Kärcher SC 4.100 CB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Kärcher SC 4.100 CB op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,3

gunny_vds 03-01-2013
Geschreven voor: Kärcher SC 4.100 CB

Deze aangekocht na lang twijfelen omdat we een gepolierde keramische tegelvloer hebben en die zo moeilijk proper krijgen.
Deze stoomreiniger is GEEN wondermiddel MAAR is zeer zeker een handig hulpmiddel!
Het dweilen met allerhande chemische producten is nu vervangen door relaxed over de vloer te gaan met de stoomreiniger. Er zijn geen restanten meer te zien op de vloer, dus daar zien we al het nut van deze reiniger.

Maar het gaat verder!
De mogelijkheid om ook in de badkamer alles proper te krijgen zonder de nood aan al die spuitbussen waarvan je niet meer binnen kan blijven is zeer leuk en geeft een goed gevoel!

Kalkaanslag van enkele maanden krijg je er natuurlijk niet direct mee los, maar als je dat laat weken met antikal en daarna iedere week je kraan met de stoomreiniger afstoomt, dan blijft de kalk mooi weg (of zo zien we het momenteel toch).
Kranen hebben nog nooit zo mooi geblonken met zo weinig werk; ramen kuisen gaat ook vlotjes.

Het apparaat ziet er goed en degelijk uit en het komt ook niet te warm, wat wel belangrijk is natuurlijk met stoom van +100°C. Ook het feit dat je kan bijvullen zonder dat je opnieuw de opwarmperiode moet doorlopen is zeer handig, zeker als je eens je hele huis wil kuisen.

Deze gekocht via dealbird en tot op heden zijn we zeer tevreden over de resultaten met deze stoomreiniger.

Enige minpuntje die ik kan melden is de triestige kwaliteit van de meegeleverde doek in de standaard kit. We hebben er direct een extra set doeken voor gekocht en maar goed ook, want de meegeleverde doek is zeer dun en duidelijk van minderwaardige kwaliteit ivm de extra doekenset.
Volgens mij kan je zelfs perfect je eigen doeken maken met behulp van een badkamer handdoek die je in 2 of 4 stukken snijdt (heb al een paar keer met de kleinere formaten getest en dit gaat prima!)

Aanrader, zeker met kindjes in huis( (geen stinkende kuisproducten meer)!