Beste deals -5% prijsdaling
  • JUL 2021
Voeg toe aan vergelijker Prijs volgen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 6 reviews die zijn achtergelaten voor de AEG T9DENS87 op Kieskeurig.be.

De AEG T9DENS87 is door de Consumentenbond uitgeroepen tot Beste uit de Test. En het is niet moeilijk te zien waarom. De wasdroger is namelijk uitgerust met FibrePro-technologie, waarmee vochtigheid zowel aan de buiten- als aan de binnenkant van kleding gemeten wordt. Dat betekent dat zelfs dikke gelaagde kleding mooi blijft. Een andere bijzonder technologie is het AbsoluteCare-systeem. Deze technologie zorgt ervoor dat de temperatuur en trommelbewegingen voor elk type stof aangepast wordt, zodat je kleding nooit meer krimpt en zijn vorm behoudt. Daarbij wordt je kleding dankzij de SensiDry-technologie sowieso nooit aan onnodige hitte blootgesteld.

dennis.d 01-12-2020

Echt een top droger, maar met voorwaarden.

Geschreven voor: AEG T9DENS87

Mijn oude AEG condens droger was 17jr oud en vond dat het tijd was om het apparaat te vervangen, ondanks het feit dat deze nog prima functioneerde werd ik toch wat huiverig voor een eventueel brandrisico (mijn vorige droger vloog na 14jr in de brand) en daarnaast was ook het 2400 watt aan verbruik best een doorn in het oog.
Mijn oog viel uiteraard op een wamtepomp droger maar na heel wat reviews op deze site gelezen te hebben werd ik er toch wat huiverig voor.
Een goede warmtepomp droger is best wat duurder dan een gewone condens-droger en sommige reviews zijn niet bepaald lovend over de droogresultaten en de tijdsduur van een droogprogramma.
Ik heb toch de gok gewaagd en daar heb ik geen spijt van, deze droger werkt uitstekend in mijn situatie; de was komt er kurkdroog uit en ook nog binnen een acceptabele tijd, deze machine is ongeveer een 15 a 20 minuten langer bezig dan mijn oude droger, met een 3 paar broeken in de trommel is deze droger zelfs sneller dan mijn oude droger; 1 uur en 10 minuten.
En dat ook allemaal nog eens met veel minder lawaai dan de oude droger, deze droger is niet stil maar wel veel stiller dan een oude droger van 17jr oud, vooral het gebrek aan trillingen en dreunende geluiden door het huis vind ik echt een pluspunt; ik zou deze droger gerust in de nacht aanzetten, daar heeft niemand last van, zo stil is ie zeker wel.
Een ander punt wat ik wil aanhalen is de droogresultaten, bij mij staat de machine in een verwarmde ruimte waar het gemiddeld zo`n 20 graden is omdat er een CV radiator in de ruimte aanwezig is.
Ik haal dit aan omdat ik er in de handleiding achter kwam dat er, kennelijk, een temperatuur schaal is waarin de machine de beste droogresultaten behaalt.
Deze temperatuur ligt tussen de 19 en de 24 graden, dit wil zoveel zeggen dat de machine dus slechter gaat drogen of er langer over gaat doen als de machine dus in een koudere omgeving staat, dit staat zelfs in de probleemoplossing van de handleiding onder het kopje "droogcyclus te lang".
De werktemperatuur van de machine ligt tussen de +5 graden en de +35 graden, maar de optimale temperatuur voor de beste droogresultaten liggen dus op kamertemperatuur tussen de 19 en de 24 graden.
Dit is, wat mij betreft, echt een essentieel stukje informatie waar eigenlijk alle fabrikanten van warmtepomp drogers, wel eens wat duidelijker over mogen zijn. Want het betekent dus, dat als je deze droger in een koude, onverwarmde bijkeuken plaatst of op een koude onverwarmde zolder, dat deze droger waarschijnlijk niet zo lekker functioneert.
Terwijl dit apparaat op kamertemperatuur bij mij in huis een top resultaat geeft!
Zoek je dus een droger om in een koude ruimte (10 a 15 graden) te plaatsen; neem lekker een standaard condens droger en geen warmtepomp droger, daar word je waarschijnlijk blijer van.
Zoek je een stille, eenvoudig bedienbare en goed drogende warmtepomp droger voor gebruik op kamertemperatuur dan is dit absoluut jouw droger, ik ben zeer onder de indruk van de resultaten van deze droger, echt heel goed!

