Sony HDR-PJ530E HD-Camera zwart - Reviews

Beeldstabilisatie
Formaat display
3,00 inch

-Sandra 21-03-2015 Product maand in bezit

Mooi beeld, handig in gebruik. Geluidskwaliteit is minder. Lange batterij duur. Mis wel een zoeker, display is in volle zon toch niet altijd goed te zien.

Jeancontrabas 20-03-2015 Product kwartaal in bezit

Ik film nu zo'n 10 jaar en heb inmiddels twee Sony camcorders "versleten". Deze HDR-PJ530EB heb ik sinds december 2014 in bezit en ik vind het een erg fijne camcorder. Hij is zeer gebruiksvriendelijk. Openklappen en filmen maar! Daarnaast heb je diverse manuele instellingen die goede diensten bewijzen. Het beste van deze camera is de BOSS (Balanced Optical Steady Shot) die ervoor zorgt dat de beelden ook bij (onbewuste) handbewegingen rustig blijven en aangenaam om naar te kijken. Het BOSS-systeem maakt het zelfs mogelijk om al lopend met de camera rustige beelden te schieten en dat is uniek. Ook is de groothoeklens van deze camera erg prettig. Vroeger had ik altijd een groothoeklens op zak en moest die steeds op- en afschroeven als de situatie daarom vroeg. Met de groothoeklens van de 530EB is dat niet meer nodig en kun je ook binnen veel breedte in je beeld vangen. Ook de optische zoom (tot 60x) is afgestemd op deze groothoeklens. Jammer is dat bij maximaal inzoomen het beeld ietwat gaat bibberen/trillen, maar dat is waarschijnlijk niet te voorkomen. De camera is redelijk compact, licht en goed hanteerbaar. Hij neemt weinig ruimte in, waardoor je hem makkelijk kunt meenemen. Wat ik jammer vind is dat deze camera geen oogzoeker heeft. Daarmee is het beeld dat je wilt filmen makkelijker in te kaderen, vind ik zelf. Ik heb deze camera voor 499 euro gekocht. Sony heeft ook camera's vanaf zo'n 250 euro waarmee je erg goede opnames kan maken. Ik heb wat meer neergeteld om een camcorder met het unieke BOSS-systeem aan te kunnen schaffen.

Jessiejww 13-03-2015 Product kwartaal in bezit

Prima camera voor deze prijs! Een nadeel is wel dat er in de microfoon aansluiting maar 1 soort microfoon kan... Maar de geluid kwaliteit is prima. Maar mocht je buiten filmen neemt hij best veel omgeving geluid op. Voor binnen geen enkel probleem. Een uitstekende beeldkwaliteit. De camera heeft veel mogelijkheden zoals een projector. Je kunt er ook foto's mee maken. Er zit ook een gratis edit programma bij maar dat is heel standaard en niet zoveel speciaal. Hij ligt goed in de hand. Afgezien van de kleine min puntjes is dit een geweldige camera.

C. Hokke 07-03-2015 Product kwartaal in bezit

Eind dec. 2014 deze camera aangeschaft ter vervanging van een bijna 14 jaar oude DC-PCR2. Hier, na wat speurwerk op internet, alwaar de meeste van ons tegenwoordig beginnen denk ik, voor gekozen.
Afgelopen Januari de camera tijdens onze vakantie lekker kunnen testen en ben er zeer tevreden over, wat met name handig is, is de projector functie, zodat je 's avonds op je hotelkamer even snel kan kijken wat je allemaal gefilmd hebt.
Hij ligt lekker in de hand, is makkelijk in gebruik en mee te filmen.

golo87 07-03-2015 Product paar weken in bezit

Het is een heel mooie camera waar je heel veel mee kan doen. is klein en de beeldscherm ervan is perfect.

Joery van Aelst 07-03-2015 Product maand in bezit

Erg tevreden over deze camera. Heel handig in gebruik en mooi design. Het geluid is niet super goed maar voor deze prijs een super goede camera.

Henk van Griensven 05-03-2015 Product maand in bezit

Geluid perfect
Mooi helder beeld
Veel mogelijkheden Ook de projectie mogelijkheid is fijn om snel de opname te bekijken.
is eenvoudig te bedienen, alleen door weerspiegeling in het LCD scherm tijdens de opname kun je niet goed zien wat je opneemt.
Ligt perfect in de hand.
Goede kwaliteit.

Shirley123456 04-03-2015 Product maand in bezit

Camera die gelijk te gebruiken is zonder de handleiding gelezen te hebben. Getwijfeld om een goedkopere te halen, maar voor deze gegaan om de Balanced Optical SteadyShot. Deze werkt perfect!Beeld is hierdoor vele malen rustiger.
Mijn vorige camera had wel een afstandsbediening, dat heeft deze niet wat ik wel jammer vind. Ook kan ik een aantal functies van mijn vorige camera niet vinden. Heb de handleiding nog niet goed doorgenomen, maar als deze functies verloren zijn gegaan (fader ect) zou ik dat jammer vinden. Persoonlijk vind ik het geluid prima, maar er is een mogelijkheid een extra microfoon aan te schaffen. De projector werkt beter dan ik had verwacht. Zag het als een leuke gagdet die je amper gebruikt. Echter gebruiken wij deze elke keer als we thuis komen om even snel te kijken. Verder kan je de beelden makkelijk knippen en plakken met Sony PlayMemories.

