• JUL 2021
Voeg toe aan vergelijker Prijs volgen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 6 reviews die zijn achtergelaten voor de AEG T9DENS87 op Kieskeurig.be.

De AEG T9DENS87 is door de Consumentenbond uitgeroepen tot Beste uit de Test. En het is niet moeilijk te zien waarom. De wasdroger is namelijk uitgerust met FibrePro-technologie, waarmee vochtigheid zowel aan de buiten- als aan de binnenkant van kleding gemeten wordt. Dat betekent dat zelfs dikke gelaagde kleding mooi blijft. Een andere bijzonder technologie is het AbsoluteCare-systeem. Deze technologie zorgt ervoor dat de temperatuur en trommelbewegingen voor elk type stof aangepast wordt, zodat je kleding nooit meer krimpt en zijn vorm behoudt. Daarbij wordt je kleding dankzij de SensiDry-technologie sowieso nooit aan onnodige hitte blootgesteld.

dennis.d 01-12-2020

Echt een top droger, maar met voorwaarden.

Geschreven voor: AEG T9DENS87

Mijn oude AEG condens droger was 17jr oud en vond dat het tijd was om het apparaat te vervangen, ondanks het feit dat deze nog prima functioneerde werd ik toch wat huiverig voor een eventueel brandrisico (mijn vorige droger vloog na 14jr in de brand) en daarnaast was ook het 2400 watt aan verbruik best een doorn in het oog.
Mijn oog viel uiteraard op een wamtepomp droger maar na heel wat reviews op deze site gelezen te hebben werd ik er toch wat huiverig voor.
Een goede warmtepomp droger is best wat duurder dan een gewone condens-droger en sommige reviews zijn niet bepaald lovend over de droogresultaten en de tijdsduur van een droogprogramma.
Ik heb toch de gok gewaagd en daar heb ik geen spijt van, deze droger werkt uitstekend in mijn situatie; de was komt er kurkdroog uit en ook nog binnen een acceptabele tijd, deze machine is ongeveer een 15 a 20 minuten langer bezig dan mijn oude droger, met een 3 paar broeken in de trommel is deze droger zelfs sneller dan mijn oude droger; 1 uur en 10 minuten.
En dat ook allemaal nog eens met veel minder lawaai dan de oude droger, deze droger is niet stil maar wel veel stiller dan een oude droger van 17jr oud, vooral het gebrek aan trillingen en dreunende geluiden door het huis vind ik echt een pluspunt; ik zou deze droger gerust in de nacht aanzetten, daar heeft niemand last van, zo stil is ie zeker wel.
Een ander punt wat ik wil aanhalen is de droogresultaten, bij mij staat de machine in een verwarmde ruimte waar het gemiddeld zo`n 20 graden is omdat er een CV radiator in de ruimte aanwezig is.
Ik haal dit aan omdat ik er in de handleiding achter kwam dat er, kennelijk, een temperatuur schaal is waarin de machine de beste droogresultaten behaalt.
Deze temperatuur ligt tussen de 19 en de 24 graden, dit wil zoveel zeggen dat de machine dus slechter gaat drogen of er langer over gaat doen als de machine dus in een koudere omgeving staat, dit staat zelfs in de probleemoplossing van de handleiding onder het kopje "droogcyclus te lang".
De werktemperatuur van de machine ligt tussen de +5 graden en de +35 graden, maar de optimale temperatuur voor de beste droogresultaten liggen dus op kamertemperatuur tussen de 19 en de 24 graden.
Dit is, wat mij betreft, echt een essentieel stukje informatie waar eigenlijk alle fabrikanten van warmtepomp drogers, wel eens wat duidelijker over mogen zijn. Want het betekent dus, dat als je deze droger in een koude, onverwarmde bijkeuken plaatst of op een koude onverwarmde zolder, dat deze droger waarschijnlijk niet zo lekker functioneert.
Terwijl dit apparaat op kamertemperatuur bij mij in huis een top resultaat geeft!
Zoek je dus een droger om in een koude ruimte (10 a 15 graden) te plaatsen; neem lekker een standaard condens droger en geen warmtepomp droger, daar word je waarschijnlijk blijer van.
Zoek je een stille, eenvoudig bedienbare en goed drogende warmtepomp droger voor gebruik op kamertemperatuur dan is dit absoluut jouw droger, ik ben zeer onder de indruk van de resultaten van deze droger, echt heel goed!

