Whirlpool HSCX 80531 - Reviews

tile-Energieklasse
A+++ energieklasse
tile-Vulgewicht
8 kg vulgewicht

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 24 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.be.

7,4

Esther 16-11-2016

Lange droogduur, problemen met onderste filter

Door een verhuizing moest ik een condensdroger kopen in plaats van mijn afvoerdroger. Ik moet nog steeds wennen aan de ellenlange droogduur, 2 1/2 uur voor 1 was. Met het ecoprogramma wordt de was niet droog genoeg. En ik heb bijna dagelijks ruzie met het onderste pluizenfilter. Nu drie of vier droogbeurten moet dat schoongemaakt worden en dat is een crime. Als het niet schoon genoeg is start de machine niet. Maar de pluizen zijn er bijna niet uit te krijgen, ook niet onder de kraan. Ik heb spijt van mijn aankoop.

Minpunten

• Pluizenfilter
  • Lange droogduur

Inge 16-11-2015
  • Product maand in bezit

Wij moesten onverwachts een nieuwe droger kopen. Na advies ben ik voor duurzaamheid gegaan. Energie-zuinig.

Deze droger vind ik persoonlijk niet de mooiste. De dikke deur ziet er een beetje raar uit. Hij is wel makkelijk in het gebruik. In het begin is het even wennen met de eindeloze mogelijkheden, maar dat went snel.

Hij droogt erg goed. Wel opletten dat niet alle programma's op 'kastdroog' kunnen. Dit vind ik een min-punt. Alle stoffilters zijn makkelijk te reinigen. Hoe lang ze mee gaan weet ik nog niet. Ze lijken me in de knik wat gevoelig.

Het onderste filter is ook makkelijk schoon te maken, maar sluit niet altijd goed. Daardoor regelmatig een melding 'onderste filter'.

Het waterreservoir vind ik niet erg fijn. Er zit geen klepje op het watergat, welke wel achteraan zit. Als hij zwaar is, smeer je gauw. Je moet dit dan echt met 2 handen doen. Met 1 hand is geen optie, want mijn vingers vliegen net achter het handvatgedeelte en daar zit ruimte.

Verder komen mijn kleren mooier uit de droger, past hij de droogtijd aan en ben ik alles met elkaar erg blij met deze droger. Stil, snel en zuinig.

Harley 13-06-2018

Drama was word niet droog

Een drama deze droger...ten eerste veel lawaai...demp mat gekocht en dat scheelt iets...er staat na 4 a 5 droogbeurten filter schoon maken...nou das na elke droogbeurt en met de stofzuiger want je krijgt het onderste filter bijna niet droog...maar het alles ergste is dat de was een grote worst word en als een gek door de droger slaat...en vervolgens komt de was er nat uit !!!...de was gaat door de vocht gewoon zuur stinken wat een miskoop..telkens haal ik er alles maar meerdere keren uit om uit elkaar te trekken en vervolgens maar weer het programma te draaien van ongeveer 3 uur...inmiddels meerdere monteurs geweest en die zeggen er is niks aan de hand....de eerst volgende die komt zet ik op een stoel naast de droger en dan mag hij de was er na 3 uur nat uit halen...

Minpunten

• Droogt niet
  • Lawaai

Pat 09-02-2018

Droogt zeer slecht

Watergeleidbaarheid op 5 ingesteld (volgens boekje meest droog) en gekozen voor extra kast droog bij programma katoen.
Was is nooit heel droog.
Technieker is gekomen; volgens hem werkt alles normaal. Heeft werking toestel uitgelegd. Volgens hem duurt het zeker een half uur voordat compressor voldoende warm is en dat je best de machine voor meer dan de helft moet vullen anders werken de vochtigheid sensoren niet goed ( contact, geen contact). Er staan 18 programma's op, zelf één voor mini was (max1,5kg), dit werkt dus helemaal niet (hoe krijg je met 1,5 kg een machine halfvol).
Grote stukken (lakens) draaien in een grote bol. Er werd mij aangeraden drogerballen te gebruiken om dit op te lossen. En als de was na afloop nog niet droog is moet je maar de manuele mode gebruiken (droogtijd) en zelf de tijd invoeren (heb je daarvoor 18 programma's)
Helemaal niet tevreden.

