Philips MULTIGROOM Series 7000 MG7730

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 30 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips MULTIGROOM Series 7000 MG7730 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,7

Pasha 04-02-2018

Goede acuuduur + makelijkgebruik

Dit toestel is fantastisch!
Ik ben echt tevreden!
Ik heb hem voor een week mee genomen naar buitenland. En ik was de oplader vergeten, maar geloof me ik heb geen last van gehad en mijn vrienden hebben ook van gebruik gemaak. Na eenweek was hij nog niet plaat!
En handig voor iemand die lange bard heeft!

Pluspunten

• Batterijen- gaat lang mee
  • Weegt niet veel en is nauwkeurig

Minpunten

• Wisselen van koppen

KevinMinnie 17-10-2017

All-in-one handigheid

Bij het openen van de doos valt het potentieel van deze groomer al op: minstens één accessoire voor praktisch elk lichaamsdeel en meerdere lengtes voor de meest gebruikte.

Na een eerste volledige laadbeurt (duurtijd: ongeveer anderhalf uur) een eerste scheerbeurt uitgevoerd: het terugbrengen van een baard van +-6cm naar 3cm. Gezien de grootst beschikbare kam een brede kam van 16mm is, de eerste keer zonder kam en 'uit de losse pols' gedaan.
Het toestel zelf is stevig en ziet er goed uit. Enige nadeel bij deze manier van scheren is dat het grootste deel van het toestel redelijk glad is. De bovenkant heeft een goede grip, maar zorgt er in bepaalde grepen voor dat je makkelijk de aan/uit-knop induwt.
Het scheren zelf gaat enorm vlot, zonder haperen.

Bij een tweede scheerbeurt de neushaartrimmer, stoppelverwijderaar, 16mm, 9mm en 1mm kammen geprobeerd. Alle accessoires klikken makkelijk (mits blik op de handleiding) maar stevig vast op het toestel en voelen duurzaam aan. Tijdens deze scheerbeurten geen problemen meer ondervonden met de grip, dus dit is eerder een kwestie van gewenning.
Wat me deze keer ook opviel is het geluidsniveau, wat vrij laag is voor een toestel dat zo krachtig aanvoelt.

Alle accessoires mogen onder de kraan afgespoeld worden, wat het reinigen heel simpel en snel maakt. Het is in het begin een beetje kijken met het wisselen van kammen en bijhorende mesjes, maar in ruil krijg je wel een degelijk toestel dat al je andere trimmers en scheerapparaten kan vervangen.
Zeker een aanrader!

Update: na een viertal weken nog steeds enorm tevreden over dit multifunctioneel toestel. Het enige "mindere" punt dat ik kan aanmerken is dat het opzetstuk om stoppels te verwijderen smaller is dan het gemiddeld scheerapparaat en het dus iets langer duurt om grotere oppervlakken glad te scheren. In ruil krijg je echter wel een gladde scheerbeurt waar je geen extra toestel voor nodig hebt.

Pluspunten

• Batterijduur
  • Krachtig met een laag geluidsniveau
  • Multifunctioneel

Minpunten

• Stoppelverwijderaar minder breed dan gemiddeld

MaartenDL 17-10-2017

Zeer tevreden van het gebruik

Ik was aangenaam verrast door het lichte gewicht van het toestel. Qua design is het niet meteen om over naar huis te schrijven, maar het toestel ligt in een kast dus dat maakt niet zo uit.
De vele opzetstukken zijn eerst een verschrikking omdat je wel even zoekt naar het juiste, maar tevens ook een zege omdat het niet maar met 1 kop werkt voor alles. En zo kan er beter worden ingespeeld op het gebruik van het toestel.
Ik heb nog nooit zo een handige neustrimmer gehad. De meeste maken veel lawaai en zijn te bruusk. Deze is gebruiksvriendelijk.
Het toestel l schoonmaken is een wandeling in het park aangezien het gewoon onder de kraan of in de douche kan.

Pluspunten

• Keuze opzetstukken
  • Afspoelbaar

woutervoet 15-10-2017

zeer goede groomer - mijn oude trimmer mag vertrekken

Al die stukjes.
Als je de doos voor de eerste keer opendoet, dan wordt je overweldigd met alle opzetstukjes die apart verpakt erbij zitten. En het zijn er een hoop. Ik heb er de handleiding moeten bijhalen om te weten wat wat was. Gelukkig is de handleiding hierin erg duidelijk. En eerlijk gezegd, mocht je het zonder handleiding proberen, het zou ook lukken.