Pluspunten

• Zeer goede droog resultaten in mijn situatie
  • Veel droog programma`s
  • Relatief stil voor een droger
  • Grote vul opening en trommelverlichting

Minpunten

• Niet geschikt voor elke plek in huis
  • Moet een plek op kamertemperatuur hebben
  • Droogtegraad kan hoger, staat enkel in handleiding

Jose 20-03-2021

Kleren blijft vochtig

Geschreven voor: AEG T9DENS87

We hebben deze droogkast gekocht door de veel goede reviews op verschillende websites. Apparaat is inderdaad energiezuinig, maar tot onze verbazing blijven veel artikels keer na keer vochtig, ongeacht het programma of de droogtegraad die we instellen (altijd het hoogste).
Voldoet niet aan onze verwachtingen, helaas.

Pluspunten

• Energiezuinig

Minpunten

• Kleren blijft vochtig

jeanprudencio 24-01-2020

3DSensor and FIBER PRO doet wat het belooft

Geschreven voor: AEG T9DENS87

We kozen voor deze droger en hebben er nooit spijt van gehad! Perfect stil, 8 kilo trommel perfect voor het drogen van zware dingen zoals beddengoed of kussens.
het droogt super en is zo gemakkelijk te gebruiken dat zelfs mijn man de was kan doen.
Het heeft voldoende keuze aan droogprogramma's en droogt delicate kleding zoals wol op lage temperatuur, evenals katoen en synthetische stoffen , het zal niet krimpen, het blijft zacht en soepel, wat geweldig is!
Het toevoegen van 3D-SENSOR is echt een BRILJANTE UITVINDING waardoor de droogtijd automatisch kan worden aangepast op basis van de gemeten luchtvochtigheid waardoor de stof gelijkmatig kan worden gedroogd, zacht blijft en zonder bedgeur is. We vonden dat het perfect werkte toen we het zeer teek dekbed opdroogde.
FIBER PRO is een zeer nuttige uitvinding om veel tijd te besparen, omdat alle soorten stoffen, wol, katoen en synthetische stoffen in één keer aan elkaar kunnen worden gedroogd.

Met het ingebouwde licht zodra je begint (en klaar bent met drogen), kun je gemakkelijk zien welk type kleding je gaat drogen, of het nu synthetische stoffen of wol is.

Wat betreft het reinigen van de droogmachine.
Filter is zeer eenvoudig te verwijderen, te openen en schoon te maken na elk gebruik. Het is geweldig, omdat het elke keer schoon is als er geen gevaar bestaat voor het opslaan van stofpluis die de luchtstroom kan blokkeren, wat de droogtijd en het energieverbruik kan verhogen.

Pluspunten

• 3D Sensor
  • Fiberpro technology
  • WARMTEPOMP
  • FILTER MET MINIMAAL ONDERHOUD
  • EFFICIËNT

SandraV 18-01-2020

AEG T9DENS87 gebruikerservaring

Geschreven voor: AEG T9DENS87

In afwachting van de verhuizing naar onze nieuwbouw-woning waren we alvast aan het kijken naar een warmtepompdroger.
Het idee was om deze aan te schaffen nadat we ons nieuwe stulpje in waren getrokken om zo wat gesjouw te kunnen besparen.