Pluspunten

• weet niet

Minpunten

• Nooit droge was met automatische programma's

Officiele reactie van Whirlpool Nederland 05-06-2018

Beste Pat,

Spijtig om te lezen dat u niet tevreden bent over uw warmtepompdroger.

Mocht u nog aanvullende informatie nodig hebben over de werking van de droger, dan staan wij u graag te woord. U kunt ons bereiken op het nummer: 076 530 6530.

Whirlpool Nederland

Zaza 12-12-2017

Verschrikkelijk!

Ik heb hem vandaag binnen gekregen en hij staat nu zeker al 7 uur te draaien op verschillende progamma's maar de was word niet droog. En dat voor die prijs! Ik kan wel janken! Zolang gespaard om geen resultaat te krijgen en vandaag via whirpool ook een extra verzekering afgesloten gelukkig kan ik deze nog beeindigen binnenn 14 dagen. We zijn een gezin bestaand uit 6 personen en zonder droger of eentje die zijn werk niet doet is echt geen doen.

Minpunten

• Droogt wel wat maar het is verreweg van droog

Officiele reactie van Whirlpool Nederland 05-06-2018

Beste Zaza,

Wat vervelend dat het product niet voldoet aan uw verwachtingen.

Wel kunnen wij u vertellen dat een warmtepompdroger, ondanks vele voordelen, er wel aanzienlijk langer over doet om de was te drogen ten opzichte van een reguliere condensdroger.

Mochten wij u nog ergens mee van dienst kunnen zijn, dan kunt u ons bereiken op het volgende nummer: 076 530 6530. Hier kunt u eventueel gebruiksadvies krijgen of een afspraak maken met een van onze service monteurs.

Whirlpool Nederland

martine 08-11-2016

de melding onderste filter is vervelend

de was kwam er niet echt droog uit, heb de doorzichtigheid aangepast op stand 4 ipv de ingestelde 1 dit heeft geholpen alleen krijg ik helaas om de 2/ 3 droogbeurten de melding dat mijn onderste filter schoongemaakt moet worden en dat is best wel even een gedoe.

Astrid 29-11-2015

Dit is echt een geweldige wasdroger. Ik heb chronische ruk- en nekpijn. Het ophangen van kleding ging gewoon niet meer. Nu met deze droger wordt het huishoudelijk werk zodanig verlicht dat ik gewoon weer geniet van wasjes draaien. Ik heb zelfs mijn wollen vestjes hierin gedroogd met geweldig resultaat. Het is in het begin wel even uitzoeken, omdat er heel veel opties zijn. Maar zodra je gewend bent is het een makkie. Had niet een betere droger kunnen kopen. Zeer tevreden!

Janina 24-11-2015

het apparaat ziet er fantastisch uit, mooie afwerking en vele mogelijkheden. Ik heb het apparaat nu 2 keer gebruiken en de was komt er droog uit. Het werkt dus prima.

Martijn 16-11-2015

Deze droger gekozen vanwege de zuinigheid (A+++), prijs (cashback) en mogelijkheden.
Nog maar enkele wassen gedroogd, dus nog niet alle mogelijkheden geprobeerd. Het droogresultaat is beter dan mijn oude afvoerdroger. Beide filters zijn makkelijk te legen. Alleen het klepje waar het onderste filter achter zit is iets minder makkelijk te openen.
Hij is redelijk stil, achter een deur is hij nauwelijks te horen.

fam. de Vries 13-11-2015

Hiervoor een Siemens gehad. Die zat door het zelfreinigende systeem steeds weer vol met stof. Daarom nu voor deze Whirlpool gekozen om:

1. Zeer energiezuinig.
2. Meerdere filters, die makkelijk zelf schoon te maken zijn.

Verder vind ik een pluspunt van deze machine, dat je kunt zien of het programma wat je kiest energiezuinig is. Er brand een lampje op stand 1 t/m 4.

