AEG T9DENS87

Bekijk alle Wasdrogers

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 4 reviews die zijn achtergelaten voor de AEG T9DENS87 op Kieskeurig.be.

De AEG T9DENS87 is door de Consumentenbond uitgeroepen tot Beste uit de Test. En het is niet moeilijk te zien waarom. De wasdroger is namelijk uitgerust met FibrePro-technologie, waarmee vochtigheid zowel aan de buiten- als aan de binnenkant van kleding gemeten wordt. Dat betekent dat zelfs dikke gelaagde kleding mooi blijft. Een andere bijzonder technologie is het AbsoluteCare-systeem. Deze technologie zorgt ervoor dat de temperatuur en trommelbewegingen voor elk type stof aangepast wordt, zodat je kleding nooit meer krimpt en zijn vorm behoudt. Daarbij wordt je kleding dankzij de SensiDry-technologie sowieso nooit aan onnodige hitte blootgesteld.

jeanprudencio 24-01-2020

3DSensor and FIBER PRO doet wat het belooft

Geschreven voor: AEG T9DENS87

We kozen voor deze droger en hebben er nooit spijt van gehad! Perfect stil, 8 kilo trommel perfect voor het drogen van zware dingen zoals beddengoed of kussens.
het droogt super en is zo gemakkelijk te gebruiken dat zelfs mijn man de was kan doen.
Het heeft voldoende keuze aan droogprogramma's en droogt delicate kleding zoals wol op lage temperatuur, evenals katoen en synthetische stoffen , het zal niet krimpen, het blijft zacht en soepel, wat geweldig is!
Het toevoegen van 3D-SENSOR is echt een BRILJANTE UITVINDING waardoor de droogtijd automatisch kan worden aangepast op basis van de gemeten luchtvochtigheid waardoor de stof gelijkmatig kan worden gedroogd, zacht blijft en zonder bedgeur is. We vonden dat het perfect werkte toen we het zeer teek dekbed opdroogde.
FIBER PRO is een zeer nuttige uitvinding om veel tijd te besparen, omdat alle soorten stoffen, wol, katoen en synthetische stoffen in één keer aan elkaar kunnen worden gedroogd.

Met het ingebouwde licht zodra je begint (en klaar bent met drogen), kun je gemakkelijk zien welk type kleding je gaat drogen, of het nu synthetische stoffen of wol is.

Wat betreft het reinigen van de droogmachine.
Filter is zeer eenvoudig te verwijderen, te openen en schoon te maken na elk gebruik. Het is geweldig, omdat het elke keer schoon is als er geen gevaar bestaat voor het opslaan van stofpluis die de luchtstroom kan blokkeren, wat de droogtijd en het energieverbruik kan verhogen.

Pluspunten

• 3D Sensor
  • Fiberpro technology
  • WARMTEPOMP
  • FILTER MET MINIMAAL ONDERHOUD
  • EFFICIËNT

SandraV 18-01-2020

AEG T9DENS87 gebruikerservaring

Geschreven voor: AEG T9DENS87

In afwachting van de verhuizing naar onze nieuwbouw-woning waren we alvast aan het kijken naar een warmtepompdroger.
Het idee was om deze aan te schaffen nadat we ons nieuwe stulpje in waren getrokken om zo wat gesjouw te kunnen besparen.

Helaas liep het iets anders dan gepland. Onze 15 jaar oude droger brandde door zodat we met spoed een nieuw apparaat wilden bestellen.
Via vrienden kregen we te horen dat je geregeld apparaten en andere spullen met korting kunt krijgen in ruil voor het schrijven van een review met je eerlijke mening over het product.
Hierdoor lees je nu deze review over de AEG 9000 series lavatherm.

We hebben de droger nu ongeveer twee weken in gebruik. Het eerste dat ons opviel na plaatsing was de ruimte in de trommel. Je kunt er met gemak een volumineuze lading was in kwijt zonder dat de droger te vol lijkt. Iets wat aanvankelijk een beetje onzinnig leek, maar toch wel prettig blijkt is het licht dat in de trommel aan gaat bij het openen van de deur.

De keuze aan droogprogramma's is riant en de droogprogramma's kunnen nog naar eigen wens worden gepersonaliseerd om zo tot je ideale droogresultaat te komen.
Al moet ik toegeven dat door alle technische snufjes, zoals het fibreprosysteem waardoor je alle verschillende wassoorten en stoffen bij elkaar in de droger kan gooien, je eigenlijk zonder al te veel na te denken je was kunt drogen.
Eerlijk gezegd was ik aanvankelijk wat terughoudend om alle was bij elkaar te gooien in de trommel, maar ik kan nu al bijna niet meer terug zo gemakkelijk dat het blijkt te zijn.

Wat ook het gemak dient is het lawaai dat de droger niet maakt. Vergeleken met de oude droger waarbij we de deur van de waskamer eigenlijk altijd dicht moesten houden is onze nieuwe AEG heerlijk stil.

