nu week gebruikt en heel blij. Eerste droger die ook echt droogt en waarbij de was niet stinkt. Daarnaast ook veel stiller!

Dekker 30-10-2016 Product paar weken in bezit

Veel programmas voor een uitstekende prijs

Berteffende droger van Siemens is aan te sluiten op waterafvoer, nooit meer de bak legen !!! Stil tuidens gebruik, en veel ..... erg veel verschillende droog standen.

Janny 30-10-2016 Product paar dagen in bezit

Beste koop wasdroger tot nu toe

Had er niet zoveel verwachting van ,omdat wij altijd miele hadden .
Maar na de wasmachine nu ook een droger van siemens.
En een woord fantastisch

Pluspunten

• Alles kan erin

Minpunten

• Deur de andere kant opzit

mutt 29-10-2016 Product paar dagen in bezit

gebruiksvriendelijk

geluidsarm en zuinig met energie
stekker er in en klaar voor gebruik
en mooi apperaat om te zien .
to

Pluspunten

• makkelijk
  • mooi
  • droogt goed

Sabine1975 29-10-2016 Product paar dagen in bezit

Goed droog

De droger is erg prettig in gebruik.
De was is ook echt kastdroog!
Bedieningsgemak - overzichtelijk.
Goede prijs kwaliteit verhouding.

Annemarie 28-10-2016 Product paar dagen in bezit

grote vulopening

Ik had al een siemens wasmachine uit de nieuwe serie en de wasdroger was aan vervanging toe , nu ook voor een siemens gekozen. functioneert prima. veel keuze menu's duidelijke display. weinig geluid,prima resultaat.

JB 28-10-2016 Product paar weken in bezit

Droger heeft veel functies en maakt niet veel lawaai.

Mooie design droger, veel functies, energiezuinig, praktische bediening.
Droogt goed. Eenvoudig te plaatsen.

Sandra 28-10-2016 Product paar dagen in bezit

duidelijk afleesbaar

Grote perfecte droger met niet een maar twee pluizenfilters die er handig in en uit te halen zijn. De pluizen filters gaan gemakkelijk open en pluizen er daardoor gemakkelijk uit. De opvangbak van het water is groot. Bijtijds leeg maken voorkomt dat die opvangbak te zwaar wordt. De vormgeving is voor een droger zelfs mooi te noemen. Het geluid wat de droger maakt, valt me mee.
Het enige nadeel is dat ik een 'verfrissings stand' mis bij de keuze menu's. Ik had dit graag gewild. Verder een simpele bediening!

Pluspunten

• makkelijke bediening
  • grote water opvangbak

Minpunten

• geen verfrissingsstand

mro 26-10-2016 Product paar dagen in bezit

Te beknopte gebruiksaanwijzing

In principe een premium kwaliteit product. Jammer daarom dat de handleiding onduidelijk en onvolledig is. Bepaalde knoppen worden wel genoemd, maar niet hoe je ze moet instellen/gebruiken bijvoorbeeld. Dat moet je dan dus door trial and error maar proberen uit te vinden. Zo wilde mijn eerste was niet starten met drogen, omdat de "tijd klaar" kennelijk een kwartier vertraging stond ingesteld standaard. Raar. De handleiding was er een van: "Knop tijd klaar: instellen van de tijd klaar". Zegt je dus helemaal niks. Dat weet ik zelf ook wel. Maar HOE stel je dat in? Dat zegt de handleiding niet. En is dus niet echt een handleiding op die manier, meer een soort van "verplicht documentje wat je mee moet sturen met je product". Dat vindt ik jammer. Plaatjes in de handleiding van de achterzijde van het apparaat klopten ook niet helemaal met hoe het apparaat er werkelijk uitzag. Bijvoorbeeld hoe je de condenswater afvoerslang moest aansluiten werd zo moeilijker dan nodig. Tuurlijk, je doet het maar 1 keer, maar toch.
Apparaat maakt weinig geluid tijdens drogen, wasgoed gaat er gemakkelijk in. Machine was wel iets dieper dan mijn Miele wasmachine, waardoor het net even niet mooi naast elkaar paste.

Pluspunten

• Geluidsarm
  • Energiezuinig

Minpunten

• Handleiding