Panasonic ER1611 - Reviews

10,0 Lees 1 review
Oplaadbaar
Scheren op lichtnet
Werkt op batterijen

Beoordeling op basis van 1 review

Philos 20-05-2014 Product kwartaal in bezit

Ik was verbaasd dat er voor deze tondeuse nog geen review gegeven was.
Ik "knip" meestal zelf mijn haar, lekker makkelijk op 1 lengte, maar irriteerde me wel aan het trekken van mijn oude tondeuse, en het deit dat het nooit helemaal netjes werd. Bij de kapper zag ik deze tondeuse en merkte daar het verschil met mijn eigen apparaat. De kapper, toen ik hem er naar vroeg, was laaiend enthousiast over dit model en dat is de reden waarom ik deze gekocht heb, ik wil nu graag mijn ervaringen delen:

Ik gebruik de tondeuse nu ongeveer 3 maanden en het verschil met zijn voorgangers (Philips en Babyliss) van tussen de 40 en 60 euro is groot.
Er is een behoorlijk prijsverschil tussen de Panasonic en mijn vorige tondeuses, hij kost het dubbele van wat ik tot dan toe voor een tondeuse heb uitgegeven maar wat ben ik blij dat ik hem heb gekocht.
De Philips die deze vervangt was best een redelijk apparaat alleen trok hij aan mijn haar, liep het mes vol met haar waardoor je tussendoor iedere keer haar moest wegblazen en het resultaat was nooit helemaal goed, hobbeltjes op het kapsel en hier en daar nog een eigenwijs haartje. Het was niet echt plezierig om mijn haar te "knippen" en daarom liet ik het wel eens wat langer staan.

De Panasonic daarentegen is van een heel ander kaliber, hij gaat door mijn haar alsof het er niet is, trekt niet, laat niets staan, maakt geen "sporen" werkt supersnel en na 1 keer over je haar ben je klaar, voor alle zekerheid doe ik het nog een tweede keer, maar geen zes of zeven keer meer als met de vorige.
Het resultaat is absoluut perfect en uniform, niemand zal meer zien dat je het zelf hebt gedaan, eindelijk resultaat als van de kapper.

De afstandhouders voor de verschillende lengten haar zijn ook niet van die wankele verstelbare plastic dingen maar zijn hard kunststof en solide. Met de opzet kammen kun je in stappen van 3 mm de lengte instellen en zonder kam kun je nog tussen de 0.8 en 2mm instellen met het draaiwiel op de machine.

Conclusie : voor de hoge prijs krijg je een absoluut professionele machine in de beste kwaliteit

+ Hij gaat door het haar alsof het er niet is.
+ Als je vaak je haar wilt bijhouden kun je ook 1mm korter
+ De kam verstopt niet en de haren worden niet verbogen waardoor je een mooi resultaat krijgt.
+ Hij werkt zeer grondig, na de eerste "overgang" staan er nog een paar eigenwijze haartjes, na de 2e keer niets meer.
+ je kunt onderdelen kopen en vervangen.
+ Binnen een uur opgeladen en dan 50 minuten gebruiken.
+ baard en lichaamsbeharing geven geen probleem.
+ Goede bouwkwaliteit.
+ kan ook met netsnoer gebruikt worden mocht de accu leeg zijn.

- Prijs