Whirlpool Green 850 - Reviews

4,6

• Slecht

E 13-06-2016 Product paar weken in bezit

Whirlpool wasdroger Green850

Doet precies wat hij moet doen nl. drogen. Qua tijdsduur is het wel iets langer dan m'n vorige condensdroger. Staat tegenover dat deze stiller en veel zuiniger is. Ook is het niet meer zo vreselijk klam en warm rondom het apparaat. Zeer veel instellingsmogelijkheden voor elke soort wasgoed. Heeft wel problemen met "kleine" wasjes. Gewoon vol gooien werkt het beste. Filter schoon maken gaat makkelijk. Het andere filter is het makkelijkst schoon te maken met een natte washand. Alles bij elkaar nog geen 3 minuten.

Janny 05-03-2016 Product jaar of meer in bezit

Waardeloos apparaat. Doet er erg lang over. Droogt erg slecht.Vervelend om steeds de extra filter leeg/schoon te maken. Was ons niet verteld dat de ruimte waarin de droger staat goed geventileerd moet worden ivm de warmte.

ConnieVeren 11-08-2015 Product half jaar in bezit

4,2
Begin er niet. Waardeloos ding. Te snel gekocht, omdat de oude kapot was en deze als beste getest ergens uit de bus kwam. Weet ik niet waar ze op testen, maar in ieder geval niet op was drogen. Tijdsindicatie wat ze 6th sense noemen is waardeloos. Heb je een handvol was, dan duurt het al ontzettend lang om te drogen. Ben je blij als ie bijna klaar is en wordt de tijd zomaar weer met 50 minuten verlengd.
Zit te hopen dat het ding het begeeft, dan ben ik verplicht om weer een nieuwe aan te schaffen, want dit ding bezorgt me ene hoop chagrijn.
Vaak zegt ie dat het droog is, terwijl het dan nog steeds gewoon vochtig is.

Arjan 07-01-2017 Product half jaar of langer in bezit

Drogen duurt lang omgeving blijft koel

Slecht apparaat heb er wel spijt van . Fikter in de machine is verstopt aan get raken en kun he nuet schoonkrijgen. Gebruik alle programmas niet meer aangezien die maar wat doen. Ik kies altijd programma van 3 uur en niet teveel was erin dan gaat het wel. Zonde van get geld geweest

Pluspunten

• Energiezuinig
  • Omgeving blijftvrelatief koel

Minpunten

• Lekbak snel vol
  • Binnenfilter na elke keer schoonmaken
  • Filter in apparaat wordt vies
  • 6th sense werkt nuet goed
  • Mag niet te vol of alles blijft nat

Unhappy 16-11-2016 Product half jaar of langer in bezit

Zeer slecht apparaat

Zoekt u een droger die doet wat hij moet doen? Kijk dan snel verder.

Inmiddels al een jaar ergernis van deze whirlpool green850. Droogtijd is soms veels te lang.. soms veels te kort met een nat klam eindresultaat. Dit apparaat kan dus nooit het A+ energielabel verdienen!

Al 1 keer een servicemonteur van Whirlpool op bezoek gehad. Deze heeft mijn vrouw verweten dat ze zeker wasverzachter gebruikt, alsof dat iets crimineels is! Dit zou namelijk de sensor in de trommel buiten werking stellen. Vervolgens advies gekregen om maar regelmatig met een schuurpapiertje in de trommel de sensor schoon te maken! Nette oplossing voor een A-merk als Whirlpool...(Not)
Mijn vrouw is op dit moment voor de 3e keer naar boven gelopen om te kijken of de was nu wel droog is..

Het grappigste van allemaal.. wij gebruiken helemaal geen wasverzachter....

Minpunten

• Kl*te apparaat
  • Slechte service

stefanie 18-10-2016 Product half jaar of langer in bezit

Vreselijk apparaat

Nu 2 jaar product in gebruik. Mijn was doet er elke keer minimaal 3 uur over. Als ik geluk heb, want 2 van de 3 wassen komen er niet droog uit. Moet na iedere was het condensorfilter vervangen(en het pluizenfilter, maar dat hoort natuurlijk). Er is in het eerste jaar al 2 keer een monteur bij geweest en bij hoog en laag beweren ze dat er niets mis mee is. Toen gekocht omdat het de beste koop van de consumentengids was, heb er ontzettend veel spijt van en gebruik hierdoor mijn droger vrijwel niet meer.

