Miele T 8861 111 WP Edition - Reviews

64 dB
Energiekosten per jaar
62,56 euro

esueem 09-02-2013 Product paar weken in bezit

De btw-actie trok ons over de streep; bij BCC in Hengelo aangeschaft voor een zeer schappelijke prijs. Na een drama met een tweedehands droger waar men zo te zien schaatsen in gedroogd had deze warmtepompdroger gekocht. Voelt zoveel degelijker en betrouwbaarder aan dan andere merken. Let op: vanwege de nieuwigheid kan de droger de eerste 10 minuten een wat 'rauw' geluid geven. We belden al de servicelijn wat dit te betekenen had, maar toen was het alweer over en maakte hij alleen een licht brommend geluid; een stuk minder dan onze oude AEG van 10 jaar oud.. was komt er bijna kreukvrij uit. Als onze wasmachine het opgeeft (een AEG van alweer 10 jaar die het nog steeds probleemloos doet overigens)komt er ook een Softcare Miele voor in de plaats!

Doekster 05-01-2013 Product paar dagen in bezit

Tot voor kort een AEG afvoerdroger in het bezit. Prima apparaat, echter slurpte energie. Met twee kleine kinderen en een derde kleine op komst opzoek gegaan naar een Warmtepomp droger. Aangezien de wasautomaat die we hebben ook een Miele is en deze zeer goed bevalt, gekozen voor een Miele warmtepomp droger, zeker gezien het kleinere prijsverschil van deze 111 edition t.o.v. een Siemens, Bosch of AEG warmtepomp droger.
Het droogresultaat is gewoon zeer goed en wat opvalt is het geluid dat deze machine maakt, althans geluid, je hoort hem voor een droger nauwelijks! Wat een verschil met mijn oude droger.
Voor de rest valt de degelijkheid op hoe deze machine aanvoelt. Ik ben enthousiast over de machine en mijn vrouw ook vanwege het weinige geluid dat deze machine maakt!

bw2711 19-11-2012 Product paar dagen in bezit

Mijn vorige Bosch condensdroger (pas 6 jaar oud) begon moeilijk te doen, de monteur kon niets vinden en ik stond voor de keus om 'm minimaal een week kwijt te zijn voor een totale revisie met de nodige kosten. Ik besloot een nieuwe te kopen, geen Bosch of andere merken van een vergelijkbaar niveau meer en dan kom je al snel uit op Miele.

De machine bevalt heel erg goed. Het geluidsniveau is redelijk maar omdat hij achter een deur staat, is dat geen probleem. Ik zou hem niet vrij in de ruimte opstellen. De condensator maakt een brommend geluid (hetgeen normaal is volgens de handleiding).

Ik heb niets gemerkt van langere droogtijden ten opzichte van mijn vorige droger. Wanneer de was er net in zit, geeft het display 2 uur aan, maar Perfect Dry meet het vocht en stelt de tijd vervolgens bij, in mijn geval wordt de tijd dan gehalveerd. Hij is dan zelfs sneller dan mijn vorige apparaat.

De links- en rechtsdraaiende trommel is een verademing voor dekbedovertrekken. Hij staat opgesteld in een vrij kleine bergkast, het is heerlijk dat er geen warme lucht wordt uitgeblazen.

Een absolute aanrader wat mij betreft. Duurzaamheid kan ik natuurlijk niet invullen, maar het is een Miele dus ik ga ervan uit dat het wel goed zit.