Braun BT3040 - Reviews

60 min.
Kleuren
zwart
Oplaadindicator

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 12 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.be.

victorvdg 05-02-2018
  • Product gekregen

Scheert goed, alleen een beetje kort

Gisteren deze mooie baardtrimmer gratis ontvangen.
Toen ik het pakketje opende viel gelijk op dat het product in een mooie stijlvolle zwarte verpakking zat. Iets wat luxe uitstraling geeft aan de producten. Ja, u leest het goed, niet 1 maar 2 scheerapparaten. Er zat naast de prachtige baardtrimmer ook nog een gratis Gillette Fusion ProGlide scheermes bij.
Doosje opengemaakt. Hij ziet er nog mooier uit zonder het plastic en karton. Naast het Gillette scheermes zitten er nog 2 accessoires bij, namelijk 2 opzetstukken voor verschillende lengtes. 1 voor 1-10 mm voor uw baard, en een andere van 11-20 mm voor bijvoorbeeld uw haar.
Wat opvalt is dat hij erg lekker in de hand licht. Dit komt door het ergonomische design. Ook het gewicht valt reuze mee. Hierdoor kunt u uw volledige hoofd trimmen, zonder last te krijgen van uw arm.
Dubbele pluspunten voor het gebruiksgemak!

Door het draadloze ontwerp is het extra makkelijk om overal bij te komen. Met de ingebouwde accu kunt u tot wel 60 minuten onbezorgd trimmen. In de praktijk komt dit neer op ongeveer 45 min. Uiteraard speelt hier ook de leeftijd van het product en de intensiteit van gebruik mee.
Nog een voordeel van dit draadloze ontwerp is dat het volledig reinigbaar is onder stromend kraanwater.
Het gebruik:
Door de verschillende opzetstukken en de instelstanden op de trimmer kunt u tot op 0,5mm nauwkeurig uw baard en hoofd trimmen. Zo kunt u precies die ene look creëren die niemand anders heeft.
Mijn baard was al aardig op lengte, dus deze baardtrimmer kwam goed van pas. De opzetstukjes zijn snel en makkelijk te verwisselen. Geen gehannes met gekke clipjes of randjes. Erg fijn. Na een klein half uurtje was ik in iedergeval erg tevreden over het vlijmscherpe resultaat. Zo kan ik er weer mee voor de dag komen.

Ik beveel dit product van harte aan

Pluspunten

• Goede ergonomie
  • Draadloos

Minpunten

• accu snel leeg
  • slechts 2 opzetstukjes

KarelDayer 29-01-2018

Top product

Ik kreeg dit scheerapparaat gratis om te testen. Dit was een supercadeau. Ik gebruik hem vooral om mijn baard mee te trimmen, maar dat is niet het enigste waarvoor je dit apparaat kan gebruiken. Je kan er ook je haar mee trimmen en dankzij het scheermesje van gillete dat je erbij krijgt kan je ook bepaalde delen glad scheren of als je wel kan je natuurlijk je volledige baard afdoen en je hele gezicht gladscheren.

Het toestel ligt zeer aangenaam in de hand en voelt licht aan en daardoor makkelijk te hanteren. Het scheren op zich gaat supper vlot en ook het reinigen is weinig werk aan. Even onder de kraan en klaar. De batterij gaat lang mee. Met het wieltje op het toestel stel je suppervlot de gewenste trimlengte in zo is elke scheerbeurt je baard weer even lang. Alles is stevig waardoor het toestel een lang leven gegund is.

Ik raad iedereen dit toestel aan en zeker tegen deze scherpe prijs. Dit zeg ik niet omdat ik het toestel gratis heb gekregen maar omdat dit toestel echt goed is.