Bart Nijmegen 13-11-2015

We wilden een zuinige met veel inhoud: de ultra zuinige drogers drogen langzamer dan onzuinigere versies, waardoor je graag veel was in 1x wilt kunnen drogen.
Op deze uitgekomen vanwege 8kg, aantrekkelijke prijs (cashback) en wol programma.

Geluid: onze oude condensdroger "blies" nogal hard, terwijl deze voornamelijk motorgeluid geeft. Ietsjes minder lawaai maar vooral wennen.

Resultaat: die paar keer dat hij tot nog toe heeft gedraaid was uitstekend

Mogelijkheden: doordat hij tig programma's heeft is het behoorlijk wennen in vergelijk met onze oude, die min of meer alleen een aan en uit knop had

Gebruiksgemak: zie mogelijkheden. Bij de handleiding zit geen instructie hoe de deur is om te zetten.

Vormgeving: hij is zeker niet lelijk, maar ik ben blij dat hij in de badkamer staat en niet in de woonkamer. Hij is overigens nèt wat hoger dan onze Samsung wasmachine. Onze oude droger was precies even hoog.

Duurzaamheid: ik weet niet of het waarheid gaat worden, maar het pluizenfilter zit in een v-vorm geknikt en moet worden opengeklapt om schoon te maken. Ik ben bang dat deze hierdoor op termijn gaat scheuren. Voor de rest kan ik niet oordelen.

Dijksterhuis 12-11-2015

het gebruik is heel makkelijk het droogresultaat is prima de vormgeving is aantrekkelijk en de deur is heel groot dat is erg gemakkelijk en de prijs is zeer aantrekkelijk in verband met de teruggave van honderdvijvenzeventig euro van whirpool

Annelies 11-11-2015

We hebben de droger nog niet lang. De machine voldoet nu al meer dan de verwachtingen die gewekt waren. Het droogresultaat is prima en er is ruime keus in programma's. Omdat dit een warmtepompdroger is duurt het droogproces langer dan met onze vorige condensdroger, maar dat was ons al bekend.

(Ordernr. DH499978)

mpluger 11-11-2015

De wasdroger is mooi vormgegeven. Het aanzetten vergt enig geduld. Aan/uitknop is gemakkelijker en sneller dan alle fancy lichtjes en startknoppen, keuze draaischijf. geluidsnivo is prima, was moet wel lang drogen.

anoniem 11-11-2015

Ik ben zeer tevreden over mijn warmtepompdroger van Whirlpool.Hij droogt goed en maakt weinig geluid. Verder droogt hij niet langer dan nodig is

Peter 10-11-2015

Zeer mooi vormgegeven warmtepompdroger met legio mogelijkheden.
Alle soorten wasgoed kan erin en komt er naar droogwens ook weer onbeschadigd uit.
De ruimte wordt niet, zoals bij onze oude wasdroger, erg warm en deze droger kan je gerust in de nacht aanzetten want deze wasdroger maakt erg weinig geluid.
Daarbij is deze wasdroger A+++ en dus lekker zuinig met energie. Wat dit oplevert moeten we nog zien!

Bemmel en Kroon heeft ons hiermee perfect geholpen!! Voor ons geen Mediamarkt of soortgelijks meer!!

Grotewasjes 08-11-2015

7,4
Duurt wat langer om was te drogen maar dat is inherent aan een warmtepompdroger. Ook vind ik de zwarte deur niet heel mooi maargoed functionaliteit staat voorop.

SteffanS 07-11-2015

De warmtepomp wasdroger nu kort in gebruik, maar geeft goede droogresultaten. Gemengde was en dekbeden komen goed droog uit de machine. Droogtijden duren iets langer, maar het energieverbruik is ook veel lager.

Familie Onkenhout 03-11-2015

Makkelijk te bedienen, goed droogresultaat, lengte droogtijd valt mee, circa 2 uur voor gemengde was.

B Drenth 30-10-2015

Makkelijk bedienbare machine, stil en ziet er mooi uit. Rechtstreeks aan te sluiten op riool dus geen bakjes leeggooien.