JorgeG 03-03-2015 Product kwartaal in bezit

Goeie belichting met weinig licht.
Fotofunctie is minder, maar al met al een prima toestel.
Projecteren van opnames is een leuke optie.

C.J. Brienen 02-03-2015 Product maand in bezit

Camera met veel mogelijkheden en eenvoudig in gebruik. De projector functie is een leuke optie, waardoor je snel een film in groot formaat kunt terugkijken. Ook de steadyshot is van voortreffelijke kwaliteit. Beeld blijft bij inzoomen stabiel. Kortom ik ben zeer tevreden met deze camera.

Coskun Unsurorlu 02-03-2015 Product paar weken in bezit

Goede camera.
Makkelijk vasthouden en stevig.
Ik vind het erg goed dat de lens mee beweegt wanneer ik loop. Zo blijft het beeld stabiel. erg goede uitvinding.

Geluid is goed genoeg voor zo een apparaat en wat ook erg leuk is de beamer functie / projector functie.

Schrijft ook erg snel op SD kaart. zelfs op een classe 4 kaart.

Ben er erg tevreden mee.

Costa10 02-03-2015 Product kwartaal in bezit

Ik heb deze camera gekocht voor de vakantie en ben er zeer over te spreken. De camera licht lekker in de hand en is in gebruik erg makkelijk. Ideaal is als je ergens bent waar geen tv is dan heb je de beamer functie die je kan gebruiken. Beeld en geluids kwaliteit zijn goed.
Dus al met al een uitstekende camera een echte aanrader.

Frans Muldermans 02-03-2015 Product kwartaal in bezit

Ik had de camera gekocht met het oog op het filmen van mijn jonggeboren kleinkindje. Voor zover ik reeds (na zo een relatief korte periode) kan oordelen ben ik er tevreden over.De beeldkwaliteit is mi ruimschoots voldoende (natuurlijk is het geen professioneel toestel he, wat zich natuurlijk ook in zijn matige prijs uitte). Er zijn ook voldoende mogelijkheden beschikbaar en het is een heel gemakkelijk te bedienen toestel. Ook ligt het toestel heel gemakkelijk in de hand (stevig, licht).

Ik hoop echt nog een heel lange tijd van dit toestel te mogen genieten.

Donald63 01-03-2015 Product kwartaal in bezit

Een camera die we in eerste instantie hebben gekocht voor zakelijke toepassingen maar die ook erg geschikt is gebleken tijdens een vakantie in New York. Toen we gingen zoeken naar een nieuwe handycam waren de belangrijkste criteria zakelijk een goede beeld/geluid kwaliteit en tijdens de vakantie is gebleken dat zelfs als het weer tegen zat, de camera nog steeds goed zijn werk deed. In de afgelopen maanden is de camera intensief gebruikt en ondanks het feit dat het een relatief kleine camera is en daardoor in wat grotere handen minder eenvoudig te bedienen, zijn we zeer blij met deze aankoop.

Michiel7501 27-02-2015 Product paar weken in bezit

De belachelijk goede stabilisator en de mooie mini beamer waarmee je direct je beelden kunt projecteren op de muur is een gadget waar ik als een blok voor ben gevallen. Ik hoop nog lang plezier te hebben van deze videocamera!

abeltje5 24-02-2015 Product maand in bezit

erg gebruiksvriendelijk en compact met enorm duidelijk beeldkwaliteit en met alle gemakken voorzien. Ik zou nu al niet meer anders willen. Tevens zeer handig om mee te nemen en gemakkelijk oplaadbaar

golo87 24-02-2015 Product paar weken in bezit

Top camer die makkelijk Te besturen is klein in je hand en makkelijk overal mee te nemen. Voor de rest ziet het Helmond uit, zowel de kwaliteit als de geluid. En wat dacht je van beeld, zelfs als je beweegt filmt die perfect. Al met al een super camera met een leuk aanbieding erbij.

hlinders 23-02-2015 Product paar weken in bezit

Heel goede handycam. Vooral door super steady shot zeer prettige beeld ervaring. De beamer komt vaker van pas dan we in eerste instantie dachten. Zeer makkelijk bedienbaar voor alle mogelijkheden die er op zitten. En hij is uitbreidbaar met externe microfoon wat wij later willen gebruiken.

Ashley Grote 22-02-2015 Product maand in bezit

Degelijke camera met als leukste optie het projecteren op de muur! Verder niet veel opties maar daar was ik ook niet naar op zoek. Het beeld is ook wanneer je het op de pc zet erg mooi!
Fijn in de hand en mooi design. Erg goede camera voor deze prijs.

gregor35 22-02-2015 Product kwartaal in bezit

Hele fijne camera, werkt prima, zeker een aanrader.Deze camera is klein, makkelijk in gebruik en de opties die er op zitten zijn ruim voldoende voor gewone gebruik.
Beeld op schermpje is helder en scherp, dit is ook het geval als je beelden bekijkt op tv.