Pluspunten

• Zeer goede droog resultaten in mijn situatie
  • Veel droog programma`s
  • Relatief stil voor een droger
  • Grote vul opening en trommelverlichting

Minpunten

• Niet geschikt voor elke plek in huis
  • Moet een plek op kamertemperatuur hebben
  • Droogtegraad kan hoger, staat enkel in handleiding

Jose 20-03-2021

Kleren blijft vochtig

Geschreven voor: AEG T9DENS87

We hebben deze droogkast gekocht door de veel goede reviews op verschillende websites. Apparaat is inderdaad energiezuinig, maar tot onze verbazing blijven veel artikels keer na keer vochtig, ongeacht het programma of de droogtegraad die we instellen (altijd het hoogste).
Voldoet niet aan onze verwachtingen, helaas.

Pluspunten

• Energiezuinig

Minpunten

• Kleren blijft vochtig

jeanprudencio 24-01-2020

3DSensor and FIBER PRO doet wat het belooft

Geschreven voor: AEG T9DENS87

We kozen voor deze droger en hebben er nooit spijt van gehad! Perfect stil, 8 kilo trommel perfect voor het drogen van zware dingen zoals beddengoed of kussens.
het droogt super en is zo gemakkelijk te gebruiken dat zelfs mijn man de was kan doen.
Het heeft voldoende keuze aan droogprogramma's en droogt delicate kleding zoals wol op lage temperatuur, evenals katoen en synthetische stoffen , het zal niet krimpen, het blijft zacht en soepel, wat geweldig is!
Het toevoegen van 3D-SENSOR is echt een BRILJANTE UITVINDING waardoor de droogtijd automatisch kan worden aangepast op basis van de gemeten luchtvochtigheid waardoor de stof gelijkmatig kan worden gedroogd, zacht blijft en zonder bedgeur is. We vonden dat het perfect werkte toen we het zeer teek dekbed opdroogde.
FIBER PRO is een zeer nuttige uitvinding om veel tijd te besparen, omdat alle soorten stoffen, wol, katoen en synthetische stoffen in één keer aan elkaar kunnen worden gedroogd.

Met het ingebouwde licht zodra je begint (en klaar bent met drogen), kun je gemakkelijk zien welk type kleding je gaat drogen, of het nu synthetische stoffen of wol is.

Wat betreft het reinigen van de droogmachine.
Filter is zeer eenvoudig te verwijderen, te openen en schoon te maken na elk gebruik. Het is geweldig, omdat het elke keer schoon is als er geen gevaar bestaat voor het opslaan van stofpluis die de luchtstroom kan blokkeren, wat de droogtijd en het energieverbruik kan verhogen.

Pluspunten

• 3D Sensor
  • Fiberpro technology
  • WARMTEPOMP
  • FILTER MET MINIMAAL ONDERHOUD
  • EFFICIËNT

SandraV 18-01-2020

AEG T9DENS87 gebruikerservaring

Geschreven voor: AEG T9DENS87

In afwachting van de verhuizing naar onze nieuwbouw-woning waren we alvast aan het kijken naar een warmtepompdroger.
Het idee was om deze aan te schaffen nadat we ons nieuwe stulpje in waren getrokken om zo wat gesjouw te kunnen besparen.

Helaas liep het iets anders dan gepland. Onze 15 jaar oude droger brandde door zodat we met spoed een nieuw apparaat wilden bestellen.
Via vrienden kregen we te horen dat je geregeld apparaten en andere spullen met korting kunt krijgen in ruil voor het schrijven van een review met je eerlijke mening over het product.
Hierdoor lees je nu deze review over de AEG 9000 series lavatherm.

We hebben de droger nu ongeveer twee weken in gebruik. Het eerste dat ons opviel na plaatsing was de ruimte in de trommel. Je kunt er met gemak een volumineuze lading was in kwijt zonder dat de droger te vol lijkt. Iets wat aanvankelijk een beetje onzinnig leek, maar toch wel prettig blijkt is het licht dat in de trommel aan gaat bij het openen van de deur.