Minpunten

• Extreem lange droogtijd
  • Doet het vaker niet dan wel

E 13-06-2016 Product paar weken in bezit

Whirlpool wasdroger Green850

Doet precies wat hij moet doen nl. drogen. Qua tijdsduur niet veel langer dan m'n vorige condensdroger maar wel lekker stil en geen onaangename hitte meer rondom het apparaat. Een legio aan instellingen voor elke soort wasgoed.

Anita 23-02-2016 Product jaar of meer in bezit

3,4
Waardeloos apparaat. Droogt voor geen meter en kost veel tijd. Programma's werken niet en hij doet niet wat er beloofd is.
Ook wanneer de monteur komt (bij ons drie keer) wordt je als klant totaal niet serieus genomen. Ligt aan de gebruiker is dan het antwoord want technisch is er geen storing te vinden.

Emmy 25-02-2016

Wij hebben exact hetzelfde probleem. Gekocht in april 2014. In zelf. 2014 is de defecte motor al vervangen. Heeft daarna een jaar goed gefunctioneerd en sinds een half jaar is de was zelfs op het langste programma niet droog. Monteur geeft telkens aan dat het apparaat technisch in orde is, maar dat het niet voldoet aan de wensen die de klant stelt. Met andere woorden: wij zeuren!! Alleen op tijd (2 uur droogtijd) is de was enigszins droog te krijgen.

Al 03-03-2016

Komt me bekend voor. Precies hetzelfde meegemaakt. Alleen bij een ander type wasdroger. Toch doorgezet en krijg nu een andere wasdroger van Whirlpool. Duurde extreem lang. Conclusie de wasdrogers van Whirlpool zijn over het algemeen niet goed en doen niet wat er beloofd wordt.

basti75 06-10-2015 Product paar dagen in bezit

5,4
Na 24 maanden en 1 week (!!) hield de machine ermee op. Dus net buiten de garantieperiode.
Verder beviel de Whirlpool redelijk. Droogresultaat was aardig (bij langste programma). En voldoende programma's.

Eline1.2 14-07-2015 Product jaar of meer in bezit

3,2
Nu de droger een jaar in bezit. Verschrikkelijk! Na 1 week was het wiel van de trommel gebroken. Vernieuwt en na een maand zelfde problemen. Een nieuw apparaat gekregen na een hoop belletjes. Achteraf beter meteen geld terug kunnen vragen.. Was drogen duurt echt te lang. Na 4 uur nog steeds super nat en dus muf de was op hangen. Ook enkele keren voor gekomen dat het al kurk droog was en dan gaf hij nog een uur aan. Aan alle kanten geen deugdelijk apparaat en zonde van elke euro!

trein01 25-04-2015 Product kwartaal in bezit

7,6
geen aanrader, wasdrogen duurt lang, tijdindicatie klopt niet
eindtijd wisselt constant, dan weer hoog dan weer laag weer hoog,terwijl de was al droog is. pluizenfilter geeft ook niet de juiste informatie weer.
is een lawaaierig apparaat

k-k 27-03-2014 Product half jaar in bezit

3,2
Heb deze wasmachine reeds bijna een jaar in bezit. Wat een drama met 15 draaien was in de week. Je mag blij zijn als je 2 draaien op een dag 'droog' krijgt en dan moet je vaak de hoeslakens met stretch nog ophangen. De hele dag moet je erbij blijven om steeds de was opnieuw te verdelen omdat alles in elkaar gaat zitten. De was slijt verschrikkelijk. Handdoeken en washandjes mag je na enige maanden al weer vervangen. De pluizenfilter is dus constant vol met enorme hoeveelheden.. ik zou de machine nooit meer kopen. Misschien energiezuinig, ik zeg misschien want droger duurt 3x zo lang, maar de besparing ben je kwijt aan nieuwe spullen.