Ook het verschil in warmte uitstoot is aanzienlijk. Voorheen werd de kamer bloedheet als de droger aan het werk was. Door gewoonte gedreven sluiten we de badkamer nog steeds soms, maar de kamer wordt niet merkbaar warmer waardoor we er vertrouwen in hebben dat de warmte goed wordt hergebruikt wat een rol zal spelen bij de energiezuinigheid.
Ook lijkt de droger een stuk sneller klaar dan voorheen en het resultaat is zeer naar wens.

Voor een ieder die iets meer kan en wil besteden kunnen wij de AEG 9000 serie van harte aanbevelen. De toekomst zal het moeten uitwijzen, maar we verwachten dat we de extra uitgegeven euro's in de loop van de jaren met gemak zullen terugverdienen door de innovatief gecreëerde zuinigheid van het apparaat. Een aanrader voor een ieder met lange termijnvisie die van zachte, frisse en kreukvrije was kan genieten.

Pluspunten

• Gemak van alle was bij elkaar te kunnen doen
  • Gebrek aan warmteuitstoot
  • Stille en snelle drogen

Mariska1984 18-01-2020

Energiezuinige warmtepompdroger

Geschreven voor: AEG T9DENS87

Ik heb deze warmtepompdroger mogen kopen met korting, maar wat een top ding.
Wij gebruiken hem 1 a 2 x per week. Voor handdoeken, beddengoed, (katoenen) t shirts, onderbroeken en sokken. Er zitten veel programma's op deze droger, voor elk kledingstuk wel wat. Ook bijvoorbeeld een apart programma voor je beddengoed, outdoor kleding, synthetisch, fijne was, katoen en zelfs een ECO katoen programma. Het is even uitproberen welk programma het meest geschikt is voor welke kleding maar na een paar weken ben je daar wel uit.
De kleding is droog (na keuze van het juiste programma) en ook nog redelijk kreukvrij dankzij de kreukvrij rondes aan het eind van de droogtijd. Alle programma's zijn ook apart bij te stellen qua droogtijd, kreukvrij etc.

Het geluid is niet heel hard. Ideaal. Je hoort hem wel draaien, maar dat is logisch.
Doordat de droger energiezuinig is (A+++) ben je sneller geneigd een wasje in de droger te doen. En het scheelt fors in de energiekosten tov een minder zuinige droger.

Hij is naar mijn mening ook makkelijk schoon te maken door de dubbele filter die het stof opvangt. Gewoon na elke droog beurt leeghalen en het blijft schoon.

De droger ziet verder luxe uit! Zelf licht in de trommel. De handleiding is zeer duidelijk. Kortom een prima droger voor energiezuinige en droge wasjes!😃

Pluspunten

• Energiezuinig
  • Redelijk stil tijdens draaien
  • Grote vulopening met licht
  • Dubbele filters
  • Makkelijk schoon te maken

Minpunten

• Gevoelige start / pauze knop

Puck 17-01-2020

Grote energie zuinige wasdroger

Geschreven voor: AEG T9DENS87

Deze wasdroger hebben we gekocht omdat hij een zeer energiezuinig label heeft. A+++ Daarbij maakt hij zeer weinig lawaai. De droger gebruiken wij 3 tot 5 keer per week. Dit is de eerste wasdroger waarin ik allerlei materialen tegelijk in kan drogen. De materialen zijn tegelijk droog. In mijn vorige wasdroger droogde ik alleen handdoeken en bedden goed. Nu heb ik ook sportkleding, ondergoed en sokken gedroogd. Alles is lekker zacht, en ruikt lekker. Ik gebruik geen wasverzachter , dat is ook het advies van AEG. Hij heeft een ruime trommel, waar 8 kg opstaat. Tijdens mijn gebruik kom ik er achter dat dit niet voor alle droogprogramma's geldt. Op de display is duidelijk zichtbaar hoeveel kg er per programma in kan. Dit is een beetje schatten , mijn wasmachine is voor 6 kg. Vooral handdoeken / badlakens voor mij het belangrijkste om te drogen, dit mag 8 kg zijn. De verlichting in de machine is makkelijk bij het vullen van de machine, en gaat uit tijdens het draaien. Dit vind ik wel jammer, maar is natuurlijk energie zuinig. Het pluizenfilter is makkelijk te reinigen, dat doe ik na elke was beurt. Er zit altijd behoorlijk wat in. Wij hebben de droger aangesloten op de afvoer, dan hoef je het waterreservoir niet te legen. De machine is makkelijk te bedienen , en op het display geeft duidelijke informatie aan. En hij is geplaatst op de wasmachine , en hebben het bijbehorende tussen stuk gekocht, dat als accessoire te koop is. Makkelijk om even wat was op te leggen.

Pluspunten

• Energiezuinig
  • Weinig geluid
  • Grote trommel
  • 8 kg handdoeken/ badlakens tegelijk
  • je kan tegelijk verschillende materialen drogen

Minpunten

• 8 kg lading geldt niet voor elk droogprogramma
  • de deur is van kunststof