De keuze aan droogprogramma's is riant en de droogprogramma's kunnen nog naar eigen wens worden gepersonaliseerd om zo tot je ideale droogresultaat te komen.
Al moet ik toegeven dat door alle technische snufjes, zoals het fibreprosysteem waardoor je alle verschillende wassoorten en stoffen bij elkaar in de droger kan gooien, je eigenlijk zonder al te veel na te denken je was kunt drogen.
Eerlijk gezegd was ik aanvankelijk wat terughoudend om alle was bij elkaar te gooien in de trommel, maar ik kan nu al bijna niet meer terug zo gemakkelijk dat het blijkt te zijn.

Wat ook het gemak dient is het lawaai dat de droger niet maakt. Vergeleken met de oude droger waarbij we de deur van de waskamer eigenlijk altijd dicht moesten houden is onze nieuwe AEG heerlijk stil.

Ook het verschil in warmte uitstoot is aanzienlijk. Voorheen werd de kamer bloedheet als de droger aan het werk was. Door gewoonte gedreven sluiten we de badkamer nog steeds soms, maar de kamer wordt niet merkbaar warmer waardoor we er vertrouwen in hebben dat de warmte goed wordt hergebruikt wat een rol zal spelen bij de energiezuinigheid.
Ook lijkt de droger een stuk sneller klaar dan voorheen en het resultaat is zeer naar wens.

Voor een ieder die iets meer kan en wil besteden kunnen wij de AEG 9000 serie van harte aanbevelen. De toekomst zal het moeten uitwijzen, maar we verwachten dat we de extra uitgegeven euro's in de loop van de jaren met gemak zullen terugverdienen door de innovatief gecreëerde zuinigheid van het apparaat. Een aanrader voor een ieder met lange termijnvisie die van zachte, frisse en kreukvrije was kan genieten.

Pluspunten

• Gemak van alle was bij elkaar te kunnen doen
  • Gebrek aan warmteuitstoot
  • Stille en snelle drogen

Puck 17-01-2020

Grote energie zuinige wasdroger

Geschreven voor: AEG T9DENS87

Deze wasdroger hebben we gekocht omdat hij een zeer energiezuinig label heeft. A+++ Daarbij maakt hij zeer weinig lawaai. De droger gebruiken wij 3 tot 5 keer per week. Dit is de eerste wasdroger waarin ik allerlei materialen tegelijk in kan drogen. De materialen zijn tegelijk droog. In mijn vorige wasdroger droogde ik alleen handdoeken en bedden goed. Nu heb ik ook sportkleding, ondergoed en sokken gedroogd. Alles is lekker zacht, en ruikt lekker. Ik gebruik geen wasverzachter , dat is ook het advies van AEG. Hij heeft een ruime trommel, waar 8 kg opstaat. Tijdens mijn gebruik kom ik er achter dat dit niet voor alle droogprogramma's geldt. Op de display is duidelijk zichtbaar hoeveel kg er per programma in kan. Dit is een beetje schatten , mijn wasmachine is voor 6 kg. Vooral handdoeken / badlakens voor mij het belangrijkste om te drogen, dit mag 8 kg zijn. De verlichting in de machine is makkelijk bij het vullen van de machine, en gaat uit tijdens het draaien. Dit vind ik wel jammer, maar is natuurlijk energie zuinig. Het pluizenfilter is makkelijk te reinigen, dat doe ik na elke was beurt. Er zit altijd behoorlijk wat in. Wij hebben de droger aangesloten op de afvoer, dan hoef je het waterreservoir niet te legen. De machine is makkelijk te bedienen , en op het display geeft duidelijke informatie aan. En hij is geplaatst op de wasmachine , en hebben het bijbehorende tussen stuk gekocht, dat als accessoire te koop is. Makkelijk om even wat was op te leggen.