Helaas liep het iets anders dan gepland. Onze 15 jaar oude droger brandde door zodat we met spoed een nieuw apparaat wilden bestellen.
Via vrienden kregen we te horen dat je geregeld apparaten en andere spullen met korting kunt krijgen in ruil voor het schrijven van een review met je eerlijke mening over het product.
Hierdoor lees je nu deze review over de AEG 9000 series lavatherm.

We hebben de droger nu ongeveer twee weken in gebruik. Het eerste dat ons opviel na plaatsing was de ruimte in de trommel. Je kunt er met gemak een volumineuze lading was in kwijt zonder dat de droger te vol lijkt. Iets wat aanvankelijk een beetje onzinnig leek, maar toch wel prettig blijkt is het licht dat in de trommel aan gaat bij het openen van de deur.

De keuze aan droogprogramma's is riant en de droogprogramma's kunnen nog naar eigen wens worden gepersonaliseerd om zo tot je ideale droogresultaat te komen.
Al moet ik toegeven dat door alle technische snufjes, zoals het fibreprosysteem waardoor je alle verschillende wassoorten en stoffen bij elkaar in de droger kan gooien, je eigenlijk zonder al te veel na te denken je was kunt drogen.
Eerlijk gezegd was ik aanvankelijk wat terughoudend om alle was bij elkaar te gooien in de trommel, maar ik kan nu al bijna niet meer terug zo gemakkelijk dat het blijkt te zijn.

Wat ook het gemak dient is het lawaai dat de droger niet maakt. Vergeleken met de oude droger waarbij we de deur van de waskamer eigenlijk altijd dicht moesten houden is onze nieuwe AEG heerlijk stil.

Ook het verschil in warmte uitstoot is aanzienlijk. Voorheen werd de kamer bloedheet als de droger aan het werk was. Door gewoonte gedreven sluiten we de badkamer nog steeds soms, maar de kamer wordt niet merkbaar warmer waardoor we er vertrouwen in hebben dat de warmte goed wordt hergebruikt wat een rol zal spelen bij de energiezuinigheid.
Ook lijkt de droger een stuk sneller klaar dan voorheen en het resultaat is zeer naar wens.

Voor een ieder die iets meer kan en wil besteden kunnen wij de AEG 9000 serie van harte aanbevelen. De toekomst zal het moeten uitwijzen, maar we verwachten dat we de extra uitgegeven euro's in de loop van de jaren met gemak zullen terugverdienen door de innovatief gecreëerde zuinigheid van het apparaat. Een aanrader voor een ieder met lange termijnvisie die van zachte, frisse en kreukvrije was kan genieten.

Pluspunten

• Gemak van alle was bij elkaar te kunnen doen
  • Gebrek aan warmteuitstoot
  • Stille en snelle drogen

Puck 17-01-2020

Grote energie zuinige wasdroger

Geschreven voor: AEG T9DENS87

Deze wasdroger hebben we gekocht omdat hij een zeer energiezuinig label heeft. A+++ Daarbij maakt hij zeer weinig lawaai. De droger gebruiken wij 3 tot 5 keer per week. Dit is de eerste wasdroger waarin ik allerlei materialen tegelijk in kan drogen. De materialen zijn tegelijk droog. In mijn vorige wasdroger droogde ik alleen handdoeken en bedden goed. Nu heb ik ook sportkleding, ondergoed en sokken gedroogd. Alles is lekker zacht, en ruikt lekker. Ik gebruik geen wasverzachter , dat is ook het advies van AEG. Hij heeft een ruime trommel, waar 8 kg opstaat. Tijdens mijn gebruik kom ik er achter dat dit niet voor alle droogprogramma's geldt. Op de display is duidelijk zichtbaar hoeveel kg er per programma in kan. Dit is een beetje schatten , mijn wasmachine is voor 6 kg. Vooral handdoeken / badlakens voor mij het belangrijkste om te drogen, dit mag 8 kg zijn. De verlichting in de machine is makkelijk bij het vullen van de machine, en gaat uit tijdens het draaien. Dit vind ik wel jammer, maar is natuurlijk energie zuinig. Het pluizenfilter is makkelijk te reinigen, dat doe ik na elke was beurt. Er zit altijd behoorlijk wat in. Wij hebben de droger aangesloten op de afvoer, dan hoef je het waterreservoir niet te legen. De machine is makkelijk te bedienen , en op het display geeft duidelijke informatie aan. En hij is geplaatst op de wasmachine , en hebben het bijbehorende tussen stuk gekocht, dat als accessoire te koop is. Makkelijk om even wat was op te leggen.