Trimmen van de baard.
Ikzelf heb graag een "verzorgde stoppelbaard", zoals dat heet. Ik gebruik het standaard stukje (dat er al opzat) en de clip-on voor 1 mm. In het begin wat treuzelend, maar je hebt er snel vertrouwen in en gaat na wat voorzichtig heen en weeg wiegend, snel over tot een vlotte trimbeurt. Toen mijn stoppelbaard wat langer is, heb ik voor de lol eens het smalle trim stukje erop gezet om wat figuurtjes te maken in mijn baard. Het zag er niet uit, maar dat lag eerder aan mijn random trimmen dan aan het toestel. Ik kan me inderdaad inbeelden dat iemand die een gestyleerde baard heeft (zo met van die fijne lijntjes) er wel even mee bezig is; maar met dit toestel gaat het erg vlot.

Scheren.
Alhoewel ik enkel mijn snorhaar scheer, is het toch belangrijk dat het goed gedaan is. Er is een opzetstukje voor het scheren, jawel. Een gewoon scheerapparaat zal een grotere zone kunnen betrijken, waardoor het scheren met dit apparaat dus langer kan duren. Niettemin gaf het een glad scheerresultaat.

Neus- en oorhaar.
Je kan je inbeelden dat neushaar trimmen erg gevoelig ligt. De eerste keer dat ik het probeerde, stonden de tranen me dan ook in de ogen. Niet omdat het pijn deed, ik voelde er zelffs niets van, maar gewoon uit schrik voor die ene keer dat er een haarje zou uitgetrokken worden. Wat dus niet gebeurde. Het ging pijnloos en efficient. Voor de oren zal dit ook zo zijn, al heb ik het niet geprobeerd.

Levensduur en opladen batterij.
Ik hou van apparaten die eenmaal lang opladen en dan dagen/weken hun werk kunnen doen. De levensduur van een volledig opgeladen batterij zou 2h bedragen. Ik kan dit nog niet bevestigen, ik heb het toestel nog maar 1x opgeladen en het is nog steeds niet leeg na een week van dagelijks gebruik.

Gebruik in de douche.
Blijkbaar zou het waterafstotend zijn en gebruikt kunnen worden in de douche. Dit kan ik niet bevestigen aangezien ik dit liever niet doe.

Stille kracht.
Het toestel is stil in gebruik; je hoort het wel, maar het is aanvaardbaar. Zeker handig als je je oorhaar scheert ;)

Pluspunten

• stil in gebruik
  • batterij gaat lang mee
  • veel opzetstukjes

Minpunten

• veel opzetstukjes (je krijgt een reiszakje mee)

Conventsbenjamin 14-10-2017

Verschillende stylen met één apparaat

Sinds dat ik het apparaat heb vind ik persoonlijk dat scheren leuker is geworden. Door de verschillende kopjes kun je veel verschillende stylen uitproberen, top!
Standaard heb ik last van vervelende "zachte" baardharen, maar dat is voor dit apparaat geen enkel probleem.
Ik merk dat ik mij vaker scheer omdat het ook niet lang duurt, t.o.v. mijn vorig scheerapparaat.
Het waterbestendigheid is echt een lifesaver.
Na het douche kan ik direct mij scheren zonder eerst mijn baard te drogen, wat voorheen wel nodig was.
Met de drukke ochtendspits in de badkamer verlies ik geen tijd met dit apparaat!
Korst samengevat:
- Veel meer mogelijkheden
- Waterbestendig, dus eenvoudig in schoonmaak.
- Lange batterijduur
- Scherpe messen, waardoor de scheerbeurt snel gaat (tijdbesparend)
Topproduct!
Het enige wat wennen was, was de verschillende kopjes verwisselen. Ze spannen redelijk in het begin, waardoor het lijkt dat je iets zou breken.
Maar na een aantal keren het vervangen gaat dit gemakkelijk!
Ik hoop wel over tijd dat de kopjes niet breken. Moest dat het geval zijn zou het wel top zijn om de kopjes apart te bestellen.

Pluspunten

• veel mogelijkheden
  • waterbestendig
  • lange batterijduur
  • tijdbesparend

Minpunten

• manier waarop kopjes bevestigd worden

MustangBert 12-10-2017

Geweldig toestel!

De Philips multigroom is een geweldig toestelletje! Niet alleen de look is verbluffend maar ook de mogelijkheden! Er zitten zeer veel opzetstukjes bij waaronder een brede tondeuse met maar liefst 4 verschillende kammen, een neus en oor trimmer, 2 stoppelkammen voor een stoppelbaard, nog een extra metalen precisietrimmer voor details, en een volledige bodyshaver! Als extra zit er ook nog een opbergzakje bij waardat alle onderdelen gemakkelijk in opgeborgen kunnen worden! De mesjes op het toestel zijn zelfscherpend en geven een uiterst gedetailleerd resultaat! Nog een groot voordeel is dat de batterij tot 2 uur mee gaat, en dat dit toestel zelfs in de douche mag gebruikt worden! Zeker een aanrader!
erg veelzijdig toestel!, waterbestendig, professionele look, tot 2 uur batterij, 5 jaar garantie, opbergzakje, dualcut technology met zelfscherpende mesjes!