Pluspunten

• Energiezuinig
  • Weinig geluid
  • Grote trommel
  • 8 kg handdoeken/ badlakens tegelijk
  • je kan tegelijk verschillende materialen drogen

Minpunten

• 8 kg lading geldt niet voor elk droogprogramma
  • de deur is van kunststof

Mariska1984 18-01-2020

Energiezuinige warmtepompdroger

Geschreven voor: AEG T9DENS87

Ik heb deze warmtepompdroger mogen kopen met korting, maar wat een top ding.
Wij gebruiken hem 1 a 2 x per week. Voor handdoeken, beddengoed, (katoenen) t shirts, onderbroeken en sokken. Er zitten veel programma's op deze droger, voor elk kledingstuk wel wat. Ook bijvoorbeeld een apart programma voor je beddengoed, outdoor kleding, synthetisch, fijne was, katoen en zelfs een ECO katoen programma. Het is even uitproberen welk programma het meest geschikt is voor welke kleding maar na een paar weken ben je daar wel uit.
De kleding is droog (na keuze van het juiste programma) en ook nog redelijk kreukvrij dankzij de kreukvrij rondes aan het eind van de droogtijd. Alle programma's zijn ook apart bij te stellen qua droogtijd, kreukvrij etc.

Het geluid is niet heel hard. Ideaal. Je hoort hem wel draaien, maar dat is logisch.
Doordat de droger energiezuinig is (A+++) ben je sneller geneigd een wasje in de droger te doen. En het scheelt fors in de energiekosten tov een minder zuinige droger.

Hij is naar mijn mening ook makkelijk schoon te maken door de dubbele filter die het stof opvangt. Gewoon na elke droog beurt leeghalen en het blijft schoon.

De droger ziet verder luxe uit! Zelf licht in de trommel. De handleiding is zeer duidelijk. Kortom een prima droger voor energiezuinige en droge wasjes!😃

Pluspunten

• Energiezuinig
  • Redelijk stil tijdens draaien
  • Grote vulopening met licht
  • Dubbele filters
  • Makkelijk schoon te maken

Minpunten

• Gevoelige start / pauze knop

Sarah 18-01-2022

Snel en goed drooresultaat

Geschreven voor: AEG T9DENS87

Grote trommel waar veel in past, het komt er goed droog uit en ook de geur van je wasmiddel/ verzachter blijft goed hangen. Dit vond ik bij mijn vorige droger niet het geval. Het enige minpunt is dat je de pluizen moet verwijderen, verder top!

Joyce 15-01-2022

Verrassende aankoop !

Geschreven voor: AEG T9DENS87

Ik had eerst twijfels over de duur van de programma's Maar door de aanvullende mogelijkheden bij de programma's kan ik iedere keer snel de juiste keuze. Ik verwacht hier nog vele jaren het gemak van te ondervinden. Daarnaast staat hij met zijn design heel mooi naast de AEG wasmachine. Top aankoop !

Bas 14-01-2022

Super droger met veel functies!

Geschreven voor: AEG T9DENS87

Nadat onze oude droger het begeven heeft, hebben we gekozen voor een droger van AEG, die past bij onze wasmachine die ook van AEG is. Beiden staan mooi op elkaar in onze bijkeuken en passen qua design perfect bij elkaar.
De droger is stil, droogt uitstekend en bovendien erg zuinig. We hebben hem aangesloten op de afvoer waardoor we hem niet steeds hoeven te legen. We gooien alle was zonder zorgen bij elkaar en door het programma wat daarvoor bedoeld is, is dit geen enkel probleem.
De droger voelt solide aan en heeft en chique uitstraling door zijn display en binnenverlichting. We zijn zeer tevreden en bevelen deze droger zeker aan!

Sandra 13-01-2022

Goeie keus warmtepompdroger

Geschreven voor: AEG T9DENS87

Heel blij mee. De droger verbruikt minder energie en net zo stil als mij vorige (gewone droger). De was is goed droog en zacht. Van mij mag ze blijven.

Wendy/! 13-01-2022

Geweldig

Mooie en fijne droger!
Zelfs m’n wollen trui kwam er goed uit!
Ben super tevreden over de droger!

Geer 12-01-2022

Stil en zuinig

Geschreven voor: AEG T9DENS87

Van een condensdroger naar een warmtepomp droger gegaan. Ik verwachtte een langere droogtijd maar dat is gelukkig niet zo! Van 3500 watt naar 700watt verbruik is erg fijn voor de portemonnee en goed voor het milieu... Enige puntje is het waterreservoir, die kan niet helemaal leeg. Wij herbruiken het water altijd voor de planten en je merkt dat het legen 'lastiger' is dan bij onze oude droger. Verder een prima droger! Het legen van de pluizen is echt een verbetering tov onze oude droger.

Br 12-01-2022

Topper!