Pluspunten

• Ligt goed in de hand
  • makkelijk te reinigen

rolf 17-01-2018

- Opzetstuk 11-20mm
- Schoonmaak borsteltje
- Gillette Fusion Proglide scheermes houder
- 1x Gillette Fusion mesje
De braun baardtrimmer kan ik het beste beschrijven als een trimmer die ik bij de kapper kan vinden om de haren in mijn nek te verwijderen. Het is een handzaam apparaatje, en bij het gebruik (dit is mijn aller eerste baardtrimmer ooit) vrij intuïtief. Het apparaat is volledig wasbaar, maar er staat nergens aangegeven dat hij onder de douche kan, wat in mijn opinie toch een gemis is. De trimmer kan worden ingesteld in stappen van 0.5 mm en werkt zeer betrouwbaar. Zelf heb ik alleen ervaring met de 3mm stand van het kleinste opzetstuk door gebrek aan langere baard. Het opzet stuk hield goed stand en boog niet door. Ook niet als ik iets te veel druk zette. Dit zou anders kunnen zijn met de grotere standen. De scheerkop zelf kan voor schoonmaak redenen van het apparaat gehaald worden. Dit laat dan het aandrijf mechanisme zien. Dit mechanisme is ingewreven met een wit vet achtige substantie. Als je per ongeluk op de aan knop drukt, zit dit vet vervolgens overal in de badkamer. De batterij van het apparaat is prima, waar ik met de startlading al 3 weken vooruit kan. Het opladen zou ongeveer 8 uur duren, en ik geloof dat dit wel goed zit. Volgens de doos past de trimmer automatisch het voltage aan, zodat je deze overal ter wereld gewoon in het stopcontact kan stoppen, en blijven de mesjes het leven lang scherp. Over deze laatste punten kan ik helaas ook niks zeggen.
Al met al vind ik de BT3040 een prima baard trimmer. Op een lading kan ik mijn baard een aantal weken goed bijhouden. Voor mij zou het echter wel een plus punt zijn als ik hem ook onder de douche kon gebruiken.
De trimmer heb ik gratis opgestuurd gekregen om te reviewen.

Pluspunten

• Eenvoudig
  • werkt goed

Tim 12-01-2018

Braun Baardtrimmer

Nu ondertussen 3 weken geleden is de Braun Baardtrimmer BT0340 gratis afgeleverd om te kunnen testen.
Bij het openmaken van de doos viel mij gelijk de gebruiksvriendelijkheid van het apparaat op.

Wat ook gelijk op viel waren de 2 kammen aan de precisie draaiknop. Na vlug de handleiding door gelezen te hebben kwam ik er achter dat de baardtrimmer ook onder de kraan schoongewassen kan worden, dit is in mijn ogen een groot pluspunt aangezien je hier toch het gewenste schoonmaak resultaat mee krijgt.

Om een goed beeld te kunnen krijgen had ik van te voren mijn baard flink de vrije loop gegeven. Het was in het begin aardig zoeken naar de juiste precisie stand. Maar na die eenmaal gevonden te hebben ging het perfect.

Het scheerapparaat is gebruiksvriendelijk en heeft een lange batterij duur. Het enige waar ik bang voor ben is dat ik uiteindelijk altijd op de zelfde precisie blijf hangen, en van deze functie dus amper tot geen gebruik ga maken.

Pluspunten

• Wasbaar onder de kraan
  • Uiterlijk

Minpunten

• Het daadwerkelijke gebruik van de precisie

pascalvgb 06-01-2018

prijs/kwaliteit top product

Ik kreeg het product gratis en ben er zeer tevreden over. Van andere apparaten heb ik soms de neiging om irritatie te krijgen. Bij deze is dit niet het geval !!! Kan ik zeker aanraden voor deze prijs !!!

Christiaan 15-12-2017

Prima scheerapparaat voor de makkelijke baard

Een tijd geleden ontving ik de Braun BT3040 om te testen. Vergeleken met de trimmer die ik eerder zelf kocht valt deze toch een beetje tegen. Erg nauwkeurig is deze niet tijdens het scheren omdat hij sommige haren laat zitten, hoe je ook scheert. Wel zijn de 2 kammen en de precisie draaiknop erg handig. Het losdraaien van de scheerkop om deze onder de kraan schoon te maken is ook erg prettig. Ik mis enkel een mogelijkheid om het apparaat met onderdelen op te bergen zoals een zakje en een functie om hem snel op te laden voor een korte scheerbeurt.