Pluspunten

• Erg veelzijdig toestel
  • Tot 2 uur batterij
  • Zeer veel opzetstukjes
  • Waterbestendig
  • Professionele look

Minpunten

• Geen

orosseel 11-10-2017

Goede en complete multrigroom

De Philips multigroom MG7730 is een compleet toestel met 16 bijhorende opzetstukken en -kammen. Met de multigroom kunt u zowel uw baard, uw haar of uw lichaam trimmen of glad scheren.

De veelheid aan tools geven in het begin een overweldigende indruk. De bodygroom wordt namelijk geleverd met een trimmer, detailtrimmer, body shaver, precision shaver, brede haarknipper, een neus en oor trimmer en 9 opzetkammen. Het neemt even tijd in beslag om alles te bestuderen zodat u weet wat u waarvoor kunt gebruiken. Eens u de keuze hebt kunnen maken, is het erg eenvoudig om het passende stuk op de multigroom te monteren.

De opzetkammen hebben een kleurcode (grijs voor de baard, zwart voor het haar en groen voor het lichaam) waardoor de selectie van de juiste opzetkam eenvoudig is. Voor de baard is er, naast de opzetkammen van 1 en 2mm, een aanpasbare opzetkam van 3 tot 7mm.

Het trimmen en scheren zelf gaat erg vlot en met een minimum aan irritatie. Op vlak van mogelijke irritaties is dit voor mij persoonlijk het beste toestel dat ik tot op heden heb gebruikt. Oksels scheren met de body shaver lukt zonder haperingen en zonder pijn en irritatie. Enkel de precision shaver en de neus/oor trimmer kunnen mij voorlopig niet bekoren. Deze geven voor mij onvoldoende resultaat.

Het trimmen van de baard lukt in een vlotte beweging, zonder het gevoel te hebben dat er aan de haren wordt getrokken. Ook hier treedt er weinig tot geen irritatie op. Hoogstwaarschijnlijk is dit een gevolg van de DualCut-technologie van Philips.

De opzetstukken en -kammen kunnen na gebruik schoongespoeld worden met water. Bovendien is de bodygroom ook gewoon onder de douche te gebruiken.

Tot slot kunnen alle opzetstukken en -kammen opgeborgen worden in het meegeleverde zwarte tasje.

Hoewel de precision shaver en de neus/oor trimmer voor verbetering vatbaar zijn, is deze Philips MG7730 multigroom een toestel met veel mogelijkheden dat voor een goed resultaat zorgt met een minimum aan irritaties.

Pluspunten

• veel mogelijkheden
  • goed resultaat
  • weinig tot geen irritatie

Minpunten

• precision shaver en neus/oor trimmer konden beter

Cupra310 11-10-2017

Super apparaat

Zeer ergonomisch en veelzijdig toestel, stond versteld van de resultaten.
De batterij gaat heel lang mee. het toestel is heel eenvoudig te reinigen, deze mag namelijk onder de douche ook gebruikt worden.
Door de vele toebehoren kan je van kop tot teen alles perfect onderhouden. Als extra is hij ook heel stil bij het gebruiken.

Pluspunten

• Lange Batterijduur
  • Veel toebehoren
  • gebruik onder douche

Minpunten

• geen laadstation

Pasha 11-10-2017

Alles in één, super handig

Om mijn baard en mijn haar te trimmen heb ik altijd verschillende toestelen moeten gebruiken, maar nu alles met maar een toestel!
Zeer handig!

Pluspunten

• Mesje wordt niet heet
  • Weinig lawaai
  • Mooi design
  • Krachtig
  • Alles in één

21 10-10-2017

Gebruiksvriendelijk apparaat

Een zeer groot voordeel dat je het apparaat voor verschillende doeleinden kan gebruiken. Het toestel is zeer geschikt voor het trimmen en modelleren van diverse baardstylen. Daarnaast ook geschikt als bodygroom.

Pluspunten

• Diverse baardstylen
  • Opzetstukken
  • Gebruiksvriendelijk
  • Waterbestendig

Minpunten

• Niet echt geschikt voor kortere haren.

Joris88 07-10-2017

Zeer veelzijdig toestel

Ik gebuik mijn Philips Multigroom 16-in-1 nu al een tweetal weken en ben er echt zeer tevreden over. Ik hou vooral van de veelzijdigheid: de Multigroom kan zowel gebruikt worden voor je baard, je haar als je lichaam. Er is verder ook een hulpstuk bij om ongewenst neus- en oorhaar te verwijderen.
De trimmer werkt zeer goed en precies. Trimt steeds op dezelfde lengte, natuurlijk afhankelijk van welk opzetstuk gebruikt wordt, en met dezelfde snelheid.
Het is bovendien erg handig dat het toestel water-bestendig is. Zo kan ik het makkelijk afspoelen en gebruiken onder de douche. De batterij gaat ook zeer lang mee: het toestel heeft een gebruikstijd van ongeveer 2 uur.