Geschreven voor: AEG T9DENS87

Vandaag wasmachine en droger ontvangen. Ben heel tevreden. Top droger en wasmachine! Zeker aanrader en voor mij geen ander merk meer dan AEG!

Miranda 11-01-2022

Drogen 2.0

Geschreven voor: AEG T9DENS87

Heel fijn apparaat met veel programma’s. Ik ben het meest blij met het wol programma. Truien en vesten komen er als nieuw uit. Aanrader!

Jessica 04-01-2022

Wist ik dit maar eerder!

Geschreven voor: AEG T9DENS87

Ik heb een groot gezin 6 personen en dagelijks een was aanstaan en dan is het een grote ramp als je droger er mee stopt.Ik onderzoek altijd eerst voor ik wat aankoop en vergelijk diverse modellen en elke keer kwam ik terug bij deze droger. Hij ziet er ook heel mooi uit wat ook opvalt, de grote van de trommel, hoe zuinig hij is en geluid zijn wel dingen waar ik naar kijk.Ik had hiervoor ook een warmtepomp droger heel bewust gekocht en zocht dat nu ook weer.Na een paar dagen zonder droger en steeds op AEG uit kwam heb ik deze gekocht. En gelijk na binnenkomst getest hij stond nog in de woonkamer ik keek naar het programma wat zo makkelijk is en duidelijk aangegeven daar heb je geen boekje voor nodig.Ik heb ondertussen film gekeken en ineens hoorde ik gepiep, ik was al vergeten dat de droger aanstond maar ook niet opgemerkt qua geluid.Ik zeg eerlijk de was ruikt zoveel keer lekkerder en sterker dan ooit ervoor. De was is veel sneller droog dan mijn vorige die meer dan 2 uur aanstond leek dit wel de helft. Ondertussen al meer wasjes gedaan en is zeker aanbevolen. Ondanks dat ik wel 1 keer heb gehad dat een kledingstuk nog wat vochtig was en de rest droog (hopelijk dat
het eenmalig was.) Verder de bak voor wateropvang is wat kleiner als ik gewend was dus wat vaker legen.En filter dagelijks maar dat is wat beter bij deze in een opvangbak wat niet zoveel stof geeft als in de deur een filter.Ik ben heel tevreden en als ik dit eerder wist had ik niet gewacht op een kapotte droger maar eerder overgestapt.En nu sparen voor dezelfde bijpassende wasmachine en niet wachten tot hij kapot is.

Aniek 02-01-2022

Super tevreden mee!

Geschreven voor: AEG T9DENS87

We hebben deze droger nu 2 weken in huis. Het is een fantastisch apparaat. Hij is heel stil. Alle kleding komt er helemaal droog uit en het is ook een apparaat die er mag zijn. Het is een mooi design. Kortom, zeer tevreden mee en een aanrader!

Frank 02-01-2022

Beste keuze CB en mooi design

Geschreven voor: AEG T9DENS87

Gekozen voor deze machine vanwege beste koop CB en de lovende reacties van gebruikers. Zelf de deur omgezet van links naar rechtsdraaiend zodat de was simpel van de wasmachine naar de droger kan zonder dat de deur in de weg staat. ( simpel te doen via de beschrijving van AEG). Design is mooi en voor ons belangrijk want staat in het zicht. Tevens heeft deze machine een functie voor donsjassen en ben benieuwd of dit werkt( de reviews zijn veel belovend).

Yaser 02-01-2022

zeer goed

Geschreven voor: AEG T9DENS87

Een zeer goed product dat geen geluid maakt, elektriciteit bespaart en gemakkelijk schoon te maken is

Willy 01-01-2022

Super blij mee

Geschreven voor: AEG T9DENS87

Fantastisch product, wat een groot verschil met onze voorgaande condensdroger. Kleding komt droger uit de machine en strijken is overbodig. Ook de wol producten, geweldig zacht en top droog als nieuw. Daarnaast veel programma keuze en persoonlijke voorkeur in te stellen. Onze verwachting was groot van deze droger, en overtreft dit zelfs. Top apparaat!

Paul 30-12-2021

Zeer zuinige design warmtepompdroger

Geschreven voor: AEG T9DENS87

Mooi design, zuinige warmtepompdroger met veel verschillende opties en bruikbaar voor alle type kleding en was. Dankzij de 3D scan technologie extra droge was met behoud van kwaliteit van de kleren.