Conclusie: Een prima scheerapparaat voor een prima prijs voor mensen die geen lastige baardgroei hebben.

Pluspunten

• Precisie draaiknop
  • Wasbaar onder de kraan

Minpunten

• Lastig op te bergen
  • 8 uur laden voor 30 minuten scheren

Japio80 11-12-2017

Snel en comfortabel scheren

Heb dit apparaat de Braun BT3040 gratis ontvangen om te testen.
Op het eerste oog een mooi toestel, in een mooie verpakking.
na een paar weken ben ik ook zeer tevreden over resultaten.
instelling van de baardlengte is eenvoudig, apparaat ligt lekker in de hand, batterij duur is goed en maakt ook niet veel lawaai.
klein minpuntje vind ik dat het precisie werk niet erg handig is met dit apparaat, maar hier is wel een scheermes met flexbal mee geleverd.

Hans B 08-12-2017

Prima trimmer maar de nauwkeurige instelling hoeft niet echt

Ik heb de Braun baardtrimmer BT3040 gratis ontvangen om te testen. Het is erg fijn dat je de baardtrimmer zo nauwkeurig in kan stellen alleen moet je, zeker wanneer je de trimmer voor het eerst gebruikt, goed zoeken naar de juiste stand. Eenmaal de goede stand gevonden scheert de trimmer erg fijn zoals ik gewend ben van Braun. De nauwkeurige instelling is leuk echter laat ik de instelling uiteindelijk toch op 1 stand staan en daardoor zie ik geen heel groot voordeel ten opzichte van mijn oude trimmer die 3 verschillende standen had.

Pluspunten

• Scheert fijn
  • Ligt goed in de hand
  • Onder de douche te gebruiken

AdrienAlthof 18-07-2017

Ervaring

Ik was opzoek naar een baardtrimmer. De trimmer doet goed zijn werk en komt gemakkelijk langs alle plekjes op mijn gezicht. De trimmer is lekker licht en wat het trimmen plezierig maakt. Daarnaast gaat de batterij lang mee! Al met al een goede trimmer!

Inca35 08-07-2017

zeer tevreden

Ik was op zoek naar een apparaat waarmee ik mijn baardgroei netjes en makkelijk kan bijhouden. De Braun BT3040 nu 2 weken in bezit en hij bevalt tot nu toe erg goed. Doet wat hij moet doen en is erg prettig in gebruik. Hij ligt goed en licht in de hand. Hij heeft zeer veel mogelijkheden qua instellingen voor de haarlengte en door het draaibare wieltje is dit heel gemakkelijk in te stellen. De opzetkam blijft perfect op zijn plaats zitten, hetgeen bij mijn vorige apparaat nog wel eens misging. Ik kan mijn haargroei nu eindelijk nauwkeurig en makkelijk in model houden. Het handvat, de trimkop en precisiekammen kunnen onder stromend water schoongemaakt worden, handig en hygiënisch.

Pluspunten

• handzaam
  • veel instellingen voor haarlengtes
  • onder stromend water te reinigen

Jordi1234556 08-07-2017

Fijne trimmer!

Erg fijne trimmer! De knop voor verschillende standen werkt erg fijn en het apparaat maakt weinig geluid. Nadeel is dat de batterij niet heel lang mee gaat. Verder een erg fijn apparaat. Een goed product voor een goede prijs!

• Gebruik

Minpunten

• Batterij

Maikel 30-06-2017

Gemakkelijk, snel en precies

Het apparaat ligt lekker in de hand. Hij is handzaam, je kunt heel nauwkeurig trimmen en je kunt overal gemakkelijk bij. De krachtige motor zorgt ervoor dat er heel egaal getrimd wordt.
Afspoelen onder de kraan is erg prettig, schoon en gemakkelijk.
Het bevestigingssysteem van de opzetkammen lijkt een beetje fragiel, maar de kammen blijven er stevig op zitten.
Mijn baard groeide trouwens veel netter aan dan wanneer ik bij een barbier was geweest!

Pluspunten

• Handzaam
  • Precies
  • HEEL veel verschillende lengtes mogelijk
  • Krachtige motor
  • Onder de kraan af te spoelen