Pluspunten

• Energiezuinig
  • Weinig geluid
  • Grote trommel
  • 8 kg handdoeken/ badlakens tegelijk
  • je kan tegelijk verschillende materialen drogen

Minpunten

• 8 kg lading geldt niet voor elk droogprogramma
  • de deur is van kunststof

kr 15-11-2021

Perfecte droger in een mooi design

Geschreven voor: AEG T9DENS87

Naast het mooie design is het een heel fijne droger met veel programma keuzes en een perfect droogresultaat! Makkelijk in gebruik en ook lekker stil. Een aanrader!

Richard 13-11-2021

deze warmtepomp droger moet je hebben

Geschreven voor: AEG T9DENS87

Handige droger weegt de was tijdens het drogen wordt de droogtegraad gemeten en de tijd aangepast er zit anti-kreukfunctie op waardoor de was er uitkomt en je deze zo in de kast kan hangen /leggen nooit meer strijken met dez droger hoorde vaak warmtepomp droger doet er lang over om te droger nou dat valt 100%!mee door 3-d scanner die de was meet tijdens drogen is dat absoluut onjuist hij is bij mij na 1 uurtje tot 1,5 u Klaar en perfect droog

Lodewiekus 12-11-2021

Hoge energieprijs laat droger snel terug verdienen

Geschreven voor: AEG T9DENS87

Onze energie slurpende oude droger (AEG uit 2007) was nog niet defect, maar toch maar omwille van de energiekosten al vervangen.
Na een uur of 2 vergelijkend zoeken toch weer op AEG uitgekomen de andere merken waren of veel duurder of er miste essentiële instellingen.
Geen moment spijt!
Droger deur aangepast naar onze wens (veel mogelijkheden)
Daarna eerste droog gang met 1kg wasgoed om de fabrieks stank eruit te krijgen.
Daarna aanpassing aan de standaard droog instelling gedaan, alles met de gebruiksaanwijzing in de hand.
We zijn dik tevreden met het droog resultaat, vroeger wilde de lakens nog wel eens vochtig aanvoelen maar nu is dat verleden tijd met de XL stand, en dat voor minder dan de helft van het oude energie verbruik.
Ik lees regelmatig dat men de machine luidruchtig vind maar dat valt erg mee, mede door de goede isolatie die het apparaat heeft.
Sowieso zijn apparaten met warmte pomp wat meer te horen door de compressor en warmtewisselaar.
Wij hopen weer net zolang met deze AEG te doen als de vorige en eerste indruk geeft daar vertrouwen in.
Het enige negatieve puntje is het pluizen filter, deze is wat lastiger schoon te maken maar daar wennen we wel aan.

Tineke 09-11-2021

Goede warmtepomp droger, handig in gebruik

Geschreven voor: AEG T9DENS87

Nu een maand in gebruik en ben zeer tevreden over de keuze van de programma’s, drogen. Even wennen, maar ik ben zeer tevreden.

Saskia 08-11-2021

AEG droger

Geschreven voor: AEG T9DENS87

Deze droger met warmtepomp doet zijn werk uitstekend!
De was word goed droog en mijn donzen kussens en winterjassen van de kinderen waren eerder nog niet zo fluffy geweest na een wasbeurt.
Ik ben erg tevreden met deze machine.
Ook ziet hij er mooi uit. En het is erg fijn dat je hem ook gewoon op de waterafvoer kan aansluiten zodat je niet meer steeds het waterbakje hoeft te legen.