Pluspunten

• Veelzijdig
  • Waterbestendig
  • Batterij gaat lang mee

EricRB 06-10-2017

Een aankoop meer dan waard!

Ik gebruik het toestel een 2-tal weken en ben heel tevreden over de werking en het gebruiksgemak van de Philips Multigroom series 7000 16-in-1.
Deze alles-in-één trimmer trimt en stylet gemakkelijk en nauwkeurig mijn baard, haar en lichaam.
De metalen trimmer trimt en scheert op een zachte manier. Ik heb geen last van irritaties of een trekkend gevoel achteraf. De scheer- en trim-opzetstukken laten het trimmen en scheren in verschillende lengtes en looks toe. Ook de aanwezigheid van een neustrimmer is mooi meegenomen. Je hebt geen extra toestel nodig hiervoor.
Het gebruik en de mogelijkheid tot reiniging onder de douche is aan absoluut pluspunt.
Het toestel heeft een gebruikstijd van tot 120 minuten, wat heel lang is ten opzichte van vergelijkbare toestel.

Pluspunten

• Gemakkelijk schoon te maken
  • Lange gebruikstijd
  • Reiniging en gebruik onder de douche
  • Neustrimmer
  • Mooi design

nielv 01-10-2017

Goed apparaat, veel kammen

Het is een zeer goede en veelzijdige trimmer. Het fijne is dat je heel precies kan scheren met heel veel kammen voor verschillende lengtes en plaatsen. Voorlopig heb ik enkel nog maar mijn baard getrimd. Ervoor had ik een trimmer met verstelbare lengtes, maar naar mijn gevoel kan ik hier toch nauwkeuriger mee trimmen. Ik weet wel niet goed waar ik al deze kammen moet bewaren. En het is altijd even zoeken naar de juiste kam. De batterij gaat lang mee. De trimmer is gemakkelijk in gebruik. Mijn barbier heeft me geleerd dat ik mn baard in verschillende lengtes kan trimmen om een mooier effect te creëeren en dit is met deze trimmer perfect mogelijk. Over het algemeen heel tevreden.

Pluspunten

• lange batterijduur
  • veel kammen = precisie
  • douchebestendig

Minpunten

• veel kammen = veel plaats

Spajoli 29-09-2017

Top ding, makkelijk, snel en handig

Voor mij een nieuwe generatie, heb een normale grote tondeuse met bekabeling van philips. Deze tondeuse heeft voor mij een nieuwe generatie ingeblazen, de kwaliteit is veel beter, lichter, comfortabel in het hand en niet veel trillingen en wat erg fijn is lekker bezig zijn onder de douche en zonder kabel.
Voor mij is het niet zomaar een trimmer, namelijk dat de voordeel is dat je echt gewoon alles in huis hebt wat betreft haar en beharing. Zo hoef je ook niet meer thuis rondt te lopen met een losse neustrimmer. Er zitten verschillende trim koppen bij, om van alles uit te kunnen proberen. Gezien ik een grote overbeharing heb, over het gehele lichaam heb ik nu momenteel gewoon alles in huis of weer voor een tijd voor onnodig haar rond te lopen. Er zit zelfs een trim kop bij te herkennen met twee zijden en kam en in het midden de alleminium scheer vlakte, die is aan te raden voor het verwijderen van schaamharen en veilig ook. Met een tondeuse liggen de risico behoorlijk hoog, je hebt zo bloed aan je handen.

Gewoon een top ding!

Pluspunten

• Comfortabel
  • Zeer goede scheer prestaties
  • Draadloos
  • Waterbestendig

stevdobb 27-09-2017

Ideaal al scheer en haar trimmer

Ik gebruik dit toestel zowel voor mijn baard bij te trimmen als mijn haar mee te knippen. Met al de bijhorende opzetstukken kun je heel gericht je haar bijknippen. Dat je je baard kunt trimmen onder de douche is ook mooi meegenomen. Ook gaat de batterij enorm lang mee

Pluspunten

• batterij levensduur
  • onder water bruikbaar
  • veel opzetstukken
  • degelijke bouwkwaliteit

Tjiarn 26-09-2017

Uitstekend apparaat

Sinds kort ligt dit product bij ons thuis, we zijn hier heel tevreden over.
Apparaat kan voor meer dan alleen een baard gebruikt worden.
Het ligt heel gemakkelijk in de hand voor gebruik.

Pluspunten

• Gemak
  • Vele mogelijkheden