k-k 12-04-2014

Deze wasdroger hebben wij gekocht ivm het lage energieverbruik. Wij wassen en drogen ongeveer 2 a 3 drie keer per dag. Dus wij rekenden op een flinke besparing qua stroomverbruik.
Onze was word gewassen met een 1600 toeren wasmachine, de komt redelijk droog uit de machine. Tot onze verbazing duurt de gemiddelde droogbeurt met de nieuwe machine, ongeveer 140 a 150 min!!! Op zich al een absurd lange droogtijd vergeleken met de traditionele machines. Echter is de was nadat de machine aangeeft droog te zijn, 9 van de 10 keer absoluut niet droog en moet de droger nog 2 of meerdere keren opnieuw aangezet worden. Andersom komt ook vaak voor, de droger staat nog op 150 te drogen minuten en is ontzettend warm (zeg maar gloeiend heet) en als de machine dan opengetrokken wordt blijkt de was kurkdroog te zijn. Wij noemen de machine dan ook ipv 6th sense ‘de no sense’ droger. In 25 jaar hebben wij al diverse drogers gehad, maar dit is met stip de meest slechte droger ooit. Zelfs de vorige generatie drogers had al sensoren om aan te geven als de was droog was!
Het verhaaltje van de filters goed schoonmaken, gaat hier niet op. Wij stofzuigen zelfs in de droger zo veel pluis komt er van de was. Als we dan kijken hoeveel slijtage dat alleen al geeft aan onze was dan schrikken we daar behoorlijk van. Iedere keerr zit het filter tot de nok toe vol met stof afkomstig van de slijtage van de was. Bij onze oude wasdroger hadden we een programmaduur van ongeveer 50 a 60 min en was de was altijd droog en hadden we lang niet de slijtage die we nu op onze was hebben. Dit heeft tot gevolg gehad dat we al redelijk veel handdoeken en kleren hebben kunnen weggooien omdat het flink begon te rafelen en uitelkaar viel, dus weg besparing! De stroom kosten bedragen het dubbele van wat de fabrikant aangeeft omdat de was dubbel gedroogd moet worden. Dit geeft een flinke ergernis. Vooral ook omdat we meerdere draaien was per dag doen en we dus letterlijk moeten wachten tot we weer eens een was kunnen droger. Eigenlijk kun je maar 2 wassen per dag

Mijn klacht is dan ook
1 De droog beurten duren veel te lang meestal veel langer dan noodzakelijk.
2 De wasslijtage is door de lange droogbeurt niet acceptabel.
3 Het stroomverbruik is onacceptabel hoog door de absurd lange droogtijd, dus totaal geen besparing.

e.j.hessels 17-02-2014 Product paar dagen in bezit

Sinds enkele dagen hebben wij de warmtepompdroger van Whirlpool in gebruik, en wij vinden het nu al een groot succes. De vorige droger verwarmde niet alleen de was maar ook mijn volledige zolder wat s’winters wel behaaglijk was maar zomers een verschrikking is. Deze warmtepompdroger verwarmt alleen de te droegen was, wat volgens ons een geweldige besparing op de energie rekening oplevert! Het geluidsoverlast valt reuze mee. Wat wel jammer is dat er geen signaal komt als de was droog is, ook bij het aanzetten is de te verwachten droog tijd veel groter dan dat de werkelijke tijd, dus de droger is eerder klaar. T.o.v de vorige droger is de droogtijd nagenoeg het zelfde of duurt een fractie langer.
De garantie is 24 maanden, maar tegen een kleine meerprijs kan men de garantie tot met 4 jaar verlengen.

Karlijn1983 02-11-2013 Product maand in bezit

2,8
voor mij geen whirlpool meer. Dit is het tweede apparaat van whirlpool dat ik in mijn bezit heb en het valt weer tegen. Behoorlijk wat geld neergelegd voor dit apparaat. Echter komt de was muf uit de droger. Wasmachine wordt elke week schoongemaakt dus kan niet aan de wasmachine liggen. Als de was uit de wasmachine komt ruikt het fris. Maar als ik het uit de droger haal bij bv strijkdroog ruikt het muf. Ik baal er gigantisch van. Hoe is dit mogelijk? of hoe kan het voorkomen worden. achteraf spijt van mijn aankoop.