Faust 02-11-2021

Wat een genot

Geschreven voor: AEG T9DENS87

Na 15 jaar een machine van aeg bij de vuilnis moeten zetten ging er een wereld van verbetering open na de start knop te hebben ingedrukt.

Anoniem 02-11-2021

Perfecte wasdroger voor een redelijke prijs.

Geschreven voor: AEG T9DENS87

Installatie erg gemakkelijk. Werking heel intuitief (hoefde niet eens in de manual te kijken). Droogresultaat is ook erg goed in korte droogtijd. De droger bespaart ook nog eens flink op mijn electriciteitsrekening (ik verdien hem in 5 jaar helemaal terug).

Michel 02-11-2021

Top droger

Geschreven voor: AEG T9DENS87

We waren op zoek naar een droger, dit na een hele tijd zonder droger gedaan te hebben. Uiteindelijk gekozen voor AEG, de wasmachine voldeed immers prima.

Ook de droger bevalt ons erg goed, past perfect op de wasmachine en bediening is erg intuïtief.

carla 31-10-2021

Al de 3e set wasmachine en droger van AEG! Super!

Geschreven voor: AEG T9DENS87

We hebben inmiddels onze 3e set van AEG om te wassen en drogen. De vorige set heeft 16 jaar gestaan. Hopelijk zullen deze het net zolang uithouden! Voor de eerste week gebruik al super tevreden.

Lies 30-10-2021

Prachtige droger

Geschreven voor: AEG T9DENS87

Na jarenlang zonder droger, toch op zoek gegaan en de tijd genomen om specificaties en eigenschappen te vergelijken. Deze AEG kwam steeds het beste uit de vergelijkingen, heeft een prachtig design, het is een topklasse droger, draait heel rustig en verbruikt niet veel energie. Tevens lage vochtuitstoot, een uitkomst in kleine ruimtes. De extra opties zoals 'eco' en 'extra stil' zijn fijn, maar eigenlijk overbodig. De speciale programma's voor 'outdoor' etc. zijn erg prettig, je kunt werkelijk alle soorten kleding e.d. goed droog krijgen in deze droger. Kortom: dik tevreden!

Joris 27-10-2021

Perfect!

Geschreven voor: AEG T9DENS87

Super product. Doet wat die beloofd en is nog energiezuinig ook. Voor mij niks anders meer dan AEG!

stil, snel en droge was. Met veel opties en programma’s.

Marije 25-10-2021

Hele gebruiksvriendelijke droger

Geschreven voor: AEG T9DENS87

Deze energiezuinige droger is eenvoudig te bedienen met de voorgeprogrammeerde instellingen. De opties spreken voor zich, dus makkelijk in gebruik.

Sylvia 23-10-2021

Prima apparaat

Geschreven voor: AEG T9DENS87

Prima apparaat. Was is wel iets klammer dan bij ons oude apparaat. Waarschijnlijk is dat bij alle modernere apparaten.

Moos 18-10-2021

fantashtishe apparaat

Geschreven voor: AEG T9DENS87

Gemakkelijk in gebruik geen lawaai of veel geluid. Veel functies en uitgebreid te bedienen als het moet. Sensor in de droger maakt het meer gemakkelijk en de kleren komen er super uit zoals t moet

Frits 14-10-2021

Functionele wasdroger

Geschreven voor: AEG T9DENS87

Deze wasdroger heeft uitstekende mogelijkheden met een fraai design en gaat naar verwachting ook weer 20 jaar lang mee, net zoals de vorige AEG wasdroger. In combinatie met de recent aangeschafte AEG wasmachine (L9FENS96 prosense) is dit geheel een perfecte combinatie.